Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová Škoda se jmenuje Superb

Automobilka Škoda při pojmenování svého nového modelu, limuzíny střední třídy, sáhla opět do své historie. Vůz, který má být nejluxusnějším vozem z Mladé Boleslavi, se podle potvrzených informací bude jmenovat Superb.
Jak se vám líbí jméno Superb? Hlasujte v anketě uvnitř článku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Bladder

Jmeno
Porad nemuzu uverit, ze se prosadilo tak hovadsky jmeno. Ach jo...
0/0
16.9.2001 21:02

Vláďa P.

Reakce nejen na název , ale i na příspěvky
Název Superb lze pochopit v kontextu filozofie využívání názvů starších modelů a v anglicky mluvících zemích resp. snad i ve frankofoních má toto slovo nějaký význam a možná i kouzlo pokud není příliš běžně používané. Pro český trh by ale byl vhodnější název jiný např. (v jiných zemích trochu šovinisticky znějící) Bohemia. Není to myslím nic neobvyklého , že se automobily na různých trzích jmenují jinak.
0/0
7.9.2001 14:27

kobza pavel

nazor
neni to spatny kdy ji uvydime v usa
0/0
21.8.2001 20:21

Robo

Re: nazor
Bohuzel, asi nikdy... Lidi z MB se asi budou bat, ze jim Mr. vyRON vsechny auta rozmlati uz v pristavu... Tak sorry, asi si pro ni budete holz muset dojet pres louzi do Evropy... :)))))
0/0
6.9.2001 10:38

Krakonoš

Budweiser
OK,souhlas,ale pozor,takovéto ohlasy tato rubrika nesnáší-pozor na to.viz příspěvky před tím.......a reakce.
0/0
17.8.2001 21:32

pilsner urquell

Superb
Mně je to úplně jedno, jak se nová Škoda bude jmenovat. Kdyby tak konečně vyvinuli auto, které by si mohli koupit i zaměstnanci a ne jen podnikatelé a konečně by tak mohli odložit vysloužilé Škody 105, 120 a Favority.
0/0
17.8.2001 14:54

Tomas Klauz

Na zapadni fronte ... udiv
Zdravim ze Svycarska a rad se pridam do diskuse. Jsem fakt rad, ze Skoda je tak rychla ve svem vyvoji. Osobne jsem cekal ze nova trida prijde na trh az pristi rok. Klobouk dolu!!! Tady je Octavie Combi na nejvyssim zebricku popularity a uprime receno radeji se otocim za combi z Cech, nez-li za combi Mercedesu ci BMW. Ale je to otazka vkusu. Souhlasim, ze interier by mohl byt vice osobity a daleko vice propracovany. To je slabina!!! Ale jizdni vlastnosti jsou dobre! Souhlasim, ze vyvoj noveho vozu je neuveritelne drahy a proto ta unifikace. Tak preji hodne uspechu a jen tak dal. P.S. Co rikate na problemy OPELu ??? Ze by dalsi propad pro GM ???
0/0
15.8.2001 18:07

Quido

Originálny názov
Táto škodovka je originálna iba svojim názvom. Prednú masku má z Fabie, zadok z Octávie a zbytok je VW Passatu. Je to obyčajná stavebnica z dielov firmy Volkswagen. Kvalita je určite zaručená. Tak načo sú tie siahodlhé debaty ?
0/0
15.8.2001 14:13

bradley

Spotřební produkt
Můžeme se tady buď vztekat nebo naopak rozplývat nad novým autem z Mladé Boleslavi. Nezapomeňme ovšem na fakt, že se jedná "jenom" o užitkovou věc, tak jaképak emoce. Komu se to auto líbí a má na něj peníze, ať si jej koupí. A kdo ne, ať jezdí hromadnou dopravou. Připadá mi směšné, že každá nová škodovka vzbuzuje celonárodní pozdvižení, o kterém se píše na titulních stranách novin a lidi si navzájem nadávají (viz. některé příspěvky na iDNESu). Kdybychom měli k autům stejný přístup, jako ti mnohokrát zatracovaní američani, možná by nám zbyly emoce k prospěšnějším účelům. Pozn. Jestli se mi to auto bude líbit a budu na něj mít, může se jmenovat třeba ŠKODA DEBIL. Auto si přeci nepořizujeme kvůli jménu.
0/0
15.8.2001 13:13

Filip

Re: Spotřební produkt
presne tak, v cesku se muzou vsichni z novy skodovky po... pritom je stejna cela z dilny VW
0/0
20.8.2001 16:12

Filip

Re: Spotřební produkt
presne tak, v cesku se muzou vsichni z novy skodovky po... pritom je stejna cela z dilny VW
0/0
20.8.2001 16:14

jaros

vedro
vedro!
0/0
15.8.2001 10:49

Jiří Havelka

Škoda stokrát jinak, pokaždé lehce stravitelná.
Škoda že je opět článek, zabývající se nepodstatným na úkor podstatného. Semeleme trochu historie, přidáme nacionální podtext, zdůrazníme tradice a napojení na mezinárodní koncenrny přidáme histerický (pardon historický) název a máme úspěšný model. Co na tom že v článku se píše že pan president jezdil v tomto modelu od roku 1925, když o pár řádek výše se píše že byl model vyráběn od roku 1934. Pak ještě zhodnotíme slabiny, které naopak popíšeme jako výhody. Závěrem název je nicneříkající a informace jsou nedostatečné.
0/0
15.8.2001 10:38

Ondra

Škoda Superb
Mě se toto auto líbí hodně, ani proti tomu názvu nic nemám, jen je škoda, že se tak vymaže určitá image v té tradici používání koncovky ia. Asi před týdnem jsem četl článek šéfa importu od VW a ten říká, že se jeho firma vůbec nebojí konkurence vozu Montreaux. Já si ale myslím, že by se měli bát hodně. Tipuju si, žeu nás přetáhne přes padesát procent zákazníku co by si koupili Passat. A k tomu že je Škoda kvalitnější než VW: Nebuďme naivní. Ikdyž škodovkám strašně fandím. Ale rozhodně jsou škodovky lepší než, Fiat, Mazda, všechny jihokorejské a malajské automobilky. Podle mě se škodovka dá zařadit vedle Opelu, Fordu nebo Toyotě.
0/0
14.8.2001 19:58

KAREL

SKODOVKY
NOVA SKODOVKA SE MI LIBI A DOUFAM, ZE BUDE KONKUROVAT NEJEN KONCERNOVYM BRATRUM AUDI A4 A PASSATU I KDYZ MIRI O TRIDU VYS KVALITY SE NEBOJIM JA I TATA MAME OCTAVII A NEJSOU PROBLEMY KAZDY MODELOVY ROK JSOU SKODOVKY O KOUSEK LEPSI. JE SKODA, ZE NOVA SKODOVKA JE VICEMENE ZVETSENA A UPRAVENA KOPIE PASSATU,ALE I TAK KAZDY NA PRVNI POHLED POZNA, ZE JDE O SKODOVKU. NAZEV SUBERB JE FAKT DOST DIVNY A VUBEC SE MI NELIBI, ALE TED KDYZ UZ HO SKODOVKA ZVEREJNILA TEZKO HO BUDE MENIT. A CHCI JESTE DODAT,ZE SKODOVKY FABIE I OCTAVIE JSOU JEDNY Z NEJLEPSICH AUT VE SVE TRIDE /CO SE TYKA PODVOZKU,VYBAVY,PROSTORU,DESIGNU I INTERIERU,NABIDKY MOTORU I KVALITY/ A URCITE JSOU DALEKO PRED KOREJCI I JAPONCI,KTERI TO MOC NEUMEJI. JSEM NA TO CO VE SKODOVCE DOSAHLI OD 92 ROKU VELMI HRDY. CAO KAREL.
0/0
14.8.2001 14:41

hanka

Superb
Myslim, ze by to nechtelo vzdavat se koncovky -ia, vsechny modely po favoritu maji koncovku -ia: Felicia, Fabia, Octavia. Zacinalo to vypadat jako image znacky Skoda a bylo by skoda se ho najednou vzdat.
0/0
14.8.2001 14:32

Radek

Superb... to snad ne
je to dost hrozny nazev.Kdyý to má být limuzína tak snad název který to vystihne .... Třeba "Škoda Lim"
0/0
14.8.2001 10:45

Kristyna Jirmusova

Prilis cizi?!
Nazev nove skody Superb je dobre mineny, ale dle meho nazoru prilis malo rikajici. Je hezke, ze automobilka vychazela z tradice a pocitala, ze prave to ji prinese vetsi zisk. To by bylo samo o sobe dobrym odrazovym mustkem, lec jmeno, ktere uz samo o sobe nejde dobre prez pusu, asi prilis uspechu nesklidi. Co se tyce samotne automobilky, jde ryche a uspesne kupredu, coz po byvalem rezimu neni nic snadneho. Myslim, ze jeji postup je zaslouzeny. Posudte sami.(v Praze 6, Strahov)
0/0
13.8.2001 18:18

Pavel

Superb
Superb implikuje samochvalu a to si myslim neni vhodne. Navic, Skodovka by mela pokracovat v tech latinskych nazvech, i.e. Octavia, Felicia, Fabia. Bohemia se mi take moc nelibi, je to trochu zprofanovane a vyznam je trochu nekde jinde. Montreaux uz vubec nedava smysl. Skoda by se mela zamyslet a najit nejake to jmeno koncici na ...ia. Vsichni Cesi co tolik plivaji na Skodu by se meli podivat sami na sebe. Cele Cesko se musi hrabat z marasmu komunismu a neni pochyb ze Skode se to dari velice dobre. Uz z toho jak nekteri z tech kritiku mluvi je jasne, ze jim se z komunistickeho mysleni jeste nepodarilo dostat ani o pid. Co se tyce designu, osobne povazuji Octavii - hlavne verzi Combi - za mimoradne povedenou. Je konzervativni ale poutava. Tento nazor mi nedavno potvrdil profesionalni designer. Jinak bych Cechum doporucil trochu vic sounalezitosti.
0/0
13.8.2001 17:13

Petr

Re: Superb
Co se tyce nazvu uplne souhlasim , taky design octavky neni spatny , hlevne je uplne jiny nez u aut pred ni ale takhle okopirovat zrovna vlajkovou lod mi pripadne ubohe ,co se tyce provedeni hlavne vnitrniho tak vrzajici oktavka ma take k dobremu autu jeste kousek . A k te ceske sounalezitosti ja sem hlavne narazel na ty ktery kuli skodovce ktera je taka jaka je tady vytahuji kecy ze mame byt na to hrdi ! Ano , ale az kdyz bude na co a kdyz to bude tak nejak opravdu ceske a bude to necim vyjimecne a nebude to jenom vydobytek jedincu ale neco co dokazal cely narod ( treba jako vyhrabat z marasmu komunismu ), a ne na slepence ktery stejnak vymyslel nekdo jiny a vubec za neco takoveho nepovazuji jakekoli auto.
0/0
14.8.2001 8:58

koroptef

A jeje
to se nam to tady pekne rozjelo. Abych se vratil k tematu diskuze. Mne taky pripada jmeno Superb jako horsi varianta z moznosti Superb-Bohemia. Urcite bych se priklanel k te Bohemii. Kdybych byl ale ja ten, kdo rozhoduje o nazvu a byl presvedcen, ze Superb je to, po cem touzi ten trh, na ktery prodam 80% produkce asi by to bylo vyreseno. Jinak byste se tady mohli hadat treba o nazvech Baleno, Vauxhall, New Yorker, Chamade, Matiz, Hiace, Camry, ... Co se tyce auta, tak mi pripada celkem hezke. Neni to designova bomba, ale na to si asi Skodovka bude muset jeste chvili pockat. Jinak vam zavidim, ze mate tolik casu psat sem ty vykriky. Ahoj Koroptef
0/0
13.8.2001 16:45

peren

co dokaze jen nazev
Zprvu se mi nazev nezdál,ale ted ho povazuji za vyborny.Doporucuji Superb napsat na auto psacim pismem,to b vypada tvrde.Co však mě doslova šokuje je ta hora nenávistných,urážecích,xenofobních názorů v příspěvcích.Dá se očekávat zatracování dobré práce od lempla co sám nic nedělá. Avšak,aby pouhý název vyvolával národnostní nesnášenlivost mi připadá děsný.
0/0
13.8.2001 16:41

Andy

Vůz SuperB přejemenovat na ŠKODA - PENĚZ.
SuperB je výsledek postupné masivní unifikace automobilu. Unifikovaný produkt vhodný pro senilní pány. VW postupně dosáhl, že všichní mají vzhledově FORD T za různě moc peněz. Doporučuji nechat na předním skle vylepenou cenu. Andy P.S. Jezdím Škodovkou. Ale po Felicii s tím zkončím.
0/0
13.8.2001 16:36

Pavel C.

Super Bé
Takže zo můžeme shrnout aneb "doporučené" názvy pro toto vozítko,po cca2 denní dikuzi: ŠKODA Superb ŠKODA SuperBé ŠKODA SuperA ŠKODA SuperBlb ŠKODA SuperBourák ŠKODA Super MB ŠKODA Super Billing ŠKODA No Name ŠKODA PIGFUCKER ŠKODA PRASOMRD ŠKODA Donkey Raping Shiteater ŠKODA Cockmaster ŠKODA Bohemia Jen tak dál :-)))
0/0
13.8.2001 16:19

Petr

Totalni HYBRYD !!!!!!!
To auto je totalni hybrid sedi na podvozku A6 coz je zrejme jedine plus . Karoserie je obtahnuty passat . Celni maska audi 4 a hlavne octaviofabia . Palubofka A4 + drobne zmeny aby se nereklo . Zadek passsat + skodovacke svetilka . Nerikam ze je to hnusne , ale nevymyslet vubec nic noveho jen pozlipat stare vjeci dokopy a prodavat to za milon jako novinku a "vlajkovou lod" hold to chce dobrej zaludek . A to uz radeji nic nemluvim o tom ze skodofka nema zadny vlastni motor . Z hlediska pokroku skodofka nevyprodukovala za poslednich par let vubec nic , jenom prebira koncepci VW a je takovym vysunutym pracovistem kteremu bylo velkoryse dovoleno postavit z venci odlisne auta od ostatnich koncernovych brasku a i to jim musel nakreslit nekdo jiny . Zeby za to jsme se meli bit do prsou a byt hrdi kuli skodofce ze jsme cesi ? A jmeno SUPERB ani to nedokazou vymyslet a vytahuji nejake stare navic vyzile ktere v dnesnim kontextu vypada spise smesne nez hrde !
0/0
13.8.2001 16:02

CECH

Re: Totalni HYBRYD !!!!!!!
Ty debile ! Když se ti něco nelíbi na tom aute tak si to nech pro sebe ! A prave proto že my češi neco dokážeme musíme na to být hrdí . Je to sqěle auto a kdybych měl ty prachy tak si ho hned koupim ! Superb je dobrý název protože vycházi z tradice !
0/0
13.8.2001 16:22

Expert

Re: Re: Totalni HYBRYD !!!!!!!
Á rozčílenej knedlíkožrout! Když tady jeden z vás (totiž Petr) napíše konečně pravdu, tak ho hned kamenujete co? Ale buďte klidnej, vy Češi nedokážete nic, leda tak blbě žvanit o tom, co všechno dokážete... A mám pro tebe Cechu ještě jednu špatnou zprávu, ty na tohle auto mít nikdy nebudeš.
0/0
13.8.2001 16:27

Blb

Re: Re: Re: Totalni HYBRYD !!!!!!!
Tak nejak nechapu, jsem Cech a myslim, ze jsem uz neco dokazal. Techto aut bych si mohl koupit hned nekolik. (mymochodem Petr ozvi se mi na mail ja ti ho koupim, at ma Expert z rakouska radost)....
0/0
13.8.2001 16:35

Yub

Re: Re: Re: Re: Totalni HYBRYD !!!!!!!
Milý hybride, dyk si ho nemusiš kupovat, ne?
0/0
13.8.2001 23:20

Petr

Re: Re: Re: Re: Totalni HYBRYD !!!!!!!
Tomu se rika nabidka , ja bych ho stejne prodal a koupil si radeji neco jineho i kdyz uznavam ze jizdni vlastnosti to bude mit dost dobre , tak trochu se obavam vrzani plastu a co me sere nejvic je ze nebyt znaku na "pridi" tak od sebe pomulu prestavam rozeznavat nekere vyrobky koncernu VW a tohle je dalsi do sbirky ! Jeste jednou diki za nabidku a az se bude prodavat ozvi se mi na mail ja si pro to dojedu !
0/0
14.8.2001 8:34

ondřej motl

Re: Re: Re: Totalni HYBRYD !!!!!!!
Velice rád tě zase slyším ty můj "malý" experte. Vidím že tvůj názor na novou Škodu hýbe tvou žlučí stále čím dál tím víc. Asi ti nedá spát že to auto bude sice kopie passatu ale o 20-30% levnější. To ale nebude ten hlavní důvod a po pravdě když jsem si právdě teď dočetl všechny tvé čláky už vím proč debata s člověkem jako ty nemá smysl. Ty se nedokážeš ani podepsat pod to co říkáš a jak se pak dá s takovým člověkem diskutovat. Myslím si že tvé názory ohledně národovectví vůdči nové škodě jsou pravdivé, ale vzhledem k tomu že jsi neměl nožnost v tomto autě jet a nedej bože ho řídit hodnocení tohoto vozu považuji z tvé strany za velice smělé. Ba co více, možná až drzé. Na každý pád doufám že majitelů jako ty, bude mít ŠkodaAuto pomálu. Ještě jedna věc mi opravdu nedá spát, jaká že je tvá národnost? Díky za odpověď
0/0
18.8.2001 0:33

Tomáš

Hrozný název
Když jsem četl název nové Škody, okamžitě mně napadlo Superblb. Pochybuji, že si někdo koupí auto s tak pitomým názvem i kdyby nakrásně bylo dobré. Jinak okopčený Passat. Lepší název by byl Bohemia, když už je tu Felicia, Octavia a Fabia.
0/0
13.8.2001 15:44

Sopa

Cesko-anglicky naverh
Nova Skoda by se mohla jmenovat SKODA PIGFUCKER nebo kdyz uz je to ceske auto, tak SKODA PRASOMRD.
0/0
13.8.2001 15:29

Astar Seran

Anglosaska jmena
Co takhle: Skoda Donkey Raping Shiteater nebo Skoda Cockmaster? 8-)
0/0
13.8.2001 15:24

kytka

Název auta
nevím proč, ale hned při přečtení názvu tohoto auta mě napadlo jediné: superblb. To tam v MB opravdu nejsou lidi na to, aby vymysleli pořádný název když už to auto vyrobili? K vozu jako takovému a ke Škodě MB jako firmě se nevyjadřuji a přeji jim úspěch. Co asi tak řekne tento název zahraničnímu klientovi? Toť vše.
0/0
13.8.2001 14:58

Petr K.

Ještě jenou k názvu...
... nové Škody.Domnívám se,že tato diskuse byla k NÁZVU SUPERB,jak se nám líbí nebo co mu vůbec říkáme a ne ke steskům,zda si na ni vydělám nebo ne a nebo jestli jej vyrábí "německý otrokář".Vždyť si mohu koupit desítky typů jiných nových i ojetých automobilů nebo mohu chodit pěšky.Nebuďme zase hezky česky zaprdění. Není pravda,že název je až v dalším pořadí důležitosti výrobku.V dnešním informačním světě je název výrobku VŽDY na 1. místě o čemž nás přesvědčují xkrát denně jak reklamy,tak prodavači,opraváři atd. Název Škoda SUPERB se mi nelíbí,důvody jsem již níže napsal a vysvětlovat název orientací na příslušné trhy považuji za argument "z nouze ctnost". Pěknějších názvů pro tento typ Škody, které by navíc měly jakousi logickou kontinuitu s názvy předchozích typů tady už zazněly. Jen,jestli to bude co platné...
0/0
13.8.2001 14:54

Rezza

Neni to jedno?
Neni jedno jak se to auto, na ktere prumerny obcan CR ( a ja taky ;) nikdy nebude met, jmenuje? Po vzoru te nyni slavne SK kapely to mohla by Skoda NoName... Jinak Pasak se mi celkem libi, tak by se mi i ten nonejm mohl libit...
0/0
13.8.2001 14:41

Rezza

Re: Neni to jedno?
Uz vim co mi tak vrtalo v hlave. V nazvu chybi M -> tedy SKODA SUPER MB. Ze by nove super embaso????
0/0
13.8.2001 14:46

Mirek

Re: Re: Neni to jedno?
Kdepak, ja to vidím spíš na zkratku SuperBillig. Bude to takové lidové vozítko, počkej, kolik lidí zahodí své 105-ky, felicie a další a koupí si to.
0/0
13.8.2001 14:50

Rezza

Re: Re: Re: Neni to jedno?
SKODA 1000000 MB
0/0
14.8.2001 15:51

Jiří Zika

Nová Škoda se jmenuje Superb
Název "už tu byl" (ale alespoň je český..) Tvar "už tu byl" (a je stále..) Cena "--" atd.,atd.,atd...
0/0
13.8.2001 14:38

Mirek

Ad "Šajze" apod. - Jen tak dál
Vydržte !!! Ještě 999 takovýchto inteligentních připomínek a Škoda-Auto se vám omluví a přejmenuje to dle vašeho přání. Plkat o názvu není k ničemu, obzvláště když je to tu stále dokola. Název dělá při prodeji jen zlomek úvodního dojmu. Nezáleží taky trochu na designu, kvalitě, ceně atd? Vemte nějakou šunku, dejte jí vzletný název a zkuste ji prodat. Vedle ní postavte slušný auto precizně provedený a dejte mu název promězamě Pokémon (nechme stranou diskuzi o ochranných známkách). Čeho se prodá víc? A já si myslím, že škodovka, byť xenofobisty považovaná za nohsleda německého otrokáře, udělala od Favorita notný skok dopředu.
0/0
13.8.2001 14:36

magura

Nazev je otresny
Nazev je otresny, ale verim, ze to auto bude lepsi nez Passat. Bude to proste vylepseny Passat a jeste za lepsi cenu.
0/0
13.8.2001 14:32

magura

Neskurtecne hloupy nazev
Je to tragedie. Vypada, ze nazev je definitivni, protoze je jiz prezentovan na ruznych webech, nejen webu skodovky. Kdo to vymyslel ?? Kdo to schvalil ??? Zkusili to vyslovit ? Kreteni. Debilove. To jsou proste manageri a lidi z marketingu. Neschopni lidi, kteri nic neumi.
0/0
13.8.2001 14:29

Ridic

Skoda Superb
Opetovne vykradani vlastni historie je dalsim dukazem intelektualni impotence marketingoveho oddeleni vyrobce vozu Skoda.
0/0
13.8.2001 14:24

magura

Re: Skoda Superb
Presne
0/0
13.8.2001 14:31

411

Re: Skoda Superb
Jo bomba!!!
0/0
13.8.2001 14:55

Petr K.

Název Škoda SUPERB.
Tento název je škaredý,vzbuzuje pocit,že je buď nedokončený nebo jde o nějakou nepovedenou zkratku.Připadá mi to jako když děti vymýšlejí názvy pro neexistující auta. Opravdu nepodařené jméno,doufám, že ještě bude změněno.
0/0
13.8.2001 14:23

Jan Černík

Šajze
Skoda šajze
0/0
13.8.2001 13:57

Pepa

Superb
Ono nejenze to zni superblbe v cestine, ale predstavte si, ze by se to auto jmenovalo "Skoda Skvela". Tak to budou vnimat anglicky myslici lide. Zajimalo by me, kdo tak superblby nazev prosadil. Ja bych spis preferoval dodrzet tradici s koncovkou -ia, napr. zminovane Bohemia.
0/0
13.8.2001 13:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.