Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sklenička před jízdou v Chorvatsku? Už ne!

Chorvatsko přitvrzuje proti řidičům, vyhlásilo válku rychlé jízdě a pití alkoholu před jízdou autem. Reaguje tak na stále se zvyšující počet nehod na silnicích. Nejtragičtějších bylo prvních sedm měsíců letošního roku, média ho dokonce označila za "černý". Jak je to jinde v Evropě?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jitka

?:(
Já vás, milí spoluobčané, opravdu nechápu. S jakou vehemencí bojujete za to, abyste směli konzumovat alkohol i před tím, než usednete za volant motorového vozidla... Snad byste to bez této omamné látky tu dobu nevydrželi?
 
Kdyby v ČR zvýšili limit z nuly na, dejme tomu, těch 0.5 (jak tady někdo navrhoval), byla by to opravdu tragédie. Už teď, při nulové toleranci, jezdí na našich silnicích neuvěřitelné množství opilých řidičů. Po zvýšení tolerance by stoupl i jejich počet. A zároveň počet nehod zaviněných vlivem alkoholu na schopnost reakce a rozhodování.
Někdo na sobě nemusí ani s 0.5 promile cítit žádné účinky alkoholu, jiný se už s 0.1 motá...
Ale člověk sám to těžko posoudí. Proto tu musí být to omezení. Vy se budete po dvou pivech cítit jako king a ani nemusíte zaznamenat, jak jsou vaše reakce zpomalené...
Kdyby někdo s tou vámi tolerovanou hladinou alkoholu v krvi srazil a usmrtil vaše dítě nebo třeba vaši maminku, asi byste r
0/0
9.1.2005 15:13

PRAGUE BB

http://www.prague-bed-and-breakfast.com/
Prague Bed and Breakfast - Accommodation in Prague centre
0/0
30.8.2004 23:49

Jirka_z_Ostravy

0 ano, ale ...
Já osobně bych i byl pro nulovou toleranci, ale s tím, že by byla tiše tolerována hranice řekněme 0,1 promile. Mám zde jeden případ, je spouta lidí, kteří musí používat kapky a jiné léky s vysokým obsahem alkoholu (95%), které si ve velmi malých dávkách vstřikují do úst (stopangin). No a když tě pak (při absolutní nulové toleranci) zastaví policajt a ty nafoukáš 0,01 tak mu to vysvětluj....  Nula ano, ale nějak lidsky, pokud jede někdo ožralý, tak zavřít !
0/0
23.8.2004 15:15

Jitka

Re: 0 ano, ale ...
Ano, ale na takových lécích bývá zřetelně vyznačeno, že jejich užívání ovlivňuje schopnost řízení motorových vozidel, a v příbalovém letáku je napsáno, jak dlouho po jejich požití by člověk neměl sedat za volant, obvykle je to 30 minut.
0/0
9.1.2005 15:03

Lam0r

alkohol ne!
Je tomu par dnu co pod vlivem alkoholu boural clovek kteryho znam. Jel k ranu ozralej odnekud ze zabavy, samozrejmne rychle, dostal smyk a sestrelila ho protijedouci Fabie. 15ti letej kluk co sedel vedle nej byl na miste mrtev, a ridicka Fabie vcetne tohodle nasosky ted lezi v kritickem stavu v nemocnici.  Je mu 18 a az se z toho dostane (jestli vubec), tak si pujde odsedet par let. Alkohol proste ne
0/0
22.8.2004 22:31

Pavel

alkohol za volant nepatří
Diskutujte jak chcete, alkohol prostě za volant nepatří, cožpak těch neštěstí není dost? Přijde mi až neuvěřitelné, že někdo může tvrdit, že malá dávka alkoholu neublíží nikomu - jak se na to bude dívat ten, který přijde o blízké jen proto, že někdo řídil byť jen po ..... nemá smysl to rozebírat. Alkohol uvolňuje mravy. Všem slušným řidičům přeji, aby je netrefil někdo, kdo si myslí že alkohol v malých dávkách neškodí.
PS: nejsem abstinent
0/0
21.8.2004 22:41

reno17

Re:
Troufám si tvrdit, že pokud dojde k dopravní nehodě a jednomu z účastníků je naměřeno dejme tomu 0,3 promile, nebyl s největší pravděpodbností na vině alkohol, ale jiná příčina. Svádění všeho na démon alkoholu je pouze primitivní politický populismus, zastírající další relevantní problémy a rizika (ať už z oblasti stavební a technícké, ekonomické, obecné psychologie, ..), jejichž výčet by byl nad rámec tohoto příspěvku.
V současné době v ČR pozorujeme ze strany vlády snahu o zavedení velmí tvrdého, antiliberálního a kriminalizujícího zákona, který by nepodmíněně trestal sebemenší překročení nulové hladiny. Je ale podle mne nutné vidět věc i z druhé strany - jak se na toto asi bude dívat ten nebo příbuzní toho, kdo bude odsouzen do kriminálu dejme tomu za zbytkový alkohol po včerejších pár deci vína ?  Takový člověk neublížil nikomu, nicméně jeho život a profesionální kariéra budou s velkou pravděpodobností ovlivněny nabo zcela zničeny. Zastánci nulové tolerance se podle mne s touto rubovou stránkou věci velmi snadno vyrovnávají, proto těžko mohou mít moje sympatie..
P.S. Nejsem (snad) alkoholik..
0/0
21.8.2004 23:50

eliska

..nevim proc se tady tolik rozcilujete
..nezakazuji vam chlastat, jenom zakazuji nepit kdyz budete ridit auto...jde jim o bezpecnost turistu!..snad si nemyslite ze delaji nulovou toleranci s lehkym srdcem, statistiky je k tomu donutily NE vybirani pokut...a kdyz se vam to nelibi, nemusite tam jezdit!!!!...zustante doma a delejte si co chcete ....treba: "Řidič osobního auta předjížděl v zatáčce povoz tažený koňmi," ....jeden mrtvej  a tri vazne zraneni...panove a damy, v zatacce se nepredjizdi !!!!!!!!!!!!!!   A vite proc?...Odpoved: neni videt jestli proti vam neco nejede  v protismeru...taky se nepredjizdi na kratkych usekach mezi zatackama...Fujtajksl predjizdeci...
0/0
21.8.2004 22:20

trefa

Re:
na predjizdeni v zatackach jsou cesi mistri a v piti alkoholu  super mistri
0/0
21.8.2004 23:13

reno17

Re:
Nechci Vás chytat za slovo, ale kdyby mi někdo zakazoval nepít když budu řídit auto, je už dnes po mně..
0/0
21.8.2004 23:53

reno17

___
Nikdy jsem moc nechápal, proč se do této zěmě Češi hrnou, zejména ne po pádu "železné opony".. tropická vedra, prohibici za volantem a zkorumpovanou policii máme i tady..
0/0
21.8.2004 8:52

Jonáš

Re:
Je to prostě B alkán....
0/0
21.8.2004 9:49

kebal

Re:
a cesi patri za ural
0/0
21.8.2004 14:39

Jonáš

Re:
No, pokud se na to  díváš z východní strany Uralu ( a nepochybuju že jsi odtamtud ) , tak jo
0/0
21.8.2004 14:51

kebal

Re:
ne,ne ,ne ne..... koukam ze zapadni  strany
0/0
21.8.2004 15:13

Jirka

Re:
Jaka prohibice? Az ti nejaky ozraly pako srazi rodinneho prislusnika, budes mluvit jinak.
 
0/0
21.8.2004 11:03

reno17

Re:
Prohibice je prostě pojmenování současného stavu - nulová tolerance k alkoholu. Jsem toho názoru, že by měl platit limit 0,5 nebo 0,8 promile, tak jak je to v západní Evropě a v USA.
Pokud mi nějaký ožralý pako srazí rodinného příslušníka, budu mluvit naprosto stejně. Jednak jsou moje názory dosti pevné, jednak člověk s 0,5 alkoholu není ožralej..
0/0
21.8.2004 18:41

Root

Fasismus po jugoslavsku...
Az doposud jedna z mala vyhod Chorvatska mizi... Dalsi duvod pro to tam nejezdit. Ale je otazka, jestli se tam neco zmeni - v sezone je tam policajt na kazdem rohu, mimo sezonu je clovek potka na silnici jen vyjimecne (ale aspon muzete mit jistotu, ze jejich Pola 1.9 SDI vas trilitr nedozenou)...
0/0
21.8.2004 7:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.