Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Aut se kupuje méně, čeká se na volný prodej

Zájem o nová auta byl i v létě slabší než loni a odpovídá trendu od začátku roku. Prodejci a zřejmě i zákazníci se však pomalu začínají připravovat na konec roku, kdy v prodeji aut zavládne nový režim Evropské unie. Od listopadu se oslabí nadvláda automobilek nad prodejní a servisní sítí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

škoda peněz

ještě větší úlevy a podbízení podnikatelům; zaměstnance utípnout
Není divu, že si auta kupuje stále méně lidí. Vládnoucí strana, ač má v názvu sociální a demokracie, dělá vše, jen ne sociální politiku a o demokracii se nám může tak leda zdát...
Pokud zdražují auta, benzín, jídlo, oblečení, léky, bydlení, zkrátka vše - kde na to ti lidé mají brát? Každý není v ODS a nerozkrádá, co ještě rozkradeno nebylo. Současná tendence socdemáků snižovat lidem příjmy tomu asi nepřilepší.
Já jsem se tuhle kupoval nějaký věci  (nebudu říkat "k autu", protože škodovku za auta nepovažuji,  ale  bohužel  na  jiný  auto  nemám) a porovnával jsem s nákupem před 2 lety. Nárust cen 25 - 50 %! Jak z tohoto může Český statistický úřad vypočítat nulovou inflaci? Nestálo by to na trestní oznámení pro šíření poplašných zpráv?
Doporučuji proto současné vládě, aby chudákům podnikatelům umožnila zachránit naši ekonomiku a dovolila jim pořizovat nová auta ještě dříve než nyní. A aby si mohli kupovat pro podnikatelské účely ještě dražší auta - vždyť limit 900 tisíc je víc než žalostný. Ať dají vše do nákladů, ať státu neodvádí žádné daně! A vracet jim DPH ze  všeho  a  vždy a rovněž  spotřební  daně  z  alkoholu,  tabáku,  pohonných  hmot.  A na druhé straně doporučuji vládě, aby zaměstnancům ještě více utáhla opasky, co kdyby si náhodou dokázali ušetřit na 15 -20 let na nové DoDo-škodu-peněz...
0/0
1.10.2004 12:03

vita

Re: ještě větší úlevy a podbízení podnikatelům; zaměstnance utípnout
podle tohodle krásnýho článku, bych Tě odhadoval línýho a závistivýho tvora, kterej trpí mindrákem proto, že nikdy nic nedokáže a sám to o sobě dobře ví
0/0
6.10.2004 22:14

tavič

Re: Re: ještě větší úlevy a podbízení podnikatelům; zaměstnance utípnout
Tobě vito asi vyhovuje rozkrádání státu podnikateli. Asi k nim taky patříš. Vozíš si zadek v mercedesu a svým zaměstnancům nekoupíš ani novou židli. Ať v práci stojí nebo si donesou vlastní z domova. Zkus se ale postavit na druhou stranu barikády! Jak by ti bylo, kdybys musel dřít víc než sám majitel formy a bral k tomu almužnu ve výši minimální mzdy. Nedivím se, že většině chudáků v 48. došla trpělivost s tím, že menšina nevěděla roupama co dělat a druhá většina žila v bídě, a vzali to tudíž do svých rukou. Pokud vláda bude dál podporovat bohaté, aby byli ještě bohatšími, a utiskovat ty chudší (chce v rozporu s názvem strany  a volebními vábničkami zrušit  tzv. "střední třídu" ),  musí  zákonitě těm chudším dojít trpělivost. To je historický fakt a myslím si, že dnes se už spousta "úspěšných" klepe, aby nebyli defenestrováni...Ne každý si mohl za socialismu nakrást a dnes být úspěšným podnikatelem. Legální cestou se tady v týhle republice k majetku  totiž nedostaneš  Jen krást a vykořisťovat ...
0/0
15.10.2004 9:57

Lze pouze v demokracii

Svetla budoucnost!
Sledujic vyvoj cen energii u nas a uroven mezd, byt prodejcem aut, tak to balim!!!! Auta jsou u nas o par procent levnejsi nez na zapade(relativne, protoze u nas jsou bez vybavy=>na zapade jsou levnejsi), ale cita mzda je desetkrat nizsi. Spojita nadoba formou neviditelne ruky trhu to vyresi, nejsou prachy, nebudou zadna prodana auta. Auto jiz od pod 300000 bych vubec neprodaval na ty stejne nikdo nema, to nema smysl. Dejte si marzi alespon 50%, staci Vam pak prodat par aut lidem, kteri penize neresi a bude vypodnikano.
0/0
1.10.2004 7:18

Vlk-Honzi

Re: Svetla budoucnost!
Souhlasim s tim, ze u nas jsou auto (se stejnou vybavou) vetsinou drazsi nez na zapade, spolu s velmi drahym leasingem tak sami prodejci svoji vysokou marzi nasadili trend, ktery doporucujete. Nejsem si ale jist, jestli je to to prave orechove - mozna prave supermarkety trochu kartu obrati a o nejake procento ceny vozu stahnou - uz v mnoha oblastech ukazali, ze se da vydelat i na velkem obratu s nizkou marzi (u aut sice orat nikdy nebude vysoky, ale potencial tady dle meho nazoru je.) Konecne asi malokdo si pred deseti lety predstavil, ze v obchode bude vedle sebe rohlik a televize - tak proc uz ne auto ...
0/0
1.10.2004 7:34

Autoň

nic nezlevní
Spíše by mě zajímalo, když ušetřím několik tisíc při nákupu auta v supermarketu, jaký mi na něj poskytnou servis. Když přijedu do značkového servisu/prodejny a budu chtít garanci, řeknou: ,,Ahá, tak to není od nás, ale my máme teď plno, zkuste to tak za měsíc nebo v tom supermarketu, nashledanou"!
0/0
29.9.2004 16:11

Viktor

Re: nic nezlevní
Supermarket bude mít 100% dohodu s některým ze servisů. A kdyby ne, je tu jedna možnost, jak se domoci svého práva. Ze zákona je výrobce (dovozce) reklamovanou věc převzít v ve svém sídle a vadu krytou zárukou do 30 dnů odstranit (od nahlášení). Pokud vás tedy značkový servis odmítne, zaparkujte vůz na parkovišti ředitele zastoupení a vůz k opravě předejte na recepci firmy. Rádi vám dohodnou servis, kde vám auto opraví.
0/0
30.9.2004 9:26

adileo

Re: Re: nic nezlevní
není většina dovozců v praze?štastnou cestu!
0/0
4.10.2004 19:49

hm

znovu a lepe..
jsem to mozná spatne formuloval takze jeste jednou: "kdyz tedy uz jsme v unii, muzeme dovazet i vice starsi auta nez jak to bylo mozné do 1. kvetna 2004? to by me zajimalo...
0/0
29.9.2004 13:10

hm

stara auta
kdyz tedy uz jsme v unii, muzeme dovazet i starsi auta nez do 1. kvetna? to by me zajimalo...
0/0
29.9.2004 12:09

klik

Copak se to už neděje?
Každý hypermarket už auta prodává, nevím o co autorovi jde. Sice tam nemají autosalón,ale dva kusy běžně.
0/0
28.9.2004 14:20

dan

Re: Copak se to už neděje?
No, tuhle jsem sel na zlicine a vedle ikey uz tam bylo par aut a prislo mi, ze i ruzny znacky. Cely to vypadalo tak lacine, zadnej drahej salon. Tak nejak si predstavuju, ze se budou prodavat ty levnejsi auta.
 
Ale nemel jsem cas tam vic ocumovat, takze nevim presne, o co tam slo.
0/0
28.9.2004 14:25

Roumen

Re: Re: Copak se to už neděje?
To je autosalon. Nekolik automobilek tam vystavuje auta. Znacky i typy se menej. Podle me to tam ale nekoupis. Kdyz si auto vyberes, budes muset do toho kramu, kterej to tam vystavuje...
0/0
28.9.2004 21:21

dan

Re: Re: Re: Copak se to už neděje?
Aha. No, uvidime - pocitam, ze levny auta casem se budou takhle nejak prodavat.
0/0
28.9.2004 23:57

M

konkurovat
Ja bych rekl, ze konkurovat muzou jen nove znacky, ktere se zacne nekdo v hangaru montovat za par korun.
0/0
28.9.2004 14:11

Pavel

Hlouposti...
No myslim, ze dokud bude v bazaru auto levnejsi, neni co resit. Nemyslim absolutne, ale i relativne. Ma-li stat nevykonna, predrazena a nevybavena Fabia bezmala ctrvt milionu, tak kde to jsme? Dejte ji jako zaklad za 150 tisic a nechte trh, at se rozhodne. ZA tech 150 se pri trose stestia zkusenosti da sehnat v bazaru auto tridy Oktavky se slusnou vybavou. Tohle je treba pochopit.  
0/0
28.9.2004 10:02

petr

Re: Hlouposti...
za 150kKc to bude znacne ojeta octavie na hranici zivotnosti
0/0
28.9.2004 13:34

V.S.O.P.

Re: Re: Hlouposti...
Za 150 se dá sehnat tak akorát provozuschopná Fabie, nikoli Octavie. Za 150 to už je šrot!!!
0/0
28.9.2004 14:28

Honza

Re: Re: Re: Hlouposti...
No jo, ale proc je to za 150 srot??? Protoze nova auta jsou silene predrazeny...
Vzdyt na novem aute ma prodejce min. 30-40 % marzi .... Kdyz se odboura tohle predrazeni u novych aut, tak potom za 150 kKc dostanes super jete auto ....
 
0/0
28.9.2004 16:32

vita

Re: Re: Re: Re: Hlouposti...
dovol abych se zasmál. Nevím jak někdo může přijít na to že má prodejce na novým autě 30-40% marži.Běžná marže je tak do 9%, liší se to trochu podle ceny auta, u těch nejlevnějších kolem 250.000,- je to tak 6%, u aut za 700-800.000,- to bývá až 10%. Jenomže to je jenom na papíru, příklad:Fabia za 280.000,- - marže 15.000,-vč.DPH! Bez daně to je 12.600,-, každej dneska chce do auta něco zadarmo, takže zamykání zpátečky to je asi 3.500,-nákupka bez daně a 500,- mzda mechanika za montáž. Věřte tomu, že dost často nezůstane jenom u zamykání zpátečky. Z auta jako je Fabia ale je to stejný i u ostatních značek, zůstane dealerovi maximálně 10.000,-. Z Octavie za 550.000,- je marže 50.000,-(vč.daně)po běžný slevě kterou chce taky každej zůstane sotva polovina. Tak taková je realita. Nevím kolik na jednom autě vydělá výrobce ale ještě si stále myslíš, že by si prodejci měli snížit marže?
0/0
28.9.2004 18:44

alfabet

Re: Re: Re: Re: Re: Hlouposti...
Můžu potvrdit. Mám "zrentgenovaný" autosalon jiné značky, ale sitauce je úplně stejná - marže činí tak okolo 6%. Kam se hrabou auosalony svou marží na obchodníky s hadry! Jednomu z nich jsem zpracovával kalkulaci a počítal jsem s 30% marží. Tento "podnikatel" mi vyčetl, že 30% marže ja málo! 
A k těm připomínkám o tom, jak jsou auta drahá: naše ceny nových vozů jsou pořád o něco nižší než v EU. A jestli si někdo myslí, že výrobní náklady moderně vybaveného auta se vejdou do 150.000 Kč, žije v oblasti snů. Současná doba vyžaduje vyšší bezpečnostní úroveň aut a ta se bohužel za hubičku nezajistí.
0/0
28.9.2004 20:50

Fitipaldi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlouposti...
 Kupní síla EU  neodpovídá kupní síle ČR, proto se v ČR  nemohou nasazovat ceny EU . V případě, že se tomu tak děje, je výrobek neprodejný. Aby byl prodejný je třeba použít berličku v podobě různých leasingů a úvěrů. Bohužel se to neděje jen u aut, ale u většiny výrobků.  Takže bychom se mohli dostat do situace, že léky budeme pořizovat na úvěr, chodit k lékaři a platit ošetření přes úvěr, tankovat benzin na úvěr, nakupovat jídlo na úvěr .........
0/0
29.9.2004 16:34

Vlk-Honzi

Re: Re: Re: Re: Re: Hlouposti...
o 30-40% mi taky přijde moc - z toho by nijak skvěle nežili. Ale těch 6% mi přijde ujeto na druhou stranu - podívejte se na různé akce - sleva při nich bývá i kolem 8% a nevěřím, že by pak prodávali "za nulu" - takže z tohoto bych odhadoval, že mají na vozu cca 12-15%. Navíc jak již zde někdo napsal autosalony budou čím dál více žít z oprav a dalších služeb, takže i ta 6% marže by nemusela být pro ně neřešitelná. A asi už skončila doba, kde si každý majitel autosalonu, autobazaru myslel, že za rok z něj bude milionář - doba velkých marží už je prostě pryč.
0/0
1.10.2004 7:47

vita

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlouposti...
hochu,hochu,jestli potřebuješ vysvětlení,tak prosím. Informace nemám z doslechu,nebo jpp. Několik let jsem prodával Škodovky a vím přesně o čem je řeč. Má se to takhle:marže prodejce opravdu je pouze od 6%. Větší slevu můžeš dostat proto, že cenu ještě dotuje výrobce(u jiných značek prostřednictvím dovozce). Příklad-když byla akce "Vyměňte staré za nové" nebo teď poslední akce na doprodej modelového roku 04, byla sleva na fabii až 50.000,-,jenomže za takto prodané auto dostal dealer tzv.podporu 30.000,- bez DPH,tzn.Tahle částka byla do května když byla DPH 22%, takže to bylo 36.600,- z auta zůstalo taky jenom 3.000,-.Tyhle podpory se odvíjej od modelovýho roku, bejvaj menší na akční modely protože ty už se berou jako zvýhodněný a nebo prostě Škodovka vymyslí akci na podporu prodeje. Vždycky když je nějaká slevová akce,která je určená od výrobce, tak je sleva složená částečně snížením marže dealera ale větší částkou se podílí fabrika.Takže-celková sleva může bejt větší než dealerova marže a Tobě to pak připadá divný ale je to skutečně tak. No a nakonec, píšeš že doba velkých marží je pryč, no byla doba kdy byly marže větší ale to bylo tak o 2% a zase byly nižší ceny aut,takže on to nikdy nebyl zlatej důl, je to podnikání jako každý jiný.
0/0
2.10.2004 20:46

vita

Re: Re: Re: Re: Hlouposti...
a ještě něco. Běžnej dealer Škodovky prodá tak 20 aut měsíčně. Z toho je 15 Fabií, 4 Octavie a 1 Superb. Za tenhle prodej jde do firmy přibližně 280-300.000,-. Tak a teď si spočítej náklady na mzdy, energie, investice do firmy a řekneš si:"ježíši, to je dobře že se živím něčím úplně jiným než prodejem aut".
0/0
28.9.2004 18:51

hermik

Re: Re: Re: Re: Re: Hlouposti...
To mas to samy jako vyrobci tiskaren, taky prodavaji vetsinou za vyrobni naklady, nekdy i mene a prachy rejzuji az na spotrebnim materialu (naplne, papir). Stejne tak autosalony ziji spise ze servisu.
0/0
28.9.2004 21:15

Fitipaldi

Re: Re: Re: Re: Re: Hlouposti...
T.z.n. , že prodá zhruba 1 auto za den.  Pokud je to tím, že je málo zákazníků, tak je cena nasazena příliš vysoko(výrobce, prodejce) ve vztahu ke kupní síle obyvatelstva, nebo kvalita neodpovídá ceně-zákazník si kupuje vyšší kvalitu jinde.  Pokud je to tím, že nestíhá, tak má strašně mizernou produktivitu práce. Žádná jiná alternativa není.
0/0
29.9.2004 16:42

vita

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hlouposti...
ale to není jenom o kupní síle, když jsme u Škodovky, tak počítej že je v Česku asi 210 dealerů, dvacet měsíčně prodávej ty průměrný, ve větších městech prodá dealer třeba i 70-100 kusů. Samozřejmě že celoroční v Česku by teoreticky zvládla i třetina dealerů ale to by ten autosalon nebyl na každým rohu a potom by ten prodej už takovej nebyl. podle tvýho myšlení by byl ideální stav, že existoval jeden autosalon, kterej by prodával 100.000 aut ročně, to by byla panečku produktivita, vypadalo by to že je cena nasazena docela nízko a že kvalita odpovídá ceně. Ono se to totiž netýká jenom Škodovky, nebo si snad myslíš že je to u jinejch značek lepší? Nebuď naivní, můžu tě ubezpečit že to je stejný všude.
0/0
29.9.2004 20:10

dan

Re: Re: Re: Re: Hlouposti...
www.economist.com Even so, Chrysler last year was losing a hefty $496 on every car it sold, compared with Ford's modest $48. GM was making a profit of $178 per vehicle, but was still completely outclassed by the Japanese: Honda made $1,488, Toyota $1,742 and Nissan $2,402 per car. Rozdeleni zisku mezi jednotlive casti vyroby a prodeje: http://www.economist.com/images/20040904/CSU937.gif
0/0
29.9.2004 0:09







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.