Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

I když to klouže, není nutno bourat

Řešení kritických situací je sice předepsané už v osnovách autoškol, ale málokde je dokážou nacvičovat. I když v České republice není moc rozvinutý systém vylepšování řidičských dovedností, přece jen existuje možnost, jak se naučit klouzat autem opravdu naostro a přitom kontrolovaně a bez rizika havárie. Tou možností jsou kurzy bezpečné jízdy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

B M W

22. 1. 2004 23:04
Mám poruchu. Osobnosti. Ale mě to osobně moc neva. Užívám si jako nikdy!!
Dám si do rypáku a jedu. Je mi jedno kam. Prostě jedu. Nejlepší je to v létě, když se dá jezdit se staženou střechou. Pustim si Angie Stone a užívám si zatáčky s kvílícíma gumama. Kupuju většinou z 50% jetý, protože jinak bych se nedoplatil. Pak už ubejvaj míň a na slikách se jezdí na suchu stejně nejlíp. Jestli se za mnou někdo dívá mě už dávno přestalo zajímat. Důležitej je jenom ten pocit totální kontroly a dotyku s každou nerovností na silnici (pružiny mám zkrácený o půl závitu a tlumiče i podvozek naladěný na sportovní jízdu, stejně tak cambry, přední stabilizátor). No, a to je tak asi všechno. Jo a abych nezapomněl. Zvuk. Ten je polovina zážitku, protože mi nad 6500 vždycky běhá mráz po zádech. Cesta ... tak za těma zatáčkama je většinou nájezd na dálnici. Mám svý trasy a kdo mě potkal ví kdo sem a s čim jezdim. Úžasnej pocit svobody. Motor trvale přes 5000, šaltpáka s krátkym záběrem, škodovky a Pražáci v pravejch pruzích. Detaily: zkusim někdy z hecu vyměnit klakson z nákladního volva za pravej českej zvonec z tramvaje. Pražáci (ano, mám je rád, jako každej mimo big city) si budou i u Brna připadat jako doma na Václaváku :) Jo, sem fakt dobrej a léčim si na silnici komplexy. Vim to. Už mi to nepište.
0 0
možnosti

matasek007

22. 1. 2004 21:16
Andros
když jsme u Andros trophy, koukněte na tohle http://www.czechferrari.cz/andros.html" target="_blank" rel="nofollow">http://www.czechferrari.cz/andros.html
0 0
možnosti

zmijovka

21. 1. 2004 21:05
ABS...
Predem uvadim, ze moje ABS neni z nejnovejsich, stejne jako to auto...  dokonce to ted ani poradne nefunguje, protoze je spatne zadni prave cidlo (zitra jde na vymenu). Ja uz bych auto bez ABS nechtel. Nevim, jak je to u malych vozu, ale tohle auto ma skoro 5 metru, motor vpredu a nahon dozadu. Ukocirovat na kluzke vozovce tak velke auto s lehkym zadkem (trochu pomuze plna 70ti litrova nadrz vzadu) bez ABS je o dost obtiznejsi, nez s ABS. Zrovna mam moznost to porovnavat  . Na nasich uzasne rovnych silnicich znamena kazde zablokovani kol pri brzdeni, ze auto zacne klouzat nekam do taluty, podle toho, kam zrovna sklon vozovky smeruje. K cemuz samozrejme prispiva nerovnomerna adheze jednotlivych kol (pokud to opravdu neni cistej led. S ABS to proste zaslapnu natvrdo a snazim se v mezich fyzikalnich zakonu opatrne s vozem manevrovat a poslat ho tam, kam potrebuji. Bez ABS si div nestrhnu haxnu, ale stejne to nestihnu tak dobre, jako ta elektronika. To uhybani cumaku je nejvice patrne pri nizkych rychlostech, kdy setrvacnost neni tak vysoka a obcas je to dost nepekne prekvapeni.
Co se tyce suche vozovky, tam take zalezi hodne na pneumatikach. Kdyz jsem to auto koupil, zajel jsem s tim na vyrazene vojenske letiste a trochu experimentoval. Zkusil jsem mj. ve stovce natvrdo zabrzdit a pri tom udelat "losi" manevr. No, z auta se sice ozyvaly nepekne zvuky, ale pri plnem brzdeni udelalo vcelku slusny uhybny manevr a zustalo stat jakoby v protismernem jizdnim pasu. Zadny smyk, vse pod kontrolou - ovsem za idealnich podminek.  Bez ABS vylouceno, IMHO to nohou takhle bez specialniho treninku nezvladnete. A navic... predstavte si, ze na dalnici ve 130 (   ) natvrdo brzdite az do klidu. A pak se bezte podivat na pneumatiky...
Nezkousel jsem nikdy porovn
0 0
možnosti

zmijovka

21. 1. 2004 21:10
Re:
dokonceni  :
Nezkousel jsem nikdy porovnavat brzdnou drahu s ABS nebo bez, taky technika jiste udelala velky pokrok. Ale IMHO alespon castecna manevrovatelnost pri plnem brzdeni je k nezaplaceni.
0 0
možnosti

song'o

21. 1. 2004 20:48
brzdit na ledu?
ja teda nejsem nejaky velky odbornik,ale nedavno jsem dostal smyk na ledu a zvladl jsem to do te doby,nez jsem zacal brzdit,pak hodiny a mensi naraz...
0 0
možnosti

Romcigan

21. 1. 2004 16:59
To je ale
hnusná fotomontáž v obrázku na článkem, že se jeden nestydí
0 0
možnosti

john_book

21. 1. 2004 14:04
mimochodem
Nechci tady dělat reklamu konkurenčím serverům, ale na iHned je jakási škola bezpečného ježdění, zkuste se podívat i tam, třeba vám taky uvízne něco užitečného v hlavě. Každopádně ale tvrdím, že nejlepší zkušenost je při škole smyků.....
0 0
možnosti

Honza

21. 1. 2004 13:30
ABS - zbytečné debaty
Nechte toho plácání nesmyslů o ABS..... Stačí jezdit s mozkem v hlavě,předvídat,myslet na druhé a uvědomovat si, že máte v rukou legálně prodávanou zbraň hromadného ničení. ABS magorovi nepomůže.
0 0
možnosti

:)

21. 1. 2004 19:42
Re:
Nechtel bych vam moc kecat do vaseho prispevku,ale z vlastni zlusenosti vim, ze i pri sebevetsi opatrnosti vam to muze ustrelit ani nevite jak a pak muzete byt rad, ze neco jako ABS vubec existuje
0 0
možnosti

Petr V.

21. 1. 2004 12:46
Jezis to sou rady ....
1. Pred nastoupenim do vozu doporucujeme otevrit vstupni dvere
 
2. Po usednuti na sedadlo je vhodny tyto vstupni dvere zavrit
 
3. Vsunte klice do zapalovani kovovou casti napred
 
4. Idnes nechte uz toho, jo PLS. Jste ostuda zurnalisitky!
0 0
možnosti

Kaja

21. 1. 2004 12:58
Re:
Tady je to o nicem asi tri roky :))) Ba ne, ja se pri cteni iDNES doopravdy vzdy perfektne pobavim :o).
0 0
možnosti

john_book

21. 1. 2004 12:18
Škola smyků
Vlooni a předloni jsem absolvoval školu smyků na polygonu ve Vysokém Mýtě. A viděl jsem tam pár  "borců" (kteří byli o sobě nezlomně přesvědčeni, jak jsou dokonalí řidiči) jak s vypoulenýma očima točí volantem ze strany na stranu (samozřejmě, že na opačnou, než měli) při smyku v rychlosti 30 km. Doporučuji zkusit. Bez ohledu na stav našich silnic a vlastního sebevědomí. Je to dokonalá léčba. A pokud jde o ABS. Tamtéž jsme s kolegou vyzkoušeli, jaký je rozdíl mezi autem s a bez. Skoro totožné Fabie. S ABS zcela jednoznačně kratší brzdná dráha. A řízení vozu při brždění? Nemá chybu. Je jen málo řidičů, kteří jsou schopni ukočírovat auto s klasickými brzdami při smyku. 1 z 1000? A pro těch zbývajících 999 je tady právě ABS. Na závěr? Kéž by pojišťovny činily něco bohulibého v tomto směru..........
0 0
možnosti

Mino

21. 1. 2004 12:24
Re:
Fabia ma levny ABS system a tusim ze je jen 3-kanalovy . Opravdicke ABS=4 kanaly, 4 senzory (kazde kolo) a kotouce na vsech kolech. Pak to teprve funguje, jak ma.
0 0
možnosti

Honza

21. 1. 2004 11:58
ABS bych neodsuzoval..
ja bych abs neodsuzoval - na ledu vam sice brzdnou drahu nezkrati, ale lepsi manevrovatelnost je jasna vec! taky je dobre rozlisit jake abs je na voze namontovano - nemuzete srovnavat 5 let stare systemy s dnesnimi (mam zkusenost s escortem 94 a mondeem 02 a je tam rozdil jak blazen), zalezi taky na hmotnosti vozidla. Jen si zkuste presehnout do auta bez abs a jak se budete divit....
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Policisté tasí radary v pátek. Víme, kde budou měřit

18. dubna 2024

Dopravní policie bude v pátek 19. dubna měřit rychlost na několika stovkách míst po celé České...

Číňanům jsme předali automobilový byznys na zlatém podnosu, říká šéf Brano

17. dubna 2024,  aktualizováno  18.4 16:25

„Evropa směřuje ke skanzenu, Číňanům jsme předali byznys na zlatém podnosu,“ říká o vývoji...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

S miniskútrem Tokio můžete bez řidičáku vyrazit na silnici i cyklostezku

18. dubna 2024

Vypadá jako motorka, ale motorka to není. I když se tak chová. To je elektroskútr ViaGo Tokio. K...

Místo vzduchového polštáře šrapnelem do hlavy. Airbagy mohou i zabíjet

15. dubna 2024

Seriál Když máte tu smůlu, havarujete a řítíte se za volantem proti jinému autu nebo třeba zdi, očekáváte,...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

KVÍZ: Poznáte české automobilové legendy podle siluety? Otestujte se

12. dubna 2024

Jak máte nakoukaná auta? Poznáte je jen podle siluety? Vybrali jsme deset vozů vyráběných v Česku,...

Nohu z plynu. Podívejte, jak policie měří rychlost na více než tisícovce míst

19. dubna 2024  11:08,  aktualizováno  16:29

Na více než tisícovce míst na celém území Česka policisté hlídají dodržování nejvyšší povolené...

Čínské automobilky skladují přebytky z výroby v evropských přístavech

19. dubna 2024

Místo přepravních kontejnerů, které bychom tu očekávali, se zde dnes řadí celé legie elektromobilů....

Embéčko, fordy i porsche. Auta, která na poslední chvíli měnila jméno

19. dubna 2024

Aféra ohledně označení Alfa Romeo Milano ukázala na nijak výjimečný problém. Automobilky zdlouhavě...

Největší chyby českých řidičů. Omezení a represe jsou na škodu, míní expert

19. dubna 2024

Premium Automobilový expert Jan Červenka vyzkoušel tisíce vozidel. Řídit se učil od závodníků, sám pořádá...

eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie
eMimino soutěží: Vyhrajte balíček v hodnotě 1 000 Kč z dm drogerie

Milovníci kosmetiky pozor! Tento týden soutěžíme o pět velkých balíčků v celkové hodnotě 5000 Kč. Zapojte se do soutěže a vyhrajte lákavý balíček...