Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Výběr oleje nejlépe svěřit odborníkům

Motorových olejů je na českém trhu řada. Jak vybrat ten správný? Asi každý už dnes ví, že do sekačky na trávu nepatří stejný olej jako do vozu za tři čtvrtě milionu korun. S modernějším motorem by se měl používat i kvalitnější olej.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michal

neblbněte lidi
Proboha, neblbnete lidi a radeji to smazte. To ze se u nekterých motoru meni olej po 10 a u nekterých po 30 tis neni o stari vozu ale úplně kvůli něčemu jinému. Jedná se pouze o marktinový tah. Když si jdete koupit auto, tak jedna z věcí na kterou se zákazník ptá je cena garančky (výměna olejů a další). Když tam dáte olej, který má vydržet 30 tis tak bude drazsi a radeji se zákaznici pozvou casteji na levnejsi. Vyjde to ve finále na stejno ale zní to lépe. Navíc bude chudák ten, kdo poslechne vaše rady s motorem se systémem VTEC. Jo "řídkej" olej a může zapomenout a funkci VTEC.
0/0
23.7.2004 17:08

Marty

To jsou votresny zvasty. Nic konkretniho.
Vubec se nevyjadril k normam API a SAE... Napsal jeden a pul stranky s radou citaci "odborniku" (s teplou vodou), ale naprosto bez informacni hodnoty. U motorek neupozornil na problemy s mokrou spojkou pokud tam nekdo naleje olej s aditivy...
0/0
23.7.2004 14:42

Pedros

Re: Kecy o ničem
Naprostý souhlas.Článek je naprosto o ničem.Zajímaly by mě skutečné rozdíly mezi motorovými oleji.Například aby mě někdo vysvětlil jak to že můj nadupaný 16V motor žere syntetiku od ESSA podstatně více než od CASTROLU za skutečnosti že má naprosto stejné označené parametry.
0/0
23.7.2004 17:20

Zdenda

Re:
Clanej je opravdu dost brutalni. Predstavuju si, jak vznikl: Rano po ceste do prace se zeptal autor na benzince "odbornika od aralu" V redakci mu to prislo malo a s namahou si vzpomnel na dalsiho vyrobce oleju Texaco, nasel telefon, zavolal mu a ten mu "neco" rekl. Proste na to, aby clovek mohl napsat clanek na idnes, nemusi rozumnet vubec nicemu, jen posklada par nesmyslu s vecma vytrzenyma ze sirsiho kontextu, 80% info, ktere by melo zaznit, opemene a je to. Pokud ma nekdo zajem o detailni informace o olejich atp., doporucuji treba skoda.panda.cz. Jo a Castrol neni vyrobce, oleje jen micha a to obecne dost draze. Technologii magnatec bych vubec neveril...
0/0
24.7.2004 12:02

kafy

hmmm
do svýho vraku leju levnej olej a celkovou výměnu neprovádím ... páč spálím 1L/tkm :) takže jenom dolejvám ....
0/0
23.7.2004 13:41

T....

Re: dobrá rada.
Vyměň občas i filtr, jinak za nějakej ten čas už nebudeš mít důvod dolejvat.
0/0
23.7.2004 13:50

administrator2000

Re: olej
Jo jo znám to.. Leju litr oleje na 1000 km. Ford nezná bratra a žere a žere. Je teda fakt, že občas zapomenu a Ford jezdí i bez oleje. Je to teda prasárna na motor, ale má to pak vynikající výsledky na emisích, když tam nenaleju olej :o) Jezdím bez katu  a vejdu se do limitu motoru s katem. Hold Ford!
0/0
23.7.2004 14:32

Rado

Osobní zkušenost
Do starších moderních vozů s najetými 100 a více tkm leju nejlepší možnou polosynt. specifikaci 10W40 API SJ/CF ACEA A3/B3... osobně mám skvělou zkušenost s FINA EXCEL za cca 150 kč/litr, jelikož jezdím až do omezovače (Civic 16V), tak výměna po cca 10-12000km, jak to vyjde s mírou. Po šesti tisících dolívám litr, takže nějak okolo 12000 komplet výměna
0/0
23.7.2004 13:02

dilbert

kam s ním
Nevíte někdo kam s vyjetým olejem, nejlépe zadarmo (Praha 6)? Když pominu les, řeku, kamna atd.
0/0
23.7.2004 12:32

xxx

Re:
Mládek poradí, napsal o tom dokonce i písničku :-)
0/0
23.7.2004 12:51

Lukens

Re: Kam s olejem
Zjisti si, kde je nejblizsi sbernej dvur. Ja to tam vozim. A nejen to
0/0
23.7.2004 13:04

Jack

Re:
Přesně tak, zrovna P6 sběrnými dvory docela oplývá... zjisti si na webu kde je nejbližší, jak má otevřeno a jestli tam tohle svinstvo berou. Já vozím do sb. dvora v Radimově v Břevnově a tam OK.
0/0
24.7.2004 9:38

dilbert

Re:
Díky za tipy.
0/0
27.7.2004 8:48

petr

oleje
olepší článek o mazivech
0/0
23.7.2004 12:14

otonel

Jakyý olej do Forman s BMM ?
Článek je sice pěkný, ale teoretický. Poradí někdo, co mám  lít levného a relativně kvalitního do udržovaného Formana s jednobodovým vstřikováním, co má nalítáno 150.000,- Km ???
0/0
23.7.2004 11:47

speedster@iol.cz

Re:
MOGUL FX-GE je to 10W-40 polosyntetika, prodavaji ho na SETA a BENZINA stanicich. 4L stoji cca 550,- a je to olej stejne kvality jako kazda jina polosyntetika od OMV, SHELL aj, ktera ale stoji 2x3x vic. To je taky duvod proc se neda vsude sehnat.
0/0
23.7.2004 12:33

von Kleist

Re:
Ale jmenuje se Mogul Forte GX-FE PRO (10W40, CJ/CF) a stoji od 450 do 750 Kc/4l.
0/0
23.7.2004 13:31

von Kleist

Re:
oprava SJ/CF
0/0
23.7.2004 13:31

Jack

Re:
tak tak... podobný je Mogul Optimal...
0/0
23.7.2004 14:53

František Dvořák

auto@idnes.cz
Vážení čtenáři,
v původní verzi článku byla chyba ve vysvětlení označování viskozitních tříd SAE.
Chyba je nyní opravena.
Děkuji za upozornění a omlouvám se za chybu.
František Dvořák
auto.idnes.cz
0/0
23.7.2004 11:12

fernet12

Re:
Vážím si vaší omluvy, ale tento článek již vyšel v tištěné podobě MfDnes s původní chybou. Možná by nebylo od věci omluvit se i čtenářům tohoto periodika.
0/0
23.7.2004 12:13

Leon.Cupra@POST.cz

TDI PD
Majitele TDI PD maji vyber oleje relativne jednoduchy. Musi splnovat normu VW 505.01, nebo 506.01.
Jsou to samozrejme plne synteticke oleje. Olej 505.01 obvykle byva 5W-40 a meni se po 15000km. Olej 506.01 byva 0W-30 a je urcen pro prodlouzeny interval LongLife - az 50000km.
Mnoho vyrobcu tyto oleje nevyrabi, takze vyber by mel byt jednoduchy. Ale presto mam par otazek, na ktere zatim s jistotou nedovedu odpovedet:
  1. Dela tyto oleje kvalitnejsi Shell a Castrol, nebo spise ELF a Total?
  2. Pomuzu motoru, kdyz do nej budu davat "lepsi" olej 506.01 a intervaly ponecham na 15000 kilometerech? Zejmena me to  zajima u zatezovaneho motoru 1.9TDI 110kW upraveneho na 144kW.
  3. Proc pro TDI PD neexistuje olej 0W-40?
0/0
23.7.2004 10:12

Lib

Re:
Cim lehkobeznejsi olej, tim mensi spotreba (ale to jen trosicku) a hlavne tim rychlejsi promazani po studenem startu. Hezky clanek o olejich je zde http://mujweb.atlas.cz/www/sunoco/pmnzszznmo.htm
0/0
23.7.2004 10:22

Leon.Cupra@POST.cz

Re:
No to jo, ale plati "neco za neco". Jelikoz nevim o zadnem 0W-40 pro TDI PD, tak lehkobezny je jen 0W-30, ktery ale zase ma oproti 5W-40 mensi odolnost vuci vyssim teplotam. Motor TDI 110kW na jednu stranu ma naporovy chladic oleje (na rozdil od vetsiny ostatnich TDI), ale zase chipnutim na 144kW muze dojit ke zvyseni namahani oleje a nevim tedy, jestli 0W-30 neni z tohoto pohledu spise na skodu...
0/0
23.7.2004 10:49

Jara

5W40
To sem teda netusil, ze olej 5W40 muzu mit jen do 5-ti stupnu mrazu. Proc je tedy daleko drazsi nez 15W40? A proc se vsichni vyrobci snazi to tlacit az na nulu? Myslim,ze nas redaktor mate. Proc?
0/0
23.7.2004 9:04

Radek

Re:
" Čím nižší je číslice, tím je olej vhodnější pro zimní provoz. Např. olej 0W je čerpatelný ještě při - 35 ° C, ale olej 15W pouze do - 20 ° C, 25 W již jen do - 10 ° C. " - ...si čet asi jinej článek...
0/0
23.7.2004 10:46

fernet12

Re:
Nečet jinej článek, ale četl ho dřív než ty. Ty bludy už autor promptně opravil a rychlejší čtenář je pak za blbce.
0/0
23.7.2004 10:59

Jara

Re:
Po oprave clanku je to tam dobre, rano nebylo.... Jen sem chtel upozornit na chybu. je sice pekne, ze autor clanek opravil, ale mohl taky do diskuse hned napsat, ze tak ucinil. Jinak lide, co upozornuji na chyby vypadaji, ze neznaji ani abecedu... :-(
0/0
23.7.2004 13:32

Petep

zavádějící informace
Pro autora příspěvku: Viskozitní klasifikace 15W/40 neznamená čerpatelnost oleje ( jeho použití ) do -15°C (15W), ale zimní třídu - u tohoto oleje -20°C. Pokud by to bylo jak Vy píšete, potkávali bychom nešťastníky užívající oleje 5W/40 již při lehčím mrazu stát u svých zničených motorů kolem silnic. Kdybyste zapojil trošku logiky( což by vzhledem k možným škodám spotřebitelů nebylo špatné) a poradil se s opravdovými odborníky, zjistil by jste, že např. u oleje 5W/40 musí být čerpatelnost nižší než -30°C. Pokud chcete motoristům opravdu prospět, nechte napsat opravu odborníkem, který olejům rozumí.   
0/0
23.7.2004 9:03

Rejpal

Re: Nauč se číst !
Nevím jestli byl článek opraven a nebo jsi ho blbě přečetl, ale údaje tam uvedené jsou správné.
0/0
23.7.2004 10:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.