Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čelní srážka ve třicítce? Zlomte vaz!

Dvě vteřiny a pak silné trhnutí. Větší, než jsem čekal. Kdybych nebyl připoutaný, budu mít v lepším případě zlomené ruce nebo zraněnou hlavu. V horším případě mě po havárii ani žádná zranění trápit nebudou: zlomil bych si vaz o nafukující se airbag.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

djmave

Pásy používám, ale leze to na mozek....
Jezdím dvacet let, zatim bez jediny nehody (klep, klep do dřeva) a vzdycky pasy pouzivam. Nedavno jsem sednul po x letech do autobusu a prvni co bylo, že jsem automaticky šmatal rukou po pásech. Lidi na mne koukali jako na vola......
0/0
8.9.2005 17:08

mrkevvzime

pokracovani demence
...aspon tech penez za to sklo
kdyz se nechcete poutat tak se nepoutejte, ale neradte to jinym lidem mohl by z vas byt vrah, ale to vam hrdinum a supermanum vlastne nevadi
0/0
13.4.2005 9:13

mrkevvzime

demence
tohle co tady ctu to uz musi bejt demence radit nekomu aby se nepoutal
co vam to udela kdyz se pripoutate? proc se zavodnici poutaj to jsou asi hlupaci ne, misto toho aby bezpecne proleteli oknem tak se poutaj to musej bejt fakt magori
otestujte tohle: rozebehnete se jak to pujde a naperte to do zdi ... a uvidite jaka je to racha a to je v nakejch 20-25kmh takze to, ze je zed tvrdsi nez auto kompenzuje rychlost  
proste clovek ktertej se nepouta je u me idiot, kterej chce byt bud mrzak nebo mrtvola. proc se zranit treba pri 40 kdyz staci bejt pripoutanej? to nechapu. mit pak zbytecne rozmlacenou hubu o volant dikes ne. prinejlepsim budete zbytecne kupovat novy predni sklo, protoze i pri maly rychlosti ho tou hlavou muzete rozbit a kdyz vam neni lito sebe(coz tvrdite ted pockjete po bouracce az nebudete mit zuby a budete mit zlamanej nos nebo celist nebo rozbitou palici) tak by vam mohlo bejt lito a
0/0
13.4.2005 9:09

JirkaK

Re: demence
jj souhlas... ono udrzet se rukama je sakramensky problem... pokud clovek vazi cca 80kg tak pak bude drzet pri narazu v cca 50km/h tak 400kg. O narazech ve vyssich rychlostech ani nemluve... Prvni co ruce udelaji je ze se podlomi v lokti. V pripade aktivovanych airbagu pak ten jeste ty ruce popali a zlame. Rikat ze naraz "udrzim".. tak mozna jeden ze sta... Stejne tak rict ze pasy mohou zabit tim ze se clovek z auta nedostane atp... Ano s tim souhlasim ze pas muze byt v urcitych situacich nevyhodou, ale statisticky, kolikrat pri nehode zacne vuz horet a zustane v nem nekdo v bezvedomi nebo clovek ktery se nestihne odpoutat? Kolikrat je statisticky vyhodnejsi proletet celnim sklem? Je treba si uvedomit kolikrat je vyssi pravdepodobnost nehody u ktere pas pomuze nez naopak bude skodit.
Drive sem se poutal jen mimo mesto a po spolujezdcich sem to nepozadoval, zvlaste o tech vzadu sem si neuvedomoval riziko..., dnes se poutam vzdy a vyzaduji to i od spolujezdcu.
0/0
8.9.2005 14:28

engine

agitační tlachy
Rád bych osvetlil nějaké mé poznatky z života. Do této doby jsem čelně havaroval 2x. V době střetu jsem měl na tachometru poprvé 40 a podruhé 55 km/h. Ani jedinkrát se mi nestalo, že bych střet neudržel na rukou za volant. Myslím si, že používání pásu by mělo být dobrovolné a na zvážení každého řidiče jednotlivě. Já taky nenařizuju cyklistům, aby si nasazovali helmy nebo chodcům, aby nosili fluorescenčně zbarvený oděv.
Ale zpět k pásům. Určitě hodně lidí zachránily, ale taky hodně lidí odsoudily místo smrti na doživotní vozíček. A já osobně, kdybych si měl vybrat, tak raději 1.variantu. Airbag v autě mám, ale je deaktivovaný.
A poslední přizpěvek: Můj kamarád díky zapnutým pásům zemřel, protože se z nich nedokázal vyprostit, když s autem sjel do mlýnského náhonu.
Přesto všem přeji mnoho kilometrů bez nehod.
Bye Engine
 
0/0
9.4.2005 23:24

Pavel

statistika
Nepodcenuji dulezitost pripoutani, ale zajimava by byla naopak statistika umrti pri nepripoutani. Na 1000 nepripoutanych pri nehodach jich zemrelo 100. Oproti tomu by napriklad vyslo, ze na 1000 pripoutanych pri nehodach by bylo 300 mrtvych. Co je pak lepsi?..:-) No, ale ja se radsi poutam..:)
0/0
9.4.2005 11:46

Dan

Každý odpovídá sám za sebe.
Ke skeptikům se přidávám rovněž, propaganda a statistiky jsou jen jedna stránka věci. Pokud pojedu podle předpisů a svých nejlepších schopností, nebudu pásy ani airbagy patrně nikdy potřebovat. Pokud do mě narazí hovado které vyletí z protisměru, budou mi pásy taky na nic. Tím rozhodně nechci pochybovat o jejich účinnosti v simulovaných testech nebo při nehodách, kde pásy shodou okolností zachránily opravdu někomu život. Jenže stejnětak je reálná i situace, kdy právě pásy byly přímou příčinou úmrtí  připoutaných osob. Nic tedy nelze tvrdit zcela jednoznačně  a pokutování lidí za nezapnuté pásy považuji za nehorázné zasahování společnosti do rozhodování svéprávného občana. Tím, že si nezapnu pás ohrožuji nanejvýše sám sebe a pokud kvůli tomu zahynu, společnosti to může být jedno. Lidi by se možná víc poutali právě tehdy, kdyby se mohli svobodně rozhodnout a není nutné je pořád "vodit za ruku" . Spíše bych zpřísnil podmínky pro vydávání ŘP.  
0/0
15.10.2004 2:01

roland

Re: Každý odpovídá sám za sebe.
Přesně.Já osobně se nikdy poutat nebudu,je to moje právo naložit se svým životem jak chci a stát nemá právo mi poutání nařídit. Takový zákon je  na žalobu k ústavnímu soudu
0/0
9.4.2005 10:31

JM

Re: Re: Každý odpovídá sám za sebe.
V principu by se dalo souhlasit ze clovek hazarduje jen se svym zivotem, ale predstavte si situaci ze treba na rusne krizovatce ve meste udelate chybu (kazdej nekdy nejakou udelal, ale obvykle se nic nestane), budete mit smulu a budete mit nehodu. Pres relativne malou rychlost bude druhy ridic nepripoutan a zemre neo bude tezce zranen a kdyby byl pripoutan tak se mu treba nic nestane. A nehoda se posuzuje podle nasledku, ne podle velikosti chyby. Vas muze cizi nepripoutani stat vycitky svedomi a treba i vezeni. Je to trochu o ohleduplnosti. A chybu muze udelat opravdu kazdej. A i v pripade ze vinik je ten druhej (nepripoutanej) a zemre, tak vetsina lidi ma neco jako svedomi a pocit ze nekdo zemrel po srazce se mnou (i kdyz mnou nezavinenou) neni prijemny. Takze jeste jednou, neni to jen o tom ze riskuju jen svuj zivot ale i svedomi (i vezeni) jinych ... takze vice ohleduplnosti k jinym by neskodilo.
0/0
9.4.2005 20:38

JM

Re: Re: Re: Každý odpovídá sám za sebe.
DOPLNENI - POUTANI SPOLUJEZDCU: jeste k poutani spolujezdcu. U vsech co vezu trvam na pripoutani nebo vystoupeni. Pokud by se stala nehoda, nebyl pripoutanej a mel by treba trvaly nasledky, tak bych mu nechtel platit do konce zivota nahradu uslych zisku jen proto ze byl linej se pripoutat a tim snizit riziko zraneni (samozrejme se muze zranit i pripoutanej, ale jde o pravdepodobnost). A pokud sedi vzadu, tak navic nechci pri pripadne nehode riskovat, ze mi proleti hlavou.
0/0
9.4.2005 20:46

jhajny

Re: Re: Každý odpovídá sám za sebe.
DUTOHLAV. Uklidíš se pak sám, až budeš rozmázlej? Je to jen tvoje věc, ne?
0/0
12.4.2005 11:52

manik

databáze autoservisů
databáze autoservisů http://www.autoservisy.com
0/0
28.7.2004 14:30

xxx

Taxikáři
No a když se podíváme na taxikáře, tak zjistíme, že sice jezdí z 99-100% bez pásů, ale o nějaké vážné nehodě taxikáře už hodně dlouho nebylo vidu ani slechu. A taxikáři nejezdí podle předpisů, ti jezdí podle toho, jak dokážou udržet auto. Takže ono to nebude v tom jezdit se zapnutým pásem, ale jezdit podle svých schopností. Na druhou stranu, když někdo své schopnosti přecení a jede proti vám s následkem čelního nárazu, bohužel... Ale lze pouze spekulovat, zda by ten či onen případ mohl být šťastnější... Ale všechno čím se vás snaží obalamutit že třeba při třicetikilometrové rychlost to je stejné jako byste padali ze  3. patra je hovadina. Vůbec neberou v úvahu deformační zóny auta, které poberou i 60% nárazu. A s pokutama za jízdu bez pásu nesouhlasím. Každého osobní rozhodnutí. Ale bylo by lepsi, kdyby kazdy jezdil nejlepe jak umi a slušně a pásů a arbagů by nebylo potřeba. Víte vůbec kdy a kde pásy vznikly??? V USA když dotyčné osoby při nárazu nebo prudkém brždění se hlavou  napíchli na hodně bytelně přidělané zpětné zrcátko... A teď vás všechny překvapí, že osobně pásy používám tak z 80%. Tedy pouze ve předu... 
0/0
27.7.2004 23:16

JirkaK

Re: Taxikáři
taxikari se potat nemusi ! Nejde ani tak o nebezpeci v pripade nehody, ale o bezpeci v pripade napadeni pasazerem... precijenom taxikar nevi kdo si k nemu seda..
0/0
8.9.2005 14:10

Jenicek29

Re: Re: Taxikáři
To jsi na omylu. Taxikari se musi poutat stejne jako policajti, ridici nakladaku nebo ridici sanitek. Neni to dlouho, co tohle plati, ale je to tak.
0/0
8.9.2005 17:05

julie

smrt
hm, toz muj kluk me porad rpemluva at se pripoutam, aj kdyz sedim vzadu. jenze ja se spis nez zlomeni vazu bez apsu bojim toho, ze nabourame, a pas se zasekne a ja nebudu moct vylizt z auta. nebo treba se bojim jezdit v aute ktery nema zadni dvere, ze se z neho pak nedostanu vcas enbo vubec..
nevim jestli by me ta zkouska primela zapinat si pas.. mozna vepredu nebo pri velke rychlosti, ale asi me spis bude ovlivnovat strach ze se nedostanu vcas pryc.
0/0
25.7.2004 22:22

daadyy

Re: smrt
no když se vzádu nepřipoutáš tak se taky může stát že tvoje letící tělo zabije někoho vepředu
0/0
9.4.2005 12:46

P.

50 % PRAVDA
50 % Pravda je že VÁS PÁS ZACHRÁNÍ. Dělám u Policie ČR a tam se převážně nepásáme. Není to z frajeřiny, ale je to pohodlnější. Nám nikdo pokutu nedá - cha, cha. A také víme že pás mnohdy zabíjí ! ! Někdy je lepší vyletět z auta, než v něm uhořet nebo vykrvácet ! ! Než Vás z auta vyštípou je pozdě ! Když vylétnete oknem, můžou Vám záchránáři okamžitě pomoci. Vím že to není ve všech případech. Je to asi 35 % nehod. Ale máte někdo jistotu že nebudete v těch 35 % ? ? ? Odpovězte si sami. Nechci nabádat k nepásání ! ! Pásejte se! ! Ale tvrzení že pás je všelék, není pravda! ! !   POZOR ! ! Chystáme novou dopravní akci ! ! Poutejte se ! ! Jinak vám hrozí nekompromisní POKUTA ! ! Já dávám max. 500 ,- kč.  Ahoj.  
0/0
25.7.2004 14:59

kamil

Re:
, To s tím lítáním z předního okna snad nemyslíš vážně!!! ...jestli to neni vtip, tak jdi odevzdat placku a zbraň. Je neuvěřitelný, že i takovýhle de*ilové můžou dělat u PČR!!!!!
0/0
27.7.2004 15:14

Teleman

Re: Re:
Fór to není. I já znám případ, kdy řidič přežil díky tomu, vylétl oknem o nějakou desetinu sekundy dříve, než kabinu rozpáral náklad plechů. Je to především o štěstí.
0/0
5.10.2004 10:53

mrkef

osobni zkusenost
Spadl jsem s autem na snehu do hluboke stuhy a v ni se auto otocilo na strechu. Nemit pasy tak mam prinejmensim pekne rozmlacenou hubu. Takhle jsem sedel az do konce kotrmelce v sedacce. Doporucuju!
0/0
22.7.2004 20:07

DarkLogic

Re:
Dik za doporuceni...urcite si to taky nekdy zkusim pustit se autem ze srazu dolu :)
0/0
22.7.2004 21:25

ses

hmm
stacilo by zvysit pokuty za rychlou jizdu na padesatinasobek.. mysim ze by to dost pomohlo.. ta tisicovka dneska je dost smesna
0/0
22.7.2004 9:40

LUDĚK

já se neputám
já se neputám a nikdy nebudu. Je to nepohodlné a nanic. Nezávodím nikdy a nikde. Jsem ještě stará škola. Ani manželka se nepoutá. Nikdy se nám nic nestalo. Stačí jezdit dle předpisů ! ! A nejezdit po dálnici 150 km ! ! Na dálnici jezdíme do 120 km a taky všude včas dojedeme. Nepochopím závodníky, kteří jedou 150 km. Já jezdím třicet let a někdy žasnu. I na okrsce se jezdí nad 120 km ! ! Je to opravdu nebezpečné ! ! Zamyslete se vy piráti, jezdící jako Niki Lauda ! !  
0/0
21.7.2004 23:52

rom007

Re: Az do Vas narazi zezadu ...
Az do Vas narazi zezadu vuz jedouci 150 km na dalnici, tak asi uz nikdy nebudete mit moznost litovat, ze jezdite bez pasu  .
Viz muj prispevek dole
0/0
22.7.2004 8:13

Petr

Re:
Luďku, kdes nechal rozum?
0/0
22.7.2004 8:20

jos

Re:
darci organu jsou take treba;))
Ludku, Ludku, kde tys nechal rozum, asi nekde pred 30 lety v Mototechne, ne ?!?!?
0/0
22.7.2004 14:31

Maverick

Re:
Luďku, to nemyslíš vážně.Já jezdim třeba taky opatrně, ale když je to jen trochu možné tak dost svižně.Takový brždění provozu taky neni moc bezpečné.Mimochodem neni okreska jako okreska- někde se těch 120 dá jezdit a někde je člověk rád za 50. Mě spíš vytačí ty kreténi co předjíždějí když jedu za nějakym autem a mezi nás se nevejde- divim se jejich důvěře že trochu zpomalim a uhnu mu, nebo když mě začne předjíždět nějaká plechovka kde slyšim duc duc (já sice taky nemam radio zrovna tiše) a je vidět že na předjetí nemá moc výkoný auto ale frajeřit bude, a většinou frajeří tam kde ostatní brzdí- např. nepřehledné zatáčky. Mimochodem osobně se poutám, taťka je taky starší škola a poutá se. Luďku vem rozum do hrsti
0/0
23.7.2004 9:54

Vector

Re:
Když jedeš za někym tak, že se mezi vás nikdo nevejde tak seš pěknej pablb až tě někdo shodí do škarpy tak nezapomeň vynadat taky sobě.
0/0
30.8.2004 2:51

Maverick

Re: Re:
Tak jsem objevil starou diskuzi. Vectore jašně že vejde, blbě jsem to řekl, ale když máš před autem před sebou určitou mezeru a někdo se ti tam cpe tak jaka vzálenost tam zůstane?? No asi taková jakou sis myslel že nechávám já  a brzdit prostě pak kvůli němu musim ne???  Odhaduju že sám se takhle cpeš takže bych tě fakt potkat nechtěl
0/0
9.9.2005 9:59

Vector

Re:
To je opravdu humor. Stačí jezdit dle předpisů, třeba se dle předpisů připoutat. Jak je to nanic uvidíš až ti bouchne guma a puseš přez střechu, nebo te někdo sejme a ve 30ti v hodině se v autě umlátíš. Ještě,že mi takhle chytrejch lidí neni líto. No nic alespoň svou hloupostí neohrožujete ostatní i když čelní srážka třeba ve 40km/h znamená, že vyletíte z auta a zabijete ptorijedoucího a to je dost bezohledné. Nevím co je špatného na tom jet po dálnici třeba 180 pokud ta dálnice neni v havarijním stavu, je sucho a normální viditelnot (a pochopitelně je na to auto) jsou jediným nebezpečím bezohlední řidiči, kteří, když už se po dálnici pohybují 100-120 tak je jim zatěžko podívat se do zpětného zrcátka, než se pustí do levého pruhu. Jistě pro takové lidi je těžko představitelná rychlost i 160, jenže to před třiceti lety bylo třeba 110 taky. Vývoj do dopředu a i když fyzikální zákony zůstávají stejné znamená to, že ve 150 ne, že udržím svoje auto na silnici, ale dokážu zastavit na polovině vzdálenosti na kterou vidím a když prudce škubnu volantem nedostanu smyk. 160-180 pro mě není řádný adrenalin a závodění, ale normální pohodlná cestovní rychlost, kterou auto bez problémů dosáhne při rozumné spotřebě. Bohužel nejde definovat pravidly rychlost pro konkrétní auto a konkrétního řidiče, proto všichni jezdíme podle stejných předpisů z roku 1 2 které vznikly pomalu s vynálezem automobilu.
0/0
30.8.2004 3:07

das

Pas i nekdy zabiji
Chtěl bych v tomto příspěvku upozornit na to, že pás může i zabíjet. Před 6 lety jel otec na D1 a praskla hadice od topeni.Pára v kabině způsobila nulovou viditelnost a kdyby neměl pás tak zkončí pravděpodobně lépe než se 45 procenty popáleného těla.A to ješte nemluvím o ohni. Ale osobně se připoutávám
0/0
21.7.2004 22:08

bartik3

Okamžitě do autoškol!
Super věc! Bej po mym, okamžitě bych to zařadil do osnovy výuky autoškolách.   
0/0
21.7.2004 22:07

Jirkajs

???
Já osobně se spíše poutám (ne kvůli poldům, ale sobě). Ale strašně mě štvou chytrolíni co se tu ozývájí. Poutat se je každého osobní věc (pokud tím nikoho neohrozíš, což je skoro nikdy!!!!), nikdo nemá právo ti to nařizovat. Je to tvůj život. Keci, že jsou z nich mrzáci a pak se na ně platí, jsou v množství peněz směšné. Co takový kuřáci, ty mě ohrožujou denodeně, za ně se platí ve zdravotniství ohromné sumy!!! Ti ať si platí léčbu, mimochodem daně z krabiček nedosahují ani z poloviny částky na léčení. Nikdo neuzákoní používání zimních gum, polovina jezdí v zimě na letních, to jsou ti co vás ohrožují a ne ti nepřipoutaní!!!!!!!!!!!!!!! BUĎÍČEK lidi, co tu melete, to je každého osobní věc.
 
 
0/0
21.7.2004 21:41

Marcela

Re:
Je to každého osobní věc, pokud je sám .
0/0
21.7.2004 22:00

Jirkajs

Re: ?!
Koho a jak ohrozím, když se nepřipoutám?
0/0
22.7.2004 14:27

2Mac7

Re:
Když zemřeš , ublížíš těm a tím i ohrozíš ty , co tě mají rádi a ty , co jsou na Tobě závislí  ( třeba děti ) .
0/0
22.7.2004 15:16

Vector

Re:
Čelní srážka v 50ti kam asi poletíš ?
0/0
30.8.2004 3:09

Jirkajs

,
,
0/0
21.7.2004 21:29

wildboy

k zamyšlení...
"Celých padesát procent se totiž podle statistik v autě vůbec nepoutá" ..... "Jen loni zemřelo na našich silnicích 1319 lidí, z toho 332 nebylo v době havárie připoutáno"
 
Z těchto dvou vět jasně vyplývá, že nepřipoutaní mají oproti připoutaným třetinovou mrtnost
0/0
21.7.2004 17:37

Jirka

Re:
Jsou dve veci. Prvni je, kolik lidi je lidi, co alespon jednou tydne jedou autem a druhou je, kolik kilometru najedou. Je mozne, ze lide co jezdi v jednom kuse maji novejsi auta, nez svatecni ridici. Tuto teorii podporuji inzeraty - auta do 4 let maji v prumeru najeto 30000 km/rok. U starsich aut je tato hodnota zpravidla podstatne nizssi. Mnoho novych aut se dnes  bez pripoutani nerozjede, jina nejakym zpusobem upozornuji ridice, ze neni pripoutan (u meho rychle cvaka relatko signalizujici blinkr a blika cervena kontrolka). Pokud ridici, co se nepoutaji najezdi mene kilometru, pak je i nizssi pravdepodobnost ze maji nehodu (a neco se jim stane).
0/0
22.7.2004 9:27

algra

Re:
Z toho vyplývá tak maximálně to, že někdy ti ani pás nepomůže...
0/0
26.7.2004 8:50

Toleda

Re: k zamyšlení...
Jenže v těch 1319 jsou taky chodci, motorkáři a cyklisti, statistiku...
0/0
5.10.2004 15:00

iuos

hmm
lidi!! jezděme všichni slušně a bezpečně a pásů, airbagů,... nebude třeba
0/0
21.7.2004 17:19

Jentak

Neni tahle akce trochu mimo misu?
Myslim, ze tato akce by mohla byt vyuzita jeste efektivneji. Osoba,ktera se nepouta, protoze nechce a vedome tak porusuje predpis,se prece nepujde nekam vozit ve voziku.Vetsi ucinek by melo,kdyby se povozili povinne treba vsichni stredoskolaci,kteri od 18 mohou zacit ridit.Poutam se vzdy.
0/0
21.7.2004 16:43

Mike__21

Po celé republice??!!??
Nevěděl sem, že máme tak malou republiku. Bydlím sice na okraji Česka, ale u nás taková akce není, nejbližší místo konání je vzdáleno 100km
Proč se to nekoná třeba v každém okresním městě?
0/0
21.7.2004 16:14

Kerimek

Re:
Tak to máš ještě v pohodě. Poněvadž pro autoklub končí naše republika na severovýchodě v Jihlavě a Brně, tak pro sevverní Moravu a Slezsko je to i více než 150km (např. z Třince je to cca 200 km). Hlavně když si to užijou v Praze. Asi to bude tím, že v Praze se nepoutá skoro nikdo a my na Moravě jsme vzorní :-)))))) Anebo je to jinak???
0/0
21.7.2004 17:41

romca74

pasy - ano
at jedu sam, nebo s nekym v aute, tak si pasy budu davat i kdyby to zakon neprikazoval. az budu chtit umrut, tak se privazovat nebudu - tim se moje sance na rychlou smrt zvysi.
0/0
21.7.2004 16:02

rom007

Re:
Ja byl pred 5 tydny pripoutan, kdyz do me naletelo na dalnici ze zadu auto a narazilo dvakrat (hlava dozadu, dopredu, znovu dozadu a dopredu)  - udelal jsem hodiny a mimo lehkeho poraneni krcni patere o operku se mi nic nestalo, auto bylo totalka. To auto co do me naletelo jelo nejmene o 50 km rychleji - jezdim vzdy pripoutan a asi proto tady jeste pisi tento ctenarsky prispevek  
0/0
21.7.2004 16:22

roman

Re:
A, pan je klikar. At Ti vydrzi :))
0/0
21.7.2004 16:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.