Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Příští rok se postaví rekordně dálnic

Dobrá zpráva pro řidiče: v Česku se nyní staví rekordně dálnic - nové dálnice vznikají na šesti tazích. Po většině z rozestavěných kilometrů se bude jezdit do konce příštího roku. „Zprovozníme celkem 90 kilometrů nových dálnic za čtyřicet miliard korun,“ řekl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Hoření.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

satelite

pro Rada.K
silnice na obrazku je spojka v miste kde neziji lide. U velkych mest  se napoji na okruh.atd.  A co se tyce rychlosti,  me vyhovuje neomezena svoboda na pomalejsich dalnicich/silnicich vic nez regiment na rychlostne neomezene autobahn.... miluju krasny silnice a mosty  vic nez kompjutr , vic nez google, a tesim se na kazdy KM dobre oznacene a bezpecne cesty ....http://justinsomnia.org/gallery/cross_country_road_trip_2005/IMG_0861 
0/0
6.8.2005 21:33

czechian

Re: pro Rada.K
I po stavbě autostrády zůstanou staré tahy zachovány. Máte možnost volby.
0/0
20.8.2005 16:57

Bzuk tuk

Za 4 miliard 90 km?
V HR postavili v mnohem horších podmínkách 390 km za 70 miliard. Tady něco nesedí. Kam ty prachy u nás z tý státní pokladny jdou ? Rozhodně né do výstavby dálnic protože za ty prachy by měli postavit alespoň 250 km a né 90km.
0/0
6.8.2005 17:29

ufi

Re: Za 4 miliard 90 km?
nezapomínej, že v tý ceně jsou dva tunely co se dělají a ty jsou holt drahý. navíc jestli myslíš HR jako chorvatsko, tak tam začínají mít podle místních problémy s kvalitou.
0/0
6.8.2005 17:43

Bzuk tuk

Re: Re: Za 4 miliard 90 km?
Jaký dva tunely ? VChorvatsku mají těch tunelů asi 6 o celkové délce něco okolo 15-ti km. A s kvalitou pokud mohu porovnávat spíš máme problémy u nás.
0/0
6.8.2005 21:15

AAA

Re: Re: Za 4 miliard 90 km?
Heh, no vzhledem k tomu ze tu dalnici otevreli loni a posledni zbytky letos v lete, to by meli problemy s kvalitou docela brzo. Akorat i letos mam pocit, ze i ty jejich nejstarsi dalnice jsou v podstatne lepsim stavu nez D1.
0/0
10.8.2005 12:20

buxton

Re: Za 4 miliard 90 km?
Jen tak na okraj, je to 40 mld.
0/0
7.8.2005 21:43

MAx

k dálnicím
souhlasím s předchozím příspěvkem.staví se jen.když stranické pokladny potřebují doplnit kasy...chybí naprostá koncepce rozvoje, kontrola NAD výběrovými řízeními,  kontrola nad kvalitou a finančním plněním staveb. prací... je to velká chobotnice...je to hnus...jak dlouho ještě budou zbytečně umírat lidé na D?.....15let po revoluci je to HNUS
0/0
6.8.2005 16:47

Suprio

Re: k dálnicím
Lide na D budou umirat tak dlouho, dokud u nas budou jezdit vschini jak jezdi, tzn. jako prasata. To je nejvetsi HNUS, 15let po revoluci! Urcite lide neumiraji ani nahodou kvuli stavu vozovek, ale diky sobe.
0/0
6.8.2005 18:18

Dan

Re: Re: k dálnicím
To, že část řidičů jezdí jako prasata je jedna věc, a to, že máme nejmenší počet dálnic v Evropě je věc druhá. A to, že tuto situaci 15 let nikdo neřešil je také pravda. Halvně, že se všichni za tu dobu pěkně napakovali. Přidávám se k názoru, že by bylo potřeba, aby si sám ministr dopravy pěkně rozbil někde na cestě hubu a trochu se mu rozsvítilo, jinak s nima nikdo nehne.
0/0
20.8.2005 10:35

Rada.K

Hnus
Není se čím chlubit. Dálnice se budují primárně díky tlaku různých lobbistických skupin, které používají dálnice k přepravě zboží. Sekundárně slouží i k přepravě osob, bezpečnost je ale podle mě dost snížena tím, že se na dálnicích motají tisíce kamionů.
Místo několika km nové dálnice by mohli dát do pořádku místní komunikace. Když občas jedu po silnicích spojujícíh vesnice....děs a běs! Když jsem jel z Prahy do Tábora, nechápal jsem na co tam budují tu dálnici. Silnice, která tam teď je je naprosto v pohodě. Široká, že se tam v případě nouze vejdou tři auta vedle sebe, téměř v každém kopci je rozšířena o jeden pruh. Na druhou stranu silnice mezi vesnicemi jsou někdy o utržení kola. Jsem rád, že nebydlím na vesnici a nemusím po takové cestě jezdit každý den do práce a zpět. A přitom by oprava těhle silnic jistě nebyla nějak drahá, stačilo by zazáplatovat díry.
0/0
6.8.2005 14:43

apolo

Re: Hnus
Zajimalo by me kdy jste jel z Prahy do Tabora. Zkuste tam jet nekdy v patek kdyz tam lidi jedou na vikend. Celou dobu jedete v kolone, ktera sotva jede 80 km/hod. Silnice tam jsou sice pomerne siroke ale na silnicich je uz tolik aut, ze na teto trase vetsinou jezdi v  proti smeru tolik aut, ze se predjizdet temer neda. Zrovna tato trasa tu dalnici fakt potrebuje jako sul.
0/0
6.8.2005 18:49

Rada.K

Re: Re: Hnus
Bylo to ve čtvrtek. Nemyslím si, že kvůli chalupářům je třeba budovat dálnici. Jednou týdně to mohou zkousnout. 80 km/h je naprosto luxusní rychlost. Zkuste si jet po těch okreskách 80 km/h. Pokud nemáte off-road, utrhnete podle mě nápravu. Na mnohých okreskách se dá jezdit 50-60 km/h, někdy ani to ne. Tím myslím rovné úseky, do zatáček pochopitelně méně, ale to je tak nějak přirozené...
Nejsem sice stavař, ale troufám si odhadnout, že místo 1 km dálnice by se daly okresky v několika okresech. Stačilo by zazáplatovat díry.
0/0
6.8.2005 20:15

satelite

Re: Re: Re: Hnus
mas absolutne pravdu...jezdim po jedne kde to rika 80, ale myslim ze  se tam vic jak 70 nehodi, a i tak musite patrat ve tme po cyklystech, chodcich a hlavne zda vas nekdo nebude predjizdet kdyz zrovna mijite cyklystu, anebo zda se na vas neriti nekdo v protismeru kdyz uhybate chodci oslneni kolonou ktera jede proti vam...(mam najeto pres 1000000 kilometru na celem svete a myslim ze mohu o techto vecech psat)...nejsem zadny svatousek ani poxera, ale co se tyce rychlosti na uzkych protismerkach, casto bez jakehokoliv oznaceni uprostred a na okrajich - souhlasim s tebou...pred kazdou zatackou mam strach, protoze nevim co me tam ceka - ruska ruleta, diky netrpelivym, hloupym, napxdenym neurotikum
0/0
6.8.2005 21:22

Rada.K

Re: Re: Re: Re: Hnus
Cyklisti a chodci bez jakékoliv reflexní látky nebo světla, to je fakt hrůůůůza. A že jich je....Za přejetí chodce či cyklisty bez výše zmíněného by neměl řidiči hrozit žádný postih. Jsou to šíleci.
Nešlo mi ani tak o rozšiřování úzkých a neznačených cest. Stačila by mi jejich oprava. Ono jet 50-60 km/h na rovných úsecích jen proto, že jsou tam díry, je opravdu opruz.
Ještě k tomu pánovi, kterému se zdá 80 km/h málo. Ani se nedivím, když jsem jel do toho Tábora, jel jsem 90-100 km/h a neustále mě někdo předjížděl. Na takové silnici když pak musí jet 80 km/h, přijde jim to asi hodně málo. Měli by si ale uvědomit, že limit je 90 km/h. Mezi 80 a 90 podle mě zas tak velký rozdíl není, jednou za týden se to snad dá zkousnout.
0/0
7.8.2005 0:09

Stanislav_x

Re: Re: Re: Re: Re: Hnus
Já tvrdím, že dokud jedu celou cestu aspoň na dvojku, tak je to dobrý. Nevím, jestli jsem měl vyloženě smůlu, ale na Tábor se mi ze tří jízd dvakrát ani tohle nepoštěstilo (bylo to v různé dny ...).
0/0
19.8.2005 11:23

Rada.K

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hnus
Jde o to co máte za auto  Subaru Impreza prý jede 120 km/h na jedničku
0/0
20.8.2005 10:14

Rada.K

Re: Re: Hnus
V zimě silničáři pláčou, že nemají na údržbu. Dálnice se ale staví o 106. Přitom nejsou peníze na údržbu stávající silniční sítě.
0/0
6.8.2005 20:17

Jim

Re: Hnus
Jenže právě to záplatování nepomůže a myslím že naopak silnice zhoršuje, pokud můžu mluvit z vlastní zkušenosti ... první záplaty děr ... 5 měsíců a vytlučeno, z děr se ovšem staly jámy ... po dalším záplatování zas cca 5 měsící, pak to ale už nebyli jámy ale maxi jámy přes půl silnice a kličkovat mezi tím byl horor i při 20 km/h (jezdil sem denně z práce a do práce) ... takže lepší by podle mne bylo řešení které sem zažil na jiné silnici ... kvůli nedostatku prostředků, jeden rok vyfrézovali a další rok dali asfalt ... a silnice je OK.
0/0
6.8.2005 23:22

Rada.K

Re: Re: Hnus
To máte asi pravdu...Ono by to chtělo záplatovat kvalitně, tzn. kus vyfrézovat a přesně zazáplatovat, jak jsem to už před mnoha lety viděl v Německu. A ne jen hodit asfalt do díry a uplácat lopatou.
0/0
7.8.2005 0:12

von Kleist

Re: Hnus
To tasi moc casto nejezdite, ze? Ta komunikace je kapacitne naprosto nevyhovujici. Mozna, kdyby tam absolutne nejzdily kamiony, taky by to jeste slo nejak skousnout - teda krom patku a nedele. Byvaly doby, kdy se z CB do Prahy dalo dojet v pohode za hodinu a pul, dnes jsou to hodiny dve a vice, kdyz neni na ceste problem... Skvele jsou treba useky Milicin - Votice ve smeru na Prahu, kde asi na 15km, nelze predjet bezpecne kamion, protoze je tam bud dovojita cara nebo je silnice klikata. Rozsireni, ktera stoji za rec jsou v obou smerech 2....  Samo ze jsou horsi silnice - napr. 11tka na Hradec.
0/0
7.8.2005 13:36

Rada.K

Re: Re: Hnus
Kamionů by u nás zdaleka nemuselo jezdit tolik. Stačilo by řádně zpoplatnit jejich průjezd a bylo by po problému. To by ale nesměla existovat silná lobby nadnárodních společností. Praha - České Budějovice - plánovač tras ukazuje 1 hod. 55 minut. Takže ty dvě hodiny mi přijdou úplně v pořádku. To jste asi moc nedodržoval předpisy, když jste to jezdil za hodinu a půl, že?? Zmiňovaný úsek je podle vás 15 km, celá trasa kolem 150 km. Přijde vám rozumné natahovat dálnici v délce 150 km, když by stačilo na pár úsecích udělat lepší silnici? Berete to čistě ze svého sobeckého pohledu. Kdybyste musel každý den do práce jezdit po silnici po které se dá jet max. 60 km/h (a i tak auto dost trpí), zřejmě byste smýšlel jinak. Já naštěstí po žádné silnici do práce jezdit nemusím.
0/0
7.8.2005 15:16

Ebo

a což takhle
udělat jednu velkou širokou silnici z celé ČR
0/0
6.8.2005 13:49

stoura

D11
Do Hradce nebude dalnice do konce pristiho roku - to je bohuzel fakt. Takova malickost na posledni 3 a neco km u Hradce neni stale stavebni povoleni a kdovi kdy bude, ze pani Havrankova! Zazraky delat nejdou :) vysvetlivky: pani Havrankova - soukromy zemedelec, ktery sedi na pozemcich u Hradce - a asi opravnene!!
0/0
6.8.2005 13:13

MPík

Slivenec - Ruzyně
Tento úsek je městským obchvatem, nikoliv dálnicí spojující města. Jediným důsledkem zpoplatnění tohoto úseku bude, že řidiči bez dálniční známky budou projíždět skrz obytnou zástavbu v Praze!! A dotkne se to i autobusů MHD. Bravo!!! Opravdu "inteligentní" krok. Ani v civilizované západní Evropě nejsou městské úseky zpoplatněny.
0/0
6.8.2005 10:42

Alfons

Bojkotujte dalnice - zavest dalnicni znamku od zari...
Docela by me zajimalo, ktery hotentot vymyslel placeni znamek od zari !?! To si ty lidi, kteri normalne po dalnicich nejezdi (jako treba ja), ale obcas pouziji nekterou ze zminenych silnic (jako ja OV-FM) maji koupit dve dvoumesicni znamky nabo celorocni kvuli tomu, ze nejaky nemakacenko na urade vymyslel takovou zhovadilost ? Jenom se tim zpusobi vyssi nehodovost na okreskach, protoze lidi budou chtit usetrit aspon do konce roku a pojedou radsi po techhle okrajovych cestach....
No comment...
0/0
6.8.2005 10:21

TomasK

Re: Bojkotujte dalnice - zavest dalnicni znamku od zari...
sakra, nebrecte furt! na 3mesice stoji znamka par kurun! nebo byste snad chteli, aby to ´bylo jako ve Slovinsku????????????? Meli bysme byt radi, ze je to u nas takhle levny.......ale faktem je, ze rychlost budovani dalnic je tragicky................
0/0
6.8.2005 20:53

JUDr.Janosik.007

Staceni tachometru v ramci "akce" Vyzkouseno
 tak se stalo zkutecnosti, co sme tady ocekavali.. prodal sem voktafku.. byli to hosi nekde vod volomouce a ze prej si ji kupuje pro sebe.. me to je vcelku jedno. kdo to koupi, hlavne kdyz sou prachy v kapse.. druhej den sem si dal v google vyhledat meno toho kupujicicho a naslo me to, ze to je prodejce v autorizovanym servisu skoda.. cas vod casu tam kouknu a co nevidim.. moje voktafka se 155tisicema a voni stocili na 70sat!! z palubky tece vomastek, jak ji vylestili.. proste zijeme mezi hovadama
stránky skoda-auto

JUDr.Janosik.007

Re: Staceni tachometru v ramci
 
nebo přímo tady
0/0
6.8.2005 8:24

Vratislav

Re: Staceni tachometru v ramci
stačí se podívat sem
0/0
6.8.2005 9:12

kreusonifologik

Re: Re: Staceni tachometru v ramci
No to je toho. Koupit v bázu cokoliv jetýho je vo hubu a u ofic. prodejce zrovnatak. Každej chce přeci vydělat a to je logický. Ale kupovat jetou koktávku může jen mladý vemeno a k tomu idiot. Koktávky sou služební dobytčáky a ty sou pěkně jetý. Fůj.
0/0
6.8.2005 10:04

SA

Re: Re: Re: Staceni tachometru v ramci
Zas jeden chytrej az za hrob.......
0/0
6.8.2005 12:38

Jake

Re: Staceni tachometru v ramci
Stav tachace bych ja osobne napsal do kupni/prodejni smlouvy...jestli to tam mas, staci pak u novyho kupce jeho smlouvu porovnat s tou tvou, kde samozrejme musi bejt vyplneny i cislo motoru, kastle nebo cokoliv, ceho se da chytit...pak uz by to mela bejt jednoducha zalezitost si na ne vyslapnout...
0/0
6.8.2005 12:03

Jim

Re: Staceni tachometru v ramci
Takze podle tebe padelali i servisni knizku???
0/0
6.8.2005 23:29

Stanislav_x

Re: Re: Staceni tachometru v ramci
No, kdo jinej, než oficiální prodejce Škoda auto by byl schopen tu servisní knížku padělat. Je mi to líto, aspoň od nich bych čekal trochu solidnější přístup ... :-Já věděl, proč chci auto nový, radši menší, obyčejnější, levnější, ale nový. Nejsem snob, co musí mít všechno první a nej, ale autobazarníci mě odradili a nejsem takovej machr, abych u auta na inzerát našel všechny podstatný závady ... :-(
0/0
19.8.2005 11:19

Misa

Dalnici D11
A kdy bude stavit dalnice od Hradec Kralove do Trutnova?
0/0
6.8.2005 8:04

Honysek

Re: Dalnici D11
Proč do Trutnova?  Tranzit jede na Jaroměř, dále na Náchod a do Polska. Na Trutnov z celkového počtu aut přes den odbočuje každé maximálně desáté, v noci skoro nikdo. Myslím, že byt o byla nejzbytečnější dálnice v ČR. Raději jsem pro pečlivou opravu silnice od Kuksu do TU. Místy hrůza a děs.
0/0
7.8.2005 10:21

Kik

Re: Re: Dalnici D11
Puvodne tam mela vest dalnice, ale pravdepodobne to bude "pouze" rychlostni silnice. Na prechodu Kralovec by mela navazovat polska dalnice/rychlostni silnice, ktera by se pak delila na smer Wroclaw a Stetin. Kolem Nachoda je to moc kopcovity a navic je na polske strane lazenska oblast. Takze by se tim smerem mela pouze zrekonstruovat stavajici silnice vcetne obchvatu Ceske Skalice a Nachoda s tim, ze by vsechna tranzitni doprava pouzivala novou trasu pres Trutnov a Kralovec. Ale zatim se presne nevi, kudy trasa povede a kdy se zacne stavet.
0/0
8.8.2005 9:35

satelite

0/0
6.8.2005 1:10

Rada.K

Re: i tady je nizsi rychlost
Na co tam tu dálnici mají? Nevidím na ní žádné auto.
0/0
6.8.2005 14:45

Standa

Dalnice Znojmo - Brno
A kdy sakra pribude dalnice Znojmo - Brno?? Vzdyt ten hrbitov se tam preci nemusi nadale rozrustat.
0/0
6.8.2005 1:07

satelite

jen tak pro zajimavost
povolena rychlost nizsi nez na ceske dalnici http://www.mesalek.com/colo/picts/e470nb-tower.jpg
0/0
6.8.2005 1:07

satelite

0/0
6.8.2005 0:58

test

x1
0/0
6.8.2005 0:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.