Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Benzin, nebo nafta? Či snad plyn?

Při vybírání druhu motoru se vyplatí počítat; každý pohon má své klady i zápory. Benzin, nafta, nebo plyn? Pro naftu mluví menší spotřeba, pro LPG nižší cena a pro benzin menší pořizovací náklady při koupi vozu. A teď si, motoristo, vyber...

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

josef

kecy
Na vše odpovídém-kecy.Vystřídal jsem už celou řadu aut a každé má své.Nyní mám Oktávku TDI 66 KW.Je pravda ,že s ní jde jet v létě i za 3,2 l ,jestli  jste však velmi jemní na plyn/ při rychlosti cca 65 km.Pro normální jezdění jsem něco okolo 5l.Mám najeto  okolo 85000 km.Auto bylo koupeno červen 2000. Závady-váha vzduchu,oprava uchycení předního stabylizátoru,2 krát výměna centr. zamykání u kufru, centr. zamykání /levé př. dveře. A to se jednalo o nové auto.Dojem při porovnání s jinými-/benzinovýni mot./ lepší zátah odspodu , menší spotřeba . To je snad vše. Oproti 2 l motorům HDI /PEŽOT  průměrné spotřeba je o 1,5 l menší. S motory PD  nemám zatím zkušenost. Vychází  mě však jedno, že při mých  18000Km ročně jsem asi udělal chybu. Auto je vždy o tom že to jsou vyhozené peníze. Takže další auto bude asi benzínové. Jinak na adresu zastánců benzínu musím sdělit že vývoj nespí a jsou nyní naftové motory 1,6l /120 k,za což by se nemusel stydět ani benzín. Vyz
0/0
3.3.2005 13:10

Wowbagger Táhnoucísedonekonečn

Re: kecy
josefe jste zhovadilý blb a jebák plný žluklého hnisu.
0/0
3.3.2005 13:38

Pavel

Stone Pilot
Sorry, ale já sem ještě nikdy v podzemní garáži neparkoval, nejsem z Prahy.
0/0
6.2.2005 20:53

Pavel

Re: Stone Pilot
To mělo být o kus níž.
Ale jak tak koukám tak VW-TDi je docela problém, mám kámoše co ji (octafku) studenou pořádně vosolil a měl z toho pořádnej finanční problém . Víte třeba kolik na to stojí 1ks vstřikovače?
0/0
6.2.2005 21:06

Tomáš

Re: Re: Stone Pilot
Ono pořád platí to, že se studeným nafťákem se musí zlehka.
0/0
17.2.2005 16:28

Marťan

Socky do nafty, Frajeři do benzínu
Všem JZĎákům co vyznávaj naftu doporučuji svezení v BMW 330i. Mějte se čmoudilové
0/0
3.2.2005 13:57

Pikaso

Re: Socky do nafty, Frajeři do benzínu
Všem blbečkům jako jsi ty doporučuji svezení v BMW 320d.Měj se smraďochu
0/0
6.2.2005 19:07

josef

Re: Re: Socky do nafty, Frajeři do benzínu
Viděl jsem už mnoho takových mimo silnici. A tam by měli zůstat. Čau josef.
0/0
3.3.2005 13:31

josef

Re: Socky do nafty, Frajeři do benzínu
Blbče svez se v novém  dieslu BMV. Budeš čumět.
0/0
3.3.2005 13:25

.

www.mujweb.cz/Pocitace/korunky
www.mujweb.cz/Pocitace/korunky
0/0
2.2.2005 22:15

Čudla

TDI od VW je špatné řešení ! !
 Čerpadlo - tryska ( pumpe-düse ) , které jako jeden z posledních stále vyrábí koncern VW je propadák. Vysoký tlak, na vstřikovacích tryskách - 200 Mpa, má za následek netěsnost TURBA a jeho následné nevratné zničení. Toto se plně projevilo, proto VW včetně Škodovky stahovalo celosvětově statisíce vozů s motory - TDI - ! ! ! Nevýhoda je, že se vysoký tlak vytváří ve velice krátkém úseku, tím vzniká problém s netěsností a následně zvýšené exhalace ( kouří to a kouří, vidíme to den co den u Octávií ). Doufám že další motory z koncernu VW, budou již konečně vybavené systémem Common-Rail . Kdyby to snad nebylo lepší, alespoň BY NEMUSELY STAHOVAT U VW STATISÍCE VOZŮ s poškozeným motorem. Nafta je fajn, ale ne u VW.
0/0
2.2.2005 21:33

Přemda

Re: TDI od VW je špatné řešení ! !
Mám kámoše v servisu Škoda a také říkal že se nenormálně kazí nejsilnější 1,9 TDI motory hlavně v Superbech. Odchází třetí válec. Toho tlaku je tam prostě už moc a jednou to muselo prasknout. VW se mílili, když sázeli na nekonečné zvyšování tlaků v systému (výkonu) na úkor vývoje.
Volkswagen už také není co býval.
Můj typ BMW 320d
0/0
3.2.2005 13:50

chromozom

Volte vzduch!
Kašlete na benzín, naftu, nebo plyn - volte vzduch!
0/0
2.2.2005 17:01

Speedy

To mám jednoduchý
Jedno auto na vyblbnutí (Peugeot 206 GTI) mám benzínový a na běžný ježdění (Alfa 156 JTD) mám nafťáka a nemůžu si stěžovat ani na jednoho.
0/0
2.2.2005 11:36

josef

Re: To mám jednoduchý
TO blbnutí si nech někam mimo silnici.OK.
0/0
3.3.2005 13:29

Pepan

Výzva
Chodci chodej jako prasata, řidiči říděj jako svině.
Já se snažím být v té dopravní gžungli co nejratší dobu (eliminovat riziko dopravní nehody) a tak to všude valím co to dá, je abych měl co nejrychleji autíčko zaze v garáži.
No počítejte se mnou. Pokud budu na silnici pouze 30 min. místo 1 hodiny podkám o 50% méně ostatních účastníků provozu.
Jednoduchý počty! Ne?
Navrhuji zrušit veškerá omezení rychlosti.
0/0
2.2.2005 11:13

josef

Re: Výzva
Ještě Ti dopuručím to auto nechat v garáži. To bude s tou tvojí denagogií nejlepší.
0/0
3.3.2005 13:27

Jiří

Nafta x Benzín
Mám motor 1.5 dCI. Průměrná spotřeba v létě 4,4 v zimě 4,8. Z toho jsem byl vždycky nadšenej. Ale teď jsem šel na prohlídku po 60000. A cena 9000, z toho už nadšenej nejsem (u benzínu by stála 5000). Takže pokud někdo najezdí 30000 za rok jako já tak asi se diesel vyplatí, ale jinak ne.
0/0
2.2.2005 9:48

Jan

A JAK KTERÝ KRITIZUJE JE MALÝ ČESKÝ ČLOVĚK CO NA VOLVO NEMÁ A ZÁVIDÍ
Tuším jak nyní bude ten co si říká Josef tady psát v kaké to káře jezdí a přitom mu kouká slámička z bot!!! Josefe jsi ČESKEJ viš co to znamená ?
0/0
1.2.2005 22:33

VWMillhouse

Re: A JAK KTERÝ KRITIZUJE JE MALÝ ČESKÝ ČLOVĚK CO NA VOLVO NEMÁ A ZÁVIDÍ
Josef není českej, Josef je rádprovokující kok.t. Proti slámě z bot nic nemám, proti kok.tům jo. Volvo jsou dobrý káry... Howgh.
0/0
2.2.2005 7:52

Jirka

NEJLEVNĚJŠÍ VOLVO V ČESKU - NAŠEL JSEM - MINUS SKORO TŘI STA TISÍC
Tomu kdo píše o úsporách - já hledal jenom VOLVO V70 D5 ve slušné výbavě . Taky jak někdo psal , našel jsem na SEZNAMU v oddíle AUTO MOTO , ale pozor ne v bazarech ani v sekci ojetin. Normál v AUTO MOTO SEKCI vlevo dole na homepage. Pak kliknul na AUTO MOTO PRODEJCE . No a potom rovnou na NOVÉ OSOBNÍ AUTOMOBILY a kliknul na značku V O L V O .  ÚSPORA je dle modelu když jsem se informoval tak od 160.000Kč do cca 570.000,-Kč dle modelu a výbavy. Moje VOLVO V70D5 Momentum bylo o 280.000Kč levnější než nabízí normálně dealeři v Česku . Navíc garance jsou úplně stejné .To zase bodou závidět
0/0
1.2.2005 22:17

Josef

Re: NEJLEVNĚJŠÍ VOLVO V ČESKU - NAŠEL JSEM - MINUS SKORO TŘI STA TISÍC
Strč si to svoje VOLVO do řitního otvoru - tam totiž patří a neotravuj lidi. Volvo si koupí jen vyhnilý pazneht kterej má místo mozku kupu sraček. Podívej se okolo sebe ! ! Volvo je v česku mimo mísu. Jak říkám, sračka se neprodává. Zalez šmejde !
0/0
1.2.2005 22:28

kysela rybicka

Re: Re: NEJLEVNĚJŠÍ VOLVO V ČESKU - NAŠEL JSEM - MINUS SKORO TŘI STA TISÍC
To je úroveň. Opravdu mě mrzí, když narazím na takové hlupáky, kteří pod rouškou anonymity dokáží napsat podobný příspěvěk, pane Josefe... Napsal bych Vám, abyste se zamyslel, ale to ve Vašem případě půjde zřejmě jen těžko.
0/0
2.2.2005 8:44

Jiří

Re: Re: Re: NEJLEVNĚJŠÍ VOLVO V ČESKU - NAŠEL JSEM - MINUS SKORO TŘI STA TISÍC
Naprostý souhlas. Myslím si že většina lidí si udělá odrázek o tom, kdo má v hlavě místo mozku kupu s**ček
0/0
2.2.2005 9:03

PAVEL

NEJDůLEŽITĚJŠÍ JE POŘIZOVACÍ CENA AUTA PROTO NA PRVNÍM MÍSTĚ MUSÍ BÝT CENOVÁ ÚSPORA I 550.000Kč !!!
U AUTA JE NEJDůLEŽITĚJŠÍ POŘIZOVACÍ CENA . POKUD JE ROZDÍL U DIESELU 100.000Kč , VYPLATÍ SE VÁM AŽ PO CCA 130.000-150.000Km. PROTO JSEM HLEDAL NA NETU NEJLEPŠÍ CENY AUT. NEJNIŠŠÍ CENY V ČESKU JSEM NAŠEL NA VYHLEDAVAČI SEZNAM .  ZADAL JSEM NA SEZNAMU SEKCI  :  AUTO  MOTO , potom AUTO MOTO PRODEJCI  a pak INTERNETOVÍ AUTO MOTO PRODEJCI .  A VÝSLEDEK CO JSEM NAŠEL ? SLEVA I 550.000,-Kč U AUTA !!!!.
0/0
1.2.2005 22:10

Exts

ŠKODA RULEZZZZZZZZZ:)))))
Aktuální pořadí týmů WRC
1 CIOEN 10 2 FORD 10 3 MITSUBISHI 9 4 PEUGEOT 9 5 SKODA 1
0/0
1.2.2005 22:02

Alfonz

nafta FŮJ
Nafta fůj hlavně z motorů koncernu VW - TDI hlavně oktávie kouří jako blázen. U normálních kultivovaných nafťáků HDi nebo DCi tento jev není. Kdy už konečně VW  ( Škoda ) objeví COMMON-RAIL ? ? Který nás nebude obtěžovat černým hutným kouřem, při každým přidání plynu ? ? Je to vostuda co jde z výfuků české Octavie TDI ! ! TDI nezachrání ani filtr pevných částic. TDI z oktávii je konstrukčně 14 let stara technologie motoru, mírně modernizovaná. Ale co by to bylo za dealerský auto, kdyby se z něj pořádně nekouřilo ......... Bylo by mi trapně jet v autě který hulí jako hořící tank. Proto jezdím benzín - 3.5 V6. Doporučuji všem spořínkům a chatařům. To je svezení ! 
0/0
1.2.2005 20:59

VWMillhouse

Re: nafta FŮJ
Pokud se mu vali cmoudiky z vejfuku tak se mu asi neco posr.lo... BTW, clanek z r 1999: "Odpovědí konstruktérů VW na Common-rail je systém Pumpe-düse (čerpadlo-tryska). Tento systém dosahuje na vstřikovacích tryskách tlak až 200 Mpa, což má za následek především zvýšení točivého momentu a snížení exhalací. Další výhodou tohoto sytému je, že narozdíl od Common Rail, se vysoký tlak vytváří jen na krátkém úseku, což snižuje možnosti vzniku netěsností." - Což jsou hodnoty tlaku kterých dosahuje až common-rail 2 generace... :)))
0/0
2.2.2005 7:38

jiri

Re: Re: nafta FŮJ
A ten rachot kdyz takovy studeny PD TDI nastartuje, ten teprve stoji za to ;-) Hlavne ze je to German technology
0/0
2.2.2005 18:18

Pavel

LPG
V Rakousku jsem měl s LPG smůlu, nikde jej neprodávali.
0/0
1.2.2005 20:25

demik

5 BOD...
5. Sledujte "akce" "Sledujte při úmyslu koupit nový vůz prodejní akce, občas se najde automobilka, která nabízí nový vůz s benzinovým motorem za cenu naftového. Taková koupě se vyplatí." To je nesmysl??? Ma to byt naopak? 
0/0
1.2.2005 19:25

lapard

Super
Hm. Na konci článku píšou "sledovat akce automobilek." Ale koupit si nové benzínové auto za cenu nového dieslového..... hm. To se opravdu vyplatí!!!!!!!!
0/0
1.2.2005 19:21

aiwan

na doplnění
nižší spotřeba dieselu neni jen tim, že má při nízkých točkách vyšší krouťák a proto neni třeba tak často podřazovat. Podstatný je, že dieselovej motor má vyšší termickou účinnost proti benzíňáku.
0/0
1.2.2005 18:58

Pavel

Favorit
Na nadherny zvuk sveho Favoritku pri 5500 nedam dopustit. Zvukova kulisa je k nezaplaceni. Kdyz uz to nejede, tak se alespon venuji poslechu :-)
0/0
1.2.2005 16:59

Donnn

Re: Favorit
jj, osobně jsem to pojmenoval splašenej vysavač
mimochodem, zkoušel jste dostat se k 6000? Pak to nějak divně vynechává...
0/0
1.2.2005 18:36

John_Matey

Re: Re: Favorit
Jestli ono to nebude tim, ze od 5500 otacek je uz cervene pole, takze aby nedochazelo pretaceni motoru, tak se proste vypne privod paliva,ci co se tam deje. Nevim co tam presne je, ale stejne se neda v 5500 otackach nic delat, maximalni sila motoru je posazena temer o 1000 otacek nize.
0/0
1.2.2005 19:21

anderson

Re: Re: Re: Favorit
Zkus i obycejnou Hondu 1.4, tam se bezne dostanes o 2000 otacek vys.
0/0
3.2.2005 17:18

Jirka

Octavia TDI x MPI
Používáme ve firmě několik Octavií combi,  1,9 TDI 66kW a 1,6 74kW. Podle záznamů všech výdajů po 2 letech provozu, kdy auta mají najeto asi 100tis km, je závěr jasný. Nula od nuly pojde. Rozdíl ve spotřebách je asi 1,5-2litry v neprospěch benzínů, ale nižší sazby povinného ručení, nižší pojistka, výrazně nižší pořizovací náklady diesl zatím nevykompenzoval. Při odprodeji ojetin se diesly prodá o něco lépe.
0/0
1.2.2005 16:59

Petr T.

Re: Octavia TDI x MPI
Když Skoda nemá 1,6HDI, to je její problém . PSA může postavit proti benzínu 1,6 66kW naftu 66kW 1,6HDI (ale i 80kW).
0/0
3.2.2005 21:14

Pavel

LPG
Přestavba na plyn stojí 11.000 - 12.500 u aut s karburátorem, felicie cca 15.000 všechny zahraniční s klasickým plynem 20.000 - 24.000 a vstřikování plynu common rail 33.000 - 36.000 (TURBA, 6 a 8 válce kolem 45.000). To jen pro přesnost. Návratnost takové přestavby je cca 11 - 30tis km. Pak už se jen šetří. Provoz na LPG je cca 0,9 až 1,5kč/km. Parkování vozidel s LPG je v Holandsku zdarma, vjezd do centrálního Londýna je s LPG taky zadarmo v národních parcích v Itálii je povolena jízda pouze na LPG nebo CNG (zemní plyn, metan, bioplyn). V Německu auta na LPG nemusejí platit silniční daň, atd .Požadavek EU v horizontu 15 let je mít 10 % všech vozidel na alternativní paliva. Současná vyšší cena LPG je daná tím, že změnil v 05/2004 zákon, který znemožnil konkurenci v zásobování čerpaček, to pomine až letos v dubnu. Při ceně 22,90 za benzín má prodejce 0,4 Kč/lt zisk a taky to brzy skončí (ARAL už odpadl brzy přijdou na řadu další, pak se uvidí).
0/0
1.2.2005 16:58

Stone_Pilot

Re: LPG
Do centrálního Londýna tak často nezajíždím.
:-)
 
Zato jezdím do podzemních garáží a tam by mě s LPG nepustili. Takže pro mě je to jasné - LPG nebrat.
0/0
1.2.2005 18:12

kedasek

Re: Re: LPG
a kdo to tam kontroluje!!!!!!Nálepku sundej a je to.Ty jsi asi zas nějaký který,když vidi zákaz vjezdu, tak tam v životě nevjede...
0/0
2.2.2005 10:42

Stone_Pilot

Re: Re: Re: LPG
Ano, jsem takový naivka, který si myslí, že když je někde zákaz vjezdu, tak to má nějaký smysl a tedy tam nejedu.
Myslím, kdyby v těch garážích došlo k nějakýmu průšvihu kvůli mýmu autu s LPG, tak bych asi měl problém, kdyby se dodatečně zjisitlo, že jsem tam s LPG vjel, i když je to nepovolené.
0/0
2.2.2005 21:32

benny

Re: LPG
dobre, pokud si objednam fabii s LPG a toroidni nadrzi, zaplatim zhruba navic 40T Kc. To je stejny rozdil jako mezi benzinem a SDI. Pricemz u dieselu nema problemy s kontrolou tesneni a nemam v kufru povalujici se rezervu. Ostatni naklady jsou zhruba shodne
0/0
1.2.2005 19:44

rocky_krysa

Re: LPG
Mno k te navratnosti - sam jsem o LPG v lete uvazoval - mam turbo a prestavba vychazela na 45 tKc - pri soucasnych cenach 14.90 ( 8 l ) za LPG a 23.50 ( 7 l ) za N95 ( u turba mam i pri sekvencnim vstrikovani pocitat s narustem spotreby o 1 l ) mi vychazi navratnost po 100 000 km - tak co tu meles o navratnosti za 15-30 tkm  - to pocitam jen cenu prestavby a nepocitam dalsi vydaje jako revize, drazsi STK, castejsi vymeny svicek atd ani mozne zhodnoceni 45 000 Kc
0/0
2.2.2005 8:06

taky Pavel

Re: Re: LPG
Jo, to je pravda, navratnost u sekvencnich systemu je od 60 000km vyse, tech asi 30 000km platilo u starych systemu.
A jeste poznamka 23.50 je dost dobra cena za benzin a 14.90 je hodne spatna cena za plyn. Cene 23.50 za benzin odpovida spis 13.30 za plyn, za ktere se ted da taky v pohode sehnat. Je pravda, ze se musi delat revize, ale ta i na sekvencni stoji okolo 600Kc a je jednou za 15000km. U svicek jsem limitovan vyrobcem vozu a ne plynem (svicky by se meli menit po 30 000km, ja ale podle vyrobce auta musim po 15 000km).
A k narustu spotreby u turba, vim jen o Oktavii 1.8T, ktere se sekvencnim vstrikem klesla spotreba oproti benzinu (uz si nepamatuju o kolik, ale jen minimalne, jednociferne cislo procent)  a zvednul se asi o 5% vykon. Je tam proste dalsi pocitac a jde o to, jak se naladi.
0/0
2.2.2005 9:15

rocky_krysa

Re: Re: Re: LPG
Jsem z Ostravska a ty ceny jsem PHM jsem bral jako prumer asi z 15 stanic, kolem kterych jezdim a o kterych vim. Napriklad benzin tu mame v rozpeti 23.00 - 24.50, LPG 14.70 - 15.90. Ty svicky se doporucuji u provozu na LPG jednak menit za specialni urcene pro provoz na LPG a jednak i zkratit interval vymeny. Stejne tak se doporucuje zkratit o 1/3 interval i u oleje, prestoze se zda subjektivne mnohem cistsim viz http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=406. O tom narustu spotreby u turba mne informovala firma, ve ktere jsem LPG chtel nechat instalovat. Myslim, ze v jejich zajmu by bylo rict, ze se spotreba nezvysi, presto rekli, ze mam pocitat az s 2 litry pri vyuzivani maximalniho potencialu. Mam konkretne Octavii 1.8T. Dalsi veci je i to, ze vam muze vhodnou investici napr. do OPF tech 45 tKc vydelat rocne minimalne 4-5% tedy, dalsich cca 2000 Kc rocne, ktere s LPG musite ujezdit. Za techto predpokladu jsem tedy usoudil, ze se mi pro
0/0
2.2.2005 11:49

mike

Re: Re: Re: Re: LPG
Ja jsem pred nejakou dobou koupil jetou fabku 1.4MPi 50Kw. Prestavba LPG 22.000Kc, navratnost 30.000Km. V zime to bere 8,5litru a v lete 7,6litru LPG. I ted v zime je u nas plyn za 13,40Kc. Motor jede krasne tise, zadnej rachot dieselu. V zime to ma nesrovnatelnou vyhodu, ze pokud jedu ve meste do 10km, tak si v aute i zatopim a nehuntuju motor. Proste pohoda. Do prestavby novych motoru za 35.000 bych uz ale nesel.
0/0
2.2.2005 18:15

taky Pavel

Re: Re: Re: Re: LPG
V tom pripade jsou ve Vasem kraji pomerne nevyhodne ceny LPG, ja se nejcasteji pohybuji v okoli Prahy a ve VC kraji a z toho mi vysly moje ceny. Svicky kupuju Bosch special pro LPG provoz a jejich vyrobce doporucuje vymenu po 30 000km. Pro motorovy olej plati, ze by se interval vymen mel pri provozu na LPG skratit, ale vzhledem k tomu, ze pouzivam plne synteticky olej, pro ktery jeho vyrobce urcuje hranici vymeny na 60 000 km, tak jsem opet limitovan vyrobcem vozu. A k tem zmenam spotreby u Skodovky - vychazel jsem z testu, ktery sem cetl v nejakem motoristickem casopisu. Kdo vi, jak je to doopravdy. Pokud by se ale zvysil vykon, da se pochopit, ze pri vyuzivani noveho vykonu spotreba stoupne, ale pri jizde puvodnim stylem se snizi. Vazne nevim. Preji pekny den a hodne kilometru bez nehod, at uz jezdime na co chceme.
0/0
3.2.2005 15:53

rocky_krysa

Re: Re: Re: Re: Re: LPG
Taky preji hezky den a nad podobnymi diskusemi nashle.
0/0
4.2.2005 10:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.