Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Íránský trabant po čtyřiceti letech končí: Sbohem Paykane!

Čtyři z deseti íránských motoristů jezdí autem Paykan. Íránská vláda však navzdory tomu přestává paykany vyrábět a brzy chce i ty, které dosud jezdí, dostat ze silnic. Vedou ji k tomu hlavně ekologické důvody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

MUF

škoda, že se to neprodává v ČR
Myslím, že český trh by toto auto ocenil. Výkonem 48 kW je to téměř zcela identické jako silnější tříválec 1,2HTP z Fóbie a určitě to v základu nemá zbytečnosti jako klimatizaci a elektrický stahování okýnek. Tak stačí přidat Airbag a chromovaný nárazník nahradit plastovým z Fóbie Junior a už si budou Auto.Koda a Škodovák jen pískat.
0/0
21.5.2005 9:07

christo

Re: škoda, že se to neprodává v ČR
ses trotl...
0/0
23.5.2005 19:46

MUF

Re: Re: škoda, že se to neprodává v ČR
a co jseš Ty? Šťastný majitel Fóbie junior?
0/0
23.5.2005 22:11

revo

jeje, tolik odborníků
Chudina se baví o ničem. Je zábavné číst vaše moudra o průměrných vozech. Jednou o Paykanu, poté o Škodofkách, korejcích nebo japoncích typu : Honda-Mazda.  O Paykanu se může bavit jen totální sociální spodina, jako jste vy. Jelikož rozumný člověk rozpozná již na první pohled, že to není normální auto, ale jen a pouze auto pro dementní část obyvatel, je smutné že dementů je v CZ tak velké množství ! !   Já uznávám jiné hodnoty ! ! Luxus, jízdní vlastnosti, mohutný výkon, špičkovou techniku a kvalitu ! !    Proto pracuji hlavou, ne rukama protože na AUDI si dělník nikdy nevydělá.  AUDI - Náskok díky TECHNICE ! !  Např. QUATTRO nebo DSG ! ! 
0/0
20.5.2005 22:43

xy

Re: jeje, tolik odborníků
Ty, Revo, kdyz rikas, ze pracujes hlavou.... Nebylo by lepsi ty rygoly pro telekom vykopavat krumpacem a lopatou, kterou by jsi drzel v rukach, nez to vyrejvat tvoji hlavou jako prase bukvice?
0/0
20.5.2005 23:23

Aladar

Re: Re: jeje, tolik odborníků
nádherné přirovnání, tleskám :))
0/0
23.5.2005 10:15

aiwan

Re: jeje, tolik odborníků
Revo je úchyl . Ale v jednom má pravdu Škodovka a japonec až nakonec. Korejci sou mimo už jen místem výroby. Z Japonska a Koree jen rejži z česka jen knedlíky a pivčo. Tak je to správně.
0/0
20.5.2005 23:46

Pavel di5

Re: jeje, tolik odborníků
Revo vzpamatuj se ! Audi je super auto. Ale ty jsi superblb.
0/0
21.5.2005 0:38

buxton

Re: jeje, tolik odborníků
Chudina se baví o ničem. Je zábavné číst vaše moudra o průměrných vozech. Jednou o AUDI, poté o AUDI QUATTRO, nebo plečkách typu : A2-A3. O AUDI se může bavit jen totální sociální spodina, jako jste vy. Jelikož rozumný člověk rozpozná již na první pohled, že to není normální auto, ale jen a pouze auto pro dementní část obyvatel, je smutné že dementů je v CZ tak velké množství ! ! Já uznávám jiné hodnoty ! ! Luxus, jízdní vlastnosti, mohutný výkon, špičkovou techniku a kvalitu ! ! Proto pracuji hlavou, ne rukama protože na Lamborghini Murciélago (Bugatti Veyron) si dělník nikdy nevydělá. Lamborghini Murciélago(Bugatti Veyron) - Náskok díky TECHNICE ! !
0/0
22.5.2005 23:33

No..

Re: jeje, tolik odborníků
Ja myslim, ze je jedno kdo si jak vydelava na chleba a jaky ma zebricek hodnot. Spise mi pripadne vzhledem k nehodovosti, ze je dulezitejsi kdo jak umi jezdit a politika dealeru-prodejcu aut spolu s bankovnim systemem v CR. Banky a uverove ustavy tezce zaostavaji v nabidce bezne klientele. To ale nepujde donekonecna.Podle mne, to nebude dlouho trvat a auta na rozumne splatky si dovoli i ta tvoje opovrhovana "chudina"...
0/0
23.5.2005 16:13

christo

Re: jeje, tolik odborníků
ty ses taky trotl
0/0
23.5.2005 19:47

Warťan

Konec výroby
Nepochopil jsem, o co komu zase jde, ale rozhodně parametry Paykanu nepovažuji za něco podřadného, kvůli čemu by se mělo stahovat z výroby oblíbené auto, zvlášť, je- li benzín v tamním kraji levný a spotřeba nevadí. např. kotouče/kotouče nemá celá řada dnešních aut, mj. má je i Polski Fiat 125p "velký polák" - další opovrhované auto. Auto je dobré pro toho, kdo chce jezdit a nepotrpí si na relativní zbytečnosti. Je to stejné, jako konec výroby osobních Tater u nás- snaha automobilových koncernů ovládnout veškeré trhy za účinné pomoci vlád států, tak jaképak gratulace k odvaze.
0/0
20.5.2005 20:37

xmartan1

škoda 120
S Paykanem jsem nikdy nejel, nemůžu soudit, dle parametrů to připomíná Žígo. Já osobně mám starý auta rád, kdo chce ať si koupí nějáký nový auto, je mi to fuk, ale pomlouvat škodovky, žíga, tráboše nebo paykany je dost ubohý. Přinejmenším škodka nebo žígo nejsou špatný stroje. Vlastním škodu 105 (1982) a nic víc nepotřebuju a nechci. Starý auta jsou skvělý! 
0/0
20.5.2005 15:39

Dark

Re: škoda 120
Castecne souhlasim, takova stodvacitka, kdyz se s ni umi jezdit, tak je to strela (v ramci moznosti samozrejme). Ale preci jenom tyhle jiz hodne zaostavaji. Bourat bych s nimi rozhodne nechtel...
0/0
20.5.2005 18:11

xmartan1

Re: Re: škoda 120
Vaděj mi akorát ty emise, holt starý auta, spotřeba je ale docela slušná (120tkovej motor mi bere průměr (dlouhodobý) 6,7 litru. bezpečnost...co na to říct, jezdit sám co nejbezpečněji, ostatní už je holt kdyžtak pech :-( škodovka není zrovna bezpečný auto... 
0/0
20.5.2005 18:39

VLDX

Re: Re: Re: škoda 120
Mě vadí zase ta bezpečnost, do Š120 bych už nesedl, nejsem sebevrah. Ale to stejné platí i pro Favorit, Felicie.
0/0
20.5.2005 23:07

aiwan

Re: Re: Re: Re: škoda 120
To by ti měla vadit i Fábie, Oktávie a Superb. Protože Škoda Auto bohužel bezpečný auta zatím nevyrábí. Vzpomeň si na p. Hlinku jakou měl smůlu že jel ve Škoda Superb. Kdyby jel ve Volvu nebo Renaultu mohl by žít ! ! ! ! ! ! !  
0/0
20.5.2005 23:52

Pavel di5

Re: Re: Re: Re: Re: škoda 120
Renault??? jsi blázen?
0/0
21.5.2005 0:08

XY

Re: Re: Re: Re: Re: Re: škoda 120
Volvo ??? Jsi blázen? Co bylo bylo !   
0/0
21.5.2005 0:30

komplikator

Re: Re: Re: Re: Re: škoda 120
heh, nejak sem to nesledoval, ale nebyl nahodou nepripoutany? nevim, radeji bourat pripoutany v aute bez airbagu nez nepripoutany se pri narazu potkat s airbagem...
0/0
23.5.2005 15:38

christo

Re: Re: Re: Re: Re: škoda 120
hlavne se mel pripoutat blboun a byl by tu taky
0/0
23.5.2005 19:52

buxton

Re: škoda 120
Potvrdila, že se srazila Škoda 120 a Citroën. Ti dva, co zemřeli, jeli ve škodovce se svými dětmi a otcem.
0/0
21.5.2005 18:54

xmartan1

Re: Re: škoda 120
Jo, četl jsem to, druhý auto byl Citroen Xsara (klasik). Je to smutný - kvůli těm lidem. Je vidět že škodovky už jsou s bezpečností daleko vzadu. Ta Xsara měla jen pošramocenej motor, řidič jen lehce zraněn. Hlavně je mi líto těch lidí, my takhle ve škodce jezdíme taky... ach jo...
0/0
22.5.2005 9:01

Pepa riha

mno nevim s trabantem a skudou to nema mnoho spolecnyho ...
kdyz na to koukam tak ted proti skudce a trabantu tohle aspon vypada jako auto sice stary ale furt auto ... navic kotouce na vsech 4rech otom by si skudka mohla nechat jenom zdat ..
0/0
20.5.2005 15:01

Vrchni

Paykan
Docela cool jmeno pro auto, kdyz to porovnam se Skodou 120 ktera se v ty dobe vyrabela, i vzhled je docela dobry. Byt manazerem Paykan-tovarny a vzhledem k tomu ze dily jsou tam za babku, vymenil bych motor za nejaky bezny od mitsubushi, pridal moderni interier (ten nic nestoji) a jede se vesele dal za 150 tisic.
0/0
20.5.2005 14:21

Vrchni

Re: Paykan
preklep: Mitsubishi
0/0
20.5.2005 14:22

Ignor

No tady opět někdo upad
Asi opravdu zas něco přebrali, z pohledu východního bloku to není zas tak velký div. Když se podívám, je to srovnatelné z Žigulem a pokud je to s Teheránem tak jak psal Karel, tak je těch 15-20 l dost pravděpodobné, zvlášť když mají benál levnější než vodu - u "správně" seřízeného karburátoru t.j. aby to jelo, když to budete dusit a po městě k tomu, nemusíte být ani vysoko nad mořem a v zimě a pojedete kolem 15 (brácha jezdil v létě za 10 v autě ve kterém mě to bralo 8 a nijak zvlášť tomu kouř nedával).
0/0
20.5.2005 14:10

ajatollah

Může za to Izrael
Jedná se o sionistický komplot s cílem destabilizovat ekonomiku, vyvolat povstání prostých věřících proti islámské vládě.
0/0
20.5.2005 13:55

Speedy

Hahaha
Ten teheránskej šíp mě připomíná jinej šíp ze střední Evropy. Hahaha
0/0
20.5.2005 13:36

gYTU

co by na to řekla ministryně. Paykanová
co by na to řekla ministryně. Paykanová teda Parchantová,,teda Parkanová
0/0
20.5.2005 11:42

gYTU

už vidím
už vidím ty ahmedy all abudláhy jak se toho zbavují,, jestli jim to zakáže vláda :) tak 3 světová je na světě,,  tam jsou vymaštěnný lidi a sektáři,, :)
0/0
20.5.2005 11:41

carlo

hmm
jestli si Iranec s prumernym platem nove "ekologicke" auto vubec poridi.
0/0
20.5.2005 11:06

Homer1

REVO...
, ...zpoždění díky mentální retardaci!
0/0
20.5.2005 10:46

bubák

REVO ČEKÁME!
Revo,Revo, kde jsi? Už se nemůžeme dočkat, až nám tu budeš srovnávat Paykan a svůj NÁSKOK DÍKY TECHNICE
0/0
20.5.2005 9:55

bubák

Re: REVO ČEKÁME!
Asi si to už konečně šel hodit. Jeho AAA NÁSKOK DÍKY TECHNICE asi nedosahuje ani těchto parametrů...
0/0
20.5.2005 12:03

Andee

Re: REVO ČEKÁME!
Myslim, že Paykan mu vyrazil dech... a lítá po netu, kde by ho vyměnil za ten svůj náskok...
0/0
20.5.2005 12:55

revo

Re: Re: REVO ČEKÁME!
S chudáky, vašeho typu nemá cenu polemizovat. Jelikož, Vás prozradí váš deficit intelektu již po první větě ! !   Více pracujte, snažte se používat mozek ! ! Ať nemusíte jezdit v průměrných vozech typu : Škodofka, korejci nebo japonci typu Honda-Mazda ! !  Já mám jasno.  AUDI - Náskok díky TECHNICE ! !
0/0
20.5.2005 22:49

xy

Re: Re: Re: REVO ČEKÁME!
Vitej tajtrdliku, chybel's nam.
0/0
20.5.2005 23:16

Pavel di5

Re: Re: Re: REVO ČEKÁME!
Jsi ztracený a kecka jako fík. Stejně ztracený jako Volvo v bezpečnosti. Audi máš jen na obrázku.
0/0
21.5.2005 0:33

Karel

B
MFD převzala asi nějakou zprávu z agentury, která říká jen část pravdy, ta druhá část pravdy je, že VŠECHNA auta v Teheránu jezdí za 15-20 l/100km, Teherán je nakloněná rovina od 1200 m.n.n do 2500m.n.m.(řídký vzduch), v létě dosahují teploty 45 st.C ve stínu (na sluníčku kolem 60), v zimě je přes noc i kolem -20, za noc napadne 50 cm sněhu, nesolí se a neuklízí, přes den na sluníčku, když je nad nulou roztaje, v noci břečka zmrzne  a napadne další půl metru, řetězy jsou nutností, vedle zimních pneumatik s hřebíky. Téměř všechna MHD jsou autobusy a taxíky, tj. 4-5 mil. vozidel v pohybu, některé zácpy na křižovatkách musí být řešeny za použití jeřábu, který "vyjme" jedno auto aby se ostatní "rozpletli". Chci tím říci, že provoz překonává nejbujnější představy a nikdo z vás s jakýmikoliv autem by se nedostal pod 15 litrů. Jezdil jsem tam 4 roky a ne s Peykanem (Peugeotem). Je třeba mít robustní, jednoduché a spolehlivé auto, to Paykan je. 
0/0
20.5.2005 8:41

Jimmi

Re: B
iHeute jako vždy vaří z vody. Ještě že díky komentářům z toho někdy vznikne alespoň ta sekyrková polívka... :-)
0/0
20.5.2005 9:35

rocky_krysa

x
odkdy je 6 000 $ = 150 000 Kc ? Jsem myslel, ze dolar je za 23 Kc, ale asi je zase zpatky na 25 Kc.
0/0
20.5.2005 8:14

Roman

Hmm IDNES boduje
Hmm u auta které je od roku 1979 pořád stejné je s podivem že nemá ABS a klimatizaci :o))) Který ..... to může napsat :o(
0/0
20.5.2005 7:46

Danny_Kay

Maji spotrebu skoro 20 litru na 100 km???
No, v tech technickych datech je ale neco jineho...Vim,ze to,co je uvedeno "na papire" se od reality trochu lisi,ale ze by az tak?!
0/0
20.5.2005 4:09

Hrabě Drákula

Vtipy
Ty vtipy o Paykanech nejsou spatné: http://www.abadan.net/joke/peykan.html
0/0
20.5.2005 0:49

MrOyzo

Re: Vtipy
Nojo, řekl bych, že jsou úplně stejné, jako vtipy na Trabanty a starý škodovky.. ale docela dobrý, po ránu jsem se docela pobavil
0/0
20.5.2005 6:33

Noční dříč

123456789
Paykane, to je stejnej SHID jako FIAT, OPEL a FORD . Ty by se měli taky zamyslet.
0/0
20.5.2005 0:15

???

Re: 123456789
Ty jsi SHID!  Looooooser!!!
0/0
20.5.2005 0:29

SHID

Re: 123456789
Předpokládám, že tu budeš další debílek, co jezdí v polonahnilý schade filcka.
0/0
20.5.2005 7:26

xy

Re: 123456789
noční dříč se taky na nic jinýho než na škodofku nezmůže, nám co neděláme rukama seš se svý schnilý feldě k smíchu socko, ale vim že soused s Š120GLS ti určitě tiše závidí tvoje super auto
0/0
20.5.2005 9:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.