Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta pro děti: noví piráti silnic?

Výrobce motocyklů JAWA chystá nový hit: čtyřkolové vozy, jež budou moci řídit už děti od patnácti let. A první zájemci se hlásí. Malá auta, která mohou řídit už patnáctiletí, však vyvolávají bouři nevole dopravních policistů, psychologů i pedagogů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ma

cena a rychlost

ja by som neriesil stale tu cenu 300 000, vsak ked tieto auta  behaju za hranicami tak ich nebude problem doviest za podstatne nizsiu cenu, osobne jazdim na aute a mam aj 50 skuter, ale je to o zivot vo velkom meste hlavne u nas, jazdim stale naplno cez 60km/h ale vodici ma ignoruju, nebezpecne obiehaju, neviem si predstavit nieco sirsie ako skuter a s rychlostou iba 45km/h, v Taliansku jazdi vela skutrov ale tam su vsetci na to zvyknuty, soferi aut ich pustaju, u nas nikoho nenapadne ze existuju aj motorky

0/0
22.2.2007 9:26

Tom

Pane bože
Jestli tuhle sračku někdo pustí na silnici, tak zaslouží přes držku. A jestli bohatý fotrvé chtěj přijít o svý rozmazlený ratolesti,tak at jim to koupí. S timhle sráčem neuteče před problemem a bude jen zízat jak se na něj žene smrtka.Tohle nejni na naše silnice ani na naše nátury.Copak máme dost málo zacpaný silnice a málo mrtvejch?
0/0
17.12.2004 23:07

Rad

To snad ne
Cena by neměla být větší než 90 000 Kč - jsou to blázni - neprodají jediný kus !!!           ........
0/0
12.12.2004 22:39

VlkMartin

NEPOJEDOU !!!!!!
Podle zákona o autoškolách smí na vozidlo o čtyřech kolech (auto) dělat člověk zkoušku po 18 roku věku.Navíc u zkoušky musí být přítomen zkoušený, jeho učitel a zkoušející komisař(+event.policajt).To auto má 2 místa k sezení, v jiném autě by se na to řidičák udělat nemohl (podmínka 18let) a víc,jak dva lidi tam nenarvete ...takže páááápááááá !!!!! :)
0/0
29.11.2004 0:24

Tomáš Marný

Re: NEPOJEDOU !!!!!!
Se obávám, že zákon o autoškolách z doby Rakouska-Uherska, který patrně máte na mysli, už u nás dávno neplatí... Podle platných zákonů je to lehká čtyřkolka, spadající do kategorie "moped" a stačí na to řidičák "AM" od 15 let.
0/0
19.12.2004 14:11

Jura

Nebojím se
Doporučuji všem aby si prohlédli crash test tohoto mikroauta na auto.cz. Je to pojízdná rakev už ve 40 km/h při nárazu do Twinga. Když se v tom děcka zbohatlíků rozsekají dřív než přesednou do BMW 7 tak bude jenom dobře.
0/0
24.11.2004 21:28

bzbzx

tesim se
Uz se na ne tesim!-prvni co udela mladej kluk kdyz dostane padesatku skutra je ze oddela omezovac a pak pokracuje kytama kterejma se muze dostat az na tristapadesatku...a nejak podobne to bude vypadat i tady proste jako v rakousku...
0/0
21.11.2004 20:55

Honza

Re: tesim se
Nedej boze vymena motoru a prevodovky z nejake poradne masiny, uprava podvozku a razem mame novy superlehke a vykone auticko s kterym muzeme jezdit sprinty na tuning srazech....... ;o)))
0/0
22.11.2004 15:10

pepa_u

Co se to zase resi za ptakovinu?
Proc z toho nekdo ma strach? Jestli pubertak srazi chodce na fichtlovi (ktere vetsinou byvaji v zalostnem stavu) nebo v necem takovem....
Jake zactpy a zdrzovani provozu hrozi? Dalsi blbost. Na dalnici to nesmi a ukazte mi, kolik je ve mestech mist, kde se smi jet vic nez 50... Minimum....
A socialni nuzky? Dalsi kravina. Uz takhle jsou diky znackovym hadrum, drahym mobilum a buh vi cemu jeste. Tak nejake pvozitko to nijak nezmeni. Proste zase clanek o nicem.
0/0
12.11.2004 3:44

Chorche

Nesmysl
Já gdysi eště za bolševika jezdil jak na fichtlech tak s autama už něgdy vot 12 let. První vlastní auto sem měl v 16ti a byla to stará vochcáfka. Za pětikilo. Paxem měl pryskyřníka za dva litry a pak rendla vosmičku za čtyry. A nigdo tehdá neřešil esli máš nebo nemáš řidičák. Dyš tě chytli benga, zaplatils kilo nebo pade pokutu, vyslechs pár keců a jels dál... Neska harant kerej má 300 koliků si rozhodně nekoupí takovoudle plečku ale pude rovnou do velkýho auta. A nebude řešit esli má nebo nemá řidičák. Protože ho těch pár peněs za pokutu dyš ho lapěj nevyvede z míry...  A esli s tim fak něgdo bude jezdit a zdržovat, tak ho prostě poponeseš někam do škarpy a hotovo
0/0
11.11.2004 17:49

Warťan

Více pirátů tentokráte i na silnici...
Jawě jako značce velice fandím a jsem rád, že by mohla znovu patřičně ožít, ale pokud se v Itálii umí většina "pubescentů" na skůtru a v miniautě chovat (jezdím tam každý rok, znám je), u nás to tak rozhodně nebude, to říkám s naprosto čistým svědomím. Nejen, že budou možná vznikat kolony, mnohdy z naschválného chování těchto, ehm. řidičů, ale stane se daleko víc nehod s dalekosáhlými následky pro normální "klasická" vozidla. Naprosto souhlasím s názorem přispěvatele na zmíněném webu a tak ke strachu z 18-letých agresívních frajírků za volanty silných aut a různých arogantních živlů, budu mít ještě ke strachu z messengerů tady v Praze obavy o zdraví a nervy kvůli těmto miniautům v rukou nezpůsobilých puberťáků, kteří jsou dávno piráti silnic ve vztahu k červenému panáčkovi a mému rozjetému autu! O odpojených omezovačích nemluvím, to bude samozřejmost. Frajeři se naučí silniční bezohlednosti dříve, než vezmou do ruky volant 1,5 tunového BMW...
0/0
10.11.2004 11:30

krf

v Jawě se zbláznili
Asi se v Jawě zbláznili, ale když jim to zachrání prdel před blížícím se krachem, proč ne... Ale podlě mě je to stejně kravina, kdyby radši vymysleli něco jak probudit svoji slavnou továrnu na motorky. Nevím, ale zdá se mi, že František Janeček se obrací v hrobě :-S
0/0
10.11.2004 6:54

macho77

co to ta svestka matlala
ze ridic nebude trestne odpovedny? Trestni odpovednost je snad od 15 let, ne? Klidne at se to prodava - kdyz si to nekdo koupi.
0/0
9.11.2004 23:07

macho77

Re: co to ta svestka matlala
pardon nebyla to svestka ale cvokarka...
0/0
9.11.2004 23:09

Marekzprahy

300 000?
za ty prachy je lepší 3 roky počkat na fabii
0/0
9.11.2004 22:21

Golfák

Re: 300 000? Proč né ?
Než tuctovou Fabii dealerů HERBALIFE - radši JAWU ORIGINÁL .Nebo Dacii Logan .
0/0
9.11.2004 22:52

Kenya

Nejsem blazen - nechci prijit o dite
Snad jen blazen posadi sve dite do skorepiny kterou rozmeta po silnici kazde normalni auto. Nevim jaka je pravdepodobnost nehody ale kazda nehoda musi mit velke nasledky.
Dovedu si to predstavit: Otec se vozi v mercedesu, manzelka jezdi ve volvu a dite jezdi v laminatove bubline.
0/0
9.11.2004 21:47

kaskadér

jo
Korupce, korupce, korupce. K tomu další zákazy, zákazy a zákazy. Náš stát zakáže za pár měsíců snad vše. Policajtům by vyhovovalo kdyby jsme všichni jezdili na kolech. A ktomu zvýšení platů o 8.000,- kč, a vální se ve vyhřátých a zaprděných kanclech. Proč se tak ostře vyjadřují, proti mládeži ? ? Proč hned PIRÁTI SILNIC ? ? Když to funguje ve FRANCII A ITÁLII.  Proto přeju ministrovi dopravy / teroru / aby skončil v pekle ! ! I s jeho návrhem bodového systému. Nechci anarchii ale ani státní represe. Poslední měsíce ukazují o zkorumpovaných a úplatných policajtech, den co den, co dovedou za mrzský peníz. A ti samí policajti chtějí, absolutní moc nad všemi obyvateli této republiky. ************* Přeji JAWĚ hodně spokojených zákazníků . Tedy jestli nějaká rudá novela, tyto motoauta nezakáže. ****************
0/0
9.11.2004 21:02

F.

ZLATA MLADEZ
JA TEDA NEROZUMIM TOMU, ZE BY SI "ZLATA MLADEZ" MELA V 15 LETECH KUPOVAT ZA 300 TOHLE. TAKOVEJ SOCIALNE VYPADAJICI STREP BY RADA OZELELA.
0/0
9.11.2004 16:49

Gillette

...
tady v Holandsku jich jezdi spousta (pouze duchodci), ale ja blahovy myslel, ze to davaj zadara ke zlomeny noze... :))
0/0
9.11.2004 16:46

bajsikl

sweet sixteen
ja mit v patnacti misto kola tenhle vehikl tak tu ted asi nejsem :))
0/0
9.11.2004 16:44

Living Legend Lee

Autíčko za babku...
300 000 Kč za takovýho prcka s motorem ze sekačky? To je nějak moc, ne?! Za tu cenu se dá pořídit "dospělé" litrové autko. 50 000 by byla taková přiměřená cena. (Kde žiju, že?) Takže: dětičky milionářů, můžete si dávat tajné závody o peníze a nezletilá děvčata!
0/0
9.11.2004 16:21

no coment

no ale....
no jo ale kolik to autíčko bude stát mylím že někteří rodiče milion nedají:)))
0/0
9.11.2004 15:43

Pjotr_Pjotrovic

Re: no ale....
Milion dávat nemusí. Na koupi stačí jen třetina této sumy. ;-)
0/0
9.11.2004 15:48

...mn

...
tady jezdi podobne vozy. v nich vetsinou sedi na vsechno odhodlany satanista, sine si to 25km/h. jasne - tolerance. ale nechapu. protoze pri soucasnem provozu je KAZDE predjizdeni rizikovym manevrem. tak se nekdy za nim sine kolona 10-15 aut. misto abych jel 110 (povolena 100), jedu 25.
-
stejne mi prijde, ze 15ti leti by meli jezdit na kolech s holkama nekam k vode a ne zabijet se na podobnym kramu
 
0/0
9.11.2004 15:28

DonNight

Nemůžu si pomoct,
ale podle reakcí tady si myslím, že většina z vás považuje všechny patnáctileté za nějaké debily z ústavu, kteří snad nejsou ani schopni chodit po chodníku. Sám mám řidičák už od patnácti let na malou motorku, od sedmnácti komplet A a jedinou mou nehodou bylo smyk na louži oleje.
A ohledně toho zpomalování provozu - ve městě stejnak můžete nejvevýše 50 a vydat se s něčím, co sotva dosáhne padesátku, na cestu delší než 15-20km může jen fanatik. Sám jsem takhle někdy jezdil 30km do školy a 30km zpátky na pionýru, jenže to bylo z toho, že mě baví jezdit na motorce. Když jsem chtěl jet v relativním pohodlí, tak jsem stejně jel vlakem.
0/0
9.11.2004 14:11

Tomáš Marný

Re: Nemůžu si pomoct,
Zkus jet v Praze po Evropské kolem letiště, kde je sedmdesátka, míň jak osmdesát... Předjíždět tě bude kde co, řidiči kamiónů ti budou naznačovat paroháče...
0/0
9.11.2004 15:03

ZeeZ

Re: Nemůžu si pomoct,
Jde o psychickou pripravenost na stres, ktery rizeni zpusobuje. Uz tak je dost lidi,kteri delaji na silnicich zmatek a tako jich bude jen vice.Kdyz jezdis na mopedu,jaks rikal, tak prece tolik nezavazis. Ale mas pravdu ze ve meste by to az tak nevadilo,treba by to alespon zbrzdilo ty opravdove blbecky, co to projedou 120 kolem "ostruvku", kde ceka spousta lidi na tramvaj.
0/0
9.11.2004 15:22

x,y

Re: Nemůžu si pomoct,
Která pak autoškola dává "komplet A" od 17 ti let? Normálně se přece A do 25 kW  "dává" až od 18 ti let a nad výkon 25 kW až od 21 ti let! Zopakovat si znovu zákon 361/2000 Sb!!!
0/0
11.11.2004 7:15

Xman

trosku offtopic
Mam otazku - tak uplne nesouvisici, ale jestli nekdo budete vedet, tak odpovezte prosim. Moje matka si delala ridicak pred zhruba 30 lety ale od te doby vubec nejezdila a tak se ted ridit boji a opravnene, protoze to zapomnela. Behem poslednich par let jsem ji dovezl v podstate kamkoliv potrebovala, ale ted uz tu moznost nemam a hledam nejakou moznost, jak ji to pripomenout, protoze auto k dispozici ma a obcas taky nekam jet potrebuje... Jasne, muzu se ji rizeni pokusit pripomenout treba nekde po silnickach 3. tridy, ale to do provozu ji bez pedalu na strane spolujezdce vzit proste nemuzu. Videl jsem nejaky nabidky od autoskol na jakesi rekondicni jizdy, ale nevim jestli je to zrovna to, co ona potrebuje. Mate nekdo s timhle zkusenosti, nebo nejaky napad jak to resit? Odpustte si prosim urazlive reakce, dekuji.
0/0
9.11.2004 14:04

Věčný nespokojenec

Re: trosku offtopic
Jasnačka. V autoškole si můžeš koupit rekondiční jízdy. Není to jenom pro ty kteří si dělají řidičák, ale i pro ty kteří zapomenuli řídít (jako tvoje mamka).
0/0
9.11.2004 14:09

DonNight

Re: trosku offtopic
Tak ji před ježděním na 3. třídě vem párkrát na nějaké betonové zemědělské letiště nebo větší parkoviště.
Co se v mládí naučíš,...
0/0
9.11.2004 14:14

trojkolka

tříkolky Ape
Já sám jsem začal vozit tříkolky APE www.3kolky.cz   jako oficiální distributor a taky jsem čekal, že mi 15ti letí kluci utrhnou ruce za kapotovanou automotorku (která se dá pořídit za 99.900,-), a se kterou můžou jezdit od 15. Chyba! Takhle se neprodala jediná! Všechny prodané tříkolky (a že už ji je za  kolem 50.) si zakoupili živnostníci - takže taková hrůza s prodejem takovýchto vozítek to zas nebude
Další věc je, že to není výrobek Jawy, tady se to pouze montuje dohromady (původně to je buď z IT, Francie nebo Číny)
 
0/0
9.11.2004 13:49

vidlák

Re: tříkolky Ape
no jestli vono to nebylo tím, že 15ti leté děti většinou nemaj sto táců  a i kdyby je měli, tak si nekoupěj takovou kravinu  jako že si mladej puberťák koupí vod tebe multikáru na 3 kolech a vyrazí machrovat do města, jo? ty už to nechalstej
0/0
9.11.2004 14:58

Nou_coment

Tisícklrát nic umořilo osla (aneb kde peníze nestačí)
JAWA YDEA 500Verze: MC, MG, ME, MX, MXPL Motor: 538 ccm 2-válec diesel 4kW Převodovka : automat Počet místkaroserie: 2-místný laminátová karoserie Řidičský průkaz: skupina AM od 15-ti let  tak zní obchodní nabídka na stránkách jawa-auto.com, koho
0/0
9.11.2004 13:20

Nou_coment

Re: Redakci serveru
Děkuji, že neomezujete neurážlivý projev slova......
0/0
9.11.2004 13:24

Nou_coment

Re: Re: Redakci serveru
V původním příspěvku jsem pouze chtěl konstatovat, že najen autor ali i všichni příznivci manipulují s výkladem zákona jak se vlastní "kapse"líbí. Př. 538 ccm není kubatura mopedu
0/0
9.11.2004 13:28

Villeneuve

Re: Re: Re: Redakci serveru
To není, ale 4 kW jsou výkonem mopedu. I obyčejná motokára, kterou v půjčovně dají do ruky skoro každému má více. Z 538 ccm je holt možné získat jak 5 koní, tak 50 koní...
0/0
9.11.2004 13:49

Nou_coment

Re: Re: Re: Re: Redakci serveru
proto zde konstatuji, že jde o manipulaci s výkladem zákona ve "vlastní "prospěch
0/0
9.11.2004 14:05

Villeneuve

Re: Re: Re: Re: Re: Redakci serveru
V zákoně je jasně, že zážehový motor do 50 ccm, jiný do 4,5 kW. Tohle má diesel, 4 kW, je to OK, ještě by si mohli půl kilowattu přidat. A může ti být jedno, jestli se jedná o padesátku benziňák, půllitrový diesel, elektromotor nebo třeba parní stroj.
0/0
9.11.2004 14:14

Tomáš Marný

Re: Re: Re: Redakci serveru
Co na tomhle chcete vykládat: lehké čtyřkolky, jejichž hmotnost v nenaloženém stavu je menší než 350 kg, do čehož se nezapočítává hmotnost baterií v případě elektrických vozidel, dále, jejichž nejvyšší konstrukční rychlost nepřesahuje 45 kmh-1 a jejichž zdvihový objem motoru nepřesahuje 50 cm3 u zážehových motorů nebo pro jiné druhy motorů maximální čistý výkon nepřesahuje 4 kW? Pokud dám na žebřiňák parní stroj s výkonem 4 kW, vejdu se do 35O kg (bez uhlí!), a nepojede to víc jak 45, je to dle našich genitálních posranců moped a stačí mi řidičák AM...
0/0
9.11.2004 14:52

johnik

:-D
A vy si myslite, ze to nekdo za 285 000,- koupi ??? :-D Nevim o co vam tu jde ...
0/0
9.11.2004 12:38

Tomáš Jemarný

Re: :-D
Samozřejmě, že to někdo koupí... Protože na to stačí řidičák "na pionýra" a ten je od 15 let... Takže za 300 klacků se sice koupí Fabie, ale s tou 16letý floutek nemůže jezdit, anžto na ni nemá řidičák.
0/0
9.11.2004 13:16

jarno

... !!!
ja mam charouze moc rad , takze bych ho to nechal vyrobit a pak natvrdo zmenit vyhlasku !!!  co , dobry ne?
 
0/0
9.11.2004 12:35

Andrzej Geryszewski

nie dopuszczajcie zabawek na drogi
Drodzy Czesi!
Nie dopusccie samochodzikow , ktore moga jechac tylko 45 km/h  na wasze drogi! Skorzystajce z doswiadczen polskich kierowcow. My mamy Fiata 126 p, niestety wciaz tysiace sztuk na drogach. Zwykle jedzie lewym pasem 70 km/h, a za nim- wiele aut w kolumnie. Niecierpliwi kierowcy wyprzedzaja wszedzie, takze tam, gdzie  niebezpiecznie.
Samochody musza miec porownywalne parametry- inaczej robi sie bardzo niebezpiecznie na drodze.
Bezpiecznej jazdy.
AG
0/0
9.11.2004 11:13

Pedro

Re: nie dopuszczajcie zabawek na drogi
Ty chytráku - piš česky ať je Ti rozumnět - v Polsku bych taky nepsal česky. Alespoň příště zkus angličitnu!!!
0/0
9.11.2004 11:31

Tony

Re: Re: nie dopuszczajcie zabawek na drogi
Přibližný překlad, abys rozuměl.   
Milí Češi!
Nepusťte autíčka, které mohou jet pouze 45kmh na své cesty!
Poučte se ze zkušeností polských řidičů. U nás máme Fiat 126p (maluch) – jezdí jich tisíce po cestách. Obvykle jezdí v levém pruhu 70kmh a za ním plno aut v koloně. Netrpěliví řidiči předjíždějí všude, i na nebezpečných místech. Auta musí mít   s
0/0
9.11.2004 11:55

Paja

Re: Re: nie dopuszczajcie zabawek na drogi
jaká škoda že už lidi neumí ani polsky číst, za chvíli tady něco napíšu slovensky a ozve se zkus angličtinu já na slovensku taky nepíšu česky ...
0/0
9.11.2004 20:51

fcb007

Re: Re: nie dopuszczajcie zabawek na drogi
Se nepo*er
0/0
9.11.2004 23:10

Warťan

Re: Re: nie dopuszczajcie zabawek na drogi
Jsme Slovani a máme si "slovansky" rozumět. V Polsku bych klidně mohl psát česky, protože by mi tam nikdo nenadával. A věřte mi- stokrát bych vyměnil tu věčně otravnou a nechutnou angličtinu, všude proklamovanou a napodobovanou, za bohatší polštinu, slovenštinu a samozřejmě češtinu, kde to jsme? V anglo-čechách? Pořád samé Village, store, hyper, super, giga...
0/0
10.11.2004 11:11







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.