Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zpomalit české řidiče? Možnosti tu jsou...

Nejprve holá fakta. Loni se stalo na českých silnicích přes 196 tisíc dopravních nehod, zemřelo 1215 lidí. Téměř polovinu životů mají na svědomí řidiči, kteří jeli rychleji, než zrovna směli. Mezi mrtvými jsou pochopitelně i viníci nehod. Ti si mohli sami zvolit, jak rychle pojedou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

zo

pikapisti
Jen tak na okraj k těmhletě blbečkům.Včera podvečer v Ostravaš na zhruba 300m délky silnice v Hrabůvce 2 pikapisti sejmuli na přechodu 2 chodce.Co vy na to pikapisti pitomí.Každej maximálně 20 let pod zadkem felicii či ci pikap auto a jedéééém.Chodec nechodec nemá co na přechodu dělat.Vy jste všichni do jednoho magoři.
0/0
22.1.2005 9:09

Jan Vlk

Jaroslave H !!! Najdu si Vás
a povím Vám něco, co si za rámeček nedáte. Takže my jsme morální šmejdi? Šmejd znamená zmetek, nepovedený, méněcenný nebo bezcenný produkt. Pokud to vztáhneme na lidi a společnost, pak ten kdo mne nazve bezcenným produktem společnosti, u mne vyhrál prudký kopanec do zubů. Už se tu neobjevuj.
0/0
21.1.2005 9:12

Miroslav H.

zmizte z českých silnic ! !
92 % lidí co tady diskutuje, jsou morální šmejdi. Všichni jsou chytrý, všichni obdivují vše co není u nás. Pochopte, že těch 40 let komunismu nejde vymazat. Kdyby nás po válce nepohltil rusák, vše by bylo v normě. Platy, produktivita,  zdravý soukromý sektor, zákony, ohleduplnost, auta ve staří do šesti let, politici sloužící lidu atakdále ....  Chce to čas, odhaduji minimálně dalších 10 - 15 let. Je mi z Vás opravdu špatně. Vše má svůj přirozený vývoj, to se nedá přikázat ani kdyby to bylo sebelepší. Já to vím, proto vaše reakce beru jako morální sny bez možnosti na úspěch. Já jezdím 26 let, myslím že jsem vcelku slušný řidič. Je to normální evoluce. Kdo se neumí přizpůsobit, musí chtě nechtě odejít do těch Vámi obdivovaných zemí. Tu možnost máte všichni, kdo nejste spokojení. Jezdím často ven, a vím že chování za volantem, je přímo úměrné kvalitě života v dané zemi. Řešení přijde, ale určitě to nebude díky negacím a restrikcím. Chce to opravdu čas !
0/0
20.1.2005 22:04

davexx

Re: zmizte z českých silnic ! !
Vážený pane, pokud Vám překáží otevřená diskuse, kde lidé vyjadřují své názory a diskutují o nich, a to do té míry, že musíte diskutujícím nadávat, pak bych Vám doporučil, ať se nad Vašim pojetím demokracie hluboce zamyslíte.
0/0
21.1.2005 8:00

Warťan

Hodinové limity
Na Spiteful Evilmana se nevyplácí reagovat, to už jsem zjistil dříve, ale také to, že se dostanu všude rychleji, plynuleji a bezpečněji při klidné jízdě při dodržení zákona. Hodinový průměr Praha- Jindřichův Hradec s plně naloženým autem 1.3 byl 81 km. Při tomto objemu jsem zdolával hůře výjezd z Miličína, stejně jako o zlomek pomaleji všechny akcelerace, navíc s nákladem a spolujezdci jezdím podvědomě ještě o něco mírněji, přesto takový průměr. Ekologové by měli radost i z mých emisí, agresivní jízda prokazatelně negativně působí na jejich produkci, takže kdyby všichni uměli jezdit, téměř by se nemuselo řešit, jestli karburátor, nebo katalyzátor, víceméně...
0/0
20.1.2005 17:08

Spiteful Evilman

Re: Hodinové limity
Až budete mít čtyřlitr tak poznáte, že je velmi malý rozdíl ve spotřebě při normální a dravější jízdě.
Rovněž si myslím, že ekologové z mých emisí mají větší radost než z Vašich.
 
Jinak silnici Praha - JH neznám, ale dopravní síť tady na Moravě odpovídá tomu, jak se  rozdělují peníze mezi Prahu, Čechy a zbytek světa.
0/0
20.1.2005 17:55

2Mac7

Re: Re: Hodinové limity
mám také čtyřlitr a nijak mě nenutí razantně překračovat rychlost a pouštět žilou , v autě to není  . Nevím jaké emise má Wartburg či Tatra 603 (nebo 613 nebo jiná) , takže nemůžu posoudit .
0/0
20.1.2005 18:16

Warťan

Re: Re: Hodinové limity
Moje emise jsou tím nejmenším problémem, neboť s dvoutaktem nejezdím. (ostatně produkuje 12x méně nebezpečného oxidu dusíku, než čtyřtakty) Jezdím u jednoho auta na Natural, u druhého na Natural+náhražka olova/LPG, navíc se značně lehkou nohou a bez zbytečných akcelerací. Čtyřlitr je dle mého názoru dnes zbytečnost, když i slabé objemy mají značnou akceleraci a maximální rychlost přes 200 km/h. Mimochodem, jezdil jsem několik let zpátky s BMW 530d a samozřejmě je vídám kolem sebe. Tak, jak většina řidičů těchto aut jezdí a akceleruje, jsem nejezdil ani v závodnických snech. Kouř a saze z výfuku při všech recyklačních vymoženostech a ŘJ naftového motoru. Takový kouř jsem za sebou nenechával ani u vyklepaného rozhašeného Peugeotu 405 DT natož u 530d, který jízdu s mírným plynem vyloženě nabízel...
0/0
23.1.2005 23:26

Spiteful Evilman

Limity - německý paradox
Praxí jsem došel k takzvanému Německému paradoxu:
U nás jezdím přes limit, řekl bych že dosti razantně a přesto se můj hodinový průměr stěží přehoupne přes 67 km/hod, obvykle je i nižší (sleduji pravidelně a mohu říct, že velmi často jsem i pod 50 km/hod).
V Německu dodržuji předpisy (překročím max o 10 - 20 km/hod stejně jako ostatní šoféři - a to třeba při předjíždění, jinak opravdu 100 - 110), ve městech dodržuji 50 km/hod a přesto můj jízdní průměr na silnicích (mimo dálnic) je kolem 80 km/hod. Tedy značně vyšší než u nás, kde přiznám, že i na silnici pustím žilou třeba na 180 - 200 km/hod.
Je vám to taky divné? Mě ne, v německu nemusím projíždět všechny obce, které na cestě jsou (obvykle do obcí vedou odbočky) a taky mě v plynulosti nebrzdí spousta vraků.
Takže není vše jen o rychlosti.
(ty které štvu rychlostí se omlouvám, taky bych rád někdy u nás jezdil tak v pohodě jako v Německu a není to moje vina, že tomu tak není.)
0/0
20.1.2005 14:20

davexx

Re: Limity - německý paradox
Dlužno dodat, že když budete u nás jezdit podle předpisů, bude Váš hodinový průměr nižsí cca o 5 - 10 km/h což v praxi znamená minimální úsporu času, rychlá jízda jednoduše ničemu rozumně neprospívá. Proč tedy zbytečně ohrožovat ostatní? Vážený pane, buďte si jist, že to, že porušujete zákon je pouze a jedině Vaše vina. Pokud se Vám zákon nezdá, kontaktujte svého poslance/senátora ať s tím něco dělají. Pokud se Vám nelíbí místní úprava, kontaktujte obce, kraje, ředitelství silnic a dálnic ať s tím něco dělají. Nevumlouvejte se, že za něco co děláte nemůžete, k porušování zákona Vás nikdo nenutí, pokud ano, kontaktujte policii.
0/0
20.1.2005 14:36

Spiteful Evilman

Re: Re: Limity - německý paradox
Jinými slovy, pokud budu dodržovat předpisy i u nás, tak pojedu rychlostí cca 40 km/hod. (už se mi stalo, jel jsem na trase Zlín - Český Těšín a kvuli Aviatikům jsem měl průměr 44 km/hod - předjíždět téměř nešlo)
Jinak mi Vaše argumentace připomíná Hlavu XXII.
To že něco porušuji je sice moje vina, já si za to odpovídám. Nicméně jste nepochopil co jsem se Vám snažil sdělit.
 
A chcete slyšet další poršení předpisů? Minulý týden jsem jel z Německa do Zlína a na dálnici jsem asi 5 x předjížděl zprava, z toho jednou asi 15 vozidel naráz. Všichni jeli v levém pruhu 80 - 120 km/hod a v pravém nikdo. Co vy na to?
0/0
20.1.2005 14:44

Spiteful Evilman

Re: Re: Limity - německý paradox
Ještě jednou k úspoře času: je obrovský rozdíl, jestli z Chebu do Zlína jedu průměr 110 nebo 50 km/hod.
Je rozdíl, jestli se hrkám 4 hodiny (běžně), nebo 6 - 7 hod (zacpaná Praha, kolapsy na dálnici atd).
0/0
20.1.2005 14:57

davexx

Re: Re: Re: Limity - německý paradox
Jak sám říkáte 6-7 hodin díky zacpané Praze, takže problém není v rychlosti, ale v něčem jiním, že? Jen se zamyslet a přiznat si to.
0/0
20.1.2005 16:40

Spiteful Evilman

Re: Re: Re: Re: Limity - německý paradox
Samozřejmě.
Stejně se mi nejvíc líbí doprava v Německu, Na dálnici Vás nikdo nebuzeruje, povrch silnic je bez kráterů. Největší pokuta kterou jsem tam zaplatil byla 17 EUR za 120 v obci (potřeboval jsem stihnout trajekt) ve 2 hodiny ráno.
Německá policie se chová profesionálně a férově.
0/0
20.1.2005 17:59

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Limity - německý paradox
Německo je fajn, Francie je možná ještě lepší (široké dálnice, bez děr, akorát se za ně platí), ale ze Zlína do Pardubic se prostě na Německou cestu ne a ne dostat. Jedna věc je kvalita cest a druhá je kvalita řidičů, u nás mi přijde, že jsou ruku v ruce nekvalitní cesty s nekvalitními řidiči, bohužel. Pracujme na sobě, snad se to zlepší. Mimochodem, když už jsme u toho, tak nejčastější příčinou nehod je nepovolená rychlost, nedodržení bezpečné vzdálenosti, nedání přednosti v jízdě, ... Takže jinými slovy je to spíše v řidičích než v cestách. Kdybychom dodržovali i sočasný, nekvalitní avšak platný zákon, nehod by značně ubylo a to je to, co se tu snažím propagovat.
0/0
20.1.2005 19:04

Spiteful Evilman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Limity - německý paradox
Vůbec nejsem proti, rád budu dodržovat zákony, piokud ovšem bude zákony dodržovat i stát a jeho instituce:
- nebude na silnicích trpět vozidla jejichž technický stav neodpovídá vyhlášce
- stav silnic nebude splňovat kriteria pro obecné ohrožení
0/0
20.1.2005 19:34

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Limity - německý paradox
Jsem také pro to, co říkáte. Jen ještě jednou připomenu, že tohle je zase jedna z lidově proslulých výmluv, protože nejčastější příčiny nehod (už jsem o nich psal) nijak nesouvisí s technickým stavem silnic ani vozidel, ale pouze se stylem jízdy. Jinými slovy, to, že jsou na cestách škodovky 120 (mimochodem dodnes u nás nejrozšířenější vozidlo) a že jsou cesty křivé a děravé je důvodem k naštvanosti, snaze to změnit, intervencím na úřadech, ... ale nikoli porušování zákona. Já si myslím, že si rozumíme, i když k tomu přistupujeme jinak, ale to je přece normální.
0/0
20.1.2005 20:39

zo

Re: Re: Re: Re: Re: Limity - německý paradox
Nevím jak komu, ale mi se zase líbí na německejch dálnicích policie.Je tam vidět.Nebo to je možná náhoda že mají vždycky když tam jedu vyhlášený Kryštofy?NA těch našich pár kilometrech rádoby dálnic policajta neuvidíš.Možná když se stane nehoda.Navíc ti naši trumberové ve Feliciích nemaj nárok na nikoho.Já se tak rád koukám na Kobru11.Zvláště to Porsche je fajn.Ale myslíte že by naši poliši v něm uměli jezdit? Miluji českého policajta na silnici.Mnohdy to jsou takoví troubové ti kluci 20 letý že to nemá chybu.Ale tvářej se jak Simír a Jan z Kobry 11.
0/0
21.1.2005 10:51

calamaris

Re: Re: Re: Re: Re: Limity - německý paradox
Ted ale  opravdu kecate!  Za 120km/h v obci pri policejini kontrole, muzete jit do Zlina pesky, protoze nebudete mit uz ridicak! a to je jiste, jak amen v kostele. Tak tu neplacejte takove nesmysly!
0/0
21.1.2005 11:11

Spiteful Evilman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Limity - německý paradox
Vy jste v tom autě jel se mnou, že hned máte jasno?
0/0
21.1.2005 12:04

calamaris

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Limity - německý paradox
Jsem rad, ze jsem v tom aute nesedel, ale znam moc dobre nemecke  dopravni predpisy a zakony, protoze tu uz pres tricet ziju a syn je policist. Moc dobre by toho kolegu znal, ktery Vam odebral jen 17€  a ne ten ridicak!
0/0
22.1.2005 13:11

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: Limity - německý paradox
V obci 120 ? Jste vůl, a to je dobře, protože alespoň Vaši povahu nikdo nezdědí .
0/0
21.1.2005 14:00

davexx

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Limity - německý paradox
:-)
0/0
21.1.2005 14:40

Jan Vlk

Re: Limity - německý paradox
Dúsledky paradoxu jste vysvětlil.
Nikoli však jeho původ. Němci, jsou velice pečliví, a pokud se koukneme do historie, kdopak je za síť německých silnic a dálnic odpovědný?
 
Ano, Adolf Hitler  a NSDAP.
 
Udělá s naší silnicí něco Standa a ČSSD?
Paralela je nabíledni
0/0
20.1.2005 14:49

zo

Re: Re: Limity - německý paradox
Člověče tak to mě nenapadlo.Takže jsem zabrousil do dějepisných knih a je to tak.Základní páteřní síť dnešních dálnic v Německu byla postavena fakticky za téhle doby.Skvělá poznámka.Ale na ČSSd bych to nevztahoval.Vždyť to je spolek takovejch malejch trumberů.Ti jsou rádi že se jim do kapes sype nějaká ta korunka a to je vše.Mnozí z nich nenaj ani maturitu.Přeci bychom od nich neměli chtít takovou věc jako je přemýšlení hlavou a to ještě přímo vlastní.Ale příspěvek je to excelentní.Díky.
0/0
21.1.2005 10:38

Spiteful Evilman

Řešení
Když se podíváte na dálnici a vlastně na všechny silnice (na dálnici je to dost bolestivé) tak objevíte kvanta vozidel, která na první pohled patří do šrotu. Sám jsem přesvěčen o tom, že na silnice nepatří staré avie.  Už i otřepané vtipy o tzom jsou: kdo je první na cestě? Avia a za ní 100 nasr. řidičů osobáků.
0/0
20.1.2005 14:10

johny55555

imunita
Ja myslím, že by pomohlo, že by na všechny přestupky měli mít poslanci, ministři a jejich rodinný příslušníci neodovloatelnou imunitu. Tím by se nebáli prosadit dostatečně přísný zákon bez děr, výhybek a kliček. Tisícovka nebezpečných řidičů je lepší než statisíce... Já vím, je to blbost...
0/0
20.1.2005 13:23

davexx

Re: imunita
A co fyzikální zákony, vůči těm by byli také imunní? Kdyby ano, tak to bych se dal na politiku, protože takle imunita by mne jako vědce velmi zajímala.
0/0
20.1.2005 13:57

bulbaj

Vymáhání
dodržování povolené rychlosti.Skoro všichni naši řidiči mimo území státu směrem na západ opravdu začínají dodržovat tamní rychlostní limity . Možná je to způsobeno jen tvrdým postihem ze strany policie v daných státech .Pokud se jejich řidiči dostanou na naše cesty velmi rychle se nám většina z nich přizpůsobí a mnozí jezdí ještě hůř než naši řidiči. Asi to bude o přístupu policie .
0/0
20.1.2005 11:52

Takeřidič

Re: Vymáhání
Svatá pravda. Mám stejné zkušenosti z jízd po Západní Evropě. Když jsem u příbuzných týden a pak přijedu na naše silnice, tam dostanu opravdu strach. Dějí se tu zvěrstva a dělají to i ve své zemi jinak disciplinovaní Němci. Z toho plyne stará pravda, že lidi musí mít nad sebou bič, jinak jsou z nich zvířata. 
0/0
20.1.2005 15:38

zo

jen tak
Jako bod číslo jedna bych navrhoval zákon o řidičích spz Prahy a Karviné.Ti by zásadně nesměli dostávat řidičské průkazy a nesměly by se jim prodávat automobilyˇ´Uřad který přesto vydá osobám z těchto obcí řidičský průkaz - zrušit bez náhrady a osoby které na tomto zločinu participovaly doživotí.Myslím že by odpadlo takový 70% nehod v celé republice.Jako další by nesměli jezdit pikapisti.Na ty bych vyhlásil lovnou sezónu.Jakmile by jej někdo spatřil na silnici, prásk do pneumatiky a vyřešeno.Lovná sezóna celej rok.Další by byli ti co vlastněj žigulíky, 105,120 a vůbec plechovky starší 15 let.Jakmile by se objevil tenhle vrak na silnici volat speciální telefonní číslo a okamžitě odtahovku a odvézt do nejbližšího kovošrotu.Pro náklaďáky bych zavedl superspeciální každoroční daň z auta ve výši ceny nového náklaďáku.A navíc jako podbod vytíženost nákladního auta.Nepoveze li na nákladním prostoru nic pokuta ve výši minimálně 100 000kč a auto odstavit minimálně na dva roky.
0/0
20.1.2005 11:48

Donnn

Re: jen tak
Tak ten byl dobrej, jaký další vtipy znáš?
0/0
20.1.2005 12:41

wk

Re: Re: jen tak
to byl obpravdu šperk :)
0/0
20.1.2005 12:53

zo

Re: Re: Re: jen tak
Ale pánové.Tahleta přihlouplá debata si nic jiného nezaslouží.Všichni co jezdí a řídí vědí kde je zakopaný pes.Jenom ministři vůbec netuší, nevědí, a hlavně se jim nechce cokoliv řešit.V tom je celá sranda.A o naší chrabré policii je zbytečné mluvit.Nikdo za nic nemůže, nezodpovídá ahlavně všichni, Kolářem počínaje po ty tajtrlíky na ulicích a ve feliciích konče jsou slepí, hluší a hlavně když se to sype do kapes.Na I Dnes si vymýšlej takový kraviny že to nemá obdoby.Většinou to píšou lidé kteří asi vůbec auty nejezdí, předpisům nerozumí a ani snad nemjí vzdělání pro novináře.Takže odpovědi jsou takové jaké jsou.
0/0
20.1.2005 13:33

Honza

Změnit systém kontrol
Chtělo by to změnit systém kontrol. Je veřejným tajemstvím, že radary v Praze jsou nastaveny na 72km/h. Takže každý jede těch 65-70. Když jedu padesátkou, každý na mě troubí a nervózně předjíždí. Denně jezdím Kolbenovou ulicí a ještě se mi nestalo, že by nějaké auto (ani autobus) jelo stejně rychle jako já (50). Předjede mě vždy celá kolona, ale na semaforu na Vysočanské se stejně zase sjedeme.
0/0
20.1.2005 11:37

macho

Re: Změnit systém kontrol
přesně tak... 50 km/h je na většině míst směšných, když tě tlačí MHD minimálně sedmdesátkou...
0/0
20.1.2005 12:33

http://www.autodopravci.wz.cz

pokr.
Myslím, že výhody značně převyšují nevýhody a tak věřím, že časem toto bude zavedeno do standardní výbavy všech vozů nejen v ČR.
0/0
20.1.2005 11:28

http://www.autodopravci.wz.cz

mam lepsi napad!
Neboť se nehodovost u nás zvyšuje a žádní Kryštofové nepomáhají a bodový systém je stále v nedohlednu a postihne i slušné řidiče, napadl mě lepší nápad. Zavedení displeje na zadní část vozu, který by ukazoval aktuální rychlost vozidla....   Výhody: 1) řidič auta jedoucí za takto označeným vozidlem by věděl aktuální rychlost vozidla před ním a mohl tak tomuto přizpůsobit svou jízdu. 2) psychlogicky by řidič s takto označeným vozidlem měl v podvědomí, že je veřejně sledován. 3) ušetřilo by se za radary, neboť by stačil obyčejný fotoaparát na vyhotovení důkazu o porušení pravidel. 4) náklady na zřízení tohoto zařízení nejsou velké (kolem 200 Kč na 1 zařízení i s prací při montáži); u nových aut by se to na ceně vozidel ani neprojevilo. Naklady na to by mohly na sebe vzít pojišťovny, neboť jim by se snížila plnění za pojistné události. 5) snížení nehodovosti;;;;   Nevýhody: 1) náklad na zřízení tohoto zařízení 2) kontroly proti manipulaci s tímto zařízením;;;;;   Myslím, že
0/0
20.1.2005 11:28

Ivan

Proč tolik váhání?
Naši zákonodárci se zabývají malichernostmi, ale zákony, které by chránily lidské životy, jsou u nich na okraji zájmu. Přitom je to tak jednoduché a ne příliiš drahé: příčné prahy, kruhové objezdy a mnohem přísnější tresty pro opilce a notorické recidivisty.
0/0
20.1.2005 11:19

http://www.autodopravci.wz.cz

Re: Proč tolik váhání?
příčné práhy nedoporučuji, nebot při nich musí brzdit i sanitka
0/0
20.1.2005 11:29

Mob

Re: Re: Proč tolik váhání?
a hlavně příčné prahy postihují i ty, co jedou podle pravidel! Protože se přes ně musí mnohem pomaleji, než povolených 40-50km/h
Příčné prahy jsou buzerací nejvyššího řádu a postihuje i ty, co se snaží jezdit plynule a pomalu. Navíc před těmito prahy vznikají ve špičkách dlouhé fronty (příklad: Praha-Modřany)
0/0
20.1.2005 12:00

wk

rychlost
Ja sam mam docela silne auto a musim rict, ze od te doby, co mam uzaver proudeni vzduchu do interieru z vnejsku, tak uz nepredjizdim ani ty stare skodovky, co pali olej a vytvareji rakovinotvorne latky. Pokud tedy jedou rozumnou rychlosti i do kopce :). Proste sem si od jiste doby rekl, ze budu jezdit na relax, v aute si pustim pekny pisnicky a kdyz je venku hezky tak se radeji kocham krajinou a koukam po holkach :). Mam takovy pocit, ze kdyz za tou starou skodovkou, ktera jede tech svych 90, pekne zpomalim, dodrzuju odestup a jedu za ni, ten ridic v tom aute to jakoby oceni. Rekne si, zase jeden slusnej clovek s novym autem... . Nekdy to vyzkousejte, mozna je to lepsi pocit nez ho svihnout za kazdou cenu a tak mu dat dostatecne najevo, jaky je to pro vas s novym a silnym aute povl.
0/0
20.1.2005 11:02

zo

Re: rychlost
Teda ty buď kecáš nebo jseš magor.ALe tak to jsme v tom případě dva.Jezdím stejným stylem.Jestli budu někde o 10 minut dříve či později nehraje vůbec žádnou roli.Taky mám trošku silnější přibližovadlo.A musím se jenom smát když vidím ty Wv nebo Audi či BMW a já nevím co ještě když jedou kolem mě přes 180.Říkám si pánové polechtám pedál a mám vás za zády.Je to fajn pocit.Myslím že rychlost  a i a ta akcelerace by se měla používat jen pro únik z nějaké krizové situace.A ne když si nějak blbeček se značkou KI či A až AZ dokazuje že je někdo.Většinou to je korunovanej vůl.
0/0
20.1.2005 11:22

wk

Re: Re: rychlost
Nekecám a opravdu se to snažím dodržovat. V životě mám jiné priority a ambice než závodnění s přitroublíma čecháčkama na rozviklných silnicích. Jenom mě mrzi, ze tim ohrozují muj zivot a bezpecnost mych blizkych. Ta agresivita prameni z jejich neusporadaneho zivota a vybijeji si ji na silnici a to je velka chyba. Lide v Čechach maji hodne starosti, financnich, socialnich... a podle toho asi take ten provoz vypada.
0/0
20.1.2005 11:53

zo

Re: Re: Re: rychlost
Asi sis to špatně vyložilJezdím naprosto stejně jako ty.A navíc naše cesty stojí totálně za pendrek.Takže nějakejch 180 si tady opravdu nedovolím.Jezdím tak jak se má a nic mi nechybí.Plně s tvým příspěvkem souhlasím a ztotožňuji se s ním. Není mi ani 20, abych se musel vytahovat jakej jsem borec, nejsme ani kravaťák abych někam spěchal a není mi ani 60 a nejezdím v klobouku.Je mi něco málo přes 40, autíčko sporťáček Mazda.Nepotřebuji se na silnici zviditelňovat.Takže hodně šťastných km kámo.
0/0
20.1.2005 12:01

wk

Re: Re: Re: Re: rychlost
Diky za podporu, preji vam a ridicum, kteri smysleji podobne jako vy, hodne stastnych kilometru. Mimochodem je mi 25 a diky me zkusenosti ze zahranici vim, jak se jezdi na zapad od nasich hranic. Proste mi to je strasne sympaticky, a slusne chovani na silnici je vizitkou kazdeho z nas. Co si mam myslet, treba i o prestizni firme, jejiz sluzebni auto me predjede v neprehlednem useku pres dve plne cary? Nebo jede v obci devadesatkou?... Je takova firma opravdu duveryhodná, kdyz primo prede mnou porusuje zakon? To se tyka take vsech firemnich dodavkovych a nakladnich vozu. Nezapomente, ze na aute vozite reklamu sveho zamestnavatele.
0/0
20.1.2005 12:39

zo

Re: Re: Re: Re: Re: rychlost
Ještě malou poznámku.Fascinujeme mě ohleduplnost řidičů na západ od našich hranic kteří jsou schopní se beze slova domluvit a jede jich třeba 5 za sebou stejnou rychlostí a bez jakýchkoliv problémů, a jedou tak několik set km.Samozřejmě se nejede nárazník na nárazník.Ale těmhle řidičům jsem vždy věřil.V týhle usmolený zemičce nevěřím ani vrátnýmu natož že by se řidiči byli ochotni na něčem takové domluvit.Nižšší spotřeba, plynulost jízdy atd.To nemluvím o jízdě ve městě.Přál bych českým řidičům takovou jízdu v Basileji či Zurychu.Myslím že drtivá českých borců za volantem, zvláště těch co tady píšou že na ně žádnej polda nemá, a že předpisy jsou zbytečný a svobodu všem atd. by zamkla auta a hodila klíčky do kanálu.
0/0
20.1.2005 13:42

wk

Re: Re: Re: Re: Re: Re: rychlost
Uplne zasnu, ze se nasel nekdo, kdo si na silnici vsima stejnych veci jako ja. Uz sem zacinal ztrácet naději. Ze zahranici me fascinuje presne to same, kdy se nekolik aut absolutne klidne dokaze nasledovat i po dlouhe kilometry. Pritom se jedna o treba uplne rozdila auta jak vykonostne tak i vekem a cenou...
0/0
20.1.2005 14:17

luckyluck001

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rychlost
Hej hola, plne s Vama souhlasim, je mi 22 (takze jeden z ty "frajersky" vekovy skupiny] a mam postarsi Volvo z 91 a vubec se nesnazim jezdit jako prase a jasat nad kazdym predjetym autem. V Praze se rychlost dodrzovat da,ale dava mi to zabrat.Netvrdim, ze mam furt 50 na tachaci a vic ani tuk, ale proste radsi jedu pomaleji,abych mohl lepe zareagovat na ty nebezpecne se ritici paka s "nadupanejma" a "vytunenejma" autama.To je ten muj nejdulezitejsi argument proc jezdim pomalu, ten dalsi je "mimo misu": 1.8 automat docela zere, zvlaste pri jizde typu brzda/plyn.Ja proste zboznuju ty typky,ktery me predjedou na okersce a pak jedou 5 minut predemnou a cekaj na moznost predjeti dalsiho auta a takhle poskakujou treba z kruhace na hradecky az do Hradce.
0/0
20.1.2005 15:49

zo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: rychlost
A ještě navíc když každý auťák je z jiné země.To je sranda.Jak jsme se pak před Ženevou rozjížděli tak jsme se myslím nestačili všichni/bylo nás 5/ divit.A to jsme takhle jeli od Karlsruhe přes Basel až do Ženevy.No pro mě tenkrát zážitek neuvěřitelný.To se psal ro 1992.Teď už mi to ani nepříjde.
0/0
21.1.2005 10:58







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.