Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Asijští králové spolehlivosti. A zbytek světa?

Míra poruchovosti automobilů je velice důležitá hodnota, které zajímá stále více motoristů nejen při koupi nového vozu, ale i když volí mezi ojetinami. Žebříčku vládnou japonské a německé automobilky. Dominantní je Toyota, následuje Mercedes, Subaru, Mazda a Porsche. A jaké je pořadí na dalších místech?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petrolin

Opel, jedine Opel
Nejlepsi je Opel, v posledni dobe se hodne zlepsili.
0/0
24.5.2004 12:44

Gej

Re:
0/0
21.6.2004 16:51

Héč Z.

Re:
Máme 2 firemní Opel Campo 2,5TD Svědomitě můžu říct, že jsou to nejporuchovější vozy jaké jsem kdy viděl!!! Od začátku se nesnesitelně a nesouměrně sjíždí pneumatiky, přesto,že se správně hustí! U obou už odešel kardan i ložiska v předních nápravách! Rovněž kouřivost motorů je u obou po ujetí cca 70tis. silně nadprůměrná!
0/0
21.6.2004 17:05

Walter

Audi 100
Ja jsem mel 5 let Audi 100 2.8E (r.v. 93) z druhy ruky. Kdyz jsem ho prodaval melo 7 let a najeto pres 360 000 km a prodal jsem ho jenom proto, ze jsem potreboval leasing a diesel (passat 1.9) se mi financne vyplatil. Co o ty audine rict - super auto, bezproblemovy, na motor se nesahlo. Co se menilo, krome bezne udrzby (filtry, olej, kapaliny, desticky,, zarovky, rozvodak, klinak, svicky...) byly tlumice (cca kazdych 100 000), loziska na zadni naprave (cca po 250 000). Cepy, ramena, stabilak, kotouce.... vsechno puvodni. Na motor, krome bezne udrzby nebylo sahnuto. Pocitam, ze dalsi majitel s nim bude jezdit aspon do 500 000. Nikdy me jak se rika nevypeklo a porad na nej vzpominam. Dost lidi tady v diskusy brani nemecky auto, dost lidi japonsky... Ja myslim, ze je to otazka penez. Japonec nabidne za malo penez hodne muziky, to je bez debaty. Kdo je zvyklej tocit auta, tak muze mit porad zanovniho japonce za rozumnej peniz. Ale nevim jak by dopadlo srovnani Japonce a nemcoura po 500000 km. Kazdopadne spolehlivost je jenom jedna z "vlastnosti" kupovaneho auta. Dalsi jsou napr. cena, bezpecnost, pohodli, vybava, jizdni vlastnosti, cena servisu, spotreba, prestiz... Tohle vsechno bereme v potaz kdyz auto kupujeme. Nejde proste rict, ze toyota je nejspolehlivejsi, tak je to nejlepsi koupe. To by tu jezdily samy toyoty. Ja osobne si zase koupim lehce jetyho nemcoura v cene novyho japonce, protoze se mi to uz dvakrat osvedcilo, ale jak rikam kazdej podle svyho gusta. Dneska uz neni snad vylozene spatny novy auto...vzpomente si vsichni na svoje wartasy, trabose, stodvaci, ziguliky...
0/0
23.5.2004 13:15

Walter

Re: ach ta cestina
diskusi
0/0
23.5.2004 13:40

shark

V AMERICE je ovšem žebříček jiný
1. Toyota. 2. Nissan. 3.Hyundai 4. BMW
0/0
22.5.2004 22:15

Waran

Jednoznačně nejlepší!
Pro mě je zkrátka nejspolehlivější auto Wartburg a byl i pro dvě předcházející generace rodiny. Možná se zase někdo ozve- ať, kdo s tím dlouho nejezdí, resp. tomu nevěnuje předepsanou údržbu, nemůže se divit. Pokud se Wartburg udržuje podle předpisu výrobce, neexistuje, že by zůstal stát. U nového modelu patří samozřejmě pochavala také výrobci motoru- VW, který ještě potěší spotřebou kolem 6 litrů/100 km, pokud je seřízený. Spalování oleje u tohoto motoru neexistuje a navíc velmi dobře táhne- nelze uvěřit 43 kW, sázel bych tak na 50, kdybych to neznal. Zpřevodování na jedničku, bezpečnost a jízdní vlastnosti vyzkoušené- lepší než mnoho dnešních a "lepších" aut.
Bohužel, Wartburg je značně nedoceněné auto, chybí osvěta méně odborné veřejnosti... Waran
0/0
20.5.2004 19:19

Daňový soumar

Re:
PÁCHNEŠ, PRASE!!!!!!!
0/0
21.5.2004 10:52

M626

Re:
No ty máš taky dost...Ale jako je mi jasný že jsi řídil spoustu aut a wartburga sis vybral protože je opravdu super a nejlepší...Joo joo,třeba jak ti strejček pučil olcita,tak to se vůbec nedá srovnávat..A to nemluvě o dědově oktávce a moskviči od tetky z desátýho kolena...Všechny tyto supr vozy jsi totiž nedávno (ještě za komanče) řídil a opravdu,warťas,to je best kára..ta bezpečnost a ty jízdní vlastnosti (a léty nedotčený jako liška vychytralý dizajn),na který se stěží chytá i subaru impréza..Dá se s tím přejet i kočka a skoro nic z toho neupadne,no neber to..A ujede i 5000 kilometrů bez generálky,čímž se na vesnici stáva jednička..Teda hned po Zetoru pětadvacítce samozřejmě..
 
Argggghhh....
0/0
24.5.2004 0:37

Jericho

Re:
Vubec nevis o cem mluvis.
Musim se smat kdyz tady ctu prispevky jako ze ma nekdo Audi 100 z roku 93 a na motor nemusel sahnout :-) (nic teda proti) To je u Wartburgu naprosta samozrejmost i u dnes dvacetiletych strepu. Z aut z podobny doby ma stejnou trvanlivost zrejme jedine Mercedes.
Design je zatracene povedenej, je to hoooodne pohodlny auto.
Je jasny ze to jsou dneska uz vsechno stary vraky, ale kdyz srovnavas auta z ty doby tak byl Wartburg nedocenena spicka.
0/0
24.6.2004 8:14

rakoss

carina
Mám toyotu carinu co má nalítáno 242000 km a je to stále super kára. O spolehlivosti se nemá cenu bavit, protože ta je snad všem jasná. Někdo argumentuje tím, že maj japonci drahý díly, ale to je myslím trochu přefouklá bublina.
0/0
19.5.2004 22:48

Tom

Re:
... dily jsou +/- stejne drahe. Ale co, stejne zadne nepotrebujete. Po 8 letech a 150k km jsem na Nissana nic nepotreboval
0/0
20.5.2004 0:46

Pavel

spolehlivost
Nechápu jak může statistika STK něco vypovídat o spolehlivosti jednotlivých typů aut.Nikdo přece nemůže vědět co všechno musel majitel auta udělat za opravy než na tu prohlídku šel.Jinak si myslím že se dost těžko dá hodnotit spolehlivost jednotlivých značek záleží taky na tom jak se stím autem jezdí jak se udržuje apod.Máme třeba v práci jeden Mercedes třídy E je asi 7 let starý a neustále s ním něco je.Opravy jsou neuvěřitelně drahé, součástky taky a navíc je to nevěřitelně líné auto trošku svižně se s tím dá jet pouze na dálnici.
0/0
19.5.2004 22:42

Zed

Tak blbecci..
Dneska sem se vezl opet po delsi dobe Fobii. Az zase nekdo napise, jak je to supr auto, tak mu neverte, to pak clovek potkava na dalnici blazny, kteri dle fanaticko-optimistickych recenzi na iDnes zdimaji ze sve mrdky 160 a ohrozuji zbytek automobilu. Srovnani podvozku Fabie, Octavie a Superbu z MF dnes je naprosto zavadejici. Fabie je mrdka za par supu a i stara Vectra do 95. ma lepsi podvozek (a to je co rict). Nuuulyyyyy.. Dete se vysr...t. Japonsko ma daleko silnejsi historii nez opice z Evropy. jejich uniformita je jen znamkou dokonalosti. Enjoy Skoda chudaci... Je fakt supr..
0/0
19.5.2004 20:01

Servismen

Re: Už jsem se lekl , že tu.....
Nenarazím na blba , co neumí ani pořádně česky , jezdí na vesnici traktorem a když se dostane na internet , tak pouští rozumy.Jsem rád za takový cvoky , jako jsi ty , protože bych se tolik nenasmál..
0/0
19.5.2004 22:55

Marek

Re:
Plně s Tebou souhlasím - ten člověk to nemá v hlavě v pořádku, a nové auto asi nikdy neviděl ....
0/0
20.5.2004 7:02

Zed

Re:
He he, diky hosi, ten traktor byl fakt dobrej :-) Asi ani netusite, jak dobre sou moderni traktory :-)) Ja jenom rad provokuju takovy chytraky jako ste vy.. :-))
0/0
20.5.2004 12:09

aero

japonci jsou nejlepší, ale bez duše
Mám doma corollu a musím říct, že jsem se spolehlivostí maximálně spokojen, ale o něčem vypovídá i to, že jako další auto si chci koupit novou 407...Potřebuji se poté japonské dokonalosti odvázat :-)
0/0
19.5.2004 18:53

marsec

Re:
Spis bych rekl ze to je vec nazoru, spolehlivost je jedna stranka a duse druha, ja bych treba nikdy nesel do peugeota, ty rikas ze jeponci jsou bez duse, ja rikam ze francouzi jsou bez duse :]] dlouho uz jsem verny mitsubishi, toyotu mam taky a kdyz uvazuju o novym aute napada me nemec nebo zase japonec... po vsech strankach
0/0
19.5.2004 20:06

Hrom

Auto musi mit i ducha!
Nemohu se pomoci, ale auto je i srdecni zalezitost a v tomto se zadne sikmooke auto Evropskym vozum sebemin neblizi. Vetsinou jsou to vozy s designove zcela neutulnym "preplastovanym" interierem a i kdyz se jednalo o auta "vyssich" trid, jsou velmi uzka v oblasti ramen a i pres svych 178cm bych potreboval vyklepat na stropu bouli abych se o nej neopiral hlavou.
0/0
19.5.2004 18:08

M626

Re:
Proboha co to plácáš člověče?Ještě rovnou napiš že nejlepší auto je felda a bude vymalováno..
0/0
19.5.2004 18:34

2Mac7

Re:
.. jsou velmi uzka v oblasti ramen a i pres svych 178cm bych potreboval vyklepat na stropu bouli abych se o nej neopiral hlavou....  
0/0
19.5.2004 19:51

ja

Re:
Hele nemáš náhodou tu bouli už teď  protože ja sem si sednul do šefový stařičký mazdy 626 a poněkud sem seděl zapadlej v sedačce než na stropu a to mám 182
0/0
19.5.2004 20:18

miloš

Re:
zato Škodovky jsou v interiéru samej nápad, že...
0/0
20.5.2004 6:53

Z

Re: hahaha
Ty jeden chytráku z chytrákova, mám druhou Hondu v pořadí, měřím metr devadesát a do hlavy jsem se o strop nikdy nebouchl. Je vidět, že jsi opravdový znalec aut .Plastových částí mají v interiéru japonci všeobecně mnohem míň než evropský auta. Ted mám novou Hondu Civic - ale opravdu novou - r.v. 2004 ta má vnitřní prostor větší než octávka. No ale jestli chceš opravdu srdeční záležitost tak si kup fabku juniora - ta je na srdeční kolaps jak vyšitá !! A plastu má v interiéru zaručeně maloučko - vždyť je to jen plechovej skelet. Ale přesto díky za Tvůj příspěvek, dlouho už jsem se dobře nepobavil . S pozdravem SRDCAŘŮM ZDAR !!!! tě zdraví Zdenda
0/0
22.5.2004 14:08

tomm

Co to je za vysledky
nevim jak je to presne dlouho ale cetl jsem vysledky nemeckeho TUV o spolehlivosti aut a tam bezkonkurencne vyhrava uz nekolik let Toyota corolla tak nevim odkud tohle idnesaci vyhrabali (a to nejsem fanda Toyoty)
0/0
19.5.2004 17:55

Pavel

Re:
Přesně tak, posledních hodně let se na prvních místech střídají Corolly a Civicy, notabene Hondy a Toyoty všeobecně....
0/0
19.5.2004 18:43

bradley

drahe = automaticky spolehlive ?
dle mého skromného, čistě individuálního, názoru se domnívám, že výsledky luxusních, a tedy drahých, značek plně neodpovídají skutečné bezporuchovosti. Když budu mít na drahou káru, budu mít taky na to, abych chodil do servisu s každým prdem a před tím něž půjdu na STK, to své auto taky preventivně dám do servisu, protože nebudu mít čas jít na kontrolu ještě jednou. Když budu mít naopak penízky pouze na nějakou tu lidovou značku, tak budu šetřit i na servisu. Na STK půjdu rovnou a objevené závady opravím až následně a na STK půjdu ještě jednou. STK tudíž bude proporciálně evidovat více závad u levných značek než u luxusních. Nemyslím si, že v Německu to bude jinak.
0/0
19.5.2004 15:09

Ace2

Re:
tak tak spolehlivost braná z pohledu STkje silně zavádějící a nic neříkající. Snad nám říká jen to kolik má jaké automobilka lajdáků. Když už jdu na STK tak auto připravím na to aby prolezlo. Nepůjdu na STK s autem který zjevně nebrzdí, motor jde na polovinu válců a výfuk spíše připomíná Harleye. Mnohem vypovídající jsou statistiky, kolik aut se vrátí do servisu na garanční opravy, či kolik aut chcíplo v odstavným pruhu dálnice. Nějaké STK je skutečn zcela o ničem.
0/0
19.5.2004 16:41

Servismen

Re: Nemáš tak docela pravdu..
Protože v Německu většina servisů má licenci i na udělování STK. To znamená , že člověk dojede autem do servisu a to je plně zodpovědné za to , že po opuštění servisu bude auto plně funkční a bezpečný,protože za to ručej v případě nehody by totiž museli platit veškerý náklady , proto preventivně opravujou i zdánlivě věci co by ještě nějakej tisíc km najelo..
0/0
19.5.2004 22:49

Boss

Re: lidovy auto a cas na opakovani STK
to co pises o kaslani na udrzbu, opravy a opakovani STK, je mozna pristup mene odpovedne skupiny ridicu, kteri berou STK jako buzeraci a neuvedomuji si, proc tady STK vlestne je (tedy v CR vime, jak to chodi... )
ja mam starou Sierru a penez nazbyt urcite ne, ale protoze mam rad svuj zivot a zdravi, tak se o auto staram aspon co se tyce bezpecnosti...
to znamena, ze necekam, az me z STK vyperou kvuli zavade, ale vse dulezite kontroluju a opravuju (v normalnim servisu) prubezne, tak, abych neohrozoval sebe ani druhe...
mam sice rezavy dvere, protoze to je "kosmetika", ale s autem, ktery ma bezpecnostni problemy bych nejezdil...
 
Rozhodne nejsem prachac, nemam luxusni auto, ale i o tu svou starenku se staram
0/0
20.5.2004 11:07

AK-47

Ten kdo se tu se mnou kdysi hadal
O spolehlivosti Toyota vs. Fiat. Konecne to tady ma cerne na bilem TOYOTA je nejspolehlivejsi lidovy vuz!!
0/0
19.5.2004 14:48

Fido

Re:
fiat a spolehlivej???globálně se to říct nedá ale je to šmějd....hlavně co se týče elektriky....
0/0
19.5.2004 16:02

VaS

Re: FIAT ??
Vice co je to za zkratku FIAT ??? pochazi z nemciny a znamena Fehler In Alle Teile
0/0
4.6.2004 10:54

lonestarstate

Re:
vidíš a já si myslel, že je to z italštiny a znamená to něco jako Fabrika Italiana Automobili Torino (omlouvam se italštinářům, přesné hláskování si nepamatuji)
ale máš pravdu že bezporuchovosti neoplyva.
0/0
12.6.2004 10:27

rrradek

kde najdu cely report
Nevíte, kde je možno vidět CELÝ report, třeba i loňský či předloňský, když ne letošní ?
0/0
19.5.2004 14:05

if

Re:
Mám takový pocit, že se musí koupit :-)
0/0
19.5.2004 14:18

Skřivis

Klídek
Mám Renault 18 TX 4x4,dvoulitr benzín 77 kW.Jak správně tušíte,s takovým zanedbatelným výkonem to vůbec nejede,ale já jsem spokojen.Ve městě jezdím za pohodových 13,4 l /100 a se zapnutým zadním pohonem tak kolem 15l a jsem šťastný.A to mám na párku všechny Fábky kromě toho naftovýho výmyslu RS.Raději jezdím se starou károu co celkem papá,ale lepší než jezdit v nějaké tříválcové mrdce Fábii,která se skoro nepohne,ale zato žere třetinu.
0/0
19.5.2004 13:44

zo

Re:
Ty musíš mít hodně prašulí, nebo jezdíš jen v neděli do kostela.
0/0
19.5.2004 14:20

jarin

Re:
A to ti nikdo neřekl, že tříválec jede líp jak čtyřválec..
Něco jako lépe rozložená klikovka ti asi nic neříká viď
0/0
19.5.2004 15:39

Brkyyn

Re:
:)))) tak ted si me opravdu pobavil Jarine :))) To sem opravdu netusil, ze lepe rozlozena klikovka u trivalcove Fabie s vykonem 40Kw jede lip jak 77Kw Renault se spatne rozlozenou klikovkou :)))) Omlouvam se ti, vratim se zpatky na integrovanou stredni skolu automobilni, aby me to pani profesori vysvetlili.
0/0
19.5.2004 16:33

Lib

Re:
Ja ma vectru 2.0 se 100kw a sem na tom stejne ... tech 100kw je akorat (precijen to ma 1400 kilo) a zere to ve meste tech 10, kombi mam tak 7.5, kdyz potrebuju vykon tak tam je, muze to brumlat na nizky tocky, co chtit vic :) AKorat me prekvapuje tech 13 ve meste, to se mi zda nejak moc ...
0/0
19.5.2004 18:34

Fuck-Maker

Re: Zase jeden pablb..
Měl by jsi se vrátit na tu automobilovou průmku ,nebo kam jsi to vlastně chodil , protože srovnáváš něco co srovnávat nelze.Jak můžeš srovnávat dvoulitr s 1.2 tříválcem??to může jen cvok.Víš , Kdyby jsi srovnával dvoulitr , kterej se mimochodem taky montuje do mrdky fábie jak jsi ji nazval , zjistil by jsi , že dvoulitr , ve Fábii má výkon kolem 110Kw takže ten tvůj Renolt je ještě větší mrdka než fábka.Tříválec si tam dává většinou člověk co nikam nespěchá a chce šetřit.Ten kdo tvrdí , že to je líný motor a nejede je právě takovej motorista , kterej přesedlá z velkolitrážního vozu do malolitrážního a diví se že musí častějc řadit .Prostě někteří lidé si myslí , když si koupí nové auto s malolitrážním motorem , že to musí uprašovat jako velkolitrážní.Ono se nedá dost dobře srovnávat ani 1.4 s 1.2 Díky ale dobrému kroutícímu momentu a plně využitého motoru , jsou si ty motory hodně podobný.
0/0
20.5.2004 7:43

Fitipaldi

Re:
Pro úsporu paliva lze užít jiné technologie než ukrojením jednoho válce. Ačkoliv kroutící moment u tříválce zůstane téměř zachován, tak to nikdy nebude ono. U tříválce je nutné vyvažovat pomocným vyvažovacím hřídelem.  Existují např. metody pro úsporu paliva jako má Toyota, Honda, ale i BMW.  Mitsubishi dělá t.z.v. GDI motory, kde směšovací poměr je až  ve výsledku 1:40(za normálních podmínek nezapalitelná směs) díky speciálně upravenému spalovacímu prostoru oproti standardnímu 1:15. Analogicky k tomu existují FSI motory od VW(AUDI), ale ty umí jezdit jen na 98 okt. benzin. Výsledkem je, že s podstatně vyšším výkonem a i trochu vyšším kroutícím momentem se 4 válci lze dosáhnout shodné nebo i nižší spotřeby paliva než u 1.2 HTP. O dalších aspektech ani nemluvě.  Jede jen o technologii a dokonalém využití energie.
0/0
20.5.2004 11:37

Brkyyn

Re:
Priste upresni koumu to pises. Podle te automobilni prumky bych tipl, ze mne, ale podle slova "mrdka" bych tipl, ze Skrivisovi. No pokud to bylo pro me, tak si mily Šuk-Makere precti poradne muj clanek a hlavne si z toho odvod, na co sem reagoval. Ja nesrovnavam motor 1.2 s 2.0, proc taky. Ja sem reagoval na nesmyslny vyrok Jarina, ze 3-valec jede lepe jak 4-valec, coz je zhovadilost nejvetsiho kalibru. A pokud si reagoval na Skrivise, tak bych te chtel poopravit v tech Kw u 2.0 Fabky. Nema 110Kw, jak ty pises, ale 85Kw. To jen tak pro informaci.
0/0
20.5.2004 16:12

peca

Re:
někde je levnější benzín než na moravě...me to jezdí za 5l a to me už sere..15l by mě asi sralo
0/0
20.5.2004 9:00

kkkkkkkkkkkkkkkk

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,
0/0
19.5.2004 13:29

kkkkkkkkkkkkkkkk

kkkkkkkkkkkkk
0/0
19.5.2004 13:29

Pepa

Jezdim
Jezdím s Feldou, nesere se, pořád jezdí, měním olej+filtry,nalívám benzín a to už šestý rok. A nepotřebuju kritizovat ostatní. Celá akce se statistikou spolehlivosti je dost ovlivnitelná. Japonci jen proto, aby byli prodejní, mají a měni 3 roky záruku. Evropani donedávna rok. Neznám statistiky prodeje, ale mám dojem, že se šikmoocí musí stále víc snažit. Ve značkovém servisu jsem nebyl ani nepamatuju a ani tam nehodlám chodit. Na technické jezdím sám, neuplácím-nemám důvod, zatím bez závad. Mám 98000 km. 6ebych byl vyjímka? Jo, abych nezapoměl, žárovky mám taky původní, akorát stěrače už nechtěly pořádně stírat. 120kč to vyřešilo.
0/0
19.5.2004 13:24







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.