Diskuze

Mohli vojáci na přejezdu přežít?

Stačilo málo k tomu, aby pět vojáků, kteří ve čtvrtek zahynuli na železničním přejezdu na Prostějovsku, v tuto chvíli žilo. Stačilo možná jediné - závory, které by přejezd chránily. "Ano, to je možné," připouští Jan Kučera z drážní inspekce Českých drah.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

uprimnyhosan

21. 12. 2004 21:51
hrdinove z Vrahovic
To co se stalo tj. smrt peti lidi je bezpochyby tragedie, ale........ za vsim stoji pravdepodobne jen a jen lidska hloupost!!! Nekteri obcane Vrahovic, videli ony vojenske tatry, jak cekaji pred prejezdem, kdyz se rozsvitila vystrazna svetla a pak se rozleji pres prejezd.....takova ruska ruleta, oni se totiz nasi vojacci asi dokazali vyhecovat k takovemu hazardu. Je smutne slyset v radiu, jak se stovky obcanu loucili s mrtvymi, ale ti si zrejme dost koledovali o tento spatny konec!
 
0 0
možnosti

keni

15. 12. 2004 18:51
Nw vzdy je chyba na ridici
Uznavam, ze na 90% smeteni auta vlakem je chyba ridice. Ale na druhou stranu je plno prejezdu, kde jediny bezpecny zpusob prejeti je za pomoci dalsi osoby. Proste pokud nestrcite cumak na koleje, tak nevidite zda neco jede. Stacilo by obycejne zrcadlo. Dale ridici nakladaku na dalsich 20% prejezdu nemaji pokud je krizeni v ostrem uhlu sanci bezpecne prejet. Zase staci zrcadlo. Dela se to tak, ze se snazi podivat par set metru pred prejezdem a rychle prejet. Zpusob vystoupit, jit se podivat, nastoupit a prejet taky nic neresi. On by za tu dobu mohl vlak prijet.
0 0
možnosti

Pecaf

15. 12. 2004 13:03
... Stůj, dej přednost ...
... před přejezdem značka „Stůj, dej přednost v jízdě!“. je povinné před přejezdem zastavit a pokračovat v jízdě teprve poté, když se řidič přesvědčí, že se neblíží vlak.
třeba tak, že zastaví (minimálně 15m před přejezdem), vyběhne na přejezd a dobře se rozhlédne jestli něco nejede  (anebo tam může vyslat spolujednoucí tchýni )
0 0
možnosti

salam_humusajn

4. 1. 2005 0:29
Re: ... Stůj, dej přednost ...
Vem si ucebnici pro autoskoly nebo vyhlasku a zopakuj si rozdil mezi "zastavenim a stanim", "zastavenim" a "zastavenim vozidla".
0 0
možnosti

elDuce

15. 12. 2004 12:50
bordel
Spis si myslim, ze bud ridic nevidel na svetlo, coz je dost mozne, protoze kolikrat neni videt ani na blby semafor na krizovatce, kvuli spatnemu uhlu a protisvetlu, nebo ze se zde konal zase jeden pripad "to jeste sithnem"...
Nevim jak dalece je draha zodpovedna, ale rozhodne bych ji z toho nevinil, protoze je povinnosti ridice auta dat prednost vlaku, takze kdyz si nebyli jisti, ze nic nejede, meli predpokladat ze neco pojede a ne si rict ze to je v pohode. Tu pohodu ostatne vidime jeste dnes...
0 0
možnosti

Hari

15. 12. 2004 12:37
Kdo ví, jak to bylo
A co když to bylo tak, že naši nejlepší vojáci jeli z noční šichty, kde se zahřívali a posilovali alkoholem. To by se pak člověk nemohl divit. Každopáďo je to tragédie, o to horší, že tahle skončili nejlepší z nejlepších, divím se, že přežívají ostatní, snad že nejsou tak namachrovaní... Nemám rád žoldáky, proto mi tahle akce přijde spíš neveselá oproti smrti těch našich borců v Jugoslávii, kde jednoho přejelo auto a druhého zastřelil kolega, který čistil zbraň...
0 0
možnosti

Lukas

15. 12. 2004 11:40
Přejezdy
Co se týká bezpečného přejezdu kolejí, mám dobrej zážitek. V zimě jsme jeli k přejezdu, že svítí výstražná světla bylo vidět v zapadajícím slunci asi na 10 metrů. Řidič to zašláp - úleva, dobře to dopadlo, následovala rána, protože blb, co jel na nás asi 2km furt nalepenej to nezastavil a šoupnul nás na koleje, auto zdechlo a chvíli trvalo, než jsme z kolejí vypadli. Klika byla, že jenom posunovali vlak na nádraží a tím spustili signalizaci..
0 0
možnosti

drevak_patlak

15. 12. 2004 12:12
Re: Přejezdy
Každý přejezd by měl být 240, 160 a 80 metrů předem oznámen dopravní značkou. Tj. řidič by měl předpokládat, že tam nějaký bude a že by také mohl jet vlak. Kromě toho by se měl těch 50 metrů předem (tj. kousek po té poslední ceduli) pohybovat maximálně 50 km/h, což by mělo stačit na zastavení i tehdy, když je mizerná viditelnost. Kromě toho tam, kde nejsou závory a jsou světla taky přejezd cinká, takže by měl být i slyšet.
Samozřejmě hovado za Vámi může na předpisy dlabat, ale takovéto řidiče je lepší nechat předjet, než čekat, kdy Vám to naboří do kufru.
0 0
možnosti

Hanka

15. 12. 2004 11:35
dávejte si majzla - hlavně teď v zimně přejezdy dost blázní
Dráhy  vždycky  tvrdí, že signalizace fungovala, neboť svědci jsou většinou mrtví, ale kámoš jel nedávno přes přejezd a za zadkem mu projel  mezinárodní rychlík - výstražné zařízení ani nebliklo, nechci se zastávat řidičů, určitě často světla přehlídnou, ale dost často světla neblikají, protože u drah je nebetyčnej bordel
0 0
možnosti

Kafka

15. 12. 2004 11:31
Vzdálenosti.
Při rychlosti 60 ujede vlak za 10 vteřin 167m, při rychlosti 100 je to již 278m. Do jaké vzdálenosti jste schopni se rozhlédnout, na obě strany, zařadit nebo řeřadit a přejet přejezd? Kde je vlak když začíná signalizace reagovat? Jak daleko je na různých přejezdech vidět?
0 0
možnosti

jkarlicek

15. 12. 2004 12:54
Re: Vzdálenosti.
Signalizace reaguje, když je vlak minimálně na zábrzdnou vzdálenost + dobu, jakou potřebuje k přejetí celého přejezdu rychlostí 5km/h vozidlo dlouhé 18m + bezpečnostní rezervu několik vteřin podle místních poměrů.
0 0
možnosti

michawel

15. 12. 2004 11:21
Výstraha pro řidiče
Nechci naším stránkám dělat reklamu, ale s mým kamarádem jsme natočili průjezd mezinárodního vlaků EUROCITY ve 160 km/h a pak také testy Pendolina ve 220 km/h. Vy nezodpovědní řidiči, podívejte se na tato videa a myslím, že Vás přejde chuť vjíždět na zabezpečený přejezd. Upozorňuju to video není tak drastický jak ta realita. Chybí tam totiž ta tlaková vlna. V tomto případě se na Vás žene odhadem 600 tun.
0 0
možnosti

P

15. 12. 2004 11:01
Lokomotiva
Vzdycky me mrazi, kdyz kolem me projede lokomotiva a podivam se ji na cumak...je snad schvalne konstruovana tak, ze v pripade srazky nema nikdo sanci vyvaznout. Mezi podvozkem a "narazniky" je tak minimalne metr prostoru - idealni pro semleti jakehokoliv predmetu, ktery se tam v pripade srazky dostane, ci hrozi riziko napichnuti na tyto narazniky. Nevim, jestli by treba nepomohlo konstruovat jejich predni cast jako jednolitou plochu az temer po koleje nebo jako nejaky "pluh", kdy by v pripade narazu byla prekazka odhozena, ne zachycena, drcena a vlacena dalsich x set metru (neco podobneho meli masiny v prospektorskych dobach, kdy se na trati mohli vyskytnout balvany nebo kmeny a tento pluh je mohl odmrstit z trati). Nejsem odbornik na deformacni zony a vim, ze to absolutne neresi cely problem (reseni nasledku misto uplatneni prevence), nicmene v pripade srazky by mohla vzrust sance na preziti.
0 0
možnosti

jkarlicek

15. 12. 2004 12:56
Re: Lokomotiva
Nárazníky přečuhovat musí, od toho tam jsou. Jinak by neplnily svoji funkci. A jejich poloha je daná mezinárodními normami, protože by se jaxi (opět z důvodu jejich funkce) měly u všech vozidel potkat...
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Xiaomi na kolech v prodeji. Čínský výrobce telefonů už nabízí svůj elektrovůz

28. března 2024

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi vstupuje na trh s elektromobily. Firma v Číně zahajuje...

Diář petrolheada: Do Mostu dorazí klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....