Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Prodej nových aut stále klesá

Prodejcům osobních aut se v letošním roce v Česku příliš nedaří. Celkem motoristé za devět měsíců letošního roku koupili necelých sto tisíc nových osobních aut, což je skoro o čtrnáct tisíc vozů méně než loni. Podobný, i když o něco menší pokles zaznamenala i mladoboleslavská Škoda Auto.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xenebce

Par postrehu.
Pokud byl po satenu prohlasen cesny kurz koruny za oficialni, nemyslim, ze by byl stanoven objektivne. Pokud se jedna o deficit obchodni bilance, na vine jsou vsichni posatenovi politici, manazeri a podnikatele. Zakladni vlastnosti techto lidi je totalni neschopnost. Selhali a tudiz si nazaslozi zadnou podporu.  
0/0
8.11.2004 12:10

Hufo

a co prodejci čekali?
že každej pujde kupovat každý tři roky nový auto? když dneska soukromý auto, s kterým se slušně zachází vydrží bez velkých oprav minimálně 5 roků. a pokud někdo najede za rok třeba kolem 15-20ti tisíc, tak nemá důvod po třech letech měnit.
0/0
5.11.2004 17:09

Jeff

Prednosti socialisticke EU...
... muzeme markantne videt i v automobilovem promyslu a motorismu. Nestaci vysoke spotrebni dane na pohonne hmoty a administrativni bariery alternativnich paliv, ale i vysoke dane z prijnu, DPH a snaha nivelizovat ceny bez DPH (ne vcetne DPH) zpusobuje nove automobily tezko dostupnymi predevsim pro zakaznika v malych zemich. 
0/0
5.11.2004 10:38

Petr

Je třeba zatlačit na výrobce
Problém je v tom že auta v Evropě jsou od výrobců prodávána moc draze. Všechny auta od Evropských výrobců jsou v Americe prodávána o 10 až 20 levněji než v Evropě. A to v té ceně výrobce platí přepravu v kontejnerech přes oceán a i přesto na tom vydělají. Potom se divíme že v Americe lidi víc kupují. Tak že když si vezmeme cenu auta u nás třeba 450 000 Kč a odečteme třeba 15% tak se dostaneme na zajímavou cenu 382 500 Kč. A to už je cena mnohem více zajímavá na nákup než 450 000 Kč. Procentní rozdíl se zvedá s cenou auta. Pokud by automobilky zvolily prodejní strategii v Evropě stejnou jako v Americe asi by se potom nestačily divit jak by se prodávalo. Mějte se Petr
0/0
4.11.2004 15:17

Pedro

Ceny dolů nepůjdou
I kdyby šly prodeje o 50% dolů (český trh) - automobilky příliš ceny nesníží, protože na jiných trzích budou mít stále dobrý odbyt - viz. Škoda Auto MB. Takže máme asi smůlu co se snížení cen aut týče, jinak k 1. příspěvku - s tou poznámkou ohledně kurzu naprosto souhlasím.
0/0
4.11.2004 13:33

Vlk-Honzi

A co na to prodejci
Měli by se pomalu probudit a začít jít s cenama dolů - všichni bračí a připravují slevy, ale když se přijde člověk podívat do autosalonu, je to sleva na jeden speciální typ nepoužitelného vozu ... (Většinou, výjimky se samozřejmě najdou.)
0/0
4.11.2004 12:49

ddo

Nevadí
Stejně máme neustále přetížené silnice.
0/0
4.11.2004 12:43

Krestni nebo prijmeni?

A klestat bude dal, ovsem rychleji!
Ja se divim, ze si nove auto vubec nekdo koupi. Musi to totiz byt idiot. Duvod: Citroen C4 Spanelsko = 15000Euro. Podhodnoceny prumerny plat 2000Euro. 15000/2000=7.5. V Cesku by tedy mel stat 7.5x19000=142500 Czk, vazeno Cechystanem by byla odpovidajici cena do250000. Inu Klausismus. Duvodem je idiotsky stanoveny kurz koruny po satenove revoluci. Auta se tedy zacnou prodavat az budou stat polovinu. K tomu bude treba ale dalsi revoluci.
0/0
4.11.2004 12:09

albert

Re: A klestat bude dal, ovsem rychleji!
Idiotsky kurz koruny? A co takhle schodek obchodni bilance, to ti nic nerika?
0/0
4.11.2004 13:40

Fitipaldi

Re: A klestat bude dal, ovsem rychleji!
Asi jsem idiot, ale koupil jsem si novou Toyotu. Když spočítám náklady u starého vozu a další provozní náklady na opravy, tak mě vychází stějně tak jako tak. Rozdíl je jen v tom, že jezdím a neenervuju se starým křápem a následně nediskutuju s oprávářem, který se mě chystá odrbat. Pochopitelně dost záleží na značce a na kultuře.  Matematický výpočet: alt.1)koupím ojetinu za 150k, každý rok nacpu 20k, auto vydrží tak 5 let - zbytek prodám za 30k. T.j. za 5 let 220k, za 10 let 440k(velké riziko nákupu špatné ojetiny)
alt.2)koupím nové za 400k+ 5k/rok, auto vydrží 10let . T.j. 400+50=450k + poplatky úvěr , stačí však akontace 150k a zbytek úvěr. -žádné riziko , jak si kdo ustele, tak si lehne.
0/0
4.11.2004 14:59

Rampa

Re: Re: A klestat bude dal, ovsem rychleji!
Až na to, že po 5 letech už nebudeš mít nový auto, ale ojetinu do který napceš ročně 20k. :-)
0/0
5.11.2004 11:38

Fitipaldi

Re: Re: Re: A klestat bude dal, ovsem rychleji!
To je právě ten fór. U TOYOTY NE.
0/0
5.11.2004 11:54







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.