Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kruhové křižovatky šetří lidské životy

Miliardy korun už padly na výstavbu kruhových křižovatek. Objevují se na místech, kde policejní statistiky už roky varovaly počty lidí zabitých při nehodách. Okrouhlé dopravní řešení můžeme spatřit i na návsích zapadlých vesniček. Jde o trend? Je to móda? Nebo nezbytnost? Zřejmě všechno dohromady.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

St

Kruhovy objezd ad-absurdum
Jen pro zajimavost, podivejte se, do jake dokonalosti to v zavadeni kruhovych objezdu dotahli ve Velke Britanii, Swindon, Wiltshire: http://www.swindonweb.com/life/lifemagi0.htm
0/0
20.12.2003 12:30

Přemek Podlaha

O bezpečnosti na kruhákách vyprávějte Chantal
O bezpečnosti na kruhových křižovatkách určitě vědí svý ty dva co je zmrzačila hérečka Chantal, známá závodnice a drtička kostí.  Radím všem se dvakrát podívat doleva a doprava než na kruhák vjedete. Jsou mezi námi totiž šoumeni (hlavně kloboučníci), kterým ten systém ještě nedošel.
P.S.- Nejvíc miluju kreté.y co hážou na kruhákách směrovky a matou tak všechny ostatní že kam to vlastně chtěji ject. Prosím všechny - blinkry na kruháku nechte bejt,díky.
Také zdravím všechny sebevrahy na letních gumách. Lovu zdar, určitě brzo ulovíte nějaký ten strom, nebo lampu, v horším případě chodce, nebo nárazník někoho kdo není takovej skrblík jako vy a má zimní gumy.
0/0
16.12.2003 12:51

Marcela

Re:
Kdyby systém nedošel jen kloboučníkům , bylo by to skvělé. A já tedy naopak prosím řidiče , ať blinkry používají (a nejen na kruháči). Ono zbytečně stát na vjezdu na kruháč , protože inteligentní řidič neví, k čemu blinkry jsou a nedá blinkr a přitom kruháč opouští, tak když se Vám to stane několikrát denně , tak Vám to bude spíš vadit než abyste k tomu nabádal. A pak ještě prosím řidiče, když zaparkujete auto těsně před přechodem, tak ostatní řidiči zrovna moc nevidí, jestli někdo vstupuje na přechod nebo ne - zejména dítě neuvidíte. Takže prosím, zkuste používat mozek.
0/0
20.12.2003 20:36

Fikos

Kruhák v prd...
no málem jsem chcípnul smíchy když ho postavili v Týně nad Vltavou provoz jedno auto za 10 minut a oni tam postaví kruhák  a za to projistotu dvoje semafory asi aby autoškola nemusela jezdit do Budějovic
0/0
3.12.2003 15:12

Přemek Podlaha

Re: Fikosi, nevíš vo co go?
Ten kruhák v Tejně nad Vltavicí je tam pro ty blázny motorkářský co se tam každoročně scházej aby se mohli předvádět Tejnskem holkám. Už to chápeš??????? NAZDAR
0/0
16.12.2003 12:55

bosch

Nebezpečný
Kruháky jsou teď v módě a asi na nich něco je, ale všeho s mírou. Nevím přesně, kde, ale na cestě ze severní Moravy na Olomouc je dlouhá, rovná široká silnic a zničeho nic malý kruháček a pak zas silnic dál. Jel jsem tam v noci a celkem dost nemile mě překvapil
0/0
30.11.2003 17:59

rainer

Re:
No to mas asi na mysli tu u Hranic na Morave (ne tu velkou u Phillipsu, ale tu smerem na Lipnik). Ta je tam opravdu uplne nahovno, pry je to kvuli tomu zkrachovalemu motorestu, ze kdyz prosperoval, tak chtel majitel okruzku, aby tam auta jezdila pomaleji a aby se jich tam vice zastavilo¨. A taky se mi zda, ¨ze uz ji jednou zrusili a ted je tam zas:-(. Nicmene ted se stavi dalsi okruzky v Hranicich a ty jsou celkem fajn, urcite z hlediska nehod.
0/0
1.12.2003 18:03

PČR

zákon 361/2000
Zákon  č.  361/2000  Sb.,  §  21 - "odbočování",  odst.  (1):  při  odbočování  na  křižovatce  nebo  na  místo  ležící  mimo  pozemní  komunikaci  musí  řidič  dávat  znamení  o  změně  směru  jízdy ...
§ 30 - "znamení o směru jízdy",  odst.  (1):  znamení  o  změně  směru  jízdy  musí  řidič  dávat  kromě  případů  uvedených  v  jednotlivých  ustanoveních  také  vždy  při  změně  směru  jízdy ...   -   tímhle  §  se  dávání  blinkrů  ještě  dál  jistí ! 
Jelikož  zde  hovoříme  o  křižovatkách  s  kruhovým  objezdem,  není    v  oblasti  dávání  blinrů  co řešit.  Musí  se  dávat  blinkr  jak  při  vjezdu  na  kruháč,  tak  i  při  výjezdu  z  něj,  a  to  včas.
0/0
28.11.2003 7:48

pájek

Re:
v dobe kdy se sestavoval tento zákon asi u nas jeste moc kruháčů nebylo, stacilo by to osetrit novelou a to tak, ze pri vjezdu na kruhac by se blinkr nedaval (je zbytecnej, lze jet jenom jednim smerem) a pri vyjezdu proste podle normalniho pravidla o zmene jizdy; ti kdo tady horují za blikání i při vjezdu, jakou v tom vidíte logiku? akorát to splete, pri vjezdu dam blinkr doprava, pak hned doleva, protoze menim smer jizdy a nakonec zase doprava?
0/0
29.11.2003 19:49

karoten

Re: Dyť se to nedá ani stihnout
To aby byl člověk prstník=kapsář, točit rychle volantem, zařadit a eště blinkr...Pak to vypadá tak blbě na těch malejch provizorních kruhofkách že tam stojíte a nevíte esi ten co vjel zrovna na okruh zleva pojede dál nebo ne....a kolona na vjezdu se tvoří a tvoří.
0/0
9.12.2003 11:39

VB

Re:
Zákon  č. 361/2000  o  provozu  na  pozemních  komunikacích  platí  od  1.1.2000,  novelizace  byly  k  15.2.2001,  4.1.2002,  31.3.2002  a  31.12.2002.  A  před  rokem  těch  kruháčů  bylo  jak  na....o.  Takže  platí,  co je  zákonem  dáno:  při  změně  směru  jízdy  dávat  znamení.  Nikde    v  zákoně  se  nemluví o  tom,  že  pokud  silnice  pokračuje  několika  směry  a  ne  všechny  směry  se  dají  v  daném  směru  jízdy  použít, že se nemusí ukazovat (tj. případ kruhového objezdu nebo i hlavní  silnice,  kde  hlavní pokračuje odbočením vlevo a rovně jako vedlejší - ten, kdo by přijížděl z opačného směru po vedlejší,  nemůže tušit, že machýrek jedoucí po hlavní a nedávajíc přitom znamení o změně směru jízdy,  že bude odbočovat - bude si myslet, že pojede rovně, tudíž mu tam logicky vjede.). 
0/0
11.12.2003 12:48

HS

Re:
Při vjezdu na kruhák blinkr dávat nemusíte. Nemáte jinou možnost kam v daném místě jet. To je stejné, jako byste blikal do zatáčky. Blinkr se dává až na výjezdu. Druhá věc je to, že tím docela dobře můžete mást ostatní řidiče, kteří v tu chvíli nemusí vědět, zda jedete na kruhák nebo hned na dalším paprsku kruháč opouštíte. Když se budete v Rakousku pozorně dívat po značkách před kruhákem, tak si všimnete značky, která řidičům výslovně připomíná, že mejí blikat jen na výjezdu....
0/0
11.12.2003 10:57

X.Y.

Znamení o směru jízdy
Ještě bych měl dotaz: on  již  neplatí  zákon  361  o  provozu  na  pozermních  komunikacích?  Nikdo  totiž  neráčí  se  obtěžovat  dát  znamení  o  změně  směru  jízdy,  a  to  při  nájezdu  na  kruhový  objezd*,  natož  pak  při   opouštění  kruhového  objezdu.  Že  tam  šofér  trčí  a  čučí,  jak jedno  auto  vyjíždí  z  kruháče  bez  blinkru,  další,  další,  další  ...  Dávno  už  mohl  být  z  kruháče  pryč,  kdyby  nebylo  těch  úchyláků, co nemají  na to dát blinkr.  Tomu  se  říká  plynulost  dopravy.  Vyzývám  proto polici  ČR,  aby  se  na  toto  zaměřila  a  dávala  tvrdé  pokuty,  nejlépe  s  návrhem  na  odebrání  řidičského  oprávnění.
*  Někteří  sice  tvrdí,  že  se  blinkr nedává,  ale dle  mého  názoru  se  mění  směr  jízdy.  Se  zatáčkou  by  to  nemělo  mít  nic  společného.  Jedu-li  např. z  hlavní  doleva (je to stále hlavní)  a  ta  hlavní  pokračuje  rovně,  ale  stala  se  vedlejší,  a  já  nedávám  blinkr,  tak  ten,  co  přijíždí  v  protisměru  po  vedlejší,  by  si  myslel,  že  jedu  rovně,  když  nedávám  blinkr,  rozjel  by  se ...  a  drc - byli bychom v sobě.
0/0
25.11.2003 8:26

xtan

Re: Znamení
při nájezdu blbost,
při výjezdu nutnost.
0/0
25.11.2003 11:12

speedy

Re:
tak tak, doufám že to všichni ti trotli pochopí.
0/0
25.11.2003 12:46

Jenicek25

Re:
Ani bych nesouhlasil - podle vyhlášky se musí blikat při vjezdu na kruháč, a to i přesto, že teoreticky nikam jinam nemůžu jet než do prava, a při výjezdu z kruháče - včas samozřejmě. Do dneška jezdí spousta strejdů co blikají hlavně v kruhovém objezdu levým blinkrem jako že jedou a zatím neuhýbají a když mají uhnout z kruháče tak místo blinkru tam hodí myšku. Každopádně kruhový objezd je skvělá věc pro bezpečnost dopravy. Ovšem pouze za předpokladu, že je dobřa postavený a má odpovídající rozměry i pro kamiony a autobusy.
0/0
25.11.2003 12:57

xtan

Re: Ve vyhlášce..
prosím o citaci ustanovení ze zákona o té povinnosti dávat znamení při vjezdu.....
Děkuji.
0/0
25.11.2003 16:38

Tomáš Marný

Re:
Když budu blikat při nájezdu na kruháč, jaxe pozná, že z něj na prvním výjezdu nevyjíždím? Pokud nemá řidič IQ tyqe, tak bliká při výjezdu, aby řidič na tomto výjezdu stojící mohl na kruhový objezd vjet.
0/0
26.11.2003 10:30

krivis

Re:
prostě vyhodíš blinkr hnedka po najetí na něj.já nechápu ty, co tady machrujou s nedáváním blinkrů při vjezdu a ještě ostatní nazývají trotlama - trotlové jsou oni a doufám, že je nějakej týpek sestřelí ze silnice
0/0
26.11.2003 15:03

werq

Re:
trotl seš ty, protože na kruháku stejně můžeš jenom jedním směrem, takže nevím na co blikat, spíš tím mateš ty co ti dávaj přednost na prvním výjezdu. lidi tobě podobní akorát brzdí provoz. řidičák raději vrať ty, ať nezpůsobíš nějakou nehodičku.
0/0
27.11.2003 9:22

DJ Pepa

Re:
Musim vas opravit. Na vjezdu se ukazovat muze i nemusi. Potvrdi to kazdy policista. Naopak treba v Recku, tusim i Chorvatsku je pri vjezdu na kruhak ukazovani zakazano a pri vyjezdu nutne. Tak uz jen aby to proslo i u nas :)) a hlavne se to kontrolovalo
0/0
27.11.2003 7:09

X.Y.

blbá to móda ...
Kdo vymyslel tak blbou módu, jakou jsou právě kruhové objezdy?  Posadil  bych  ty  "architekty"  do  náklaďáků  a  autobusů,  aby  se  předvedli.  Super  je  taky  dát  hned  za  kruháč  přechody  pro  chodce,  aby  když  se  auto  rozjede,  hned  brdilo,  protože  chodci  jsou  čím dál víc neukázněnější  a  vrhají  se  před  jedoucí  auta   s  ještě  větším  vědomím,  že  oni  spolu  s  ODS  a  papalášskými  auty  s  modrými  majáky jsou  ti,  co  mají  absolutní  přednost  vždy  a  všude.  Že  pak  někdo  nestačí  dobrzdit,  nemusím  připomínat.  A  než  si  všichni  zvyknou  na  náledí  a  břečky,  v  nichž  se  nedá  ani  při  20 km rychlosti  zastavit na  místě ...
0/0
25.11.2003 8:19

Niklaša

Kruhový objezd ve Zbiroze
Nedávno jsem jela přes Zbiroh v okrese Rokycany. Toto městečko mělo hlavní křižovatku z kopce s tím, že hlavní ulice byla ne ta z kopce, ale po rovině doleva (prostě trochu doleva). Nyní je tam postaven kruhový objezd, takže po hlavní to teď máte tak, že musíte sjet z kopce a pak vyjet do kopce. Nikdy, co si pamatuji tu žádná tragická havárie nebyla. Opravdu nezávidím řidičům a hlavně tahačům s dřívím nebo pískem. A v zimě to tam nechci ani vidět.Evropská únie je tu. Co tomu říkáte?
0/0
24.11.2003 21:11

Álois Gustavson

Co je to:
Kruhová křižovatka s předností zleva?
0/0
24.11.2003 17:53

Jirka

Re:
Pokud máte ŘP, měl byste to vědět. Při vjezdu na KO mají přednost vozidla jedoucí po KO. Vzhledem k tomu, že na KO se jezdí proti směru hodinových ručiček, vychází z toho ona "přednost z leva".
0/0
24.11.2003 18:33

Jerry2B

Re:
, Před pár lety to sice bylo obráceně, ale doufám, že jste nezaspal dobu a nepatříte mezi ty tupce,co se hrnou do kruháku a ještě naštvaně troubí, že tam všichni kvůli nim nestojí na brzdě. To bych Vás tedy potom někde nechtěl potkat. Mimochodem těch pravidel se měnilo víc a stojí to alespoň za přečtení...
0/0
24.11.2003 23:29

jezura2

Re:
No, pravidla se nezmenila, ne? Akorat se to resi znackama. Tam kde nejsou, tam je normalni prednost zprava.
0/0
28.11.2003 17:45

TM

Re:
Značkama se to řešilo dřív, teď sama značka "kruhový objezd" znamená dej přednost v jízdě. Představte si, jak by to vypadalo obráceně:
všichni na kruhovém objezdu by stáli a čekali, až ten co na KO vjíždí tam vjede - a on by neměl kam, protože by mu v cestě stálo auto dávající přednost.
0/0
28.11.2003 18:36

Dony

"Kruhova lahudka"
Docela narezovy kruhace maj ve Warsave. Je to docela makacka na bednu takovym monstrem projet bez uhony. Maji bezne tak 3-4 pruhy. Krizi se zde 4 silnicni smery a 4 tramvajove smery. Koleje vedou v osach komunikaci.  Diky tem tramvajim jsou na kruhaci navic semafory vzdy po 90°. Samotnej vjezd aut na kruhovej objezd ridi rovnez semafory. Takze v podstate je to takova megakrizovatka.
0/0
24.11.2003 16:56

Honza

Re:
No já jsem něco podobného ale většího (asi 7 pruhů a 6 ulic) zažil ve Španělsku, neskutečná věc, hlavně pro cizince, navíc provoz na něm byl řešen neskutečným množstvím semaforů... ale každopádně to fungovalo a to i přes to, že španělé jezdí jak dobytci (klidně se rozhodne ten co stojí téměř uprostřed, že si odbočí a pošle to tam, ostatní ho prostě nějakým záhadným způsobem pustí). Přitom bouraček jsem tam viděl jen pár a vždy šlo max. o promáčklý blatník či rozbité světlo, španělé to ani moc neřeší, prostě někteří mají auta omlácená...
Mě osobně dost vadí když se přestavuje křižovatka na kruhák tak, že se doprostřed postaví kus betonu a změní značení. třeba ve Francii mají kruháky skoro všude a to takové, že každý je jiný - takový malý parčík nebo skalka uprostřed, architektonické dílo, všude kytičky. To je takový problém prostě tam přivézt kus šutru a nacpat na něj trvalky místo kusu neforemného betonového kvádru?
0/0
25.11.2003 1:54

Dony

Rondel u Olomouce
Povedenej kruhac je taky v Olomouci u Globusu (ten na kterym se vysekala Chantal...)
Kdyz jede clovek z mesta smerem na Mohelnici. tak je prujezd kruhacem skoro primej. Naopak, kdyz jede od Mohelnice do Ol. , tak se na nej najizdi skoro v 90° uhlu.  Stred rondelu lezi mimo osu rychlostni komunikace. Docela by me zajimalo, jestli to byl zamer projektanta prip co tim sledoval nebo to blbe vymerili, nebo jak to vlastne s tim kruhacem je?
0/0
24.11.2003 16:42

HS

Re:
Tam je daleko lepsi jeste jina vec - kdyz se odboci ke Globusu, tak dokonce prijedete na dvouramennou OK. Abyste si to umeli predstavit, tak je to asi tak, ze mate obycejnou levotocivou zatacku, ale je udelana jako kruhac :-) Tak to jsem fakt nepochopil :-)
Navic ty dva pruhy tam nedelaji dobrotu, pac lidi po nich jezdi jako prasata a libi se jim, jak pri osmdestace kvici gumy a zavodi v tom, kdo ny vyjezdu dokaze udelat vetsi mysku tomu, kdo jede pred nim...
Pozitivum ten kruhak taky ma - vozidlo je nuceno zbrzdit uz pred Olomouci a na tom kousku uz se tak moc vetsina ridicu nerozjede.
0/0
11.12.2003 11:06

Rider

Je to o řidičích
Kruháč je dobrej, ale dost záleží na řidičích. Podle mě nejmíň polovina řidičů na kruháčích vůbec nedává blinkr, takže když je hustej provoz a kruháč trochu menší, tak taky může člověk čekat několik minut než na něj vjede, protože netuší, jestli to auto z něj sjede nebo na něm zůstane a musí to odhadovat. Druhej extrém jsou řidiči, který při příjezdu na kruháč daj blinkr doprava, hned jak na něj najedou, tak zese doleva a při výjezdu zase doprava. To pak člověk zase čeká, protože neví, jestli náhodou auto přijíždějící ke kruháči s blinkrem doprava opravdu  odbočí. Jinak je to dobrá věc, hlavně pro odbočování doleva při hustým provozu.
0/0
24.11.2003 15:55

TomasC

Tohle asi znáte,
ale stojí to za připomenutí: http://www.swindonweb.com/life/lifemagi0.htm
0/0
24.11.2003 15:55

anglican

Re:
jo ve Swindonu jsem rok bydlel, ten "magic roundabout" je narezovej a novackovi zpusobi totalni zmateni. Napoprve jsme se z nej nemohli vymotat, jezdili jsme porad dokola a ne a ne se dostat ven :o)
0/0
24.11.2003 17:02

Čichoň

Příčiny jsou jinde
  Diskuse na téma kruhový křižovatky je zbytečná ztráta času!!!! Pokud nebude daná norma na velikost, průměr a nájezdy i výjezdy z této křižovatky.
Všichni vědí, že jsou nejbezpečnější, umožňují rychlý a bezpečný průjezd, proč se teda staví takové, které přímo „umožňují“ a „zvyšují“ možnosti havárií. Kdo může za to, že okružní křižovatky jsou nebezpečné: projektanti a lidé, kteří požehnali dílu, kterému nerozuměli z bezpečnostního hlediska a výchovy řidičů!!! Vyhláška jasně stanoví, jak se na kruhový objezd najíždí, a jak se z něho má vyjíždět!!! Škoda jen, že policie nemá dostatek pravomoci. Proč pane redaktore neuděláte srovnání kruhové křižovatky „bezpečné“ a umožňující plynulost dopravy a křižovatky „nebezpečné“, navíc která se stává ještě brzdou provozu! Proč lidé odpovědní za projekt kruhové křižovatky, která neodpovídá pro danou situaci nenesou odpovědnost?   S pozdravem Čichoň
0/0
24.11.2003 14:36

def

Re:
kruháky jsou výborná věc. jen nesmí být postavený v Třebíči. tam jsou asi specialisti na dopravu, co křižovatka to lahůdka. když jede ze sídliště Na kopcích, tak vás přivítá les značek a pak vás čáry na silnici navádí do protisměru. Když jsem do toho vlítl poprvý, byl jsem docela vykulenej. ale říkám si pořád lepší než ta vy,aštěná křižovatka před tím.
0/0
24.11.2003 15:29

Pet

kruháč "květináč"
Kruhový objezd je dobrá věc, ale ne za každou cenu! Další kruhový objezd o vnitřním průměru velikosti květináče najdete na hlavním silničním tahu Náchodem. Rovně to projedete bez zatočení, zato odbočit vlevo je "krutý" manévr i pro malé osobní auto.
0/0
24.11.2003 14:36

Pecaf

Re: plnej souhlas
.. to co je v Náchodě "na Slávii" (nevim jestli se tomu místu tak riká, ještě teď) je vyložená prasárna. v průměru má, hádám, sotva 8 metrů, takže stačej dva náklaďáky a je to zacpaný. A ještě k tomu ty starý čáry na silnici sou docela matoucí. Myslim že dokud tam bývaly semofry tak to bylo lepší. Stejnak běžej dál - blikaj oranžově, takže ani tu elektriku tím neušetřili...
Lidské blbosti zdar!!!
0/0
24.11.2003 15:17

Schiza

Re:
Jooo, kolem ty pětikoruny se jezdi nadherně:-))
0/0
24.11.2003 15:57

tojsemja

Re: chodci
Jo a největší sranda je když jdou zrovna lidi od vlaku a skáčéu ti tam ty lidi rovnou pod kola od auta, kdyby tam aspon´namalovali přechod!
0/0
24.11.2003 20:43

noname

minimální průměr lze vyřešit
k tomu minimálnímu průměru - nemusí to být zas tak velká, inspiroval bych se opět v anglii, kde mají s kruhovými objezdy podstatně větší zkušenosti. Tam mají uprostřed kruhového objezdu vyvýšenou bouli z dlažebních kostek a nikoliv jako nyní běžně u nás panelové zábrany. Tím se zmenší pravděpodobnost bourání plechů, napříč to také nikdo nebude přejíždět, protože by ho to pěkně rozhodilo, ovšem když jede větší auto, tak může pomalu projet s kolama ve středu, takže není potřeba tak velký prostor a pak stačí opravdu jen tolik, kolik je na běžné křižovatce a nemusí se brát místo okolo. Jediný průser u kruhových křižovatek je křížení s tramvajemi. To už musí být kruhák jak v dejvicích, jinak to dost dobře nejde. A pak když je blbě udělaný kruhový objezd jako je třeba nájezd na chodově na dálnici, tak se mi těď stalo, že příliš ochotný řidič autobusu pustil další autobus z průhonic, za nima jsem stál já který jsem chtěl jet na dálnici a před nima (a za mnou) člověk, který chtěl jet do průhonic. Tím se kruh stal absolutně uzavřený, nikdo nemohl nikam jet (ten autobus z průhonic tam byl navíc jen polovinou). Nakonec jsem musel vybočit a pak se vrátit, jinak bych tam stál snad ještě teďka
0/0
24.11.2003 14:24

Ing. Pavel Vantuch

Okružní křižovatky
Rozvoj okružních křižovatek je dán zejména :
- vyšší kapacitou než křižovatek průsečných
- úsporou nákladů v porovnáním s křižovatkou osazenou světelnou signalizací
- jsou výrazným prvkem zklidnění - plní funkci jakéhosi rychlostního prahu
- zvyšují bezpečnost v silniční dopravě
Osazovaní silniční sítě okružními křižovatkami však není všelékem. Vždy je nutno záměr osazení multikriteriálně posoudit zejména z hlediska ostatních uživatelů.
zdraví Ing. Vantuch
0/0
24.11.2003 13:53

Pája120

Re:
Bože, jak si někdo v chatu může dát přezdívku s inženýrem? ach jo. Si toho asi hodně ceníš, co!
0/0
29.11.2003 21:44

Dr.Avec

Perlička z Plzně
Chcete-li viděť jak mohou architekti zmršit kruhový objezd přijeďte do Plzně. Na výpadovce směr Č.B. jsou hned 3 za sebou zhruba na 200 metrech. učiněná "lahůdka"
0/0
24.11.2003 13:37

peta303

Re:
Ten u Makra na Domažlické taky nemá chybu - vyjet ve špičce od Makra a chtít odbočit jinam než na Borská pole je téměř nemožné. I když je velký, je na dané podmínky malý.
0/0
24.11.2003 18:11

Martina

Belgie
Jsem jednoznacne pro kruhove objezdy. Tady v Belgii jsou velmi popularni a vetsinou jsou jedno ci dvou pruhove. Existuji vsak i takove lahudky jako ctyr pruhovy - v Bruselu a tam uz jde obcas tak trochu o zivot!
0/0
24.11.2003 13:12

johoho

Znak kruh, kde se zrychlilo vse, krome hlavniho tahu
Znak kruh, kde se zrychlilo vse, krome hlavniho tahu: Chrudim
0/0
24.11.2003 12:49

Pavel_MAIF

Re:
Ano, ale o tom to je! Bezpečnější vjíždění na hlavní tah, u nás v Jaroměři se čekalo při výjezdu z Josefova na Hradec třeba 20 minut kurhák je naprosto skvělý řešení kolonu od Hradce jsem zažil jen jednou a v tý Chrudimi to je takový divný tam když je zevřený to námko tak to je snad bezpředmětný ho tam mít.....
0/0
24.11.2003 12:52

jyrki

Re:
Jeste na nem umet jezdit. V JAO vzdycky stoji ridici pred kruhakem a koukaj jestli muzou jet nebo ne...chce to trosku vic cist provoz. Takze jsme zase u toho, ze se musi zmenit cesky ridic...
0/0
24.11.2003 15:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.