Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Když má auto volant na špatné straně. Pravostranné řízení v Rusku nechtějí

Divoký dovoz aut s řízením vpravo do Ruska bude muset brzy skončit. Moskevská vláda se rozhodla zakročit proti vozům dováženým především z Japonska, které jsou rozšířené hlavně na ruském Dálném východě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

JIRKA

1000
u nas tjezdi jedna 1000 MB s volantem na "druhe" strane. celkem kuriozni pohled. po dedovi ji ale zdedili vnuci takze to speje do zdarneho konce....
0/0
22.5.2005 2:21

iuos

hmm
no, když jsem si to jednou krosil po městě na babettě  takmne předjela stodvacítka a strašně dlouho jsem přemejšlel, co na ní bylo divnýho.........pak mi došlo, že řidič seděl vpravo .......... a nebo to byl spolujezdec a řidič nco hledal na zemi, takže jsem ho neviděl
0/0
18.5.2005 16:13

Jimmi

Tak až ve Vladivostoku a okolí...
...bude těch aut většina, klidně mohou změnit pravidla silničního provozu. Změna bude jednoduchá, silnice jsou obyčejné, dopravních značek asi moc není. A představa, že by někdo dojel autem z Vladivostoku do Moskvy a tam měl problémy s řízením je dost iluzorní....
0/0
18.5.2005 13:42

martin

Re: Tak až ve Vladivostoku a okolí...
dopravnich znacek tam moc neni .... tys tam nekdy byl???
ja jo, a ver tomu, ze znacek tam je jako v kazdem jinem velkem meste
0/0
22.5.2005 19:26

Dzochar Dudajev

Re: Re: Tak až ve Vladivostoku a okolí...
Nejvetsi problem by byl asi s tema sovetskejma urovnovejma krizovatkama na dalnicich, kde se odbocuje doleva tak, ze se za krizovatkou odboci doprava, prejedou se oba pruhy a clovek se k te krizovatce vrati z protismeru.
0/0
23.5.2005 16:13

marek

0/0
18.5.2005 1:23

Brbla__

Proc??
muzete mi prosim nekdo vysvetlit, proc Ti lide na sibiri kupujou auta s pravostranym rizenim?Sou o tolik levnejsi a nebo je to pro ne v nejakej smeru vyhodne?nerozumim tomu..dekuji za odpoved
0/0
18.5.2005 1:20

Helios

Re: Proc??
Je to vlastne jednoduche. V Japonsku se jezdi vlevo. Japonci stridaji auta velmi casto, protoze (alespon domaci) vozy jsou v Japonsku pomerne levne. Tim vznika velke mnozstvi ojetin, ktere uz nemuzou najit uplatneni na domacim trhu a likvidace jako odpad je velmi draha. Proto se ojetiny vyvazeji do okolnich zemi. Prevazne do Indonesie, kde se take jezdi vlevo, nebo do Ruska (presneji do Vladivostoku, ten je nejbliz), kde se sice jezdi vpravo, ale protoze lidi tam nemaji moc penez, a ty ojetiny jsou za tu cenu docela kvalitni, tak proste koupi auto i s pravostrannym rizenim.
0/0
18.5.2005 3:05

PatrikChrz

Re: Re: Proc??
Nejen v Indonésii. Na "druhé straně" se jezdí i např. na Srí-Lance a auta jsou tam téměř výhradně japonská + jako terénní na safari se používají (britské) Landrovery.
0/0
18.5.2005 8:09

real_goldie

Re: Re: Re: Proc??
I v Thajsku a ve Zvlastni administrativni zone Hong Kong se jezdi v pravo. Ale v Hong Kongu asi zadnou ojetinu z Japonska nepotkate :-)
0/0
18.5.2005 10:17

real_goldie

Re: Re: Re: Re: Proc??
jasne ze tam melo bejt na LEVE strane!
0/0
18.5.2005 10:18

Brbla__

Re: Proc??
Tak ted uz je mi to jasne. Dekuji Vsem za vysvetleni
0/0
18.5.2005 10:59

S4U

nekecaji
ono je totiz potreba odlisit slovo predelat a vyrobit. Je opravdu mozne, ze 1000 byla posledni model, ktery se mohl dodatecne prehodit nalevo. Soucasne skodovky se vyrabeji s volanty na obou stranach (to je logicke), ale dodatecne predelat na druhou stranu je prakticky nemozne. O tom mluvi autor clanku. Alespon tak jsem to pochopil ja.
0/0
17.5.2005 22:58

Petr

Re: nekecaji
Ja to tak pochopil taky. Ale faktem je, ze jsem videl maniky, kteri si dovezli 120 z Anglie a prekopali ji na nase rizeni. Ani to pry nebylo nejak zvlast slozite a ty auta byly v lepsim stavu a s lepsi (ehem) vybavou nez u nas.
0/0
18.5.2005 7:41

real_goldie

Re: Re: nekecaji
To mne prijde jako si Svejka ve Svahilstine a pak si podomacku prelozit do cestiny, aby clovek usetril :-)
0/0
18.5.2005 10:21

CHRISTO

Re: Re: Re: nekecaji
no vpodstate "nebyl problem" prestavet ani skodovky 100 a 110.  Myslim ze prestavba ani neni problem u modernich skovek, protoze pochybuji ze by se levo strany vyrabeli zasadne odlisne od pravostranych. proste se vymenï rizeni a pristrojova deska, mozna je jine razeni, ale to nevim 
0/0
18.5.2005 14:38

Elektronek

Re: Re: Re: Re: nekecaji
Razeni je stejny. Musi vyvrtat nova doura pro sloupek volantu, prehodit konzoli s pedalama, predelat palubni deska a uz se s tim da jezdit. Akorat to ma jeste zrcadlove uchyceny sterace a anglicky skla svetlometu. V nejaky knizce o udrzbe S1000/S100 od M.R.Cedrycha ze 60 let je dokonce navod, jak tu prestavbu svepomoci provest.
0/0
18.5.2005 16:07

OK

Re: Re: nekecaji
Sam jsem vlastnil asi 2 roky takto predelanou Skodu 120M, rv1984. V podstate predelavka k nepoznani, jen zustal opacny pohyb steracu - ridic mel pred sebou mene setrenou plochu nez spolujezdec. :-(
0/0
24.5.2005 12:36

Eraser

Re: nekecaji
U Škodovek řady 1000 MB-120 to asi šlo, protože maj motor a převodovku vzadu. Ale myslím, že auta, co maj motor vepředu maj když je řízení vpravo i motor a převodovku obráceně...
0/0
22.5.2005 13:57

tndl

Re: Re: nekecaji

blbost...naklady vyroby?:-) skoda octavia se da prestavet z anglicke bez problemu, pry za cca 15-20 000, coz se porad vyplati.

0/0
5.4.2008 19:43

felix

jakto?
No, pokud si  u nás můžou přihlásit auta s pravostranýnm řízením diplomaté (krátkodobě) a veteráni, tak jak je možné, že u nás, ve Vyškově, jezdí několik britských vojáků svými auty s pravostranným řízením na českých značkách? A ty auta rozhodně veteráni nejsou...
0/0
17.5.2005 19:33

nasty

Re: jakto?
Jooo Felixi, tak to jsem si presne pri precteni tohodle clanku taky rikal. Respektive rikal jsem si, jestli maj cesky znacky anebo ne a ze se budu muset priste dobre podivat :-).
0/0
18.5.2005 8:49

Petr

kecaji
Škoda 1100 MB byla posledním modelem mladoboleslavské automobilky, který bylo možné přestavět na levostranné řízení. A co oktavky, fabie a superby co jezdi v asii (thajsko) ???
0/0
17.5.2005 16:33

Luke

Re: kecaji
...nebo v Británii?
0/0
17.5.2005 17:06

aleshag

Re: Re: kecaji
Nevim jak to bylo se 100,110,120,130kama  ale kupéčka jako erka, gardečka a rapidy se vyváželi do británie s pravostraným řízením celkem běžně-dokonce z nich dělali i cabria (ty jsou opravdu úžasný).Na netu spooousta fandovských stránek s obrázky. 
 
0/0
17.5.2005 17:33

NN

Re: Re: Re: kecaji
Ja som na vlastne ocui videl v Londyne skodu 120 a mala volant vpravo. Som kukal asi takto  
0/0
17.5.2005 17:56

mb

Re: Re: Re: kecaji
jedno erko s pravostrannym rizenim jezdilo pred lety v ostrave
0/0
18.5.2005 16:45

kubrt

Re: kecaji
Přestavět znamená, že vyměníš palubní desku a klouby na tyči řízení Ti umožní dát volant z prava doleva. Nový Škodovky se sice vyráběj v obou variantách, ale přestavba je v podstatě nemožná, protože bys musel vyměnit půl auta.
0/0
17.5.2005 18:27

atnarfus

Re: Re: kecaji
I Š100 měla dekl přihrádky a budíky stejné velikosti a přímo zaměnitelné. bohužel už nevím jak byla připravená karoserie, ale ta už asi ne.
0/0
17.5.2005 20:06

Zsoltán Szabó

Re: Re: kecaji
A co pedály
0/0
18.5.2005 8:14

Strýček Bidlo

Re: kecaji
Skutečně kecají.
V roce 1988 jsem jel kolegovou Š110 s pravostranným řízením, koupenou v Tuzexu. Údajně je tenkrát vrátili Angláni.
V každém případě do byla Š110, rozhodně ne tisícovka, a byla normálně koupená a přihlášená.
0/0
17.5.2005 20:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.