Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová Octavia má nastartovat další růst Škodovky

Šéfové mladoboleslavské automobilky včera poprvé naznačili, kolik bude stát nová Škoda Octavia. Z jejich prvních slov vyplývá, že proti stávající verzi novinka podraží o necelou desetinu. Nejlevnější model stávající Octavie se slabším motorem o obejmu 1,4 litru vyjde v Česku na 400 tisíc korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ttttttt

Stáhnou problémy VW ke dnu i Škodu
VW má problémy doma i v USA. s odbytem a překvapivě i kvalitou.Tam dle výzkumu spadl s kvalitou na úroveň Hyun a Kia.-viz včerejší hn.Myslím si že by měli začít dělat auta pro lidi- malá MPV do 300tis a né předražené Golfy a teď  i novou Octavii- to problémy nevyřeší.Radši měli na zákl. fábie udělat malé MPV a nasadit rozumné ceny  ale né jako drahý VW Touran. Drahé škodovky problémy VW opravdu nevyřeší.Přeji škodě hodně úspěchů.
0/0
10.3.2004 10:49

LUI

Re:
No a teraz porozmyslaj, preco najziskovejsie automobilky su Mercedes, BMW a Porche, a nie trebarz Fiat, co vyraba lacne auta. To preto, ze na jednom drahom aute zarobia 3x viac ako na jednom lacnom(VW je asi jediny co si to dokonca dovoli v nizsej strednej triede-Golf). Otazka je samozrejme dokedy im to budu zakaznici zrat.
0/0
11.3.2004 11:53

Krestni nebo Prijmneni?

Nabidnete!
Chci spotrebu do 6l benzinu kombinovane, zrychleni na 100 do 13s, ABS, dva pytle, radio s CD, manualni klimatizaci, varibilni interier, povinne ruceni v kategorii 1,3, kufr vetsi nez 350l do 400000Kc. Co mne nabidne slovutna a slavna skoda? Dobre, ze nic. Zvolim tedy Hondu Jazz, ktera vsechny parametry splnuje. Pistolero.  
0/0
2.3.2004 13:16

LUI

Re:
Pozri Fiat Stylo 3D, Honda Jazz je predrazena. Fiat ma zlu povest, ale dlhsie vyrabane modely su velmi kvalitne, chyby maju hlavne auta s prvych dvoch rokov vyroby, napriklad prve Fabie su takmer nepojazdne sroty (tie sucasne su mozno velmi kvalitne).
0/0
11.3.2004 12:00

fiti27

Re:
Co takto Peugeot 206 SW?
Patri medzi najdlhsie predavajuce sa auta v zapadnej europe. V prevedeni SW je to super Combi, ma chutny vzhlad a je ovela lacnejsi ako Honda Jazz, resp. Fiat Stilo.
 
0/0
28.7.2004 20:43

sssssss

Diesel za cenu benzínového?
Většina renomovaných výrobců dělá akci diesel za cenu benzínu.Né tak Škoda nebo VW,alespoň jsem to zatím nezaregistroval.A to nemluvím o ubohé nabídce dieselů v objemu jen 1,9 a 2,0 TDI. V dnešní době by pro octavii stačil objem 1,5 nebo 1,6 TDI viz REnaul, Ford, Mazda , PEugeot.,které mají slušný výkon při nižší spotřebě. Myslím, že zaspali dobu. Zakl. motor 1,4 55 kw to by snad do auta těchto rozměrů a hmotnosti  neměli nabízet. To by měl být základ tak ve Fábii kombi.
0/0
2.3.2004 7:59

tupče

Re:
nejlepčí motory na světě má přece  VW
0/0
4.3.2004 7:38

Ben

Re:
A to ti rekl kdo?
0/0
4.3.2004 15:30

Myšák

Re: reakce
Nevím kdo to řekl jemu ale mě to řekly zkušenosti. Možná není VW ze všech nejlepší, ale určitě k těm nejlepším patří.
0/0
7.3.2004 9:05

Myšák

Re: OK
S tím se dá jedině souhlasit. VW je špička!!!!!!!!
0/0
7.3.2004 8:58

Myšák

Re: diesel za cenu benzinového
Ubohá nabídka dieselů?Já bych přidal ještě 2.5 TDI(ten by oktávce slušel). Co se týče názoru že by stačil diesel s objemem 1.6 litru, myslím že by úplně stačilo kdyby objem stávajících jednadevítek snížily z 1896 ccm na 1849.Tím by zůstaly zachované všechny výkonové parametrya citelněby snížilo povinné ručení. Motor 1.4 MPI bych do Octavie úplně zakázal: Nedává to logiku. Mnohem víc mi vadí jiná věc a sice to že nové motory FSI s přímým vstřikem paliva používají jako palivo NATURAL98.Tím se provoz razantně prodražuje a navíc tento benzín není k dispozici u všech čs.
0/0
7.3.2004 8:56

pp

Konkurenční cena
Škoda jako domácí výrobce na našem trhu reaguje na konkurenci dost zmateně-viz ceník fábie.Stále tam je junor 1,2 za  nehorázných 260 tis , clas 1,2 za 280 tis.Pak z malého let. se dozvím Clas plus taky za 280tis s lepší výbavou.  A  co teprve chlouba VW diesely. Fabia Clasic 1,4 TDI bez výbavy za bezkonkurenční cenu na trhu 380 tis.To by mě zajímalo kolik se jich u nás prodalo. Volba motoru je problém, buď  základ nebo težce připlatit za lepší ale stále průměrny 1,4 55 kw.Kupodivu i Seat se stejnými motory vyjde o něco levněji.
0/0
1.3.2004 13:28

Barbarossa

Nevim,
Ale za tyhle penize si myslim, ze to cesta k rustu Skodovky nebude. Skoda hresi na tom, ze v Cesku si ji hodne lidi vybira dle toho, ze je domaci, ale v teto cenove relaci je uz dost konkurence. Kdyz Skodovku, tak jedine pod 400 tis. ve slusne vybave srovnatelne s  konkurenci. PSA, Renault, Japonci,Korejci nabizeji za tyhle penize o dost vic. Za 420 tis Xsara  1.6 /16V v maximalni vybave.
0/0
1.3.2004 11:35

Myšák

Re: Korejci?
Korejci to teda nevim. Mo´žná mají za stejnou cenu větší výbavu ale jseš každou chvíly v servisu.
0/0
7.3.2004 9:09

Tom

Re: Korejská auta
Korejská auta jsou motoricky daleko živější a motory jsou stejně kvalitní mám s tím vlastní zkušenost a nechápu jak si někdo může koupit sice ne špatnou, ale předraženou Fábii, která vlastně nic vyjímečného nenabízí a je pro mě podprůměrným autem s druhořadými motory od VW.
0/0
17.3.2004 8:32

hh

Proč se škodovky nevyrábějí ve Svýcarsku?
Škoda vyrábí auta s pomocí levné prac síly z česka, slovenska ,polska, ukrajiny a buhví odkud ale na výsledné ceně se kupodivu neprojevuje Je stejně drahá jako auta z asie a záp evropy.Za ty prodejní ceny by to vyrobili ve Švýcarsku a zákazník by měl jistotu kvality.
0/0
1.3.2004 11:30

Barbarossa

Re:
Ono cisty zisk 1,5 Mld Kč se 25000 zamestnanci je dost ubohost. Produktivita dost mizerna, ale zamestnat tolik lidi to je fakt prinos. Beru to. Japonci by na to stacili tak s 5000 lidma.
0/0
1.3.2004 11:38

Barbarossa

Re:
No ted sem to pocital a na 1 zamestnance pripada cisty produkt cca 60000/rok tak to je teda otres. Kdyz prumer v Cesku je tak 200000. No jo, Kulhanek uz to parkrat naznacoval,ze nas automobilovy prumysl nezachrani. Na jednom aute ma fabrika cca 3000 Kč zisku, mno to opravdu neni moc pridane hodnoty. Kdyz naběhly Favority stal myslim 88 tisic, tak na nem mela 1000,- ale to uz je 15 let zpatky ! a prumerny plat byl tehdy tretinovy. Produktivita tedy za tuto dobu NEVZROSTLA. !!!! 
0/0
1.3.2004 11:48

xray

Re:
barboso ty barbare, ty negramote. víš co je to čistý zisk? to je zisk po odečtení všech nákladů ( mzdy, materiál, odpisy, investice!! )
0/0
2.3.2004 9:35

:o)

Re: zopakuj si prosím matematiku...
 
   ....neboť na jednom autě má škoda čistý zisk
 38 000 kč
0/0
20.3.2004 18:59

:o)

Re: Na ceně se to neprojevuje proto...
 
 ...že např. Fabia není jen odrbaný základ z turecké výroby z konzerva plechu,jako třeba u Renaultu Thalia.Auto nejsou jen hezké koberečky.......ale to poznáš po prvním nárazu...
0/0
20.3.2004 19:04

Barbarossa

Barbarossa
0/0
1.3.2004 11:26

Tom

facelit
Nabídnou ,,facelit" za cenu od 450. tis. bez jakýchkoliv doplňků bude ostuda. Vrcholem arogance Škoda-auto je již od 1.1.2004 zvýšení cen výběhové octávie ze 380. tis. na 400. tis. Nějak zapomínají, že český póvl nebo za co nás mají, kupuje ročně stejný počet Škodovek, jako desetkrát větší trh německý!!!!
0/0
1.3.2004 9:37

mysak

Re:
Az se zmeni dph prijde dalsi zdrazeni , proste jeste pred touto zmenou potichoucku zvysovali cenu. Povl jsme pro vsechny automobilky (nejen automobilky), kouknete se na vybavu jaka se nabizi za hranicemi a za jake penize.
0/0
1.3.2004 10:06

@mike@

Re:
Pokud je mi známo tak v květnu by měly zlevnit hlavně právě auta!!
0/0
2.3.2004 12:58

svobodny obcan

cizi slova a neznalost
Nepouzivej cizi a odborna slova pokud nevis co znamenaji ! Napr. slovo "facelift".
Zbytecne se tu potom zhazujes.
0/0
1.3.2004 20:36

Tom

Re:
Myslím, že podstatou věci není špatná cizojazyčná gramatika, ale něco úplně jiného, takže mi skoč klidně na péro...
0/0
2.3.2004 8:43

Tome, ty jsi fakt tupec

buziku nejedna se o gramatiku
Vic co to je facelift a co je nova verze vozu ? Nevis. Tak se tu fakt neshazuj.
0/0
7.3.2004 2:06

Sobul

Junior
Je nad slunce jasné, že náš tuzemský výrobce bude prodávat novou Octavii dráž než starou. Jen doufám, že se bude snažit udělat nějaké provedení dostupné běžnému českému nepříliš majetnému zákazníkovi a nabídne základní model se slabým motorem. V tomto ohledu má letité zkušenosti. Vzpomeňme na Škodu 105S z osmdesátých let: tachometr ze Š100, přední sedačky bez možnosti sklápění, zadní okna bez stahování, na dveřích uvnitř místo madel látkové popruhy. V této tradici pokračuje třeba Fabia Junior a nyní k mému překvapení i Octavia Classic. Viděl jsem několik těchto 'základních' Octavií. Jednalo se vždy o novější faceliftovaný model. Na první pohled jsou poznat podle nelakovaných zrcátek a plastu na víku kufru. Uvnitř se nachází nepříliš vydařená palubní deska ze starší verze. Doufám, že nový 'lidový' model Octávie nenechá na sebe dlouho čekat. Těším se, až v něm naleznu třeba oprášené díly předchozího modelu z nadbytečných skladových zásob. Určitě vylepšenému designu budou slušet nárazníky bez laku jen z černého plastu apod. Dost ironie. Uvažuji o tom, že v příštím roce pořídím nové auto. Jsem patriot a vlastenec, tak bych pochopitelně rád podpořil tuzemského výrobce. Mám však čím dál víc chuť jej 'potrestat' za jeho macešské chování k tuzemským zákazníkům a pořídit si něco od cizí konkurence.
0/0
29.2.2004 20:35

Pít

Re:
Česká verze Octavie za 420.000 Kč určená výhradně pro tuzemské zákazníky bude mít úsporný tříválcový motor 1.2 a místo sedaček plastové zahradní židličky. Jako airgagy budou ve voze umístěny dva mikroténové sáčky, které si bude muset zákazník před případnou kolizí rychle sám nafouknout. Z úsporných důvodů bude v převodovce chybět pátý převodový stupeň, který si bude moci zákazník za příplatek dokoupit jako nadstandardní výbavu. Také mě spol. Škoda začíná pěkně kakat a další vůz si od ní pravděpodobně nekoupím.
0/0
1.3.2004 9:42

TDi

Re:
Kdy to auto vyjede ja ho chci.
0/0
1.3.2004 22:12

edk.pt

Jak na na to?
Uvedení ceny je vždy ošidné. Kdo někdy kupoval auto a měl na to čas. Vždy na tom vydělal. Bez slevy neprodáš. Například Ford základní ceny poměrně vysoké, slevy rovněž a potom cena relativně konkurence schopná. Každý prodejce Škody podleze cenu jiného dealera a platí to i jiných značek. Zkuste si to na vlastní kůži. E.K.
0/0
27.2.2004 15:02

Havířov Devils ! ! !

EU
Pravda, táta zesmlouval Oktávii z cca 570 na 475 táců
0/0
27.2.2004 15:13

Tukyy

Re:
Měl jsem čas a chtěl jsem škodu s Tdi nebo jiné auto s tímto motorem od VW. Škodu jsem upředňosťoval jako domácího výrobce. S místním dealerem (Trutnov) nebyla řeč. Na vůz, který stál u nich odmítali dát jakoukoli slevu. Jiný dealer přes internet mi nabízel, že to auto převeze k nim a dá slevu velmi výraznou. I přes toto upozornění nic. Nakonec jsem dostal super tip na SEAT Toledo Tdi v max. výbavě o více než 100tis. levněji jak škoda bez výbavy. Mám ten vůz již tři roky najeto 65tis. km a jsem velmi spokojen i když je to jen španěl. I servis je bez výhrad. Další vůz nebude škoda pravděpodobně. Je těžké zákazníka získat, je velmi těžké zákazníka získat zpět!
0/0
6.3.2004 16:12

Autoň

technické údaje - rozvor
Na netových stránkách Škoda-auto chybí u všech vozidel základní technický parametr, rozvor náprav, který udávají jinak všichni výrobci. Nikdo se tedy nedoví, že Fabia má 2.46 m, současná stará Octavia 2.51 m a nová má mít 2.57. Pro zajímavost např. auta nižší střední třídy jako Peugeot 307 2.60 m, Mazda 3 - 2.64 m, Nová Astra 2.61 m atd. Z výše uvedeného je patrné, že škoda má krátký prostor pro cestující, spolujezdce na zadních sedadlech (hlavně Octavia, která je hybridem jako Renault Thalia s naroubovaným kufrem na Clio).
0/0
27.2.2004 14:13

Radek

Re:
Nový Megane sedan pouhých 2.686 m. Oktávka je na zadních sedadlech na delší cestu použitelná jen pro děti.
0/0
27.2.2004 14:32

Skyline

Re:
Civic 2.685. Nechapu, kde se v te nasi firme "skoda penez" bere tolik arogance ke kupujicim. Ano, prodlouzili rozvor, ale nejak se stejne nedostali ani tam, kam konkurence uz davno. Stejne jako s motory, proste ostuda. "Nastesti" je podporuje vetsina ceskych novinaru, kteri pisi pro Nemci vlastneny tisk a tak propaguji predrazene sunky o sto sest. A protoze vetsina naroda jsou jen ovce, ktere veri reklamnim letakum a "objektivnim" testum, bude se ochcavka prodavat stejne dobre jako dosud, o tom neni pochyb.
0/0
27.2.2004 15:46

revo

Re: ještě že tě máme
Aby jsme konečně prozřeli. Takže vce skutečnosti to tady řídí němci a všichni jim posluhují. Super odhalení. Nechceš s tím valit do Blesku?
0/0
2.3.2004 14:14

Ian_f

Re:
Pane, to mi mluvíte z duše. Se svými 190 cm jezdím v Mazdě 323 (rozvor 2605 mm) a je to o něčem jiném. Nechci podceňovat konstruktéry ze škodovky, ale s menším rozvorem prostě nic nenadělají - ostatní umí také a CAD aplikace jsou už asi všude stejné. Takže jasně platí menší rozvor, menší pohodlí. Pod 2600 mm rozvoru nemá ani nová oktávie v téhle třídě co dělat.
0/0
27.2.2004 16:52

Striker

...
Jsem velice zvědav, kdo si takový šrot a za takovou cenu koupí...????
0/0
27.2.2004 14:08

hhhhh

Holobyt za takovou cenu?
V něm. o 1300 EUR u nás o 41600Kč dražší s vyvolávací cenou cca 420000Kč za Clasic Jenom doufám ,že vylepší výbavu-starý clasic byl holobyt ( bez centr., el.oken a  zrcátek , radia , tón. skel ,děl. sedačky , bez ABS , jenom 2 polštáře).Takový nedodělek si opravdu můžou dovolit prodávat jenom u nás a ještě tvrdí ,že za dobrou cenu. V nižší stř. třídě jsou jiné standarty. Obohacovat se na úkor českého spotřebitele je nehorázné.
0/0
27.2.2004 12:45

Lib

Re:
Nehorazne, ale naprosto bezne ;)
0/0
27.2.2004 12:55

jine

Re:
A je to jen u Oktavie? Porovnejte cenu a vybavu Fabie s lepsim moterem nez 1.2 s konkurenci.
0/0
27.2.2004 14:48

Lib

Re:
Jasne, ja myslel, ze je to bezne u nas VSUDE, a to nejen v prodeji automobilu ...
0/0
27.2.2004 18:50

Tukyy

Re:
A to na rozdíl od konkurence nemusí platit clo!! A do nedávna ani daň z příjmů!
0/0
6.3.2004 16:18

Autoň

prodej aut a hospodářská krize
Základní model bude tedy stát okolo 440.000 s motorem 1.4 16V 55kW, stejný podvozek s malým rozvorem, stejná cena jako nový Golf. Ten je lehčí, takže zrychluje za 14.5 s, oktávka zrychlý tak za 17. S výbavou jako ABS, 2xairbag to vidím tak od 500. tisíc. S motorem 1.6 8V, žravým zastaralým motorem to bude tak o 30.000 více a s novým motorem 1.6 FSI, který papinká Natural 98 to vidím tak za 600.000 a výše. Za stejnou cenu jsou ale motoricky lepší auta s větším rozvorem téměř od každého výrobce. Navíc se to nějak vzdaluje našim průměrným 500 Eurovým platům, kterých ani nedosahuje 66% našich obyvatel, nevím, nevím jak to se všemi dealery Škody dopadne. Kdyby tu ve Škodě nebrali dělníci osminu platů svých koncernových kolegů v Německu, ale stejně, tak by asi Oktávka začínala někde tak na ceně okolo 1.000.000 Kč!
0/0
27.2.2004 12:11

Petr V.

Re:
covece, ja sem taky z toho VW posledni dobou zklamanej na vsech stranach!
0/0
27.2.2004 12:30

Lib

Re:
Fakt je to 16V? Ja mam dojem, ze je to ta podivna stara 8V bestie co sla (jde?) do fabii ...
0/0
27.2.2004 12:54

Autoň

Re:
Staré 8V OHV 44 kW a 50kW se již naštěstí nevyrábí (44 kW byl svého času nejlevnější model Octávie za 360.000 Kč - zrychlení bylo za 21 s.). Současný motor 1.4 16V je 55 kW ve fabiích od 360.000 Kč a tentýž 74 kW za 400.000, ale ve vyšší výkonové verzi papinká Nat. 98).
0/0
27.2.2004 14:05

Lib

Re:
Dik za vysvetleni
0/0
27.2.2004 14:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.