Diskuze

Rakouské řidiče čeká celodenní svícení

Rakouská vláda vytáhla do boje proti nehodovosti na silnicích. Od 1.října budou řidiči povinni jezdit i přes den s rozsvícenými reflektory. Již od července začne také platit bodový systém trestů pro hříšníky, kterým bude po třech vážnějších přestupcích zadržen řidičák.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Medák

21. 6. 2005 16:30
sviť autíčko,sviť
Zajímavý je ,že třeba Portugalci nebo Řekové svícení přes den zakazujou a pokutujou.
Lidi si zvyknou brát ostatní vozidla na vědomí podle světel,a to bude sraženejch cyklistů!
Už dneska rozumnej motorkář svítí dálkama,aby byl vůbec nápadnej.
 
0 0
možnosti

iuos

20. 6. 2005 14:32
hmm
podle mne by měli buď svítit všichni a nebo nikdo  -protože tím, že svítí jenom někteří, tak jsou sice vidět, ale zároveň tak trochu strhávají pozornost na sebe -  akdyž za nima nikdo nesvítí, tak toho už si třeba člověk nemusí všimnout, ale to je asi jen můj postřeh
a až budou svítit všichni, tak se za pár let začne troubit?
0 0
možnosti

syselpolni

20. 6. 2005 16:13
Re: hmm
S tím svícením máte samozřejmě pravdu, vždy je lepší aby byli všichni vidět víc, než míň, případně různě, ale to byste pak mohl i zakazovat šedé, nebo naopak reflexní odstíny aut... S tím troubením už je to (i přes nadsázku se kterou to bylo napsáno) vydupávání argumentů ze země... Svícením nemůžu nikoho nijak omezovat či obtěžovat, což se o troubení říct nedá...
0 0
možnosti

iuos

20. 6. 2005 11:16
hmm
já nevím, ale přijde mi to jako vytloukání klínu klínem - lidi jezděj jako prasata a bouraj - tak se budou muset poutat..........lidi jezděj jako prasata a bouraj - uděláme airbag..........lidi jezděj jako prasata abouraj - bude se svítit.........kdy se začne řešit to, že lidi jezděj jako prasata?
0 0
možnosti

syselpolni

20. 6. 2005 11:42
Re: hmm
Máš pravdu, jenže třeba jakési desatero se řeší už tisíce roků a prd to pomáhá, takže si ani nemusíš dělat iluze.
0 0
možnosti

Tonda

20. 6. 2005 9:41
Já teda svítim i ve dne
No, taky dost záleží na barvě auta. Já mám tak krásnou barvu (světlounce hnědou metalízu), že jsem prakticky neviditelnej pokud zrovna není plný poledne. Takže v zájmu své vlastní bezpečnosti svítim. Protože s tím jak se unás jezdí a předjíždí by to do mě během týdne nějakej debil napálil čelně. Howgh.
0 0
možnosti

Mak1

20. 6. 2005 8:22
Svícení
Je fakt, že když je pod mrakem, nebo prší, tak by byla rozsvícená auta vidět lépe. Na druhou stranu - když svítí sluníčko jako blázen, vy jedete proti němu a proti vám jede auto buď s dálkovýma, nebo blbě seřízenýma normálníma ( příp. xenony ) tak je to taky lábuš. Možná by stálo za to, aby se nejdřív začalo s kontrolou nastavení světel a teprve potom přikazovalo kdy svítit. Ale to je takhle u nás se vším ...
0 0
možnosti

Roumen

19. 6. 2005 22:51
Sviceni to nezachrani...
Ono to neni o sviceni nebo nesviceni. Mam dokonce pocit, ze casto to ma opacny efekt "ja svitim - me se nemuze nic stat". Kazdopadne potkavam na silnici plno vetsich ci mensich hovadek a to, ze si na to svoje "rizeni" rozsvitili, mi moc klidu nepridava... Kdyz nemusim, tak nesvitim. Jestli me nekdo nevidi bez rozsvicenych svetel, tak si nejspis klepe na koleni SMSku a pak me neuvidi ani rozsvicenyho... Je treba posilit policisty v terenu, dusledne chytat a trestat hrisniky a za prilis castou recidivu sbirat ridicaky. Jinak se poradek na silnice nevrati...sviceni je pytlovina.
0 0
možnosti

syselpolni

20. 6. 2005 8:37
Re: Sviceni to nezachrani...
Lidi jak můžete být tak naivní, ale hlavně že si ty své důvody najdete... To, že tě někdo nevidí, nemusí znamenat  jen to, že klepe SMSku, ale může to být taky důchodce, který už v tom autě nemá co dělat, může to být někdo kdo už měl dávno stát na odpočívadle, někdo, kdo sedí v autě otrávený a zkrátka, je kolem spousta lidí, kteří v podstatě nemají za volantem v tu danou chvíli co dělat. Často spěchají a předjíždí tam kde nemají. Pravda, před zatáčkou Ti světla moc nepomohou, ale všem těm nahoře jmenovaným dáváš šanci uvidět tě aspoň někde možná o půl sekundy dřív, ale i ta půlsekunda může být důležitá. Rozsvícená světla jsou pro mne stejným bezpečnostním prvkem jako zapnuté pásy, airbag, či celkově bezpečnější auto. Argumentovat tím, že bourat se přece nemá, takže investovat do takovýchto věcí je zb
0 0
možnosti

trrrrrrr

19. 6. 2005 15:36
světla
Svitim celorocne a svitit neprestasnu, vypada to, ze nekteri, co tady prispeli nemaj ani auto, nebo ho maji jen na ozdobu.
0 0
možnosti

Yura

20. 6. 2005 8:48
Re: světla
Svitim kdykoli a souhlasim s temi kteri sviti, vsem to doporucuji, jelikoz je dulezite byt viden, jezdim cca 2000 Km mesicne a vim presne ze aute se svetly uvidime na mnohem vetsi vzdalenost, takove sede nebo tm.zelene auto v seru je lahudka. Ti co si mysli ze svetla za slunce nejsou videt nebo oslnuji doporucuji se nekdy na silnici podivat, za slunce by nemeli oslnit ani spatne serizena svetla....
0 0
možnosti

vita

18. 6. 2005 20:25
svícení
ve dne jenom v zimě to stejně hloupý jako když černoprdelníci prosadili povinnost používat dětský sedačky jenom na dálnici
0 0
možnosti

nokin

18. 6. 2005 17:48
..
Už aby něco podobnýho platilo i u nás, doufám že to ti z a s r a n ý odésáci přestanou blokovat
0 0
možnosti

Kurt

18. 6. 2005 15:46
o ja
Vy truhliky hlavne si kupte poradnej auto aby byla vsehno cesta bezpecnejsy. Sviteni vas any me nezachrany. Nejdriv musite mit dobrej auto potom silnic a dalnic a poto az to sviteni. Cus.    
0 0
možnosti

Mirek

18. 6. 2005 17:03
Re: o ja
Za 1. nauč se česky Helmute, za 2. my taky víme, že by bylo prima mít jako v německu mladý auta do čtyř-pěti let stáří, za 3. my taky víme, že silnice i dálnice jsou u nás převážně v ubohým technickým stavu a navíc přeplněný kamiony     Ale takový standart jako v německu si prostě náš stát nemůže dovolit. Nejsou peníze a to co tu komunisti plundrovali 50 let, bez investic, se za 15 let nedá napravit, Helmute.    Jedna z mála věcí co nic nestojí a pro bezpečnost to pomůže, je právě to celoroční svícení. Já sem pro zavedení i u nás v České Republice.
0 0
možnosti