Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sedačky v autech nejsou bezpečné

Britští výzkumníci v oblasti dopravních nehod dospěli k šokujícímu zjištění: šest z deseti současných aut je vybaveno sedadly, která posádku při nárazu jiným vozem zezadu chrání zcela nedostatečně. A co je zvlášť zajímavé - neplatí to pouze pro malé a levné vozy, ale problém se týká i luxusních limuzín.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

tm

Önly Renault
Renaul Megane Sedan  F1 Team RULEZZZ ! Sveste se v nem a uz nebudete chtit vystoupit ! V CR se doprodava uz jen poslednich par vozu ! A ja budu jeden ze stastlivcu so si v nem bude BEZPECNE vozit prdelku :)
 
Renault RULEZZZ
0/0
10.11.2005 17:33

povalecka

je to trochu slozitejsi...
Sedacky, stejne jako 80% zbytku auta nevyrabi automobilka. Je to o tom, ze Johnson Controls a Lear se perou o to, kdo udela lepsi sedacku, ktera se vejde do vyhrazenyho budgetu. To, ze automobilka setri i na sedackach je jasny...
Respect for Renault za spoustu hvezdicek..., na druhou stranu kolega neprezil naraz ve 110 do kamionu jedoucim 90km/h a to jen proto, ze se po ne moc velkym narazu vyloupnul plastovej kryt "A" sloupku a propich mu hlavu, blby... a proto nikdy nikomu Renault nedoporucim.
Btw. spokojenost se sedackama v Avensis je po 40 tisicich maximalni.
0/0
24.4.2005 0:21

procházející

Re: je to trochu slozitejsi...
Respect for Toyota za čtyři hvězdičky ... nic proti Toyotě. Na druhou stranu můj kolega v Avensisu ve 100-ce narazil do Avie která jela 70-kou a neprežil jen proto že mu sloupek A amputoval hlavu a to je dost blbý , proto nikdy nikomu Toyotu nedoporučím. Btw. spokojenost s bezpečnou Lagunou II. po 136 tisících maximální.   
0/0
24.4.2005 13:22

LAGUNÁŘ

TOP LAGUNA
Já mám LAGUNU 2.2 DCi  R.V. 5/2003 a pořád se potvrzuje že v bezpečnosti je RENAULT LAGUNA to nejlepší na evropským trhu. Jako první získala LAGUNA 5 ***** hvězdiček ( už v roce 2001) v nárazovejch testech Euro NCAP a i nyní v auto -sedačkách je za jedna !  LAGUNA je dlouhodobě nejbezpečnější auto . Renault je v bezpečnosti TOP CLASS ! Sedm aut s pěti ***** hvězdama, to jinej výrobce neumí a nemá. Bezpečnost = RENAULT !
0/0
22.4.2005 23:28

Martin

Re: TOP LAGUNA
I když nerad musím uznat že je renolt posledních pět let vopravdu nejlepčí v bezpečnosti. Testy Euro Ncap mluvěj jasně. Jo a ve Formuli 1 je renolt taky dóst dobrej. Čus. 
0/0
23.4.2005 0:02

auto.koda@volny.cz

Re: Re: TOP LAGUNA
Na co je ti Laguna která je sice asi nejbezpečnější když nemá to co Octávia ? Octávia má nejlepší poměr mezi - užitná hodnota+kvalita / cena !    Já si nekupuju auto podle nějakých testů bezpečnosti ale podle nabídky vlastností. Ty sis koupil Lagunu protože budeš hodně bourat ? Jestli ano seš chudák.  Octávia je o třídu výš než Laguna ve všech vlastnostech který sem zmínil výše.  Škoda Simply Clever !
0/0
23.4.2005 19:37

René

Re: Re: Re: TOP LAGUNA
Zase nějakej manták s ochcávkou, kterej si nedokáže přiznat, že laguna je prostě nejen bezpečnější, ale i po všech stránkách lepší auto.
0/0
23.4.2005 20:31

Re: Re: Re: Re: TOP LAGUNA
0/0
23.4.2005 20:31

A

Re: Re: Re: Re: Re: TOP LAGUNA
Přesně tak
0/0
23.4.2005 20:32

Rudolf

Re: Re: Re: Re: Re: Re: TOP LAGUNA
Nic proti oktávkám, ale srovnávat je s lagunou mohou jen žabožrouti
0/0
23.4.2005 20:34

Škodovák

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TOP LAGUNA
Já si také myslím že je Octavia II. lepší v užitných vlastnostech, kvalitě, ceně a objemech kufru a prostoru pro posádku než R-laguna. Laguna je jen tuctovka za hodně peněz. Obě auta jsou sice střední třída ale kufr má R-laguna dost směšnej.  Čus.      PS : ty testy euro NCAP jsou jen o tom kdo víc zaplatí. Škodovka nezaplatila tak je laguna lepší. To je můj názor, protože vždy jde hlavně o peníze !    
0/0
24.4.2005 0:38

procházející

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TOP LAGUNA
Vážený pane Škodováku běžte se léčit !
0/0
24.4.2005 13:23

153624

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TOP LAGUNA
Jo jo,je to o tom , kdo zaplatí víc, ale při vývoji auta a práci na bezpečnosti.Je třeba to už pochopit, že ne vše je podplacený. V Euro NCAP se koupí namátkou 3 stejná auta  u namátou vybraného prodejce(to je to, co výrobce děsí a jde se na věc)= 3 nárazy:40% zepředu, boční vozíkem a boční do sloupu. Sečte se a je.Podrobnosti viz.:http://www.euroncap.com/  Počti si a neplácej hlouposti. Zkouška zezadu, která simuluje náraz do auta při V=29 km/h, což je typické pro nedobrždění, není zatím předepsána, ale už se chystá, výrobci mají o čem přemýšlet a typičtí češi co zpochybňovat,že?
0/0
24.4.2005 22:07

ipm

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TOP LAGUNA
sežerte se together :-)
v měžítku cena/výkon furt vede trabant kombi
0/0
26.4.2005 12:17

Jarda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: TOP LAGUNA
Nechci prilevat olej do ohne, ale ackoliv Euro NCAP vypada jako nezavisle hodnoceni, urcite se do nej promitne to, ze Renault je jedna z hlavnich firem, ktere tomuto hodnoceni urcuji kriteria. Takze vedi presne, kde co pridat a zmenit, aby jim vysly hvezdicky.
0/0
28.4.2005 16:29

Milan

většina lřidičů jsou blbci
Maji dodržovat bezpečnou vzdálenost od auta před sebou podle rychlosti a situace - ale když sleduji provoz tak se všichni snaží být co nejblíže - asi se nemužou dočkat až si budou moci  přiťuknout
0/0
22.4.2005 22:32

cbx

10G?
Přetížení při zadním nárazu může dosáhnout až 10inásobku hmotnosti osob? To je přetížení 10 G a to se mi nějak nezdá ani při velmi vysokých rychlostech
0/0
22.4.2005 20:18

aiwan

Re: 10G?
Podle EHK R21, platné v Evropě musí opěrka hlavy u OA pohltit náraz hlavy při rychlosti 24,1km/h tak, aby nejvýše po dobu 3ms bylo zrychlení hlavy menší jak 80G. (Pro 6ms už je to zrychlení jen asi 60G, aby to člověk přežil).
0/0
22.4.2005 21:10

MP

Re: Re: 10G?
Ale tohle ma s ochranou proti whiplash pramalo spolecnyho. Tohle je homologacni zkouska pohlceni energie, musi ji plnit vsechna auta. Jiank pretizeni 10g neni zas tak moc (pri narazu). Kdyz bouchnes pesti do stolu, vyvodis vetsi.
0/0
23.4.2005 16:28

Jan Vlk

Eště že mám volvo ...
O volvo sedačkách si nikdo nedovolil pochybovat, takže ani nebyly v testu. Jen jsem si chtěl ověřit, že do nich nikdo nebude šťourat.
No a všem škodofkářum, který maj fábie a oktávky fplný palbě, přeji příjemné posezení a gratuluji k ušetřeným pár korunám, které by je stálo opravdové auto.
0/0
22.4.2005 12:58

MP

Re: Eště že mám volvo ...
Tak by mě zajímalo, kolik toho viš o zkouškách whiplash a vůbec o zkouškách bezpečnosti...No, ale každopádně za Volvo bych se taky nestyděl :-)
0/0
22.4.2005 13:30

Jan Vlk

Re: Re: Eště že mám volvo ...
O těch zkouškách nevím zhola nic.
 
Jen jsem pasl že mám rá své volvíčko .
 
That's all. C'est tout. Das ist alles. Eto vsjo. Es todo. To je všetko.
0/0
22.4.2005 15:33

tino

Re: Eště že mám volvo ...
mnojo, švédi jsou švédi... ne nadarmo SAAB montuje altivní opěrky hlady do aut už hezkých pár let (10 a více)
0/0
22.4.2005 15:33

Martin

Re: Re: Eště že mám volvo ...
Zapomeň na švédy ! V bezpečnosti je fakt poslední roky nejlepčí renolt. Statistiky mluvěj jasně.  
0/0
23.4.2005 0:05

Anonym

Re: Eště že mám volvo ...
To je sice pěkné. Ale na nejlevnějšího kombíka (nového), to je V50 těch 650.000 nikdy nedám dohromady. Takže Fabia Combi za 320.000 je řešením. Taky bych chtěl Volvo (vždycky to byl můj sen), ale peníze jsou peníze.
0/0
22.4.2005 15:41

andik308

Re: Eště že mám volvo ...
No jak vidim, to ze mas volvo je fajn, ale cist asi neumis. Ona Volva v tom testu byla take a obstala. :)) ¡Comprate gafas, chaval!  
0/0
22.4.2005 17:46

Mára

Bezpečnost
Kdyz jedete po okresce 160 (treba jako Hlinka) a napalite to do Avie, tak jsou Vam airbagy, pasy a bezpecnostni sedacka stejne na houby. Ono to chce hlavne za tim volantem taky pouzivat mozek a hlavne nepotkat nejakyho debila co ho nepouziva. Ale to nikdo z nas asi ovlivnit nemuze
0/0
22.4.2005 11:08

speleo

Š120
Docela by mě zajímalo, jak by dopadla v těchto testech moje Š120    Tipuju že při nárazu zezadu by mi krční páteř zlomit blok motoru, vystřelený nárazem nějaké luxusní plečky. Bezvadné vyhlídky ...  
0/0
22.4.2005 10:45

pepa_u

Re: Š120
Musíš se na svět dívat optimisticky a brát to z té lepší stránky. Aspoň to nudeš mít rychle za sebou a nebudeš se trápit ochrnutý od krku dolu na voziku
0/0
23.4.2005 7:06

leonab

Re: Š120
na to jsem se taky chtěla zeptat, i já jezdím stařenkou...
0/0
27.4.2005 13:01

DaM

A proto...
... mame vsichni Recaro (obe predni sedacky i detska sedacka vzadu)
0/0
22.4.2005 10:28

Polárníliška

Re: A proto...
Nemáš náhodou tu třímístnou formuli od Ferrari?
0/0
22.4.2005 12:24

DaM

Re: Re: A proto...
Kdepak, mam Accorda, ale sedacky, zejmena tu detskou, povazuju za hodne dulezity.
0/0
22.4.2005 13:04

P.

Škoda + VW
Je zajimave, jak stejne dopadl Superb a Passat. Stejne blbe  :-))
0/0
22.4.2005 8:54

fixska

JO
Ono za urcitých okolností není celé auto vubec bezpecné.
0/0
22.4.2005 8:49

P800

Skvělé.. vím co mám..
Další skvělá zpráva.. vím co mám (Ford Mondeo new).. jen doufám, ze si to nikdy nevyzkouším ..
0/0
21.4.2005 21:30

pepa_u

Re: Skvělé.. vím co mám..
Taky preju at to nemusis zkouset a taky at nemusis nikdy menit tesneni pod hlavou jako ja na svym Fordu Taurus  (snad uz je na tom Ford s kvalitou lip nez byval.....)
0/0
22.4.2005 1:46

Hanato

Zkuste pri psani premyslet...
Je zajimave, ze model Seat Ibiza neprosel a Seat Cordoba ano. Ty auta jsou plne stejny az na cast za zadnima kolama, tzn. ze i sedacky jdouuplne stejne, tak nevim... Mozna kdybyste k tem vozum dopsali rok vyroby, tak treba, ale jelikoz v tom odstavci mluvite o VW Polo, Skoda Fabia tak asi myslite soucasnou generaci...
0/0
21.4.2005 11:48

a

Re: Zkuste pri psani premyslet...
a ty zkus pred psanim cist..
0/0
21.4.2005 16:17

aaaa

Re: Re: Zkuste pri psani premyslet...
ty se zkus treba vysrat pred psanim..
0/0
21.4.2005 17:59

lukas

Re: Re: Re: Zkuste pri psani premyslet...
no ja nevim, ale neuvadějí v článku, že se jednalo o seriové(standartní) sedačky........takže třeba u luxusnějších zanček to eni vypovídající výsledek......protože se snaží každymu vnutiti lepší sedadla
0/0
21.4.2005 20:11

Tomas

Re: Re: Re: Re: Zkuste pri psani premyslet...
V dnesni dobe si spis myslim, ze je to o tom, ktera firma vic zaplati za dobre vysledky. NO COMENT !!!!!!
0/0
22.4.2005 6:47

karamba

Re: Re: Re: Re: Re: Zkuste pri psani premyslet...
 Mne to bylo jasne hned.Corsa to zaplatila aby potopila BMW.
0/0
22.4.2005 11:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.