Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dražší benzin toho moc nezlepší

Pokud chcete jezdit jako vedoucí závodník seriálu formule 1 Michael Schumacher, určitě vám k tomu nepomůže vysokooktanový benzin. Nové druhy paliva, které postupně zavádí většina prodejců pohonných hmot, jsou dozajista kvalitní, ale rozhodně se od nich nevyplatí očekávat zázraky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Biker

91 oktanů
Moje zkušenost. Mám Motocykl Suzuki GS 500 E . Normálně jezdím na 95. Když jsem načepoval v -power tak se motor ztišil ale rozhodně nejel lépe.Pak jsem nalil natural 91 a kupodivu motorka jela jela o něco málo lépe, ale bylo to poznat. Tak proč platit přehnané peníze za drahé produkty???
0/0
25.10.2004 15:00

Good God

Husqarna
Nevíte, co by se stalo, kdybych nalil Shel V-Power Racing do sekačky? Doufám, že by mně neuletěla...    
0/0
21.9.2004 9:12

maros

wartburg
Priatelia vysokych oktanov, ja som jazdil s Wartburgom 353, benzin 91 normal, olej do benzinu M2T. Klasika. Vykon pod 50 koni. Potom mi niekto poradil kombinaciu natural 95 na Shell alebo Esso a olej Shell VSX 2T. Odvtedy ide z vyfuku vona namiesto klasickeho dvojtaktneho smradu, plynovy pedal stlacam vyrazne slabsie na dosiahnutie mojej cestovnej a optimalnej rychlosti 90 kmh. Apropos - mat vase problemy s cenou benzinu !!! U nas (SVK) stoji na Slovnafte liter naturalu 95 36,30 Sk a Shell V-Power 100 39,90 Sk. Vase priemerne platy su dokonca vyssie ako nase, esteze si mozem vybrat, kde chcem zit.
0/0
24.8.2004 9:52

Maverick

Dotaz
Nevite jak je to s Jawou 350 a V-POWER 95?
0/0
24.7.2004 1:44

2GOOD4U

SOUHLAS
MAM SLUZEBNIHO GOLFA 1,6i (HROZNY AUTO) NICMENE JSEM TAM PARKRAT DAL V-POWER 98 A MUSIM RICT ZE TO BYLO POZNAT DOST. ZVLASTE NA DALNICI. JINAK TEN NEMECKEJ BUBEN SKORO VUBEC NEJEDE NA 95 OKTANU. A TO JE TO 4 MESICE STARY.
0/0
6.7.2004 0:11

JUDr. Kasr

Mam trabanta combi
Myslíte, a když do něj naleju V Power Racing, smíchám to s olejem TOTAL ProRacing, tak po dálnic to metu levým pruhem, nešťastný Oktávky vadnou a odpádavaj kolem 200 km/h, Peugeoty, Bavoráci a Medvědi se taky nedrží o mnoho déle.
0/0
1.7.2004 13:30

modem

V Power
Mám Vectru A 1.8i z roku 1995. Jezdí jen na natural 95. Když natankuji normální nat 95,tak mám větší spotřebu a menší výkon. Když natankuji Shell V Power 95, tak mám nižší spotřebu, trošku vyšší výkon a chod motoru je klidnější. Takže cenový rozdíl cca 1,5 Kč na litr se vyrovná. Řekl bych,že reklama na V Power není klamavá.Je to poznat. Rozhodně nezkouším "trhat asfalt" (také nevím proč).
0/0
1.7.2004 8:52

Kamil

Re:
To by mě fakt zajímalo, jak si přišel na to, že máš vyšší výkon. Já mám vyšší výkon motoru, když teď přes léto nemusím svítit (asi o 40W). Až budeš mít zase nějakej zajímavej příspěvek, tak ho sem nezapomeň napsat.
0/0
5.7.2004 9:40

modem

Re:
Nevím proč ta tvoje nepochopitelná ironie.Snad tady diskutujeme o tom, zda power se projeví ¨v určitém voze. A výkon jsem poznam mimochodem větším zrychlením, v kopci méně řazení. Sem nepatří urážky a debilní poznámky !!!
0/0
7.7.2004 11:21

He

Re: hehe
Si mu to nandal, ses borec. Problem je v tom, ze jeho prispevek me zajima a tvuj vubec.
0/0
7.9.2004 11:08

Schumi

Re:
Máš recht Kamile, když nesvítím, tak mám maximálku 186 km/h a když rožnu, tak z toho víc jak 184km/h nedostanu.
0/0
17.9.2004 10:00

Autoň

kartelové zlodějny
Za poslední týden je cena ropy o 8 USD na barel nižší a cena benzínu u tuzemského zločineckého kartelu Shell-Benzina-Agip-ÖMV-Aral je stále na 27-29.50 Kč za litr!!!! Kdepak je snížení ceny? Že by o korunu ,,po sezóně"? No nevím, jak půjdou na odbyt Oktávie FSI s motory na benzín za 31 Kč litr?
0/0
30.6.2004 11:08

kaniball

Rozdíly
objevily se tu připomínky ohledně rozdílů kvality poh. hmot u jednotlivých pump.Kdo se v tom alespoň trochu vyzná ví, že drtivá většina společností nakupuje paliva z Čepra tzn. kvalita je totožná.Jedině snad OMV si dováží vlastní paliva.Různé Supertiché diesely,superracingy jsou pouze záležitostí přídavných aditiv,které nemají valný význam na udávané zlepšení výkonu atd.
0/0
29.6.2004 13:37

Majk

Re:
 
Ani s OMV to není tak růžové. Jejich šéf veřejně uvedl, že dovážejí z rakouských rafinérií pouze 15 %, takže většinu nakupují v ČR.
0/0
30.6.2004 8:19

cfc

Re:
Aditiva jsou jedna stránka věci (i když mně se kdysi u starého Favorita V-Power osvědčil až neuvěřitelně, akorát to bylo pro takovou plečku moc drahý).Problém "noname" benzinek je vyšší obsah vody v benzínu. Nevím, jestli to ředí schválně, nebo jen kašlou na kontrolu a čištění ...
0/0
30.6.2004 14:31

Pače

Bejkovina
Sem bylo mimo jiné vlastníkem dvou Peugeotů 605. Oba byli 24ventilový šestiválce, ten první měl výkon nějakejch 195 koní, za nějakej rok šel do světa koupil sem si druhýho, byl to faceliftovanej model, ale úplně stejnej motor, výbava taky podobná, jen z fabriky měl naladěno 200 koní. Řeknu Vám, že jsem tam nějakou změnu nezaznamenal, že bych někde jezdil rychlejc a míň to bralo. Takže si myslím, že ten něměckej test má pravdu, že to v autě nepoznáte. Je to jen dobře udělaná reklama. A 1,4 nebude trhat asfalt ani se 150 oktanama.
0/0
28.6.2004 15:34

hugo

na co 100?
Zatim nejvic kilaku v kuse jsem ujel s fordem r.v. 1990 na benzin 86 oktanu, jelo to solidne, tak co resite?
0/0
27.6.2004 17:32

Jiřík

Mullen dělá u JETu...?!?
Ještě když jsem jezdil žigulíkem, kupoval jsem benzín podle ceny. U JETu byl nejlevnější, tak jsem ho koupil. A sqělý ruský motor pověstný tím, že jezdí i na ředidlo, se začal příšerně cukat. Zkoušel jsem hýbat předstihem, už jsem uvažoval i o návštěvě servisu. Ještě jednou jsem tam vzal benzín, cukatura strašná. Pak jsem vzal benzín u nějaké normální benzínky a najednou klid. Takže mi to došlo, a JET už nikdy více....
0/0
25.6.2004 23:55

Alfons

Re:
Ty jsi mi ale chytrolin, az na to ze JET-Conoco, Benzina a SHELL vlastni a odebiraji benzin z Ceske rafinerske, takze ho logicky maji totozny....., zbytek je jen reklama.:-(
0/0
1.7.2004 6:28

Fido

Re:
No ja bych mu i veril. Ja napr. neberu vubec u OMV. Asi pred rokem jsem tam parkrat natankoval a to auto jelo o poznani hur (i kdyz necukalo) a spotreba byla o poznani vyssi.
0/0
1.7.2004 15:53

Fido

Re:
... jo, ale teď sem si vzpoměl, že tehdy dost pomohlo, když jsem asi po pěti kilometrech povolil ruční brzdu. Ale možná to byla jen shoda okolností a vůbec to spolu nesouviselo.
0/0
5.7.2004 9:50

Abc

Aditiva
Procetl jsem prispevky a jsou rozhodne zajimave. Urcite jsou 2 moznosti dobreho benzinu - 1/ hodne cisty produkt, cerstvy, dobre uskladneny v nadrzich nebo 2/ ne_az_tak cisty produkt, ze ktereho udelame "stejne dobry" tim, ze to nej pridame dalsi veci pro srovnani s prvni variantou - at to zni dobre, nazveme je aditiva. Bla bla. Pohled jineho cloveka - otec ma firmu ktera cisti nadrze benzinek. Samozrejme se to provadi hodne kvalitnimi rozpoustecimi pripravky. Jenze po skonceni je to spousta becek horlavin tip top kvality ktere je treba se zbavit. A co je na tom nejlepsi? Coz takhle to odkalit a zase vratit zpet do benzinu? Voila - mame aditivum jako prase ... Motor bezi skvele, protoze pritomny eter a dalsi organicka rozpoustedla se spaluji uzasne, dokonce cisteji nez puvodni x procentni benzin, motor se vycisti a lidi jeste radi priplati za pocit neceho lepsiho. No neni tohle zajimave hledisko pohledu na otazku "aditiv"? Obcas naoko slozite veci jsou realne velmi jednoduche ...
0/0
25.6.2004 23:24

Kakamil

Nova Octavia 1,6 FSi 85kW x 1,6 Mpi 75kW
Mame k dispozici 2 nove octavie jednu 1,6 Mpi 75kW a druhou 1,6 Fsi 85 kW. Zkouseli jsme je parkrat ve zrychleni proti sobe na letisti (cca 500 metru). Pro Mpi vyrobce doporucuje 95 oktanu, pro Fsi 98 (95 v zavorce-mirne snizeni vykonu).
Mpi 95 x FSi 98 =jasny vitez Fsi, az na tu uctenku za phm :-(
Mpi 95 x FSi 95 =Fsi vitezi uz jen taktak, cena za phm stejna, ale na druhou stranu priplatek za Fsije je nejakych 40 tisic.
Rozdily v dlouhodobe spotrebe nemuzeme objektivne porovnavat, protoze vozy jezdi za ruznych podminek a s ruznymi ridici.
0/0
25.6.2004 21:53

George

Preplnovane motry
Autor clanku trochu opomel zazehove preplnovane motory. Sam mam Octavii 1.8T s modchipem. drive jsem mel 1.8 bez turba a v te dobe se objevil VPower-95. Uz po polovine nadrzi jsem pocitoval velke zlepseni motoru, ktery mel najeto asi 60000 km na bezne ( ale kvalitni) benziny. Motor sel mnohem lepe do otacek. Do noveho turba jsem nic jineho jiz netankoval. Zkousel jsem V-Power Racing 99+. Zlepseni nebylo prilis velke ale rozdil tam byl. Nedavno jsem zkusil V-Power Racing 100 a nestacil jsem se divit. Samozrejme, ze se z toho nestal zavodak ale odhadoval bych tak 10% na vykonu a 15-20% na krouticim momentu. Ono to neni "jedna kobyla" jak tady nekdo psal ale 10% ze 180. Navic v malych otackach trpi motor na BA-95 detonacemi. Staci vsak smichat VPower100 a BA-95 klidne v pomeru 1:5 a detonace jsou pryc. Jen ta cena. O usporach na VPower100 nebudu vubec mluvit. s timhle benzinem se neudrzite se trochu "nesvezt".
0/0
25.6.2004 21:36

J_A_R

Re:
jo, takze jestli to dobre chapu, tak s timhle benzinem nemas 180 PS, ale rovnou 198 PS... hm, prober se .
S nacipovanym motorem bys mel navic jezdit min na 98ku natural, to ti meli uz rict v te firme, kde sis to nechaval delat, takze je celkem logicky ze na 95ku mas detonace jako krava.
0/0
29.6.2004 16:10

Xroot

170km/h s favoritem
No pred par lety, kdyz byl vyhodny kurz CZK/SKK, tak jsem na slovensku natankoval shell v-power 95 racing a pak jsem s favoritem 1.3 r.94 vytahl cca. 170km/h. Jinak jsem se nepodarilo vytahnout vic jak 160km/h.
P.S. zkousel jste nekdo 100 oktanu v sekacce?
0/0
25.6.2004 18:58

L.

Re:
Nevím, ale já mám o rok staršího formana na plyn - 170km/h se dá z něho vytáhnout (na delší rovince) a dokonce dokáže i podržet +/-180km/h. Ale tyhle rychlosti jsem jel jen párkrát při předjíždění, protože ho nechci zbytečně ničit!(motá přes 4tis otáček) Jinak shell v-power je cítit, když se tam nalije.
0/0
25.6.2004 22:17

M626

Re:
Chacha..naivko..ti to jelo tak 140 a to to bylo rádo..
0/0
26.6.2004 14:24

mysiax

Re: Re:

hmmm... 180kmh pri 4000ot, to ma ten forman pekne dlhu prevodovku, ja mam na Octavii pri 4000ot ledva 140kmh... asi si kupim forman :-)

0/0
22.1.2008 19:28

jo nebo nebo

hus
0/0
25.6.2004 17:01

Grolman

Rozdily mezi benzinama
Nevim jakej je rozdil mezi oktanama, tam mi pripada nulovej, ale mezi znackama (resp. mezi noname a znackou) benzinu teda je. Zkousel jsem to pri akceleraci 0-100 a musim rict, ze kdyz clovek natankuje u dvou ruznejch pump, tak to je nekdy solidni rozdil. 10s nebo 11s pri stejnem poctu oktanu je znat. No k Machacovi u Loun uz holt nikdy...
0/0
25.6.2004 17:01

macho77

jeste nikdy jsem nepoznal...
..jestli jsem natankoval Natural 95, nebo V-Pover - Octavia 1.6/75KW. Mozna se nejaky kW pridal ale ja fakt nikdy nic nezjistil.
Subjektivne na dalnici poznam, jestli mam plnou (a tezsi) nadrz nebo lehci prazdnou...
Podle mne je to kravina a souhlasim s panem, ktery misto investic do benalu radil koupit silnejsi auto.
Kazdopadne vsechny varuji brat benzin u starsich pump zn. Benzina. Benzin maji mozna z Kralup jako jinde , ale ty nadrze uz jsou trochu rezate... ;-)))
0/0
25.6.2004 16:49

Gazpacho

Oktany v USA
Jak to vlastně s těma oktanama je? Měl jsem půjčený auto v L.A., celkem nadupaný Dodge Stratus, 2,7 l., něco okolo 200 HP a v půjčovně mi řekli, ať do toho leju obyčejný benzin a ten měl jen 85 oktanů! Další benziny měly 87 a 89 ok. Jakto, že jim to stačí??
0/0
25.6.2004 15:26

Rybushka

Re: záleží na metodě měření
no, možná, že to bylo oktanové číslo měřené jinou metodou ;-) u benzínu se měří dvě oktanová čísla - nižšší vychází motorové oktanové číslo a vyšší výzkumné oktanové číslo. Rozdíl je v otáčkách zkušebního motoru při měření klepání. BA95 má výzkumné oktanové číslo minimálně 95 a motorové oktanové číslo minimálně 85.
0/0
25.6.2004 15:33

xluke79

Re:
Nebo to bude tim, ze ty jejich sileny vysokoobjemovy auta maj porad zastaraly motory OHC. To by snad jezdilo i na petrolej. Zlaty evropsky kary.
0/0
25.6.2004 16:30

Eraser

Re:
Je to proto, že dělaj auta líp než my v Evropě - vysokoobjemový silný nízkootáčkový motory, který maj nižší kompresní poměr (na ten objem a otáčky stačí) a stačí benzín s nižším oktanovým číslem.
0/0
25.6.2004 19:06

Fido

Re:
Nevim jestli to plati i dneska ale americky auta mely pomerne malej kompresni pomer. Rozhodne mnohem mensi nez u evropskejch, japonskejch a dalsich aut. Proto jim to stacilo.
0/0
1.7.2004 16:01

tom25

Proč není g 95 zdražen??
Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdražen??Proč není g 95 zdraž
0/0
25.6.2004 15:07

Dad

trochu reklamy
Natural+98 Esso Pardubice za 28,20, dokonce levnější než "želví pavr 95". Otázkou je, co je lepší. Ale na +98 je motor výrazně tišší.
 
0/0
25.6.2004 15:05

Martin

Zlepseni - aditiva
Vsechna popsana zlepseni (cistota motoru, hlucnost) jsou zpusobena aditivy. Vyssi oknavove cislo umozni jezdit na nizsi otacky.
0/0
25.6.2004 15:04

Pavel

Re:Reklama s vámi zametá.
Přesně tak.Všecno palivo pochází stejně z jedné rafinérie v Kralupech a jediné čím se liší jsou aditiva která jsou nepovinně dodávána do paliva  nad rámec povinné normy.Takže je i otázkou zda li je tam věhlasné značky vůbec dávají,jaké a v jakém poměru.Nejlepší aditiva která si koupíte a nadávkujete sami vám přitom zvednou cenu 1l benzínu či nafty o 40-60 hal.Závěr si udělejte sami. 
0/0
25.6.2004 15:32

Josef Mirwald

Re:
Jážišmarjá, to že vyšší oktanové číslo umožní jezdit na nižší otáčky je blbost jak noha.
Tady většina lidí nadává na redaktory idnesu, ale ty bláboly co tady píšou někteří pisatelé do desetinásobně přebíjí.
 
 
 
0/0
25.6.2004 16:37

syselpolni

Re: k těm blbostem
Já si tady zase pořád připadám že mám nějaké výjmečné nebo zázračné auto. Je to sice stará plečka (Sonata 97), ale 98mičku mu rád dopřeji a to zejména proto, že: motor běží úplně jinak než na 95 (tankuji vždy značkový - Shell, Agip - ten je trochu lepší, OMW, ARAL - jak kdy), mám asi o 7% nižší spotřebu což cítím i na pedálu plynu - dá se jet s lehčí nohou, auto má lepší akceleraci (při předjíždění je to poznat dostatečně), a co poznám nejvíc: při nižších otáčkách motor "táhne" líp než s 95kou, například rozjezdy na dvojku po zpomalení téměř na nulu, při zpomalení do kopce není nutno tak brzy podřazovat apod. Netvrdím, že cenový rozdíl vyrovná úsporu ve spotřebě, netvrdím ani že u jiných motorů tomu nemůže být jinak, mě ten rozdíl ale za to stojí a výše uvedený výrok můžu jen potvrdit.
0/0
25.6.2004 20:09

Josef Mirwald

Re:
To je až k nevíře kolik lidí věřít tomu co se jim v reklamě nakuká.
Technicky to prostě NENÍ MOŽNÉ.
 
 
 
 
0/0
28.6.2004 8:12

syselpolni

Re:
Nemám ten pocit, že by moje reakce byla o reklamě, ani si nepamatuji že by dřív běžely nějaké reklamy na 98mičku (než přišly ty Včka a pod.). Vysledovat závislost na tom, proč někdy jedu stejný kopec na 4ku a někdy tam musím točit 3ku není zase tak složité, zejména jezdím-li ho roky denně a trasy jsou stejné (pro vyloučení rozdílů způsobených zahřátím motoru), stejně tak jako ty rozjezdy hlavně se studeným motorem a předjíždění na 5ku bez podřazování. Technicky si něco vysvětlit je jedna věc, ucítit něco na pedálu je věc druhá (kdyby se chtělo tak taky změřitelná), ale asi jste to nikdy nezkoušel když si to dokážete technicky odůvodnit. Co když je ale ve vaší teorii chyba? Nechtělo to vzít si na pomoc ještě chemii?
0/0
28.6.2004 8:48

Fido

Re:
To je pravda. Agip se hodne zlepsil a i ja pozoruju, ze na jejich benzin mam o malicko mensi spotrebu (na nadrz 95 l ujedu o 50-100 km vic). Rozdil ve vykonu nepoznam (a asi ani zadny neni).
0/0
1.7.2004 16:06

kix

V-power racing 99+
Už před více než rokem jsem zkoušel V-power 99+ do motoru se stříkačkou a zlepšení je znatelný. Ne zásadní, ale je to poznat - chce to ale vyjet původní obsah nádrže. Motor jde snáze do vyšších otáček a auto je ochotnější akcelerovat. Formuli to z něj sice neuděla, ale občas mu ho dopřeju, když dráždím bavoráky na světlech  Dojedou mě když mám dvojku na 80km/h. Renault Twingo 60HP.
0/0
25.6.2004 14:49

Munchen

Re:
A co dráždíš, 316i se 185 gumama?
0/0
25.6.2004 15:02

Lib

Re:
Taky nechapu co drazdis se 60 kobylama, leda bys vazil i s autem 300 kilo. Mozna je drazdis ty a oni nijak nezavodi, ale protoze maji zrychleni znatelne vetsi jak ty, tak ti to pripada jako zavodeni :)
0/0
25.6.2004 15:11

Jozo

To snad neni mozny
V clanku je uvedena presne zmerena zmena vykonu motoru pri pouziti V Power, a presto tady mnozi uvadi smizeni spotreby o vice nez 10% a veri tomu! :-) Reklama je mocna ....
0/0
25.6.2004 14:42







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.