Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sporťák, který není na prodej: Unikátní Jawa 750

Znovuvzkříšení jednoho z vozů Jawa 750, který byl vyroben jen v šesti kusech, je mimořádnou záležitostí. A navíc, když jde o auto velmi krásné. Sami odborníci z Národního technického muzea v Praze to považují za jeden z nejnáročnějších projektů v historii muzea. Příběh o znovuzrození zcela unikátního vozu, který vyhrál ojedinělý automobilový závod.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Nostalgik

Skoda ztracenych let

Paradni kousek, skoda tech ztracenych povalecnych let v RVHP a socialistickem bloku, to byla pro vetsinu oboru technicka smrt.

0/0
31.12.2007 10:34

david

jawa 750

brzy bude na světě druhý dochovaný a zrestaurovaný exemplář,jde o otevřené cabrio

0/0
16.10.2006 22:18

majklef

Sporťák, který není na prodej: Unikátní Jawa 750

Opět se nestačím divit co se zapojuje do diskuse za blbce.Absolutně nechápu co tady ten ferda kecá o Hondě když je to diskuse o článku o krásným českým autě???Tipnul bych si že jeho velice cennej příspěvek najdeme i v rubrice o  mastičce  na řiť....

0/0
17.8.2006 16:47

KirovReporting

poznamka
v Neue Pinakhotek v Mnichove (hadejte co je v mnichove za automobilku (zacina to na B.. a konci na ..W)) v oddeleni designu (tedy i aut) je obrovsky regal s nadhernymi auty (pr. Citroen DS21, VW Brouk,...,). Jedno jedine auto tam stoji na cestnem miste na vlastnim podstavci oddelene od ostatnich... ...je to Tatra 87.
0/0
21.8.2005 21:04

B.A.R.

Re: poznamka
Ty vohlozku, co tu votravuješ s Tatrou. Pokud vím, tak je v krachu a osobáky už dávno nevyrábí. Ty seš jasnej českej pepík. Už i malý děti ve školce vědí že jedině japonci auta umějí ! Honda RULLLÉZZZZ ! Kdo má pindy proti Hondě Accord je předem ztracen. Hlavně ten chytrák, nebo spíš českej pepík co kecá o založení Hondy. Honda byla založena v roce 1908      Tak pozor čecháčkové      JAWA je střep a dneska už je taky v krachu. A to je dobře. Když auto tak Hondu a když motorku tak taky Hondu      
0/0
22.8.2005 20:20

Rejpal

Re: Re: poznamka
Tak si tu svojí Hondu vyHondi a nevoHonduj!!!
0/0
30.8.2005 0:52

Jarda

Re: Re: poznamka
Jsi ignorant a duševní chudák
0/0
30.9.2005 10:45

M.A.N.ch.e.s.t.e.r.

co to je ???????????
Jawa snad vyráběla motorky, né ? Já uznávám jen angličany. Proto mám ROVER 75 a vřele ho doporučuji všem. To auto nemá chybu ! Hlavně si nekupujte Octávii. Já ji měl dva roky, kupoval jsem jí novou a tolik problémů sem neměl ani s Fiatem. Strčil jsem jí do Áček a teď si s ní užívá to peklo někdo jinej. Zdar.
0/0
20.8.2005 22:37

maruna2

Re: co to je ???????????
Ty jsi wool, a korunovanej!!!
0/0
21.8.2005 18:40

B.A.R.

českej pleps
Vy máte místo mozku z piva kostku. Děte do háje s českejma autama. Co bylo bylo. Myslim že nejlepší sou japonci a nikdo a nedej bože čechoslováci na japonce nemaj. Já mám hondu accord a lepší auto neznám. Nezlobte se čecháčkové ale japonci sou technická špička a vždycky byly před náma. Mrzí mně to ale je to tak. Tadle Jawa je exot kterej se ani seriově nevyráběl tak proč se vo tom tolik pindá ? Já bych radši článek o historický hondě, subaru, mazdě nebo toyotě. Tam by sme se aspoň něco mohli přiučit. Češi auta neuměj a nikdy neumněli. Když ty český prvorepublikový rachotiny vydim tak se směju.  Dejte si vedle sebe hondu a českou pragovku nebo aerovku třeba z roku 1930 a uvidíte že i tenkrát byly japonci vo kus dál. Dneska se v česku dělá jen mulat škodovka-VW a to je taky dost ubohej výsledek. Jak sem řek když auto tak japonský ! Ta Jawa je hnusná jako prase. Honda rulééz !!!!!!!!!!!!!!!
0/0
20.8.2005 19:57

PatrikChrz

Re: českej pleps
ale houby; zpočátku bylo japonské zboží (tedy i automobily) synonemem pro "šmejd" (asi jako dneska výrobky "made in China". Např. Datsun si musel změnit jméno na Nissan, protože to foneticky znělo jako  "Death soon", tedy blízká smrt, což s vysokou poruchovostí těchto vozů budilo "nežádoucí" asociace.
0/0
20.8.2005 20:44

Adam-S

Re: českej pleps
Ty jsi blb, ze by z toho jeden brecel. Az mi nekdy ukazes Hondu z roku 1930, sezeru vlastni klobouk, kecalisto.
0/0
20.8.2005 21:39

Martin

Re: českej pleps
B.A.R.O japonských automobilech víč leda tak velký kulový,když jseš schopen napsat takový nesmysl.Příspěvek chápu jako provokaci rádoby majitele Hondy Accord. Na takových diskuzích je škoda,že se většinou autor blábolu ke svému dílu nevyjádří a nepokusí se svůj názor obhájit. Takže jenom pár faktů: První vůz Hondy 1962,Subaru 1958, Mazda 1962 ,Toyota 1935, Nissan 1934. První Hondy,Subaru nebo Mazdy byly  mini vozíky proti kterým byl Trabant prostorný a pohodlný malývůz.                          
Ve 30tých letech jsme vyráběli spolehlivé Pragy,úspěšnou a moderní Škodu Popular, originální a pokrokové vozy Tatra( páteřový rám a nezávislé zavěšení všech kol již v.r. 1925,1934-první sériově vyráběný aerodynamický vůz na světě atd. Walter,Wikov -moderní OHC motory,Aero,Z- dvoutakty s předním náhonem atd. atd.
 
 
0/0
22.8.2005 12:46

B.A.R.

Re: Re: českej pleps
Ty chudáku, Martine. Ty máš asi nějakou evropskou rachotinu. Honda Accord, to je jiná káva. Honda RULLLÉZZZZ      PS : založená v roce 1908    
0/0
22.8.2005 20:23

Martin

Re: Re: Re: českej pleps
B.A.R: jediné co musím uznat je to ,že ses pokusil obhájit svůj názor. Nic to nemění na skutečnosti,že automobilový průmysl Japonska byl ve 30 tých letech v plenkách.Ač se snažíš jak chceš Hondu a Pragou,Aerovkou atd z.r. 1930 srovnávat nemůžeš,protože Praga by ještě čekala dalších 30let až v Hondě vyrobí první automobily. Do Tatry se nenavážej : řečičky o krachu je už obehraná písnička. Navzdory ukončení ztrátové výroby os. automobilů stále vyjíždí z Kopřivnice okolo 1700 nákl.automobilů. Nezhazuj vysokou úroveň Jap. automobilek tlacháním za které by se nepostavil ani zakladatel fy. Honda. Připomíná mi to jistého Tvého kolegu,který podobnýmy řečmi prokazuje AUDI medvědí službu a vyvolává u lidí   empatie k této značce.
0/0
24.8.2005 10:54

Martin

Re: Re: Re: českej pleps
B.A.R. : Společnost HONDA byla založena v.r. 1948 -jako výrobce motocyklů a mopedů.První vůz přišel až v.r. 1962!!!! Tolik informace z oficiálních stránek výrobce !!!
0/0
24.8.2005 14:19

majklef

Re: Re: Re: českej pleps

Už Ti někdo řekl že jsi pořádnej vopruz??Jdi už s tou tvojí hondou do řiti!Zapojuj se do diskuse někde kde je takovejch blbů víc a neprud tady!

0/0
17.8.2006 16:49

Jawa nejlepší

Re: českej pleps

ty asi nevíš že nedávno psali, že první motorku, kterou ta tvoje Honda vyrobila byla jenom kopie motoru od Jawy co? chytráku. nejdřív se nauč historii a pak kecej!>->->-

0/0
17.8.2006 21:37

Kodl Kodlovič

frajerské auto
To autíčko je opravdu přenádherný kousek. Škoda že je jenom jedno. Je to pouze důkaz že naši dědové opravdu něco uměli!!! To se bohužel již nedá říci (napsat) o tom SLINTALOVI, který umí jenom okopčit již publikovaný článek. Nejhorší a nejsmutnější je, že za to ještě bere plat!!! Myslím, že by se hoši v Mafře měli trochu zamyslet.
0/0
19.8.2005 13:37

B.A.R.

Re: frajerské auto
Naši dědové neumněli nic extra. Leda tak chlastat pivo ! Když auto tak jedině made in japan. Honda rulééz ! ! ! ! ! ! Japonci nemaj konkurenci a Jawa jim nesahala ani po blatník. Od jakživa platí že jedině japonský auto je kvalita nabušená technikou ! To není jako česko-německa krabice sympli clever škoda.
0/0
20.8.2005 20:10

B.A.R.

Re: Re: frajerské auto
Nechci se vměšovat. Ale Honda začala vyrábět auta až v roce 1937 stejně jako Subaru. Mazda začala s auťákama až v roce 1949 ........ Všichni japonci začli vyrábět déle než my v Československu. Jo a taková AEROVKA ve třicátých letech strčila do kapsy všechny japonce !!!!!!!!!!!!!!! Japonci auta dělaj kratší dobu než češi ty mantáku BARE !!!!!!!!!!!!!!!!!! Japonec až nakonec !!!!!!!!!!! Tomu věř !!!!!!!!!!!!!!!
0/0
20.8.2005 20:40

Mára

Re: Re: Re: frajerské auto
Co to tady prášíte, vy chytráci . Když se u nás v čechách vyráběli auta, tak v japonsku jezdili na prasatech. Taková TATRA, AERO, AVIA, PRAGA, WALTER, SODOMKA atd. atd. to byla česká kvalita ! Japonci s prominutím před II. světovou válkou, neznamenali vůbec nic. JAWA je kráska ! Škoda jen, že jich bylo jen šest kusů. Japonce sem fakt nepleťte, ty jen po válce kopírovali a kopírují dodnes. Jsou to prostě kopíráci.  Já mám JAWU 500 OHC a můžu vám říct, že v tý době japonci slintali závistí jak vzteklí, prostě byli pozadu ! ! ! ! ! !
0/0
20.8.2005 23:41

petr

Re: Re: Re: frajerské auto
Honda zacala vyrabet auta po roce 1961, Mazda po roce 1960.
0/0
21.8.2005 19:40

koky

Re: Re: frajerské auto
To B.A.R. jses nejvtipnější čurapjzlík o kterým jsem kdy četl.Ty víš kulový o autech, tvoje Honda Acord je střep mezi auty.
0/0
22.8.2005 21:47

jan kolman

kdo to psal?
dobry den,jen jsem chtel napsat,ze takto spatne napsany clanek jsem uz dlouho necetl......budu doufat,ze to je pouze vyjimka a uz se to zde nebude opakovat....idnes ma vysoky standart a tento clanek,ac by mohl byt velmi zajimavym a ctivym,je naprostym brakem. S pozdravem JK
0/0
19.8.2005 9:26

kachen

Re: kdo to psal?
iDNES vysoky standart ??? Aha psano s "t" ... tak to mozna ano, nebot o standarDu iDNES se jiste nema smysl bavit. Ackoli chapu, ze se jedna o velkofabriku a na kvalitu se zase az tak nehledi, je nutne rici, ze iDNES patri k tomu nejhorsimu z ceskych zpravodajskych serveru !!!
0/0
19.8.2005 11:19

Waskez

Okopírovaný článek
Zasvěcený článek na stejné téma vyšel již před nějakou dobou v posledním čísle časopisu Automobil Revue, jhož redaktoři se přímo zúčastnili slavnostního uvedení do sbírek NTM. Auto je vystaveno v hale NTM. Z toho pro mě plyne, že autor článek prostě a jednoduše okpíroval, v obou článcích jsou totiž naprosto identické informace.
Úroveň celého inet zpravodajství Mafry je stále horší a horší. Autoři velmi často píší totální hovadiny a nemají ani slušný sloh, stejně jako tento článek!
0/0
19.8.2005 8:08

ptiger

retro
mě se moc líbí starší auta, móóc by se  mě zamlouvalo, kdyby ŠKODA ke 100 letému jubileu vyrobila retro něčeho takového v exkluzívní edici, a ne strašlivě nabubřele přitroublou reklamu s velbloudy
0/0
19.8.2005 6:43

jahodove_ticho

nejsmutnejsi je
kdyz se podivam kde byla uroven ceskych aut tenkrat a kde je dnes... sportovni krabice RS xmichu...
0/0
18.8.2005 21:45

free

Re: nejsmutnejsi je
nechci tě zklamat ale myslíš že tento počin zbylo něco extra sportovního - jo jiná by byla, kdyby jsi vzpomněl na dobu před válečnou, kdy jsme něco znamenali.
0/0
19.8.2005 8:50

Sordid

Eagle
Pěkné, ale nejhezčí závodní auto všech dob je stejně Eagle-Weslake T1G, to mi nikdo nevymluví. Jo a úroveň článku byla teda fakt příšerná.
0/0
18.8.2005 20:29

regi

Re: Eagle
souhlasím... teda s tou úrovní článku... číst některé věci víckrát mě fakt nebaví
0/0
19.8.2005 7:53

MrOyzo

Re: Eagle
Schválně jsem si ten Eagle-Westlake T1G našel, nevypadá špatně, ale dle mého názoru jsou hezčí závodní auta...záleží na úhlu pohledu, který je velice subjektivní, mě osobně se třeba líbí Porsche Carrera RS 2.7 z poloviny 70tých let, pak Ferrari Daytona a z nových třeba Dauer LeMans nebo McLaren F1, a taky třeba Radical SR3 nevypadá nejhůř..  ale je fakt, že staré formule mají taky něco do sebe..
0/0
19.8.2005 10:08

Honza

To je nadherny auto, uroven clanku je hruza
nejsem si jist, zda si toho nekdo vsimnul, ale mam pocit, ze ctu porad to jiste do kola...Nekolikrat tam zopakuji fakt o pohnute minulosti bez toho, aby autor uvedl jaka byla....cca tak 5x jsem si precetl, ze objem dvouvalce je 750cm3.....auto je to naaaadherne , moje motoristicke srdce plesa, ale uroven clanku je strasna
0/0
18.8.2005 14:25

Mr. Clever

to snad nemyslite vazne???
jste naprosti idioti!
0/0
18.8.2005 12:46

Phen

LUXUS
Tak tomu říkám nádhera!!
0/0
18.8.2005 12:34

anderson

zaveseni kol
Nezvisly zaveseni vsech kol - parada. O tom si fabie muze nechat jen zdat
0/0
18.8.2005 12:00

Tommy

BOMBA
Je to nadherny kus auta. Kdyby si tohle vzal do parady nekdo z dnesnich vyrobcu..datdo toho obycejny 2,0 TFSI libovy svetla zaposteny do tech blatniku..bylo by to nadherny auto. uplne to vidim.
 
clanek no.1
0/0
18.8.2005 11:57

Opice

to je kára...
kam se se_ou dnešní auta. 19,5koně to je bomba, ale asi žádný zatáčky projížděný power slidem. Ještě bych na to vrazil dvacítky BBS.
0/0
18.8.2005 11:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.