Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Schling je proti změně limitu pro dovoz ojetých aut do ČR

Ministr dopravy a spojů Jaromír Schling bude vystupovat proti jakékoli změně pětiletého limitu pro dovoz ojetých vozidel do ČR. Parlamentní komise složená z poslanců a dovozců ojetin nedávno oznámila možnou novelu zákona o pozemních komunikacích, která by dovolila dovážet vozy až osm let staré. "Není vhodná doba na jakoukoli novelizaci zákona. Není tam žádná fatální chyba," uvedl Schling na zasedání koordinační rady pro bezpečnost silničního provozu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Pavel

návrh jak snížit stáří vozidel
Pan ministr lže, jestliže tvrdí, že dovozci nepožadovali změnu pětiletého limitu pro stáří dovezených aut. Byl jsem se na demonstraci podívat a napočítal jsem nejméně pět aut, dovezenných na přípvěsech a opatřených texty jako "toto vozidlo NELZE přihlásit - vyrobeno 1995, dobrý stav". Za sebe musím souhlasit s tím, že šest let staré auto z dovozu (které nelze přihlásit) je ve výrazně lepším stavu než např. můj 12 let starý Fiat (který lze provozovat bez administrativních problémů, ačkoli patří do šrotu). Proto navrhuji, aby vozidlo starší pěti let bylo možné přihlásit, pokud bude současně odhlášeno jiné starší vozidlo. Považuji toto řešení za optimální - umožní nahrazení rozpadajících se vraků dovozy aut v dobrém technickém stavu a současně zabrání tomu, aby těch dovozů středně starých aut nebylo více, než kolik vraků zmizí z našich silnic.
0/0
26.9.2001 10:20

Larry Hagmann

Ojetiny
Jasně , zakažte dovoz všech ojetin ,to se potom pan Šípek , ministr a ostatní mudrcové potom nebudou stačit divit,jak nám vozový park v republice rychle omládne .Mizivé procento lidí vymění 100 let starou raketu za 5-10 let starou ojetinu .Já sám mám plat slušně nad průměrem ČR , ale o koupi nového auta si můžu akorát tak nechat zdát (o mnohých ojetinách vlastně taky ).Veškeré slevy , akční ceny a různé pobídkové akce jsou mi naprosto k smíchu , vždyť normální člověk nemá častokrát ani na akontaci k leasingu . Doba , kdy bude u nás poměr průměrného platu vůči novému autu jako v Německu - v nedohlednu .
0/0
26.9.2001 10:11

Tomas Holek, Ostrava

Mafie proti ministrovi
Ministr ma pravdu. Proc by se mel k nam dovazet srot ? A vetsinou jeste kradeny !
0/0
25.9.2001 17:42

BOBO

Re: Mafie proti ministrovi
Jaký je Váš vztah k ministrovi ? Co Vás na něm tak fascinuje , že mu věříte ? Je to jeden z mnoha ze serie nejslabších ministrů všech vlád . Nějak si neumím představit , že bych si sám od sebe koupil ojeté auto a dal ho potom jen tak do šrotu . To bych snad musel být padlý na hlavu ! Přece to auto mi nikdo nevnucuje ! Já si ho kupuji za svoje peníze ! Pokud auto splňuje technické podmíny STK , tak musí být jednoduše schopné provozu . Jinak je to záměrná diskriminace . Za chvíli mi snad někdo bude zakazovat koupit si " ojetý " dovezený nábytek . To zavání ideami komunizmu ! Dále ale k autům : až si právě lidé koupí ta dovezená ojetá auta , tak ve šrotu skončí potom auta , ale se značkou ŠKODA , LADA , WARTBURG apod , určitě 3x až 4x starší než zmiňovaná dovozová ojetá auta . O technickém stavu zvláště ŠKODOVEK , nemá cenu se zmiňovat . Je to od ministra vyloženě špatně . Taková rozhodnutí nejsou jen tak . Vždycky je něco v pozadí . Pane Holek , nenosíte náhodou ministrovi tašku ? A ještě jedna technicko-matematická otázka : Kolik to je aut : " většinou ..." ??? To je opravdu zvláštní konkrétní číslovka . Váš příspěvek opravdu jasně vysvětluje , proč mafie ubližuje ministrovi dopravy , který mimo jiné není schopen , udělat autoškolu , kterou požaduje po jiných . Kdo ho bude vozit , až nebude ministrem ? Doufám , že to bude brzo . Váš příspěvek je věcný , no prostě skvělý !!!!!!!!
0/0
25.9.2001 22:26

Pavel

Re: Mafie proti ministrovi
Protože prostě nemáme na to, abychom si koupili nové vozy a výměnu 20 let starého šrotu za 6 let starý šrot považuji za lepší, než ten 20 let starý šrot dále udržovat v provozu. A co se týče poznámky "většinou kradený", tak to považuji za přehnané, navíc to nezmění ministr dopravy administrativním omezením stáří vozidel, ale společným úsilím ministrů vnitra, dopravy a financí - větším důrazem na kontroly dokladů při dovozu a přísnějším postihem zlodějů. Ale to by se museli lépe domluvit a umět najít správnou míru kompromisu mezi osobní svobodou (třeba i zlodějů) a jejím omezováním (třeba i slušných lidí). Kontrola vozidla a jeho identifikačních znaků (např. přeražené číslo) při každém prodeji byla sice buzerace, ale klidně bych ji snesl, kdybych věděl, že tím poklesne počet podvodů. *** stačí Vám taková odpověď, nebo vás to nepřesvědčilo?
0/0
26.9.2001 10:35

nic

Re: Mafie proti ministrovi
Co to tady melete za kraviny, laskave se probudte, 8 let stary auto neni srot, chtel bych videt vas srot
0/0
4.10.2001 0:34

Larry Hagmann

Re: Re: Mafie proti ministrovi
Nějak nechápëš text , my svůj "šrot" hájíme proti Schli... Mám 11 letého Seata a za šrot ho rozhodně nepovažuji .
0/0
5.10.2001 12:51

eda

Re: Mafie proti ministrovi
Nevite nic o cem jenemocionalne pisete!
Takze novy model Ford Mondeo (s velkymi lampami), motorem Zetec(casovani vacek a spoutu elktroniky pro ekologii...) je dle vas srot?!Jo a zkuste dojet na nemeckou nebo rakouskou hranici z kradenym autem!
Drobnej dovozce aut eda.
 
 
 
0/0
15.2.2002 13:59







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.