Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo drží styl, nemusí provokovat

Hlavní návrhář automobilů Škoda Thomas Ingenlath má před sebou příjemné dva týdny. Začátkem března oslaví čtyřicítku a předtím si na ženevském autosalonu užije velkou show s modelem, na němž strávil tři roky života. V létě pošle novou octavii do sériové výroby a pro jeho tým začne nová éra.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DL

Novy design
Co se týče toho designu...taky jsem čekal teda mnohém více, než jen pár drobných změň. Já třeba jezdím v Mazdě 626 a když si porovnám jednotlivé verze 626tek, tak jediné, co mají společného je, že jsou to docela velké a spolehlivé auta. Ne jak Octavie, u kterých se spíše těžko hledá, co společného nemají.
0/0
17.3.2004 15:06

Mulder

"sportovni auta"
"Jistě, až tu budou mladí bohatí kupci sportovních aut, podíváme se na to." - zapominaji (a vscihni vyrobci aut) na jednu skupinu, ktera je podle mych zkusenosti dost rozsahla - "mladi chudi kupci sportovnich aut" - nebo aspon relativne chudi ... tihle nepotrebujou sportak za 800 tisic s mega technikou ... staci dobrej design, slusna cena (=+- cene u nas nejprodavanajesiho auta - fabie), 3 dvere max (to nejak vyplyva z dobryho designu ;-)) a malej kufr ;-))) (ty posledni 2 veci samozrejme jako reakce na nazory z clanku)
0/0
23.2.2004 17:38

Tomas H

Re:
To je pravda. Nejaky 3dverak se sportovnim designem na podvozku Fabie by si zakazniky urcite nasel
0/0
24.2.2004 15:33

mojo

Re:
No ale tady je, myslim, prostor pro malou designerskou firmu, ktera se do toho na vlastni triko vrhne a vyrobi sportak na fabiacke platforme. Tohle asi opravdu neni prace pro "kolos" typu Skoda a.s.
0/0
17.3.2004 1:17

DL

Re: PROC?
A proc si myslis, ze to neni nic pro Skodovku? Mohla by se konecne taky blysknout necim jinym, nez trapnými auty pro rodinu a ukázat, že její designéři za něco stojí.
0/0
17.3.2004 15:00

končící Fábiář

drzost Škodovky nezná mezí
Vrchol drzosti je zdražení osm let staré výběhové Octavie cca o 20.000 Kč. Uplazená 1.4 Classic je zdražena z 380.000 na 400.000 Kč a fosilní 1.6 8V je už za 420.000!!! Pozvolna se zdraží nenápadně na 500.000 Kč a pak se udělá podvodná kampaň ,,Velkolepé zlevnění končící Octávie o 100.000 Kč, kupujte poslední kusy za výhodnou cenu!!!!" Ve Škodě-auto si myslí, že jsme asi idioti. Když si člověk koupí např. Fabii s dnes již v zahraničí standardní výbavou, tak ho vyjde na 420.000 Kč, ale je to malé auto s rozvorem 2,46 m, zatímco za stejnou cenu je např. P307, M 3, Astra a pod., tedy nižší střední třída s rozvorem 2.60 m a s výbavou v ceně, která je u Škodovky za 100.000 Kč příplatku.
0/0
23.2.2004 17:22

Radek

Re:
Nechápu proč se k tomuto článku vyjadřuješ s takovou kravinou, o které vůbec nic nevíš. Octavia sice zdražila ve verzi Classic o 20.000,-Kč, ale má v základu ABS s MSR, které tam původně nebylo. A pokud jde o Fabii, tak slušně vybavenou (el. okna, centrál, 2 airbagy, posilovač řízení atd.) pořídíš v 5dv. za 284.900,- podle ceníku. Těch tvých 420.000,- je za diesela s klimatizací a ABS. Tak se prober se snů a ukaž mi nějakou 307 s takovou výbavou v základním ceníku.
0/0
24.2.2004 16:57

Serviceman

facelit
,,Nová" Octavia je designérsky nenápaditě poupravená 8 let stará s konzervativním facelitem masky. Že by to bylo auto na příštích deset let je dobrý fór. Podvozek má malý rozvor 2.57 m. Ale záporem jsou motory: 1.4 16V 55kW - líný, pomalý šnek na těžké šasi. 1.6 MPI 75 kW - zastaralý osmiventil s vysokou spotřebou. Motory FSI jsou jediné moderní s touto technologií, které ale papinkají (na rozdíl od konkurence) Natural 98 a jsou choulostivé na kvalitu paliva, drahé a poruchové.
0/0
23.2.2004 16:54

svobodny obcan

kdo tvrdi, ze je to facelift je ....
Ohledne faceliftu si precti prispevek "pro vsechny primitivy, kteri se ohaneni slovem facelift".
Potom ti to snad uz bude jasne.
A kdyz ne, tak jsi lopata.
0/0
24.2.2004 15:36

hrkal

DOCELA PEKNA KARKA
ALE NEKOUPIL BYCH SI SKRZ TEN ZNAK SKODA NA KAPOTE. VIVA PASSAT VARIANT TDI PD
0/0
23.2.2004 9:14

svobodny obcan

SKRZ TEN ZNAK
Prelozeno do normalni reci:
hrkal je lopata
0/0
24.2.2004 15:37

Ladislav Body

A kedy sa už bude vyrábat ten Rómster ?
Bude to auto pro naši menšinu a my ho zpropagujeme v Anglii aj v Kanadě !
0/0
21.2.2004 14:31

cajzik

Opožděná Octavia II
V diskusi zaznívají hlasy, že oktávka není nic převratného. Škodovka sama nechtěla revoluci, takže by měl bejt management v boleslavi spokojenej. Ale nen!!! Protoze to auto bylo hotovy pred rokem a VW premieru pozdrzel na ukor noveho golfa, kterej tentokrat musel vyjet driv. Kdyby octavku ukazali podle planu loni na jare, tak by se lidem zdala novejsi.
0/0
21.2.2004 12:05

Warťan

"Nová" Octavia
Design je výběr části prvků z aut různých značek (Volvo, Mercedes, Audi, Bugatti a možná bych našel i další...) Jestli tohle má být originálně- klasické auto, tak to možná splňuje: Originální splácanina s názvem pořádného auta, Octavie z šedesátých let.
 Pokud jde o mě, jako správný ctitel konkrétní značky bych rozhodně nepřebíhal od automobilky k automobilce- to se týká většiny představitelů převážně německých výrobců! No a nakonec, doopravdy se mi líbí 4 designy: Wartburg, Tatra T 603/ T613, Citroen DS a poslední model Mercedesu třídy E, jinak to je typické 21. století- vše na jedné platformě, součástce a designu...
0/0
20.2.2004 21:10

Čech jako Prahabrnostrava

Re:
Ty vole a co Bugatti nebo Maseratti a nebo Aston Martin? To sou podle tebe asi taky "jezdící plechovky." Ale pro mě! pro mě kámo! to je víc než manželka. Honim si ho nad obrázkem Maseratti Quadroporte nebo Bugatti Veyron každý den. A mám pocit, že vím, která je která! Bugatti je o dost vášnivější, ale Maseratti je víc sexy, tak nikdy sám nevím, kdy mám lepší orgasmus.
0/0
21.2.2004 15:57

tk

Pro odborníky
Vážení "odborníci"! Již čtu několikátou diskuzi na téma nové Octávie a, bohužel, většinou, nepřináší nic jiného, než urážky a ponižování "odborníky", kteří ale jaksi neví, o čem mluví. Je každého věc, jestli se mu to auto líbí, nebo ne. Vkus je věc naprosto subjektivní a pro subjektivní pocity neexistuje nic a nikdo, kdo by mohl přikazovat. Takže jestli se vám to auto nelíbí, je to vaše věc a já vám to neberu. (Upřímně, očekával jsem větší změny, ale jako celek se mi na fotkách to auto poměrně líbí - narozdíl od nového Golfu, který se stal naprosto nezajímavý - ale zase je to můj pocit a nikomu jej nevnucuji) Jen zkuste neurážet a  "odborně" hodnotit - tolikrát zmiňovaný facelift je tak, jak zní doslovný překlad: úprava tváře! Prostě na stejném základu se tu a tam jinak vyklepe kus plechu. Málokdo z vás asi připustí, že v dobách škod 100/110 šlo vlastně jen o facelift "embéček". Ale zkuste pochopit, že to je  ZCELA NOVÉ AUTO, s jiným podvozkem, s jinou podlahovou plošinou prostě NOVÁ KONSTRUKCE, i když z osvědčených a vyzkoušených celků. A tak i kdyby to auto vypadalo ale úplně stejně, facelift to nebude, rozumíme si?
A upřímně - vám se líbí třeba nový třídveřový Megane? Mě tedy opravdu ne. A např. Avantime byl ohronmý experiment - a nedopadl zrovna slavně. A Vel Satis se neprodává ani v patriotické Francii a to je co říct...
Jo a kam asi dala škodovka ten zbytek oktávek, když jich, podle "odborníka" v zahraničí prodali jen pár desítek tisíc a teď vyrobili milióntou?!?
0/0
20.2.2004 20:24

svobodny obcan

presne tak
"I kdyby to auto vypadalo ale úplně stejně, facelift to nebude."
To je dulezite a to mnoho lopat nechape.
0/0
20.2.2004 20:35

Luis

Re:
Megáne je super auto a jedno z nejprodávanějších v Evropě.Vel Satis se prodává dokonce lépe než jeho předchůdce Safrane. Avantime propadák byl, ale tam byl odfláknutý interiér. Byla bota tam cpát vnitřek ze starýho Espace, kterej vypadl dost archaicky. Octávka nevypadá špatně, ale pro mě je to moc usedlý auto, až budu v důchodu, tak o tom budu možná uvažovat, ale teď řídím Peugeot 206 XS a Renault Laguna Grandtour.
0/0
17.3.2004 8:00

Bohuš

Re: Tys to nepochopil
Jsi další, co to nepochopil. Nelezu přece na diskusi, abych si přečetl suchopárné hodnocení líbí - nelíbí. Ctu to proto, že očekávám vášnivé projevy vole i nevole - chci se totiž pobavit. Každý agresivní názor mě nadchne, protože rozpoutá živou diskusi - a to je ono.
0/0
18.3.2004 17:38

svobodny obcan

pro vsechny primitivy, kteri se ohaneni slovem facelift
Facelift je uprava designu (exterieru nebo interieru) u stavajiciho modelu, aniz by se cokoli zmenilo na koncepci a technice vozu.
Nova verze vozu znamena, ze se zachovava styl a charakter vozu, upravi se design (facelift) + zasadnim zpusobem se zmeni technika ve voze, pripadne technologie vyroby.
Novy typ vozu je neco zcela noveho, co automobilka jeste nevyrabela (treba Superb)
 
Octavie II je nova verze vozu, na zcela novem podvozku s novymi technologiemi a skvelym designem. Myslim, ze se bude opet skvele prodavat ...
0/0
20.2.2004 20:18

svobodny obcan

Fabie & Roomster
Pokud Skoda nebude soubezne vyrabet novou verzi Fabie a novy vuz Roomster, ale udela novou Fabii roomstrovou, tak v tomhle segmentu vozu u nas pohori (v zahranici mozna najde dobre odbytiste pro novy typ vozu)
0/0
20.2.2004 20:30

Fristensky

10 let??
Deset let prudit lidi faceliftem?Prumernej vek modelu je v dnesni dobe 7 let.Ale to byla asi rec o produkci pro Rumunsko,Cesko atd,zejo?Tak to su klidny..Jen odbocka od designu-prej do ty new oktavie budou prat i tu 1.4 60kw.To bude ta verze pro socialne slabsi za smesnych 450tis?Zkratka-skodofka do kazde ceske rodiny!!!
0/0
20.2.2004 19:20

Petr

Zase o krok pozadu
Nová Octavia se dostala s rozvorem tam, kde byla předcházející genrace konkurence - 2,58 m je přesně tolik, kolik měl Renault Megane předchozí generace. Nový Megane má rozvor o 10 cm delší a přitom kufr stejně velký jako Octavia (nutno porovnávat vozy stejné délky, tj. u Megane sedan nebo kombi).
0/0
20.2.2004 15:20

PSE

Re: ROZVOR
Nejsem si zcela jist, jestli je možné dát přímou úměru mezi prostor pro řidiče a rozvor. Konkrétně je prostor v té oslavované megane menší než ve staré koktávce. Vím o čem mluvím, mám skoro 2m. Vzhledem k tomu, že jsem se tam nevešel, tak jsem se ani nekoukal dozadu, abych porovnal kolik je tam místa. Takže nová megane = velké zklamání z vnitřního prostoru. A to se ani nebavím o tom zadku, což je sice subjektivní názor, ale podle mě to fakt vypadá jak středověká střílna.
0/0
21.2.2004 14:50

anonym

Re:
Viděl jsi někdy kufr nového megane? Asi tak 330l.
0/0
25.2.2004 13:05

X

Y
Mně se nový VW Octavia vůbec nelíbí. Jezdím pouze Mercedesem E450.
0/0
20.2.2004 13:33

bellows

Re:
A ponozky nosis jedine od Versaceho........Jeste neco o sobe napis, prosim.At ti "zavidime" jeste vic.
0/0
20.2.2004 15:03

Cleevman

Re:
Trotle....
0/0
20.2.2004 19:36

sam

Re:
Tak to bych chtěl to tvoje E 450 vidět. Trapný pokus o vtip, do éčka dávají 430 ne 450 to měla stará řada SEL,SLC a SL kolem roku 1975 
0/0
20.2.2004 20:35

PSE

Re:
Aspoň vidíš v čem jezdí. E450 ze šroťáku zhruba 30 let stará. Jestli se nebaví o staré octavii z těch let?
0/0
21.2.2004 14:55

Alt

Re:
Pleteš se, do třídy E se motor 450 montuje. Ale jinak souhlasím, že je to magor.
0/0
22.2.2004 18:45

anonym

Re:
Mercedes E450 neznám, ale nemusím znát všechno.
0/0
25.2.2004 13:07

Jája

Co je nového ?
Můžeš mi designére prosím tě říct co se na té nové Octavii II co jste vymýšleli cca 5 let, tolik změnilo krom toho nového volantu který pořád tak propagujete. Vždyť je to ostuda a výsměch všem ten facelift.
VŮBEC NIC NOVÉHO !!!! a navíc to budete vyrábět dalších 8-10 let.
HRŮZA ....
0/0
20.2.2004 13:16

Petr

Re:
Vzdyt to pise na zacatku clanku. Chteli evoluci a ne revoluci. Priste si poradne prectete clanek nez zacnete urazet. Mimochodem nova Octavia vypada super.
0/0
20.2.2004 13:27

Clayman

Re:
Souhlas, vypada skvele.
0/0
20.2.2004 14:48

Luka

Re:
O jakym faceliftu to mluvis?? Vis co to je facelift....?
0/0
20.2.2004 13:33

Jája

Re:
Facelift je přesně to co udělala Škodovka s Octavii I. Ještě řekněte že to je něco nového? Podívejte se ostatní automobilky a pak piště příspěvek. Tohle vymýšleli tak dlouho?????
Nenechte se vysmát, jen nechtějí přiznat že trošičku zaspali. Teda spíš trošičku víc.
0/0
20.2.2004 13:50

Luke

Re:
No dobre, tak tedy znovu Joudo...to ze se design moc nelisi neni znamkou toho, ze auto je jen faceliftovane!!!
Pokud ale zmenis celou platformu, elektriku..apod. uz se o facelift nejedna..nybrz o vuz treba druhe generace jak ho skodovaci nazyvaji....
0/0
20.2.2004 13:59

Jája

Re:
Říkej tomu jak chceš, třeba auto dvougenerační nebo druhé generace to je fuk. Já tomu říkám stejně jako všichni ostatní včetně pracovníků ( a tím nemyslím jen dělníků ) ve Škodovce kteří očekávali trochu více. Prostě facelift, nic víc, nic míň.
Měli se inspirovat u jiných automobilek.
Renaul, Peugeot, Seat, Ford, atd.....
0/0
20.2.2004 14:05

Tame

Re:
No jo joudo je to s Tebou tezky...i ja jsem cekal vic, ikdyz si nejdriv pockam, az ji uvidim na silnici, nicmene facelift to neni! Pozdravuj delniky !!!!
0/0
20.2.2004 14:12

Jo jo

Re:
Pokud by se Skoda inspirovala u Renaultu, Peugotu,  Seatu ve spolehlivoti tak to potes panbuh. :(((
0/0
22.2.2004 13:24

Jája

Re:
Říkej tomu jak chceš, třeba auto dvougenerační nebo druhé generace to je fuk. Já tomu říkám stejně jako všichni ostatní včetně pracovníků ( a tím nemyslím jen dělníků ) ve Škodovce kteří očekávali trochu více. Prostě facelift, nic víc, nic míň.
Měli se inspirovat u jiných automobilek.
Renaul, Peugeot, Seat, Ford, atd.....
0/0
20.2.2004 14:13

Radek

Re:
Rád bych pánům "inovátorům", kterým se design nové Octavie nelíbí připoměl, že designéři musí auta navrhovat tak, aby se prodávala. To se zjevně škodovákům daří a nová Octavia nebude vyjímkou. Inspirováním se u jiných značek by si také mohli slušně naběhnout. Takové designérské pokusy, které byste asi uvítali víc než to co škodovka nabízí, jako např. Fiat Multipla první generace, Ford Scorpio poslední generace nebo Ka, Toyota x-té generace s kulatými předními světly. To je jen malá část toho, kde tvůrčí "invence" dostala zelenou a pak dostala na zadek. Počítám, že tvůrci výše uvedených vozů byli vyvedeni na náměstí a tam pro výstrahu popraveni za zvěrstva, která v řadách Fiatu, Fordu atd. napáchali. To jestli je design úspěšný nerozhone ani Jája ani Pája, ale trh. Takže Ti děkuji Škodovko, že jsi se držela svého kopyta a nepustila jsi se do "odvážných moderních tvarů".  
0/0
20.2.2004 14:43

Dies

Re:
O jake prodejnosti to proboha mluvis! Kolik se prodalo minuly rok OCTAVKY na celem svete? 170 tis? Tak nejak! Na celem svete! Jenom TOYOTY Camry se v USA proda 300 tis za rok! Tak se napred podivej trosku do sveta, nez si zacnes delat srandu z Fordu, a Toyot! Tyto automobilky totiz prodavaji spoustu modelu a tak si muzou trosku zaexperimentovat! Ale Skoda! 2 modely + sem tam SUPERB! Proste me to auto nicim nezaujalo, ale to mozna znamena, ze mam holt jenom spatny vkus:-)))
0/0
20.2.2004 19:04

Zdeněk..

Re: Zase jedna trubka .
Mrzí mě , že se do diskuze pouštěj lidé , kteří používaj cizí slova a neznaj jejich význam.. Nevím s kým si mluvil ve škodovce ,můj názor je takovej že s níkým ,jen se snažíš bejt zajimavej. Já si myslím , že o nové oktávce bylo už toho napsáno tolik , že není nutné se ktomu vracet .Bylo posáno desítky stran proč oktávkaII vyopadá tak jak vypadá , ale přesto se najdou trubky co si melou svou.To auto není pro snoby a Pražáky co jezděj v dovežených ojetinách a myslí si že maj bůh ví co..
0/0
20.2.2004 16:50

2Mac7

Re:
Kolik znáte Pražáků  a koho vlastně nazýváte Pražákem ?  
0/0
20.2.2004 19:07

Středočech..

Re: Hodně , právě se ozval další...
:-)Neboj , znám i hodný Pepíci...
0/0
20.2.2004 20:40

škodovák.

Následník Fábie , ala Romster???
Nemyslím si , že následník vycházejicí ze vzhledu Romstra bude to pravé ořechové.Bohužel mi to potvrdili u kluci z Česany , kteří už následníka Fábie viděli. Nojo , bude to větší experiment než si mnozí připouštěj...
0/0
20.2.2004 17:06

Tame

Re:
No ja pracuju u jine automobilky, ale facelift to opravdu bohuzel neni...faceliftoval se treba passat...ale z techniky se nemenilo temer nic
0/0
20.2.2004 14:03

Roman

Re:
Jája má pravdu prostě s tím designem jen ulítli. Bohužel s tím už nyní nic nenadělají když jsou postavené linky a musí se výroba rozjet. Vše se odrazí na prodeji a moc spokojení asi nebudou.
0/0
20.2.2004 13:52







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.