Diskuze

Chodců usmrcených na přechodech loni výrazně přibylo

Poté, co loni v lednu vstoupila v platnost přednost chodců na přechodech, výrazně přibylo lidí, kteří zahynuli pod koly aut. Kvůli řidičům, kteří před přechodem nezastavili, loni zemřelo 30 lidí. To je o 23 více než o rok dříve. Celkem na českých silnicích v uplynulém roce zahynulo 282 chodců, uvádí dopravní policie na svých internetových stránkách.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Josef

30. 1. 2002 12:53
proste nejezdete autem
ja auto nemam nikdy bych si ho nekoupil a v Praze ho ani nepotrebuju protoze se vsude dostanu MHD coz me navic vyjde podstatne levneji nez splacet auto a kupovat benzim nemluve o pojisteni, opravach, problemech s parkovanim, kradezi vozu apod. Opravdu nechapu ty blbce kteri si auto kupuji jen tak pro nic zanic protoze je to "in" aniz by k tomu meli opravdu zavazny duvod (podnikatel ktery vozi zbozi, vozickari, ...)
0 0
možnosti

Ajvn

23. 1. 2002 21:03
bezohlednost
Lide jsou predevsim na sebe bezohledni a neohleduplni .. a v techto souvislostech to plati velkou merou i o chodcich.. jakkoliv je znamo, ze jsou k sobe bezohledni ridici mezi sebou navzajem. Je sice hezke, ze jako chodec mohu mit ve velke mire pravo na prechodu s onemi znamymi vyjimkami, ale me osobne by nenapadlo vstupovat do vozovky napr. v situacich, kdy jede jedno, dve, tri auta a za nimi dlouho nic .. ale staci se podivat napr. na prazske prechody (ale i kdekoliv jinde) a tenhle nesvar clovek vidi dnes a denne, jakoby to ti lide delali umyslne a snad naschval, z jejich "dobreho pocitu", ze si dokazuji sve pravo silnejsiho. Darmo mluvit o inteligenci takovych hlupaku. Mimochodem, takovy pripad z praxe ... vzato toto pravo chodcu ad absurdum napr. v lokalite blizko OD Kotva, kdyz odbocujete cestou od Vltavy do parkingu, kde pres prechod chodi "tuny" chodcu temer v nikde nekoncicim hadu. Kdyz by tam lide nepochopili, ze vymahani pravu by mela predchazet oboustranna ohleduplnost a ochota udelat "ustupek" a vozidla pustit a nechat projet, tak tam bude den co den zacpa vozu v delce x-set metru. Cimz chci dokumentovat, ze takto formulovane pravidlo je samo o sobe nejen ze kontraproduktivni vzhledem k bezpecnosti, viz. smutna rocni bilance, ale predevsim muze privodit tezko resitelne situace, ktere ve svem dusledku narusuji na vozovce jeden ze zakladnich pozadavku, a tim je plynulost silnicniho provozu.
0 0
možnosti

opas

30. 1. 2002 12:31
Re: bezohlednost
Hmmmm, co na to rict jineho, nez ze je lepsi do centra jezdit MHD nebo vubec? A pokud vozite zasoby do sveho obchodu, tak jezdete brzo rano nebo kolem poledne.
0 0
možnosti

Marek

23. 1. 2002 12:11
Chodci taky nejsou svatý
Co kdybyste napsali i o chodcích, kteří pravda na přechděl, skáčou pod auta která nemají šanci včas brzdit? Chválim reklamu BESIPu v TV kde varují chdce, že na každý automobil je možné včas zabrzdit!
0 0
možnosti