Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Fabia pro chudší má jméno Junior

Velké překvapení připravila na frankfurtském autosalonu automobilka Škoda: oznámila, že vyrobí levnější verzi fabie. Bude se jmenovat Junior, na trh přijde už v říjnu a stát má 249 900 korun, tedy o 20 tisíc korun méně než dosud nejlevnější model fabie. Uvedl to Detlef Schmidt, šéf marketingu a prodeje Škody Auto. Junior je překvapivou novinkou. Automobilka se totiž až dosud velmi bránila výrobě méně vybavené verze; nový model však je přesně takový.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Franta Jetel

Nové versus staré
Nechci spekulovat o tom, jestli je 240 za Juniora málo nebo moc. To nechám na výrobce a jeho zákazníky. Co ale určitě vím je, že za cenu nové fabie se dá koupit velmi kvalitní rok či dva starý vůz vyšší třídy. Sám jsem před lety koupil do firmy novou benzínovou Octavii a za stejnou cenu 2 roky staré Audy A4. Výsledek byl takový, že Octavia byla už 6x v servisu, vyměněno je kde co, na opravách jsem vyplázl dalších 47 tis. Audy má už najeto 2x tolik (140 tis) v servisu jsem ještě nic neměnil, kromě brzdových destiček. Vše ostatní - baterka, tlumiče, výfuk apod. co se rychle opotřebovává je původní a plně funkční. Jízda s audinou je pohodlnější, má silnější motor, spotřebu o 1,5-2l nižší. Nemám k ní jedinou výhradu. Škoda dnes nabízí kde co (za přílatek, jak jinak), ale kvalitou je stále na úrovni Favorita. Radím všem co si chcete koupit novou Škodovku, hlavně Octavii, podívejte se pořádně kolem sebe, co vše lze za stejné peníze koupit, ať už nové či lehce jeté!!!
0/0
14.9.2001 14:45

Petr

Re: Nové versus staré
Mám podobnou zkušenost. Před třemi roky jsem si koupil novou Felicii FUN v domění, že už to snad bude celkem kvalitní auto. To byl ale velký omyl. Během slavné jednoroční záruky byly na autě vyměněny díly za cca 100tis.Kč (kupodivu vše uznali) a během druhéro roku už ten krám začal rezavět. Před měsícem se mi to konečně podařilo prodat, ale za velice směšnou cenu (vzhledem k pořizovací). Koupil jsem si šest roků staré BMW 320i, které má najeté přes 200tis.km, byl jsem s ním v servisu na celkové kontrole a jediné co bylo špatné byl výfuk a rozbité přední mlhovky. O jízdních vlastnostech pohodlí a kvalitě zpracování se ani není tžeba zmiňovat. Prostě jsem se poučil, bylo to hodně drahé, ale už NIKDY VÍCE ŠKODA!!
0/0
15.9.2001 12:13

Karel

Re: Re: Nové versus staré
Moje řeč...
0/0
17.9.2001 14:17

Quentin

Re: Nové versus staré
Nechci poučovat, ale není to "AUDY", ale "AUDI"
0/0
16.9.2001 10:43

bob

249900
Pokud si dobře pamatuji, v původních cenících před dvěma lety byla takováto fabie uváděna jako základní typ řady s výbavou classic bez posilovače. Je zajímavé jak naše škodovka dovede výbavu "ojebávat". Doporučuji odstranit stahovací mechanismy zadních oken a klouby předních sedadel jako ve Škodě 105 S blahé paměti! Odpovídající cena by mohla býto další 3000 nižší.
0/0
14.9.2001 13:15

rabbit

cena
mate recht chlapi .. skodovku ma celkem rad, je to celkem uz fakt dobry auto, ale kdyz sem byl pred rozhodnutim co koupit, tak sem dopad jako tady kolega v chatu .. proste sem si spocital na poprve skodovku octavu v kombi a pak se sel podivat na konkurenci a ouha .. jake me mile prekvapeni .. bratrsky vw golf variant s novejsim motorem a stejnou vybavou vc. klima a uzavery differencialu byl o 70 tisic levnejsi, co myslite, ze sem si koupil ..? nevim kde v sobe skodovka bere tu drzost si rikat takove palky ..?
0/0
14.9.2001 10:32

tomas takovy

250 000 Kč = 82 000 DM
Ještě jsem zapoměl ... Kolik fabii by se prodalo v Německu při "realnem" převodu měny podle pracovního zařazení?
0/0
14.9.2001 8:55

tomas takovy

Platy
Myslím si, že ceny automobilů, komponent a benzínu není v naší zumičce velká. Je srovnatelná ze západní evropou. Je jen na nás, kdy budou také naše platy srovnatelné ze západní evropou. Určitě to nebude dlouho trvat. Růst hospodářství máme rycheljší než EU ... Bude co cobydup ... Je třeba připravit naše podnikatele, že budou muset podnikat a ne rozkrádat. A budou se muset spokojit se ziskem 15% a ne 300-400. A Zemane, já chci jít pracovat do "brdu" hned jak budeme v EU. Já chci mít za stejnou práci 5000 DM a ne 14000 Kč jako teď.
0/0
14.9.2001 8:51

vn

Cena
Cena je opravdu pro normálního člověka stále ještě vysoká, natož pro juniora (pokud se samozřejmě nejedná o zbohatlického spratka, kterej by do toho ovšem stejně nevkročil....
0/0
13.9.2001 22:12

Zbohatlický spratek

Re: Cena
Máte pravdu, do škodovky bych nikdy nevkročil.
0/0
17.9.2001 14:21

Jura

Fabie pro chude!
Pripada Vam skoro cvrt milionu jako vhodna castka pro chudeho cloveka??!
0/0
13.9.2001 20:08

ludek

junior?!
Myslím, že na tomto aute chce Škodovka zarobiť. Keď si uvedomím, čo všetko tam nechce dať a akú nasadila vysokú cenu...je to odporný monopol a prajem im, aby na to "dojeli"!!! Také auto by malo ísť cenou aspoň na 220tisíc...inak je to výsmech tých chudobnějších, ktorí na Fabiu za 270000(s biednou výbavou) nemajú!!!
0/0
13.9.2001 17:04

Normální

Je to hnus
Cenová politika Škody je na zblití. V základní výbavě není skoro nic, v době, kdy japonci mají v základu narváno auto kde čím myslitelným, ve škodovce najdeš sedadlo a volant. Vím o čem mluvím - před dvěma měsíci jsem se rozhodoval jaké auto koupit za půl miliónu, prolezl jsem vše a koupil si Peugeota 306 kombíka HDI s klimou. Porovnatelně jsem si totéž vybavené auto sestavil z Oktavie a Fabie a koukal jako sysel!! Za ten česko-německej kříženec bych vyplázl o statisíce víc! A teď to ještě vybrakujou ? No paráda! Jezdím hodně a celkem dlouho - 17 let a bez nehod a vždy na jiných značkách než Škoda a budu v tom do smrti pokračovat, raděj si koupím Passata než jakýsi pokříženec Superb.
0/0
13.9.2001 14:00

broukley

Re: Je to hnus
Připojuji se, mám hodně podobný názor (a taky nového Passata... :-) ).
0/0
14.9.2001 15:42

beny

Skodovka a jeji vybava
Tak pokud se nepletu, tak mladoboleslavksa Skoda se kasala tim, ze by mela byt na mezinarodnim trhu konkurentem Volva, automobilky, ktera je pro mnoho lidi synonymem bezpeci a pohodli. Pokud Skoda chce zlevnovat sve modely, proc nenabidne tridverovou verzi s motory 1.0, ale s odpovidajici vybavou - ABS, minimalne 2 airbagy (lepe vsak ctyri) a dalsi. Skoda prodava auta, ktera neoplyvaji zadnou vyjimecnou vybavou, spise se jedna o z nouzi ctnost. Sem tam jeden airbag, ABS za priplatek, ESP (nebo jak se to u nich jmenuje) taky za priplatek, tak nevim, cim chce Volvu konkurovat. Mimochodem v reklame na Fabii (te slavne s chlapkem co radsi jede na kole nez ve Fabii) je dole napsano, ze ma Fabia ve vybave ABS, 4 vaky, system jizdni satbility a kdyz prijdete do autosalonu tak zjistite, ze tomu tak neni a ze je vsechno toto za priplatek.Myslim si, ze by se melo marketingove oddeleni a hlavne jejich produktovy manazeri zamyslet co vlastne chteji nabizet a jak to budou komunikovat. To jim zatim moc nejde.
0/0
13.9.2001 9:17

tom

Výbava a cena
Pokud by Fábie měla mít chudé vybavení, měla by stát ještě o 15000 až 20000 Kč méně. Měla by postrádat jakoukoliv výbavu nepodporující jízdu. Dále bych řekl, že základní verze clasic by měla obsahovat ABS standartně v ceně i oba airbagy čelní. Toto bych považoval za bezpečné auto a pokud chce někdo uspořit na úkor své bezpečnosti, je to jeho blbost.Jinak tak malé zmenšeni ceny není adekvátní. Pokud by někdo chtěl prodávat či kupovat ještě levnější vozy, je na to určena další kategorie automobilů.
0/0
12.9.2001 17:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.