Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Mohli vojáci na přejezdu přežít?

Stačilo málo k tomu, aby pět vojáků, kteří ve čtvrtek zahynuli na železničním přejezdu na Prostějovsku, v tuto chvíli žilo. Stačilo možná jediné - závory, které by přejezd chránily. "Ano, to je možné," připouští Jan Kučera z drážní inspekce Českých drah.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

uprimnyhosan

hrdinove z Vrahovic
To co se stalo tj. smrt peti lidi je bezpochyby tragedie, ale........ za vsim stoji pravdepodobne jen a jen lidska hloupost!!! Nekteri obcane Vrahovic, videli ony vojenske tatry, jak cekaji pred prejezdem, kdyz se rozsvitila vystrazna svetla a pak se rozleji pres prejezd.....takova ruska ruleta, oni se totiz nasi vojacci asi dokazali vyhecovat k takovemu hazardu. Je smutne slyset v radiu, jak se stovky obcanu loucili s mrtvymi, ale ti si zrejme dost koledovali o tento spatny konec!
 
0/0
21.12.2004 21:51

keni

Nw vzdy je chyba na ridici
Uznavam, ze na 90% smeteni auta vlakem je chyba ridice. Ale na druhou stranu je plno prejezdu, kde jediny bezpecny zpusob prejeti je za pomoci dalsi osoby. Proste pokud nestrcite cumak na koleje, tak nevidite zda neco jede. Stacilo by obycejne zrcadlo. Dale ridici nakladaku na dalsich 20% prejezdu nemaji pokud je krizeni v ostrem uhlu sanci bezpecne prejet. Zase staci zrcadlo. Dela se to tak, ze se snazi podivat par set metru pred prejezdem a rychle prejet. Zpusob vystoupit, jit se podivat, nastoupit a prejet taky nic neresi. On by za tu dobu mohl vlak prijet.
0/0
15.12.2004 18:51

Pecaf

... Stůj, dej přednost ...
... před přejezdem značka „Stůj, dej přednost v jízdě!“. je povinné před přejezdem zastavit a pokračovat v jízdě teprve poté, když se řidič přesvědčí, že se neblíží vlak.
třeba tak, že zastaví (minimálně 15m před přejezdem), vyběhne na přejezd a dobře se rozhlédne jestli něco nejede  (anebo tam může vyslat spolujednoucí tchýni )
0/0
15.12.2004 13:03

salam_humusajn

Re: ... Stůj, dej přednost ...
Vem si ucebnici pro autoskoly nebo vyhlasku a zopakuj si rozdil mezi "zastavenim a stanim", "zastavenim" a "zastavenim vozidla".
0/0
4.1.2005 0:29

elDuce

bordel
Spis si myslim, ze bud ridic nevidel na svetlo, coz je dost mozne, protoze kolikrat neni videt ani na blby semafor na krizovatce, kvuli spatnemu uhlu a protisvetlu, nebo ze se zde konal zase jeden pripad "to jeste sithnem"...
Nevim jak dalece je draha zodpovedna, ale rozhodne bych ji z toho nevinil, protoze je povinnosti ridice auta dat prednost vlaku, takze kdyz si nebyli jisti, ze nic nejede, meli predpokladat ze neco pojede a ne si rict ze to je v pohode. Tu pohodu ostatne vidime jeste dnes...
0/0
15.12.2004 12:50

Hari

Kdo ví, jak to bylo
A co když to bylo tak, že naši nejlepší vojáci jeli z noční šichty, kde se zahřívali a posilovali alkoholem. To by se pak člověk nemohl divit. Každopáďo je to tragédie, o to horší, že tahle skončili nejlepší z nejlepších, divím se, že přežívají ostatní, snad že nejsou tak namachrovaní... Nemám rád žoldáky, proto mi tahle akce přijde spíš neveselá oproti smrti těch našich borců v Jugoslávii, kde jednoho přejelo auto a druhého zastřelil kolega, který čistil zbraň...
0/0
15.12.2004 12:37

Lukas

Přejezdy
Co se týká bezpečného přejezdu kolejí, mám dobrej zážitek. V zimě jsme jeli k přejezdu, že svítí výstražná světla bylo vidět v zapadajícím slunci asi na 10 metrů. Řidič to zašláp - úleva, dobře to dopadlo, následovala rána, protože blb, co jel na nás asi 2km furt nalepenej to nezastavil a šoupnul nás na koleje, auto zdechlo a chvíli trvalo, než jsme z kolejí vypadli. Klika byla, že jenom posunovali vlak na nádraží a tím spustili signalizaci..
0/0
15.12.2004 11:40

drevak_patlak

Re: Přejezdy
Každý přejezd by měl být 240, 160 a 80 metrů předem oznámen dopravní značkou. Tj. řidič by měl předpokládat, že tam nějaký bude a že by také mohl jet vlak. Kromě toho by se měl těch 50 metrů předem (tj. kousek po té poslední ceduli) pohybovat maximálně 50 km/h, což by mělo stačit na zastavení i tehdy, když je mizerná viditelnost. Kromě toho tam, kde nejsou závory a jsou světla taky přejezd cinká, takže by měl být i slyšet.
Samozřejmě hovado za Vámi může na předpisy dlabat, ale takovéto řidiče je lepší nechat předjet, než čekat, kdy Vám to naboří do kufru.
0/0
15.12.2004 12:12

jkarlicek

Re: Re: Přejezdy
Tak tak. Na rovném úseku padesát a uhnout co nejvíc ke kraji. Ať si jede... A na přejezdu bacha vždycky, i když nic nesvítí a nebliká. Jediné, čemu se celkem dost dá věřit, je blikající bílé světlo, jinak nevěřit nikdy ničemu, koukat a poslouchat. To říkám jako vzděláním železniční zabezpečovák.
0/0
15.12.2004 12:49

drevak_patlak

Re: Re: Re: Přejezdy
Ono možná ani to bílé světlo není úplně bezpečné. Podle nové normy by se mělo dávat i tam, kde je přejezdové zab.zař. napojené na staniční, tj. fíra nedostane volno do té doby, než spadne přejezd. Pak je ale možné, že omylem projede návěstidlo na stůj a vjede na přejezd i tehdy, když tam pěkně bliká bílá...
Něco podobného se stalo v HLubočepích, kde fíra projel stůj a najel do kolony svatebčanů. Akorát tam nebyla ta pozitivka (=bílé světlo).
0/0
15.12.2004 15:11

Hanka

dávejte si majzla - hlavně teď v zimně přejezdy dost blázní
Dráhy  vždycky  tvrdí, že signalizace fungovala, neboť svědci jsou většinou mrtví, ale kámoš jel nedávno přes přejezd a za zadkem mu projel  mezinárodní rychlík - výstražné zařízení ani nebliklo, nechci se zastávat řidičů, určitě často světla přehlídnou, ale dost často světla neblikají, protože u drah je nebetyčnej bordel
0/0
15.12.2004 11:35

Kafka

Vzdálenosti.
Při rychlosti 60 ujede vlak za 10 vteřin 167m, při rychlosti 100 je to již 278m. Do jaké vzdálenosti jste schopni se rozhlédnout, na obě strany, zařadit nebo řeřadit a přejet přejezd? Kde je vlak když začíná signalizace reagovat? Jak daleko je na různých přejezdech vidět?
0/0
15.12.2004 11:31

jkarlicek

Re: Vzdálenosti.
Signalizace reaguje, když je vlak minimálně na zábrzdnou vzdálenost + dobu, jakou potřebuje k přejetí celého přejezdu rychlostí 5km/h vozidlo dlouhé 18m + bezpečnostní rezervu několik vteřin podle místních poměrů.
0/0
15.12.2004 12:54

Kafka

Re: Re: Vzdálenosti.
Dík. Vlak tedy nemůže nikdy stihnout zastavit.  Chtěl jsem upozornit, že u většiny přejezdů není z auta vidět alespoň v jednom směru více než do 100m,  u osobáku je to zpravidla méně. Ten rychlík tuto vzdálenost ujede za 3,6vteřiny! Při rychlost 30km/h a délce vozidla 12m je pořeba k přejetí celého vozidla 1,44 vteřiny. Čím má vozidlo menší rychlost na přejezdu tím větší je i riziko. Snažme se tedy, překonat přejezd o to rychleji o co vidíte do menší vzdálenosti kolejiště. 
0/0
15.12.2004 13:29

michawel

Výstraha pro řidiče
Nechci naším stránkám dělat reklamu, ale s mým kamarádem jsme natočili průjezd mezinárodního vlaků EUROCITY ve 160 km/h a pak také testy Pendolina ve 220 km/h. Vy nezodpovědní řidiči, podívejte se na tato videa a myslím, že Vás přejde chuť vjíždět na zabezpečený přejezd. Upozorňuju to video není tak drastický jak ta realita. Chybí tam totiž ta tlaková vlna. V tomto případě se na Vás žene odhadem 600 tun.
0/0
15.12.2004 11:21

P

Lokomotiva
Vzdycky me mrazi, kdyz kolem me projede lokomotiva a podivam se ji na cumak...je snad schvalne konstruovana tak, ze v pripade srazky nema nikdo sanci vyvaznout. Mezi podvozkem a "narazniky" je tak minimalne metr prostoru - idealni pro semleti jakehokoliv predmetu, ktery se tam v pripade srazky dostane, ci hrozi riziko napichnuti na tyto narazniky. Nevim, jestli by treba nepomohlo konstruovat jejich predni cast jako jednolitou plochu az temer po koleje nebo jako nejaky "pluh", kdy by v pripade narazu byla prekazka odhozena, ne zachycena, drcena a vlacena dalsich x set metru (neco podobneho meli masiny v prospektorskych dobach, kdy se na trati mohli vyskytnout balvany nebo kmeny a tento pluh je mohl odmrstit z trati). Nejsem odbornik na deformacni zony a vim, ze to absolutne neresi cely problem (reseni nasledku misto uplatneni prevence), nicmene v pripade srazky by mohla vzrust sance na preziti.
0/0
15.12.2004 11:01

jkarlicek

Re: Lokomotiva
Nárazníky přečuhovat musí, od toho tam jsou. Jinak by neplnily svoji funkci. A jejich poloha je daná mezinárodními normami, protože by se jaxi (opět z důvodu jejich funkce) měly u všech vozidel potkat...
0/0
15.12.2004 12:56

JB

Re: Lokomotiva
Deformační zóna i pluh na lokomotivě budou řešit problémy lokomotivy, ne třeba trabanta. Při rychlosti lokomotivy 100km/h pluh nebude autu nic platný.
0/0
15.12.2004 14:14

Karel

koleje
0/0
15.12.2004 10:47

Karel

Re: koleje
Vojáci jsou hovada.Mám jednoho v rodině a vím jak to tam chodi. 
0/0
15.12.2004 10:53

Vojta

v
Hele, já vám nevim. Je sice pravda, ž e na to lidi serou (což fakt nepochopim), ale... Kolikrát člověk jede přez naprosto idiotskej přejezd, kde není absolutně vidět, leckdy ta signalizace nefunguje nebo je zpomalená. Je v tom bordel a lidi chcípaj. (Asi jsem trošku extrém, ale fakt mě to sere - a vždycky je na vině řidič...
0/0
15.12.2004 10:31

jar.

jaký "nechráněný","nezabezpečený" - páni redaktoři,nepište bludy.Přejezd je buď bez závor,nebo se zá
0/0
15.12.2004 10:26

kirsha

Re: jaký
a zrovna nekecají, se závorama nebo bez závor není totéž co zabezpečený a nezabezpečený. Zabezpečený je pokud tam jsou světla. Šraňky jsou doplněk. Pokud nebliká bílé světlo, platí výstražný kříž. Což je totéž, jako když řidič nevidí na světla. Pak se má chovat tak, aby věděl, že nevjíždí pod vlak.
0/0
15.12.2004 10:36

Brych

Názor
Už asi nikdo nezjistí. co předcházelo nehodě. Je mi hrozně líto rodin vojáků. Všeobecně nehody na přejezdech jsou dokladem vzrůstající nekázně řidičů a nerespektování pravidel. Na silnici jim to prochází, ale na železničních přejezdech nemají šanci. Nejhorší je, že mezi suverény patří i profesionální řidiči. Co už bylo např. nehod autobusů a přesto jejich řidiči nedodržují přadepsanou rychlost. Např. v úseku u ruzyňského letiště, kde jsou časté nehody a je zde povolena 70, autobusy jedou klidně  90-100 a předjíždí ty, co jedou podle předpisů. Hlavně že všichni křičeli proti přísnějším trestům za přestupky.
0/0
15.12.2004 10:22

Mirek

závory
Kolik lidí bude muset ještě zemřít než se všude namontují závory ?? Určitě je LEVNější dávat peníze do léčení LIDí a pojišťovny rády platí životní pojistky, resp. škody způsobené haváriemi na přejezdech.  
0/0
15.12.2004 10:16

Sam

Re: závory
Závory nezodpovědnost nespasí.  Nebo snad chceš i na každou křižovatku, kde jezdí pouze auta dávat závory, protože i tam jezdí de.ilové na červenou?. Zajímala by mně statistika nehod na křižovatkách při průjezdech na červenou v porovnání se statististikou nehod způsobených vjetím na koleje, kdy se nesmí(počet nehod, počet zranení s trvalými následky, počet mrtvých). Možná bychom se divili a montovali závory i na každou křižovatku. Bylo by to fantastické :-), závory na přažské magistrále. Nehody jsou často způsobeny tím, že si nevážíme vlastního života a už vůbec ne těch druhých.
0/0
15.12.2004 11:03

Načelník

Re: Re: závory
Naprostej souhlas
Stačí si uvědomit kolik lidí se denně zabije na silnicích. Jsou jich desítky. Vypichujou se jen medialně vděčné případy, jako je tento a každej se pak strašně diví... K  životu bohužel patří smrt a nikdo z nás neví kde na něj ta jeho čeká. S tím je možné nesouhlasit, protestovat, ale to je asi tak vše, co se s tím dá dělat 
0/0
15.12.2004 11:55

elk

Ano!!!
Neodstraňujme miny, jen označme minová pole cedulemi a přidejme kamery, aby bylo jastně vidět, že tam ten hlupák s utrženou nohou vlezl sám.
0/0
15.12.2004 9:52

Pavel

Re: Ano!!!
Když nestihnu odminovat všechny minová pole najednou, tak mi to připadá o hodně lepší než je nechat neoznačené ...
0/0
15.12.2004 10:12

Stannda

Přejezd = hazard
Nazdar, každopádně hned na začátek souhlasím s oběma názory. Jednak je třeba mít z přejezdu respekt a než tam vjedu, radši se podívám. Jako druhý je otázka, jak často se mohou tyhle "bezpečné" přejezdy mýlit? Já sám bydlím asi 20 metrů od železničního přejezdu na docela frekventovaný trati. Přejezd je zabezepečen výstražnými světly. Musím ale konstatovat, že auta tam lítaj sem a tam, světla nesvětla...je to prostě v těch řidičích. Nedaj si pokoj, dokud je těch 80 tun v podobě lokomotivy nepřeválcuje! Kolikrát týdně slyším, pro mě netradiční, prudké troubení lokomotivy. To dává jenom na vědomí řidiči, který to střihnul přímo před ní, že ted jede ona! Viděl sem již několik nehod a ne vždy se nikomu nic nestalo... Proto prosím tyhle "řidiče" - dělejte si tenhle Váš sport na opuštěných přejezdech někde v ústraní! Protože lidé, co Vám k tý pomačkaný rakvi přiběhnou na pomoc, tím trpí až do konce ZIVOTA!! Není to pěkný pohled na člověka, který si chtěl jenom o 10 vteřin urychlit kamkoliv
0/0
15.12.2004 9:43

Honza

zavory & signalizace
Jen jeste jednou pretisknu prispevek od autora "ales1979" :
"Paneboze, i kdyby to vystrazne svetlo nefungovalo, i kdyby sedel treba v ponorce, kdyz vjizdim na koleje, zpomalim, rozhlednu se a pokud vidim vlak, tak tam proste nevjedu. A uz vubec ne pod rychlik. Ten vlak jede 100km v hodine, nikdo uz se asi nedozvi jak to bylo, ale at uz tam ta vystrazna svetla svitila a nebo ne, tohle je zalezitost ridice, protoze ten se ma, nez vjede na prejezd podivat, zda nic nejede..."
0/0
15.12.2004 9:29

CasperP

Závory
Už to zde někdo psal ale mám zkušenost z dnešního rána.Při cestě do práce mám na překonání jeden přejezd se závoramy.Rozhlédnout se není kam leda v půlce přejezdu a to ještě asi tak 20-30m na každou stranu.Tak si jedu a jelikož závory nahoře tak ( po již asi třech zkušenostech ) pomalu vjíždím na přejezd.No a ono před autem IC které jelo kolem 70 ( jelo z nádraží,které je kousek ).Frekvence srdce na infark.Hned po té co jsem přejel tak cililink a závory dolu.Neprojelo nic a po asi 5min nahoru.Volám na dráhy a oni že vše funguje tak co plašim ale že to prověří. No ale k tomuto případu.Myslim že na vině je jednoznačně řidič i když je to opravdu neštěstí tak je to myslím víc než jasné
0/0
15.12.2004 9:21

Michal Svoboda

Re: Závory
Kdy a kde přesně to bylo?
0/0
15.12.2004 9:39

ol

Závory,závory...?
Dráhy nás přesvědčují,že závory nejsou samospasitelné.Věřme,ale stalo se módou,že vše je přetechnizované -byť za mnohem větší investice,než za plat  človíčka /závoráře/,který v pravý moment závory spustí.Jistě by to zachrínilo mnoho životů a souběžných škod. Poukazovat na to,že někteří závory objíždějí či dokonce prorážejí je pěkná blbost.No,prostě,blbců co mají takový nápad jistě se najde několik.Ale nikdo je již nepřehlédne /nepozornost,odraz slunce apod.jak je to možné při světelné signalizaci.
Ale  dráhy jdou moderní a ušetří plat za vechtra.
0/0
15.12.2004 9:14

elk

Re: Závory,závory...?
No, nevim nevim. Vechtr musí mít vechtrovnu, musí včas vědět o všech změnách a zpožděních a taky se mu může udělat šoufl...
Dráhy by jeho plat stál během pěti let minimálně půl milionu, stavba té výše zmíněné vechtrovny a vybavení, to jsou další peníze...
Automatické závory budou asi přesnější a bezpečnější (a dlouhodobě i levnější) - jenom by musely správně fungovat. A to, že nefungují asi nebude zrovna chyba těch závor, ale spíš drah...
0/0
15.12.2004 9:40

JB

Re: Závory,závory...?
Zrovna v tomhle případě je technika spolehlivější než vechtr. Vechtři taky zavinili velké nehody, nemyslete si. Typicky při střídání směn nebo při záskoku na jiném pracovišti.  Lidský faktor je prostě lidský faktor. Jedno pracoviště v nepřetržitém provozu počítejte milion korun ročně. Všechno mluví pro techniku.
0/0
15.12.2004 9:44

Michal Svoboda

Re: Závory,závory...?
Myslíte, že by se ušetřilo? Při nepřetržitém provozu jsou potřeba tři závoráři na jedno stanoviště. S celkovými náklady na zaměstnance se možná vejdeme do milionu ročně. Plus samozřejmě náklady na vybudování ručně stahovaných závor, spojení do sousedních stanic atd. Co se týče přehlédnutí - řidič se má plně soustředit na řízení. Pokud jsou na přejezdu pouze světla, je slyšet i zvuková výstraha. Oslnění odrazem slunce je podle mě jenom výmluva.
0/0
15.12.2004 9:49

kirsha

Re: Re: Závory,závory...?
pokud je mi známo, tak na zrušení jednoho místa srovnatelného s vechtrem se počítá cca 2 mil. Kč ročně (vechtrů tam musí být min. 5, udržba vechtrovny atd, to už tu někdo zmínil). Vyčísluje se to při plánování investice - na přejezd bez závor min. cca4,5 - 5mil, se závorama o mega víc.
0/0
15.12.2004 10:32

Slesh

Nepozornost
Nechci se nikoho zastávat ani hanět. Taky se mi stalo, že jsem přejel metr před vlakem. A to prosím ten vlak troubil, protože vjíždel do stanice v jedné vesnici. Jenže mě se před autem motali trempíci - tak jsem koukal abych nějakého nesrazil - a najednou jsem před vlakem !!! Celkem šok - ještě, že jel tak max 40. Být to víc - je po mně. tak jsem vylez z auta a šel se tomu řidiči vlaku omluvit do stanice. Říkal, že to na tom místě není poprvé. V každém připadě chápu, že když se okolnosti sejdou - je možné vše.
0/0
15.12.2004 9:12

chrys

svědkové
zde http://212.11.119.200/vecernik/492004/02.pdf si přečtěte svědectví lidí, kteří byli nedaleko přejezdu...
0/0
15.12.2004 9:06

Jirka

Re: svědkové
Právě takto se dobře šíří fámy. Protože vlak zastavil až po několika stovkách metrů, tak samozřejmě došlo k tomu, že přejezdové zařízení přestalo dávat výstrahu (vlak opustil vzdalovací úsek). Protože ale zastavil v přibližovacím úseku pro směr z druhé strany (který je z logiky věci mnohem delší než úsek vzdalovací), tak se zřejmě po určitém čase (který je pevně nastaven a slouží např. pro případ neočekávaného návratu vlaku) přejezd znovu zapnul. Funkčnost tedy naprosto správná a korektní. Že autor neslyšel vůbec žádné vyzvánění je otázka, ale byl v budově, což samo o sobě zvyšuje pravděpodobnost jeho omylu.
0/0
15.12.2004 12:40

drevak_patlak

ČD vers SŽDS
Obávám se, že mnoho lidí ještě npochopilo rozdělení naší železnice. Zatímco České dráhy a.s. jsou provozovateli dopravy (vlastní vlaky), koleje (a s nimi i přejezdy) jsou v majetku Správy železniční dopravní cesty, což je státní podnik.
Takže zabezpečení přejezdů nebudou dělat ČD, ale právě SŽDC.
0/0
15.12.2004 8:51

Mattoni

Závory
To byste po Českých drahách chtěli moc.
Vzpomínáte si linkový autobus na přejezdu u Březhradu? Taky se mluvilo o zabezpečení závorami. A České dráhy to vyřešily obdivuhodně. Místo závor nainstalovaly nad přejezd kamery, které sledují, jestli řidiči nevjíždějí na přejezd, když svítí červená. A když něco takového natočí, tak šup s tím do televize, abychom se všichni podívali, jak jsou dráhy z obliga. Takže místo, aby preventivně zabránili dalším nehodám, budou mít další nehodu natočenou na videu a budou se mohutně bušit v prsa a ukazovat všem, jak za nic nemůžou. Jaký je poměr ceny instalace a provozování kamerového systému v porovnání s instalací závor si netroufám odhadnout, ale moc velký asi nebude (dva extra pro tuto příležitost postavené sloupy, výkopové práce na položení kabelu ke kilometr vzdálené stanici, vlastní kamery a počítače).
Čímž se rozhodně nechci zastávat řidičů, kteří na červenou na přejezd vjíždějí. Jen si prevenci představuju trochu jinak.
0/0
15.12.2004 8:36

Skeptik

Re: Závory
Statistika u clanku mluvi jasne. Zavory nemaji na pocet nehod na prejezdech vliv. Budovat zavory je jen vyhazovanim penez. Bezohlednost, ktera panuje na nasich silnicich tady vsak nenajde vymluvu.
0/0
15.12.2004 8:49

Honza

Re: Závory
Jestli jste onen zaznam v televizi videl - pri zapnute signalizaci (cervena svetla) projelo prejzd minimalne 20 aut. To asi nepotrebuje dalsi komentar. Co se tyce ceny, malokdo si dokaze predstavit, ze zrizeni chraneneho prejezdu - zavory+signalizace - vyjde priblizne na 5 milionu korun. V porovnani s tim je kamerovy system bezvyznamnou zalezitosti.
0/0
15.12.2004 9:21

Mattoni

Re: Re: Závory
Viděl a ve více televizích, protože ten záznam poslali snad všude. 20 těch aut nebylo, ale to není podstatné. Chyběl tam drobný a podstatný detail. A to čas, kdy první auto zastavilo u přejezdu a čas, kdy spolujezdec vlezl na přejezd, aby se podíval, jestli něco nejede a ukázal, že se dá projet. A čas, kdy potom projel vlak.  Sestříháno to bylo pěkně, ale po 10 minutách stání na červenou už se tomu závozníkovi ani nedivím. A 10 minut je na tomhle přejezdu naprosto běžná záležitost.
Máte pravdu, že závory blbci nezabrání, aby je objel, ale rozhodně je nikdo nepřehlédne.
 
0/0
15.12.2004 10:02

keni

Re: Re: Re: Závory
Nevim kde to bylo, ale muj rekord v Revnicih byl asi pres 15min. Bohuzel jsem se uz nemohl otocit.
0/0
15.12.2004 16:52

prostejovan

signalizace nesla
Signalizace na prejezdu nesla,sam sem ten prejezd tak 3min.pred osudnou srazkou prejel,a signal.nesla,zacalo to fungovat par minut po stretu z vojakama,je na to i dalsich 6svedku z nedaleke stavebni firmy.Jenze na nekoho se to hodit musi,a mrtvy se prece branit nemuze.
0/0
15.12.2004 8:34

Kenkaku

Re: signalizace nesla
pokud to je pravda, tak nemám slov... obávám se, že tohle ale už nikdo nikdy neprověří (a pochybuju že by se těch 6 svědků šlo někam hlásit a případně vypovídat u soudu...)
0/0
15.12.2004 8:52

drevak_patlak

Re: signalizace nesla
Jestli světla šla nebo ne se snadno pozná, každé zařízení by mělo mít jakousi černou skříňku, která eviduje, kdy se zařízení aktivovalo a kdy zase vypnulo.
Jinak přejezdové zabezpečovací zařízení je udělané maximálně bezpečně, je to dané mj. tím blikáním (aby byl zřetelný rozdíl mezi svít/nesvítí) nebo např. použitím dvouvláknových žárovek (když jedno vlákno praskne, blikání je pořád stejné, ale už se hlásí porucha. Jakákoliv porucha je hlášena výpravčím a ti v takovém případě musí vlak zpravit o zpomalení u přejezdu. Tj. pokud zařízení nešlo a vlak jel 100 km/h, muselo by k poruše dojít mezi opuštěním předchozí stance a srážkou a zároveň by řidič musel přehlédnout vlak v poměrně přehledném místě. To je dost náhod najednou.
0/0
15.12.2004 8:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.