Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta z Kolína jsou na světě

Nové toyoty, peugeoty a citroëny z Kolína už jsou na světě a s nimi i první ukázky toho, jak by měl dosud utajovaný vůz vypadat. Se svou představou přišel po debatě s informovanými zdroji německý autodesignér Christian Schulte.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cejkis

..
mno můžu říc, že ty plechy který si střežej ve skladu vypadají jako z výše uvedených aut :)
a obrys auta přikrytého plachtou které tam jezdí po lince vypadá rovněž podobně :)
0/0
19.8.2004 12:49

škodovák

Miloši , asi se přesunem jinam.
Na jiné diskuzní fórum , o nové Oktávii Combi tohle fórum se asi brzo už propadne do zapomění , jinak jsem ti psal již ráno v 5 hodin.V tom vedru se nedá spát.Tak jsem zvědav zda přejdeš na nové diskuzní fórum..
0/0
10.8.2004 20:32

Miloš

Re: souhlas
Souhlasím s přesunutím na diskuzi o Octavii Combi II. Těším se na ten boj. Docela se tam sekaj. Octavia Combi II. je největší, nejbezpečnější má největší kufr na světě a jízdní vlastnosti na výbornou  VW se musí .....! Takový blbosti tam fakt padaj....... 
0/0
10.8.2004 23:03

Miloš

nesouhlas.... Zděnku ! !
0/0
9.8.2004 20:05

škodovák

Re: Já vím,ty budeš nesouhlasit vždycky.
Nejprve ji , ale vyzkoušej , ještě lepší by bylo se zavázanýma očima ,aby jsi neviděl v čem jedeš , protože by jsi měl kopřivku jen z toho , že by jsi měl nasednout do škodovky a potom si udělej ucelenej názor o tom , jaký to auto je. Víš ono spousta odborníků ji chválí a zase jiní odborníci ji haněj , záleží za koho ty odborníci kopou , proto si myslím , každej áť se projede v autě a potom kritizuje , takhle škodovka přesvědčila Briti, ale s tebou je těžší práce , protože nesouhlasíš ze zásady..
0/0
9.8.2004 20:27

Miloš

Re: říkám pravdu Zděnku
Pro mně je to opravdu malé. Nic ve zlém, ale ani obrovský kufr to nezachrání. Jezdím delší dobu ( již druhý vůz ) vyšší střední třídu, a usednutí do menších vozů mně opravdu neláká. Ale nebuď smutný, ani Mercedes Benz třídy C, nenabízí mnoho prostoru. Ale musím uznat, že do Škody Superb se na zadní sedačky dospělí lidé pohodlně vejdou. Vidíš že jsem hodný. Ale to je jediný ( ze všech tří typů Škoda Auto ) vůz kde se dá sedět vzadu. V porovnání s Vel Satisem, je Superb opět menší ( prostor uvnitř vozu ) + motory + bezpečnost + elektronika atd. Superbem jsem se vezl, takže mohu srovnávat. Tím se nechci povyšovat, jen tě chci vrátit na zem s tím prostorem. Jo a pospěš si ! ! Superb se moc neprodává, takže jestli chceš píchat v Superbu na stojáka, máš nejvyšší čas..... Četl jsem, že v Kvasinách snížili výrobu SUPERBU a propustili dost lidí. Buď rád že si v M. Boleslavi, a ne v Kvasinách.  Alespoň máš jistou práci. Zatím. Závěrem, tvé subjektivní hodnocení nové Octavie je zajímavé. Ale musím uznat, že když přesedneš z nové Octavie do Superbu, musí to být pro tebe veliký ŠOK ! ! Prostorový šok ! ! Čím jezdíš ty ? ? ? Máte na Škodovky, jako zaměstnanci nějakou slevu ? ? Čau.
0/0
9.8.2004 22:23

škodovák

Re: Každá mince má dvě strany..
Tebe usednutí do menších vozů neláká , ale to je chyba , protože mi připadá jako kdyby jsi jezdil jen na zadních sedačkách a ne jako řidič. Pokud usedneš za volant jakékoliv škodovky zjistíš, že je vní místa , jako vkaždém jiném autě , třeba nová oktávka je jetště prostornější , než Superb ,protože je i o malinko širší , ale vzadu ji Superb jasně předčí. Máš milné ,rok staré informace , je pravda , že Superby moc nešly , ale to je již minulost, v Kvasinách se výroba opět navyšuje a dostává se na původní úroveň. V současnosti nejezdím , žádným autem šetřím na nové , ale pro mne není problém si půjčit služebáka jakéhokoliv typu od Fábky , až Superb. Jeden čas jsem jezdil na zkušební dráze v Česaně a testoval auta různých značek, konekce mi ještě zůstali , takže vím jak si každé auto zhruba stojí a nejde jen o subjektivní dojem. To dělá každá automobika různý atesty a zkoušky na autech konkurence.
0/0
10.8.2004 5:07

Miloš

ahoj
Škoda Octavia II. je šílenost ( myslím tu délku ) to je EXTRÉM ! ! Nižšší střední třída, je v průměru o třicet cm kratší ! ! Je to skutečně otázka rozvoru ( jízdní vlastnosti, pohodlí a bezpečnost ) všichni včetně VW to respektují ! ! Všimni si u nižšší střední třídy rozvor versus délka. A že je Škoda Octavia II., opravdu nižšší střední třída, o tom není pochyb.Pár příkladů : Škoda Octavia II. : rozvor - 2578 mm, délka - 4572 mm ! ! ! Ford Focus : rozvor - 2615 mm, délka - 4183 mm ,   Toyota Corolla : rozvor - 2600 mm, délka - 4180 mm,  VW Golf V. : rozvor - 2578 mm, délka - 4204 mm ,   Peugeot 307: rozvor - 2608 mm, délka - 4202 mm,   Opel Astra II. : rozvor - 2614 mm, délka - 4249 mm atd. Všechny typy jsou skutečně o TŘICET CENTIMETRŮ KRATŠÍ ! ! ! To nemůže bejt náhoda ! ! ! Ty to jistě zdůvodníš...... Ale fakt je to moc divný. Je to proti logice. Ahoj
0/0
8.8.2004 23:16

škodovák

Re: ¨Jdu do práce , tak jen ve zkratce.
Ano je větší , než konkurence, otom se s tebou nebudu přít . Popravdě , řídil jsi někdy Novou oktávku? Seděl jsi v ní? Pokud ano můžeš posuzovat jízdní vlastnosti podle vlastní zkušenosti a né podle toho kdo co napíše a pasuje se na odborníka.Já tu možnost měl a věř seděl jsem nejen v Nové oktávce , ale ve většině konkurenčních aut a zase by to vyznělo jako přemlouvání a vychlubání , musíš to zkusit sám .Co se týče prostoru vzadu je tam o dost víc místa než vtý starý, pokud bych chtěl ale extrém , půjdu do Superba , tam můžeš i souložit na stojáka:-)
0/0
9.8.2004 5:10

Miloš

Re: nesouhlas Zděnku
Octavia II. není větší než konkurence z nižšší střední třídy. Je pouze extrémně delší ! ! A s rozvorem 2578 mm, je dokonce v této třídě nejmenší ! ! Velikost vnitřního prostoru je pouze průměrná. A hláška, že v Octavii II. : co se týče prostoru vzadu je tam o dost víc místa než v tý starý ? ? ? To beru jen jako pokus o vtip. V Octavii I. nebylo místo vzadu žádné ! !
0/0
9.8.2004 20:48

Miloš

dodatek
O tom že je Škoda Octavia I. + II. nížší střední třída, není pochyb ! ! Třídy se řadí skutečně dle ROZVORU. Délka vozu na to nemá vliv. Rozvor 2578 mm, je podprůměr nižšší střední třídy. Takže Octavia I. + II. je opravdu nižšší stř. třída ! ! Jen ta karoserie je dle rozměrů : střední třída. A jsme zase u toho ! ! Octavia I. + II. má extrémně dlouhou KAROSERII vůči ROZVORU ! ! To nedělá ani VW ! ! Na stejném, jak si správně uvedl koncernovým podvozku s rozvorem ( 2578 mm ) vyrábí  VW -Golf V. ale ten je o 13 cm ( délka 4204 mm ) kratší než Octavia II. ! ! A Seat je také o 11 cm kratší než Octavia II. Již to chápeš ? ? VW + SEAT dělají jediné. KRÁTKÝ ROZVOR = KRÁTKÁ KAROSERIE ! ! ! Škoda dělá pravý opak ! ! I AUDI A-3 je o  moc kratší než Octavia II. (  při stejném rozvoru ) zase o 12 cm kratší  ! !  Fakt nevím jak to Škoda myslí ? ? Je to fakt jen otázka velikosti KUFRU ? ? Jestli ano, není to dobrý směr. A nebo je to tím, že Škodovka vyrábí pouze tři typy vozů .........  A na dotaz o STŘEDNÍ TŘÍDĚ, rozvor verzus délka např. Peugeot 407 ROZVOR : 2725 mm - DÉLKA : 4676 mm ! ! Renault Laguna ROZVOR : 2748 mm - DÉLKA : 4576 mm ! ! Již to chápeš ? ? Škoda Octavia II. ROZVOR : 2578 mm - DÉLKA : 4572 mm ! ! Již jsi to pochopil ? ? To znamená : Škoda Octavia je přibližně stejně dlouhá jako tyto vozy, ale rozvor má o asi 18 cm menší ! ! To musí být znát ! ! Vím že Octavia II. není střední třída rozvorem, ale délku má na střední třídu ! ! Proto je to uvnitř malé a zvenku velké ! ! No nic už tě nebudu trápit . Tobě se Škodovky líbí, takže tyto informace asi nebereš..... Ale něco na tom je. Čau ! ! 
0/0
5.8.2004 23:22

škodovák

Re: Za domácí úkol 5
Já jsem přeci nechtěl , aby jsi mi hledal vozy s větším rozvorem a menší karosrii,kvůli převysu , já ti dám jeden typ Opel Omega délka 4787mm rozvor 2730mm Nová oktávka délka 4572 mm a rozvor 2578mm v poměru rozvor a délka vozu má Opel Omega větší převys jak OktávkaII Těch aut je samozřejmně víc , ale mněl jsi je najít ty .Když si přečteš o jízdních vlastnostech Oplu je na velice dobré úrovni..Takže je nesmysl to co tvrdíš ty , že oktávka má špatný jízdní vlastnosti..
0/0
8.8.2004 21:25

Miloš

čau zděnku
Ahoj. Jestli chceš kompletní výsledky testů, včetně bodů, za čelní a boční náraz, napiš mi FAXOVÉ číslo. Pokud nemáš fax, dej mi třeba číslo FAXU do práce, nebo nějakého známého. Myslím že si počteš. Tyto informace byly zveřejněny v časopisu AUTO, MOTOR a SPORT ( CZ ), jako příloha Euro NCAP. Bylo to zveřejněno pod názvem - Je Váš vůz opravdu tak bezpečný, jak si myslíte ? ? - Testy začínají jednou hvězdičkou např. Hyunday Accent 75 bodů - test z roku 2000 a končí nejbezpečnějším pětihvězdičkovým : Renault Espace 194 bodů - test z roku 2003. Jestli máš opravdu zájem, pošli mi to FAXOVÉ číslo.  
0/0
5.8.2004 22:41

škodovák

Re: A otom to je ...
Seš hodnej ,ale já nepotřebuju tyto informace , protože se řídím tím jak jsi zde napsal .Mezi jednou a pěti hvězdičkama je docela malej bodovej rozdíl 75u Hyundaje jedna hvězdička a u Ranaultu pět hvězdiček 194 bodů.Je dobře že čteš , ale vybíráš si jen články , které píšou novináři a ty píšou články , podle toho jak jsou placeny.Já tvrdím jen to jedno a neslevím od toho ani kousíeček, což je že škodovka dělá bezpečný auta sice nejsou v absolutní špičce, ale v lepším průměru .Ber to střízlivě , kdyby byly auta s jednou hvězdičkou životu nebezpečný , asi by nedostali povolení tyto auta prodávat na našem trhu a myslím nikde ve světě. Škodovka má čtyři a přesto se ti to zdá málo , Netrvrdil jsem nikdy že škodovka je nejlepší a nejbezpečnější, ale to že je to dobrý auto a patří k těm lepšm značkám.
0/0
6.8.2004 18:20

Miloš

Re: neslevíš ?: ?
Neslevíš ? ? Nevadí. Jen tvrdím dle ofic. testů Euro NCAP, že je Škodovka hluboký průměr v oblasti bezpečnosti. Beru to střízlivě : proto když mohu, vyberu si vždy to lepší. A to je logické.  Nezlob se.  Proto Škodovku nevlastním. Neříkám, že je Renault pupek světa, ale v bezpečnosti je opravdová jednička. Zásadně se neřídím články novinářů, pouze se řídím testy odborníků. A myslím že Euro NCAP, uznávájí všichni výrobci ( včetně VW + Škoda ) zatím to je relevantní společnost. Škoda opravdu vyrábí bezpečné vozy, ale nesmí se střetnout s těmi ještě bezpečnějšími ! ! Závěrem,  lepší značky vyrábí ucelený sortiment ( pouze tři typy vozu nestačí ) viz. Škoda Auto. Proto nemohu souhlasit, že Škodovka patří k těm lepším značkám ! ! Lepší a tradiční značky, vyrábí ucelený sortiment ! ! Minimálně sedm typů osobních vozů + traktory + autobusy + kamiony. To se od Škodovky ani nedá čekat..... Proto nepatří k těm lepším značkám ! ! Ahoj a vyráběj tu novou Fábii kvalitně ! ! Je to žihadlo, kvalitní a bezpečné.
0/0
7.8.2004 23:29

škodovák

Re: Zdárek Miloši ,je neděle a já jsem opět zde.
Tady nejde o to abych já slevoval , ale pomaloučku jsi slevil ty , od naprosto podprůměrných aut , jsi se dostal až k průměru .Od aut , které jsou někde na chvostě , jsme se společně dopracovali až k tomu co jsem tvrdil na začátku , že škodovka není nejlepší , ale ani nejhorší. Nepochopil jsem , ale jak jsi to myslel s tím , že jedna automobilka vyrábí ucelenej sortiment a co se týče tradice , tak škodovka nedávno slavila stý narozeniny , abych řekl přesně , o Renaultu toho moc nevím. Škodovka je zaměřená na osobní dopravu i když z dob totality byly i Liazky škodovky, přičemž s námi měli pramálo společnýho. Za války , jsme vyráběli i obrněný vozidla:-) O škodovce toho zřejmně moc nevíš , ale neva , budu na tobě pracovat a snad v tvých očích , zlepším její renomé.Pošli mejl , protože tohle nám brzo zrušej..
0/0
8.8.2004 17:23

TPCA

0/0
4.8.2004 18:51

Miloš

Škodováku .....
Před fábii je v minivozech VW POLO , RENAULT CLIO, CITROEN C-2, FIAT PUNTO atd. Škoda SUPERB a OCTAVIA I. jsou na tom ještě hůř. Promiň. Hájíš neobhájitelné ! Za to máš můj hluboký obdiv ! Škoda Fabia je v testech 56 místo, Superb 68 místo, Octavia I. 77 místo ! ! Již jsi to pochopil ? ? Tyto testy nejsou o třídách, ale o bezpečnosti ( bez ohledu na třídy ) daného vozu. Octávia II. dopadne také podprůměrně. Protože na malý ( v nižšší třídě podprůměrný ROZVOR ) narazili karoserii ze střední třídy ! ! VW Golf dělá vozy v délce úměrné ROZVORU ! ! Krátký ROZVOR = krátká karoserie ! ! Takže prohlásit, že když GOLF V. má pět hvězdiček ( 20 místo ), bude i Octavia II. pětihvězdičková, je hloupost. To by musela být o deset cm kratší.  Proto VW Golf není tak dlouhý ! Kufr je v testech bezpečnosti k ničemu. Tak velké převisy karoserie, jako má Octavia I. + II. nevyrábí nikdo. Proto se ty testy bezpečnosti, nedaří a nedaří.....  
0/0
3.8.2004 21:08

Škodovák.

Re: Tak jsme zase v sobě :-)
Miloši , já jsem Zdeněk :-). Těší mně tvoje neustálé dětinské názory.Máš pravdu , máš pravdu , máš pravdu.. Všichni jsou před škodovkou i tebou zmiňované Pólo ,které v roce 1999 získalo jen dvě hvězdičky ,Sice má nyní čtyři jako Fábie , ale to je nepodstatný,Punto mělo jen jednu hvězdičku v roce 1999 ,Víš dá se říci , že Fábie a to je lehce doložitelný v Roce 2000 získal hned čtyři hvězdičky na tu dobu super,ostatní se zlepšovali , až po roce 2000 jo podívej se na ty testy a zjistíš že oktávka se vyrábí již od 1996 .Nová oktávka se začala sériově vyrábět letos počkej na výsledky a potom můžeš něco říkat i když já tvrdím i čtyři hvězdy je super.Nejvíc jsem se pobavil tvým slučováním rozvoru s bezpečností auta , vážně jsem se zasmál.Prosím tě neměň si nick , protože tohle je pro mně největší relax o celozávodní dovolený.Vážně někde se tupě válet u moře by mi nedalo tolik , jako diskuze s tebou.Tady snad už diskutijeme jen mi dva..Nevím sice kolik ti je let , ale zřejmně moc ne.Mně je už čtyřicet ve firmně jsem od roku 1985 a pokaždyý i ty přiblblý dnes životu nebezpečný 120 museli absolvovat bezepečnostní test , aby se auta mohly prodávat v cizině a je jedno zda na západě či východě.
0/0
3.8.2004 22:04

Miloš

Re: čau Zdeňku
Přeji ti příjemnou dovolenou ! ! Já jsem Miloš a je mi 37 roků. VW POLO test z roku 2000 - 164 bodů, FIAT PUNTO test z roku 1999 - 165 bodů ! ! A mohu pokračovat. ŠKODA FABIA test z roku 2000 - 153 bodů ! ! Snad to chápeš.... A Škoda SUPERB a OCTAVIA I. jsou ještě za Fabii. Fakt není co dodat. Ale ty mně jen tak škádlíš, viď ? ? Nebo se nechceš smířit s REALITOU ? ? Jo a k nové OCTAVII II. Ten rozvor vůči délce, je fakt PRŮŠVIH ! ! VW GOLF se stejným ROZVOREM ( 2578 mm ) , měří realistických 4204 mm na DÉLKU ! ! ! Škoda Octavia II. se stejným rozvorem - DÉLKA 4572 mm ! ! ! To je úlet jako blázen. To znamená že na shodném ROZVORU je OCTAVIA II. o 13 cm delší než GOLF V. ! ! ! Myslíš že jsou němci tak hlouhý ? ? Odpověz si sám..... O prostoru uvnitř, můžeš vyprávět pohádky jen ..... Nechci bejt sprostej. Rozvor v nižšší střední třídě se pohybuje ( kromě Golf + Octavia II. ) okolo 2500 - 2600 mm ! !
0/0
4.8.2004 20:49

Miloš

Re: dodatek
Příklad nižšší střední třídy : Mazda 3 - ROZVOR 2640 mm , Renault Megane II. - ROZVOR 2686 mm atd. To je rozdíl skoro 10 cm ! ! A to je opravdu hodně ! ! Vnitřní prostor je skutečně hodně moc o délce rozvoru ! ! Střední třída má ROZVOR okolo 2730 - 2750 mm ! ! Ale co je podstatné, vozy střední třídy, které mají o 18 - 20cm delší ROZVOR, mají délku skoro stejnou jako OCTAVIA II. Už mi rozumíš ? ? Jsem zvědav jak to opodstatníš ? ? ? Prostorný interiér, opravdu závisí na rozvoru ! ! To netrvrdím jen já, to mi věř. Ale kufr má OCTAVIA II. opravdu nezvykle velký..... Větší než vozy typu : Ford Mondeo, VW Pasat, Mazda 6, Renault Laguna, Peugeot 607, Mercedes Benz E atd. Není ti to podezřelé ? ? Hodně odborníků tvrdí, že je to přímo šílenost...... Že by tito výrobci, záměrně dělali obrovský rozvor ( v porovnání se Škodou OCTAVIA I. + II. ) a tak podprůměrně malý kufr záměrně ? ? NE tak to není ! ! Mají totiž ve vývoji odborníky. V západní evropě ti pračku nebo ledničku přiveze prodejce, k moři se většinou létá a na chatu nebo chalupu, opravdu nejezdí. Tam se kouká hlavně na jízdní vlastnosti, bezpečnost  a pohodlí ! ! Proto kufr není to podstatné jako u Škody Octavia I. + II. Já jezdím Renault Vel Satis 3.0 DCi V-6 ( r.v. 2003 ) a jsem spokojený. To neuvádím pro účel vychloubání. Spíš proto aby si pochopil, když jsem se párkrát svezl v Octavia I. ( jako spolujezdec ) mněl jsem z toho auta smíšené pocity. Vím že to jsou vozy z jiných tříd, ale musím uznat, že kufr mám o dost menší, než zmíněná Octavia. To víš ty frantíci....... Těším se na tvé reakce ! ! Kdy ti končí dovolená ? ? Čau. 
0/0
4.8.2004 21:19

škodovák

Re: Zdárek Miloši.
Dík za přání k hezké dovolené , kterou mi příjemně spestřuješ a já se nenudím u televize nebo někde v putice.Jsme zhruba tak stejně starý mně bude čtyřicet až příští rok v září.Musíš mi vysvětlit kam chodíš na to bodový hodnocení aut, protože crash testy se označujou počtem dosaženejch hvězdiček, což je od jedný až po pět .Takže zapomenem na tvůj bodový systém a začnem používat ten kterej používá euro NCAP.Pro mne jako laika nebudu tady apelovat tím , že pracuju ve škodovce a co a kolik se toho od ty doby co škodovka spadla pod VW změnilo , jaký materiály se používaj dnes a o kolik procent vysokopevnostní oceli se používá oproti dřívějšku síle materiálu , středofrekvenčním svařováím a laserovým . Na to zapomenem , chci říci pokud někdo dosáhne čtyř hvězdiček nepatří mezi nejlepší , ale ke špičce, i když jak říkáš ty nedosáhla to v rozmezí maxima pro čtyři hvězdičky , ale je někde na průměru.mrzí mně že se pořád oháníš škodovkou že je na 54 ,65 a 74 nevím zda jsem to napsal přesně . Jenže když si vemu že třeba VW dělá přes deset modelů, nevím kolik jich dělá Ford, Mercedes ,a jiný automobilky Peguot , Fiat zkrátka všechny automobilky dělají dohromady několik stovek modelů to není výmysl , ale holý fakta, takže tebou do nekonečna omílaný místa v celku nejsou až tak špatný , nebo si myslíš že né? Já vím tebe nepřesvědčím , protože jsi skálopevně přesvědčen otom , že máš pravdu jen ty , přesvědčí tě až škodovka bude mýt všechny modely v první desítce:-)Budem se muset nad sebou zamyslet a slibuju ti , že se polepšíme.Tak a teď něco k tvýmu druhému příspěvku.Rozvor má určitej podíl na vnitřním prostoru to ano , ale enení spasitelný,Třeba Renault Megáne. má větší rozvor než nová oktávka , ale místa nebudu paranoik řeknu na stejno i když někteří motoristé tvrdí že je menší.Další věc , koncern vyrábí auta na stejný platformě , takže i Seat, Audina,VW , mají stejnej podvozek , rozvor .není to otom , že by škodovka nechtěla nebo neuměla dělat auta s větším rozvorem ten má S
0/0
4.8.2004 22:36

škodovák

Re: dodatek..
Podvozek má škodovka koncernovej , takže Oktávka je postavena na stejný platformě jako je Golf, Seat, Audina a jiný.Občas se musím zasmát i takovejm názorům jako je to že škodovka má velký převysi, malej podvozek na velkou káru , schválně se podívej na některé auta s větším rozvorem , to ti dám za domácí úkol , velkej rozvor o deset , pět , nebo jen dva cm a karoserie je delší jak oktávka to máš za domácí úkol zjistit o který auta se jedná.. Víš on větší rozvor automaticky nezajišťuje víc místa na zadních sedadlech .Ono se taky hodně píše o špatném zařazení Oktávky do střední třídy , že patří do nižší střední třídy .Jsem zvědav kdy vyrukuješ s tímhle.Jo možná že zde zítra nebudu , ale neboj rád se sem vrátím a můžem zase pokecat .
0/0
4.8.2004 22:59

freestyler

kouření
< align=center> Upozornění Ministerstva zdravotnictví < align=center> Kouření vás může ochránit před rakovinou plic! < align=center> wm magazín č.29 . Ministerstvo se zdvořile omlouvá za dočasnou dezinformaci, k níž došlo nekritickým přijetím neověřených údajů zahraničních výzkumných institutů. Evropané se poprvé seznámili s tabákem v roce 1492, když Kolumbus a jeho společník výzkumník odriguo de Jerez poprvé viděli kouřit kubánské domorodce. Ještě týž den si de Jerez poprvé zabafal a shledal kouření velice uvolňujícím, přesně tak, jak ho místní ujišťovali. To byla důležitá událost, protože odriguo de Jerez odhalil to co kubánští a domorodí Američané věděli už po staletí: že kouření doutníků a cigaret je nejen relaxační, ale kromě toho léčí kašel a další lehká onemocnění. odriguo de Jerez, který si po návratu domů okázale zapálil doutník na ulici byl okamžitě zatčen a tři léta vězněn zděšenou španělskou nkvizicí. De Jerez se vlastně stal první obětí protikuřácké lobby. ěhem méně než jednoho století se kouření stalo velmi oblíbeným a v celé Evropě přijímaným společenským zvykem a z kolonií byly dováženy tisíce tun tabáku k uspokojení rostoucí poptávky. Stále víc spisovatelů velebilo tabák jako univerzální lék na různé lidské choroby. Počátkem 20. století kouřil téměř každý druhý člověk, ale výskyt rakoviny plic zůstal na nízké, téměř nepodchytitelné úrovni.  Pak ovšem 16. června 1945 došlo k děsivé katak
0/0
2.8.2004 13:58

Honza

Přesně ekonome
Vezměme v potaz, že jeden nezaměstananý dostatne 2000 Kč od státu, automobilka zaměstná 3000 lidí, za jeden měsíc stát ušetří cca. 6 000 000 Kč za rok 72 000 000 Kč a to už je suma, která stačí na oddlužení jedné nemocnice. A to ještě kolik zaměstnají lidí ti investoři co sem přisšli kvůli TPCA. spíš by jsme měli poděkovat Czechinvestu že sem TPCA přitáh. Do kolína mělo jít spočátku BMW a víme jak to skončilo. Německá vláda nabídla pro sebe tak nevýhodné podmínky, že BMW se rozhodlo pro Německo a má se tam jako v bavlnce.
0/0
30.7.2004 22:40

Ekonom

Konečně se tu někdo přestal hádat a začal ekonomicky myslet
Pánové Karel, Pepa, František ne to kápli. Konečně to tady někomu myslí a neplácá tu blbosti ze závistí na Kolín a na TPCA. Z toho má užitek celá ČR, už v tom že nebude místní stát platit podporu nezaměstnáným, ketré vybral třeba na daních nějakého Brňáka, Ostraváka.., a bude moci peníze přerozdělit na jiné lepší účely např. zdravotnictví, školství nebo rodiny s dětmi.
0/0
30.7.2004 22:34

Fratišek

Karel má ve všem pravdu
souhlasím s Karlem. Ještě bych chtěl dodat s těma pohovory jaké jsou u TPCA ve světě je to normální věc. Oni za to nemužou, že rozmazlené české prdelky za komunismu dostali práci vždy, a teď si ne výběr nemohou zvyknout. dnes už si tak vybírá i většina českých firem i na dělnické profese. Vždyť to musí být jasný, že dnes nevemou všude každýho vola, ale že chtěj lidi, kteří o tu práci mají slutečně zájem. Kdo zájem má poovor abslovuje kdo ne tak si na ten pohovor bude nadávat a bude se vymlouvat proč tu práci nadostal, při tom ve skutečnosti je línej a nechce dělat. Nedivme se že česko zaostavá už i za Polskem, když tady jsou takový choulostiví lidé, kterým vadí, že kolem baráku jim projede více nakláďaku nebo že jim opravujou silnici před barákem, nebo že kolem baráku jim povede obchvat. To že jsme už zaostalí za to si můžem sami tímto chováním. dálnic by tu mohlo být už dávno více, kdyby nějaký zelení mužíčkové nekupovali pozemky a neblokovaly stavby. Stavby se pak prodražují a to platíme pak ze svých kapes(z daní) a pak stát je zadlužen.
0/0
30.7.2004 22:21

Pepa

Re:
Přesně pokud nechceme být za chvíli na tom jak Somálci, tak by jsme spíše měli mít radost a podporovat, všechny veřenojno prospěšné projekty ať se staví kde se staví. Ne že jako pyšný Pardubák bude kolínu závidět rozvoj, který se teď v Kolíně děje, a bude se bát že Kolín v budoucnu přeroste Pardubice. Ale měli by jsme se na to koukat, že se to děje v Český republice (ne v Kolíně, Pardubicích, v Praze...), jenom tak naše země bude uspěšnější než teď na tom je. Česká republika není Praha nebo Pardubice. Česká republika je Česká republika a nějaké město je pouze její části.   
0/0
30.7.2004 22:29

Miloš

Re: SOUHLAS
Souhlásím se vším, až na to POLSKO. To není dobrý příklad. Mám tam obchodního partnera ( prodává stejné zboží, jako já v CZ od francouzské firmy ) a polsko na nás opravdu nemá. HDP není ukazatel. A dálnice nebo obchvaty v polsku opravdu nejsou, A poláci jsou věrní svému jménu : práce zdržuje od obchodování. Polsko opravdu není dobrý příklad, jinak se vším souhlasím. Proto jsem rád, že TPCA je u nás ! Ať  žijou  vozy, které vyrobí v Kolině ! !
0/0
30.7.2004 23:22

Karel

Není co řešit
Některé názory tu jsou k smíchu. Myslíte, že by se jim vyplatilo ušetřit na daních za 10 let 5mld. Kč pak to zabalit, když sem investovali 45 mld. Kč? Navíc Toyota ještě nikdy nezrušila žádnou automobilku ve světě, vždy tam přešla jiná výroba. Přínos pro ČR: př. v Pardubicích díky tomu vyrostl nový podnik Toyoda na převodovky, v Kolíně Lear (autosedačky), zakázky má např. Spell Kolín(elektrosoučástky), podívejte se na stránky Czechinvestu, kolik přišlo investoru kvůli TPCA do ČR, určitě napočítate číslo převyšující dvacet. kolínská nemocnice dostala sanitku za 800000Kč a 100000 euro čímž mohla nakoupit nové přístroje, okolní obce získali statisíce korun na grantech, které tato automobilka vypsala- opravili např. za to dětská hřiště, urychluje se výstavba dálnice D11, protože ta automobilka bude napojena dvěma dálničními přípojkami na tuto dálnici, jinak by Hradec na dálnici čekal ještě 10 let, v Kolíně to urychluje výstavbu průtahu městem a obchvatu, problémy s dopravou totiž nemá jenom Praha, staví se nové byty zde - ne jenom pro automobilku, což se tady nedělo 10 let!!, ČD budou mít peníze za nákladní dopravu tak si alespoň přilepší, postaví se zde nové obchodní domy, kde najdou práci místní lidi. Ono spíše takhle Česká republika je Česká republika a ne Praha, kde se cpe nejvíce peněz. Že se město zadlužilo to zavinil stát, přitáhne investora, zaváže se že postaví 1000 bytu a pak za rok městu řekne, že nejsou peníze a že si musí vzít úvěr. Ale to zadlužení není velké, město si  dokáže plnit své závazky.  Navíc po deseti letech se Kolín rozrůstá a staví se mnoho nových bytů a budov a zlepšuje se infrastruktura, i když je to teď otravný pro mě a pro spoluobčany, ale každý rozboj přínáší i zápory.
0/0
30.7.2004 22:10

Miloš

je k smíchust
Opravdu zajdeěte na stránky Euro NCAP . Ať se tu zbytečně neztrapňujete. Boční + čelní náraz ( viz testy ) mluví jasně. To neovlivní ani jeden z vás ani já. Nejbezpečnější je Renault Espace 194 bodů - pět hvězdiček, 2. místo Renault Laguna 194 bodů, pak je Renault Megane a Renault Scenic a Toyota Corola Verso všichni 194 bodů, dál 188 bodů mají : Renault Vel Satis + Opel Astra + Toyota Avensis + Volvo XC 90. Peugeot 407 - 183 bodů. SAAB 9-5 a 9-3 má 181 bodů. VW Golf IV. - 181 bodů. Mohl bych pokračovat dál, ale přejděme na Škodovky. Fabia 153 bodů ( stěží čtyři hvězdičky ) ! ! Superb 150 bodů ! ! Octavia I. 146 bodů ! ! Před Škodovkami jsou např. Fiat Punto 165 bodů, Ford Mondeo 163 bodů, Toyota Yaris 170 bodů, Peugeot 307 - 175 bodů. VW Passat - 164 bodů ( také hrůza ). Nevíte o tom nic ! ! Kecáte a nevíte o čem ! ! Škodováku, Fabii překonali v testech de-facto VŠICHNI ( i Opel Corsa a Citroen C-2 ) smůla ! ! Je mi tě moc líto..... Tobě není nic známo...  Euro NCAP je nezávislá, všemi výrobci uznávané konsorcium ! ! Zajděte na stránky Euro NCAP, než se tady veřejně ztrapníte ! ! Ahoj.   -------- Již se těším, na odborné připomínky neodborníků.
0/0
30.7.2004 21:05

Škodovák.

Re: K smích jsi ty...
Já ti zse říkám , zajdi na stránky auto.cz tam si najdi crash testy , otevři si to a nastuduj , potom se vrať a včíl mudruj. 1) Nemůžeš slučovat Vyšší , střední třdu . Musíš brát auta ve stejný třídě , datum kdy se začali vyrábět a pod.Takže když tohle vše uděláš vrať se a řekni co jsi zjistil , zjistíš to co jsem tvrdil já , že Fábie za čelní a boční náraz získala 26bodů rozpětí je od 25bodů do 33bodů jsou čtyři hvězdičky , od 33bodů do 40 bodů je hvězdiček pět .plus některé doplňky třeba na ceklkovém hodnocení se výrazně podepasalo střetnutí auta s chodcem , tam škodovka nedopadla dobře , nebo za třetí bedrní bezpečnostní pás na zadním sedadle ve prostřed . Ale čelní náraz je nadprůměrnej na svojí třídu a tebou jmenovaný auta ji rozhodně v čelním nárazu nepřekonali ,třeba C2 získala sice v celkovém hodnocení víc , ale čelní náraz byl horší získala na bočním nárazu hodně , Až si to v klidu nastuduješ rozdejcháš , pak se vrať a já ti dám i jiný informace , aby jsi byl trošku v obraze ty zastánče nezávislých testů od euro NCAP. ;-)
0/0
31.7.2004 13:05

Miloš

Re: škodováku .......
Euro NCAP pro tebe, jak vidím není nic. Jsi JASOŇ ..... To co tu mumláš je lež. Citroen C-2 má v čelním nárazu 81 bodů ! ! Fabia čelní náraz 75 bodů ! ! Od které doby dělá - auto.cz - crash testy ? ? Odpovím ti : Nedělá ! ! Možná čerpáš informace z brožury Škoda Auto. Závěrem nejde o třídy ! Např. Kia Carnival r.v. 2003 v testech propadla se 103 body ! ! A to není malé auto. Již to chápeš ? ? Znovu ti doporučuji navštívit ! ! ! www.euroncap.com ! ! ! Fakt se tu prezentuješ jako podivín. Nejchytřejší skutečně nejsi. Protože jsi chytřejší, než ten kdo ty testy dělá ( Euro NCAP ) . Čti si dál auto.cz ! ! To jsou zaručeně stránky, určené pro tobě podobné Škodovkáře.....   Euro NCAP anonymně nakupuje vozy všech značek ( včetně ŠKODA ) někdy je vybírá i z výrobní linky a podrobuje je serii nárazových zkoušek ! !  Čelní ofsetový náraz do deformovatelné přepážky - 60 km, boční náraz - 50 km,  střet s chodcem - 40 km a boční náraz na sloupek - 29 km ! ! !  TYTO TESTY AKCEPTUJÍ VŠECHNY VÝZNAMNÉ ZNAČKY tzn. VÝROBCI, A PROTO JSOU VÝSLEDKY POVAŽOVÁNY ZA SMĚRODATNÉ ! ! ! Ale to asi na auto.cz nepíší... A nebo neumíš číst. JSI JASOŇ ! ! ŠKODOVKA je v testech Euro NCAP se všemi vozy PODPRŮMĚRNÁ ! ! To tvrdí právě testy Euro NCAP ! ! Ahoj chytrý odborníku......  
0/0
31.7.2004 23:52

Škodovák

Re: Né, nejsem Jasoň..
Tak poslouchej ty všeználku , musel jsem si vzít na pomoc svojeho syna , protože neumím anglicky ,navštívil jsem ty stránky co jsi mi doporučil a musím tady všem zdělit , že jsem se nedočetl nic nového , naopak stránky .cz plně korespondují se stránky www.euroncap.com Takže teď už nezbývá , aby jsi ty překroči svůj stín a navštívyl stránky auto.cz , které si nemohou dovolit jak se tady snažíš naznačit něco přikrášlovat a psát jinak než ty testy dopadly. Víš je mi tě líto , protože na tebou zmiňovaných stránkách jsem zjistil celou řadu aut horších jak Fábie a klidně ti je tady vyjmenuju začnu od zhora jak jsem otevíral jednotlivý značky.Audi A2 26 bodů stejně jak Fábie , ale s tím , že Audi se začlo vyrábět o dva roky později,tudíž test vyzněl lépe pro Fábii,BMV mini 25 bodů horší než Fábie,Citroen C2 o tři body lepší jak Fábie , ale je taky o tři roky mladší..Citroen Saxo , vyloženě životu nebezpečný jen 13bodů , dvě hvězdičky,Hned pod citrenem je Daevo Matiz tři hvězdičky 19 bodů,Nebudu to tady vypisovat všechno , protože si to mohou lidé najít sami na tvých stránkách www.euroncap.com ! Mezi superminis..Příště nedělej z lidí hlupáky , načež se tady prezentuješ jako s prominutím blb.
0/0
1.8.2004 11:04

Miloš

Re:stále lžete pane !
Ty i tvůj všeználek syn ( který evidentně anglicky neumí ) neříkáte pravdu. Všechny Škodovky jsou v testech podprůměrné ! ! V čelním nárazu má FABIA 75 bodů - Citroen C-2 81 bodů  ( to je šest bodů ) . No nic dál tu pleť další lidi, jde ti to výborně..... Škoda Superb čelní náraz - 56 bodů, Škoda Octavia I. - 63 bodů ! ! Vybírej koho chceš, ale většina vozů je před Škodovkou, bez ohledu na třídy ! ! Nebudu tě urážet, jako ty mne viz. BLBEC, VŠEZNÁLEK, HLUPÁK. Ty jsi prostě klasickej Škodovák. A to mluví za vše..... Dám ti ještě jednu radu : kup si se svým synem časopis Auto Motor a Sport / číslo 7 - červenec 2004 / tam je jako příloha : je váš vůz opravdu tak bezpečný, jak si myslíte - Euro NCAP ? ? Tam si se svým synem, najdi Škodovky ať víš jak jsou Škodovky podprůměrné ! ! Závěrem takový Renault Megane má : čelní náraz 100 bodů    ! ! A to je ten rozdíl, který stále nedokážeš se svým synem pochopit....  Nemá cenu se s tebou hádat. Tebe stejně nikdo nepřesvědčí. Ty máš svoje zdroje z Mladé Boleslavi a syna který anglicky opravdu neumí........ Přeji vozům z Kolína, aby byly bezpečnější než Škodovky ! ! Sni dál, ten svůj Škodováckej sen o bezpečnosti Škodovek ! ! Těším se na tvé další nepodložené výkřiky ! !   Euro NCAP je nezávislé konsorcium ! ! A to je dobře ! !
0/0
1.8.2004 20:04

Škodovák.

Re: Máš pravdu s tebou je zbytečné diskutovat..
Ale naposled , předně se vůbec nestydím za to , že pracuju ve firmě škoda , to může dnes říci málokdo. Dávám ti poslední šanci...Otevři si na euro NCAP "How safe is your car?" V levém rohu máš názvy jednotlivejch tříd ,otevři Superminis , naběhnou ti jednotlivý typy a značky aut , vedle nich je počet hvězdiček , klikni třeba na tebou zmiňovanou C2 otevře se ti celej bodovej systém Kde máš v angličtině napsáno Front 13(81%)Side14(78%)to je nějakých 27bodů o 1 víc než získala Fábie,ale C2 dostala ještě dva body za střet s chodci. Anglicky orevall celkovej součet 29 bodů čímž se dostala před Fábii , celkovým počtem 29 bodů ale v čelním nárazu získal Fábie12 bodů C213 bodů při bočním nárazu jsou nastejno ale C2 by mněla být vývojově o dva roky napřed před Fábií. Víc ti nemám už co říci , protože ostatní značky si najdi sám i když ty to neuděláš , protože tvoje ego by utrpělo , já když udělám chybu , tak ji přiznám jsem totiž dospělej ,to možná i ty , ale já jsem na rozdíl od tebe vyspělej.S pozdravem škodovák a syn , kterej neumí anglicky ..
0/0
1.8.2004 21:04

Miloš

Re: smutek
Jsi opravdu smutný člověk. Všechny Škodovky mají max. 4- hvězdičky. Pět mají jen bezpečné vozy. Stále operuješ nepravdivě. SMUTEK ..... Stále nás oblbuješ s Citroenem C-2. A co Škoda Superb ? Odpovím ti. Ta je horší než podprůměrná Fábie. Čelní test 56 % ! ! Dál nemá cenu nic říkat, škodováku. Renault Megane 100 % ! ! A to je to co ty stále nechápeš. Ani jedna Škodovka není bezpečná. . . Např. Toyota Prius - čelní náraz 88 %.....  Renault Laguna ( menší a starší než Škoda Superb ) 94 % ! ! Co chceš víc ? ? To opravdu není o velikosti vozu ! ! Fakt se těším až se naučíš anglicky. Nebo až budeš rozumný..... A uvěříš testům Euro NCAP ! MAXIMÁLNÍ ocenění pěti hvězdičkami podle značek : RENAULT - 6 modelů, TOYOTA - 3 modely, MERCEDES BENZ - 2 modely, PEUGEOT - 2 modely, SAAB - 2 modely, VOLVO - 2 modely, VOLKSWAGEN - 2 modely, BMW - model ! ! ! ! Ostatní výrobci tam skutečně nejsou. A Škodovka je ve čtyřhvězdičkových vozech ve druhé polovině. Proč nemá Škodovka ani jeden vůz, v pěti hvězdičkách ? ? ? Protože stále nevyrábí bezpečný vůz.... Ani SUPERB v plné výbavě není dobrý ( a to jsem řekl slušnou formou ) opravdu nezáleží na velikosti . Před všemi Škodovkami jsou Fiat Punto, VW POLO, Renault Clio, Toyota Yaris, Peugeot 307 atd......... Není to o třídách, to mi věř . Smutek to je to, co Škodovka v bezpečnosti předvádí. Ahoj škodováku. EGO Škodovky v oblasti bezpečnosti, opravdu utrpělo. Přeji ti vyspělej škodováku štěstí ! Budeš ho třeba v Superbu, Octávii nebo Fábii potřebovat ! ! Viz. testy Euro NCAP ! ! !
0/0
2.8.2004 23:27

škodovák

Re: Je mi tě líto...
Já nejsem smutnej člověk , naopak jsem veselej dobromyslnej a proto se s tebou bavím , protože vidím , že ty máš problém.Ani v jednom příspěvku jsem ti nevnucoval koupi vozu škoda a to proto , že si každej rozhoduje o sobě a svojich potřebách sám.Každej si musí něják zdůvodnit, sobě a svému okolí proč tohle a proč né tamto.. Taky jsme netrvrdil , že získala škodovka víc hvězdiček jak čtyři , já nelhal , kdežto ty jsi si musel pořád něco vymýšlet , já tě odkazoval na stránky auto.cz , ty jsi je hned napadl , protože se ti zdáli neobjektyvní , tak jsem si otevřel tebou zmiňované stránky , kde jsem se dočetl to samé , akorát , že mi to překládal syn o to to bylo náročnější. Znova jsem se přesvědčil otom co jsem věděl a tady prezentoval.když se vrátíš ke svojim příspěvkům zjistíš , že od začátku jsi škodovku napadal proto , že to není bezepečnej vůz , že získala jen"čtyři hvězdičky.Přičemž jsi zapoměl dodat bez rozdílu v jaké se auto nachází třídě , že těch pět hvězdiček v nejnižší třídě nemá nikdo , kde vrcholem je právě dosažení čtyř hvězdiček , že tam jsou auta se třemi , dvouma i jednou hvězdičkou , že to záleží taky na datumu kdy ty auta byly vyrobeny.V jiných třídách je několik automobilů pětihvězdičkovejch , ale většina čtyřhvězdičkovejch, ale i tří dvou i jednovězdičkových.Superb , kterej je na stejném podvozku jak Pasat maji zhruba stejnej počet hvězdiček.Stará oktávka měla čtyři hvězdičky až od roku 2001jinak ze začátku v roce 1996 byla myslím tříhvězdičková.Nová oktávka , kde se automobily již odesílaly na testy euroncap zhruba před třemi měsíci , výsledky ještě nejsou , ale zřejmně bude pětihvězdičková jako Golf V .Takže závěrem škodovka je bezepečný auto a pokud hledáš důvod v rodině proč radši nějakýho Korejce , nebo Francouze než ,aby jsi jezdil jenom ve škodovce , musíš si najít jinej důvod.
0/0
3.8.2004 9:37

Škodovák.

Re: Velká omluva...
Panáček si plete procenta a body, už ti rozumím víš , když má C2 13bodů v závorce jsou procenta to je tebou zmiňovaných 81% takže škodovka je otolik horší když má jen bodů 12bodů 75%při bočním jsou nastejno to znamená 14 bodů 78%Tak zaprvé si nepleť procenta s bodama procenta se značej %%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%%pro názornost a body jsou před těmi procenty.Jo a ta C2 by mněla mýt náskok o proti Fábii tři roky , takže při čelním nárázu získala jen o jden bodík navíc tak to je škodovka opravdu šrot to musím uznat :-) :-) to ji nikdy nechtěj to máš recht , budeš v bezpečí v jiných autech to jo třeba Citroen Saxo , nebo Matiz tam ti bude fajn...
0/0
1.8.2004 21:15

fuj tajbl

ŠKODA:
Tak předně: škodofky nelze mezi auta vůbec počítat! Je to zblitej hnus za moc peněz. Všechno chtějí za příplatek, na vývoz naopak už do základu nacpou skoro vše, aby si to nějakej chudák na západě vůbec koupil. Jelikož jezdím často do Německa, vidím, jaké existence si tam škodofky kupujou. Dokonce jsem tam už viděl nové octáfky.
Stydím se, že jako služebáky máme škodofky. Ale šetřit se musí, ať to stojí co to stojí...S nima někam jet, to je za trest.
0/0
2.8.2004 13:32

Patriot

Re: Nepíše se škodofky , ale škodovky..
Ty nepočítáš škodovky mezi auta a přesto si je lidé na západě kupujou.Sice píšeš , že pochybný existence , ale tam bych spíš zařadil já tebe.Na jednu stranu píšeš , že jsou předražený a nadruhou že ji máš jako služební auto , že se šetřit musí ať to stojí co to stojí.Je vidět , že si rád protiřečíš a co se týče tvojeho názoru , že škodovka dává speciální výbavu do základu , aby je mohla prodávat tak jsi taky vedle jak ta jedle . Dovybavuje je pro každou zem , podle platných zákonů danné země , ale to dělá každá automobilka .Takové věci by jsi měl vědět ty fujtajble!!!!!
0/0
2.8.2004 14:46

Fujtajbl

škodofka:
Ty Patriote,  tys asi sněd šalomounovo NE vejce, ale H...O! Na západě si škodofky skutečně nekupuje elita, ale socky (sorry). A pak takové ty firmičky, které si myslí, jak zamachrují, když budou mít místo Velorexu ve stáji okřídleného šípa. Škodovky tam mají německé motory, tak i škodovku tam považují za svou, německou značku, jen jakýsi pobočný montážní závod vw! Je možné, že v budoucnu vozy dodávané do vyspělých zemí budou mít místo šípa označení VW, tak jako to u i nás dělá spousta dalších podniků, protože české zboží tam zkrátka nikdo nechce. Asi tak jako u nás nikdo nechce čínské zmetky, ale když se tam dá "vyrobeno v EU", případně hlavička nějakého německého dovozce. tak už to lidi berou.
To, že má někdo služební auto škodovku, nemá nic společného s tím, že ty auta jsou opravdu předražená! Jen si vemte, když vám do práce koupí auto. Jedině škodovku.  Většinou tu nejzákladnější verzi, bez ničeho. Vždy se kouká jen na pořizovací cenu, ať je co nejnižší! Chudáci, kdo v ní musí jezdit! Kdyby vám koupili nějaké cizí auto, tak možná bude stát o 20 tisíc více, ale bude mít vše. A pak provoz - u škodovek je potřeba daleko více servisních zásahů než u jiných. A že mají značkové škoda-servisy hodinovou sazbu mnohdy  vyšší  než  konkurence,  a  cena  náhradních  dílů  je  rovněž  mnohdy  vyšší,  nemusím  snad  ani  příliš  zdůrazňovat! A to je to šetření, ať to stojí co to stojí! V  konečném důsledku  je  provoz  škodovek  značně  dražší  než jiných  značek.  Bohužel. Česká,  levná,  vykořisťovaná pracovní síla by s tím měla něco udělat. K vybavování modelů: tady nejde o zákony, ale o to, aby tam to auto bylo prodejné! Třeba ostřikovače světlometů, posilovač řízení, lepší čalounění či lepší motory nevyžaduje žádný zákon, ale bez této (u nás "luxusní" výbavy) by se škodovka v civilizovaném světě neprodala!
0/0
3.8.2004 8:07

Patriot

Re: Lžeš an ise nezačervenáš..
VW kupoval škodovku se značkou to byla podmínka ,jinak by škodovku nekoupil , ale o tom ty nic nevíš.Jinak by spadla do klína Renaultu , kterej by u nás vyráběl Twingo to je jedna věc.Znám firmy , kde měly Fordy a tvrdily to co tvrdíš o škodovkách , vysoká poruchovost , vyšší náklady na provoz a jiný. Ukaž mi dnes jedinej model bez posilovače řízení , myslím i blbej Junior ho má.Co se týče různých čalounění , ano m je několik druhů , ale vždy se jedná o příplatkovou verzi , jak pro Čechy tak , pro Němce ostřikovače světel , ano , ale za příplatek nikdy se nedává do základu, motory jak by smet, ale nejprv si pořádně přečti , co jsi psal v minulém příspěvku a pak tady komunikuj..
0/0
3.8.2004 9:11

fuj tajbl

škodofka:
Trvám na svém: do civilizovaných zemí se dodávají lépe vybavené modely než pro náš trh. Lepší čalounění rozhodně není v cizině za příplatek,  ale  vynucený  standard, motory se rovněž montují v silnější verzi, ne ty hajtry 1,2 a podobný made in ČSSR. Někde jsem na netu čet porovnání výbavy, co je standard u nás a pro cizinu. Vycházelo, že standardně vybavená škodofka pro západ by u nás vyšla skoro na dvojnásobek ceny našeho standardu. Také samozřejmě následovaly spekulace p. Kulhánka, že vlastně u nás se škodofky prodávají pod cenou, protože na západě se prodávají za tolik a tolik €  a  to je v  přepočtu x 30  tolik a tolik  CZK. Bohužel nevzal v úvahu, že cena je nastavena uměle, a to vzhledem k místní kupní síle. Klidně bych si koupil auto (tím samozřejmě nemám na mysli škodofku) za evropskou cenu - třeba o třetinu dražší  než je nynější česká cena, když budu brát evropský plat, který určitě není o třetinu větší. Když k tomu vztáhnu ještě spotřební koš, ve kterém je u nás skoro všechno dražší (elektronika, jídlo ...) než v cizině ... Udělat ekonomiku s českými platy a světovými cenami snad dovede udělat každý hňup, ale to, aby životní úroveň  všech obyčejnech lidí vzrůstala - to je umění. Udělat pár bohatejch a zbytek aby strádal od výplaty  k výplatě není žádný umění.
Tuhle znáte: říká americký prezident: u nás si američan vydělá měsíčně 5000 dolarů, na žití spotřebuje 3000 a co udělá se zbytkem, je mi jedno. Soudruh Klaus říká: u nás je to podobné: čecháčka  živobytí  stojí dvacettisíc měsíčně a vydělá si desettisíc měsíčně. Kde vezme na zbytek, je mi taky jedno. Mezi tím byl ještě asi rusák či slovák a sumy byly trochu jiné, ale na podstatě to nic nemění.
0/0
4.8.2004 7:56

Patriot

Re: Trvej si na čem chceš , pravda je ,ale jiná..
Tak začneme znovu, základní verze je u škodovky Junior , dávají se do nich potahy na čalounění škoda Sitz má jen jedno barevné provedení. Druhým modelem po Junioru je Easy do něj se dávají potahy LX , které mají taky jen jedno barevné provedení.Následuje Clasic tam se dávjí na sedačky potahy SLX , ty jsou ve dvouc barevných provedení , následuje Ambiente s potahy GLX se třemi barevnými druhy ,potom je elegance , s několika druhy potahů včetně kůže.Speciálky jsou sedačky do Fábie RS. Proč se otom tak rozepisuji , ? Přeci proto abych tě vyvedl z omylu.Když si Němec ojedná Fábii , dejme tomu EASY, dostane do toho potahy jen co jsou určený pro tento model.Když bude chtít lépe vybavené auto koupí si vybavenější model , třeba Ambiente, nebo Eleganci , a to s motorem jakej jemu vyhovuje. Možná by jsi se divil , ale kupujou ho i s motory 1,2HTP a to prto , že je to jejich druhé nebo třetí auto do rodiny a jezdí s ní většinou po městě a tento motor je přímo určen na , kratší vzdálenosti s příznivou spotřebou a dobrým krouťákem, nebo pro lidi unás , kteří jezděj v pátek na chalupy a v neděli zase zpět , není to žádnej sprintér, ale normální motor , kterému se smějou jen hlupáci co tomu nerozuměj.Když budu chtít žihadlo , koupím si Fábii s lepším motorem třeba s dvoulitrem , nebo s 1.9PD,nebo i s 1,4 70kw nebo 1.4 55KwKdyby jsi víc surfoval po internetu dočetl by jsi se to taky , já mam tu výhodu ,že procházim občas montážní linkou , kde auta mají kartu na které je napsáno zda má zákazníka , zem kam je určeno a výbavu..
0/0
4.8.2004 9:50

NEBO PENĚZ?

škoda auto
Já taky sem tam prošel montážní linkou, a vidím, co se cpe na vývoz. Když   nejzákladnější fabie pro náš trh bude mít místo volantu řidítka s airbagem a spojezdec bez airbagu, tak na západ to pude s volantem  a dvěma airbagy! Kromě toho si zápaďák může objednat individuální doplňky, které třeba ani na náš trh nejdou. A to je uvedeno na té kartě, co se asi zmiňujete vy, patriote.
Jelikož žiji u hranic s Německem a také tam často jezdím, vidím, kdo si tam škodovku koupí. Socky, mladé rodiny s dětmi, důchodovští páprdové atp. Jim stačí, když si do auta sednou a někam je to doveze. Nepotřebují žádný high technology, kdyby se vyráběl Favorit, klidně by si koupili i Favorita. Ale i obyčejné škodovky musí mít nějakou odpovídající výbavu, nesmí být tak očesané jako pro tuzemský trh. Stále tam však platí, že škodovka je levné auto z východu. Nejen lepší výbavou, ale i cenově se musí na tamním trhu  podbízet, aby byla prodejná v takovém množství. Kdyby se nepodbízela, tak si jich tam koupí zlomek zákazníků, skalních příznivců této značky.
Nevím, zda se tak ještě děje, ale v Boleslavi měli zvláštní část linky, kam se dostávala jen auta na vývoz.  Tam auta všemožně proklepali, jen aby se předešlo možným závadám. Tuzemský souběh tam nešel. Proč? Když jsme si všichni rovni... Je člověk žijící na západ od našich hranic něco lepšího než my? Asi ano ...
0/0
4.8.2004 11:51

Patriot

Re: Jseš trubka co se nedá ničím přesvědčit..
Je jasný , že zápaďáci mají lépe vybavené auta ,protože mají víc peněz .Jenže si kupujou auta s určitým paketem to znamená většinou v eleganci , nebo ambiente.To si můžeš koupit i unás a mimochodem , když tak bydlíž blízko Německých hranic , zkoč se podívat k prodejci škodovek a kup si auto s určitou výbavou a okolik ti výjde laciněji ty chytráku.Jo to co jsi nastínil jako velkou záhadu , proč něktrý auta jdou na zvláštní linku tak to je pravda,je to proto , očem jsem již psal , některé státy mají specialí dovybavení aut , protože mají i jiné zákony. Některý auta , které se prodávaj za mořem jdou zase na jinou specifickou linku , která projíždí voskovnou , ale zpeciální linka , která rozlišuje auta co jdou na západ a východ nejsou , to je tvůj výmysl , aby jsi byl zajimavější.Víč ony všechny auta projdou montážní linko , montujou se na ně stejné díly a je zbytečný se s tebou bavit , protože jsi přesvědčenej otom , že pravdu máš jen ty..
0/0
4.8.2004 14:20

škoda auto

Re: škoda peněz
Ty chytráku! Tady se nemluví o nějaké voskovně, ale o tom, že auta určená na vývoz do civilizovaných zemí jdou na zvláštní kontrolní linku, kde se už nic nedovybavuje, ale jen kontroluje, měří, zkouší. Aby se předešlo  jakýmkoliv  možným  poruchám, když škodovka má nálepku levné, malé, poruchové auto z východu. To je tradice, a na tradici nic nezměníš, ať děláš co děláš ...
K výbavám: tady se mluví o specifičnosti té které výbavy. Tady nejde o zákony té které země. škodofka ve verzi standard (nebo jak se to označuje) má jinou výbavu pro tuzemský trh a jinou, lepší na vývoz. To samé je u vyšších verzí. Je jasné, že když zápaďák nebude chtít  standard, ale eleganci, tak si objedná eleganci. To jde i u nás.  Ale  když  bude  chtít  ten  nejobyčejnější  standard,  dostane  ho  vybavený lépe než čecháček. Nevím, jestli se to ještě dělá, ale pro nás v některé základní výbavě byly zrcátka a některé plastové díly nelakované. S tím tehdá na západě neprorazili, museli je lakovat jako u vyšších stupňů výbav. To samé bylo s manuálním zamykáním nebo otevíráním/zamykáním 5. dvěří. Musel být centrál.  Ale  stále  to  byla  na  západě  ta  nejstandartnější  verze  bez  příplatku  samozřejmě.  U  nás  to  byl  vyšší  stupeň  nebo  za  příplatek.
Když se podívám u německého prodejce škodovek, nevyjde mě to laciněji díky zlodějskému kurzu  €. A jejich výdělkové možnosti jsou někde jinde než u nás.  Na  http://auto.idnes.cz/automoto.asp?r=automoto&c=A020312_143702_automoto_sid  je  uvedeno,  že  Němec  si  fabii  pořídí  za  7,5  platu,  čech  za  20.  K  tomu  asi  není  co  dodávat...
0/0
12.8.2004 7:25

skrobik

škodovka a mf
dělejte reklamu jde vám to redakce mf i škodovkář.)))))
0/0
30.7.2004 9:23

XY

A
bbbbbb
0/0
30.7.2004 9:20







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.