Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Sněhové řetězy vyžadují nácvik

Sněhové řetězy nejsou v kufrech českých aut zdaleka tak samozřejmé jako třeba u rakouských sousedů. Tam však dopravní značky přikazující nasazení řetězů, zatímco v tuzemsku se na několika místech objevily pouze cedule s doporučením. Jak se při pokusech redaktorů ukázalo, mít alespoň nějaké řetězy a umět si s nimi rychle poradit ve sněhu je devizou. I když jsou mezi těmito sněhovými zachránci dost patrné rozdíly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Kasi

Par postrehu
Jezdil jsem s mnoha ruznymi vozy, at uz sluzebne nebo vlastnimi. A to velmi casto v zime po neudrzovanych cestach, nekdy i mimo ne. Jak uz bylo uvedeno nize, tak se Skoda 120 jseme se na "univerzalnich" gumach dostali skoro vsude. Favorit bez retezu se moc nechytal, ale s retezy se take dalo jezdit v snehu "po naraznik". Trochu zklamal Wartburg (lehky motor a velke auto), i s retezy mel problemy tam, kde jini projeli jen se slusnymi pneumatikami. Ale i dobre zimni gumy udelaji hodne, na Fordu Tranzit s zadnim pohonem a stredne nalozenym jsme na novych peknych zimnich gumach projeli to same co s Favoritem s retezama (ale ty gumy byly asi drazzsi nez cely Fa.). A kdyz jseme na Toyotu Hilux (velky picap 4x4) nasadili retezy na vsechna kola, tak zvladla i dlouhe cesty hlubokou oranici s asi 0,5m snehu.
0/0
21.12.2001 13:40

Fery

Hodně štěstí a předvídat - předvídat- předvídat
Hodně souhlasím s tím, že je to o zkušenostech, šikovnosti, přehledu atd... Zrovna včera večer jsem sedl ke známému do auta, bylo to lehce kluzké, ale já se nestačil divit, jak může někdo jezdit stejným způsobem na kluzku jako v létě. V tom já vidím problém většiny havarií na kluzku. Mnozí brzdí v zatáčkách jako by se "nechumelilo", nepředvídají, brzdí na poslední chvíli. Občas se mi zdá, že vůbec nemyslí! Co se týká řetězů, mám z hor zkušenosti takové, že vyjet se dá skoro všude, právě díky šikovnosti a předvídání jak se mé auto bude asi tak chovat. Zrovna loni jsem vyjížděl krpál jako blázen bez řetězů, ale být o něco těžší(ve více lidech) možná by to nevyšlo. Pokud se nepletu, velký rozdíl je hlavně ve směsi zimních pneumatik, které si i při nízkých teplotách zachovávají lepší vlastnosti. A řetězy? Myslím, že do hor by měli být povinnou výbavou! Nikdo nevíme co nás potká. Já Vám přeji aby Vás potkávalo jen to dobré.
0/0
20.12.2001 9:51

VT

letní-zimní-řetězy
Jak už tu kdosi řekl - jezdit hlavou. Nejporuchovější bývá součástka mezi volantem a sedákem. Všem spokojené vánoce s milou ohleduplností na cestách :))))
0/0
20.12.2001 9:42

Radek

letní či zimní ?
Nemám sice najeto tolik co pan Josef, ale pár km. už jo. Jsem z Jeseníků a tady je sníh docela brzy , dá se říci od listopadu do března a někdy i déle. Jezdil jsem se Š 120 a to pouze na letních pneu a vždy jsem dojel kamkoli i vzimě a to bez problémů. Teď posledních 5 let mám auto s předkem a musím říci že používám zimní pneumatiky. Na letních je to ve sněhu dost blbý , ale jakmile nasadím zimní na všechny kola dá se opět vyjet všude a to dokonce i po dost zledovatělé silnici. Samozřejmě to chce jezdit hlavou a né mít cihlu na plynu. Řetěezy nepoužívám. Musím souhlasit s tím , že je to o zkušenosti a praxi a jsem v šoku , když v Praze napadne 3 cm. sněhu a je kalamita a všichni jsou z toho překvapeni a bourají ostošest. Mějte se všichni moc hezky , přeji příjemné svátky.
0/0
20.12.2001 6:42

Mirek

Re: letní či zimní ?
Jako pražák s poslední větou souhlasím - dneska napadly tak 3cm sněhu a silnice v pražských kopcích jsou skoro neprůjezdné. Jenže ono je to hlavně tím, že kdejakej trouba si tady jezdí, jako by se nechumelilo.
0/0
20.12.2001 8:17

Rats

Re: Re: letní či zimní ?
No jasne, kdejakej Prazak a nejhorsi jsou taxikari!
0/0
20.12.2001 9:23

Josef

letní či zimní ? řetězy ano, či ne.
Víte něco vám povím, jezdím 27 let, mám 5. auto, a jezdil jsem třebas týden co týden od Brna do Vysokých Tater a zpět, několik let, v průměru ročně ujedu cca 40 000 km plus mínus. Nebudu tvrdit, že zimní pneumatiky jsou nanic, ani omylem, ale já jsem je jaksi za těch 27 let měl jedinou sezónu a to na LADA 1200 - OR 7. Řetězy nemám, nasazovat umím, nasazoval jsem je jiným bezpočtukrát, jsem z drahanské vrchoviny kde zimy nejsou nejmírnější, ale jaksi vyjel a dojel jsem vždy a všude. Myslím si, že je to především o praxi, zkušenosti a hlavně o nepodceňování toho, co na silnici je. Jak řekl ( šplhal, určitě něco chtěl) můj syn - profík může i na letních :-)) a k těm řetězům ? vždyť i dle výsledků vašich testů není rozdíl v řetězech za 800 či 1400 . Zbytek je o reklamě, obratu.
0/0
19.12.2001 20:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.