Diskuze

Výběr oleje nejlépe svěřit odborníkům

Motorových olejů je na českém trhu řada. Jak vybrat ten správný? Asi každý už dnes ví, že do sekačky na trávu nepatří stejný olej jako do vozu za tři čtvrtě milionu korun. S modernějším motorem by se měl používat i kvalitnější olej.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Michal

23. 7. 2004 17:08
neblbněte lidi
Proboha, neblbnete lidi a radeji to smazte. To ze se u nekterých motoru meni olej po 10 a u nekterých po 30 tis neni o stari vozu ale úplně kvůli něčemu jinému. Jedná se pouze o marktinový tah. Když si jdete koupit auto, tak jedna z věcí na kterou se zákazník ptá je cena garančky (výměna olejů a další). Když tam dáte olej, který má vydržet 30 tis tak bude drazsi a radeji se zákaznici pozvou casteji na levnejsi. Vyjde to ve finále na stejno ale zní to lépe. Navíc bude chudák ten, kdo poslechne vaše rady s motorem se systémem VTEC. Jo "řídkej" olej a může zapomenout a funkci VTEC.
0 0
možnosti

Marty

23. 7. 2004 14:42
To jsou votresny zvasty. Nic konkretniho.
Vubec se nevyjadril k normam API a SAE... Napsal jeden a pul stranky s radou citaci "odborniku" (s teplou vodou), ale naprosto bez informacni hodnoty. U motorek neupozornil na problemy s mokrou spojkou pokud tam nekdo naleje olej s aditivy...
0 0
možnosti

Pedros

23. 7. 2004 17:20
Re: Kecy o ničem
Naprostý souhlas.Článek je naprosto o ničem.Zajímaly by mě skutečné rozdíly mezi motorovými oleji.Například aby mě někdo vysvětlil jak to že můj nadupaný 16V motor žere syntetiku od ESSA podstatně více než od CASTROLU za skutečnosti že má naprosto stejné označené parametry.
0 0
možnosti

kafy

23. 7. 2004 13:41
hmmm
do svýho vraku leju levnej olej a celkovou výměnu neprovádím ... páč spálím 1L/tkm :) takže jenom dolejvám ....
0 0
možnosti

T....

23. 7. 2004 13:50
Re: dobrá rada.
Vyměň občas i filtr, jinak za nějakej ten čas už nebudeš mít důvod dolejvat.
0 0
možnosti

Rado

23. 7. 2004 13:02
Osobní zkušenost
Do starších moderních vozů s najetými 100 a více tkm leju nejlepší možnou polosynt. specifikaci 10W40 API SJ/CF ACEA A3/B3... osobně mám skvělou zkušenost s FINA EXCEL za cca 150 kč/litr, jelikož jezdím až do omezovače (Civic 16V), tak výměna po cca 10-12000km, jak to vyjde s mírou. Po šesti tisících dolívám litr, takže nějak okolo 12000 komplet výměna
0 0
možnosti

dilbert

23. 7. 2004 12:32
kam s ním
Nevíte někdo kam s vyjetým olejem, nejlépe zadarmo (Praha 6)? Když pominu les, řeku, kamna atd.
0 0
možnosti

xxx

23. 7. 2004 12:51
Re:
Mládek poradí, napsal o tom dokonce i písničku :-)
0 0
možnosti

petr

23. 7. 2004 12:14
oleje
olepší článek o mazivech
0 0
možnosti

otonel

23. 7. 2004 11:47
Jakyý olej do Forman s BMM ?
Článek je sice pěkný, ale teoretický. Poradí někdo, co mám  lít levného a relativně kvalitního do udržovaného Formana s jednobodovým vstřikováním, co má nalítáno 150.000,- Km ???
0 0
možnosti

speedster@iol.cz

23. 7. 2004 12:33
Re:
MOGUL FX-GE je to 10W-40 polosyntetika, prodavaji ho na SETA a BENZINA stanicich. 4L stoji cca 550,- a je to olej stejne kvality jako kazda jina polosyntetika od OMV, SHELL aj, ktera ale stoji 2x3x vic. To je taky duvod proc se neda vsude sehnat.
0 0
možnosti

František Dvořák

23. 7. 2004 11:12
auto@idnes.cz
Vážení čtenáři,
v původní verzi článku byla chyba ve vysvětlení označování viskozitních tříd SAE.
Chyba je nyní opravena.
Děkuji za upozornění a omlouvám se za chybu.
František Dvořák
auto.idnes.cz
0 0
možnosti

fernet12

23. 7. 2004 12:13
Re:
Vážím si vaší omluvy, ale tento článek již vyšel v tištěné podobě MfDnes s původní chybou. Možná by nebylo od věci omluvit se i čtenářům tohoto periodika.
0 0
možnosti

Leon.Cupra@POST.cz

23. 7. 2004 10:12
TDI PD
Majitele TDI PD maji vyber oleje relativne jednoduchy. Musi splnovat normu VW 505.01, nebo 506.01.
Jsou to samozrejme plne synteticke oleje. Olej 505.01 obvykle byva 5W-40 a meni se po 15000km. Olej 506.01 byva 0W-30 a je urcen pro prodlouzeny interval LongLife - az 50000km.
Mnoho vyrobcu tyto oleje nevyrabi, takze vyber by mel byt jednoduchy. Ale presto mam par otazek, na ktere zatim s jistotou nedovedu odpovedet:
  1. Dela tyto oleje kvalitnejsi Shell a Castrol, nebo spise ELF a Total?
  2. Pomuzu motoru, kdyz do nej budu davat "lepsi" olej 506.01 a intervaly ponecham na 15000 kilometerech? Zejmena me to  zajima u zatezovaneho motoru 1.9TDI 110kW upraveneho na 144kW.
  3. Proc pro TDI PD neexistuje olej 0W-40?
0 0
možnosti

Lib

23. 7. 2004 10:22
Re:
Cim lehkobeznejsi olej, tim mensi spotreba (ale to jen trosicku) a hlavne tim rychlejsi promazani po studenem startu. Hezky clanek o olejich je zde http://mujweb.atlas.cz/www/sunoco/pmnzszznmo.htm" target="_blank" rel="nofollow">http://mujweb.atlas.cz/www/sunoco/pmnzszznmo.htm
0 0
možnosti

Jara

23. 7. 2004 9:04
5W40
To sem teda netusil, ze olej 5W40 muzu mit jen do 5-ti stupnu mrazu. Proc je tedy daleko drazsi nez 15W40? A proc se vsichni vyrobci snazi to tlacit az na nulu? Myslim,ze nas redaktor mate. Proc?
0 0
možnosti

Radek

23. 7. 2004 10:46
Re:
" Čím nižší je číslice, tím je olej vhodnější pro zimní provoz. Např. olej 0W je čerpatelný ještě při - 35 ° C, ale olej 15W pouze do - 20 ° C, 25 W již jen do - 10 ° C. " - ...si čet asi jinej článek...
0 0
možnosti