Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Řiďte s rozvahou! Zima nekončí, ještě může potrápit

Zima to stále ještě nezabalila. Mnohému řidiči pořád může způsobit nepříjemné překvapení v podobě sněhem zapadaného vozu na horách, a v horším případě dokonce komplikace, jak se ke sjezdovce vůbec dostat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Maky

skubi dubi důůůůůůůůůůů ti šoumene

;-€

0/0
27.6.2006 18:40

sayza

Husteni
Osobne by me taky zajimalo, jestli doporuceni vic nahustit zimni pneu prameni z toho, ze budeme hustit za nizsi teploty neboz toho, ze v zime jsou jizdni vlastnosti pneu lepsi pri vyssim tlaku.
0/0
6.3.2005 0:24

Glip

Re: Husteni
Vyssi tlak = mensia stycna plocha pneu s vozovkou = mensia plocha na ktoru sa rozlozi hmotnost vozu = vacsi tlak na vozovku (aj ked na mensiu plochu) = pneu ide do smyku neskor. Z rovnakeho dovodu sa odporucaju zimne pneu uzke. Tolko teoria, v praxi som to neoveroval.
0/0
7.3.2005 11:21

Patrol

jdete na to špatně
V zimě musí osobák do garáže. Protože to přichází čas opravdových 4x4. Já v listopadu přesedlám na Nissan Patrol se zimním pneu a nějaký kPa mě nezajíma. I kdyby jste osobák dofoukli na co chcete, dvoukolka je k ničemu. Na sníh a mínusový teploty je jediná rada ! ! Opravdové 4x4.  
0/0
5.3.2005 22:32

králík

Re: jdete na to špatně
nemachruj
0/0
5.3.2005 22:59

lalin

Re: Re: jdete na to špatně
není umění na sněhu jezdit s nabušenou čtyřkolkou ale s nomálním osobákem
0/0
7.3.2005 8:43

ing. Charvát <charvat@csas.

Re: Re: Re: jdete na to špatně
Ale silnice nejsou aby si předváděl své umění řídit, tam musí být dodržena bezpečnost provozu a to s 4x4 jistě je větší jistota a bepečí..
Takový strejce jako seš ty znám, letní gumy a plná huba keců na silničáře, že nestíhají...
0/0
7.3.2005 9:26

a

Re: Re: Re: Re: jdete na to špatně
pane inzenyre aby nedali do zakonu ze bude kazdej mit povine nahon 4  *  4. to by se nam trochu prodrazilo.a lidi by zacli z vrakovist tahat sierry 2.9 4 * 4 z roku 82.
myslim ze kdyc clovek jede opatrne tak je to bezpecnejsi nez jet bezohledne s terenakem  4  * 4
0/0
7.3.2005 10:49

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: jdete na to špatně
proč srovnáváte 2 zcela odlišné způsoby jízdy - opatrný a bezohledný ? :-))
0/0
7.3.2005 11:17

KFL

Re: jdete na to špatně
Taky pekny kulovy ... ctyrkolka je OK, ale co se stability tyce, zase TAK MOC vepredu proti ostatnim neni. Zalezi na pneumatikach a na stylu jizdy. Kazdy 4x4 ma vetsi sklony k nedotacivosti a zaludnymu chovani v zatackach, pokud s tim clovek neumi jezdit.
Ja jezdim s 306kou, co ma super podvozek, mam dobry zimaky a projedu vsude, kde matcino Subarko (samozrejme 40 cm zaveji ne).
Vsechno je jen o lidech a jejich pripravenosti. Zimaky a dobrej stav auta zaruci prujezd 98 % silnicnich situaci. Hory jsou samozrejme neco jinyho, tam to bude asi trosku horsi.
0/0
7.3.2005 9:22

jammy

Re: Re: jdete na to špatně
jezdím pravidelně se dvěmi auty - Škoda koktavia (služební) a P306 (soukromé). S tím, že by 306 měla výborný podvozek zhusta nesouhlasím, resp. její chování na sněhu je v porovnání se Škodovkou naprosto katastrofální. Na obou mám shodou okolností stejný typ pneu, jenom s malým rozdílem 306 = 14", Š = 15". Na suchu je to naopak, 306 vítězí svými super jízdními vlastnostmi.
0/0
7.3.2005 10:29

Glip

Re: jdete na to špatně
To som zvedavy ako ti pomoze 4x4 pri brzdeni. Len dufam, ze nebudem v tvojom okoli ked to budes zistovat.
0/0
7.3.2005 11:42

Vetřelec

Názor
Osobně si myslím,že spíše méně nahuštěná pneu se líp přizpůsobí měkčímu sněhu a tím pádem se naopak zlepší její přilnavost. A vo tom to je.    
0/0
5.3.2005 22:02

hraboš polní

Re: Názor
Nečteš, nevíš. Bohušu.
0/0
6.3.2005 21:03

Kaskadér

jo
Přeju ministrovy dopravy / teroru / aby skončil v pekle ! I s jeho návrhem bodového systému.
0/0
5.3.2005 21:58

hraboš polní

Re: jo
Souhlasím. Já bych navrhoval daleko přísnější režim. Nemám rád řidiče, kteří se mě snaží zabít!
0/0
6.3.2005 21:20

ing. Charvát <charvat@csas.

Re: Re: jo
jaban chlapi, souhlas s Váma
0/0
7.3.2005 9:28

Touch

Ja bych se pridrzel navodu k vozidlu
Je fakt, ze v nekterem, myslim k felicii, jsem se docetl, aby se zimni pneu hustily o 20 kPa vice nez letni (resp. nez byly hodnoty uvedene v tabulce v onom navodu).
Jestli to bylo mysleno jako "teplotni kompenzace", jak napsal nekdo nize, totiz ze kdyz nafouknete v teple, tak po ochlazeni venku vam tlak klesne, nebo s ohledem na vlastnosti tehdejsich zimnich pneumatik, nevim.
V pneuservisech ani zde v pneuporadne mi to nedovedli vysvetlit, resp. o tom nic nevedeli.
Fakt je , ze prehusteni o 20 kPa neni zadna hruba chyba, auto trosku lepe jede, prilnavost k asfaltu se nijak zasadne nezhorsi a spotreba paliva jde o chlup dolu. Navic je mirna rezerva pro pripad "prirozeneho" pozvolneho uchazeni nebo pro pripad prepravy tezsiho nakladu.
0/0
5.3.2005 19:47

vasek

frajeřinu nechej doma
Můžeš mít jakýkoliv systém nebudešli dodržovat styl pro zimní jízdu větší odstup dobrý vzorek na pneu a ne pneu vzor točený salám tak ti s tímto dezénem nebudou žádné systémy nic platné.A hlavně to chce nechat doma frajeřinu a vzít si s sebou tak zvaně lehkou nohu chitrolíni
0/0
5.3.2005 19:35

Touch

Vzdycky mne dojmou ti, co rikaji, ze "byla hrozna mlha, najednou se pred nami objevilo auto"
a oni to uz neubrzdili...
Proste to vali mlha - nemlha, snih - nesnih, brecka - nebrecka a pak se divi.
 
0/0
5.3.2005 19:54

stajdl

blbost
hustit zimni pneumatiky vic nez lettni?!
0/0
5.3.2005 2:48

RadecekH

Re: blbost
Mozna je to mysleno tak, ze pokud ty pneumatiky hustis pri stejne teplote, tak zimni musis nahustit vice, protoze se vzrustajici teplotou roste tlak vzduchu (v pneumatice) a naopak. Takze kdyz si pri +20 stupnich nahustis pneumatiku na nejaky tlak, tak pri -20 bude o hodne nizsi.
0/0
5.3.2005 7:35

aiwan

Re: Re: blbost
Mě vychází rozdíl tlaku v pneu mezi 20°C a -20°C 13,6%. To je místo 220 kPa asi 190kPa. To by odpovídalo. Jenže kolik "joudů" doma tlačí pneu v teple v garáži?? Hezky nešikovně napsaná rada. Btw kdybyste někdo věděl jinej význam, sem s nim, protože mě to přijde jako blbost zvyšovat tlak na sněhu. Třeba taktický pneumatiky u AČR fungujou přesně opačne
0/0
5.3.2005 11:30

hraboš polní

Re: Re: Re: blbost
Nejde o roztažnost vzduchu. Jde o to abychom zabránili svírání sněhu vzorkem pneumatiky na ploše dotyku s vozovkou. Více nahuštěná pneumatika se méně deformuje.
0/0
5.3.2005 11:45

aiwan

Re: Re: Re: Re: blbost
Hmm to by mohlo fungovat. Ale asi se to nesmí přehnat, pak se zase zmenšuje styková plocha..
0/0
5.3.2005 16:00

Skolak

Re: blbost
Fakt by me zajimalo, co jsi za cloveka. Nevis o tom nic, nezduvodnis a napises ze je to blbost.
Predpokladam, ze moc chytry nebudes.
Mej se a zkus si trochu rozsirit sve obzory.
0/0
5.3.2005 13:18







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.