ABS...
Predem uvadim, ze moje ABS neni z nejnovejsich, stejne jako to auto... dokonce to ted ani poradne nefunguje, protoze je spatne zadni prave cidlo (zitra jde na vymenu). Ja uz bych auto bez ABS nechtel. Nevim, jak je to u malych vozu, ale tohle auto ma skoro 5 metru, motor vpredu a nahon dozadu. Ukocirovat na kluzke vozovce tak velke auto s lehkym zadkem (trochu pomuze plna 70ti litrova nadrz vzadu) bez ABS je o dost obtiznejsi, nez s ABS. Zrovna mam moznost to porovnavat
. Na nasich uzasne rovnych silnicich znamena kazde zablokovani kol pri brzdeni, ze auto zacne klouzat nekam do taluty, podle toho, kam zrovna sklon vozovky smeruje. K cemuz samozrejme prispiva nerovnomerna adheze jednotlivych kol (pokud to opravdu neni cistej led. S ABS to proste zaslapnu natvrdo a snazim se v mezich fyzikalnich zakonu opatrne s vozem manevrovat a poslat ho tam, kam potrebuji. Bez ABS si div nestrhnu haxnu, ale stejne to nestihnu tak dobre, jako ta elektronika. To uhybani cumaku je nejvice patrne pri nizkych rychlostech, kdy setrvacnost neni tak vysoka a obcas je to dost nepekne prekvapeni.
Co se tyce suche vozovky, tam take zalezi hodne na pneumatikach. Kdyz jsem to auto koupil, zajel jsem s tim na vyrazene vojenske letiste a trochu experimentoval. Zkusil jsem mj. ve stovce natvrdo zabrzdit a pri tom udelat "losi" manevr. No, z auta se sice ozyvaly nepekne zvuky, ale pri plnem brzdeni udelalo vcelku slusny uhybny manevr a zustalo stat jakoby v protismernem jizdnim pasu. Zadny smyk, vse pod kontrolou - ovsem za idealnich podminek. Bez ABS vylouceno, IMHO to nohou takhle bez specialniho treninku nezvladnete. A navic... predstavte si, ze na dalnici ve 130 (
) natvrdo brzdite az do klidu. A pak se bezte podivat na pneumatiky...
Nezkousel jsem nikdy porovn