Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čeští řidiči padesátku stále nedodržují

Po letošní masivní kampani, která řidiče nabádala k používání bezpečnostních pásů, ministerstvo dopravy ve spolupráci s Českou pojišťovnou odstartovalo projekt zaměřený tentokrát na dodržování rychlostních limitů v obcích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pepan

Co nejkratší dobu!!!
Chodci chodej jako prasata, řidiči říděj jako svině.
Já se snažím být v té dopravní gžungli co nejratší dobu (eliminovat riziko dopravní nehody) a tak to všude valím co to dá, je abych měl co nejrychleji autíčko zaze v garáži.
No počítejte se mnou. Pokud budu na silnici pouze 30 min. místo 1 hodiny podkám o 50% méně ostatních účastníků provozu.
Jednoduchý počty! Ne?
Navrhuji zrušit veškerá omezení rychlosti.
0/0
2.2.2005 11:09

davexx

Re: Co nejkratší dobu!!!
Tak právě pro Vás tady mám důležité informace: Vážení rychle jezdící řidiči - dobrovolní dárci orgánů Velmi si vážíme Vašeho neutuchajícího zájmu o dobrovolné dárcovství orgánů, který denně prezentujete na silnicích. Věřte, že ani ten nejlepší chirurg by se bez Vašich orgánů při transplantaci neobešel, proto si Vašeho rozhodnutí velmi vážíme a uvádíme několik rad, které Vám usnandní Vaše rozhodnutí a nám práci.
0/0
2.2.2005 16:51

davexx

Re: Re: Co nejkratší dobu!!!
1. K darování orgánů si vybírejte snadno dostupná místa, jako například: hustý, ale rovinatý les; betonové stěny bez oken, které udrží náraz ve vysoké rychlosti, zaparkovaná těžká vozidla, stojící vlaky, atp. 2. Dejte nám vědět alespoň dvě minuty (při Vaší bežné rychlosti je to tak 5 - 6 km jízdy) před okamžikem, než se dostanete k Vámi zvolenému místu. Orgány je nejlepší odebírat ještě teplé, takže neradi zbytečně ztrácíme čas hledáním dárce. Využijte naší zelené linky 800 674 269 - pro lepší zapamatování 800 ORGANY. 3. Mějte na sobě pevné oblečení (například koženou bundu), které udrží vaše orgány pohromadě, nevěřili byste, jak špatně se hledá třeba ledvina ve spadaném listí. 4. Buďte zdraví, i drobné nachlazení může ohrozit Vámi obdarovaného pacienta. 5. Není nutné být za každou cenu střízliví, je mnohem zajímavjejší pohled na pacienta, který se probere po transplantaci z narkózy a hned je ve veselém alkoholovém opojení. Jen to nepřehánějte, pacient probouzející s
0/0
2.2.2005 16:51

davexx

Re: Re: Re: Co nejkratší dobu!!!
Děkujeme za pochopení a slibujeme, že při dodržení výše uvedených zásad se o Vaše orgány dobře postaráme. Těšíme se na další spolupráci, Vaše oblíbené transplantační centrum
0/0
2.2.2005 16:52

Dodržujte
Správně - přesných 50 je třeba dodržovat za každou cenu! Třeba při jízdě po Václavském náměstí nebo Ve Smečkách... Stejně tak na Chlumecké mezi Rajskou zahradou a nájezdem na R10 a D11.
0/0
30.12.2004 12:23

Radek

Re: Dodržujte
50 není povinnost ale maximum, takže přizpůsobit. A na Chlumecké to vypadá úchylně ale je to podle mne stejný důvod jako v Tyrolsku na dálnících 22-06 - hluk. Jinka samozřejmě jsou tisíce míst kde rychlostní limity navrhoval spíš nenavrhoval úředník od stolu. BTW: na Václaváku je všude přednost zprava...
0/0
9.2.2005 13:48

Em50C

Na Slovensku
je v obci povolená 60-tka a je to podľa mňa aj lepšie než 50-tka. Vás to ťahá na 60-tku a nás už zase na 70-tku, najmä ak sú obce dlhé. Ale viem, že mám problém, keď idem do Brna (som zo Záhoria, t.j. záp. Slovensko), tak sa "zabudnem" a idem 60km/h u vás a dostanem pokutu.  
0/0
29.12.2004 23:36

davexx

Re: Na Slovensku
On jeden zásadní rozdíl mezi 50 a 60 je. A je to brzdná dráha. Víte, že na dráze, na které auto jedoucí 50 km/h zabrzdí stihne auto jedoucí 60 km/h jen přibrzdit na 33 km/h? Tohle je čistě teoretický výpočet, v praxi s ohledem na reakční dobu by to dopadlo ještě hůře. A to, jestli před dítětem, které mi vběhlo nečekaně před auto stihnu zabrzdit a nebo do jej 30 smetu, to je obvykle rozdíl života a smrti.
0/0
10.1.2005 18:20

steve.vai

Re: Re: Na Slovensku
no jo, s podobnou argumentaci bych mohl tvrdit, at se jezdi 5km/h, protoze na draze, na ktere auto stihne z 5km/h zabrzdit stihne auto jedouci 50km/h jen pribrzdit na 40km/h (tohle cislo sem si tipnul). podle me je jedno, jestli je povolena 50-ka nebo 60-ka, hlavne se musi vymitit ti ko***i, co jezdi v obci (a tim myslim opravdovou obe, kde sou prechody a je treba jet pomaleji a ne rovnou prehlednou cestu co jeste patri do katastru obce) 110......jinak ja se 50-ku stacim dodrzovat, kdyz uz to jednou schvalili. .....nicmene tyhlety "teoreticke" vypocty bych zas tak neprecenoval.....peace...
0/0
29.1.2005 22:45

davexx

Re: Re: Re: Na Slovensku
Nesouhlasím s Vámi. Rychlost 50 km/h je jisté optimum vyplývanjící jednak ze statistik nehodovosti, kde je zlom v následcích nehod při 50 km/h a 60 km/h. Další faktor je hlučnost a spotřeba, která je taky celkem zlomová právě u těchto rychlostí. Dlaší faktor je samozřejmě doba dojezdu. Při běžném městském provozu se doba dojezdu při rychlosti 50 km/h a 60 km/h téměř neliší. Při výrazně nižších rychlostech by samozřejmě bezpečnost rostla, ale boda dojezdu by tím neúměrně rostla. Rychlost 50 km/h je jisté optimum a proto je stanovena ve většině zemí .
0/0
2.2.2005 10:26

tralala

Re: Re: Re: Re: Na Slovensku
s tím moc nesouhlasím. 50 musím jet na trojku, 60tku mi už bere čtyřka. Tak s tou spotřebou a hlukem to není tak jasný. A to mám u nás jedno z nejběžnějších aut.
0/0
11.2.2005 9:17

Kraken

PF - 2005
Přeji všem, úspěšný rok 2005 ! ! PROSÍM DODRŽUJTE 50, 90, 130 KM/hod. Já se snažím, pouze na dálnici mám občas problém. Omlouvám se.
0/0
29.12.2004 21:44

Václav

Re: PF - 2005
To seš pěkně měkej. Já jezdim 55 - 100 - 140 . A ani novej bodovej system mně nezmění. Navíc je to malý přestupek.
0/0
29.12.2004 21:59

Em50C

Re: PF - 2005
Ja na Slovensku jazdím 60 (povolená je 60), 100-120 (povolená je 90) a 120-170 (pov. je 130). Ani pokuty ma nezastavia.
0/0
29.12.2004 23:38

Radek

Re: PF - 2005
A co takhle 80 - 140 - 180 ? To je max. za 500, když neděláš blbý  na policajta ale .
0/0
9.2.2005 13:52

MS

Absolutni prednost chodcu
Chodci na přechodu mají "absolutní přednost" (krom vůči tramvajím), de facto "jsou na hlavní" a auta a motorky apod. jsou na přechodu "na vedlejší". Vyplývá snad z nějakého předpisu, že ne?
0/0
29.12.2004 20:45

kuba

Re: Absolutni prednost chodcu
S pojmem "absolutní přednost" bych operoval velmi-velmi opatrně. Absolutní je totiž zcela iracionální a pouze teoretický pojem a v běžném životě se proto ani nemůže vyskytovat. A bohužel právě proto, že řada chodců na tuto "absolutní přednost" bláhově - především díky mizerné osvětě zákonodárců - příliš  spoléhala, pak způsobilo, že byli nechtěně zařazeni do kategorie "bývalých chodců". Je totiž zcela nezbytné aby o tom, že konkretní situaci je možné pokládat za vhodnou pro bezrizikové využití této přednosti věděli jak chodec tak i řidič. Mnoho chodců si totiž myslí, že když oni vkročí do vozovky, tak taždý řidič je povinen okamžite prudce dupnout na brzdy aby oni mohli ležérně přejít. Nic při tom nevědí o tom, že existuje nějaká brzdná dráha a že pokud řidič skutečně velmi prudce zabrzdí tak riskuje že do něj ze zadu narazí auto jedouc
0/0
30.12.2004 13:02

kuba

Re: Absolutni prednost chodcu
za ním. Bylo by proto skutečně velmi vhodné, aby se udělala nějaká široká informační kampaň, které by vysvětlila chodcům, že na přechodech sice mají v principu přednost, ale že tato přednost je nutně ještě podmíněna jistými konkrétními okolnostmi (rychlost a vzdálenost vozidla, ohleduplnost řidiče apod.) a že je proto v jejich životním zájmu aby vstupovali do vozovky teprve a jedině tehdy až se ubezpečí, že o nich přijíždějící řidič ví a že jim onu přednost skutečně dá. Jinak se jedná o chodce-sebevraha, který bude opouštět tento svět s dobrým pocitem, že byl v právu.
0/0
30.12.2004 13:21

Fido

Re: Absolutni prednost chodcu
No presne tohle je hovadina, kterou rozsirila TV nova a chodci se ted chovaji jako hovada. Zrovna vcera mi primo pred auto napochodovala jakasi debilni blondyna (na cervenou) a ani se neobtezovala podivat kolem sebe. A prestoze sla na cervenou a dokonale zabrzdila provoz, vykracovala si jak na vylete a ani ji nenapadlo treba popobehnout.
0/0
6.1.2005 18:06

kuba

Re: Absolutni prednost chodcu
Už to tady někde bylo, jenom to připomenu: Tento problém vyřešili někde v cizině tak, že udělali asi 15 m před přechodem pro chodce na vozovce tlustou čáru. A chodec smí na přechod pro chodce vstoupit "přednostně" jedině tehdy když mezi ním a toto čárou není žádné auto. Jinak poruší dopravní předpisy! Není to jednoduché ? Mimochodem víte někdo kolik stojí taková čára? A kolik stojí lidský život ?!?
0/0
6.1.2005 18:29

davexx

Re: Re: Absolutni prednost chodcu
Ta čára by byla problém, protože by musela být logicky nakreslena tak, aby bezpečně zabrzdila auta, která jednou 50 km/h, bohužel najvíce chodců mají na svědomí právě ti, kteří jezdí mnohem více a tahle čára by tím byla spíše nebezpečnou, než bezpečnou.
0/0
10.1.2005 18:26

Paja

Re: Re: Re: Absolutni prednost chodcu
Nesouhlasím. Nejvíc chodců mají na svědomí chodci. Vlezou vám těsně před auto a řidiči snaž se (zrovna včera mi vlezla před auto bába a myslela si, že na tý sněhový břečce budu stát na fleku - kráva jedna - bohužel se mi ji nepodařilo sestřelit).
 
0/0
2.2.2005 11:03

Roumen

Pocty...
Zajimalo by me, jakym vypoctem se doslo k tomu, ze 60 je nebezpecna, rychlost zatimco treba 50 uz je bezpecna. To musej bejt nejaky divny pocty. Teba pro lidi v zemich, kde maji ve meste povinnou 40 (napr. Andora) musime bejt desny vrahouni, kdyz jezdime nebezpecnou 50. A to jen proto, ze u nich nekdo spocital, ze bezpecnych je 40? Stejne divny mi pripada hadat se o 130 na dalnici. Vsichni osklivci, co jezdi 140, jsou nebezpecni a zli. Pritom kdyby poslanci odpadlovali, ze povoleno je 140, tak by to bylo v pohode? Rozdil je jen v tom, co nam kdo z paralamentu nakuka, ze je spravne...kdyby odhlasovali 100, tak vsichni co tu sedime a jezdime 130, jsme nejvetsi osklivci na svete a jezdime nebezpecne....
0/0
29.12.2004 20:17

2Mac7

Re: Pocty...
Zatímco náraz vozidla jedoucího šedesát kilometrů za hodinu přežije pouze patnáct procent chodců, při střetu s automobilem jedoucím padesát kilometrů za hodinu se šance chodce zvyšuje až na padesát procent, ....samozřejmě, že 40 by byla ještě bezpečnější
0/0
29.12.2004 21:09

Roumen

Re: Re: Pocty...
No, nechci bejt demagog, ale naraz do stojiciho auta prezije az 100% chodcu. ;-) Bud budeme jezdit a chodci chodit, nebo budem predpokladat, ze do sebe budem narazet a pak teda bysme jezdit nemeli. Kdyz teda sme takovy humani, proc nejezdime tech jeste bezpecnejsich 40, nebo dokonce 30? To jako proste nekdo definoval, ze "az padesat procent" (jen tak mimochodem slovicko "az" je hodne kouzelny a ve statistickych lzich urcite figuruje na prednich mistech pouzivanosti) staci a zbylejch padesat procent sou povoleny ztraty, nebo jak to je? :-) Me to totiz vazne neni jasny. ;-) Proc by ten, kdo jede 55 mel bejt vetsi vrahoun nez ten, kdo jede 50? B-) Je to proto, ze naraz v 55 prezije uz jenom (rekneme) 46% a to je malo? ;-)
0/0
29.12.2004 21:20

aki

Re: Re: Re: Pocty...
 jo tohle se mi líbí. Snad jenom ještě že řidiči mají oči a auta brzdy. Takže je to cele o tom kam bezpečně vidim a co ubrzdim. Jezdim tak. Když pojedeš 15 a někoho stejně trefíš - svou vinou, pak nikoho 50 stejně nezachrání protože jsi něco nepřizpůsobil.... Jed tak at nikoho nikdy netrefíš, ale na 50ku n.p.r. se vykašli.
0/0
7.1.2005 22:42

aki

Re: Re: Re: Pocty...
Vlastně...ne, 99%. Asi před 20 lety, stál jsem s autem najetým uprostřed křižovatky T, stál jsem a dával přednost. Najednou rána, z boku mi na auto naběhla starší dáma a o přední sloupek a horní okraj skla se fest praštila do hlavy. Nikdy nezapomenu, jak jsem tam stál mezi davem později seběhnutých lidí, ruce až po lokty od krve, jak jsem jí dával první pomoc a vypadal jako vrah s usvědčujícím dolíkem ve sloupku auta. Byl jsem ještě i na návštěvě v nemocnici, naposled. Nebýt svědků, nevím nevím.....
0/0
7.1.2005 22:54

j.

Re: Pocty... - statistika
Doslo sa k tomu statistickymi metodami a nasledne ich "zmekcenim" behom pripravy zakona. V areali podniku kde pracujem je vsade povolenych 40 km/h, prave na zaklade statistickych vysledkov. Jednoducho sa predpoklada, ze akk dojde k nehode , budu jej nasledky pre ucastnikov minimalne. 60 km/h v slovenskych obciach vzniklo zachovanim z federacie, argumentovalo sa tym, ze kvoli neexistencii suvislej dialnicnej siete a obchvatov mesteciek a dedin, by sa vyrazne znizili rychlostne priemery na dlhych trasach, ktore vedu cez obce. T oze je 50 km/h spravnym smerom dokazuju priklady z okolitych krajin (Rakusko, Madarsko, Nemecko etc...  ) Cielom je zrychlit automobilovu dopravu v extravilane (preto by mi vobec nevadilo 150 na dialniciach) a maximalne spomalit v intravilane (okrem bezpecnosti je to aj o hluku, otrasoch etc...)
Zial tych 150 samozrejme neprejde aj kvoli ekologicko/ekonomickym argumentom (zvysena rychlost prinasa znacne zvysenie spotreby a nasledne
0/0
30.12.2004 9:29

Tomstersson

50
50 , ne50 .. i chodci se musi umet chovat a kolikrat za volantem s udivem sleduju, co vymysli...  Od te doby, co ridim sam, tak jsem se hodne zmenil i jako chodec...
0/0
29.12.2004 18:48

chanchez

Pane ministře, zamyslete se.
Úvaha, že situaci na HOROROVÝ stav na našich silnicích pomůže zlepšit nějaká billboardová kampaň, mi přijde zlehka infaltilní a albistický.Myslím, že je spíše potřea přitvrdit tresty, více kontrolovat, a opravdu nemyslím kontroly typů huráakce KRYŠTOF a s tím související buzerování řidičů za prošlou lékarníčku, a v neposlední řadě se zaměřit na výchovů řidičů.Jak je možný, že v autoškole stačí zalepit 3000.- navíc a náte řidičák bez zkoušek?Pane ministře a Vy všichni co máte dopravu v kompetenci, začněte s tím něco dělat, nebo si opravdu budu myslet, že si Vás z dání platíme jen tak na okrasu!!!!!
0/0
29.12.2004 18:29

Leon

O co na silnici vlastně jde?
Lidi, kdyz to tady čtu, tak z toho mám takový divný pocit. Řídit auto je přece hlavně o zodpovědnosti. Za sebe, za všechny ostatní, se kterými se na cestě setkáme. Já si nedělám iluze o tom, že bych byl zrovna dobrej řidič, jezdím teprve rok a mám za sebou jen necelých 20 tisíc kilometrů "zkušeností" a občas se mi povede udělat nějakou botu. Ale snažím se ze sebe nedělat supermana, který dokáže všechno a rychlá jízda mu zvyšuje sebevědomí a tak, ale hlavně jezdit ZODPOVĚDNĚ. Ta situace na silnicích je fakt děsná. Snažím se jezdit podle předpisů a dodržovat rychlost. Není mi ale veselo, když vidím, že třeba zrovna tu rychlost opravdu dodržuje snad každý desátý... Zalovmě v paměti a přijdeme na to, že snad všichni známe někoho, kdo sám, a nebo nějaký jeho příbuzný, měl autonehodu nebo při ní dokonce zahynul. Zbytečně. Chce to fakt jen víc ohleduplnosti a zodpovědnosti. Řekl bych, že to není tak těžký.
0/0
29.12.2004 17:40

petrumr

50
Víc soukromých firem na měření rychlosti,jestli zhánějí lidi,tak se hlásím.to by bylo policajt nepolicajt-2000,pěší zona-pekař 32Km-2500Kč,autobus-5000,šalina6000Kč pánové tady sou rezervy
0/0
29.12.2004 17:28

trkac

50-ka?
To je porad dokola. Neni to (jen) o rychlosti. Jsou "ridici", kteri jedou po meste ctyricet a kdyz je minu (o predjizdeni ani nemuze byt rec) a za chvili poustim na prechodu matku s kocarem, projedou v druhem pruhu tesne pred kocarem svoji ctyricitkou. Nakonec projedou krizovatku na cervenou nebo odbocej nekam, kam nesmi. Nevim kdo je nebezpecnej, ja kterej jedu sedesat a cumim na kazdyho trubku na chodniku, jestli mi nahodou neupadne pod kola, kazdyho noumu z vidlakova, kterej se vydal na cestu svyho zivota do velkomesta, atd. nebo pilot, kteryho jsem popsal vyse???
0/0
29.12.2004 17:05

Leon

Re: 50-ka?
Kdo je nebezpecnejsi neni ta spravna otazka. Nelibi se mi, ze se snazime porad nekde s nekym "porovnavat". Kdyz misto svy sedesatky pojedes padesatkou tak jak se ma, budes tim spravnym a ohleduplnym ridicem. A o to jde. O TO JDE.
0/0
29.12.2004 17:24

kuba

Re: Re: 50-ka?
Přesně tak - pravidla by měla být jasná a jednoznačná. Když je tam předepsaná 50, tak KAŽDÝ by to měl dodržovat (včetně bohurovných  ministrů). Nějaké úvahy na téma "já jsem (na rozdíl od ostatních nemehel) vynikající řidič a ať jedu jakkoliv rychle, tak vždy jedu perfektně a bezpečně" jsou projevem subjektivní namyšlenosti a jsou tudíž objektivně nebezpečné a nepřijatelné. Čili: pokud jdeš 50kou a nějaké nemehlo ti náhle vběhne pod kola - tak je to jeho vina. Pokud ale jedeš 55kou (a víc) - tak je to tvoje vina. Máš totiž jízdu přizpůsobit okolnostem a především dodržovat dopravní předpisy. A pokud se ti 50ka zdá pomalá, tak se zasaď o změnu předpisů. Ale do doby jejich změny je dodržuj a nevytvářej si své vlastní !!!
0/0
29.12.2004 17:51

trkac

Re: Re: Re: 50-ka?
To co tady pises je tuze hezky a rozhodne pravdivy, ale... Neomlouval jsem sve "porusovani" pravidel. Zamyslel jsem se nad smyslem (a hlavne medializovanou samospasitelnosti) omezeni rychlosti na padesat... A rozhodne se nepovazuju za nejakeho nadridice. Jen si myslim, ze aspon tako ja by mel jezdit kazdy, kdo do auta useda. Kdyz ale vidim, jak jezdi nekteri kolegove, odhaduju procento Ridicu tak na tricet procent :(
0/0
30.12.2004 16:57

Fido

Re: Re: 50-ka?
Ono by stalo za to se zminit i o smysluplnosti dodrzovani rychlosti za kazdou cenu. Pri zavadeni 50 Km/h ve mestech bylo slibovano, ze tam, kde to lze, bude povolena rychlost vyssi. A realita je takova, ze na nekolikakilometrovem triproudovem, rovnem a prehlednem useku, v jehoz okoli se vyskytne maximalne jeden chodec tydne, za jedinym patnikem ciha policajt s radarem a meri tu padesatku.
0/0
6.1.2005 18:17

petrumr

Re: 50-ka?
Přesně tak,já nemám rád co jezdí v evo3 atd.od140 a výš
0/0
29.12.2004 17:48

Mju

Veřejné osvětlení
A může mi teda někdo vysvětlit, proč (minimálně v některých částech Prahy) je rozsvěcováno veřejné osvětlení až v okamžiku, kdy se úplně setmí??? Nemělo by to být spíš hned, když se začne stmívat? To je přesně ta hodina mezi 17. a 18.... Když jsem se na to ptal před časem na příslušných místech, odpověděli mi, že na rozsvěcení veřejného osvětlení teď mají vysoce přesné hodiny... Ale aby na nich nastavili o hodinu míň, to je nenapadlo... Až někdo porazí nějakýho mýho příbuznýho potom, co se začlo stmívat a nesvítilo veř. osvětlení, někomu tam asi rozbiju hubu.
0/0
29.12.2004 15:52

petrumr

Re: Veřejné osvětlení
tAM NEJSOU HODINY,ale soumrakové čidlo,které se sepne jak se sešeří-to se může stát i v poledne třeba když je bouřka atd.V každým městě je tych čidel více-obvody,tak z letadla je vidět,že na východě se rožíhá dříve.Radím najít rozvaděč a poštelovat potenciometrem na+ co si neuděláš sám,nemáš
0/0
29.12.2004 16:58

mára

policajti
dnes sem jel za cajtama asi 15 km. takovejma prdelema, sama vesnicka, sama zatacka, 2 nakladaky se tam sotva vyhnou. mistama jsme jeli i 30km/h. vetsinou ale 80, ale i 100-120. pres vesnice a bez majaku
0/0
29.12.2004 15:35

R.

Re: policajti
Párkrát jsem jel v Praze za policajtama podle předpisů, pak jsem je zkusil předjet a zjistil, že na to pečou, takže teď už je předjíždím běžně, zatímco oni dodržují rychlost (další předpisy už moc ne). Jo, ty reportáře v médiích k něčemu byli, teď už nejezdí jako takový prasata.
0/0
29.12.2004 15:37

R.

Demagogie
Co to je v tom článku za demagogii? Nejvíce nehod je v pět, mrtvých v šest. Příčina jasná - špatná viditelnost chodců. Auta musí v době, kdy je v té době šero či tma svítit, tak ať se chodci taky zviditelní nebo ať nelezou do silnice, když něco jede (zákon je před smrtí neochrání). Kontrolovat svícení je prospěšnější než rychlost, neosvícených aut jezdí pořád dost. Dál - chci statistiku - jsou ti mrtví na přechodech nebo mimo? Jestli mimo, tak to není problém 50. Jestli na přechodech, tak ať namísto kravin zaplatí MD osvětlení přechodů, kde to je tak každý (chodci i řidiči) potvrdí lepší viditelnost chodce. No a poslední - pokud někdo chodce vidí, tak ho nesejme v 60 či 50, ale v menší rychlosti, protože brzdí. Celý problém není v rychlosti, ale ve značení přechodů a viditelnosti chodců. Řeší někdo dodávky zaparkované u přechodu? Nemělo by tam být 5 m volných z každé strany? To jsou problémy, ne rychlost
0/0
29.12.2004 15:24

Martin

Re: Demagogie
Je to tak, jak tvrdíte. Osvětlení přechodů v některých městech je děsná bída. Není problém s chodci ve dne, když je řidič vidí už z dáli, mě snížit rychlost či zastavit problém nedělá, ale ve tmě, to je děs, zvláště teď v zimě, kdy chodci mají tmavé oblečení. Pokud proti vám jede auto s rozsvícenými světly (xenonové výbojky u protijedoucího auta navozují někdy pocit výslechu před rozsvícenou žárovkou), tak toho tmavého chodce u kraje cest nebo dokonce mezi pruhy vídíte až na poslední chvíli. To se někdy leknete i při 40 km/h. A úplně super je neosvětlený přechod s ostruvkem mezi pruhy, kde je těsně před přechodem obrovská kulatá značka se šipkou, která toho chudáka chodce celá zakryje. Pokud je malé postavy, tak toto řešení přechodu je pro toho chudáka medvědí službou.
0/0
30.12.2004 9:36

XXXX

Re: Re: Demagogie
Je to přesně tak jak říkáte.Ministerstvo by se mělo zasadit za to že osvětlí všechny přechody. Jenomže problém je jak ty přechody najít, když mnohdy nejsou ani na tý silnici vidět, že
0/0
2.1.2005 10:49

Atom

Padesátka
Padesátku začnu dodržovat, až ji začnou dodržovat naši zákonodárci a policajti. Nebo jsou něco víc? Měli by být příklad pro ostatní a já jezdím pouze jako oni   - jsou mi příkladem
0/0
29.12.2004 14:53

2Mac7

Re: Padesátka
zákonodárci jsou blbové, tak  Vy také , dobrý
0/0
29.12.2004 21:11

Nespokojený

Nebudem
A taky ji dodržovat nebudem,dokud nám neudělaj silnice,kde nebude na každejch 5 kilometrech díra se 3 barákama.
0/0
29.12.2004 14:33

JayC

Já nechápu padesátku nikde!
Jezdit v obcích padesát, je prostě nesmysl! Svátečním řidičům to možná stačí, aby se jejich stará mohla na zadním sedadle kochat okolní krajinou, ale mně - denního řidiče - to fakt dohání k šílenství! Navíc padesát nejezdí ani sami policajti! Měli by to zvýšit na 70 a na dálnici, jako v Německu, neomezovat - předevčírem jsem na liberecké dálnici udělal 185km/h! To byla jízda!
0/0
29.12.2004 14:32

MM3

Re: Já nechápu padesátku nikde!
185 ? Žebrota. Mám osobák 275km/h od Boleslavi ku Praze, ale už jsem z toho vyrostl. :-D
0/0
29.12.2004 23:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.