Diskuze

Řiďte s rozvahou! Zima nekončí, ještě může potrápit

Zima to stále ještě nezabalila. Mnohému řidiči pořád může způsobit nepříjemné překvapení v podobě sněhem zapadaného vozu na horách, a v horším případě dokonce komplikace, jak se ke sjezdovce vůbec dostat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Maky

27. 6. 2006 18:40
skubi dubi důůůůůůůůůůů ti šoumene

;-€

0 0
možnosti

sayza

6. 3. 2005 0:24
Husteni
Osobne by me taky zajimalo, jestli doporuceni vic nahustit zimni pneu prameni z toho, ze budeme hustit za nizsi teploty neboz toho, ze v zime jsou jizdni vlastnosti pneu lepsi pri vyssim tlaku.
0 0
možnosti

Glip

7. 3. 2005 11:21
Re: Husteni
Vyssi tlak = mensia stycna plocha pneu s vozovkou = mensia plocha na ktoru sa rozlozi hmotnost vozu = vacsi tlak na vozovku (aj ked na mensiu plochu) = pneu ide do smyku neskor. Z rovnakeho dovodu sa odporucaju zimne pneu uzke. Tolko teoria, v praxi som to neoveroval.
0 0
možnosti

Patrol

5. 3. 2005 22:32
jdete na to špatně
V zimě musí osobák do garáže. Protože to přichází čas opravdových 4x4. Já v listopadu přesedlám na Nissan Patrol se zimním pneu a nějaký kPa mě nezajíma. I kdyby jste osobák dofoukli na co chcete, dvoukolka je k ničemu. Na sníh a mínusový teploty je jediná rada ! ! Opravdové 4x4.  
0 0
možnosti

králík

5. 3. 2005 22:59
Re: jdete na to špatně
nemachruj
0 0
možnosti

Vetřelec

5. 3. 2005 22:02
Názor
Osobně si myslím,že spíše méně nahuštěná pneu se líp přizpůsobí měkčímu sněhu a tím pádem se naopak zlepší její přilnavost. A vo tom to je.    
0 0
možnosti

hraboš polní

6. 3. 2005 21:03
Re: Názor
Nečteš, nevíš. Bohušu.
0 0
možnosti

Kaskadér

5. 3. 2005 21:58
jo
Přeju ministrovy dopravy / teroru / aby skončil v pekle ! I s jeho návrhem bodového systému.
0 0
možnosti

hraboš polní

6. 3. 2005 21:20
Re: jo
Souhlasím. Já bych navrhoval daleko přísnější režim. Nemám rád řidiče, kteří se mě snaží zabít!
0 0
možnosti

Touch

5. 3. 2005 19:47
Ja bych se pridrzel navodu k vozidlu
Je fakt, ze v nekterem, myslim k felicii, jsem se docetl, aby se zimni pneu hustily o 20 kPa vice nez letni (resp. nez byly hodnoty uvedene v tabulce v onom navodu).
Jestli to bylo mysleno jako "teplotni kompenzace", jak napsal nekdo nize, totiz ze kdyz nafouknete v teple, tak po ochlazeni venku vam tlak klesne, nebo s ohledem na vlastnosti tehdejsich zimnich pneumatik, nevim.
V pneuservisech ani zde v pneuporadne mi to nedovedli vysvetlit, resp. o tom nic nevedeli.
Fakt je , ze prehusteni o 20 kPa neni zadna hruba chyba, auto trosku lepe jede, prilnavost k asfaltu se nijak zasadne nezhorsi a spotreba paliva jde o chlup dolu. Navic je mirna rezerva pro pripad "prirozeneho" pozvolneho uchazeni nebo pro pripad prepravy tezsiho nakladu.
0 0
možnosti

vasek

5. 3. 2005 19:35
frajeřinu nechej doma
Můžeš mít jakýkoliv systém nebudešli dodržovat styl pro zimní jízdu větší odstup dobrý vzorek na pneu a ne pneu vzor točený salám tak ti s tímto dezénem nebudou žádné systémy nic platné.A hlavně to chce nechat doma frajeřinu a vzít si s sebou tak zvaně lehkou nohu chitrolíni
0 0
možnosti

Touch

5. 3. 2005 19:54
Vzdycky mne dojmou ti, co rikaji, ze "byla hrozna mlha, najednou se pred nami objevilo auto"
a oni to uz neubrzdili...
Proste to vali mlha - nemlha, snih - nesnih, brecka - nebrecka a pak se divi.
 
0 0
možnosti

stajdl

5. 3. 2005 2:48
blbost
hustit zimni pneumatiky vic nez lettni?!
0 0
možnosti