Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta z Kolína mají i druhou stranu

Chodí po světě hodně lidí, kteří chtějí jezdit, ale nemají moc peněz. Ti potřebují levná auta. V Evropě nad tím výrobci dosud trochu ohrnovali nos. Výroba levných a malých aut je pochopitelně méně výnosná než aut větších a lépe vybavených, přitom vývoj moderní techniky je hodně drahý.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

logo

ds
jestli jste viděli třeba tu toyotu z kolína tak uznáte že jediný co je na tom kvalitního je pouze motor....
0/0
5.1.2006 12:34

Pozemstan.

Nova Skoda Octavia propadla pri Crasch testech.
Dvoutunka totalne propadla - jenom 4 hvezdy. Uz i ten SEAT je lepsi  a rozhodne kvalitnejsi, nafta z nich nestrika, vyfuky neupadavaji a sroubovak k odemykani pouzit nelze. Nejmene prakticke, bezpecne a kvalitni auto na svete za nejvyssi cenu na svete je famoustni SKODA OCTAVIA. Receno ocima zlodeju(podnikatelu v Cechach) fantasticky uspesny vyrobek. Nic netrva vecne. Ze by Skoda zapomela testy namazat.
0/0
16.12.2004 9:35

Lucius Malfoy

Re: Nova Skoda Octavia propadla pri Crasch testech.
jenom stručně - SEATy mají naprosto stejnou svolávačku, jako Škodovky či pravé VW, používají stejné zámky, jako ostatní koncernové vozy, čtyři hvězdičky v NCAP jsou nadprůměr, autor je osoba bez jakéhokoliv smyslu pro realitu :-)
0/0
16.12.2004 10:07

Lucius_Malfoy

Ježíšmarjá, pardon,
autor neměl na mysli  bariérové euroNCAP crash  testy, ale nějaké jiné, mně dosud neznámé Crasch testy, na kterých jistě Octavia II propadla na celé čáře a byla s ostudou odvezena do šrotu. Promiňte nevzdělanci, přehlédl jsem písmenko :-)
0/0
16.12.2004 10:38

nn

nn
rtzrzrezteřtzrgfhjgf
0/0
15.12.2004 11:19

Lucius Malfoy

O firmě leccos napoví i její web
Nebo to není firmní web ?
0/0
15.12.2004 11:04

Trucker

Fuj
Fuj,hrozný hybridy!
0/0
14.12.2004 20:30

HankaS

Crash testy?
Docela by mě zajímalo srovnání crash testů všech těchhle nákupních tašek.
0/0
14.12.2004 15:52

Lucius Malfoy

Re: Crash testy?
To se dá dobře odhadnout, ještě před samotným rozstřelením o bariéru - deformační zóna vepředu minimální, dlouhatánské A sloupky, které se můžou zdeformovat i dovnitř, B a C sloupky ztenčené těmi nesmyslnými dveřmi vzadu plus nízké výrobní náklady, tedy absence vevařovaných výztuh. Takže ochrana (při standardním ofsetovém čelním nárazu) pro řidiče tragická v oblasti holení, chodidel a stehen, mizerná v oblasti pánve a bederní páteře, tak tak v oblasti hrudníku. U spolujezdce špatný hrudník a holeně (posun  cockpitové a frontendové skupiny, otázkou je, kam je směrována deformace agregátu). V každém případě je to na déletrvající pobyt v nemocnici, spíš na JIPce.   
0/0
14.12.2004 16:42

Eloney

Re: Re: Crash testy?
Tendle popis přesně sedí na čtyrhvězdičkovou oktáfku2. Hlavně čelní náraz je pro řidiče pozvánka k doživotní jízdě na vozíku. To potvrdili testy euro Ncap. Nejste náhodou škodovák ? Odpovím sy sám, ANO ! ! Pevně doufám že máš jeden z těch 6000 kusů nepovedenejch motorů TDI škoda-VW. Nebo fábii který v pohodě odejde převodofka ve 30 tisících km. Luciusy Malfoji neotírej svůj sprostý jazyk o tyto mini TPCA. Ty sou narozdíl od škodovek malý krásný auta.
0/0
14.12.2004 20:22

Lucius Malfoy

Re: Re: Re: Crash testy?
Stehna, holeně a bérce řidiče špatné, spolujezdce adekvátní. Hrudník řidiče adekvátní, vše ostatní zelené, tedy výborné.  Resumé - řidič pravděpodobné zlomeniny dolních končetin a pohmoždění, spolujezdec drobná poranění s pracovní neschopností.  Problém je v cockpitové skupině a postupné deformaci skeletu přední části karosérie ... Je ale znát, že ty testy neumíte číst, asi vás to vaši japonští cvičitelé nenadrilovali. Zrovna ochrana páteře je u VW na solidní úrovni ... A jezdím opelem Campo, motor je od Isuzu. Mimochodem, co je pravdy na tom, že ty krásný malý auta nemají plně čalouněný interiér ?
0/0
14.12.2004 21:02

Radek

Re: Re: Re: Crash testy?Eloney Eloney , ty jsi pako..
Viděl jsem hodně , už něco pamatuju , ale troubu , jako jsi ty , dlouho ne..Malý , krásný?????Toť otázka vkusu, ale na mne působí , jako Matis, za kterej nemůžeš nic zapřáhnout , protože tažný zařízení se nesmí na tento typ aut montovat , protože by se mu utrhla zadní náprava.Ty jsi zřejmně na tom s češtinou hůř jak  já (Oktáfka, převodofka,??????????????????????Nesmíš zas všemu tak věřit a brát vážně , myslím tím 30tisíc na poruchu převodovky i když se to může stát , protože jakékoliv auto včetně škodovky je stroj a stroj se někdy pokazí , ale nemusí to být pravidlem...Jinak přeju Kolínské fabrice aspoň takové úspěchy , jako má škodovka..
0/0
14.12.2004 22:12

153624

Re: Re: Crash testy?
jestli mne něco fascinuje, tak když čecháček naprosto přesně ví,jak dopadne crash-test auta, které se ještě ani nevyrábí...no zase jeden internetový odborník na auta...BRAVOOOOO...a neplácej hlouposti
0/0
14.12.2004 22:18

Lucius Malfoy

Re: Re: Re: Crash testy?
auta, které se ještě ani nevyrábí ... Jo, jo, ještě tak rozumět psanému textu, že ? To, co v Ovčárech rejdí po dráze jsou asi papundeklové modely. Ale vážně, až pár aut o bariéru rozstřelíte, tak si popovídáme o tom, jak se hodnotí pasivní bezpečnost. Ale vsadím svůj zlounský nick, že výsledky crashe s ofsetem nebudou nijak daleko od toho, co jsem napsal.
0/0
15.12.2004 5:48

153624

Re: Re: Re: Re: Crash testy?
Zřejmě se oba bavíme o Euro NCAP crash testech.Ty se dělají na autech ze sériové výroby,ta - shodněme se, ještě nezačala.Že mají prototypy za sebou dávno desítky a desítky interních crash testů, vím docela dobře.Automobilová strojařina mne tak trošku živí
0/0
15.12.2004 20:39

Lucius Malfoy

Príma :-) Takže se můžeme bavit o faktech.
Ono z těch obrázků toho bohužel moc vidět není, ale dvě věci jsou dost šílené na první pohled - šikmé a dlouhé A sloupky ve spojení s nízkými náklady a pak ten zadní sloupek, do půlky tvořený rámem zadních dveří. Možná to ani nebude problém v bariérovém testu, ale v případě převrácení bych rozhodně nechtěl v žádném tom voze sedět. Podívejte se třeba na tu citroení C1, ta je nafocená z dobrého úhlu - A sloupek je vlastně prodloužením blatníku a podběhu, zepředu tu skupinu zeslabuje nika reflektoru, zezadu výkroj pro zrcátko (tady bych ale ruku nedal za to, že je tam vevařená vložka), zdpola pak sání a chlazení. Na bariéře půjdou A sloupky do stran nahoru, doufám, že agregát se prolomí pod vůz, volantový hřídel s věncem asi nahoru a dopředu. Vypadá to, že maximum energie by se mělo zmařit na deformaci podběhů, blatníků a příčné mezistěny a posuďte sám,  kolik je tam možných konstrukčních řešení >
0/0
16.12.2004 7:11

Lucius Malfoy

pokračování
> v téhle cenové skupině - voština nebo sendvič tam asi nebude. To samé vevářené výztuhy ve dveřích ...  Cockpit půjde dolů, to je víceméně jednoznačné, takže nohy cestujících jsou na ráně první, je otázka, jak mají řešenou pedálovou podlahu.  O zbytku pak rozhodne tuhost platformy a kotvení sedadel, tipoval bych, že se konstruktér snažil dostat deformaci platformy spíš do horního oblouku, takže od bederní páteře výš by už mohl NCAP vyjít do oranžové nebo žluté, na zelenou je tam pořád málo místa a pytel to asi nezachrání. Váš názor, pane kolego ?
0/0
16.12.2004 7:19

153624

Re: pokračování
Z obrázků auta se nedá usuzovat na výsledek crash testu.Maximum nárazové energie bude nepochybně pohlcovat a rozkládat podlahová plošina + horní část skeletu.Mám doma auto s plastovámi blatníky, Al kapotou a za 5*.Uvidíme po oficiálním nezávislém testu.Lze se s ohledem na poslání vozidel domnívat, že většina nárazů bude v městském provozu při relativně nižších rychlostech, bude to podobné výsledkům C2.Víc očekávat je nereálné, ale přiznejme si, že většina vozového parku v ČR je na tom nekonečně hůře, což sice není argument, ale pravda to je.Vše je množina kompromisů.Určitě dopadnou lépe než VW Lupo z roku 1999.Podrobnosti na www.auto.cz   
0/0
16.12.2004 17:39

Lucius Malfoy

Re: Re: pokračování
Samozřejmě, že výkres nebo alespoň drátový model by byl lepší :-) Ale i z toho, co TPCA pustila se leccos odhadnout dá. S převládajícím  mařením energie v platformě naprosto souhlasím, ono moc jiných vhodných míst nezbývá, ale to je bolest všech miniaut a skelet bude asi velmi úsporný, s ohledem na cenu a to, co se ke mě občas donese :-)
Jinak s bariérovými testy (a testováním aut obecně) je to tak trochu podobné, jako s počítači začátkem devadesátých let - výrobci znají metodiku testování a vyrábějí produkt tak, aby v testech vyšel co nejlépe... Momentálně se všichni orientují na bariéru (a losí test, checht), ale vůbec neřeší třeba převrácení nebo šikmý impakt.  A řekl bych, že právě udržení životního prostoru při převrácení bude nejhorší konstrukční slabina těchle aut - jak vy se díváte na řešení střechy a C sloupků ?
0/0
17.12.2004 6:01

bufalobil

Jste blázni
ty auto nebudou pod 200 litrů ani náhodou, šacuju je něco mezi 220 až 240 na základu.V super výbavě bude stát klidně 300litrů.
0/0
14.12.2004 12:03

Vlk-Honzi

Re: Jste blázni
To odpovídá informacím z TPCA, ale nejsem si jist, že to v ČR bude prodejné v rozumném objemu. Pokud to bude stejně jako Fabka, tak lidi mají k Fabce důvěru - musí to tedy být buďto levnější nebo lépe vybavené ...
Jinak těch 300k si dovedu v super výbavě představit. Ale pokud bude základ jako fabka (tedy kastle a motor), pak si položím Fabku za 230 a toto za 220 a raději beru Fabku.
0/0
14.12.2004 13:58

MeowMan

Re: Re: Jste blázni
Lidi mají k Fabce důvěru proto, že spoustu čechů ani nenapadne koupit něco jiného než škodovku.
Než Fabii v základu s tříválcem HTP, tak radši beru tohle, Dacii Logan, Pandu, prostě cokoli.
0/0
14.12.2004 15:31

Vlk-Honzi

Re: Re: Re: Jste blázni
No právě - spoustu čechů ani nenapadne koupit něco jiného než škodovku - a je tedy třeba něco, co by je přesvědčilo - cena, výbava, marketing. Uvidíme, jak se s tím TPCA popere. Souhlasím, že ten základní motor Fabky je tragédie, ale na druhou stranu bych docela pochválil podvozek a dílenské zpracování. Uvidíme, co bude lákavější pro zákazníky.
0/0
14.12.2004 16:59

pepa

Re: Re: Re: Re: Jste blázni
Co to placate? Jaka tragedie? Ja ten motor ve Fabii mam a je totalne v pohode. Rozhodne je podstatne lepsi, nez ten 1.4 co tam byl driv.
0/0
14.12.2004 18:21

josef

Re: Re: Re: Re: Re: Jste blázni
Co to tady mumláš pepo ? ? Ty prezente s HTP polomotorem škoda bez výkonu. Ten motor je tak na popojíždění. Pár exotů s 1,2 HTP jsem už mimo město potkal, jsou nebezpeční sobě i svému okolí jako řidiči Avii. Menší kopec ve dvou lidech = brzda provozu. A navíc jsou dost poruchový, hlavně převodovky, těsnění motoru, elektroinstalace a světla. To se s vozy Toyoty, Peugeotu ani Citroenem nedá vůbec poměřovat. Jediný co tě omlouvá je nadšení pro škodovky. Čau ty podstatně lepší motore HTP 1,2 za 225 tisíc skoro bez volantu s tříválcem. Je to fakt raketa ze škodovky. Dej si tam radši ten poruchovej TDI . Nafta z něj prý stříká jako blázen  6000 motorů, všechno zmetky ze škodovky.  Vlastně z VW
0/0
14.12.2004 20:44

Vlk-Honzi

Re: Re: Re: Re: Re: Jste blázni
plázám tady svůj názor - ve Fabce s tímto motorem jsem párkrát jel a je to prostě líné auto. Vůbec si nedovedu představit, jak se to může chovat naložené ve řtyřech lidech. Po městě je to v pohodě, tam je to jedno, ale mimo město je prostě IMHO ten motor pro to auto příliš slabej. (V 1.4 jsem jel jen jednou, tak nemohu moc srovnávat.)
0/0
14.12.2004 21:22

Pepa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jste blázni
Tak ja nevim. Ja s tim mam najeto 30000 km zatim bez nejmensiho problemu. Jel jsem i dlouhe cesty ve 4 lidech (Zeneva), dojel jsem tam stejne rychle jako sef s Octavii 1.8l (10 hodin, 1000 km - prumerna rychlost 100km za hodinu se zastavkama na kafe a svacinu neni snad spatne, ne?). 140 HataTitlaPower jede i s tema 4 lidma a rekl bych, ze to je docela rozumna cestovni rychlost na dalnici (ostatne, muj nazor evidentne sdili tak 90% Nemcu na jejich dalnicich). Uz jsem v Mohelnicaku prednijzdel Octavcu 1.9TDI, protoze ridici jednotka mezi sedackou a volantem zapomnela, ze ani 1.9TDI do toho kopce na petku nevyjede...
0/0
19.12.2004 0:25

Pepa

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jste blázni
Mimochodem, ted jsem na cas mimo CR a jezdim s Fordem 3.8l. Mno, pravda, konu to ma podstatne vic nez ten muj Hatatitla v Cechach, ale zebych to tu nejak vyuzil... Cifernik tomu zazraku konci na 85 milich za hodinu, protoze to je asi jeste za "relativne" levnou pokutu. Mohl bych se nechat opijet zazracnou akceleraci na krizovatkach a vsem dokazovat, jaky jsem frajer, ze se umim i rychle rozjet, ale to fakt nepotrebuju... (mimochodem, mit to v Cechach, tak se za benzin nedoplatim. Ten vykon je potreba taky zivit a 15l/100 kdyz se tomu pritne je na Evropu trosku moc :-)) ).
0/0
19.12.2004 0:34

geroc

TPCA
Tohle nejsou auta pro chudé východoevropany. Ti potřebují Logany příp. Hyundaie nebo něco co odveze čtyři až pět lidí na 300 km s pořádným nákladen zavazadel. Tohle jsou nákupní tašky (jako druhé a třetí auto v rodině) pro bohaté evropany. 
0/0
14.12.2004 9:41

Vlk-Honzi

Re: TPCA
Ale i tady je docela dost mladých párů a důchodců, kteří nepotřebují "náklaďák" a dají přednost kvalitě před kvantitou. Uvidíme jaká bude v základu výbava, ale pokud bude slušná výbava, nebo v základu cena pod 200kCZK, pak bych řekl, že mají šanci i u nás.
0/0
14.12.2004 10:47

Condor

Re: Re: TPCA
Pokud vim, tak duchodci u nas brecijou nad tim jak maji malo penez a jak za bolsevika bylo lepe.
Rvou kdyz maji mesicne utratit o 1Kc vice nebot je to zrujnuje.
Rvou kdyz jim prida stat 100ks, protoze to je prdlajs.
Tak nevim...
0/0
14.12.2004 13:34

Vlk-Honzi

Re: Re: Re: TPCA
Co to s tím má společného?
Podívejte kolik z nich jezdí v daewoo, fabce a podobných vozech, případně uvažuje o Loganu. Netvrdím, že se mají všichni skvěle, ale je to docela zajímavá cílová skupina pro prodejce levných vozů - nechtějí nijak super výbavu, ale chtějí malé úsporné vozidlo za roumné peníze. Docela dost lidí si auto kupuje těsně před a po odchodu do důchodu, jako "auto na důchod".
0/0
14.12.2004 13:54

Kadlus

Re: Re: Re: TPCA
Existuje jedna velice pravdivá moudrost : Z mladého vola bude jednou starý vůl! Doufám, že si už teď platíš horentní připojistění, jinak budeš v důchodovém věku maximálně jezdit na kole - pokud to udejcháš. Pějný den JK senior
0/0
14.12.2004 19:50

Phalanx

uz sa kopiruje aj daewoo?
Napozaj pekné kópie Daewoo Matiz :-D
0/0
14.12.2004 8:46

ol

Mohly by přitáhnout..hlavně cenou.
..a to jen tedy,bude -li cena pod 200.000,-Kč.Pokud bude větší ,je z čeho vybírat jinde.
0/0
14.12.2004 7:48

Lucius Malfoy

Zdá se mi to, nebo mají ty věci
trojí dveře do kufru ? To je snad špatný vtip ožralého designéra ...
0/0
14.12.2004 6:14

Josito de las Cienagas

Re: Zdá se mi to, nebo mají ty věci
Troje dveře kam? Nejprve musí existovat nějaký kufr, teprve potom může být opatřen dveřmi...
0/0
14.12.2004 15:24

Lucius Malfoy

Re: Re: Zdá se mi to, nebo mají ty věci
Ten prostor za předními sedačkami mezi C sloupky není kufr ?  Přišlo mi to tak, ale možná to je jen schránka na CD do přehrávače :-)
0/0
14.12.2004 16:30

Ingrid

Re: Re: Re: Zdá se mi to, nebo mají ty věci
Co máte pane XY proti malým autům. Mě manžel koupil oktávii a do půl roku jsem ho přemluvila, aby toto zvláštní a uvnitř málé auto prodal. Koupil mi Micru od Nissana, a to je pohodička. Oktavie má sice velký kufr, ale to pro mě není podstatné. Já hledám jiné priority. Chci auto hezké, komfortní s automatem a spolehlivé. A navíc CD mám přímo v přehrávači 6 kusů. Takže kufr na CD, opravdu nepotřebuji. Jste takový rýpal.
0/0
14.12.2004 20:53

Lucius Malfoy

Re: Re: Re: Re: Zdá se mi to, nebo mají ty věci
Milá Ingrid, v automobilovém průmyslu pracuju už skoro ..cet let, těch automobilek jsem pár prolezl, od Forda v Saar Louis přes Škodovku až po Audi ... Jedna věc je Nissan Micra s ještě relativně slušnou pasivní bezpečností (byť to taky není žádný zázrak) - http://www.euroncap.com/content/safety_ratings/details.php?id1=1&id2=165
nabo starší elko tady:
, ale s krátkými sloupky A  a dostatečně širokým sloupkem C, který v případě převrácení udrží nad hlavou posádky nějaký prostor. Jenže tyhle věci z Kolína mají v zadním sloupku dveře v polovině jeho tloušťky, když se to auto převrátí, deformace otevře zámky, dveře se otevřou a ten zbylý materiál se prostě zbortí ... To se  nedá okecat, to je fyz
0/0
14.12.2004 21:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.