Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mušketýři českých silnic: lady a vazy

Po škodovkách, stodvacítkách, favoritech a feliciích druhou nejpočetnější zastoupenou značkou na českých silnicích - i když to možná leckoho překvapí - je ruský vůz VAZ-Lada. Je však zřejmé, že se ze svého prvenství mezi zahraniční konkurencí už dlouho těšit nebude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fána

Palivová soustava

Zdravim,mám BA3 2101 a mám problém s tím,že mi spadává hladina benzínu.Nastartuju,ujedu 200 m a auto chcipne.Tak mu napumpuju nastartuju a jedu treba 50 km bez problému.Vetšinou se to stává po vícerem nastartování a pojížení po mestě.Mám podezření,že mi to nekde přisává.Budu vděčen za radu.Díky Fána. Voticko

0/0
7.12.2008 11:19

Bédˇa

Sovětská auta

Vážení majitelé bezpečných západních vozů,až vám ve stodeseti praskne zadni guma,vletíte bokem do lesa a auto skončí na střeše,aniž by se vysypala boční okénka,po svých si skočíte pro pomoc a auto také po svých odjede,můžeme pokračovat v diskusi.:-)Jo a mám šest stromků na táborák..;-P

0/0
21.6.2006 20:17

jirí

lada 2110
Na ladu nedám dopustit ,už mám pátou protože stále modernizuji vlastním 2104 a nyní novější 2110 a co se týče pohodlí a spotřeby nedá se vůbec srovnávat s fábií.A to můžu potvrdit protože služebně s ní také jezdím.S novou 2110 jsme byli v Chorvatsku 5ti člená rodina a spotřeba na dálku 5,4l na 100km.Když jezdím do práce a na krátké tratě spotřeba nepřesáhne 7 l/100km.Kdo někdy vlastnil Ladu tak ví očem se tady píše.A ten co to haní tak si na to svoje auto rukama nevydělal!!!!Ahoj Jirka
 
 
0/0
10.2.2006 10:30

tomáš

BA3
tyhle auta tady budou ještě spoustu let.....a budou sloužit dalším a dalším generacím ..dílů je dostatek a ceny sou celkem lidové
SE SOVĚTSKÝM VAZEM NA VĚČNÉ ČASY
0/0
9.2.2006 18:31

tomáš

LADA
jaký šunky darebáku a v čem jezdíš ty..zajímalo by mě co máš proti problém není v autu,ale v majiteli
0/0
9.2.2006 18:21

girto 6666

girto
labi
0/0
28.9.2005 21:17

Milan

Lada
Z hlediska nákladů se škodovky nedají vůbec srovnávat. Podvozek u Samary neurvete,zato Felicie mají dost i na našich silnicích. Samara má daleko lepší i motor,má lepší zátah i rychlost a není hnusný OHV,zastaralá technika z 50 let. a to si Češi dávali do nových aut.Nikde jinde na světě OHV nevyráběli. Lada je nejlepší v poměru cena-výkon,ale srovnávat ji s autama ze Západu asi nejde. Až budou nové Škodovky starší,tak se mnoho řidičů nedoplatí,Němci je vyždímají ,nechávají si vše draze platit.
0/0
7.3.2005 23:45

Jihlavska dukla

Prostě tyhle šunky zakázat
a basta
0/0
20.2.2004 14:12

xxx

Re:
Zakázal bych jihlavskou duklu.....
0/0
13.4.2004 15:16

Radek

Re: Prostě tyhle šunky zakázat
Fajn, zakázat. Ale chci slyšet ten řev, až dojde na fáčka, felicie a po nich na fabky. Protože i to budou jednou starý střepy, a určitě dřív než žigulíky, který byly stavěný na to, aby něco vydržely v době, kdy motorizace společnosti byla ubohá. Nebyla to ještě spotřební elektronická hračka, ale auto. Fabriky se dneska pyšní kvalitou, ale přitom by nejradši do každýho auta daly nálož, aby to po dvou letech vybouchlo a člověk si koupil nový...
0/0
5.1.2005 20:42

opily_poslanec

Mám lepší
Ještě lepší než žigulík je Moskvič 2140.Mám s tím svoje zkušenosti.To je nejlepší auto na světě!Projede všude a odvezu s ním všechno!
0/0
19.2.2004 10:04

Speedy

Tak takhle jsem se dlouho nezasmál.
Fakt mě baví, že většina žigulíků jsou vlastně porsche, fiat, vw. Hoši, tyhle auta patří tak akorát do muzea, na silnici rozhodně ne! A kdo v tom jezdí, je akorát sebevrah, páč když s tím někam prdnete, jste na kašu i v rychlosti 50 km/h.
0/0
19.2.2004 8:31

Hanz

Re:
no tak to je pekna blbost, samozrejme neni tak bezpecny jako nova auta, ale je urcite bezpecnejsi nez stejne stara auta (i zapadni) a tech tu jezdi taky dost.A za sebevraha se nepovazuju a to mam 2 ziguli a jeden bude mit mozna zanedluoho 115PS. Uz ted to jezdi v pohode 160-170 a vubec se nebojim. Ono taky neni proc, kdyz mate auto naprosto v poradku Pane Chytrej.
0/0
19.2.2004 9:43

Myso

Re:
poznam manika ktory mal 7 zigulov,kazdeho roztrieskal(nie vzdy jeho vinou...).Posledneho mu zrusil "Golfista", ktory zaspal za volantom a napral to donho celne.Golf nasracky, motor 2,5 metra od auta. A manik zo zigulom? Vybavil papierovanie s policajtmi a odisiel po vlastnych...(po zigulovych)
0/0
19.2.2004 9:56

Speedy

Re:
Jo ti čtyři kluci co jeli ve škodárně a ťukla do nich oktávka taky měli všechno v pořádku. Když jsem na vlastní oči viděl, jak Škoda 110 L nabořila Hyundai Sonata asi tak dvacetikilometrovou rychlostí, kdy měla zbořenej celej předek a borec akorát sundal z nárazníku barvu, tak bych v takovým střepu jezdit nechtěl.
0/0
19.2.2004 11:25

Myso

Re:
Co sem pleties skodovky?Tie su uplacane z hovna...staci aby za nimi niekto jemne nedobrzdil a uz maju zadok v prdeli...
0/0
19.2.2004 12:31

Speedy

Re:
A myslíš že tenhle ruskej křáp je o něco lepší? Vždyť to jsou stejný rezavý křápy, co patří do šrotu! Akorát kouří, teče z nich olej a brzdí provoz. Ty kecy že to jede po dálnici 170 si nechte pro svoji babičku. Někdy před šesti rokama nechal švára kámošovi 1500 źigula a nedostali jsem z toho víc jak 120 a to ještě po kopečku a v zatáčkách to plavalo, no hrůza. Prostě jezdit takovým autem, to je sebevražda, to mě nikdo nevymluví. A nějaký udržovaní a perfektní stav, tomu snad nevěříte sami. Ikdyby to teď sjelo z linky, tak je to 30 let pozadu. A to je pěknej rozdíl. To raději Fábii v základu, ale hlavně když má v ceně airbag.
0/0
19.2.2004 16:30

Hanz

Re:
ze ta kamosova 15ka jela 120,to neni chyba auta, ale toho, kterej to predtim s prominutim odprasil, protoze ja si za svejma rychlostma stojim,mam to mereny z novejsiho auta, ktery jelo soucasne se mnou, abych vyloucil chybu tachace. Taky uz jsem videl par bouracek zigulu a pouze me to utvrdilo, ze zigul ke nejbezpecnejsi ze srovnatelnych aut.Sam jsem mel celni naraz s S120 a od te doby do skodovky nikdy vice... Jinak zdravim Mysa.V Ricanech se konaj kazdej ctvrtek tunig srazy u Billy, tak pokud bude trochu pocasi, tak se tam ukaz.
0/0
23.2.2004 9:27

honzanaj

Re:
"zadok v prdeli"  to zní hezky. Ani nechci domýšlet, kde by mohly mít předek, když někdo nedobrzdí.
0/0
19.2.2004 18:18

Pepa

Re:
Nebo prdel v zadku, to podle toho, jak se na to koukas :-) At je to jak chce, tak je to stejne divne.... :-D
0/0
20.2.2004 13:48

Ladis

Re:
Tak ty jsi dobrý ucho. Už jsi někdy boural v takovemhle aute. Já jo vole. A když to srovnam z bouračkou u "novějších" 120 ba i Feliciích tak je to sakra rozdil. Náraz je sice trochu tvrdší, ale řekl bych že ty "ruské plechy" tě ochrání docela dobře.
0/0
22.2.2004 14:14

M-10 Wolverine

stará auta
Jo - taky máte pocit že stará auta vydrží víc ? My máme 626 z roku 1987 - a pánové -nekecám ale jako by vyjela z továrny. Žádnej rez,elektrika i čalounění jako nový ! Jen nad hlavou je málo místa. Kdepak na 626 ´87 nemá ani žigul :)
0/0
18.2.2004 19:36

tarlo

Re:
Jo to možná ne, ale jak se ti něco podělá tak se nedoplatíš, což u Lady neexistuje.
0/0
19.2.2004 7:44

Pepa

Re:
Kolik ma najeto a kde s ni parkujes? Jezdi v zime? ..... V muzeich stoji spousta podstatne starsich aut a jak vypadaji bajecne - jenze jenom stoji.
0/0
20.2.2004 13:52

Radek

Re: stará auta
Jo, věřím, že to je dobře vypadající kára, ale už to pro mě osobně spadá do kategorie nebrat. Kámoš si takhle koupil "sqělýho" Citroena, neměl ani stopu rezu,málo nalítáno, z r. 1986, a zbořil ho po měsíci, protože kleknul nějakej procesor, co ovládá brzdy, a přestalo to za jízdy brzdit. Jasně, u mýho "starýho vraku" může vytéct kapalina nebo prasknout hadička, ale to se dá zkontrolovat před jízdou bez potřeby nějaký diagnostiky - pohledem... A to platí do budoucna pro všechny jezdící Playstationy...
0/0
5.1.2005 20:48

M-10 Wolverine

Niva
Jo niva je jediný plnokervný teréňák ! Jediné co jí může ve schopnostech konkurovat je US SUPER MONSTER HUMMER 2 :)
0/0
18.2.2004 19:31

Aleš

SUPER STROJ-HEZKÝ VZPOMÍNKY NA LADU
Měl jsem dva jeden 2101 rv. 77 a druhej 21061 r.v.1986. Mám na toho prvního hezký vzpomínky, akorát to hnilo a klepal kardan a diferák po100 tis km, a často zahnilý přední prasátka v brzdách.
Ten druhej byl po JZD a po opravě předku po havárii.Taky koroze. Tam byl zas problém, že smrděl benzin a nemohl jsem to furt najít.Na dnešní dobu mě u té 1500 chyběla 5- ka, proto to taky žralo 10,5 l/100,co lze čekat od auta pořízený z jedné výplaty.
Jinak to pěkně topilo, hezky se v to dalo souložit protože i v zimě se snadno a rychle vyhřálo a operativně se daly sklopit sedačky.
0/0
17.2.2004 21:47

Dr.NO

To je hrůza
Vychvalovat ruské auto je nebetyčná drzost.Všechno ruské a sovětské stojí za prd.Navíc se tento článek,který chválí sovětskou tecniku, dá kvalifikovat jako podpora komunismu,možná i souhlas s gulagy a oslava nejmasovějšího vraha dějin.Jdu na redakci podat trestní oznámení a německým majitelům doporučím redaktora na hodinu vyrazit.Jediná kvalitní auta jsou americká!!!
0/0
17.2.2004 21:39

Flipper Tom

Re: hrůza
Přesně pro takovýhle chytráky jako jsi ty se bude lepit na nivu znáček chevy .. a rázem je z hnusnýho ruskýho šmejdu superkvalitní amerika :) Řekl bych to jinak, jak lady tak starý ameriky (GM) patřily v otázce spolehlivosti k tomu nejlepšímu co jsem kdy vlastnil, což se o některých nových "superamerikách" rozhodně říct nedá :/ pevně doufám že lada k podobnému trendu krumplovitosti a fušerství nikdy nezklouzne a zůstane i nadále výrobcem spolehlivých a nenáročných aut pro lidi co chtějí spíš jezdit, než nosit peníze do značkového servisu :)
0/0
17.2.2004 23:25

Jimmi

Re:
Jenže žigulík není ruské auto. Jenom se v Rusku vyrábělo. Jinak konstrukce je od začátku do konce italská. Pravda, od svého vzoru FIAT124 se trochu liší, ale všechny konstrukční změny dělali Taliáni. Takže trochu prrrrr....
0/0
18.2.2004 10:50

Flipper-Tom

Re:
Starej žigul samozřejmě je upravenej fiat ale ani niva ani samara a vyšší nejsou italský ani dost málo a právě NIVU a SAMARU považuju za zásadní milníky východoevropské konstrukce a výroby aut. Mimochodem, víte že na designu SAMARY se podílela PORSCHE ! (stejně jako návrhu novějších 16v motorů)
0/0
18.2.2004 11:06

Jimmi

Re:
Upravenej fiat to byl, ale upravenej samotnejma Italama. Rusové neměli ze začátku vůbec podíl na vývoji, i u těch novějších typů si hodně věcí nechali udělat "zvenku". Stejně jako tu samaru, o spolupráci s porsche se kdysi psalo. Niva je mi záhadou, tam nevím...
0/0
18.2.2004 14:20

Flipper-Tom

Re: samara a niva
Proč taky ne, mezinárodní kooprace jak má bejt... na samaře najdete elektroniku a třeba zámky z německa, skla ze švédska a světla z čech. design samary celkovou stylisací připomíná Alfu romeo ale některými prvky i VW (shirocco) zatímco první prototypy samary (pod názvem "ladoga" z roku 76 !!!) asociují tak trochu audi. Zatímco první podobu NIVY najdeme v projektu malého osobáku (1l) s označením 1101 z roku 71 - patrně předzvěst budoucí OKY 1111. Zatím mi stále nikdo nevyvrátil můj názor že lada SAMARA přestože právě teď slaví dvacáté výročí sériové výroby, může ve většině ohledů (snad jen kromě aktivní bezpečnosti) směle konkurovat valné většině současné produkce v dané třídě.
0/0
18.2.2004 15:04

lunker

Re:
Moze Samara v komforte alebo pasivnej bezpecnosti konkurovat napriklad novemu VW Polu? To si ani nahodou nemyslim.
0/0
18.2.2004 15:48

Flipper Tom

Re: komfort? pasivní bezpečnost ?
No z tzv. příplatkové komfortní výbavy samaře patrně chybí jen rádio s navigací po bohnicích za cenu třetiny auta v základní výbavě - což mi teda vůbec v této třídě nevadí :) pokud jsem něco příhlídl, rád to vemu v potaz. (ale přiznám že polo až tak detalně neznám tak raději srovnávejme třeba s fobijí) Co se pasivní bezpečnosti tejká tak už jsem pár nehod se samarou (bohužel) absolvoval a několik viděl (iveco vs samara /samara vs liazka / 2110 vs transit) tak bych řekl že v pasivní bezpečnosti nějak moc taky nezaostává :) možná boční vejztuhy by se šikly:) Co se antikorozní ochrany týká jistě by mohla bejt lepší ale o novým Polu a spol si povíme řekněme za 18let :)
0/0
18.2.2004 20:38

lunker

Re:
Co sa tyka komfortu, Polo ma urcite lepsie sedadla ako Samara, krajsi interier, elektricke ovladanie okien a zrkadiel, vyhrievane zrkadla, dialkove centralne zamykanie, alarm, vyskovo nastavitelne predne sedadla, laktovu opierku vzadu, hmlovky, ... Nepoznam tak dobre Samaru, tak sa mi tazsie porovnava. Porovnavam to s vybavou Comfortline, lebo to najlepsie poznam. Polo ma najtuhsiu karoseriu vo svojej triede. Dalej Polo ma 12 rocnu zaruku na prehrdzavenie karoserie. Dalej, Polo ma urcite omnoho lepsi podvozok ako Samara. Porovnavas dve neporovnatelne auta. Myslim, ze aj Fabia je lepsia ako Samara. Technologicky 20-rocne auto nemozes porovnavat so sucasnymi. Teraz su uplne ine technologie. Dalej, aj ked si porovnas terajsiu novu Ladu s novou Fabiou, tak Fabia musi vyjst lepsie, aj pomerom cena/uzitkova hodnota. Doma mame Ladu 21011, a na svoju dobu to bolo dobre auto, ale teraz uz jednoducho nestaci.
0/0
19.2.2004 9:49

Flipper-Tom

Re: polemika ?
Nemá smysl pokračovat v polemice při argumentaci "polo je určitě lepší" která ukazuje že autor příspěvku v porovnávaném voze (samaře) ani neseděl. Jinak uznávám že v komfortní výbavě samaře chybí proti polu(zmíněnému polu v téměř nejvyšší výbavě) el.ovládání zrcátek, výškově stavitelný sedadla, dělitelný zadní sedadlo s opěrkou a stavitelnej volant. Na druhou stranu (jak říká kamarád) kdyby člověk nacpal stejný prachy do lady tak nebude z pozinku ale pozlacená. Myslím že právě ve své poslední tezi se zásadně mýlíš; lada dle mých mnoholetých zkušeností je právě skvělá svým poměrem cena / užitná hodnota. Což ostatně potvrzuje ruské ocenění samary za rok 2003 ve stejnojmeném porovnání, kdy za sebou nechala fokuse i kiu (a hodně daleko za sebou moskvič a iž) :).
0/0
19.2.2004 11:19

lunter

Re:
Ta, takmer najvyssia vybava proti zakladnej stoji necelych 25000SKK. Diskusia dalej nema vyznam, obidvaja sa mozeme tesit, v akom dobrom aute chodime ( za tie peniaze ). Prajem vela stastnych kilometrov bez nehody :-).
0/0
19.2.2004 11:38

Flipper-Tom

Re:
Ano o to právě jde, za cenu tý výbavy do pola (přibližně - nevím přesně za kolik na slovensku) pořídíš celou ladu 2112 s motorem 1,5 / 16v 69KW s celopozinkovou kastlí s centrálem, el oknama, stavitelným volantem, imobilizerem, al 14" kolama a metalízou a kufrem 450l . Výběr je na každém z nás:) Budešli mít možnost, opravdu se zkus v nějaké ladě (předokolní) svýzt, třebas změníš některé názory na ní :) www.samara.wz.cz
0/0
19.2.2004 12:22

lunker

Re:
Lenze ja nemam zaujem o stare auto. Neviem, odkial mas tu cenu a ci je Lada 2112 to iste ako Lada 112. Nova Lada 112 stoji na Slovensku 280000SKK. Na Slovensku sa predavaju len Lady 110, 111, a 112 a Niva ( podla slovlada.sk ). Neviem, ako by mohla jej cena klesnut na 25000. Ved aj Favorit sa predava za nejakych 60000. Ja chcem normalne auto, s ktorym mozem cestovat kdekolvek po Europe a nechcem ho skusat niekde na ceste pre traktory.
0/0
19.2.2004 15:20

Flipper-Tom

Re: cena a výbava
o pardon ! blbě vidím, domníval jsem se při pohledu do ceníku vw že mluvíš o výbavě za 250 000 tisíc-tedy základní polo 284 300 +250 000 = comfortline polo 1,9TDI 96 za 529 000. Nepředpokládal jsem že by tě napadlo srovnávat výbavu confortline s ladovkou v základu (která se vozí do našich krajů) a divit se že má polo lepší výbavu, že ne ?!:)
0/0
19.2.2004 16:10

lunker

Re:
Ved o to mi ide. Polo mozem mat za 410000 a Ladu za 300000. Polo ma slabsi motor ale inak je lepsie vybavene ( aj s ABS, airbagmi, elektrikou atd.) a Lada okrem silnejsieho motora neponuka nic. Zakladna cena Pola je nejakych 335000. Potrebujem hlavne auto do mesta a na okresne cesty. Po dialniciach budem chodit malo. A aj spotreba Lady je dost vysoka. Ide mi hlavne o vetu "Zatím mi stále nikdo nevyvrátil můj názor že lada SAMARA přestože právě teď slaví dvacáté výročí sériové výroby, může ve většině ohledů (snad jen kromě aktivní bezpečnosti) směle konkurovat valné většině současné produkce v dané třídě." Takze sa to snazim vyvratit :-)
0/0
19.2.2004 16:29

C

Re:
Niva, to je stroj, kterému není rovno. Cena menší než dnešní pseudoteréňáky SUV, vnější rozměry minimální, spolehlivost značná. Nicméně ze Samary bych na větvi nebyl - mizerná antikorozní ochrana, a dost podivný podvozek.
0/0
18.2.2004 16:07

Jimmi

Re:
Původní Niva měla jednu drobnou chybičku (nevím, jak jsou na tom novější verze). Měla jen obyčejné diferenciály. A závěrku měl jen ten prostřední. Takže vlastně náhon na dvě kola (jedno vepředu, jedno vzadu). Jinak.... jednoduché super auto do lesa
0/0
18.2.2004 16:30

gvfhjfghj

Re: Re:
Moc se mylis-fiat ma razeni pod volantem,na zadku listovy pera atd..lada je vpodstate neznicitelny auto
0/0
17.2.2005 18:38

L.

Re: To je hrůza
Pane Dr. NO, komu jste lezl do .... před tím, než jste začal lízt do .... západu?
0/0
19.2.2004 8:16

noname

Re: jste zřejmě zralý pro psychiatra
Vážený pane, neměl  byste vuhledat psychiatra? A rovněž očního lékaře. Vidíte svět nenávistně zaslepeným pohledem...T
0/0
20.2.2004 14:29

Hanz

Re:Jseš idiot!
Jestli vidis vychvalovaní ruskejch věcí jako navrat k socialismu, tak co by jsi rikal takhle na vw nabo bmw. Neni to nahodou takhle navrat k fašismu?Co to je za keci, ty auta byly ve svy době jedničky, daleko lepsi než nějaký podělaný škodovky! A myslim, že jestě dneska po strance spolehlivosti a vydrže motoru se jim lecco nevyrovná.
0/0
22.4.2004 12:12

Ing. Luděk Štípal

Lada není mrtvá... Alespoň NIVA žije!
Majitelé Nivy a Žigulíků, zamáčkněte slzu... AvtoVaz stále existuje a nyní je součástí celosvětové sítě automobilek General Motors. Nová Niva, nyní distribuovaná pod značkou Chevrolet, se již tento rok objeví na českém trhu (okamžitě po rebrandingu značky Daewoo na Chevrolet, tj. prakticky v létě) - nezničitelná čtyřkolka s nejmodernější technikou koncernu GM za cenu konkurencí nepřekonatelnou... (základní cena cca 300 000,- Kč). Znáte to: kam nevyjede Niva, tam nevyjede už vůbec nic! :)
Ing. Luděk Štípal
AUTOCENTRUM HULVÁKY - Marketingové oddělení
0/0
17.2.2004 19:11

Flipper Tom

Re: chevy Niva
By mě docela zajímalo kde jste získal tyto informace o nové Nivě ? Například motor 1,6 ?? na všech ofic i neofic stránkách se píše o motorech 1,7 a 2,0 (od opla). viz můj článek s popisem nové nivy - neleznete na http://rex.byte.cz/chevy-niva.htm O avtovazu jako součásti GM taky nic nevim ? Mimochodem, AvtoVAZ nejen že existuje ale vyrábí tolik aut že škodofka může jen tiše závidět :)
0/0
17.2.2004 21:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.