Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zimní horské silnice volají po řetězech

Kdo si jednou koupí sněhové řetězy a pozná na zasněžené silnici jejich přednosti, ten je před cestou na hory do kufru vozu už nikdy nezapomene přidat. A o to jde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Rony

reklama na řetězy
Jestli je autor tohoto článku placen redakcí, ať ji vrátí, protože dělá placenou reklamu. V běžných podmínkách dobrému řidiči stačí zimní pneu. Podívejte se na české hory, jak tam šetřílkové domácí i zahraniční vyhrabou koleje, ve kterých se špatně jezdí, se svými letními pneu s řetězy. Zákaz vjezdu pro takto nepřipravené vyznavače zimy a ne řetězy na suché silnici, jak je to běžné. A autor ať přispívá do jiné rubriky.
0/0
20.3.2004 17:45

Vojin

6x6
Na moje 6x6 neexistuji retezy, co mam podle Vas delat ?
 
0/0
26.12.2003 0:45

vita

řetězy?
co v situaci kdy je značkou nařízeno použití řetězů(např. v Rakousku), a výrobce vozu(Octavia 4x4) žádné řetězy nedoporučuje. Z vlastní zkušenosti vím, že na tohle auto řetězy nejsou potřeba a ani nejsou schválené ale vysvětlím to policajtovi v Rakousku? 
0/0
23.12.2003 16:20

C

Re:
No to je jednoduchý - nesmíš tam s tím autem jet, že? Nevím jak ty, já mám taky Oktávku 4×4 a řetězy vozím. Zrovna loni jsem v itálii silně ocenil, že je mám, protože v půlmetrových závějích sněhu klouzal i kolega s Range Roverem. Tak jsme šli do řetězů. Já je tedy dal dozadu, protože to bylo do kopce. Výrobce sice řetězy nedoporučuje, ale auto ti do kopce taky nevytlačí :)
0/0
23.12.2003 17:58

Clayton

Re:
Na čtyřkolku, když už  dávám řetězy (ať už to výrobce doporučuje nebo ne), tak je dávám zásadně na všechna čtyři kola. Jinak se to auto chová velmi podivně a může se stát velmi nebezpečným.  Výjimkou snad může být, pokud pouze potřebujete někam vyjet (krátký úsek). Samozřejmě, pokud výrobce řetězy nedoporučuje, je potřeba počítat s tím, že mezi podběhy (nebo jinými částmi vozu) a kolem je málo místa a podle toho s tím opatrně jezdit. U čtyřkolky s kvalitními zimními pneumatikami mají řetězy význam prakticky pouze v situaci, kdy je na silnici téměř čistý led. V tomto případě jsou ale neocenitelné. Uznávám, že to u nás není moc často. Jinak samozřejmě chápu řidiče, kteří odmítají nasazovat na svůj 4x4 s elektronickou regulací prokluzu a dalšími vychytávkami řetězy tam, kde to sice značka přikazuje, ale pro takto vybavená auta je to naprosto zbytečně. Čtyřkolka se zimákama projede v pohodě i tam, kde neprojede běžné auto s řetězy.
0/0
24.12.2003 1:13

horal

pryč s řetězy
jJá vyjel všude na zimákách a žiju na horách. To jen ty pražský hovádka navlíkaj řetězy už 50 km od horských středisek a ničej nám tak naše krásný horský sude´tácký silničky.č.1509374
0/0
23.12.2003 15:30

tut

Re: ts ts ts
ty ses holt dost dobrej.....dej si bacha abys nedojel... horale ha ha
0/0
23.12.2003 20:55

Zdenda

Re:
i.diote, predevcirem jsem tahal z prikopu v Jesenikach dva takovy mitni horaly, co na retezy kaslou. Az do tebe nekdo, kdo je shnilej }jak ves] si retezy nasadit, navali, jak se mi to stalo v Rakousku, treba zacnes pouzivat to, co mas na krku doposud proto, aby ti tam nesnezilo. A borcum s 4x4 bych jeste rad vzkazal, ze retezy nejsou jen na to, aby jste vsude vyjeli nebo udrzeli auto na silnici, obcas je potreba i rychle zastavit... Jo a nevim, jak jsi prisel na to, ze retezy na osobaku nici silnice...
0/0
25.12.2003 16:57

Doja

I cesti vyrobci retuzu jsou dobri
Koupil jsem si v 95 na Feldu retezy od ceskeho vyrobce a nekolikrat jsem je pouzil. Pak jsem je hodil do skrine a loni jsem je chtel pouzit. Bohuzel napinaci cast byla guma s hacky, ktera  casem zpuchrela a praskla. Zatelefonoval jsem vyrobci (kupodivu jeste existuje) a on me bezplatne poslal nove (po 7 letech). To je parada, ze se nekteri cesti vyrobci takto chovaji.
0/0
23.12.2003 13:43

Roman

raději zimní pneu než řetězy
Kdyby raději všichni propagovali používání zimních pneumatik. Ubylo by aut v příkopech i v těchto dnech. Řetězy jsou pro extrémní podmínky, které se v Čechách v podstatě nevyskytují. Tady stačí slušné zimní pneumatiky. Kolik platí za tuhle reklamu.
0/0
23.12.2003 11:30

tnx

Re:
Ty jsi taky extremni podminka. V nekterych oblastech je zakazano solit. Je tam porad vrstva snehu, ktery se postupne ujezdi, veskery posyp se zajezdi dovnitr. Pres den zasviti slunicko, nataje to a v noci se nahore udela led. Nehlede k tomu, ze jsou tam vyjete koleje hluboke 20 cm. Pak te na tom chci videt do kopce vyjet s nalozenym kombikem s nahonem vpredu. :-) Jedine, ze by tlacila cela rodina i se psem. :-)
0/0
23.12.2003 12:34

C

Re:
Nehlede k tomu, že třeba protahovat cesty k chatám opravdu nepatří mezi priority silničářů a z řetězem se dá jet i na neprojeté silnici. Jó, kdysi to stodvacina zvládla, ale to byly jediný podmínky, kdy fakt stálo tohle auto za to.
0/0
23.12.2003 18:00

jack

Re: Re:
joo, stará škodivka na tohle byla fakt dobrá... to je pravda... ale jinak jsem rád, že už je pryč
0/0
22.11.2004 17:20

ja

co to?
Tak teda nevim. Za totace jsem jezdil na hory na obycejnych OR6 a dojel vzdy. Ted mam zimaky se spuntama jak hrom a na hory bych se bez retezu ani neodvazil. A s nima to taky nejni zadnej med. Spis je to v udrzbe silnic. S tema masinama, ktery byly za totace ojety, toho uz nejspis moc nezvladnou. Ono by to nechtelo jen drancovat a krast, ale spis investovat
0/0
23.12.2003 10:38

Roumen

Se retezy...
Prislo by mi citlivejsi psat "S retezy jezdete opatrne" nez "Se retezy jezdete opatrne". Ale treba je gramaticky spravne "se". :-(
0/0
23.12.2003 10:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.