Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škoda zahájila výrobu fabií s litrovým motorem, zatím na vývoz

Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto zahájila nedávno v tichosti výrobu nového typu fabií s motorem o objemu válců jeden litr. Informují o tom Hospodářské noviny s tím, že litrové fabie jsou určeny pouze pro zahraniční trhy, na českém trhu se patrně objeví až na podzim.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

DEA

rychlost a síla
Jezdíme se 16 let starou Š105 (40 HP/4 rychlosti) a po dálnici to jede plně naložené (včetně ne zrovna aerodinamických skříní či koberců) celkem v pohodě 100 km/h (po rovině). Takže si myslím, že za nějakých 20-25 let vývoje by tu mohlo být vozidlo, které bude jezdit slušně a nebude muset mít motor objemů prvních letadel. Je jasné, že to žádné porsche nebude, ale ten nejlevnější šmejd. Buhužel cena bude taková (kdyby 200 tis.), že za ní budou podstatně kvalitnější stroje v bazarech a to ještě v ucházejícím stavu. Když k tomu uvážím, jak se krade (u nás v ulici - cca 1 km parkovišťového typu na sídlišti v Praze - 3-5 aut týdně), tak si myslím, že se to tak zas moc prodávat nebude (nebo leda jako ten nákupní košík). P.S. Je pravda, že s tím kobercem se nám na dálnici předjíží obtížněnji.
0/0
29.8.2001 11:05

Yanick

Dementi
S tím motorem je to nesmysl, Škoda podle mého dobrého kontaktu přímo v závodě nic takového zatím nevyrábí. Takže blud. Nemůžeme věřit všemu, co píše ČTK.
0/0
25.8.2001 20:26

Karel

Re: Dementi
Zmínky o Fabii 1,0 l 37kW jsem objevil na některých španělských webech, což by odpovídalo informaci, že jsou exportovány do této oblasti. Takže něco na tom určitě bude.
0/0
27.8.2001 10:25

bob007

Re: Dementi
A co tohle: http://www.avto.net/trgovci_novi_tehnika.asp?ID=1985 nebo http://www.edicom.ch/autos/automati/nouveau/skodafab.html
0/0
30.8.2001 10:58

Pavel Krebs

Nejen motor
Co vím, tak tento model není očesán jen motorem ale i výbavou včetně prvků pasivní bezpečnosti!!! Prý chybí výztuha v předním nárazníku, polstrování zavazadlového prostoru a další. Naopak lze tento model doplnit výbavou, jako ostatní Fabie. Takovou klimatizací si už fakt s litrovým motorem nedovedu představit.
0/0
25.8.2001 14:42

Joko

zkusenost
Jezdila jsem s Peugeotem 106 ten mel motor 800? nebo litr ? a jezdil SKVELE !
0/0
25.8.2001 5:11

ace2

Re: zkusenost
pravda, pořád lepší než nákup tahat v ruce.
0/0
25.8.2001 16:44

Kurka Jan

Litrový motor.
Litrový motor pro automobil typu Fabia byť zážehový i 16V(12V) podle mého názoru není příliš vhodný z důvodu krouticího momentu, který je nízký ve vyšších otáčkách, snižuje to komfort jízdy, nehledě na určitou lenivost vozu při náhlém zrychlení, které by bylo nutné při nenadálých situacích.
0/0
24.8.2001 20:55

Amon

Re: Litrový motor.
Myslim ze se z litroveho motoru(bez prudke snizeni zivotnosti)da vytezit vic nez 37kw.Staci se podivat na Hondu Civic 1.6 ktera ma 160Hps.Bohuzel o to se Skoda asi snazit nebude.
0/0
26.8.2001 19:27

Bom

Fábie?!?! HA,HA
Tak pozor na Octavii 1,4 mi nesahej. Před třemi měsíci jsem ji koupil a dodnes mnoho lidí nevěří svým očím. Ten motor /nový,německý/ je neskutečně pružný a dokáže v pohodě jezdit za 5,7 litrů na 100 km. Vyzkoušejte ho a pak kritizujte. Zato už nynější "tunová" Fábie to je skvost všech skvostů. Nechápu proč škodovka udělala tak velký krok zpět.
0/0
24.8.2001 19:41

Ace2

1l sux
No jo jenže pochybuju že bude mít 55 KW když to má 1,4 a za druhé Yaris je lehčí a menší auto. Mno a vzhledem k tomu, že se má jednat o super levnou verzi tak nepředpokládám, že tam dají nejnovější motor co VW vyvynul nedávno. Dají tam nějakou "osvědčenou klasiku" pro co nejnižší náklady. Takže 38KW... doufám že se s ním svezu. Musí to bejt hrozná sranda, už v tom vidím 4 členou rodinu s plným kufrem jaxe vlečou po dálnici 70-80 km/hod. Pochybuji že tohle auto umí ject takhle naložený rychleji. Při 120 (jestli se to tam dostane) to bude mít 5500 ot/min a tedy spotřeba a životnost motoru tomu bude odpovídat. Ach jo, proč to nechtějí pochopit. Takovéhle auta jsou nebezpecné. To same jako Octavka s 1,4, chjo.
0/0
24.8.2001 14:54

P. Troster

litr
Já si nemyslím, že litrový motor automaticky znamená špatný motor, např. u Yarise má litrový motor 55 KW a dynamika jízdy s tímto motorem je nadprůměrná, nebo např. Opel Corsa 1.0 l, 12V - teké slušný motor. Já nevím jak výkoný motor chystá pro svůj model Škoda-jenom doufám, že to nebude ten z embéčka.
0/0
24.8.2001 14:11

Karel

Fyzikální zákony nelze obejít
Litrový motor s 37 kW a 84 Nm s tunovým autem žádný zázrak prostě udělat nemůže, spotřeba také musí být vyšší zejména ve městě, kde je váha vozu rozhodující. Takové auto bude jen pro velmi defenzivní řidiče, kteří preferují kvalitu a pasivní bezpečnost.
0/0
24.8.2001 12:11

Ace2

není nad dobrou politiku vyvoje a prodeje
jo jo už se těším až nam je koupí do firmy. To bude pošušňání zzzzz po dálnici 60-70 KM/hod kopec pěkně na trojku koukat jak mě bere jedna stodváca za druhou.... jo jo, hlavně že budou levný. Hmm, ještě bych z nich vyndal airbag, protože stojí nějaký peníze a bez něj by byla zase o něco levnější. A ruku na srdce kolik procent řidičů potřebuje airbag. Dále si myslím že posilovač řízení a brzd je taky zbytečně drahý a vhodné technické řešení by je mohlo nahradit (třeba kladkostoj). Potom bych prodával osobní verzi bez zadních sedaček, protože kolik procent řidičů vážně vozí na zadních sedačkach lidi. Většina si tam šoupne jen bundu. Eventuálně by to mohlo být za příplatek. Do předu bych dal jen jedno světlo, protože ve městě je stějně videt i v noci. Sklo by mohlo být je ve předu, zbytek by mohl být zaplechován pro menší náročnost při výrobě. No a karoserii bych vyráběl bez laku pouze v barve oceli (jako DeLorean DMC-12). Přední brzdy bubnové zadní žádné, protože vzhledem k dosahovaným rychlostem auto je to zbytečné. No asi takhle bych viděl ideální auto. Zjevně nejsem sám a automobilky zejmena evropské mají poslední dobou stejný názor. Nejvíc mě dojalo boční polovičná zrcátko (co to mělo znamenat sem nepochopil)
0/0
24.8.2001 11:11

Milan

Re: není nad dobrou politiku vyvoje a prodeje
A co třeba ještě jenom 3 kola a místo plechu textil ? Pak by se dal možná použít i motor z babetty. :-)
0/0
26.8.2001 20:49

...

K Velorexu ...
,  Malé boční  zrcátko  patřilo  k  image koncernu  VW.  To  byla  rána  do  světa,  co ... ? Podobnou  pitomost  mohou  v  praxi  aplikovat  jen  soudruzi  výzkumníci  z  N.D.R.  V  čemže  to  udělali  chybu,   že  se  již  zase  vrátili k  normálním  rozměrům  zrcátek?  Ale  nikde    veřejně  nepřiznali  nebo  neventilovali,  že  dělali  blbost.  V  tichosti  se  vrátili  k  osvědčenému.
K  dalšímu  snížení  výrobních  cen  Fábií  bych  doporučoval  montovat  místo  volantu  řidítka,  místo  nemrznoucí  chladící  náplně  tam  dávat  jen  vodu  (kdo  bude  chtít  jezdit  v  zimě,  ať  si  Fridex  koupí  za   své.  Také  osvědčené  koncernové  vzduchem  chlazené,  výrobně  levné   a  kravál  dělající  (je  potřeba  navázat   na  úspěšnou  hlučnost  řady  120!)  motory  z  Brouka   by  se  taky  do  Fabie  šikly.  Místo  samonavíjecích  pásů  klasika  ze  stodvacítek ...  Zámek  dveří  jen  na  straně  řidiče ...   Místo  4  kol  jen  tři  =  á la  Velorex  (džínový,  z  Tuzexu ...)  Nevyhřívané  zadní  sklo ...  Bez  zadních stěračů  či  ostřikovačů ...  Našlo  by  se  toho  jistě  více,  jak  stlačit  ceny  dolů  na  předlistopadových  89 000  CZK ...  Výdělky   taky  zatím  odpovídají  spíše  předlistopadovému  stavu.
0/0
17.7.2002 14:11

Milan Klas

FABIA 1l
Konečně 1.litrový motor, mrzí mě ovšem skutečnost, že se dovídám o této informaci prostřednictvím vašich /super/ stránek a ne přímo od výrobce ŠKODY AUTO. Další pro mě jako fandu Škodovek nelibou skutečností je upřednostnění cizího trhu, před naším a tedy našich zákazníků. Nesouhlasím s názorem, že by 1.litrový motor ve Fabii byl nedostatečným, záleží pouze na parametrech motoru,jeho konstrukci, jeho výkonu a spotřebě. Je mnoho zákazníků, kteří na tento motor čekají z důvodu nižších provozních nákladů a samozřejmě předpokládám i příznivější pořizovací ceně nového vozidla. Doufám, že ŠKODA AUTO nezklame své příznivce a v nejbližší době zveřejní informace o těchto motorech. MIK
0/0
24.8.2001 8:07

Karel

Litrový motor - konečně?
Nevím pánové, kde žijete, já ve velkém městě, ve kterém si obstarám vše co potřebuji, takže 98% jízd autem uskutečním ve městě. Na každém kroku přechod pro chodce, skoro všude 50 km/h, benzín je drahý, pojištění taky, parkování je čím dál složitější... S Oktávkou 1,8 a výše bych leda zcvoknul. Jen by mě zajímalo, kdy Škodovka konečně představí ten litrový dvanáctiventilový tříválec, současná nabídka motorů je totiž pro našince opravdu tristní - zejména donekonečna oprašovaný motor OHV z šedesátých let, který je po posledních úpravách v poměru výkonu, spotřeby a především pojištění opravdu hodně nevýhodný. Ovšem pokud tím "litrem" bude ta osmiventilová výběhovka z Pola, tak to si moc nepolepšíme..
0/0
24.8.2001 0:55

hanzs23

litrovy motor!?
Nedavno zde byl clanek o novych motorech pro octavii a lidi nadavali, ze takove auto s motorem 1.4 nebo 1.6 je nebezpecne na silnici, protoze je moc pomale (coz u auta se 100 koni nechapu). Ale litrova Fabie to je opravdu dilo, zrychleni z 0-100km/h za 21,8 s. To i S120 je pruznejsi. No nevim, co dodat.
0/0
23.8.2001 20:55

Baron

Re: litrovy motor!?
Tak, tak. To je sila. To si clovek pripada jako by tam mel nejakej ventilator misto motoru. Takove auto se hodi jen do mesta (a to jeste jen maleho) jako nakupni taska.
0/0
23.8.2001 22:40

Baron

Re: litrovy motor!?
Mimochodem ta 100 konova 1.6 je take slaba. Je sice velmi pruzna, ale pro auto jako je Octavie je stale slaba. Do Octavie jedine 1.8T nebo 1.9TDI. Nechapu proc 1.4? To se ani nemuze rozjet.
0/0
23.8.2001 22:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.