Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejlepší řidiči? Češi rozhodně ne!

Na silnicích pětadvaceti zemí Evropské unie loni zahynulo 47 500 lidí. Pro ilustraci - toto nelichotivé číslo představuje více než dvojnásobek obětí, které zemřely v Iráku od počátku války loňského 1. května až do včerejška.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

sayza

Cesi
Cesi nejlepsi ridici? Hahaha, snad tak najlepsi chlastaci piva.
0/0
25.10.2004 23:54

rejpalik

Jsou to všechno kraviny
Teď máme 139 mrtvejch na milión. Ňákýmu lidumilovi se to zdá moc. Dobrá, zpřísníme předpisy. Po dálnici budeme jezdit 100, mimo město 80, ve městě 40. Tím se dostanem na 100 mrtvejch na milión. Opět to bude nějakýmu chytrolínovi moc. Dobrá, schválíme 80 na dálnici, 50 mimo město, 30 ve městě. Paráda, 50 mrtvejch na milión. Opět to bude někomu moc... Proč chcete buzerovat milión řidičů kvůli přiblblý stovce lidí, z nichž zhruba třetina jsou navíc sebevraždy???? Dávejte body a pokuty třeba těm, co si vyhulujou zobáky v hospodě nebo na ulici, bude o stovku živých ročně víc cobydup. Nebo kdyby městští strážníci napařili mastnou pokutu rodince obtékající tukem, která se nezřízeně cpe u McDonalds? Uznávám, že ti poslední ohrožujou pouze svoje zdraví, ale bohužel jejich léčbu pak platíme všichni...
0/0
25.10.2004 11:21

Michal

Re: Jsou to všechno kraviny
Český řidič promluvil... V Rakousku mají 100Km/h mimo obec. To ce se dějé u nás na cestě se dá nazvat pouze jediným slovem - anarchie. Důsledek? Jezdí se nebezpečně, zbytečně rychle, ale díky chaosu člověk ztrácí nervy a hlavně než se někam přesunu trvá to strašně dlouho. I v Italii se mi jezdí lépe....
0/0
28.10.2004 22:42

Dan

Re: Jsou to všechno kraviny
Přesně jsi to vystihl!Moje řeč!
0/0
1.11.2004 22:51

svobodny clovek

statistika
Ja jsem take Cech a pritom jezdim bezpecne a ohleduplne. Statistika je veda, ktera nam rika, ze kdyz jeden sni cele kure a druhy nic, tak jsou oba v prumeru najedeni.
Podle mych zkusenosti jsou daleko horsi ridici Chorvati a hlavne Polaci. Polaci jezdi opravdu jako prasata.
0/0
23.10.2004 20:03

šmejd

neuznávám nic
Sem ANARCHISTA. A všichni zde debatující, jen živíte státní loby.
0/0
22.10.2004 21:11

Jeníček25

ano
Fandím kaskadérovi. Říka to, o čem my všichni jsme přesvědčení. Jen se to bojíme naplno přiznat. Minmistr dopravy je mimo.
0/0
22.10.2004 20:02

Jan

jo
Já jsem pravej čech ! ! Ostatní zneužívají moje označení ! !
0/0
22.10.2004 19:48

Warťan

jo
Já jsem kaskadér ! ! Ostatní jsou podvodníci ! !
0/0
22.10.2004 19:42

Warťan

Re: jo
Nevím, z jakého důvodu jsi zneužil můj nick...
0/0
24.10.2004 11:13

marcela

jo
Já jsem ten kaskadér ! !
0/0
22.10.2004 19:41

kaskadér

jo
Bez ohledu na příspěky, zde debatujících policajtů a moralistů, přeju ministrovi dopravy / teroru / aby skončil v pekle ! ! Jak může reprezentant politické strany - KDU-ČSL, která má pouze 7 % podporu národa, vůbec možnost navrhnout novelu zákonu ! ! Volte ODS ! ! Ta nás nebude šikanovat a terorizovat. Dost bylo flanďáků a socdemáků ! !
0/0
22.10.2004 19:25

Davej

Re: jo
Dost  bylo i fanatiku, tak zchlad hlavu clovece
0/0
22.10.2004 20:00

Eliška

Re: Re: jo
Vyhul ! ! Fanatiku - BOLŠEVIKU ! !
0/0
22.10.2004 20:06

Davej

Re: Re: Re: jo
0/0
22.10.2004 20:57

eliska

Re: Re: Re: jo
parchanti, za zneuziti jmena se boduje !
0/0
22.10.2004 21:01

Warťan

Jsou i výjimky
Například já. Sám za sebe můžu prohlásit, že na západě ostudu na silnicích nedělám. Nikdy jsem neparkoval proti předpisům, nepřejel jsem plnou čáru, rychlost dodržuji a když je mokro, řádně zpomalím. Také nerozsvěcím mlhovky, když spadne 5 kapek deště, blinkry vždy používám a neťukám jen do páčky. Na parkovišti beru ohledy na druhé a nikam se za každou cenu necpu. Co jsem? Odborník by řekl slušný řidič, kolegové z Čech mě vnímají jako překážku v silničním provozu. Tak 90% z nás... Teď si před každý příklad domysleme "ne" a ukáže se nám mizivá část vážných přestupků a bezohledností, které Češi vymýšlejí... Takže vzůru do EU nepovolenou rychlostí a v žádném případě se nepoutat!
0/0
22.10.2004 19:15

Tom

Re: Jsou i výjimky
Moc se bojíš o svoji popelnici... Důležité je plynulost provozu. Nevadi mi jestli jedeš pomalu, ale pokud jedeš chvilku 80, chvilku 130. Největší hovad uhnou a když začnete předjíždet, tak tě vytlačí do protisměru.
0/0
28.10.2004 22:48

Strejda

Re: Jsou i výjimky
To s těma mlhovkama při 5-ti kapkách deště jsi pěknej trubec. Zkus si proti někomu takovýmu jet.
0/0
29.10.2004 14:06

čech

fůj
Nemám rád lidi kteří plivou na český národ ! ! HAMBA VÁM VŠEM ! ! Srovnávejme se se slováky, maďary a poláky. To je objektivní porovnání. Všichni víme jak je na tom finančně český stát. Jsme opravdu tak špatní, když jsme chudí ? ? Těch 40-let ( socialismu ) je tu s námi i když si to neradi přiznáváme.  Já jezdím 36 let po českých silnicích. Myslím, že mám právo vás usměrnit. V zemi kde vládne korupce, se mi zdají tyto příspěvky falešné.
0/0
22.10.2004 19:13

Warťan

Re: fůj
Vlastenče, jezdit blbě není o penězích! Není a není! Mimochodem, nejhůře jezdí právě ti nejbohatší! Se závěrem EU se coby Čech ztotožňuji- na silnicích se bojím vlastních krajanů- prasat!
0/0
22.10.2004 19:17

kaskadér

Re: Re: fůj
Omlouvám se Vám. Vím že nejste vlastenec. Dle vašeho příspěvku. Tím označením že jsme chudí, jsem nemyslel finanční stránku ! ! Myslel jsem to obrazně. Jsme mentálně chudí ! !
0/0
22.10.2004 19:39

čech

Re: Re: Re: fůj
Kaskadére kdo jsi, že za mě mluvíš ? ? Co to tu pleteš ! ! Já myslel že jsme chudí finančně ! ! Zmiz ! !
0/0
22.10.2004 19:51

Marcela

Re: fůj
Je zbytečné pokoušet se  hledat vinu ve financích ,v těch to není. Je to v lidech za volanty. Dokud nebudeme schopni ani toto přiznat, nezlepší se to.
0/0
22.10.2004 19:26

takyřidič

Re: fůj
Já jsem kaskadér ! ! Ty ostatní si na mně jen hrají. Přeju ministrovi dopravy / teroru / aby skončil v pekle ! !
0/0
22.10.2004 19:45

kámoš

jsou to ......
To jsou blbůstky. Mám spousta známých, ale ani jeden není pro zavedení nové novely silničního systému / bodového systému / - šestkrát špatné parkování a jednou nepřipoutaný znamená rok bez řidičského oprávnění. Vypadá to že tu debatují jen policisté a moralisté. Nechci nikoho urazit, ale jet dvacet minut za AVII jedoucí z kopce 70 km a do kopce 50 km, bez možnosti předjetí / kopcovitý terén a stálá plná čára bez dvou stoupacích pruhů jak to je běžné ve starých zemích EU / je tragédie. Klidně si tu dál rozumujte, jak jsme všichni špatní, nebo jak policisté rádi říkají většina řidičů nerespektuje zákony. Právě policisté jezdí převážně jako dobytek. V obci nejede 50 km žádný, parkují kde chtějí, předjíždí na plné čáře atd. Je mi z tohoto jednání policistů smutno. Ale oni jsou vždy ve službě. Spěchají k případům, většinou je to jen výmluva. Omlouvám se Vám hodným řidičům. Jezděte dál dle předpisů, i já se snažím. Ale příspěvky typu - sebrat papíry, uřezat kulky atd. to je slovník policistů. Takže asi 90 % z Vás diskutujících je policajtů. Proto ta nenávist a tvrdá represe. Z mého okolí neznám jediného, kdo je pro nový bodový systém. Proto nenapadejte český národ ! ! Jste hnusní státní zaměstnanci. A nikdo Vás nemá rád. Už se těším jak mně rozdupete. Ale od policistů a moralistů to unesu. Ano, jsem hloupí, jako 91 % zbytku českého národu .  Doufám že všichni státní zaměstnanci budou dostávat 12 platů - jako je měsíců v roce ! ! A že policajtům nedají těch 8-tisíc ! ! Já bych to přidal učitelům-kám. Ty si to zaslouží ! !
0/0
22.10.2004 18:52

joelpetiska

Re: jsou to ......
Ano, máš pravdu. Jsi hloup í
0/0
22.10.2004 22:19

tempe

Kam se hrabem na slováky:-)
To ste ještě neviděli jezdit Slováky:-))Jezdím tam každý týden a už 3 dny před cestou se na to psychicky připravuju:-)))To je naprostý děs,jak tam ty hovada jezdí.ne všichni pochopitelně,ale tak 89 % určitě:-))Hlavně závodníci ve škodách 120:-))A že jich tam teda jezdí požehnaně:-)
0/0
22.10.2004 16:49

padro

Re: Kam se hrabem na slováky:-)
No vidis slovaci jazdia  na 120-tkach rychlejsie ako vy na mercedesoch ale to neznamena ze su nebezpecnejsi. Podla mna sposobia menej nehod ako cesi. Cize su na tom lepsie:) Inak musim uznat ze v cechach sa dodrzuje rychlost ale 50 v dedine je dost malo, tych 60 u nas je akurat. A tiez 80 mimo ja si myslim ze 100 nie je vobec nebezpecne, ale to je moj nazor. 
0/0
22.10.2004 17:58

eliska

Re: Re: Kam se hrabem na slováky:-)
mily padro, na vylepseni se najde vzdy  misto. Porekadlo  "tam je to horsi nez u nas" nic neresi. Jezdit ve 120 rychleji nez v mercedesu je osobni preference, ale ani to nic neresi....takze 50:50.....V nasem pripade bude lepsi, kdyz se obratime na zapad, a zkusime byt jeste lepsi...Maji to vyzkouseny a dve auta v rodine jsou norma. I u nas to tak jednou bude, a je lepsi se na tento naval pripravit, nez se jim nechat opet zaskocit.  Kdyz se stavi, musi se pocitat s dvema autama pro rodinu na silnici navic. Parkovani pro dalsi 2 auta..atd...jinak budem do nekonecna  v kasparkove...Momentalne musime delat z toho co mame nejlip jak umime..Jak by jsi ty resil situaci na Slovensku k lepsimu ?..
0/0
22.10.2004 18:50

padro

Re: Re: Re: Kam se hrabem na slováky:-)
eliska dakujem ze si na mna reagovala :) ja som to bral cele tak s nadhladom a patrim medzi tych ktori povazuju cechov  za svojich bratov od ktorych sa mame co ucit. Podla mna je to cele o tom ze tie cesty boli stavane pre zopar automobilov a nie pre taky pocet aky je teraz. Zlepsenie by som videl minimalne v rozsireni ciest tam kde sa to technicky da.
0/0
22.10.2004 20:07

eliska

Re: Re: Re: Re: Kam se hrabem na slováky:-)
Neomlouvej se bratre slovane jsme v tom s*it spolecne... na obouch stranach jsou mnohe cesty stavene pro 2 kone max, a jenom blazen se po nich prohani s celym stadem v protismeru ...
0/0
22.10.2004 20:57

Fitipaldi

je to v podmínkách a v lidech
Český řidič musí během jízdy zpracovat podstatně více informací než řidič v okolních státech. Jede po silnici-pozor vpravo díra, vlevo taky (zbytek po výkopových pracech) volant skáče v ruce jak neposlušná kobyla, před ním náklaďák se štěrkem, který mu padá na kapotu a valí se z něho černý hustý dým nafty neseřízeného motoru, vzadu se na něj tlačí idiot jedoucí 30cm za kufrem, který ho chce za každou cenu předjet, vpravo jde ženská s dítětem jde po krajnici(spíš po okraji bez krajnice. V protisměru jede cyklista, kterého přejíždí autobus, přitom prší stěrače sotva stíhaj, na sloupu značení je nad sebou 5 značek...   Zažili jste to ?  Jinými slovy, dopravní infrastruktura je naprosto zoufalá. Pro porovnání stačí ujet v kuse 500 km po českých silnicích a 500 km v zahraničí.
0/0
22.10.2004 16:25

eliska

Re: je to v podmínkách a v lidech
...jsem pro zakaz predjizdeni na uzkych neprehlednych protismerkach (z duvodu uvedenych v tvem prispevku)...jsem pro 4 Stopky na neprehlednych/nehodovych krizovatkach..jsem pro pomalejsi povolenou jizdu na dalnicich...jsem pro zruseni znacky hlavni ( jed jako prase vsichni se musi uhnout, ty jsi na hlavni a nemusis davat pozor)...misto znacky hlavni radeji pouzit znacku - cislo silnice a smer, napriklad jedes po 32 V (32 na vychod), ne kazdy zna kam ktera cesta vede a na uzkych silnicich kde se neda hned tak nekde zastavit a koukat do mapy, tato mala informace pomuze tem, kteri si mapu prostudovali pred vyletem...
0/0
22.10.2004 16:42

takyridic

PodebradyHradec
Neda mi to, nez prispet. Rad jezdim rychle. Ale to co se deje mezi Hradcem a Podebrady (jezdim tam minimalne 1x tydne) je nade vsechny meze. A povazte. Dle meho odhadu se na te hruze podileji zejmena ridici z cizich zemi (Nemecko, Polsko - alespon podle znacek). Casty stav je, ze nejakeho toho debila odchytnou policajti a vzapeti mne opet predjede. Vesmes za vzniku dalsi krizovky. A to se hrnu cca 120. Tem umelcum bych rezal kulky rovnou u prdele. To by asi bylo lepsi nez pokuta.
0/0
22.10.2004 15:56

Jan

Re: PodebradyHradec
Váš příspěvek nechápu. Vy píšete že sám jezdíte 120 km/h (předpokládám že na devadesátce) a kritizujete lidi, kteří jezdí ještě rychleji.
To je asi jako bych říkal "já vykrádam auta a beru autorádia, ale těm lidem co kradou celá auta bych řezal kulky přímo u prdele".
 
Právě tato namyšlenost, představa že "těch mých 120 km/h je ještě OK, navíc řídím výborně a nedělám prasečiny", jistota sama sebou a pohrdání předpisy je jednou z více příčin vysoké úmrtnosti na českých silnicích.
Každý se cítí být samosoudcem, každý ví že on jezdí dobře a on zná přesně limity své, svého auta, silnice i reakce těch ostatních...
0/0
22.10.2004 16:07

jarda

Re: Re: PodebradyHradec
...klasika...
v okoli Hradce a Ostravy si musi lidi davat velkej pozor na debilky jako je tento...
0/0
22.10.2004 16:16

Jenicek25

Re: Re: Re: PodebradyHradec
A teď si vezměte kolik vemen podobných tomuhle se na našich silnicích vyskytuje !! Sebrat papíry, dát pokutu od 10.000 výš a když nezaplatí zabavit auto - takhle to bude muset být, jinak se nic nezmění. 
0/0
22.10.2004 16:24

Pavel

Re: PodebradyHradec
Tu cestu znám velice dobře. FYI - auta s německou značkou, jsou většinou řízena polskými gastarbeitery (snad jsem to slovo napsal správně :) pracujícími v Německu. Proto je tam tolik značek M, TÖL, SHG či LA (všechno tuším jižní Bavorsko). Ale souhlasím s tím, že styl jejich řízení je většinou příšerný! Typické je předjíždění kolon, předjíždění na křižovatkách či v zatáčkách a o plné čáře asi taky neslyšeli. Styl horší než náš!
Při výluce na dálnici jsem viděl, jak jedna dodávka (německá, poznávací značka LA) vysokou rychlostí předjížděla stojící kolonu aut odstavným pruhem. Kdokoliv z těch čekajících mohl otevřít dveře či vybočit do odstavného pruhu a ta dvoutunová dodávka co si to tamtudy hnala aspoň 100km/h by s ním udělala rychlý proces.
0/0
22.10.2004 17:49

Jenicek25

Situaci na silnicích
Jednou z příčin vysoké nehodovosti v ČR je fakt, že je všeobecně považováno za přijatelné, když se nedodržují pravidla, zákony, omezení a nařízení, a to nejen v dopravě. Díky 40 letům, kdy komunistické ideály naprosto zdevastovaly charakter celého národa není za blbce považován ten, kdo vědomě porušuje platné předpisy a nařízení, ale ten kdo je uvědoměle dodržuje a řídí se jimi. Dalším faktorem je způsob a metody práce kontrolních orgánů či složek státní výkonné moci, které na jejich doržování mají dbát, kdy se mnohdy chovají hůř než Ti, které mají stíhat a trestat. Mám obavy, že v současném stavu již nepomůže nic než tvrdé represe vůči těm, kteří porušují zákony a pravidla (např. zákon zavádějící bodový systém pro řidiče.) Ten, kdo se bude chovat tak jak má se takového systému nemusí bát, a ten kdo se tak chovat nechce to musí velice brzy a výrazně pocítit. Ale osobně nevěřím, že tu bude politická vůle něco změnit. To by totiž vyžadovalo spoustu práce.
0/0
22.10.2004 14:38

fešák

Re: Situaci na silnicích
Ryba smrdí od hlavy ! Když se neumí chovat ministři, tak nic lepšího nečekejte od obyč lidí. Když Svoboda spí a jeho vládní šofér jede 200 km a vybourá se na šedesátce, když Gros cestou do práce po Praze udělá 9 přestupků na 14 kilometrech, když policajti, poslanci, lampasáci můžou všechno....... Je to smutný ale to je realita. Čau hodný a ohleduplný Jeníčku25. Pozor na Grose, Svobodu a ostatní poslance. Ty ti nic nedarují. Bodový systém bych nejdřív vyzkoušel na nich. Pak na nás.
0/0
22.10.2004 14:58

lonestarstate

Re: Situaci na silnicích
Jeník to napsal moc pěkně. Protože přesně tak to v týhle zemi chodí. Znám dokonce lidi, kteří nadávají na řidiče, co jezdí pomalu. A taky znám lidi, co tvrdí, že rychlá jízda je bezpečnější.... Neříkám, že má člověk jezdit na dálnici 50. Ale když je MAXIMALNI povolena rychlost 130 tak to znamená, že člověk, co jede 110 by se neměl bát o svůj život....
0/0
22.10.2004 15:31

Petr

Re: Re: Situaci na silnicích
Tak s tim bych az tak docela nesouhlasil. Pokud nekdo jede po dalnici 110, nebo mimo obec 70 z jineho duvodu, nez ze technicky stav jeho vozidla vyssi rychlost nedovoluje (tazeni, jizda po nahradnim kole, stara plecka:) apod.), je podle me stejny blazen, jako ten kdo jede prilis rychle. Aneb klausule o bezduvodne pomale jizde. Uz jsem jednou videl policajty dat chlapovi flastra za predjizdeni pres dvojtou plnou, a o neco mensiho flastra chlapovi ktereho predjizdel, protoze jel mimo obec 60. To si myslim, ze je korektni. Zvlaste kdyz je husty provoz, je takova jizda uplne stejne bezohledna.
Jinak bych nechtel obhajovat rychlou jizdu, ale myslim si ze daleko horsi je agresivni jizda, kdy nekdo hnusne predjizdi, vybrzduje, vytesnuje, a jinak ohrozuje zdravi ostatnich lidi. Jinymi slovy radary at stoji na kazdem rohu, pokud je to ve meste, nebo na frekventovanych mistech s castou nehodovosti. At jezdi policiste v civilnich autech s kamerami a nataceji manevry, nad kterymi zustava rozum stat. Kdyz ale vidim radary schovane na uz neobydlenem konci obce 20 metru pred znackou konec obce, jsem zastavovan pri predem proflaknutych Krystofech 3krat za cestu do prace, vidim jak lide se znamymi na policii ani za zpusobeni nehody se dvema tezce ranenymi ani o ridicak neprijdou... vubec se nedivim tomu, ze nekdo na predpisy proste sere. Je spousta asocialu, ktere je treba k chovani v mezich zakona nutit. Provoz na verejnych komunikacich je jednine misto, kde vynucovani dodrzovani zakona probiha na tak mrzke urovni, a proste nefunguje.
0/0
22.10.2004 18:08

lonestarstate

Re: Re: Re: Situaci na silnicích
jsem rád, že ses ozval. přesně o takových jako seš ty jsem mluvil. 110 není v místě, kde je povolená maximálka 130 žádná bezdůvodně pomalá jízda a zdržování dopravy. Dotyčný samozřejmě musí jet v pravém pruhu. Ale pak ti do něj vůbec ale vůbec nic není!
0/0
23.10.2004 10:55

Petr

Re: Re: Situaci na silnicích
A vzhledem k tomu, ze jsem toho napsal tak malo, maly dovetek:
Jako automobilista jsem nejakou tu diru schopen skousnout, i spatne opravenou silnici. Co mi ale jako motocyklistovi hodne vadi, ze silnicari absolutne ignoruji existenci motocyklu. Nechci po nich, aby spravne spravovali cesty, kdyz na to nemaji. Zaplat panbu za ty dary, kdyz cimkoliv zaliji diru. Kdyz ale v nekolikakilometrovem useku zaliji diry terem, a zasypou to sterkem, je to neviditelna past na motocykl jake neni rovno. Kolik usili by stalo na dobu nez se sterk zajezdi, usek oznacit prenosnymi znackami nebezpeci smyku? A naopak, co to stoji, kdyz se na to vys...ou? Zivoty, zdravi, majetky.
0/0
22.10.2004 18:32

perses

Re: Situaci na silnicích
s Vaším názorem úplně nesouhlasím, ta 25-ka za vaším nickem znamená věk nebo rok narození,? že 40 let" kdy komunistické ideály naprosto zdevastovaly charakter celého národa" - tento názor je velmi polemický. těch 40 let lidé museli poslouchát. po skončení rudého vládnutí , si skoro všichni mysleli, že můžou všechno a to bohužel přetrvává, kdo byl slušný, ten nim zůstal.
0/0
22.10.2004 15:38

? aha ?

Re: Re: Situaci na silnicích
blbec posuzuje lidi podle nicku..
inteligente
0/0
22.10.2004 15:55

Jenicek25

Re: Re: Situaci na silnicích
Je mi 28 let, jen tak pro úplnost. Ale souhlasím, že jsem paušalizuval. Správně mělo být napsáno, že naprostá většina národa je morálně zdevastována, zejména starší generace, ale zase ne všichni ze starší generace. Jinak souhlasím, že všichni vykřikovali o demokracii, ale spousta lidí si ji vyložila tak, že si můžou dělat co chtějí. A bohužel mnohdy tomu tak i bylo a je. Trochu mě děsí, když vidím kam to spěje, a že je jen málo vůle k tomu, aby se to změnilo. Jak bylo napsáno, kdy byl slušný a poctivý, ten jím zůstane ( i když si ostatní budou myslet, že je blbec). 
0/0
22.10.2004 16:33

eliska

Re: Re: Re: Situaci na silnicích
..
0/0
22.10.2004 16:45

alík

dobrá rada nad zlato
choďte pěšky
0/0
22.10.2004 14:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.