Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hazard na silnici: po ledě v letních gumách

Počasí sužuje řidiče, za část problémů si mohou sami. Na zasněžených silnicích opět jezdí mnoho řidičů na letních pneumatikách. Zákon jim to zatím nezakazuje, odborníkům se to nelíbí. Co na to ministr dopravy?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jana

jak jezdit v zime

jak mam jezdit na snehovich retezech. dneska jsem vyjela poprve a celou cestu jsem jela je 30 protoze se me zdalo ze to nesjutecne hlucne jede. muze me nekdo poradit dik

0/0
24.1.2007 10:32

Jirin

Toto je pětistý příspěvek.
To je pěkný, co?
0/0
3.12.2004 13:23

Pepan

Fyzika
Souhlasim, ze zimni pneu je treba do hor lepsi. Na kluzke, suche ci mokre silnici je treba brat do uvahy fyzikalni zakony. Zimi pneu se dotykaji vozovky mensi stycnou plochou (jsou zpravidla uzsi a maji vice prorezany vzorek).
Pokud tedy nekdo jezdi snehem, tak zimni ano. Jinak je to cele lobing pneu-firem. Takle prodaji 2x vice pneumatik.
Proto je jasne nejlepsi pouzivat letni pneu, s vyssim obsahem siliky.
A basta.
0/0
1.12.2004 14:43

real_goldie

Re: Fyzika
Zacal si dobre, s tema fyzikalnima zakona,ale uz si nezvladnul jejich aplikaci a vyvodil si sptny zaver. Kdyz je pod 7 stupnu tak ti letni vlivem tvrdnuti smesi neprilnou k vozovce, ale zimni diky jejich jine smesi prilnou. Vyjdi z tohoto faktu, aplikuj fyzikalni zakony a dojdes k jinemu zaveru.
0/0
19.1.2005 11:22

VitaminS

Logika
Podle jakeho fyz. zakona neklouze zimni pneu na lede? Proc je tedy tolik nehod kvuli namraze. Ja si myslim, ze nadpis je zase perla.
0/0
1.12.2004 13:00

John Wolf

400 koní pod kapotou pro každého
http://www.sct-tuning.com/default2/c70-turbo.php
 
Tuning jak má být
 
0/0
29.11.2004 9:38

mpes

jsem pro v létě nesvítit !
Kdo na to doplatí? Nesvítící cyklista a chodec :-(
 
0/0
28.11.2004 18:19

Medved

Re: jsem pro v létě nesvítit !
Tak by meli svitit taky, v tom problem nevidim. Ti chytrejsi to delaji. A ti d*ebilove nesvit ani v noci.
0/0
1.12.2004 7:16

karel

Re: Re: jsem pro v létě nesvítit !
Svítící cyklista nebo chodec v létě ve dne? No to mě podrž, kde?
 
Ty lysohlávky musí být fakt svinstvo :-)
0/0
1.12.2004 11:08

IK78

Investice do "zimáků" se vrátí
Potvrzuji to z vlastní zkušenosti, kdy mi do cesty vběhla srna. Nebyl sníh, pouze vymrzlá vozovka. Srnu jsem při prudkém brždění minul o cca. půl metru. Na letních gumách by z toho byl zrušený předek auta, vystřelené airbagy... Takže sedmitisícová investice do zimních pneu se mi jen tímto incidentem několikrát vrátila.
 
0/0
27.11.2004 0:11

Pepa

Re: Investice do
Mozna, taky, ze kdybys mel letni gumy, tak bys na te zmrzle silnici tu srnu minul o 3 metry! Podivej se na ty clanky, na ktere je nize odkaz. Tam jsou zajimava cisla. Na suche silnici jsou letni lepsi...
0/0
27.11.2004 9:12

jet

Zimáky ano! Svícení proboha ne!
Prospěšnost zimních pneu snad pochopí každý kdo je někdy viděl a mohl si je ohmatat. S tím dáváním takovéto samozřejmosti do zákona bych přesto byl opatrný. Co však nechápu je jak může dávat přednost nepochopitelnému a ničemu prospěšnému nenapomáhajícímu svícení za nesnížené viditelnosti a ještě celoročně, před neodiskutovatelně prospěšnými zimáky! Takový tr..l nemá co dělat v parlamentu natož ve vládě. O 20% nehod a zranění méně. On snad ani nežije na zemi, jinak by takovou zhovadilost ani s huby nevypustil!
0/0
26.11.2004 10:56

doxa

Re: Zimáky ano! Svícení proboha ne!
Dalsi jelito co si mysli, ze sviceni je zbytecny... Vis co je nejcastejsi odpoved na otazku: Jak se to stalo??? Ja ho nevidel, nebo ja ho prehlidnul!!! To, ze je auto s rosvicenejma svetlama videt lip i za normalni viditelnosti nez bez svetel snad pozna i maly dite, tak nevim co tady resis. Jeste by me zajimalo, kdyz uz jedes bez svetel, jestli je rozvecis kdyz projizdis lesem, nebo tam je taky normalni viditelnost????
0/0
26.11.2004 12:18

jet

Re: Re: Zimáky ano! Svícení proboha ne!
Z  Tvé reakce je zcela zřejmé pohnutí v šestinedělí s doživotním sklonem k nekrofilní pedofilii. Jestliže si myslíš, že se nejčastější odpověď na otázku : Jak se to stalo? Po nařízeném celoročním svícení změní! Jsi zralý na ústavní léčbu v parlamentu ČR s výhledem minimálně na funkci místopředsedy Soc. Dem. vlády v koalici s ODS. To jen tak mimochodem.
O zimních pneu snad nepochybuješ? V mém příspěvku jde o priority a zimáky jsou alespoň k něčemu, ale nesmyslné svícení je na enono!     Je-li v lese snižená viditelnost rozvěcím samozřejmě. A ty při jasném slunném dni doufám zhasínáš. Abych si Tě nemusel přestat vážit.
0/0
26.11.2004 14:46

doxa

Re: Re: Re: Zimáky ano! Svícení proboha ne!
Odpoved bude pravdepodobne stejna, ale pocet nehod nizsi. O zimakach samozrejme nepochybuju...
0/0
26.11.2004 15:57

2Mac7

Re: Re: Re: Zimáky ano! Svícení proboha ne!
Je mi srdečně jedno , jestli si mě budete vážit nebo ne, i za slunného dne je svitící auto ( světelný zdroj) viditelnější než auto nesvítící .
0/0
26.11.2004 16:59

doxa

Re: Re: Re: Re: Zimáky ano! Svícení proboha ne!
Ja si te vazim, protoze je to pravda! :)
0/0
26.11.2004 18:46

JayDee

Re: Re: Re: Re: Zimáky ano! Svícení proboha ne!
Ten kdo pri jasne videtelnosti nevidi auto ktery nesviti nema na silnici co delat!!!K cemu sviceni za dne?naprosta kravina,nopak to jen zhorsuje predstavu o velikosti a vzdalenosti vozidla pac hlavni co vidite sou svetla a na zbytek auta uz tak dobre nezaostrtite,a jen svetla muzou strasne zkreslovat zvlast predstavu o vzdalenosti kdyz chcete predjizdet!Sviceni celorocne nic neprinese,pouze majitelum starich aut (skoda,trabant..) starosti s tim ze se jim nebudou dobijet baterky pac na to ty auta nejsou staveny,nerikam ze je to muj pripad ale tehle aut je na nasich silnicich jeste hodne.Hlavni co by prospelo nasim silnicim je durazna kontrola policie a kontrola potrebnejch veci a ne tech co "nesou" hodne penez a taky poradny autoskoly a ne ze to udela i ten kdo se na krizovatce rozjizdi na trikrat...
0/0
5.1.2005 15:11

JayDee

Re: Re: Re: Re: Zimáky ano! Svícení proboha ne!
Ten kdo pri jasne videtelnosti nevidi auto ktery nesviti nema na silnici co delat!!!K cemu sviceni za dne?naprosta kravina,nopak to jen zhorsuje predstavu o velikosti a vzdalenosti vozidla pac hlavni co vidite sou svetla a na zbytek auta uz tak dobre nezaostrtite,a jen svetla muzou strasne zkreslovat zvlast predstavu o vzdalenosti kdyz chcete predjizdet!Sviceni celorocne nic neprinese,pouze majitelum starich aut (skoda,trabant..) starosti s tim ze se jim nebudou dobijet baterky pac na to ty auta nejsou staveny,nerikam ze je to muj pripad ale tehle aut je na nasich silnicich jeste hodne.Hlavni co by prospelo nasim silnicim je durazna kontrola policie a kontrola potrebnejch veci a ne tech co "nesou" hodne penez a taky poradny autoskoly a ne ze to udela i ten kdo se na krizovatce rozjizdi na trikrat...
0/0
5.1.2005 16:11

Pirát

nenechte se oblafnout..
Hlavně si vy socky nemyslete že když si koupíte poprvé v životě zimní gumy tak pojedete jako v létě! Zimáky pomůžou jenom trochu, zbytek je na řidičovi. Jak tak sleduju situaci na českých silnicích tak ale asi nepomůžou ani gumy s hřebíkama. Je to tady banda hovad co totálně neuměji řídit.
0/0
26.11.2004 8:33

Pepa

Re: nenechte se oblafnout..
Souhlas! Z toho clanku, ktery na ktery je nize odkaz plyne, ze na ledu je rozdil v brzne draze mezi letnima a zimnima gumama asi 9m pri brzdeni z 50km/h. Abych zastavil na stejnou vzdalenost jako se zimnima, kdyz mam letni, musim jet o 3.2km/h pomaleji! Co z toho plyne? Zimni pneumatiky sice znamenaji jisty prinos, ale ne nijak zvlast velky!! Kdo spoleha na zimni gumy riskuje svoje zdravi! (To by mel ministr dopravy nechat napsat na vsechny zimni gumy )
0/0
27.11.2004 9:09

Pepa

Kde se da najit poradny test, jak to se zimnima gumama je?
Kazdou zimu se rozebira, zda se ma jezdit na zimnich gumach nebo ne a co to prinese. Sam mam zimni gumy, ale... ...kdysi jsem patral na internetu, zda najdu nejake seriozni mereni, jak to se zimnimi pneumatikami je. Vetsina testu se omezuje na to, ze pnemumatiky obuji na auto a nekde se jezdi po parkovisti. Zaverem pak je, ze ridici reknou, se kteryma pneu se jim lepe jezdilo... Testuje se brzdna draha, ale zase jen s ridicem. To jednoduse neni objektivni. Nikdy nejde timhle zpusobem gumy vyzkouset, protoze se meni podminky, za kterych je testuji, zadny ridic neseslapne brzdu ve stejny okamzik, kdyz se srovnavaji brzdne drahy atd. atd. Proste milion veci, ktere muzou testy ovlivnit. Vyrobci pneumatik taky zadne informace o laboratornich merenich neuvadi. Proste nic!! Na argument, ze na ledu nebo zmrzle silnici jsou zimni jako letni vetsinou reknou, ze zimni maji mekci smes a tudiz lepsi prilnavost za danych teplot. Ale kolik to je? Cislo! Procento! To nikdo nerekne!
0/0
25.11.2004 5:50

kozmopolita

Re: Kde se da najit poradny test, jak to se zimnima gumama je?
neco tady http://www.tyres-online.co.uktechinfowinter.asp neco tady http://www.stop.setestwinter.htm

Pepa

Re: Re: Kde se da najit poradny test, jak to se zimnima gumama je?
Dik za link. Jen upresneni: http://www.tyres-online.co.uk/techinfo/winter.asp Ten druhy: http://www.stop.se/test/winter.htm
0/0
25.11.2004 20:22

JankovicJanek

socky
Kdo není schopen svým ubohým mozečkem dojít k tomu, že je třeba mít zimní gumy cca od listopadu do cca března, je jen nezodpovědná debilní socka. Kdo k tomu došel a přesto si je nekoupí s argumentem, že přece v Praze taková zima nebývá, je jen nezodpovědná de*ilní socka. Kdo nazývá kampaň za zimní gumy lobby výrobců pneu, je jen nezodpovědná de*ilní socka. Kdo přeci jen dojde k tomu, že si zimní gumy pořídí a jezdí na nich jako v létě rychle a agresivně, je jen nezodpovědná de*ilní socka. Viděno realitou každého dne, je cca 50 % populace v kategorii  nezodpovědná de*ilní socka. Tady na diskuzi idnes to aspoň tak vypadá..... bl*bečci, jestli někdo z vás způsobí nehodu, někoho zabije, budete tady taky kecat nesmysly o zbytečných zimních gumách a o lobbistech ? panebože, kde se v lidech bere tolik de*bility......
0/0
24.11.2004 23:59

Hlup

asocky
... a agresivity a pohrdání ostatními?
0/0
25.11.2004 14:35

Pepa

Re: socky
Jojo, kde se bere v lidech tolik debility, jako je napriklad v Tobe....
0/0
25.11.2004 21:29

TDi

Re: socky
vy uz jste nejakou nehodu zpusobil i se zimnim obutim tak jste asi socka diletant ???
0/0
25.11.2004 22:07

jezdík

zimní gumy se zbytečně přeceňují
Když vidím takovýto nadpis, ať zde nebo v jakýchkoliv novinách, mám pocit že to píšou lidi kteří nikdy nejezdili.
a) na ledě vám budou zimní gumy fungovat stejně jako letní = vůbec
b)zimní gumy za vás nic neodřídí - je to pouze doplněk, který se dle kvality může projevit lépe nebo hůř než letní gumy
c)zimní gumy jsou prokazatelně lepší jen na sněhu.Na promrzlé vozovce už není rozdíl znát.(zase záleží na typu pneu)Kolik máme v našich zeměpisných šířkách takových dnů za rok?(nepočítaje horské oblasti)
d)bourat se bude i vpřípadě, že budou mít všichni zimní pneu - zimní guma na blbost nepomáhá
0/0
24.11.2004 23:36

kozmopolita

Re: zimní gumy se zbytečně přeceňují
bod a - spatne. bod b - doplnek, co me drzi na ceste na plose ctyrech pohlednic. pres ty pohlednice zrychluji, brzim, drzim smer - fakt jen doplnek. c je taky spatne. dnu s teplotou pod 5 stupnu? ted je venku napriklad 0,3.
 
svata pravda. tak si je snad ani nekupuj. fakt skoda penez.
 
jedina univerzalka je tam dunlop vector5. znamky jsou temer jako ve skole. pro prehled staci kliknout na link u sedeho ctverce s "i". pripominam, ze test na suche a mokre silnici dela adac za normalnich teplot. snad to bude staci.
0/0
24.11.2004 23:53

jojo

Měli by výměnu pneu uzákonit
Hlavně,že nás buzerují kvůli kravinám.Ale, že mě může zabít idiot na letních ,mi tedy rozhodně vadí.
0/0
24.11.2004 22:33

kaskadér

jo
Přeju ministrovi dopravy / teroru / aby skončil v pekle ! ! I s jeho návrhem bodového systému. ********** Zimní pneu je standart pro zimu. Nevím co je na tom tak divného. Letní jsou skutečně tak od 5 °C a výš, a bez sněhu a ledu. Zaběhat si do lesa, také nikdo nejde v bruslích.  Ale třeba se někdo najde. Takový TOMM, běhá v létě v bruslích pořád a ještě k tomu nepodléha reklamě na běžeckou obuv. Proč taky, když si v zimě koupil brusle ........ ************
0/0
24.11.2004 22:13

doxa

setrim, setris, setrime???
Moje zkusenost je takova, ze pri soucasnejch teplotach mi sedi auto daleko lip na ojetejch (cca 2.5mm vzorku) pirelli 225/45 nez na novejch nokian 195/65 takze jestli je lepsi pouzivat zimni nebo letni gumy je v tomto smeru velice relativni. Presto jezdim na zimakach kazdou zimu, protoze v pripade snehu nebo ledu je na tom ta zimni guma lip. Ty chytraci, co si nekupujou zimni gumy protoze "na to nemaj" a tudiz setri tak setri uplne spatne, jelikoz letni guma se v zime ojizdi vic nez zimni a naopak.
0/0
24.11.2004 22:05

DeCourcy

Re: setrim, setris, setrime???
Můžete prosím objasnit proč se letní guma v zimě ojíždí více než zimní? U zimních v létě je to jasné - měkčí směs se ještě navíc za vyšších teplot ojíždí více. Ale proč tvrdé letní v zimě, kdy jsou ještě tvrdší? Děkuji.
0/0
24.11.2004 22:40

JankovicJanek

Re: Re: setrim, setris, setrime???
No, přesně proto, že jsou ještě tvrdší, proto se na suchém vymrzlém asfaltu v zimě brousí jak tužky v ořezávátku.
0/0
24.11.2004 23:40

doxa

Re: Re: Re: setrim, setris, setrime???
K tomu neni co dodat, diky nacelniku, ze ses me zastal :)
0/0
26.11.2004 0:56

kozmopolita

tak si to shrnme
zimaky jsou blbost, protoze:
1. na to nemam
2. to, co dokazete vy na zimakach ja dokazu i na letnakach.
3. nasi rodice je taky nemeli
4. krome snehu to na nic neni.
5. kdyz nekdo projede na cervenou (jezdi jak vul etc.), je jedno jestli ma zimni nebo letni.
6. za vsechno stejne mohou silnicari.
7. mam abs, asr, ebs, ods, kdu-csl... tak pro jeste gumy?
a odpovedi:
ad 1. a na benzin mas? na kolik si cenis zivotu, ktere mohou zaviset na tve brzdne draze (bez ohledu na zavineni?)
ad 2.: podle statistik jsme opravdu mistri sveta. v nehodovosti. ad 3.: a praprarodice jezdili kocary. ad 4.: vsichni odbornici tvrdi opak. ale kazdy z nas je vetsi odbornik. ad 5.: logika typu tah konem: nejdriv rovne, pak za roh. kdyz nekdo skoci z nuselaku, na houby jsou mu reflexni pruhy na bunde... ad 6.: jo a uz neporoucime vetru, desti. ad 7.: jsou pojitkem mezi vozem a okolim.
0/0
24.11.2004 21:59

TDi

Kazdy rok
po prvnim snizku sepisi novinari idnes podobny clanek .Letos znova.Zmni jsou lepsi nez letni v zimnim obdobi ,ale vola a kopito jezdit nenauci. Po nekolika letech jezdeni osobnimi automobili mam zkusenos ze dobra letni je lepsi nez supermerketova zimni. Mam to stesti ze tyto skusenosti ziskavam v pracovni dobe a na svem uz nemusim delat pokusy. Tak , ze az uzakoni povine zimni pneu , tak prosim at uzakoni i jejich pozadovane vlastnosti .Jinak se pouze proda vice pneu a nicemu to nepomuze.Mozna supremarketum.
0/0
24.11.2004 21:50

JankovicJanek

Re: Kazdy rok
Tuhle zkušenost mít prostě nemůžeš, je to blbost.Vypadá to, že jezdíš jen u stolu a prstem po mapě. Pokud bys měl auto ( mluvím o skutečném autě, ne felicie, favorit, apod.) velikosti vyšší třídy,poznal bys, jak velkej je rozdíl mezi letní a zimní gumou, nejen na sněhu, ale i v dešti do plus pěti stupńů, v marastu, na dálnici, když dejme tomu v 80 km/h vletíš na břečku, atd.,atd. Pokud jezdíš přes zimu ve městě a ještě jen když je sucho, pak je to jiná. Ale vydávat to za obecnou pravdu, to může jen cvok.
0/0
24.11.2004 23:47

Bru

Re: Re: Kazdy rok
Ach jo, proč se zase ňákej zamindrákovanej zbohatlík obouvá do starších škodovek???? Uklidni se, sedni si do toho svýho meďáku, a dál si mysli že seš kvůli tomu lepší člověk... Další stovky lidí ale budou vědět že seš vopravdu jenom ten Janek.
0/0
25.11.2004 13:44

JankovicJanek

Re: Re: Re: Kazdy rok
Zbohatlík ? Co to je ? Je něco špatnýho na tom, že jsem roky dřel, abych něco vybudoval ? Ty budeš určitě nějakej vesničan, co je ve tři odpoledne v hospodě a nadává na poměry, že ? Ale k věci: pokud bys totiž měl auto velikosti vyšší třídy, věděl bys, že se na sněhu ovládá daleko hůř než auto lehčí. Takže tam je použití zimních gum naprostou nezbytností. No a vzhledem k tomu, že tu zkušenost nemáš, tak aspoň plácáš voloviny.Jak u vás v hospodě u piva, že jo.
0/0
25.11.2004 15:12

TDi

Re: Re: Re: Re: Kazdy rok
Ano mate pravdu , ze na vozech s motorem v predu a nahonem na zadek je obuti vice znat na jizdnich vlastnostech, ale o tom jsem nemluvil. Mam dojem , ze jsem chtel zdelit me presvedceni ze zimni gumy prodavane v supermarketech nedosahuji kvalit nekterych letnich. Netusim co kolega , Ford Tranzit  je dost velke auto a i stim se da jezdit celou zimu na letnich gumach i kdyz to neni to prave , ale da se. Dobra dame do zakona ze auta vyssi budou miti povinne obuti M+S od 1.10..do 30.5. a klidne vas podporim v referendu.
0/0
25.11.2004 21:59

Bru

Re: Re: Re: Re: Kazdy rok
Na tom že někdo maká nic špatnýho neni, že má prachy taky ne. Ale že to takhle každýmu cpe, to už úplně košer neni. Ale, jak říkáš, k věci: Oktávka r.v. 1999 ti asi nepříde jako vyšší třída, neni, ale budu smírnej a souhlasim, že auto+zima=zimní gumy (ono i na mokru je to o dost lepší na zimních, to mám ze zkušenosti). A jestli si myslíš že na váze auta záleží jenom na sněhu, tak si vzpomeň proč asi maj WRCéčka stanovenou min. hmotnost...???? A taky je vlastně jasný, že těžký auto prostě má, díky vyššímu tlaku na styčnou plochu, jednoznačně horší adhezi.
0/0
26.11.2004 13:12

socka

zmena zakona
proc rovnou nenavrhnout jezdit v zime na retezech ? maximalka 20km/h + troubit po dobu jizdy, myslim ze by umrtnost chodcu klesla na nulu, jinak k ty demagogii ze kdyz nabouram tak za to muzou letnaky se mi libi, v lete za bouracky muze alkac, v zime gumy, pak ale nechapu proc sem boural kolege pepa, na podzim strizlivej a na zimacich, Bambas, muzes mi to vysvetlit ? btw jezdim tramvaji a obcas sypu tramvajakovy pisek pod kolecka kdyz stoupe chodkovou(hooodne vostry stoupani v praze, cca metr na 100metru) , pac mu to klouze, to jen abyste na me nervali ze litam na tvrdy smesce, motorismu zdar, Skromach for premier
0/0
24.11.2004 21:10

JankovicJanek

Re: zmena zakona
Hele, jedna socka se ozvala a nezklamala. Neumí to psát, neumí to jezdit a ještě podporuje Škromacha, toho šéfa lůzy a podporovatele nemakačenků..... Už aby byly volby a vyhrála pravice, zatočíme s nemakačenky po našem - pracovat a když nemakáš, nic nedostaneš ! 
0/0
24.11.2004 23:53

Bru

Re: Re: zmena zakona
Ježiši ty seš ale omezenej. Je mi tě fakt líto. Seš z Prahy, viď, podnikatel, viď, stěží máš střední, viď. Asi to neni pravda ale vypadá to tak. Radši si jdi občas zaběhat ať si tu agresivitu nevybíjíš na lidech. Bude to lepší pro tebe i tvoje okolí.
0/0
25.11.2004 13:52

JankovicJanek

Re: Re: Re: zmena zakona
No, ty máš dost. Hele, už je čtvrt na čtyři, tak už koukej, abys byl v hospodě a vychvaloval tam lůzu z ČSSD. Svý k svému....socko z vesnice
0/0
25.11.2004 15:15

Bru

Re: Re: Re: Re: zmena zakona
Jestli ti Praha příde jako vesnice, tak prosim. Jestli ti student vejšky, kterej pracuje, příde jako socka to ti neberu. Spíš mi příde že k tomu nadávání na poměry máš blíž neš já, ale nenadáváš v hospodě protože by tam s tebou asi málokdo šel. Štěstí si za peníze nekoupíš. Seš toho nádhernym příkladem.
0/0
26.11.2004 12:32

fuf

bond
kdybys nebyl vokurka, tak by si vedel ze hreby jsou urcene pouze na led....takze na snehu nebo na holem asfaltu jsou ti spis na obtiz...ale asi jen pet minut nez se totalne odelaj a utrhaj leda ze by byly fakt vytahovaci na spinac...    uz nekoukejte na video
0/0
24.11.2004 20:49

bigpoint

Co kdyby silnicari v Praze nesolili?
Na aute mam zimaky, ale vzdy me moc netesi sul na silnici. Podle me kdyby silnicari treba v praze jen trochu pohazeli nejakou tu skvaru, pro auto by to bylo lepsi, lide by jezdili opatrneji, na letnich by nejezdili vubec a bylo by vyreseno. Na horach se tez moc nesoli a je vsude snih na silnici a jezdit se na tom da. Jinak bych byl pro at ma na aute kdo chce co chce, ale pri nehode aby to pojistovna radne zohlednila, at uz vyssi pojistkou ci tim, ze neproplati zdaleka vse.
 
0/0
24.11.2004 20:25







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.