Diskuze

Uvidí v budoucnu automobil více než řidič?

Již několik let se snaží přední technologické společnosti vyvinout systém, který by pomohl řidičovi hodnotit dopravní situaci tak, aby nenaboural nebo se alespoň minimalizovaly následky střetu. Tedy dát automobilu oči, které by byly spolehlivější, než ty řidičovi. Nedávno firma Bosch oznámila, že plánuje do dvou let vyrobit nový bezpečnostní systém, jenž okolo vozu vytvoří "virtuální bezpečnostní pás".
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Ace

5. 2. 2002 10:51
vidění
No Renault jako tuším, že první výrobce začal dávat do aut systém nočního vidění. Moc dlouho mu do nevydrželo neb cena byla tenkrát neunosná. Ted to dělá Cadillac do svého DeVille a dodávky prý váznou na na to, že výrobce nočnímo vidění není schopen dodávat takové množství senzoru aby byla zajištěna plynulost dodávek. Nevím proč Hi-tech BMW 7xx takovou možnost nemá. Popřípadě Mercedes S-Klasse / SL-Klasse. Co se týče senzorů kolem auta, nevidím nic jednodužšího než čídla kolem auta a volitelné promítání názorné situace kolem auta na předním skle auta, tedy zpusob HUD. (Promítání udajů do zorného pole jako to mají bojové letouny) Promítání informací na sklo už dávno umí Buick (udaje o rychlosti) i Toyota LandCruiser (kompas, náklon). Byl by to dobrý začátek pro samokorekci vozidla. Což bych viděl jako proužitelné cca tak za 20 let (cena vs. technologie).
Problém je v tom, že je jako nadstandardní výbava např centrál, el. okna, klimatizace a další samozřejmosti.
 
0 0
možnosti