Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Transportér OT-64: stárnoucí obrněnec hlídá Prahu

Vzduchem chlazené osmiválce o objemu 11 760 cm3 pohání zastaralé transportéry OT-64, které mohou v těchto dnech spatřit pražané v centru města. Třináct tisíc kilogramů těžcí obrněnci tak mohou uhánět rychlostí přes 90 kilometrů v hodině. Každé "ótéčko" spotřebuje 45 litrů nafty na sto kilometrů, s nádrží 330 litrů tedy urazí vzdálenost 740 kilometrů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Topik

OT- 64
S láskou vzpomínám na svého skota z dob služby u Hradní stráže.Ten můj se dokázal po Lenince z letiště řítít i 120.Jen s podivem konstatuji,jak chytré hlavy si dokáží zkomplikovat život.Vždyť MV má v Praze skotů několik.Sice tam jsou už dvacet let,ale jsou funkční.Jen blázen je může hnát takovou dálku.
0/0
14.10.2001 23:16

Jirka

Pohonný agregát OT-64
V článku se vůbec nemluví o převodovce, která je v OT64 použitá, ač se jedná o technickou zajímavost. Jde o pětistupňovou planetovou poloautomatickou převodovku Praga A105 (typ Wilson), která používá řazení pomocí brzdových pasů. Licenci na tento typ převodovky odkoupila firma Praga již v roce 1936 od anglické firmy Self Changing Gears, původně pro nasazení v autobusech. Největšího uplatnění pak našla v tancích československé armády LT-38, později vyráběnými pro Wermacht pod názvem PzKpfw. 38(t) a ještě později ve stíhačích tanků Marder III. Poslední převodovky typu Wilson byly v Pragovce vyrobeny v roce 1972.
0/0
11.10.2001 14:38

kroutič

Re: Pohonný agregát OT-64
Když jsem byl na vojně, tak jsme tyto OT používali. Když se měl nastartovat, tak to bylo na 1/2 hodiny a za jízdy musel být otevřen kryt převodovky a soustavně se utahovaly zmíněné pásy na převodovce. Nedokážu si představit toto vozidlo v bojové akci (To ostatně platí o celé armádě - alespoň dle zkušenosti z let 1990 - 1992; tehdy byl Kuvajt).
0/0
24.10.2001 13:06

Honza

svahová dostupnost
Opravdu 70%? To je , pokud se nemýlím 31,5 stupně!
0/0
11.10.2001 13:13

ACE

Re: svahová dostupnost
Nevím jak ve skutečnosti, ale pomatuji si že těch 70% opravdu tech. dokumentaci bylo.
0/0
11.10.2001 18:57

petr

Re: svahová dostupnost
melo by to byt zhruba 35 stupne
0/0
12.10.2001 11:10

kolabr

Re: svahová dostupnost
Muzete mi vysvetlit,proc se svah pocita jen do 45 stupnu? Svah nad 45 stupnu je pak co? KRPAL? Diky.
0/0
12.10.2001 23:12

kuba

Re: Re: svahová dostupnost
pak je zed :-)))
0/0
15.10.2001 12:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.