Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta už nemusí za dne svítit

Ručičky na hodinách už ukazují od neděle letní čas. Je o hodinu víc. Spolu se zimním časem skončila také řidičům povinnost rozsvěcet světla vozu i za dne. Nicméně odborníci doporučují řidičům, kteří chtějí být vidět, nechat rozsvíceno přes den celoročně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

peněz!!!

!!!škoda
sviť měsíčku sviť, ať mi šije nit!
Jinak svícení ve dne je pořádná ptákovina, kdo nevidí toho druhého - tak ať vrátí papíry a chodí pěšky nebo MHD, Za volant rozhodně nepatří!!!
0/0
3.3.2005 12:17

JUDr. Kasr

354/2002
on a on hledam kluka na prijemne hratky do 25 let je jaro a je to potrebd ja jsem kratce pres ctyricet napis a nebudes litovat liberec Tel.: 604 914 350
0/0
19.4.2004 17:31

JUDr. Kasr

JUDr. Kasr
Jsem zamindrákovaný človíček, co pracuje na nějaké podružné práci na úřadě, nejspíš tak podatelna nebo vrátnice, pečuji o svoje Trabi Combi a na neděli a na delší trasy (2x do roka Dušičky, vánoce) požívám zánovní vůz Škoda 120 L. Rád bych si pořídil novejší vůz s xenonovými světlomety a nebo aspoň mlhovým světly, ale bohužel moje dvanáctá platová třída na to nestačí. Telefonovat za jízdy nemohu, protože mobil nemám, víc jak osmdesát můj automobil nevyvine. Ale za komunistů bych Vám ukázal. Však jsem byl ve straně za výtečného řečníka, bohužel dnes ze mě mají všichni legraci.
0/0
19.4.2004 17:26

JUDr. Kasr

361/2000 Sb.
Vyhlášku si rozhodně číst nebudu - ta už roky neplatí. O svícení hovoří zákon č. 361/2000  Sb.,  §  32  odst. (1). O  svícení  v  letním  času by  měl  hovořit  odst.  (3),  bohužel  je  k  němu  vztažen  dodatek - nařízení vlády č.  41/1998  o letním čase, ale v letech  1998 - 2001. Takže všichni, co v zimě poslední léta svítili, a policajti, co vybírali pokuty za nesvícení, porušovali zákon!!!
Srgumentace, co není zakázáno, je dovoleno, vyzní i takhle: budu mít neustále zapnutý levý blinkr. Nikdo mne nebude moct předjet. Ale není zakázáno jej užívat ....  Budu  to  prát  dálkovkama,  mlhovkama  předníma,  zadníma - jak vám to bude  příjemné?
Naštěstí  je dost rozumnejch řidičů, co se nepotřebujou svícením ukájet. A tak nepsané pravidlo: kdo svítí, jezdí jak prase, v naší republice spolehlivě platí.  Všimnětě si, že se dočkáte od svítila vždy nějaké zhovadilosti - nedá blinkr, telefonuje za jízdy, nedá přednost, jezdí  rychle (pokud jedu místo 50 přes 120, tak světla opravdu pomůžou - vidím, co bych jinak neviděl. Ale při předpisovejch 50 zaručeně uvidím i bez svícení! A v tom asi bude především ta bezpečnost - jezdit tak, jak se má. Nějaké svícení to nezachrání, akorát je to vcelku dobrej džob pro policajty (spolu s dálničními známkami) - lehce se plní plán pokut...
Koukněte se do nám tolik předhazovaného zahraničí, kde opravdu svítí celodenně! Jen v pár severskej státech. Jinde většinou musí svítit jen motorky, pro které je mimochodem celedenní svícení aut  dosti  kritické - motorky se ve světlech aut ztrácejí a řada řidičů na ně není schopna reagovat.
0/0
19.4.2004 13:54

B

V
Ode dneška je akce Kryštof  IV. Tak laskavě dodržujte zákon, a sviťte jen za snížené viditelnosti. Na to, zda budete viděni i bez světel, má zásluhu  dobrý zrak nebo oční optik. Pokud nejste schopni rozpoznat jedoucí objekt, jděte nafasovat bílou hůl!
0/0
13.4.2004 8:44

Golfista

Re:
Ti co nesvítěj jsou akorát zamindrákovaní chudáčci, co nemaj na žárovky a na pořádný auto.
0/0
13.4.2004 13:42

2Mac7

Re:
Který zákon přikazuje svítit jen a pouze jen za snížené viditelnosti ? 
0/0
13.4.2004 13:47

Ráďa

Re:
Přečti si laskavě vyhlášku. Nikde není psáno že se nesmí svítit přes den. Také nevím, co je to snížená viditelnost. Je rozdíl jestli auto jede lesem nebo vesnicí. Když by všichni svítili pořád, bylo by po problému. To by ale nesměli jezdit takový "lidi" jako seš ty.
0/0
13.4.2004 23:28

Gros

Už je světlo, děkujeme a zhasněte (nebo nelezte na silnici)!
Včera odpoledne krásně svítilo sluníčko, přesto něktěří svítili. Myslíte si, že ta světla v tom sluníčku byla vidět? Nebyla! Naopak, mnohdy oslňují. Když stojíte na křižovatce a auto máte prolité "xenony" škodovek a jiných konzervativně-tuningových rakvo-šunek, je to fakt super. Že chytám odlesky ze zpětných zrcátek a pak skutečně nevidím nic, to je asi v pořádku. Vidět a být viděn = to se skutečně za nesnížené viditelnosti obejde bez rozsvícených světel.
A rád mám po ránu, než se ještě rozední, ty, kterým nestačí normální světla a perou to mlhovkami. Na vlhké silnici, při orosených sklech to dobře oslňuje. To je ta bezpečnost, co tak propaguje pan Špička z Autoklubu? Kde je Kryštof  II, za tyhle prasárny se světlama bych sbíral papíry. Hned na místě, nějaký úředníček v kanceláři za půl roku těžko posoudí, zda použití světel bylo hrubé či jen jemné porušení dopravních předpisů
0/0
6.4.2004 9:03

2Mac7

Re:
Světla ve sluníčku nejsou vidět, ale oslňují . Hmmmm...
0/0
13.4.2004 13:48

blbina na entou

svícení ve dne =
Koukám, že je to asi diskuze k loňku, soudě dle času založení příspěvků.
Konečně zas lze poznat prasata, co neumí jezdit, a tak na své nemožně nebezpečné chování upozorňují celodenním svícením i v době, kdy se svítit nemusí! V zimě, kdy musel svítit každý, se debilové dali poznat tak podle mlhovek, dálkovek či svícením uvnitřž kabiny.
Bezpečnost silničního provozu určitě nestojí na svícení ve dne. Kdyby se dodržovaly základní dopravní předpisy, byla by situace v nehodovosti, zranění či úmrtnosti zcela jiná. Je jasné, že za svícení lobují policajti (snadné plnění plánu pokut, nevystavují se žádnému riziku), výrobci žárovek, autobaterií (vyšší  obraty), poslanci, senátoři a někteří teoretice z Autoklubu ČR (těm poskytují různé výhodičky právě předchozí jmenovaní). Pokud budu vlastnit firmu na výrobu majáků, budu se taky bít o to, aby se majáky používaly při každé jízdě, tudíž by musely být v základní výbavě každého  auta.  Pokud má známá  bude  mít textilku, budu se prosazovat za to, aby jen ona mohla vyrábět autorizované  vlaječky, se kterými by někdo utíkal před jedoucím autem. A pro toho běžce je potřeba vyrobit kvalitní obuv, oblečení ... NE  dovézt  z  Asie! A zaměstnanost je na několik let vyřešena. Co na to p. Škromach, Špidla, Sobotka? A kdyby se toto podařilo vnutit celému světu, jak on vnucuje vše nám?
Jen si ještě všimněte, v kolika evropských státech sse kutečně svítí celoročně. S tím se už Autoklub tolik nechlubí. A podívejte se na zahraniční filmy - kde v nich se svítí celoročně? Když totiž diskuze, tak říkat pravdu z obou stran. Ne jen tu, která se hodí lobbistům  k  prosazování  svých  choutek!
0/0
5.4.2004 12:30

Daniela

Německo
No, nevím, ale jezdím často do civilizovaného  světa.  A  v  Německu  se  nesvítí,  pokud  opravdu  není  snížená  viditelnost.  A  pokud  je  snížená  viditelnost,  rozsvicují  později  než  u  nás.  Nejde  ale  o  jejich  typickou  šetřivost,  ale  o  to,  že  bezpečnost  silničního  provozu  spatřují  v  něčem  jiném.  A  tak,  i když  tam  nesvítí,  bouraček  tam  vidíte  daleko  méně  než  u  nás.  Chce  to  asi  kázeň,  kázeň,  kázeň   a  nejezdit  v  takových  rakvo-šunkách,  jako  jsou  škodovky...
0/0
2.10.2003 10:47

Golfista

Re: *
Ti co nesvítěj jsou akorát zamindrákovaní chudáčci, co nemaj na žárovky a na pořádný auto.
0/0
13.4.2004 13:46

m

m
proč?
0/0
26.8.2003 9:33

Vendula

jEDU MIMO MĚSTO A AUTOMATICKY ROZSVÍTÍM.
0/0
11.8.2003 8:16

Honza

tropy a svícení
No, nemůžu si pomoct, ale svítit za tak tropických dnů, to už je opravdu největší pitomost, co jsem tady u vás v republice viděl. Ještě si doma místo klimatizace pusťe topení! Internet tu máte taky pěkně drahý a pomalý. Ale aspoň jsem si oživil českou klávesnici.
0/0
5.8.2003 14:21

pro zamindrákovaný svítily:
sviť svítele sviť, ať mi šije nit. A  vrať papíry, pokud si jen českej shit,  co není schopen rozpoznat objekt na silnici. Ona to snad EU  ukáže těm zamindrákovanejm svítilům, co je to civilizace a kdy je snížená viditelnost
0/0
10.6.2003 12:04

Aštar Šeran

Re: pro zamindrákovaný svítily:
Hele kemo já jezdím i na mlhovky, páč to byla příplatková výbava a tak je občas musím provětrat. A když to hrnu 180 po silnici první třídy, tak aspoň všichni stačej uhnout. To víš turboropa dělá divy s takovým malým autem.
0/0
10.6.2003 12:56

StB

Re: Re: pro zamindrákovaný svítily:
Nazdar Trabante turbo 6speed Tuning. Seš asi pěkně zamindrákovanej, když jezdíš i na mlhovky. Ukájíš se u toho? To jdi radši před školku a stáhni tam kalhoty, tam nebudeš tak nebezpečný.
Jinak když potkám nějakýho mlhovkáře, a nemám zrovna co na práci, tak za ním jedu a počkám, až to někde odstaví. Pak mu ty mlhovky prokopnu. Věřím, že pak je spokojenost na obou stranách.
Můžeš sdělit svoji SPZ nebo reg. značku? Já si tě v databázi najdu, a  pak se nech překvapit...
0/0
11.6.2003 8:44

Aštar Šeran

Re: Re: Re: pro zamindrákovaný svítily:
Nazdar Ňoumo, tak krom kol, laufu a trochu lepšího CD přehrávače na autě žádnej tuning. Trábo to není, ale šest kvaltů jsi trefil - Mondeo TDCi. Docela to jede a zatím jsem spokojenej. Jestli seš takovej chudáček, že si to nevyřídíš s dotyčným osobně, ale mstíš se na autě, který za nic nemůže, tak je mi Tě líto, srabe. No a když náhodou ty mlhovky prokopneš, nechám je vyměnit. Bude o jeden daňově uznatelný výdaj víc.
0/0
12.6.2003 9:42

StB

Re: Re: Re: Re: pro zamindrákovaný svítily typu Aštar Šeran
Čau úchyle,
proč si nesdělil svou SPZ. Bojíš se? Přidej k tomu i své IČ a pod který berňák spadáš. Díky takovejmhle ksindlům je republika tam, kde je. Boží mlýny melou pomalu, ale snad na tebe jednou dojde.
Mondeem bych se moc nevytahoval, taková stařešinová konzervativní šunka. U nás má taky jeden v autě rádio a ten jezdí i v zimě se staženými okýnky, aby každý kolemjdoucí viděl (či slyšel), že má na rádio. Lauf, to myslíš to, jak se jím  jeden rom ukájel ve filmu Nahota na prodej? Podle jména nemáš daleko k ....
0/0
12.6.2003 15:11

Aštar Šeran

Re: Re: Re: Re: Re: pro zamindrákovaný svítily typu Aštar Šeran
1J24694. Ten film jsem neviděl, takže nevím wocogo.
0/0
13.6.2003 8:16

Aštar

Re:
Hele troubo, vyhrožovals a nic se neděje. Tak takový kecaly, co nildy nic nedokážou mám nejraději. Tak zdar. Jo nechal jsem si do mlhovek namontovat stroboskopy. Fakt hukot.
0/0
25.8.2003 16:39

není

Re:
K čemu ten stroboskop v mlhovkách  je? Tos ukradl někde v servisu, tam to používaj v paltestu, né ...?  A  ten  hukot,  to  je  z  klacku...?
Nemáš tu značku nějakou   zrušenou  či kradenou  někde v Turecku nebo kde  používaj tuhle hnusně nelogickou číselně-abecedně-číslenou řadu? Já ji zkoušel v databázi, a nic ... Do balkánské  databáze  ale zatím přístup nemám.
0/0
16.9.2003 12:59

Aštar Šeran

Re:
Strobáče už neřeš, Fordík šel do světa. Nemohl jsem odolat Bávu, tak zkus 1J36539. Schválně, na co příjdeš ňoumo. Jinak se na Tebe těším a až si mě vypátáš, tak se stav, svezu Tě. Jede to jako blázen!
0/0
17.9.2003 8:58

Aštar Šeran

Re:
sorry za překlep, vypadlo mě "erko" . Tak pátrej pátrači.
0/0
17.9.2003 9:03

Re:
nesnášíme německou a italskou provenienci, takže nenabízej svezení v takových rakvo-šunkách! každý asi není tak jetej jako ty!!! kup si něco pořádnýho a nemachruj. boží mlýny melou pomalu, ale na každýho snad jednou dojde ...
0/0
17.9.2003 13:50

Aštar Šeran

Re:
No já si myslím, že BMW 540, ač tři roky stará, je pořád dobrý auto. Hele už jsi mě vypátrál pátrači? Jestli jo, tak schválně, kterej jsem z těch dvou společníků. Máš to pade na pade!
0/0
18.9.2003 11:39

Grogy

Slušnej řidič svítí furt.
0/0
6.6.2003 11:31

Mlhovka

Ti co nesvítěj jsou akorát zamindrákovaní chudáčci, co nemaj na žárovky.
0/0
30.5.2003 13:36

Michal

svícení
Radši zaplatím dvě žárovky navíc, než jeden pohřeb. Podívejte se na silnice ráno okolo páté, auta jezdí neosvětlená. Už aby se svítilo celí den.
0/0
22.5.2003 15:14

Roman

Včera za sedmdesátikilometrovou cestu do Brna na mě asi kvůli svícení blikala dvě auta. Opel Ascona, starej dědula, vorezlý auto a dálkovejma do mě. Nevím o co se snažil ale ve dne dálkový nikoho neoslní. No a pak kousek před Brnem, zase starej páprda, tak něco mále přes pade, vorezlej Mercedes . Piano, blikal jak zběsilej, prvně jsem myslel, že někde číhaj benga, ale protože nikde nebyli, asi se mu nelibíla moje rozsvícená čirá optika.
0/0
16.5.2003 13:41

Re: blikejte na svítily, snad je to trkne, že není snížená viditelnost
Do Brna vede dálnice a na ní nevidím přes dělící pruh, že na mne v protisměru někdo bliká. Jestli  to byla ale nějaká okreska ...  tam  se  zase  nejezdí  tak  rychle,  abych nepoznal jedoucí  auto.  Pokud jeli za tebou a blikali na tebe, taks je možná předjel jak prase (hned před nimi ses jim zařadil těsně před čumák) nebo si mysleli, že máš rozsvícený mlhovky a nebo že neustále brzdíš. Rozsvícená světla ve dne totiž matou hlavně ty co jedou za tebou. Řada "tuningářů" hlavně škodovek nebo rakví dovezených sem ze šrotovišť  západu  si do koncovejch světýlek nacpe watáž jako u mlhovek a brzdovek a ještě pak tady v diskuzi machrují, že na ty žárovky mají. Nebo si zapojí koncová a mlhovky  najednou, aby to bylo jo supr tuning.
Já nemám žádný vrak ze šrotoviště, nejsem dědula ani nagelovaný hovádko, ani jinak zakomplexovaný a na svítílky taky blikám. Vždyť je světla habaděj a ve slunci stejně není vidět, že svítí. A i když někdy svítím, nezabráním svícením tomu, aby mne nějaký debil nenaboural.
0/0
10.6.2003 15:00

Otakáro

Re: Re: blikejte na svítily, snad je to trkne, že není snížená viditelnost
Do Brna vede kromě dálnice i několik silnic první třídy. No a co se týče těch svítících aut, většinou to jsou modely od roku 2000 a mladší a pochybuju, že všechny byly dovezený bouraný. Prostě některejm lidem to myslí. A když jim to myslí, i víc vydělaj a maj třeba lepší auto než vy, že jim závadíte, to je už Váš mindrák.
0/0
10.6.2003 16:25

Re: Re: Re: blikejte na svítily, snad je to trkne, že není snížená viditelnost
Já jak jsem se zmiňoval, nemám žádný dovezený šrot ze západu. Vy ale asi jo, že se toho tak zastáváte. Jinak si myslím, že mi to taky myslí, že nejste jediný v republice, co má IQ nad 100. V naší republice bohužel neplatí, že komu to myslí, tak si i víc vydělá. Leda tak nakrade v mezích  trestné  činnosti,  která  byla  polistopadovými zákony legalizována na činnost  netrestnou.  A  nebo  okrade své spoluobčany, když má na to žaludek. Poctivou prací se v této zemi bohužel již nikdo neuživí.  Já taky,  když si vzpomenu, kolik lidí jsem natáhl při prodeji právě zmiňovaného dovezeného šrotu z ciziny! Jinak ale nezávadím, že někdo nemá na nový auto a musí si koupit nějakou ojetinu. Zrovna tak si nekupuju v bazerech mobily, nářadí, nábytek, hadry atp. To radši nebudu machrovat, a koupím si dvě žárovky, abych mohl machrovat, že mám na to svítit i ve dne.
0/0
11.6.2003 8:27

Otakáro

Re: Re: Re: Re: blikejte na svítily, snad je to trkne, že není snížená viditelnost
Myslím, že Vám může být jedno jestli svítím nebo ne. Podle mě to zvyšuje bezpečnost. No a když koukám na ty auta, tak ponejvíc svítí ty novější a kdyby jste četl pořádně, tak jsem psal, že pochybuju o tom, že většina aut byla dovezena jako bouraná. Když se podívám kolem sebe, většinou potkávám poslední modely. Nevím proč by to měl být všechno šrot.
0/0
12.6.2003 8:39

Milan

zahraničí
Musím  se  Vám  přiznat,  že  jsem  teď  byl  párkrát  jen  na  otočku  v  sousedním  Německu  (přechod  Zittau).  Ať  bylo   slunečno  nebo  jen  pod  mrakem,  pár  aut  tam  svítilo.  Byli  to  čecháčkové.  Z  místních  nesvítil  nikdo.  Zajímavé  bylo,  když  češi  přijeli  k  německým  orgánům,  světla  vypnuli  a  pokračovali  dál  bez  světel.  Proč  asi?
0/0
16.5.2003 12:22

Pivo

Re: zahraničí
A to si jako máme z dederónů sednout na zadek, či co ?
0/0
23.5.2003 13:58

pro DDRáka:

Re: Re: zahraničí
Proč si sedat na zadek? Jen vidíte, jak se chovají v civilizovanějším světě. Asi zde bezpečnost sulničního provozu vidí v něčem jiném než ve svícení ... A hlavně, nejsou v Evropě  sami!  A  ten  předpis platí jak ve východní, tak i západní části Německa...
0/0
26.5.2003 15:47

M.P.

Kdo nesviti je peknej d***l
 Panove, svitte, prezijete! Ja nejsem zadnej prachac, kupuju ojetiny v dobrem stavu, svitim a troubim a tak nemam strach ze mne nejaka skodulinka ohrozi. Jedine tak si jizdu skutecne vychutnate a nebudete hrozbou pro ostatni! Mne se to vzdycky vyplatilo, jezdim kazdy den uz ctyricet let bez nehody. Tak myslete, panove. Je to preci jasnej rozdil pri predjizdeni a pri odhadovani vzdalenosti, pokud protijedouci vozidlo taky sviti. Takovej zhasnutej d***l jen ohrozuje ostatni, to mi verte.
0/0
13.5.2003 13:59

/

Re: Kdo nesviti je peknej d***l
Proč  nebyl  vyřazen  i  tento  příspěvek  urážející  všechny  normální,  kteří  dobře  vidí???!!!   Mimochodem,  troubí  se  taky  jen  v  necicilizovaných  zemích...  Chce  to  jezdit  tak  rychle,  kam  vidím  a  na  co  stačím ...
0/0
14.5.2003 16:02

tatu

příspěvek zrušen
(Příspěvek byl zrušen redakcí )
0/0
7.5.2003 11:34

tatu

Re: příspěvek zrušen
Koukám, že se někomu nelíbí, když vyjádří jiný názor než ten, že jedině svícení zachrání svět před koncem. Proto redakce příspěvek zrušila. Proč?  Jestliže napíši, že někdo jiný jezdí "jak prase" či "jak  dobytek", k tomu svítí a myslí si, že tedy může na silnici všechno  a  že  tudíž svícení  vše vyřeší, že nemusí  dodržovat předpisy silničního provozu, domnívám se, že jde o projev svobody říci svůj názor na věc. iDnes se to však nelíbí. Tomu říkám demokracie (pro horních sto tisíc, že ehm ...)
0/0
12.5.2003 18:49

Jarin

sssssssssssssssssssssssssssssssss vvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvvv ěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěěě ttttttttttttttttttttttttttttttttt lllllllllllllllllllllllllllllllll aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
0/0
30.4.2003 14:10

I přes léto se světlama,

je to totiž bezpečnější
a jestli vyměním každej rok jednu nebo dvě baterky, to mě žíly netrhá. Chtěl bych jeden rozumnej argument proti besvícení. že se zvyšuje spotřeba klesá životnost baterie, to je blbost. V autě je spousta náročnějších zařízení, který se používají a nikdo se tomu nediví. Třeba taková klima mě zvedne spotřebu nafty skoro o litr, ale zase člověk není spocenej. Autorádio hraje pořád, pár žárovek je proti tomu nic. Možná jen nejdou tak brzo rozeznat motorky.
0/0
24.4.2003 13:23

Hliník...

se odstěhoval do Humpolce
Meteleskublesku:  i  když  svítíš,  někdo  tě  smete,  protože  ladí  rádio,   probírá  za  volantem  se  spolujezdci  ty  nejožavější  problémy,  telefonuje,  kouří,  nebo  mu  ho  někdo ...  Mě  tuhle  v  práci málem  smet  jeden  svítící,  uvědomělý.  Jel  jsem  po  hlavní,  co  zatáčela.  Uvědomělý  přijížděl  rovně  a  tudíž  si  asi  myslel,  že  je  na  hlavní.  Prd.  Ale  hlavně, že  měl  rozsvíceno...  Kdy  se  těmhle  pablbům  konečně  rozsvítí  i  v  makovici?
Ke  škodovkám  jako  nebezpečným  autům:  asi  nepomůže  svícení,  když  na  těhle  autech  pořádně  nefungují  brzdy,  vůle  v   řízení  ja  taková,  že  když  zatočím   volantem  doprava,  tak  jedu  doleva  jak  když  si  nadjíždí  kamion.  120ky  byly  šrot,  už  když  vyjely  z  fabriky.  Pokračovala-li  by  tato  úspěšná  mladoboleslavská  koncepce,  dočkali  bychom  se  chladiče  na  přívěsném  vozíku  a  s  množstvím  chladící  náplně  v řádově  hektolitrech  kvalitního  fridexu  a  také  řadící  páky  na  stropě ...   Nejlepší  je,  když  svítící  škodovka  zastaví  na  křižovatce,  a  musí  motor  túrovat  jak  při  F-1,  aby  motor  nechcíp  díky  odběru  energie  na  svícení  jak  v  Temelíně.
Pokud  chcete  skutečně  něco  udělat  pro  bezpečnost  silničního  provozu,  tak  místo  svícení  shoďte  ty  vraky  typu  120,  Lada,  Trabant,  Wartburg,  Dacia,  Zastava,  ale  i  západní  provenienci   vyhrabanou  na  místnách  šrotovištích   dovezenou  sem  individuálně  dovozci,  co  pak  blokujou  Prahu,  ze  stráně.  Choďte  radši  pěšky,  když  nemáte  na  pořádné  nové  fáro  (tím  nemyslím  Škodovky,  u  ní  se  ani  současná  odporná  produkce  nedá  považovat  za  auta).    Já  taky  doma  auto  nemám,  a  než  bych  si  kupoval  nějakou  rakvo-šunku,  tak  radši  budu  chodit  pešo nebo  MHD.  Mám  dost  toho ježdění  v  práci  se  škodovkami...
0/0
23.4.2003 12:43

Otakáro

Hele já koupil dva roky starou ojetinu a jsem s ní max. spokojenej. Nebyla bouraná a byla o čtvrtinu levnější než jako nová. A nějakých šedesát tisíc, to je pro LandCruisera jako nic. Jinak je ale pravda, že golf z roku 93 je mnohem bezpečnější než Favorit, nebo Felda (nevím, co tehdá vyráběli), pokud ten Golf nebyl dovezenj jako bouranej. Pokud to byla totálka, tak to vychází na stejno.
0/0
23.4.2003 13:00

eNDéRák

Re: německé hnusy
Německý auto bych si nekoupil ani nový, ani starý, ani kdyby bylo zadarmo. Tak  hnusné  výtvory se snad ani nedají nazvat auty.  Tvrdohlavost  a  strohost  Němců  se  jim  snad  jednou vymstí.  Nejhorší  je,  že  škodovka  taky  patří  Němcům a tak bych si nekoupil ani tu, i když jsem jinak vlastenec. Ale na škodovce toho už moc českého ani není, jen ta levná pracovní síla, ale to by zase mělo být znát na ceně finálního výrobku. Ale  není ...
Tak ti nevím, ale svícením se určitě všechno vyřeší k plné spokojenosti nás všech ...
0/0
29.4.2003 8:20

Otakáro

Re: Re: německé hnusy
Dneska už je jedno co koupíte za auto, stejně polovina dílů je z jiný země. Nissan má francouzký nafťáky pod kapotou, Mazda a Toyota taky montují do svých aut francouzký motory /hlavně 1.4 HDI/, na francouzích je zase elektronika japonská, přístrojovku jim dělají němci, německý auta jezdí na francouzkejch gumách, navrhují je italští designeři a kabelový svazky na BMW se třeba dělaj v česku. Vím že v jedný fabrice v ČR dělaj kožený potahy na volanty pro Mercedes, Opel a Fiat, stejná kvalita, stejná linka, dneska je to fakt jedno co koupíte.
0/0
29.4.2003 8:36

Hujer

Do školy jezdím škodou 120 LS. Na drncání po městě ideální vozítko, když nemáte v pohodě na lepší. Když to někdo ukradne nebo odře, tak se vyhodí a koupí nová. Naši by mě koupili třeba 206 nebo Polo, ale je to zbytečný, aby to přes týden stálo před kolejema a v noci po tom běhali opilí kámoši. Jen si uvědomuju, že to není moc bezpečný auto a tak když jedu domu, svítím abych byl dřív vidět a někdo mě třeba nesmetl ze silnice.
0/0
23.4.2003 11:22







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.