Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čas zimních pneumatik se blíží

Nechávají vše na poslední chvíli. I tak by se v souvislosti s výměnou letních pneumatik za zimní dali charakterizovat čeští řidiči. "Pokaždé se to opakuje. Dokud maximálně prší, nic se neděje. Jakmile se na silnici objeví první námraza, pneumatiky sotva stíháme měnit," komentuje lehkomyslnost řidičů Tomáš Bílý, vedoucí autoservisu NH Car.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

pcha

letni/zimni
zimni jsou zrjeme na zimu a na snih ze ano takze dokud ten snih a zima neni tak nejancete ale kdyz bydlite v kopcich v horach atd a myslite si ze vam technicke sluzby rano uklidi cesticku tak jste blazni ty dojedou 2km za mesto a konec pak uz to je na vas jak se s tim marastem poperete na letnich to asi nepujde idealni varianta je mit 4 obuty kola v garazi a ve spravny cas to v klidu vymenit zas takovou praci to neda tak nazdar a at to nekde nebouchne az tp prijde ***
0/0
25.10.2004 11:14

TDi

Pozadujte atest !
Pozadujte ates od vyrobce o vlastnostech puzite pryze.Zda  bude mit schvalene vlastnosti take dalsi rok .kolik garantuje vyrobce ujeti kilometru(i kdyz je vam to k nicemu) a  ze je pneumatika schvalena pro zimni provoz na komunikacich v evrope . Pak se nebudete stacit divit co to vyrobci (nekteri ) nabizeji. Zdravim vas, nerikam ze M+S jsou k nicemu ,ale mam zkusenost ze kvalitni letni je lepsi nez spatna zimni
0/0
20.10.2004 21:29

Xray

X
Doporučuji Pirelli W210 Snow Sport. DRží jako břibitý.
0/0
20.10.2004 9:40

JI`RÍ

CENZOROVI NEVADÍ P`RÍMÁ INZERCE FIREM !!! CENZORE KONEJ JAKO PŘED 50 LÉTY
Dole jsou příspěvky na konkrétní firmy!!! Smaž je !!! Dělej to co jsi dělal tedy tvá funkce před 50 léty , dělej to samé i dnes !!!
0/0
19.10.2004 23:42

Neuro

Re: CENZOROVI NEVADÍ P`RÍMÁ INZERCE FIREM !!! CENZORE KONEJ JAKO PŘED 50 LÉTY
Kuk,
šlo mi jen o to ušetřit lidem čas a peníze. Jsem z Moravy, v Třeboni nebo odkud je ten servis co mu tu "dělám" reklamu jsem v životě nebyl, nicméně chápu, že šetření čtenářů asi nebude pro majitele serveru zajímavé. Tož co už.
Neuro
0/0
20.10.2004 0:23

HONZA

CHCI SE STÁT PRODEJCEM NOVÝCH AUTOMOBILŮ
KAMARÁD SE PŘIHLÁSIL JAKO PRODEJCE NOVÝCH AUTOMOBILŮA NYNÍ MÁ I 20.000,-Kč z jednoho automobilu když prodá dražší auto. Po prodeji předloží fakturu a provizi dostane na účet nebo hotově. Ta firma má ale plno a já bych také rád byl jako prodejce aut se slušnou provizí. Nevíte někdo kde by šlo sehnat podobný job ??? Když bude někdo chtít napište mi na jan.hudler@seznam.cz
0/0
19.10.2004 23:39

Neuro

Pro rozumné
Kuk,
nehodlám tady diskutovat o přezouvání, vždycky se najdou lidi s IQ tykve pro které jsou ušetřený peníze na pivo dostatečná motivace. Nicméně pro ty rozumější trošku reklamy: http://www.pneu-servis.cz/. Po třech dnech hledání nejlevnější obchod s pneu, co jsem našel. Objednal jsem Dunlopy M3 - 4x 1995,- Kč (za cenu za kterou bych dostal přímo od Barumu Polarisy 2 i s jejich akcí 3+1) vyvážený, plněný dusíkem (bral jsem i disky), takže mě výměna v autorizovaným servisu v rámci zimní prohlídky přišla na 99 Kč a mám na to pivo taky . A do kufru si ješte za ušetřený peníz dokoupím "bejzbolku", abych měl pádnější argument pro lidi, kteří to do mě na letních někde na sněhu vletí.
Neuro
0/0
19.10.2004 13:02

Santa

Re: Pro rozumné
Díky za kontakt
0/0
23.10.2004 8:09

speleo

blbost
Jsem přesvědčen že mýtus letní a zimní gumy je z dílny gumárenských podniků aby se jim zvýšily tržby. Jezdil jsem jednu sezónu čistě na zimních gumách cca 2000km a následnou zimu na univerzálech Debica. Nezaznamenal jsem žádný rozdíl   Od té doby si kupuji pouze univerzální pneumatiky a neřeším to. Jestli máte zbytečné peníze, klidně si přezujte, ale jak říkám - na vlastní pěst jsem si vyzkoušel že je to nesmysl mít zimní pneumatiky.
0/0
18.10.2004 23:55

Xray

Re: blbost
Mluvíš o mýtu o letních a zimních gumách. A Přitom si na zimních nikdy nejezdil. Myslíš že můžeš srovnávat? Ještě když za "jednu sezónu" ujedeš celých 2000 km? Ujedu 80tis ročně a necítím se být odborníkem přes pneu. Zkus na letních jezdit sněhem, třeba změníš názor.
0/0
19.10.2004 7:59

chillous

Re: Re: blbost
Na letnich jsem to uz jednou zkousel. Pri vyjezdu do zasnezeneho kopecku do ktereho se musi clovek trochu rozjet se jednalo o ponekud kaskadersky kousek.
0/0
3.11.2004 10:54

David

Pneuservis pro Honzu
Honzo moc se pletes. Tahle firma je sice jedna z levnejsi v pneumatikach, ale vymenu s vyvazenim maj od 250 Kc za kus. V Holešovicich maj ale  levnejsi  nejen pneumatiky, ale prace je tam za 120 Kc. Zkus se podivat na www.pneuservis-praha.cz a uvidis sam. Cus.
 
0/0
18.10.2004 22:57

f*ckstyler

kdy přezouvat ?
Ještě před pár lety jsem jančil abych už už měl přezuto na zimní pneu a postupem času jsem vychytal že se opravdu vyplatí počkat až se teplota stabilizuje a klesne na oněch 7 nebo 5 stupňů nebo zkrátka do prvních výraznějších mrazíků. Při vyšší teplotě zimáky mizej před očima, naproti tomu jsem byl jednou zjara trochu línější a nechal jsem si zimní až do května , vzorek zmizel brutálnim stylem ale zato na suchu ty gumy drželi jak přibitý - až do prvního deště byl jsem rád, když se auto v 60 km/h dalo udržet na silnici. Někteří "bruťaři" radí počkat do prvních sněhů a vyhnout se tak přezouvacím frontám a stresům  - ale nakonec ať si to každej rozhodne sám.
0/0
18.10.2004 21:12

dewils

Debica
Co si myslíte o pneumatikách od firmy DEBICA??????
0/0
18.10.2004 20:40

karl

Re: Debica
Nic. Je to jako by ses zeptal, co si myslíme o autech značky Kia. Debica i Kia to jsou podobné případy. Jestli mohu poradit tak : Michelin a Dunlop. To je jistota. Akorát ta cena .....
0/0
18.10.2004 20:53

Kovis

Re: Re: Debica
S Micheliny nemám dobrou zkušenost - ne že by byly špatné, ale poměrně rychle se sjezdily. A to si nemyslím, že bych jezdil nějak drsně. Teď uvažuju právě o Dunlopech - Winter Sport M3. Jediná vada je ta cena (za jednu bych měl všechny 4 lowendové ve slevě). Ale jezdím denně, takže se to určitě vrátí v bezpečnosti jízdy.
0/0
18.10.2004 22:17

kaktus

Re: Re: Re: Debica
no voni se rychle vojely právě proto, že byly dobrý  jsou měkký a tím pádem rychle mizej.
0/0
19.10.2004 12:17

von Kleist

Re: Re: Debica
Bridgestone, GoodYear
0/0
19.10.2004 18:03

f*ckstyler

Re: Debica
Jednou jsem zimní Debici měl, no je to taková obyč pneumatika pro obyč jízdu, nejsou špatný ale nejsou taky nejlepší, jestli nenajezdíš moc kilometrů přes zimní období tak do nich jdi. Jestli máš ale nadupanou káru tak ti je raději doporučovat nebudu, ve vyšších rychlostech to není úplně ono (myslim jestli jezdíš 180 a víc - třeba na letišti samozřejmě na našich komunikacích se to přeci nesmí ). Musim ale taky dodat že jsem se s nima vyškrábal prakticky všude i na horách, akorát mi přišlo že vzorek moc dlouho nevydrží.
0/0
18.10.2004 21:27

dewils

Re: Re: Debica
No mám Feldu kombíka, takže ta ani ze sebe nevymáčkne tolik .No já bych si je normálně nekoupil, ale prodavají je za 699kč takže mě láká jen ta cena
0/0
18.10.2004 21:37

f*ckstyler

Re: Re: Re: Debica
Za ty peníze do nich běž, je to funglovka guma za cenu protektoru, tak bych to na tvém místě neřešil, já je měl jednu zimu na Hondě, a valil jsem to s nima i přes 200 tak se toho neboj.
0/0
18.10.2004 22:37

dewils

Re: Re: Re: Re: Debica
Dikes všem, ja toho zas tak moc nenajezdím a když už tak vě městě, kde to je celkem bez většího sněhu.Takže do nich jdu a koupím si je.Čau
0/0
18.10.2004 23:19

AhawkA

Re: Re: Re: Debica
Chtěl bych se zeptat,kde prodávají Debicy za 699?Díky za info.
0/0
12.11.2004 12:07

Rejpal

Re: Debica
Jezdím na nich už léta a jsem docela spokojen. Na to, že jsou vyráběny v licenci renomované firmy je u nich výborný ukazatel ceny x životnost.
0/0
18.10.2004 23:01

vlamik

proc tak brzy??? Vzdyt je podzim a ne zima... :)
Nevim kdo letos vymyslel teplotu 7 stupnu? Jeste pred lety se tvrdilo, ze musi byt pod 4 stupne ve dne v noci. Ja tak prezouvam. Sam to mam za 20 minut prezute a prezouvam s prvnimi namrazami.
Hlavni je ale stejne jezdit opatrne.... V.
0/0
18.10.2004 19:53

YRI

Typický taneček před sezónou
Každý pozorný čtenář to již zná, vždy před sezónou prodejci pneumatik dělají z nás řidičů blbce.
Na podzim už je nejvyšší čas přezout na zimní ! Na jaře už je nejvyšší čas přezout na letní !
Nevěřte jim a vyčkejte až teploty klenou pod 7 stupňů i přes den !!! A bude-li předpověď, tak přezout. Kdo pospíchá sjede gumy velmi rychle na plátno. Občas jsou vánoční teploty i kolem 15 až 18 st. a to hoří gumy před očima. Já jsem takto sjel gumy za 3000 km !
 A na jaře až zase vystoupí nad 7 stupňů.
Pokud si někdo myslí, že na to vyzraje celosezóní pneumatikou, tak je zase vedle. Takováto guma je špatná jak v zimě, tak v létě.
Záludnost tohoto článku ale vidím, že autor nám tvrdí, že zimní guma dobře odvádí vodu, a to je lež !!!
To je hlavní argument pro přezouvání na jaře - sníh už není a pneumatika vodu neodvádí tak dobře jako letní !!!
0/0
18.10.2004 18:23

iuos

hmm
nehci rejpat, ale kolik z vás, kteří zde bráníte zímní pneumatiky, jezdí v obci max 50, mimo obec 90 a na dálnici max 130km/hod? kolik z vás pouští chodce na přechodu? to jen tak pro rozveselení
0/0
18.10.2004 16:48

Webking

Re: rozměr na zimui
Kamarád mi tvrdí,že se na zimu obouvá užší guma. Připadá mi to jako kravin umíte mi někdo poradit? Díky
0/0
18.10.2004 21:01

f*ckstyler

Re: Re: rozměr na zimui
Na zimu jsou užší gumy lepší, páč když tam necháš široký bačkory tak to na sněhu nebude tak dobře držet. Váha vozu se na užších gumách rozloží do menší plochy pneumatiky než u širokých a líp se "zakousne" do sněhu a jiných zimních překvapení - takže má tvůj kámoš pravdu.
0/0
18.10.2004 21:22

rocky_krysa

Re: Re: Re: rozměr na zimui
ano, do snehu je lepsi uzsi pneumatika, ktere lip prorizne snih, je to videt i na zimnich rallye. kde se obouvaji uzke gumy s hreby. ..... Jenze ..... to plati pro snih - pro jakykoliv jiny povrch - sucho, naledi, mokro - tam je zase vyhodou pneumatika normalni - sirsi a obecne plati - ze vetsina ridicu jezdi prave na takovem povrchu vhhodnem pro normalnim snehu. Pokud prumerne za celou zimu absolvujeme 5 % jizd na snehu, kde bychom mohli vyuzit vlastnosti uzsi gumy, ttak je to moc. Proto se doporucuje puzivat stejny pneu na zimu i na leto.
0/0
19.10.2004 9:25

Papin

Re: hmm
Na rychlosti vubec nezalezi. Loni v zime kamos skoncil na letnich pneumatikach v prikopu a jel jen 30km/h. A to to nebyla nijak velka zatacka, jen tam byla vrstva snehu (u Ledenic, CB). Ja to na zimnich projel tak 50 a niceho jsem si nevsiml.
0/0
19.10.2004 7:26

Jara

Neohrožujete jenom SEBE ale i NÁS !!!
Přezouvejte!
0/0
18.10.2004 16:07

Jožka

Prosba o radu
Na mých zimních pneu mám vzorek cca 3,5mm - 4mm. Může mi někdo sdělit zda je to pro běžné ježdění po silnicích bezpečné, nebo se již mám poohlédnout po nových. Odjezdím ještě jednu zimu ( cca 2000km ) ? V našem kraji je minimum sněhu,tak dva týdny v roce.
Děkuji za radu(y)
 
0/0
18.10.2004 16:00

Dyno

Re: Prosba o radu
To nezáleží jen na vzorku. Já jezdím s Oktávkou a 4mm dezénu jsou na pneumatice šíře 195 už málo. Pokud máš ale lehčí auto, užší kola, jezdíš opatrně a neplánuješ výlet k nám do Krkonoš, tu zimu ještě odjezdíš. Otázkou zůstává, jak jsi zkušený řidič - pokud u vás málokdy jezdíte na sněhu, asi by bylo rozumnější koupit gumy nové, protože ti (bez urážky) chybí zkušenost. Já mám na sněhu odježděno hodně, tady leží dlouho, a přestože si troufnu jet z nouze i se špatnými pneumatikami, raději auto přezouvám. Ale ještě je brzy, v tomhle počasí zimní silikové směsi ubývají před očima. Takže moje rada zní - zvaž, na co si troufáš a upřímně si přiznej, co je opravdu bezpečnější.
0/0
18.10.2004 22:32

Dyno

Re: Prosba o radu
Jo, ještě jsem zapomněl jednu radu: pokud si necháš ty ojeté, nezapomeň si do kufru dát pytlík písku a nějakou lopatku. Pokud letos napadne i u vás víc sněhu než obvykle, bude se ti tohle vybavení náramně hodit! Ono je fakt těžké radit, třeba se starými pneu budeš jezdit opatrněji, protože holt budeš vědět, že už to není ono. A na nových si troufneš víc riskovat (budeš spoléhat na kvalitní obutí) a dopadnout to může i blbě...... Tak Ti přeju hodně km bez nehody, ať už se rozhodneš jakkoliv!
0/0
18.10.2004 22:41

Jožka

Re: Re: Prosba o radu
Díky za radu Dyno. Ty pneumatiky opravdu mám v šíři 195/65/15. Asi opravdu nebudu riskovat a poohlédnu se po nových. S tím pískem je to skvělá rada a zkušenost. Do kufru si ho raději trochu vezmu neboť to zase není taková zátěž a určitě se může hodit.
Ještě jednou díky.
0/0
19.10.2004 8:22

Vorlajz

Jaaatra!!!
kdo rika, ze v zime neni potreba zimnich pneumatik, tak je jatro  a na konci zimu bude vdecny, ze neskoncil jako jatrovej knedlicek!!!
0/0
18.10.2004 15:38

Pavel

rozdil letni-zimni
Podle testu motoristickych casopisu, podle profiku i podle mojich zkusenosti: jeste pri teplotach kolem nuly je na mokru (pouze mokru bez brecky) letni guma jasne lepsi. Ale pri prvnim snehu (a nikdo nevi, ky to bude) to už bez zimnich nejde) Takze prezouvam pozde, ale v zimne uz mam vzdy zimni s poradnym dezenem. Prezouvani pri +7 je marketingovy kec vyrobcu pneumatik, dokonce bych rekl, ze na vode jsou nebezpecnejsi. 
0/0
18.10.2004 15:16

P.

Re: rozdil letni-zimni
Neoblbuj prosím veřejnost svými postřehy které jsou založeny na tvých subjektivních pocitech.Takovejch jako ty vidíme každý den na Nově spoustu.Asi tak.
0/0
18.10.2004 16:20

Jiřík

Re: Re: rozdil letni-zimni
On má pravdu. A jenom lopaty jako ty koukají na zprávy na Novu.
0/0
18.10.2004 16:24

P.

Re: Re: Re: rozdil letni-zimni
Možná by jsi se měl kouknout také ty švorcovej inteligente
0/0
18.10.2004 16:49

petr

Re: Re: Re: Re: rozdil letni-zimni
Mala reakce od prodejce pneu. Na mokru jsou skutecne letni pneu bezpecnejsi nez zimni. Je to dano technickym resenim pneu a zpusobu odvodu vody. Na druhe strane je smes zimnich pneu uzpusobena nizsim teplotam. Svym klientum doporucuji vymenu pneu v okamziku, kdy teplota se trvale pohybuje pod 5-7 stupnu. Nikoliv v okamziku kdy teplota vyjimecne klesa pod tuto hodnotu. Dalsim faktem ovsem zustava, ze v okamziku kdy zasnezi, chteji prezout vsichni!!! Takze jde vlastne spise o pohodli pri vcasnem prezuti.
0/0
18.10.2004 17:55

Boss

to je panecku novinarina
"Část řidičů se snaží při nákupu zimních pneumatik ušetřit, a proto nechávají přezout pouze nápravu."
a to jako maj prezouvat co jeste? A/ chladic B/ narazniky C/ manzelku
Gdo poradi???
0/0
18.10.2004 15:12

Jarabak

Re: to je panecku novinarina
myslim ze varianta "c" je spravne, ale mohl bych zavolat priteli na telefonu?
0/0
18.10.2004 15:49

Guppy

Na co přezouvat???
V zimě jezdím minimálně, vždy pouze po okresním městě, kde se solí, navíc v pozdních dopoledních hodinách, kdy je všecko už rozježděný. Nevidim jedinej důvod, proč draze přezouvat, to radši ušetřený peníze vrazím do kvalitnějších celoročních pneumatik.
0/0
18.10.2004 14:49

Touch

Re: V tomto pripade mozna..
ale podle toho, co jsem cetl v ruznych clancich, neco jako kvalitni celorocni pneumatika ve smyslu idealni nahrady letnich a zimnich pneu, neexistuje.
Navic, zname zpravy napr. z Prahy, kde kdyz pozdeji odpoledne nachumeli 5 cm, technicke sluzby uz nepremavaju, par  "jen po Praze jezdicich"  se sjetymi letnaky se srazi, tak  je z toho  razem  kalamita do vecernich zprav
0/0
18.10.2004 14:57

iuos

hmm
... se sjetými letňáky....
0/0
18.10.2004 15:03

flaksa

Re: hmm
To já viděl nedávno dva sjetý houmelesáky.
0/0
18.10.2004 15:15

flaksa

Re: hmm
tuhle jsem potkal dva sjetý houmelesáky....
0/0
18.10.2004 15:17

rocky_krysa

Re: Na co přezouvat???
mno kdy uz nekteri mamlasove pochopi, ze zimni pneu neni nejen do snehu, ale hlavne do zimniho pocasi - teploty pod 5 st. , voda, blato a vsechno ostatni. I na suchu ma nova zimni guma pri  teplote -5 st z 80 km/h o 2 m kratsi brzdnou drahu nez nova letni. Kdyby byly zimni jen do snehu, jmenovaly by se snehove, nemyslis ?
 
0/0
18.10.2004 15:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.