Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jak si nepokazit svátky

Tradiční vánoční výlety za příbuznými či na horské svahy za prázdninovým lyžováním může doprovázet sníh a led. Na co si dát pozor na cestách které kloužou. Zima každoročně přináší nárůst počtu nehod, jejichž hlavní příčinou je nepřizpůsobení rychlosti stavu vozovky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

b2n

BOHUŽEL...
...lidi, kteří čtou tyto stránky, zajímá bezpečnost provozu a snaží se ji zvýšit. ALE bohužel jsou tu i ti druzí, kteří nečtou, nepřemýšlejí a občas do nás picnou.
0/0
31.1.2005 19:02

luckyluck001

Automat?
Ahoj lidičky, mám nastudováno poměrně dost materiálů o smyku, ale to neznamená, že smyk vždy zvládnu . Dokud jsem jezdil s nějakou plechovkou s manuální převodovkou, vždy jsem "vybruslil", ale (teď chci poradit) jak vyšlápnout spojku  u automatu? Blbě, co? To si asi řekne většina z vás, kteří s automatem jeli a těch (odhaduji) 80% co mají manuál by asi ani nedokázali odpovědět. Jestli se mýlím, tak mě opravte, ale základ je pomalá jízda (tím nymyslím 10), pořádně sledovat silnici, nerozptylovat se, zimní kola. Mě se letos osvědčilo "cvaknout si" dvojku a jet s cca. 3,5 tis. otackama, z kopce přiškrtit plyn a jemně na brzdu. Doufám že jsem nedělal zásadní chyby, ale o automatu s náhonem na předek jsem se nikde nedočetl ani řádku. Prostě na automaty nikdo ani nepomyslel. Děkuji za rady.
0/0
12.1.2005 12:52

JK

Elektronika ...?
Osobně si myslím, že každá situace vyžaduje trochu jiné řešení. Před třemi lety jsem si koupil vůz s ABS a domníval jsem se, že nic lepšího nemůže být. Nicméně stačila rychlost kolem 50km/h abych v mlze na silnici včas nepostřehl drobnou nehodu (odstavené auto) přede mnou a tak jsem si o něj alespoň zlomil náratník... Dnes mám největší obavy z toho, že střídám služební vůz bez elektroniky a můj vlastní - často se přistihnu, jak hodně elektronice (ABS) věřím. Teď jenom si to včas uvědomit, že sedím pokaždé v něčem jiném...
0/0
24.12.2004 12:45

Warťan

Jízdy na parkovišti
Podle mého k něčemu jsou. Já osobně jsem se naučil tyto situace zvládat pouze a jen na parkovištích a volných plochách, kde jsem si postavil krabice, někdy jsem i měl odměřenou vzdálenost, ze starých knížek pro motoristy jsem vyčetl, na co si musí dát nezhýčkaný řidič v zimě pozor a to jsem trénoval a zkoušel vždy s každým autem zvlášť, které jsem měl v zimě poprvé. Když se člověk podívá na ceny jízd ve školách bezpečné jízdy, tak bych na parkovištích trénoval i teď...
0/0
24.12.2004 12:31

Boss

Re: Jízdy na parkovišti
no jo, ale uprimne, kolik je takovych lidi, kteri si situace napred nastuduji, udelaji nekolik scenaru a potom to jedou trenovat?
vetsinou je jezdeni na parkovisti vicemene "zabava" - vyzkouset si, jak to pekne klouze, bez hlubsiho smyslu... a tak to asi mysleli
no a potom, samozrejme nebudou tvrdit, ze je profi centrum srovnatelne s parkovistem bez instruktora - sponzori by prisli o kseft ;)
a vo vo vo vo tom to je ;)
0/0
28.12.2004 15:20

abc

nevim
pri nedotacivem smyku bych ja osobne mirne brzdu pouzil - zatizi se tim predni kola a autö muze zacit reagovat - jde o to o kolik jsme prehnali rychlost . Vyslapnout spojku je dle mne taky picovina - nedeje se nic. Nemluvim o 1. a 2. RS - tam uz je vyrazny brzdeni motorem  - tam bych volil bud to vymacknuti  spojky nebo spis narovnani kol - jejich chytnuti a pokracovani v zataceni.
Rady v clanku jsou pro 99% ridicu k nicemu - kazdy smyk se dosti lisi a pro bezneho ridice kterym neni nejaka ostrejsi jizda konickem neni moc smerodatna.
A ze nepomaha jizda na parkovisti - to taky nesouhlasim. Zakladni nacvik tam lze tez zvladnout . Pri situaci na silnici se hlavne musi predvidat - pak se da jet rizenym smykem.
0/0
24.12.2004 11:24

pici

Re: nevim
Souhlasim a jeste jedna picovina. Tezko necham vychladnout motor na volnoběžný otáčky, když se pořád zahřívá, že. Jelikož co ví každý, kromě autora článku, tak motor chladí především náporový vzduch za jízdy, že!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
13.1.2005 13:00

Pecaf

Re: Re: nevim
No tak to bych ti radil si to vyzkouset, nez neco takovyho placnes.. zda se to logicky, ze se motor zchladi rychleji, kdyz nebezi... to jo, ale musis si uvedomit, ze nebezi ani chlazeni (myslim obeh vody v chladicim okruhu) a prave to obihani vody znacne urychluje navrat teploty motoru na provozni teploty.. pokud budes cekat na zchadnuti vypnuteho motoru tak se docela nacekas..
0/0
17.2.2005 14:45

pici

Re: nevim
Souhlasim, jsou tam hovadiny!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
13.1.2005 13:01

demik

Zvladnuti smyku????
Je hezke, ze autori zaplnuji misto na webu clanky - Jak bych se mel zachovat na silnici v kritickych situacich....
Informace, ktere se zde nachazeji, by v praxi nezvladl ani ridic rally... Protoze 99% z nas, kdyz uvidi kritickou situaci predsebou, tak jen vykuli oci, zaslapnou brzdu na podlahu a modli se a cekaji jestli to dobrzdi nebo ne ....
Na druhou stranu je pekne vedet (a premyslet), jak to melo byt, kdyz cekate nez Vas hasici vystrihaji z torza auta ven... 
0/0
24.12.2004 10:12

Kraken

o čem to je.
Článek je dost neaktuální. Dnes je + 1 a zítra bude až 4 nebo 7 °C. Svátky si nezkazím hlavně proto, že spěchám pomalu. 
0/0
23.12.2004 14:39

Jimmi

POZOR!!!
Jestliže dostanete smyk, nesmíte pustit plynový pedál pokud nevyšlápnete spojku! Jinak jedete do.... až tam. Pokud to tedy nemáte nacvičené, je lepší ten plyn trochu podržet než ho pustit úplně
0/0
23.12.2004 13:11

cyrus smith

Re: POZOR!!!
jsi to ten jimmi s corollou ??
0/0
23.12.2004 13:42

Pjotr_Pjotrovic

Meteorologové přepovídají...
Ten článek je hodně starý, co?? Meteorologové vánoce na sněhu předpovídali tak před týdnem. Redaktor by si to po sobě měl přečíst. Nicméně v článku je spousta užitečných rad. Jenže jsou to všeobecně známé informace (neříkám, že se podle nich jezdí). Jen mi chybí popis smyku u aut 4x4. Jak v takovém případě postupovat?
0/0
23.12.2004 12:47

GeorgRolf

Re: Meteorologové přepovídají...
No...ono u aut 4x4 je to složitější, protože v závislosti na situaci, rychlosti, poloze pedálu plynu, zařazeném stupni, natočení volantu apod. se charakter smyku mění, většinou z nedotáčivého na přetáčivý, ovšem většinou jde o situace, které jsou přece jen za hranicemi smyku u dvoukolky. Navíc řidči čtyřkolek, pokud mají auto v ruce, jezdí často řízeným smykem cíleně a záměrně...
0/0
23.12.2004 18:13

Croog

dodržování
A teď se tím ještě řídit..  
0/0
23.12.2004 12:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.