Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Alkohol za volantem vždy trestat

Dali jste si k polednímu obědu pivo? Jezdíte z večerního flámu z oblíbené hospůdky autem? Tak to ani neříkejte ministrovi dopravy Milanu Šimonovskému. Poslal by vás totiž rovnou "bručet za katr".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

VTO

Ta tabulka je blbě
Moc na to nespoléhejte, protože například Portugalsko má 0,5 a ve Španělsku to nedávno měnili na nulu.
0/0
2.9.2005 9:27

hekk

doprava na kalbu
Driv sem se vzdycky tesil ze az budu mit auto, tak to bude skvely protoze se nubudu muset vracet ze vzdalenejsich mist z kaleb a tak az rano busem nebo vlakem.. ale zakladni nevyhoda je ta kterou tu vsichni resite. Nekde to resi tak ze si vyberou z party borce kerej nechlasta. Ale u nas praxi je to docela tezky, kdo takovej se najde?? Taky neco na tom svycarsku bude..ozrali jezdi pomaly.. Zatim sem nejel ozralej, az pojedu, tak pojedu 50 i mezi vesnicama.. (tak do 1.5promile)
0/0
1.9.2005 19:29

jkzrt

švagr
Já jsem přišel o svého 24 letého švagra při dopravní nehodě,jejíž viník řidič autobusu měl v krvi 1,2 promile.Já jsem pro úplný zákaz požití alkoholu před a během jízdy!!!Kdo chce jezdit,tak ať nepije!!!
0/0
1.9.2005 18:29

Jan

Ryba smrdí od hlavy
Jsem zvědavý, jestli ten metr bude platit i pro příslušníky VB. Pracoval jsem na hranici s SK jako špeditér a každý den příslušníci po šichtě stoupli k ledničce a vyslopali hromadu kořalky. Pak samozřejmě sedli do svých vozů a rozjeli se ještě po hospodách. Jejich vedoucí to tolerovali, ať si chlapci po těžké šichtě dají, vždyť splnili denní limit pokut, tak zaslouží odměnu. Lidé to vidí a nic se neděje. Inspektoři, stačí zajet na všechna pohraniční oddělení na Zlínsku a uvidíte
0/0
5.10.2004 13:53

Alzheimer

Kalba musi bejt!
Nesnasim pokrytce, kteri delaji spoustu veci pod vlivem a pak sijou do lidi, co si pred cestou daji pivko a mluvi o kriminalu.
 
Ja uz za volantem nepiju drsne, ale klidne si dam obed a Plznicku a za hodinu jedu. A vim, ze ve stejnym nebo  vetsim klidu nez strizlivej.
 
To co jsem delal driv, tj. litr vodky a pak "jedem se projet" nebylo spravny, ale rozumna hladinka imho neuskodi.
 
Proto bych byl rad, kdyby Postizenci rozlisovali mezi kriplem nalitym na maaar a mezi clovekem, co si da pivko a vi, ze musi jet opatrneji.
0/0
10.6.2004 19:40

Ivos

Mel jsi dvojku, tak jed na dvojku...
Jasne, nejlepsi je poradna represe - nejlip hned vyhrozovat kriminalem. Proc nikoho nenapadne snizit povolenou rychlost pro auto, ktere ridi clovek, ktery pozil? Kdyz se dostanes do nouze a budes muset jet "pod vlivem", mas moznost. Mlady napity kluky plny "odvahy" ve fotrovym aute stejne nezabrzdi ani vyhrozovani kriminalem a zkusenejsi to nebude tak omezovat.
0/0
4.6.2004 3:31

Jack

Re:
Nefungovalo by to. Vůbec.
0/0
8.6.2004 12:25

2Mac7

Re: Mel jsi dvojku, tak jed na dvojku...
opilý ví, že nesmí  tomto stavu řídít auto a kašle na to, na omezení rychlosti by nekašlal ?
0/0
5.10.2004 14:26

Smisek

No teeeeezko rict,
kazdopadne chlast za volantem je pekna, bohuzel casta sv*ne, a proto je tu takhle rozjeta dizkuze. Meine sestrenka si tuna v Englandu ted vo vikendu malicko upravena upravila lehce i svoje auto, nastesti jen auto, takze si myslim, ze stejne jak ja si to uz ku*va vezme k srdci a prestane lejt, kdyz ridi. Lepsi je prevence nez likvidace nasledku...  
0/0
3.6.2004 19:30

Jimi

povolená mez
Osobně si myslím, že dělat trestný čin z řízení pod vlivem jednoho piva (tj. řekněme do 0,5 promile) je hovadina. Je rozdíl mezi tím zapiju-li vepřo knedlo zelo malím pivem a mezi tím, když se řítím z diskotéky s 2 promile v krvi! Tím neříkám, že by se měla tolerovat opilost za volantem jen říkám, že se má rozlišovat, a že malý pivo dle mého názoru je dost možná bezpečnější než zapít oběd kolou a řídit s žaludečníma potížema.
0/0
3.6.2004 17:35

koko

navrh zakona
Povolene mnozstvi alkoholu v krvi 0.5 prom.
(az 0,3 promile alkoholu v krvi muze vzniknout v tele fyziologickymi procesy aniz by clovek cokoli chlastal)
za prekroceni povolenych 0.5 odebrani ridicaku dozivotne (ozralove proste nemaj za volantem co delat)
pokus o uplaceni policajta - 2 roky natvrdo
policajt usvedceny z prijmuti uplatku - 5 let natvrdo
co vy na to?
0/0
3.6.2004 17:06

jam007

Re:
Ze vseho nejradsi mam samozvane zakonodarce, kteri anonymne na chatu posilaji lidi do lapaku.
0/0
3.6.2004 17:12

Fík

Re:
Policajt uz 5 let za brani dostat muze dneska.Mimochodem.
0/0
3.6.2004 18:31

jam007

No nevim
V CH maji 0.8, nedodrzuje to skoro nikdo, bezne vidim jak do sebe Svycar naladuje sedmicku vina a odjede autem, ale po osme vecerni se vetsina ridicu plouzi po meste tricitkou. Nikdy se nestane, aby nekoho policajti zastavili a dali mu fouknout. A presto vsechno si troufam tvrdit,ze se tu jezdi naprosto bezpecne a v pohode. Asi pricina nebezpecnosti ceskych silnic bude nekde jinde. Ted jsem 3 dny ridil v Cechach a malem jsem byl na marach 100x casteji nez v CH za rok.
0/0
3.6.2004 16:53

Václav

statistiky hovoří jinak
Čísla ze statistik za leden až duben, seřazeno podle počtu usmrcených: nepřiměřená rychlost - 128, nesprávný způsob jízdy - 86, nedání přednosti - 45, nesprávné předjíždění - 15. V tomto případě jsou v těchto číslech zahrnuty i nehody pod vlivem alkoholu. Při nehodách s vlivem alkoholu však v letošním roce zahynulo zatím pouze 9 osob z celkového počtu 293 obětí na našich silnicích.
To jasně potvrzuje to co zde už někdo uváděl, totiž že drtivá většina magorů měnících naše silnice v jatka je naprosto střízlivých. Drakonické tresty za alkohol tedy už nemají moc šancí snížit tu chmurnou statistiku mrtvých. Zabijákem číslo jedna je jednoznačně nepřiměřená rychlost. Chytat piráty v drahých fárech dá bohužel trochu více práce a přemýšlení nežli zastavovat na okresce tatíky ve škodovce, dávat jim dýchat a nasazovat jim klepeta kvůli třem desetinám promile.
 
0/0
3.6.2004 16:12

SilverOne

Re:
souhlas... za překročení rychlosti - žlutá karta, za druhý překročení flastr 4ever... a hned by lidi jezdili tak jak maj
0/0
3.6.2004 16:15

Ivos

Re:
Zkus si ty statistiky cist poradne. Neprimerena rychlost je totiz i neprizpusobeni rychlosti stavu vozovky, vlastnostem vozidla a nakladu, apod. Samotne "prekroceni predepsane rychlosti" bylo treba minuly rok  az na desatem miste mezi pricinami tragickych nehod a nebylo pricinou ani tri promile umrti na silnici! Muzes jet "povolenou" rychlosti a presto vyletis ze zatacky... Mereni na ctyrproudovkach za cedulemi mest je jen kvuli prachum. Copak to nevidite? Jenze socan to potrebuje v ocich verejnosti poradne zpropagovat. A ty mu to zobes az se zalykas...
0/0
4.6.2004 3:10

ryba

Re:
jojo, sam mam ale zkusenosti, ze ty nejvetsi prasici jsou bud mlady kluci v naprostejch pastich, nebo "dresikari" ve felinach nebo fordech escortech z 88 roku. Tuhle jsem jednoho potkal...jel jako ponocnej, obcas pribrzdil, pak se zase rozjel, obcas atakoval krajnici, obcas stredovou, celkove byl nestabilni a nebezpecnej, tak jsem ho na rovince smahl...a ejhle, ten chcipak najednou ozil...uplne jsem slysel, jak tam narval trojku a vytocil to, co to dalo. Nastesti mam novejsi auto a trochu vyssi dynamiku...ale takovy voly bych sbiral.
0/0
14.6.2004 14:43

SilverOne

názor :)
- v pohodě nic se neděje (0.25 - 0.5> - pokuta + ŘP na rok pryč (0.5 - 1> - pokuta + soud + ŘP pryč na x let (1.00 - x) - pokuta + soud + sbohem ŘP 4ever
0/0
3.6.2004 16:11

SilverOne

Re:
ach jo tak znova... do 0,25 si v toleranci a všechno je ok. Od 0,25 do 0,5 by měla bejt pokuta + flastr na řidičák na rok od 0,5 - 1,00 by měl bejt soud + flastr na tři roky, od 1,00 a výše by měl bejt soud + flastr 4ever
0/0
3.6.2004 16:13

Pavel

Alkohol
Souhlasim s toleranci (jedno male pivo po obede by nemelo vadit). Pokud nekdo udela trestny cin a bude tam alkohol, at to klidne dostane natvrdo. Ale jinak je cela kauza k pousmani ... "Tolerance" ke kolegum policistum, hasicum, o poslancich ani nemluvim ... Vyzeni pratele, nez zacnete vymyslet dalsi pi*oviny, zruste TRESTNI nezodpovednost u politiku ... At maji klidne jakousi "politickou imunitu" na to, co kde v nejakem poradu placnou ... Ale jak muze NEKDO nemit zodpovednost za to, ze ridi nalitej, i kdyby to byl sam prezident??? O "kamaradickovani" mezi policajtama ... no comment. Takze zaver - politik se tomu smeje, policajt taky a na hrb dostane nalozeno pesak ... Bezte uz s tim do )( ...
0/0
3.6.2004 15:40

spalda

hranice
myslim si, ze je taky ale velka blbost dat jenom nulove mnozstvi alkoholu, protoze se mi zda naprosto nesrovnatelne, kdyz si dam po obede male pivo, nebo kdyz do sebe naskladam 10 dvanactek, to same zbytkac dalsi den, nadycham 0,1 a zavrou me? chlast se odbourava nejdriv rychle, ale do nuly to jde pekne pomalu, ano, zvysit tresty, ale taky udelat hranici, myslim, ze kdyz si dam jedno pivo a pak jedu opatrne, tak to neni tak hrozne, samozrejme, ze kdyz zpusobim nehodu, tak se pak se mnou nikdo nebude mazlit...
0/0
3.6.2004 15:17

Nomad

Buďme rozumní dejme taky 0,5
Ať je to klidně trestný čin ale dejme si tu toleranci 0,5 promile. Mají to tak v hodně zemích a funguje to.
0/0
3.6.2004 14:46

Atom

Na chudej lid musí bejt přísnost a na pány jsou zákony stejně krátký !!!
0/0
3.6.2004 14:34

ridic

komecne !!!!!!!!
drzim ti palce premmiere !!!!!!!!! cesky ridici sou pra*ata
0/0
3.6.2004 14:30

zajda

blééééééééééé
znám spoustu umělců, kteří jezdí za střízliva 10x hůř, než profík pod vobraz, běžte do hajzlu moralisti podělaný i s tím blbým ministrem,.....
0/0
3.6.2004 14:19

chytrak

Re:
To mozna jezdej, ale kdyz jim vbehne decko pod kola, tak to v klidu ubrzdej. A ten tvuj profik z nej udela krupicovou kasi!
0/0
3.6.2004 14:25

Ivos

Re:
A treba zrovna ne - proste proto, ze na miste, kde muze znenadani vybehnout dite, pojede sakra pomalu. Zatimco strizlivej svatecni ridic tam pohasi presne padesat s ocima pripichnutyma na tachometru misto toho aby koukal pred sebe a predvidal. A strizlivej cerstvej ridic ve fotrovym aute nebo vytunovanym vraku tam pohasi pro jistotu rovnou sto. V tom je ten rozdil - koukej okolo sebe a uvidis ho.
 
0/0
4.6.2004 4:24

Maxinedobrota

NACAMRANÁ POLICIE !
Znám pár poldů, co jezdí nacamraní furt ! A kolegovi stačí ukázat průkaz a jede se dál ! Celé party jich jezdí na Stodolní !  Řekl bych, že opilost policistů za volantem je cca 5 x větší než u nepolicajtů ! Řidič by měl mít možnost dát dýchnout i kontrolujícímu policistovi (a zaplatit třeba 5 Kč za ten náustek)
0/0
3.6.2004 14:09

YES

Re: NACAMRANÁ POLICIE !
To můžeš už teď. Stačí zavolat 158 a nahlásit jeho číslo s tím, že se ti zdálo, že je nacamranej, že jeho chování tomu nasvědčovalo a oni ho odvolají a udělají mu zkoušku na chlast. čuz
0/0
7.10.2004 13:32

skoda

octavia
Se divím že nikdo nezačal pomloavat českou automobiku, to se stává zřídka kdy
0/0
3.6.2004 13:47

Standa

Panebože to je blbec
Hlavně, že mu nevadí, že ministerští řidiči jezdí jako ta nejnebezpečnější hovada. Hlavně, že jsou střízliví, i když na to se říká, kdo ví jestli.
Všichni kreténi co plácají o nulové toleranci by se měli nejprve podívat do policejních statistik a pokud umí pochopit tabulková data, tak zjistí, že bezkonkurenčně největší zabiják je nepřiměřená rychlost. Alkohol je až daleko za ní. Takže jestli by někdo měl jít sedět, tak je to řidič pana Grose, který jel 120 v místech, kde je 50.
Třeba sousední Německo má v pohodě 0,5 promile a nehodovost mnohem menší, takže ono to jenom v alkoholu asi nebule.
0/0
3.6.2004 13:22

peca

Re:
v alkoholu to není to je tím že češi jsou hulváti a tak na ně větší rákosku :-)
0/0
3.6.2004 13:35

jj

Re:
Hehe, neprimerena rychlost je casto prave jeden z dusledku neprimereneho mnozstvi alkoholu v krvi ;-)
0/0
3.6.2004 14:35

Standa

Re:
Neumíte číst statistické údaje. To co je v kolonce "nepřiměřená rychlost" jsou šílenci co byli naprosto střízliví. Pokud je v takovém případě alkohol, tak se to objeví pod alkoholem i kdyby to byly třeba jen dvě tři desetiny, které přitom nemohly řidiče ovlivnit při reakcích a způsobit to, že jel jako hovado. Chce to umět interpretovat data. Pokud podobně uvažují ouřadové na ministerstvu, tak se nelze divit, že vymýšlejí takové hovadiny.
0/0
3.6.2004 14:48

Pavelap

Re:
Právě i ty dvě tři desetiny způsobují např. zpomalení reakcí nebo horší odhad rychlosti ostatních vozidel a nebezpečný je to, že si to dotyčný NEUVĚDOMUJE a myslí si, jak je fit....
0/0
3.6.2004 15:14

Standa

Re:
Nemáte pravdu. Takto nízké hladiny se najdou u spousty lidí z úplně jiných fiziologických příčin a mozek nijak neovlivňují. Některé pokusy, jejichž výsledky se raději moc nepublikovaly, dokonce prokazovaly i mírné zvýšení pozornosti a zrychlení reakcí, způsobené patrně právě lepším krevním zásobením mozku, protože alkohol zlepšuje proudění krve v cévním řečišti. Jednalo se pochopitelně o nízké hladiny, protože při dalším nárůstu již zcela nepochybně dominuje otupující efekt, který zpomaluje reakce v kombinaci s uvolněností a nárůstem sebevědomí, což je již samozřejmě velmi nebezpečné.
0/0
3.6.2004 15:50

Pavelap

Re:
Kolik pokusů, tolik výsledků...
0/0
3.6.2004 19:29

Kabi

Nevím nevím 2
Karlovi a všem, kteří uvažují podobně. Jestliže u nás platí nějaký zákon (žádný alkohol za volantem), tak ten zákon se má dodržovat. Z tohoto pohledu je nutno pohlížet na daný problém. Jakékoli množství alkoholu v krvi znamená porušení tohoto zákona z čehož by mělo vyplývat potrestání. A tady se jedná o tom, jaký trest by byl adeekvátní za toto porušení zákona. Nikoli o trestání něčeho, co se nestalo. Jestliže se schválí zákon, že ti, co mají krevní skupinu 0 nemohou řídit, a oni přesto sedají za volant, tak pak je můžeme trestat. Jde o trest za porušení platného zákona, ne o nějakou bezúčelnost.
0/0
3.6.2004 13:18

Cornholio

Když řídím nepiju a kdyžž piju tak neřídím.
Nevím, zda je to tak těžké se rozhodnout, zda budu nebo nebudu řídit. Každopádně sám předpisy moc nedodržuji, kromě 50 v obci a toho, že jakmile sednu za volant mám 0,000000000nic. Stanovil bych nějakou hranici, kvůli zbytkovému alkoholu třeba na 0,3-0,5 kdy by to ještě nebyl T.čin. Záměr pana ministra je dobrý, ale zřejmě otevře cestu pro černý příjem peněz rovnou do kapes policistů, protože jak je známo, tak "Každý" má svojí cenu.
0/0
3.6.2004 13:15

AP206

Re:
Myslim, že policajtum to je jedno, jakej plati zakon, když chce, tak se nechá uplatit a zákon je mu u p*dele
0/0
3.6.2004 13:20

karel

nevim nevim
proc by se melo trestat, kdyz clovek jeste nic neprovedl. to je to same jak kdyby podle statistik nejvic bourali ti kdo maji krevni skupinu 0 a proto by bylo bezpecnejsi aby tito jedinci vubec nesedali za volant.
no a pokud by presto nekam vyjeli = spachali trestny cin.
 
bezpecne rizeni vozidla je o odpovednosti a pokud ridim i nality tak ze jezdim bezpecne nikdo nema pravo me trestat jen proto ze to ostatni nedelaji.
to by museli zavirat cigany uz pri vstupu do obchodu protoze je velka pravdepodobnost ze neco ukradnou !! (to je jen pro priklad , rasista nejsem)
a pokud uz chcou navrhovat takove zakony , tak by museli taky prodlouzit vikend, protoze kdyz si dam v patek a sobotu 10 panaku a par piv , tak se mi to bohuzel do pondeli neodboura...
0/0
3.6.2004 13:02

AP206

Re:
říká ti něco prevence??? To, že sebereš papíry nebo  dáš pokutu ožralovi možná pomůže tomu, že o 200 m dál někoho nezabije!!! Třeba tebe, když normálně půjdeš po chodníku.
0/0
3.6.2004 13:12

2Mac7

Re:
takže můžu beztrestně chodit po ulici a střílet z pistole, dokud nikomu nic neudělám ? Tak nějak to myslíte ?
0/0
3.6.2004 13:15

Rad

Re:
To jsi snad nemyslel vážně!!!!!!! To jako až ožralec přejede něčí děcko na přechodě, tak potom ho jako zkásnem. Se probuď!!! Tohle není o toleranci, ale o právu nebýt zabit takovým sobcem jako jsi Ty. Přes 50% mrtvých u dopravních nehod jsou ti, co je nezavinili ty demokrate. Nežiješ tu sám.
0/0
3.6.2004 13:37

david

nula
Nulová tolerance je podle mě nesmysl. Průměrná normální fyziologická   hladina alkoholu v krvi u každého člověka se pohybuje v rozmezí 0,03 - 0,05 g.kg -1 . U člověka, který nikdy nepožil alkohol, činí hladina etanolu v krvi 0,003 g.kg -1 .  Alkohol obsahuje i nelkoholické pivo. A ovšem existují i případy kdy hladina alkoholu v krvi může být trvale zvýšena nad 0,05 g.kg -1  i bez požití alkoholických nápojů. Navíc zbytkový alkohol se špatně zjišťuje - máme snad všichni ráno před jízdou zjišťovat zda nemáme nějakou desetinku v krvi ? Alkohol za volant určitě nepatří nicméně nula je nesmysl, maximum do 0,5 se mi jeví jako rozumné. V případě zavinění nehody se zjištěným alkoholem i pod tuto hranici by mohlo být posouzení nehody přísnější (obdoba rychlé jízdy na dálnici v BRD při zavinění nehody přes 130km).Nad hranici 0,5 bych však byl nesmlouvavý (odebrání ŘP a v případě nehody řešit jako trestný čin).
0/0
3.6.2004 12:50

Alí

POLICIE?
Někdy před rokem sem dostal v hospodě do tlamy, a tak mě nenapadlo nic lepšího, než so odvézt do nemocnice. Asi po 200 metrech mě chytili policajti. Alkohol jsem přiznal, rád jsem si zadejchal. Na otázku policisty: "Co s tim uděláme?" jsem odpověděl, že to nevím, protože policajt nejsem. Když mě požádal o úplatek podruhé a já odmítl, bylo jasno. Za týden jsem si vyslechl rozsudek 7500,- pokuta a půl roku zákaz. Nějaká obhajoba? "To vám nevěříme, to jste si vymyslel." Chlast za volantem je peklo, ale raději bychom měli asi řešit jádro pudla. A těch vožralejch policajtů je na silnici taky dost ...
0/0
3.6.2004 12:31

V1kt0r

Re:
proc ses nebranil tim, ze to byla nouze a jels do nemocnice? Nevrim, ze by ses tim neubranil...zvlast jestli z Tebe crcelo... No, pokud jsi ve skutecnsti jel jen domu, je to jina...
0/0
3.6.2004 13:36

Alí

Re:
Hmm, zkoušel jsem to.Ale nějak se semnou nebavili. Pak sem ukazoval lékařský zprávy, jizvu na držce. ... A nic. Voni jsou úředníci. Nic neuděláš. Štěstí, že si neřekla vo úplatek i ta komise. To bych asi ztratil iluzeúplně
0/0
3.6.2004 14:02

V1kt0r

Re:
To je divny. Jak to znam ja, v pripade nouze Ti spis pomuzou nez aby se po Tobe vozili. Kazdopadne bych se branil az jak nejdal by to slo.
0/0
3.6.2004 14:03







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.