Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chorvatsko láká: Jak se vyhnout kolonám

Pokud při cestě do Chorvatska nechcete uváznout v koloně popojíždějících vozů, dobře zvolte termín odjezdu. Jet na dovolenou během víkendu se nemusí vyplatit. Ze Záhřebu do Splitu je už nová dálnice, ale ani 650 korun na poplatcích nezaručí klidnou jízdu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Oggy

Dobré info
Doporučuji juknout na webkamery. http://www.chorvatsko-dalnice.info/
0/0
1.8.2005 16:04

Gin

Chorvatsko
S úmornou cestou souhlasím, zažila jsem 14km kolonu Svati Rok v aute bez klimatizace, takže vím, o čem tu mluvíte. Take souhlasim s tím, že tam není nejlevněji, ale srovnávat s léty minulými nemohu, byla jsem tam poprvé. Ale za celou dobu jsem se nesetkala s nepříjemných Chorvatem či Chorvatkou. Obsluha v hotelu byla úslužná, obětavá, pokoje vzorně uklizené, klimatizované ... nemohu Chorvatům vytknout jediné. A když srovnám jejich tržnice a "našimi větnamskými" :-D ..... Chorvatsko je krásná země a přestože nemiluji popojíždění v koloně, pojedu příští rok zase!
0/0
1.8.2005 1:21

Karel Wágner

Kniha jízd v koloně
Já si při cestě do Chorvatska udělal v koloně, konečně za tento a minulý rok knihu jízd. Doporučuji od: http://knihajizd.glacier-hejda.com
0/0
31.7.2005 14:16

Fanyn

Pozor na nehody
http://nehody.motobanda.com
0/0
30.7.2005 22:38

tonda

Dnes jsem se vrátil a nevím o čem je řeč
Právě jsem se vrátil z dovolené, ale žádnou kolonu jsem ani na cestě tam, ani zpátky nepotkal. Cestou tam 16.7. jsem jel chorvatskou dálnici na dálková světla, skoro nikdo nejel ani tam ani zpět. Obě cesty jsme jeli v sobotu. Jsou to fámy, buď máte štěstí a jste na Makarské za 9 hodin nebo nemáte štěstí a čekáte někde u nehody celé dopoledne, ať je sobota nebo středa. Nejhorší cesta je opravdu Znojmo-Jihlava, jen nechápu tu slepou ulici u Jihlavy, žádná tam není, jen vás ženou přes Třešt na Havl. Brod. Delší zato horší cesta.  
0/0
30.7.2005 19:02

Honza

Re: Dnes jsem se vrátil a nevím o čem je řeč
Tak tento pán vůbec neví o čem je řeč,  dnes jsem si to totiž vyzkoušel na valastní kůži. 15,5 h.
0/0
30.7.2005 20:50

Test

Re: Re: Dnes jsem se vrátil a nevím o čem je řeč
Jezdíme do Chorvatska každý rok (v poslední době i dvakrát...), ale cesty v kolonách jsme zažili naposledy v roce 1996 (organizováno CK) - od té doby jezdíme ZÁSADNĚ v týdnu a na noc, třeba letos v úterý  5.7. tam (na dálnici jsme se chvílemi báli, že jedeme špatně - aut naprosté minimum), zpět ve čtvrtek 21.7. a kolonu jsme viděli jen v Macelji opačným směrem. Pokud někdo nadává, že má ubytování od soboty do soboty, doporučuji jezdit bez cestovek - vyjde to levněji a mohu si jet kdy chci a kam chci.  Jinak souhlasím, že nejhorší je cestování po ČR - D1 je ubohost a nesmyslné objíždky (Jihlava, Želetava) snad ani nemá smysl komentovat.
0/0
31.7.2005 14:50

Tonda

Re: Re: Dnes jsem se vrátil a nevím o čem je řeč
Tak to jste asi opravdu smolař, vyrazil jsem po dálnici Split - Záhřeb odpoledne, ve Slovinsku jsme byli někdy kolem půlnoci, tam jsem se zdržel kvůli tureckému kamionu, řidič neustále zastavoval a povídal si s řidiči stojícími v protisměru, Hatě jsme přejížděli po 3:00 , svítání u Jihlavy a snídaně doma (Benešov u Prahy). 11 hodin, přestávky celkem max. 1,5 hodiny, střídal jsem se s manželkou.  
0/0
31.7.2005 19:57

FREN2002

Ceny jako v Chorvatsku???????
Pořád tady čtu ceny jako v HR. Co je tam tak drahé, byl jsem tam v posledních 5 letech a nějaký cenový nárust jsem  nepoznal.  Letos jsme chodili nakupovat do supermarketu a ceny tam byly o něco málo větší než u nás. Ceny v hospodách jsou  v porovnání s Německem nižší kvalita horší.
0/0
30.7.2005 18:39

Greg Jebal

Hlavně ne s CK...
Kolony nevadí, hlavně nejezdit s CK SUNNY DAYS, to je neuvěřitelně sprostá cestovka - čtěte příběh na www hovadko cz
0/0
30.7.2005 15:39

flugzeug

a co jiné dálnice?
Ale mě by taky zajímalo, jak vypadá kolona v Brenneru nebo jestli je zasekaná taurentská dálnice....jedu do Italie
0/0
30.7.2005 14:21

flajboj82

Chorvatsko
Jel jsem do chrovatska 27.6. na noc. Naprosto bez problémů. Zpět jsem jel 5.7. opět na noc a opět naprosto bez problémů. Cesta z Paklenice (25km před Zadarem) do Ústí nad Labem mi trvala 11 hodin. Dálnice je opravdu nádherná. Přístup Chrovatů je ale dost strašnej a opravdu si to dělají sami. Jestli se nepřestanou chovat jako trotlové, tak tam přestanou lidi jezdit. Furt si na Čechy stěžujou, že tam neutrácí, ale už se tam fakt moc utrácet nedá. Všechno šlo od minulého roku strašně cenově nahoru. Krajina je nádherná, moře taky, ale příští rok pojedu jinam.
0/0
30.7.2005 13:41

Jiří

děkuji nechci
Děkuji, nechci . Právě sme se vrátili z chorvatska a myslim že to bylo naposled co sem mořil rodinu v autě. 16 hodin jízdy z Rijeka Formanem ve čtyřech . Jo a chorvatum sme platili i za pozdrav. Nevim ale chorvatsko de do hnoje. Moře fajn, kemp byl taky fajn ale místní lidi myslim chorvati už nevěděj jak  nás sedřít z kůže. Co si vůbec myslej ? Jo a obden dost mohutně pršelo na červenec dost smůla.  Příští rok změníme rajon asi to vyhraje Bulharsko. Dost lidi si Bulharsko pochvaluje jo a lidi tam sou prej mili a né darebáci a lupiči jako v Chorvatsku. A ceny piva zmrzky jídla vína a vlastně všeho je tam na úrovni česka. No a hlavně žádný zácpi a kolony na silnicich a  benzin je za babku. Chorvatsko máme rádi ale už to neni co dřiv. My se vyhnem kolonám protože už prostě do chorvatska nepojedem. Je to smutný ale je to tak.
0/0
30.7.2005 0:34

flugzeug

Re: děkuji nechci
Moje řeč...moře a krajina jsou nádherný, ale jednou zkusíš Aqupark v Italii a je to úplně jiná dovča než se válet na kamenitý pláži v Chorvatsku...je to asi o sto kilometrů dál, ale cenově v tom nevidim rozdíl...
PS:jednou jsem zkusil Chorvatsko v autě bez klimy a raději už nikdy více
0/0
30.7.2005 14:25

Zlata Koruna

Re: děkuji nechci
To ja jedu vlakem z Prahy do Budejc a na C.Krumlov. Vystoupim ve Zlate Korune a jdu dolu. Sice tam neni more a kamenite plaze, ale je tam nyni cista Vltava a jez kde se da pekne koupat., lesy a louky je tam proste pekne. Vecer v kazde hospode maji dobre pivo, nepotim se tam jako v auta az na zadku. Kdyz za mesic odletam  Praha-NYC jsem  z toho nevrly a tesim se zase na pristi rok. Do Chorvatska jsem jel autem jednou a nikdy vice.
0/0
30.7.2005 17:37

koumes

Re: děkuji nechci
I my sme si letos připadali v chorvatsku jako v ráji /// příroda a moře /// zároveň i jako v pekle /// neslušný chování chorvatů k čechům /// tak fakt nevíme jestli tam příští rok pojedeme nebo jestli pár roků počkáme až se chorvati zlepší. Ceny maj jak na kanárech ale chování řeznickýho psa nebo dozorce . Je to smutný ale už to neni to spravný chorvatsko jak před desíti roky.  
0/0
30.7.2005 17:42

Bullda

Re: Re: děkuji nechci
Naprostý souhlas se všemi.Je to jen otázka nabídky a poptávky.Až se jim na to většina vyprdne tak si budou turistů vážit.Krom moře tam nic není.
0/0
31.7.2005 12:37

mkx333

Kolony
Naprostá většina Čechů jedoucích k moři musí cestovat tak aby byla v sobotu v místě ubytování, protože jen v tento termín se mění "turnusy" a jiná možnost není. Až konečně cestovky pochopí, že to je už neúnosné a cesty čím dál horší a změní, respektive se budou střídat v nástupech do různých letovisek v Chorvatsku i jinde, tak problémů s kolonami a cestováním ubude, dřív ne.
0/0
29.7.2005 18:55

Vendula

svět se otevírá
Před rokem 89 bylo "in" jezdit do Jugošky. Potom se to změnilo a začalo se jezdit všude, ale ouha - západní kulutura (se kterou se dnes člověk chtě nechtě setkává v té či oné podobě skoro na celém světě) je nám jaksi nesrozumitelná (jsou to nevzdělaní b*bci) a tak se číškové hofně vracejí tam kam patří - na černomořské a jadranské pláže, případně vyjíždějí do muslimských zemí (s těma se ještě nechá vyjít). Tyhle preference velmi krásně kopírují vývoj v zemi - západní způsob demokracie se příliš neosvědčil, tak to musíme pomalu a pokud možno nenápadně zvrátit do vyjetých komunistických kolejí. Jsem asi necita, ale vůbec mi vás v těch "rozžhavených" kolonách není líto, kdyby vám tak jugoslávští "bratkové" chtěli nabít dršky a ošukat manželky, tak by to bylo jedině dobře - na straně druhé, za tím tam většinou stejně jezdíte...  
0/0
29.7.2005 17:05

oister

Re: svět se otevírá
Moc horko co?
0/0
29.7.2005 20:23

JiF

Re: svět se otevírá
A jinak je Ti dobře? Takže když je někde hezky, tak tam nemůžou češi jezdit, protože to tam bylo komunistický. No to je dokonalý. A s tou západní kulturou, to je taky bomba. No až příště zase pojedeš do Disneylandu, tak tam tu tvoji západní kulturu a demokracii ode mě pozdravuj. Já tam totiž nepojedu. To sem neokomunista, co? :-)
0/0
29.7.2005 21:38

Vendula

Re: Re: svět se otevírá
to se ví, že si! Jak víš, že píšu z Disneylandu
0/0
30.7.2005 17:53

Eda

Re: svět se otevírá
Asi máš nějaký osobní zkušenosti, viď
0/0
30.7.2005 10:06

karel

uz me tam neuvidej!
des a bes 1.7. jsem  jel Praha - Omis 24 hodin:-( nikdy vice!!!
0/0
29.7.2005 15:56

Alfons

Draho, draho, draho
Byl jsem tam xkrat, letos to ale bylo na dlouhou dobu naposled. Ubytovani drazsi a drazsi, pristup chorvatu horsi a horsi, more spinavejsi a spinavejsi, atd... Porad je tam krasne, ale uz to neni co byvalo... Pristi rok zkusim neco jineho...
0/0
29.7.2005 15:13

qwerty

tam v sobotu, z5 ve stredu
Vlastni zkusenost z cesty Brno - Makarska:
Odjezd tam v sobotu odpoledne, doba jizdy 16 hodin. Odjezd sem ve stredu vecer, doba jizdy 15 hodin. Oboji pres madarsko.
Naprosto plynule jak na celnici, tak na dalnicnich vstupech/vystupech.
0/0
29.7.2005 14:57

xx

Re: tam v sobotu, z5 ve stredu
to bylo na kole ??? 16 hodin bez kolon na cca 850 km ?? Průměr 50 km/hod.....
0/0
29.7.2005 16:58

kocour_easy

Re: Re: tam v sobotu, z5 ve stredu
Odjezd do chorvatska v pondeli vecer v 21:00 z OL a prijezd SPLIT 9:30
0/0
29.7.2005 17:17

Jaj

Re: Re: tam v sobotu, z5 ve stredu
Za to muze beztak to Madarsko, tam se musi jet porad krokem.... Pres Rakousko po dalnici to je mnohem rychlejsi. Ovsem samozrejme ne z patku na sobotu, to je pak pomala cesta vsemi smery  :-(
0/0
1.8.2005 10:13

igy

Chorvatsko
Největší průser z letošní dovolené, co se týče cesty, byla cesta ze Znojma domů do Krkonoš. Objížďky Jihlava, milovaná Želetava (již několikerý rok) a Chrudim, děs a běs. Jinak kromě naší banánové republiky byla cesta naprosto v pohodě, chorvatská dálnice je nádhera, kterou stojí za to vidět (inspirace pro naše stavební firmy, co se dá postavit za 3 roky  a v jakém terénu).
0/0
29.7.2005 13:35

rrorys

neplatte eurem
Jestli muzu neco doporucit, tak si sebou na cestu vemte kuny.
Eurem se da sice platit i na dalnici i u benzinky.
Ale loni jsem s tim mel spatne zkusenosti.
Vrati vam vetsinou v podivnem velmi nevyhodnem kurzu, pokud tak mohu slusneji nazvat okradani turistu.
Netvrdim ze tomu musi byt tak vzdy, ale ja osobne jsem s tim mel loni spetne zkusenosti.
Letos jsem mel kuny a vse v pohodice.
Vemte si sebou alespon 600 kun na cestu a zbytek si muzete promenit za koruny v miste. Je tam kurz o chloupek lepsi, ale hlavne promenite jen tolik, kolik podle sve  utraty budete potrebovat.
Eura ani nepotrebujete. Snad jen na placeni v penzionech. Berou je radeji.
 Menit vse na eura je cenove nevyhodne. Tady zaplatite za smenu na euro a tam za smenu na kunu. V pohode vsude berou ceske koruny. 
Jinak jsem byl na Makarske a je tam nadherne. Vrele doporucuji.
   
0/0
29.7.2005 13:25

Jaj

4,10 za Kunu?
Kde jste proboha vzali tenhle kurz?? Nejlevneji se daji Kuny koupit v RB (www.rb.cz) a tam je maji za 4,20!!!
0/0
29.7.2005 13:24

Petr

Cesta na Jadran
Zdravím všechny,¨na Jadran doporučuji cestu po "staré" silnici přes Plitvice. Jel jsem po ní jak loni tak i letos a v podstatšě jsem nepotkal auto. SUPER. Myslím, že i časově to vyjde na stejno. Všem šťastnou cestu a hezkou dovolenou.
0/0
29.7.2005 12:56

fantomas

Nástupní termíny od soboty do soboty
Jak má člověk jet uprostřed týdne, když všechny cestovky prodávají zájezdy od soboty do soboty ? Neměli by se za nos chytit spíše ubatovatelé a cestovky ? Jinak jim tam lidi postupně přestanou jezdit.
0/0
29.7.2005 12:32

bubu

odvahu
Pánové,kdo e bojí nesmí do lesa a trpělivost růže přináší.Jem ženská,jezdím tam každý rok a dvakrát jsem to odřídila úplně sama.Kolona byla pouze vloni u Postojné u hranic.Zkusila jsem tři různé trasy-přes Německo,Rakousko,ale tam mě odradila cesta přes Alpy,pohled nádhera,ale značení hnus,Nejlepší,nejrychlejší se mi zdá Znojmo,Videň,Gratz atd.Samé dalnice,sice asi o 50km delší než přes Budějice a Rakousko.Ale to moře a sluníčko mi zy to stojí,Přecpané hotely a pláže na Mallorce mě netáhnou.Přeji krásný zbytek léta,vyrážím v neděli
0/0
29.7.2005 12:28

Andy

cesta do Chorvatska
vyjížděli jsme do Chorvatska 9.7.2005 a můžu říct, že ůplně bez problémů, žádné fronty ani kolony u tunelů ani jinde, taktéž na zpáteční cestě byla pohoda, nová dálnice je super, než se plazit mimo dálnici.
0/0
29.7.2005 12:12

zdenda

Dovolená a cesta do Chorvatska
Do Chorvatska jsme jeli autem 22/06-23/06 05 a cesta,včetně všech hraničních přechodů byla naprosto plynulá a bez problému,celnici nechali téměř volný průjezd,nezdržovali. Cesta zpět 02/07 2005 byla,pouze díky Slovinskému území,hodně zpomalena,ale i tak bez větší komplikací.Hodně záleží na termínu kdy vyrazit>datum i den v týdnu. Cesta do města Borak,100km S od Dubrobníku,cca 1160km z Olomouce autem za max.16,5hod.,nejeli jsme po dalnici v Chorvatsku...
0/0
29.7.2005 11:26

iv

...kolony
Do Chorvatska jsem cestovala o víkendu 2.7. a musím říct, že to bylo příšerný!! Kolony se tvořily právě před zmiňovanými tunely, o Slovinsku nemluvě. Bylo jedno jestli člověk vyjel o půl noci nebo ve tři ráno, stihlo to každýho. Při cestě zpět(sobota dopoledne) byla kolona před tunelem Svety rok, tam už je to pravidlo, a pak na chorvatské hranici. Opět příšerný. Jela jsem 950 km, cesta tam trvla 17 h a zpět 14h! Dálnice Zagreb - Split celkem 168 Kn.
0/0
29.7.2005 11:16

Jaj

Re: ...kolony
Dalnice Zagreb - Dugopolje (exit Split) stoji 157 Kun. Jak zrusili mytnici Bosiljevo, cena za celou trasu se o par kun snizila.
0/0
29.7.2005 13:22

Miš 13

Jak se vyhnout?
Nejezdit autem. Je to šílenost!
0/0
29.7.2005 10:54

Jirka

Všechno není pravda...
Celou trasu jsem absolvoval poslední víkend v červnu (neděle, průjezd byl zdarma) a potom zpět onen zmiňovaný druhý víkend v červenci (neděle odpoledne). Žádné kolony, žádné zpomalení. Průjezd jmenovanými tunely absolutně bez problémů, svedení do jednoho jízdního pruhu je zhruba 200 až 300 m před tunelem, rychlost v tunelech 80 km/h, u ostatních tunelů 100 km/h. Rovněž není pravdivá informace, že pokud mýtné zaplatíte v eurech, budou vám vráceny kuny. Stačilo pouze říct. Je dobré mít u sebe i drobné, cena za Split - Zagreb byla 22 €, platil jsem 50-eurovkou a při požadavku vrácení v € jsem musel 2 € doplatit. Za další úsek (Zagreb - Krapina) se platí ještě 11 kuna. Nová dálnice je prostě super, můžu jen doporučit.
0/0
20.7.2005 21:22

nikola

Re: Všechno není pravda...
Na to jen můžu napsat, že jsi měl velkou kliku. Jel jsem v pátek 24.6. a na chorvatské dálnici jsem ve frontách prostál rovných 6 hodin. Už nikdy víc :). Při zpáteční cestě po staré silnici bez jakýchkoliv problémů, silnice prázdná i kolem Plitvic, kde bývaly obyčejně kolony k nepředjetí. Raději ty peníze zaplatím po cestě za příjemné posezení v nějaké restauraci, než za nepříjemné čekání v nekonečné šňůře aut s poblázněnými řidiči.
0/0
20.7.2005 22:08

Jirka

Re: Re: Všechno není pravda...
A ty kolony byly konkrétně kde? Před nějakým tunelem? Myslím, že tehdy zrovna v chorvatském rádiu mluvili o oficiálním otvírání dálnice v sobotu 25.6. Nechce se mi věřit, že bych měl zrovna takovou kliku, ta dálnice byla v obou případech téměř prázdná, pouze u nájezdu od Splitu pár aut a samozřejmě v okolí Zagrebu taky.
0/0
21.7.2005 0:20

nikola

Re: Re: Re: Všechno není pravda...
Kolony byly před každým výběrem mýta (největší v místě, kde se rozdvojuje dálnice na Rijeku a Split), před zmiňovaným tunelem Mala Kapela a bohužel i 2x havárie. V rámci objektivity musím dodat, že i průjezd Vídní, díky opravě obchvatu za mostem přes Dunaj, mi trval od 1 hod. v noci do 5 hod. ráno.
0/0
21.7.2005 9:01

cherry

Re: Re: Re: Re: Všechno není pravda...
Přes Vídeň jsem jel 9.7. kolem 3.ráno, žádný provoz. Zpátky 23.7. kolem 20.00 to bylo trochu hustší, ale průjezd plynulý, žádné zdržení.
0/0
29.7.2005 12:37

anonam

Re: Všechno není pravda...
To máš jistě pravdu - jel jsi ale v neděli! Já jezdím tam v sobotu na noc a zpátky v pátek na noc a je to v pohodě. Ale protože jsem se letos nevlezl na poslední páteční trajekt (typické Chorvatsko - v nejvyšší sezóně pošlou minitrajekt pro asi 50 aut...), musel jsem čekat celou noc v přístavu a plout  až v sobotu ráno do Splitu. Zvolil jsem naštěstí starou trasu přes Plitvice, protože podle dopravního vysílání byly oba tunely na dálnici zavřeny - jeden dočasně v obou směrech kvůli havárii a druhý se v sobotu otvírá jen ve směru na jih, v opačném se musí objíždět!! I tak hlásili ve směru na jih frontu u tunelu kolem 24 km. Takže pak jsem si "jen" zapopojížděl asi 10 km v koloně na hranicích Chorvatsko/Slovinsko ale jinak to na tu bídu ještě šlo.
0/0
29.7.2005 12:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.