Prdlajs Cannonball, byla to Gumball rally!
Myslím, že tu zas někdo kafrá o něčem, co nezná. Cannonball je a vždycky byl jenom jeden, napříč Státy, z NY City do L.A., bez zastávky. Vydávat trapný český závůdek na 400km českých okresek a dálnic, co tu parta mládenců občas pořádá, za něco podobného, je víc než jen léčení komplexu méněcennosti.
Po Evropě jezdí britská smetánka, ale i Amíci, Němci, Rusové a třeba i Češi závod, který se jmenuje Gumball rallye a narozdíl od pravého US Cannonballu jde o rallye, tedy etapy - v noci regulérní spánek v hotelu nebo house, sex & drugs party. Přes den pak víceméně společný přesun do dalšího města. Skutečné závodění organizátoři moc nepropagují a opravdu závodí vždycky jen pár aut. Pro ostatní, kteří se účastní s krásnými veterány jako AC Cobra nebo Lotus 7, je to spíš jen pobytový zájezd po evropských zemích s dopravou vlastním vozem.
Ty závodníky na čele chlupatý většinou jednou, dvakrát hromadně odchytnou, zaplatí se brutální pokuty, ale ruku na srdce, když dám 7000 EUR za startovné, je mi nějaká 400 EUROvá pokuta od španělských chlupatejch ukradená :-)
Uvažoval jsem, že bych si to jednou v létě místo dovolené zajel, ale jelikož mě baví právě to závodění, sportovně jsem musel uznat, že na tohle bych neměl. Na špici tam nejezdí jen Ferrárka a Maserati, ale i takové speciality jako Pagani Zonda, Koenigsegg ad. Proti nim je 400koňová M5ka nebo Porsche Turbo sice dobrým sparing partnerem, ale ne soupeřem. Většinou se jezdí po dálnicích, takže by si člověk v civilním autě opravdu neškrtnul. Zároveň už začíná být pravidlem, že vítězí ten, kdo jede nejbezohledněji a uplatí nejvíc chlupatejch. Kimble z Německa se se svým AMG 55 tuším v Maroku vybořil dokonce dvakrát, aby si nakonec na hlavu mohl dát vavřínový věnec. Opravdový závod to nikdy nebyl, spíše jen takové buržoustské pozlátko. No, snad se redaktoři iHeute budou obtěžovat a trochu se do příště poučí.