Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jaká je nejdelší tuzemská dálnice D1?

Je nejdelší a nejzatíženější komunikací v České republice. Ročně na ní dojde ke stovkám dopravních nehod. Je úzká a přetížená. Prochází takřka celou republikou a náročnými klimatickými úseky. Jaká vlastně je dálnice D1?
Pište na adresu jan.rydl@mfdnes.cz nebo chatujte!Jak často jezdíte po D1? Jak se dá nejrychleji dojet z Prahy do Brna a opačně? Kde se dá na D1 nejlépe najíst? Jaký je váš nejhorší zážitek z D1? Co byste chtěli o D1 vědět?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Warner

Kecy, kecy, kecy
Znate A3 nebo A4 v Nemecku? A4: Hitlerova cesta, 11 let po sjednoceni Nemecka: najezdy z parkovist bez pripojovaku, zadne krajnice, A3: kamiony se predjizdeji neustale, uzavirky predevsim v lete, kdy je cela dalnice nadupana ... Znate dalnici z Milana do Torina? Nebo z Linze do Salzburgu? Ne? Vsechny mi docela pripominaji nasi D1. A ta A4 je o tridu horsi.
0/0
19.2.2002 20:08

Honza z východu

B A L K Á N
Vyježděný koleje od Tiráků....Na motorestech jen smaženiny...hajzlíky nemaj klíče, válej se tam chomáče chlupů....Pepici nevědí co je to bezpečnej odstup od auta....staveniště nejsou včas hlášený.....předjíždění náklaďáka náklaďákem zažito jen v Česku.....ty výmoly snad ani nemyslej vážně...zakázat ty náklaďáky aspoń na víkend...všechno polofunkční a volezlý,tak jak už je v Česku zvykem.....
0/0
19.2.2002 13:14

Jan Kuthan

Kvalita dálnice
Musím naprosto souhlasit s ostatními. Každý den jezdím do práce po této dálnici. Je to fakticky něco úžasného. Dokud budou jezdit kamiony tak jako jezdí a v takovém počtu, tak se můžeme s dobrou dálnicí rozloučit. Nebylo by na škodu, kdyby se peníze za poplatky používaly ke zvelebování prostředí na dálnici. Jak je možné, že na úseku odbočky na Mirošovice jsou díry které se nedají přehlédnout. Placení dálničních známek považuji za zbytečnost. Za takovou službu bych nejraději nic nezaplatil.
0/0
18.2.2002 14:58

Thomasson

Naříkáte jak baby, jezdim tudy furt a kolo mi ještě neupadlo
0/0
18.2.2002 10:29

Zeman

Re: Naříkáte jak baby, jezdim tudy furt a kolo mi ještě neupadlo
Bravo, obcane! Takove lidi jako vy nase vlada potrebuje!
0/0
19.2.2002 15:58

Karel Vanek

O jakych narocnych podminkach mluvite, nadmorska vyska neprekracuje 400m, jak to delaji silnicari v Alpach, v Kanade Americe a ve Skandinavii, kde maji dalnice v daleko vyssich polohach a daleko nizsich teplotach.
0/0
18.2.2002 8:35

Mup

Re:
Bydlim 1 km od D1 (125 km) v nadmorske vysce 600 m. O ktere dalnici mluvite? Chtel bych vas videt v obdobi kalamity. Dalni je prvni odklizena, prestoze na ni jezdi debilove doslovne jako by se nechumelilo a delaji jenom problemy. Nejsou nebezpecne dalnice ale predevsim lide.
0/0
18.2.2002 12:37

Jirka

Katastrofa
 ...každý, kdo  jel venku po dálnici, ví, že ta naše je v dezolátním stavu, a že se stále nic neděje, v létě stále  kilometrové objížďky/překážky, kde se fláká 5 dělníků s lopatami, naděje na změnu ale nikde
0/0
16.2.2002 16:51

Daněk Michal

je to o lidech!
Dálnice staví lidi, rozhodují o jejich opravách lidi, jezdí po nich lidi (ale i dobytci a politici), peníze vybírají lidi, přerozdělují je o pět lidi. Vybírat peníze za cestu po D1 je nehoráznost! Pokud zaplatím poplatek, chci vědět za co. Funguje to nějak ve všech odvětvích kromě dopravy. Schlinga by měli zastřelit a vůbec celé jeho slavné ministerstvo. Neumí ani zkontrolovat to, na co vydali naše peníze. Co záruky, co výběrová řízení? Neustále brečí, že na nic nemají. Prostě nedovedu pochopit, jak to dělají v zahraničí. Letní uzávěry (u nás tak oblíbené) nejsou, díry nejsou, policie "neodchytává" řidiče za kraviny - ale zkus něco způsobit!  Asi taky brečí, ale pravda je, že když přejedete západní hranici je povrch vozovek o něčem jiném! V první řadě bych zavedl odpovědnost příjemců poplatků za stav prodávaného zboží (služby). Nestačí jen nechat vyrobit dopravní značku (opět za naše peníze!) "pozor hrbol" ( tedy spíš díra jak do ...) a omezovat, omezovat, omezovat! Co kdybychom požadovali za tuto nekvalitní službu náhradu za výměny tlumičů, pneumatik, ztráta času při uzavírkách, vrácení poplatku atd. Vlastně jde jen o jedno: Občane, zakup vůz - pokud možno co nejdražší- a pak ho postav na špalky a počkej až zreziví.
Ještě k názorům na kamioňáky. Když máš před sebou traverzu, za sebou traverzu a sedíš vysoko - to se to sere na blbce v plechu síly 0,6 mm rychlost-nerychlost, omezení-neomezení, ohrožení-neohrožení! Jsou to zase jenom lidi!
Á propó, začíná být pěkné počasí - žabičky opět vylezou, aby naplnily policejní kasu. Bohové schválili nové tarify za přestupky (špinavá značka), ale vsaďme se, že i tyto prachy zmizí ve Schlingově černé díře!
0/0
16.2.2002 13:05

r.smdek

D1 ???
Jel jsem asi po 5 letech po dálnici D1 do Olomouce a skoro na otočku zpět do Prahy.Zážitek na celý život!!! Byl jsem vyklepaný jako "Startka".Nevím za co platím dálniční známku. Asi bych měl dostat nějaké peníze já za zničení auta!!!
Když jsem byl na testu tlumičů nebyl to takový rachot jako na D1 !!!!!
 
0/0
15.2.2002 20:43

Koudelka

D1 = Tankodrom
Dalnice D1 je totalni tankodrom a skola jizdy po uzavirkach. Nedavno jsem mel moznost jet po hlavni svedske dalnici E4 mezi Malmo a Stockholmem. je to skoro 700 km, z toho 600 dalnice. Cestou ani jedna uzavirka, ani jeden rygol ci rana do tlumicu od diry jak po granatu. A to ve Svedsku drtiva vetsina ridicu pouziva pres zimu pneumatiky s hrebikama. Po teto zkusenosti jsem si uvedomil, ze uz neumime opravdu postavit ani silnici, ani tu nejdulezitejsi.
0/0
15.2.2002 17:56

Michal

Silnice v Čechách = katastrofa
Bavíte se tady o tom, jak jezdit nebo nejezdit, kdo je jaký prase řidič a kdo jezdí jako šnek, ale otázka se týkala myslím něčeho úplně jiného. Jaká je dálnice. Je tragedií našeho národa, že neumíme udělat pořádnou silnici. Ano, je jich pár nových, ale jak dlouho vydrží? Dovolte mi odbočit: Měl jsem tu možnost, sledovat několik dní opravu silnice v Praze a být člověk, který za to zodpovídá, šel bych se zastřelit. Takovou prasárnu, co dovedou vyrobit naši silničáři jsem neviděl. Mimochodem, ta silnice je už dnes (něco po třech měsících provozu) ve stavu, kdy si žádá opět své... To nemluvím o tom, jakým způsobem a hlavně čím nanášejí bílé pruhy a jiná značení. Barva je tak řídká, že když uschne, skoro není vidět. Dnes už tedy vůbec... Vše co píšu výše, je příkladem i pro dálnici D1. Pokaždé když po ní jedu, najde se alespoň jedna uzavírka. Připadá mi ale, že se střídají vždy ve stejném místě. Jednu díru zalepí, ale zanedlouho se objeví znovu. Nevím, nechápu, že není nikdo "nahoře", kdo by jim "to neomlátil o hlavu" a že se tím nikdo nezabývá. A za tu hrůzu v Čechách my platíme dálniční známky a já nevím co ještě... Možná by pomohlo nějaké "školení" silničářů třeba ve Španělsku nebo Francii - tam bych za silnici zaplatil klidně dvojnásobek.
0/0
15.2.2002 11:52

Petr

Re: Silnice v Čechách = katastrofa
Mozna ten stav silnic neni tim, ze by to silnicari odflakli, ale tim, kolik na to dostanou penez. Ze se ke konci roku penize vyplytvavaji a v prubehu roku jich je malo asi neni jejich vec, ale veci nejakych lidi jinde. Ale na to jsme u nas preci zvykli. Treba nad nekterymi nakupy armady zustava rozum stat.
0/0
15.2.2002 12:07

XXX

Re: Silnice v Čechách = katastrofa
To je taky tim, ze u nas jsou daleko drsnejsi zimy, na jihu Spanelska treba vubec nemrzne, tak tam jsou silnice daleko vetsi sranda. Ale dokud nebudou prachy...:)
0/0
15.2.2002 14:15

Jira

Re: Re: Silnice v Čechách = katastrofa
Mozna tam nejsou takove zimy, ale jsou tam daleko vetsi vedra, ktera tu silnici jak se patri rozpali, takze kdyz nebude dobre udelana, dostane taky naprdel. Problem je nekde jinde....
0/0
15.2.2002 18:03

Michal

Re: Re: Re: Silnice v Čechách = katastrofa
To přeci nejde, vymlouvat se jen na počasí :) Fakt je, že ve Španělsku je asi jiné složení asfaltu nebo já nevím čeho oproti asfaltu "našemu", ale ať tak či onak, lze usoudit (i podle vašich reakcí), že problém je opravdu jen v lidech. No dobře, tak i v penězích... :)
0/0
18.2.2002 11:22

petr

stravování na D1
Co říkáte stravování na D1? Jezdím poměrně často Praha Brno a zpět a celkem jsem si oblíbil motorest Melikana, který je na 84. km od Prahy ve směru Brno Praha. Poměrně slušně tam vaří, mají výběr z minutek i hotovek, výborné saláty, vlastní pekárnu atd... Zaslechl jsem, že chystají nějaké změny interiéru, což by ten motoerest mimochodem už dost potřeboval ... Mile překvapil tento týden nově nainstalovaný bankomat, jediný na dálnici v tomto směru. Tak šťastnou cestu ..!
0/0
15.2.2002 9:53

zdenek

Dálnice????
Jezdím po této silnici často a můj názor je  - stojí za h....!
PS: Někteří řidiči co po ní jezdí taky.
0/0
15.2.2002 7:34

walla

???
Jaká? každý ví, že přecpaná. A taky bezohledná. Kdo kontroluje max. rychlost? nikdo! Kdo váží přeložené kamiony? Nikdo! Co se stíhá policií? Banální přestupky a nejvíc u těch bez vlivu a známostí! A navíc! Kontroluje někdo (myslím statisticky) obsazenost automobilů? Bylo by to zajímavé. Navíc! Zrušte stávající systém známek a zavedte jednorázové - jednodenní resp. na 1 jizdu poplatky(známky). A kdo jezdí častěji, at má slevy. Jako v hromadné dopravě.
0/0
15.2.2002 7:28

XXX

Podjizdeni
mozna by bylo dobry vysvetlit nejakou znackou spouste magoru, ze na dalnici se smi predjizdet jen v rychlejsich pruzich a ne podjizdet a delat mysky zprava! Ta znacka by asi mela byt pochopitelna i pro lidi s dost nizkym IQ.
0/0
14.2.2002 17:01

Tom

Re: Podjizdeni
Taky by bylo užitečné, vysvětlit spoustě magorů se škodovkama, že nemají zavazet v levém pruhu, když z toho nevymáčkne víc než 60 km/h.
0/0
15.2.2002 6:38

XXX

Re: Re: Podjizdeni
Se tedeickovejma octaviema, priste jdes do skarpy, kamo!
0/0
15.2.2002 14:20

Honza

Re: Re: Re: Podjizdeni
WOW, tak to teda huste cumim na tu blbost co z tebe vypadla. Jezdim docela casto a kdyz ma dalnice (nemyslim jen D1) 3 pruhy, tak automaticky NIKDO nejede v pravym pruhu. Vsichni se hned serou do prostredniho a kdyz nahodou se nekomu zda ze jede vic jak ten co je kilometr pred nim a bude mu trvat jeste 10 min nez ho vubec dojede uz se cpe do levyho a vubec ho nezajima ze jede max. 100km/h a ten co jel za nim treba 180... A jeste jeden detail. jezdil sem Praha-Brno a zpet se skodou 120. Z kopce sem jel 140-150 rovinka 130-140 a do kopce 120-130. Za celou dobu me nepredjelo moc aut. O vikendu tak max. 3-4 auta za cestu a v patek treba se mi taky stava ze jedu az za sty kilometr max. 120 a to jen protoze ze nejakej buran konecne uhnul a nejeli zase 2 burani vedle sebe.
0/0
18.2.2002 16:18

kirij

Re: Re: Re: Re: Podjizdeni
to honza. Precti si co jsi napsal... pekny kec co...
0/0
19.2.2002 9:52

polda

Já bych řekl,že situace na D1 odpovídá stavu společnosti celkově.Ti co něco honěj na poslední chvíli a jezděj přes 160 nezajímá,že omezujou ostatní, když chtěj předjet pomalejší vozidlo.To samý platí pro opačný případ,že si taťka naloží Avii nabo Š1203 a sotva 60km/h se plazí celej den a je mu jedno jestli překáží.To samý platí pro stavební omezení na silnici např na Beneš.odbočce někdy loni, kdy přes měsíc je zavřenej jeden pruh a 2 soukr.natěrači tam štětkama od 9.00 někdy až do 16.oo bílej panely.V některý dny samozřejmě pršelo anebo měli jinej kšeft, ale proč spěchat,nemluvě,že to taky mohla jiná firma udělat za dva dny. Myslím.že by mělo platit zbytečně nepřekážet a nezdržovat, D1 chtějí a mohou použít všichni.
0/0
14.2.2002 14:08

cufik

Bude hůř!
Aspoň v nejbližší době se toho hrozím. Zima byla zatím krátká, ale o to "krutější" a spolykala tuny peněz. Automaticky budou chybět při "jarolétopodzimních" opravách. Zalepme alespoň ty největší díry! A tak to jde rok co rok. Není jiná možnost než ... Zdražme dálniční známky! Začnou hlásat politici a cestáři a ekologové a ostatní "příznivci" automobilismu v Čechách. Nemám patent na rozum a nevím jak z té hrozné šlamastyky ven. Jsem však přesvědčen, že dálniční známky to nevyřeší. Peníze se rozkutálejí a na opravy či dokonce nové cesty se pak hledají těžce. Jednou za 2 měsíce jedu z Prahy na Moravu za rodinou a pokaždé si říkám: PROČ? Proč je D1 (zvlášť po zimě) plná výmolů, proč je v létě (době vrcholného turistického ruchu) plná zátaras a omezení ...? Protože je v katastrofálním a naprosto nevyhovujícím stavu! Když však jedu zpět do Prahy a těším se na další moravskou návštěvu, napadne mně okamžitě myšlenka: ZaplaťPánbůh za D1! Vždyť je to jediné (opomeňme cestu přes Hradec Králové) spojení s našimi bližními, s naší prací a zábavou.
Rostislav Rojčík
Praha 1
 
0/0
14.2.2002 13:17

Tomáš Gottschalk

zakázat předjíždění kamiónů
Nemyslím si, že by byla D1 v nějakém zoufalém stavu. Až na 105. km má v podstatě fungl nový povrch a jede se na ní s výjimkou dvou napříjemných docela ostrých pravých zatáček na Střechově a na 100. km v pohodě. Moravská betonka má ledasco za sebou, ale o tlumiče to rozhodně není, spíš svědčí o kvalitně odvedené práci, což byla za bolševika výjimka.
Propustnosti by určitě pomohl zákaz předjíždění kamiónů v době od 6 do 19 hod., tam, kde jsou pouze dve jízdní pruhy. V Německu to mají např. na A6 od Norimberka až za Heilbronn (dál jsem nejel) a striktně se to dodržuje, s největší pravděpodobností pod hrozbou vysokých pokut. Provoz je tam daleko plynulejší. Asi by nebylo tak finančně náročné nainstalovat variabilní značky a pár kamer a při vyšší hustotě provozu jednoduše zákaz předjíždění kamiónů rozsvítit a poslat do terénu jednu hlídku.
S těmi uzávěrami to loni nebylo až tak hrozné, většina se dala v pohodě objet, ale to by naše rozhlasové stanice měly jít na stáž k jižním sousedům, tam se informace vysílají bleskově.
Nemyslím si, že rychlost 160 je u většiny aut přehnaná, pro mne je to normální cestovní tempo, kdy se ještě dá účinně reagovat (na prasárny slováků, turků, maďarů a jiných balkánců asi platí jen prostřelení gumy), pro vlastní záchranu pak zbývá krajnice, ale takovým situacím lze při troše zkušeností předejít. Nemístně troufalé je naopak spoléhání na to, že max. rychlost je 130. Jinak Praha Brno za 1h 40 (od baráku k baráku) je docela normální ničím výjimečný čas (Vectra 2.0 16V turbo)
0/0
14.2.2002 12:53

pavel

Maximální rychlost a kvalita dálnice
Abych pravdu řekl, dálnici D1 používám dost často. Její kvalita je otřesná. Ještě že v autě nevozím mlíko. Přivezl bych utlučené máslo. Některé úseky jsou otřesné. Ten, kdo někdy jezdí po dálnici mezi Olomoucí a Mohelnicí si taky užije. Tak krásně vyježděné koleje jsem ještě neviděl. Kvalita našich dálnic je otřesná. Ještě bych rád podotknul k těm předchozím příspěvkům. Ten dotyčný motorista, který si myslí jaký je frajer, že dělá Praha-Ostrava za 3 hodiny je asi pěkný idiot. Maximální rychlost mu asi nic neříká. Kromě toho kdyby jezdil alespoň trochu podle předpisů, tak si nemusí stěžovat na velké brždění před kamiony. I když je pravda, že někteří kamioňáci jsou pěkné prasata. Zvlášť ti z východu.
0/0
14.2.2002 9:29

Jura

D1
Je zajímavé, jak klesá kvalita dálnice se vzdáleností od Prahy... S tím ale nikdo nic nenadělá...:-(
0/0
14.2.2002 8:00

Mike

D1
NA D1 BY SI ZLAMAL HNATY I MAMUT!!!
0/0
13.2.2002 23:56

Ing. Michal Krčál, Brno

Bezpečnost dálnice
Bezpečnost jízdy po dálnici je dána zejména rychlostí jízdy. V žádném případě však neplatí že čím pomaleji tím bezpečněji, ale čím víc stejně tím bezpečněji, bez ohledu na rychlost. Nejnebezpečnější situace jsou pokud musím náhle měnit rychlost jízdy a to se bohužel stává pokud se po dálnici pohybují vozidla s velkým rozdílem rychlosti. Pokud z pomalého stoupacího pruhu pro nákladní vozidla v kopci odbočí do pravého pruhu dálnice taková Avie rychlostí sotva 60 km/hod ( což je poměrně častý jev ) a v levém i pravém pruhu se pohybují osobní vozidla rychlostí cca 130 km/hod zažijí řidiči těchto vozidel opravdu horké chvilky. Pro zvýšení bezpečnosti dálnice by měla být stanovena i minimální rychlost jízdy po ní ( např. 90 km/hod pro nákladní automobily, 110 km/hod pro osobní a pro levý pruh 110 km/hod ) a tuto rychlost by měla policie kontrolovat stejně aktivně jako překročení maximální rychlosti. Hned by na dálnici ubylo přetížených "náklaďáků" které sotva jedou a "osobáků" které drží pohromadě silou vůle. To by potom byla parádní jízda. Co se týče povrchu dálnice, v některých místech s betonem je to opravdu katastrofa. Dnes, kdy jsou různé vyrovnávací tmely, stěrky, pryskyřice apod. by možná stálo za pokus, který by nemusel být až tak moc drahý, zkusit tyto místa vyrovnat.
0/0
13.2.2002 11:01

tomáš

Re: Bezpečnost dálnice
Maximální povolená rychlost nákladních aut je 80 km/h, tak nemůže být současně minimální rychlost 90km/h.
0/0
13.2.2002 17:40

Michal

Re: Re: Bezpečnost dálnice
Minimální rychlost na dálnici je 80Km/h. Kolikrát na dálnici potkávám kamiony jedoucí rychlostí kolem 50-60Km/h (převážne v kopcích, ale ani na rovině to není výjimkou). Nevím co policie pro dodržování nařízených rychlostí dělá. Většinou je nezajímá dolní hranice rychlosti. Přičemž si myslím, že pokutovat by měli nejen rychlé řidiče, ale i ty, co se pohybují hlemýždím tempem. O předjížění se kamionů dávám zapravdu všem. Nejednou se mi stalo při dojíždění kamionu, že si bezohledně odbočil do levého pruhu a zpomalil celý levý pruh na delší dobu. Což není příjemné, zvláště když  jedete rychleji a musíte rychle reagovat a kontrolovat tak i auta jedoucí za Vámi. Chápu, že někdo nemá tolik peněz na nový tahač, avii příp. vozidlo. Ale je spousta vedlejších komunikací, tak ať je proboha využívají. Dálnice je rychlostní komunikace, ne okreska!!!! Tímto jsem možná odsoudil spoustu lidí řídících kamion, ale možná mi dáte zapravdu.
0/0
14.2.2002 13:52

reglar

Re: Re: Re: Bezpečnost dálnice
Pozor, 80ka není minimální rychlost na dálnici, přečti si ten paragraf znova. Je to mez pro schopnost auta jet na rovině. Pro zavedení skutečně minimální rychlosti bych byl, ale bude to problém. Nejsme ve Francii, kde je dálnice chápaná jako luxus, a vedle ní vždycky vede pomalejší silnice.
0/0
15.2.2002 14:25

hradecak

jsme a budem 100 let za opicema
- D1 je dobra tak na naklepani rizku, resp. masaz zadku, resp. zmrseni tlumicu
- kdyz tam obcas jedu, tak sama uzavera, ale ono to na jinejch dalnicich neni jiny
- podivejte se do Nemecka a Rakouska, to se ani neda srovnavat - neni co (kvalita, servis, sluzby, upravenost, cistota), pripada mi, ze kdyz prijedu zvenku, tak sok z nasich silnic a vseho okolo je stejny jako pred 89. Tenkrat  jsme prijeli vyjukany, co tam vsechno maj, u nas jsme si akorat vic zvykli.   Kdyz slysim nazor, ze i u nas se za tu dobu tzv. "hodne zlepsilo", tak nemuzu souhlasit. NIC se  nezlepsilo. Zaplatujeme a zaplatujeme stav, ktery tady byl predtim a ze 1 x za 5 let pristavime kousek dalnice nebo motorovky, no vzdyt  jinak by to byl uz upadek. 
Uvedu priklad: dostavbu dalnice k nam do HK (D11) neni nikdo schopen za 13 let od revoluce dodelat a stale se odklada a stale se odklada. Nyni uz penize jsou, staveb. rozhodnuti je a nejsou vykupy pozemku a vlada se nestydi rict, ze se zasadi o rychlou dostavbu pitomejch 50 km. Vzdyt na to nema ani zakon a placa akorat obvykly populisticky hesla ! Co bude ? Lidi budou rvat a zase se to odlozi.  To ze silnice E11 (tranzit na Polsko) je prujezdna temer v kolone je sileny.
Jeste ze nejsem pesimista, uff.
Houwg
0/0
13.2.2002 9:48

Warner

Re: jsme a budem 100 let za opicema
Ale no tak! Obchvat Frankfurtu neni dodnes, obchvat Würzburgu ze SZ strany (Stuttgart-Kassel) taky neni, ackoliv uz na mape z roku 1980 je carkovane namalovany. Znate Würzburg-Kist? Dusledek vyse zmineneho. A A6 z Nürnbergu do Rozvadova? Jeden 9 km dlouhy usek maji naplanovany na 6 let. Zbyle kilometry budou stavet asi do skonani sveta... Nedelejte si o Nemecku iluze. A komu se nelibi D1, jeste jednou vrele doporucuji A4 Kassel-Eisenach!!!
0/0
19.2.2002 20:36

Pavel Mareček

státní dopravní politika
Nejlepší cestování po D1 je o víkendu, kdy nejezdí kamiony. Stát by se měl místo plánovaného rozšíření o další pruhy zamyslet nad tím, jestli neposílit dálnici na Hradec Králové, aby všichni, kdo jedou na Ostravsko odlehčili Brnu. Taktéž nízké ceny za tranzit dovolují tureckým, rumunským a jiným balkánským dopravcům levnou přepravu přes D1.
Taktéž v ČD by se měli zamyslet, zda neukrojit z koláče tržeb za přepravu. Pokud vlak jede z Karlových Varů do Brna 2 dny za cenu přes 11.000 Kč (a to bez následných služeb jako je třeba skladování), tak proč bych měl podporovat tento spolek, když mě to kamion udělá přes noc za 8.500,- Kč až na místo.
Základem je dobrá finanční politika - z vybraných spotřebních daní za pohonné hmoty, z dálničních známek a ze silničních daní platit z větší části dopravní infrastrukturu, místo pochybných výdajů např. do sociální oblasti apod.
0/0
13.2.2002 9:19

noname

D1 je taková jakou ji chceme mít.
Hodně se vždy pláče a stěžuje jak se na D1 a i jinde jezdí, ale je to jen obrazem naší kvality. Není přeci problém aby naše hrdinná policie dokázala na dálnici udržet dodržování rychlostního limitu nebo jehi snížení v případě, že je dálnice přetížená nebo nebezpečná. Také zabránění nebezpečnému způsobu jízdy. Pozor, nemluvím jenou o sankcích. Myslím aktivní práci na silnici.
Ale to se jen kecá, pomlouvá a já nic to jiní místo toho aby kecálek Gross se svojí policií něco dokázali. Mimo zbití bezdbraných lidí.
0/0
13.2.2002 9:19

Jirka

D1 - nejrychlejší motokros
Pokud už se motorkářovi někdy poštěstí, že na D1 nejsou žádné uzavírky a může si to šupajdit pěkně naplno, tak z toho po 50km jízdy nemá už ani radost. Dálnice D1 skýtá tolik nástrah, že motokrosová trať je proti tomu procházka růžovou zahradou.
0/0
13.2.2002 8:39

ciza

D1
Ahojte, jezdim po D1 kazdy tyden Ostarva - Praha, nejlip se jezdi v zime, protoze nejsou uzavery a nejezdi svatecni dovolenkovi jezdci.Ted se da zajet Praha - Ostrava pod 3 hodiny a normalni cestovni rychlosti 150 - 160.  D1 se mi nezda uzka, 2 pruhy staci, ale lidi musi jezdit slusne a ne jak hov.... Nejvetsi nëbezpeci jsou kamiony, ktere vam vjedou 5 metru pred cumakem do pruhu. A ubrzdit ze 160 na 80 na takovem kousku je fakt zazrak. Mi se to stava pomerne pravidelne. Naposledy me tak "osoli" nejaky slovak a kdyz sem na neho zatroubil tak mi este ukazal parohy, nezbyva nez zanadavat a nebo se zaradit pred neho a v kopci ho zbrzdit na 50 a je tzv v prd... - uznavam je to nesportovni, ale ulevi se mi!!
 
0/0
13.2.2002 8:33

harry

Re: D1
Jezdi rychle jak uznas za vhodne ale bud nad veci kdyz ti tam nekdo vjede. S tim musis pocitat. Brzdit jine jako msta je potencialni vrazda. V blizkosti meho bydliste takova akce mela za vysledek mrtvou matku trech deti. Nejaky kreten asi jako ty (dostal jen tri roky - bohuzel) neunesl, ze nemohl udrzet svych 200 kmh.
0/0
13.2.2002 10:01

ciza

Re: Re: D1
Tak hele kolego, nikomu tady nenadavam tak me takhle neoslovuj. kreten si asi ty a vsichni co neumi poradne jezdit a k tem kamionum - oni to kolikrat delaji schvalne, a kdyz uz ho chci zbrzdit tak samozrejme zpomaluju pomalu nejsem kreten !!!!
0/0
13.2.2002 10:28

Melany,su z Brna

Re: Re: Re: D1
...takovyhle Frajírky mám nejradši, doufám, že nebudu "mít to štěstí" TĚ NĚKDE POTKAT... ONI TO DĚLAJÍ SCHVÁLNĚ :,-( prosím tě kolik ti je???nechceš to napsat mamince??? POKUD NEJSEŠ SMÍŘENEJ S TÍM, ŽE DÁLNICE (ostatně jako kterákoliv silnice) JE PLNÁ RUZNEJCH NÁSTRAH (nikoho se teď nezastávám!!!) TAK CHOĎ PĚŠKY! nebo dodržuj předpisy, ale řešit to tím, že kdokoliv TOBJE VJEDE DO CESTY ti to DĚLÁ NASCHVÁL!(uvědomuješ si vůbec, že někdy je třeba takhle zareagovat, aby ses vyhnul ještě většímu průseru? jenže to ty, když kolem něho praskáš stošede si nejseš -nikdo není- schopnej ani všimnout) myslím si, že si už tuhle "pravdu" říkáš už tak dloho, že jí začínáš věřit -ZAMYSLI SE! JE NORMÁLNÍ NA DÁLNICI NĚKOMU NĚCO !!!OPLÁCET!!!, JEN PROTO ŽE SI MYSLÍŠ (kurva ale i kdyby, tohle není žádná hra -kapiši?- a argumenty typu : zpomaluju pomalu nejseM kretén si můžeš strči tak leda...za klobouk) ŽE TO DĚLÁ TOBĚ NA TRUC !?!?!?!?!?!?! Jestli furt jo, tak GOOD LUCK! (ale ne tobě, ale těm, který v brzký době vykastlíš)
0/0
13.2.2002 15:34

harry

Re: Re: Re: D1
Inu, je to tak, i ja jsem kreten, ktery se kocha rychlou jizdou, v cem se lisime je predevsim chovani k jinym ucastnikum provozu, predevsim k ridicum z povolanim, kteri si nici zdravi v jednom z nejtvrdsich jobu. Mozna by Ti pomohlo silnejsi vozidlo k trose velkorysosti, mne kdyz tam neco vjede (s cimz profylakticky pocitam - pribrzduji pri predjizdeni podezrelych vozidel - treba i na tech tvych 160:-)) - tak samozrejme sice zakleju, slapnu do zelez, pak v klidu pockam az se moje leva stopa uvolni, polechtam tech 280 koni petsetctyricitky a jsem pryc a myslim na to, co se deje prede mnou a ne na veci minule.
Odevzdej ridicak, nez nekoho zabijes, doufam ze mi nekdy nevlezes do cesty s tvou 160kou.
0/0
14.2.2002 12:40

kirij

Re: D1
S tímto příspěvkem můžu jedině souhlasit, vidím to stéjně. Akorát když ten kamion potom zabrzíš tak nezastavuj u žádné pumpy ani odpočívadla. Kdyby tě tam totiž načapal tak tě se svými kolegy pěkně dokope. Nemám to z vlastní zkušenosti, ale slyšel jsem, že se to stává (mám kolegu co jezdí s kamionem). Předávají si info i přes vysílačky, takže tě může chytit i nějaký jeho kolega...
0/0
14.2.2002 16:00

Slavomir Ptacek

Re: zpomalovani kamionu
Jizda na silnicich a dalnicich je dost o spolupraci a ta nam tady v Cesku chybi. Take se mi stava, ze v kopci musim pribrzdit za predjizdejicim kamionem, ale dokazu si uvedomit, ze rozjezd triceti tunoveho kamionu neni jednoduchy. Pokud ma rychlost do kopce, necham ho jet a pokud si neni jist, tak mu bliknu. Svoji oktavku dostanu do rychle jizdy okamzite, avsak kamion je na tom mnohem hure. Tech par sekund ktere ztratim, mne nemrzi. Vetsinou pak citim dobry pocit z dobre spoluprace a nekdy i dekovne bliknuti kamionu, kteremu se diky me trpelivosti podarilo dobre predjet. Podle mne to je recept na lepsi den, nez byt o par sekund v cili drive.
Po dalnicich jezdim pomerne rychle, 160-170, ale vzdy mi pripadlo drze na nekoho v levem pruhu blikat dalkovymi svetly nebo levou smerovkou. Mam odjezdeny tisice kilometru po zapadni Evrope a tento cesky jev je tam s vyjimkou Italie videt zridka. Mozna se mylim, ale na pretizenych dalnicich v Nemecku je typicke, ze starsi polo predjizdi stodvacitkou konvoj kamionu a za nim v klidu cekaji naslapane audiny, mercedesy a passaty, ale nikdo neblika a netroubi. Az se polo zaradi vsichni v klidu vystreli dal svoji neomezenou rychlosti. 
Oplaceni neciho zpomaleni vidim jako projev ceske malosti a vystresovanosti, ktera ma koreny uplne nekde jinde, nez na silnicich. Jezdil jsem po dalnicich minimalne v 15 zemich vcetne USA, ale s tim jsem se nikde nesetkal.
Ceskym silnicim by prospel ubytek slabych vozu, skodovek stopetek, avií, dodavek atd., ktere provoz brzdi. Je to jen otazka casu, kdy se tak stane. Zavisi to pouze na prosperite zeme. Tu vsak nezlepsime hulvatstvim na silnicich.
 
0/0
14.2.2002 20:27

Melany,su z Brna

Re: Re: zpomalovani kamionu
...konečně mě někdo pochopil !TO JE ROZUMNÁ ŘEČ!, nejsem ani žádnej 105kář(vajíčkař)), ani AVIAista, ale taky NIKOHO ZA TO, ŽE NEMÁ DOSTATEK PROSTŘEDKů NATO (nebo má, ale na něco důležitějšího - je to prašť, jak uhoď - např.my sme teďka koupili ker a vo ňáký káře nemůže být řeč - GottSeinDank za služební vozidla.)), ABY SI KOUPIL DRAHÝ ŽIHADLO NEODSUZUJU A NEPOKOŘUJU!!!Ty Tvoje poslední dvě věty mi mluví z duše.A nejenom to, to s tím "rozhejbáním a ušlajfováním" několikatunovýho kolosu TAKY NENÍ ŽADNEJ MED - to snad musí pochopit "každej", kdo má do prdele díru!?!PŘEJI MNOHO ŠŤASTNÝCH KILAKů KOLEGO!!!(už seM nevěřil...dík!)
0/0
15.2.2002 9:22

Míra

Re: D1
Hm, příště zkuste brzdit ze 130, uvidíte, že to půjde líp!!!
0/0
18.2.2002 10:25

Daft

No ja jsem jel nejrychleji Praha-Brno za 1 hod 22 min, ale to jsem nijak nezavodil, spis to tak nejak pekne jelo... Kdyz neni moc aut, tak mam D1 docela rad. Asi proto, ze vede do Brna : )
0/0
12.2.2002 12:24

ciza

Re:
ZDar, nac ty ostra slova( zeby urazeny ridic TIR).  nevim jestli to delaji naschval a nebo nevi na co jsou zrcatka, ale pokud je za mnou pul kikometru volno a tirak mi tam vjede 5 metru od auta tak to vypada ze je bud slepy nebo nema zrcatka a nebo se tak jenom bavi !!!!. Pokud potrebuje predjet tak at klidne predjede, ale at predjizdi tak aby ostatni nemuseli brzdit se zapnutym abs !!!! A nemyslim si ze 150 - 160 je prehnana rychlost, vzdyt tam jezdi zavodnici i 230 a vic.
0/0
13.2.2002 17:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.