bezohlednost
Lide jsou predevsim na sebe bezohledni a neohleduplni .. a v techto souvislostech to plati velkou merou i o chodcich.. jakkoliv je znamo, ze jsou k sobe bezohledni ridici mezi sebou navzajem. Je sice hezke, ze jako chodec mohu mit ve velke mire pravo na prechodu s onemi znamymi vyjimkami, ale me osobne by nenapadlo vstupovat do vozovky napr. v situacich, kdy jede jedno, dve, tri auta a za nimi dlouho nic .. ale staci se podivat napr. na prazske prechody (ale i kdekoliv jinde) a tenhle nesvar clovek vidi dnes a denne, jakoby to ti lide delali umyslne a snad naschval, z jejich "dobreho pocitu", ze si dokazuji sve pravo silnejsiho. Darmo mluvit o inteligenci takovych hlupaku. Mimochodem, takovy pripad z praxe ... vzato toto pravo chodcu ad absurdum napr. v lokalite blizko OD Kotva, kdyz odbocujete cestou od Vltavy do parkingu, kde pres prechod chodi "tuny" chodcu temer v nikde nekoncicim hadu. Kdyz by tam lide nepochopili, ze vymahani pravu by mela predchazet oboustranna ohleduplnost a ochota udelat "ustupek" a vozidla pustit a nechat projet, tak tam bude den co den zacpa vozu v delce x-set metru. Cimz chci dokumentovat, ze takto formulovane pravidlo je samo o sobe nejen ze kontraproduktivni vzhledem k bezpecnosti, viz. smutna rocni bilance, ale predevsim muze privodit tezko resitelne situace, ktere ve svem dusledku narusuji na vozovce jeden ze zakladnich pozadavku, a tim je plynulost silnicniho provozu.