Dovezené ojetiny
Každý by rád usedl za volant novějšího vozu. Ovšem pokud se "průměrný" plat (velice diskutabilní údaj, ale budiž) pohybuje okolo 15tis.Kč, těžko asi český občan bude holdovat nákupu nového nebo jen mírně ojetého vozu každých 5 let nebo méně, (podobně jako v SNR nebo jiných státech EU) a to ani v případě leasingu či osobního úvěru. Pro srovnání: Fabia Classic 1.4 ČR...cena vozu 300tis., záloha 45tis.Kč - 15% (když je máte), 60měsíců měsíčně ... 6300Kč...cca 42% platu. celková cena 20x "průměrný plat 15tis.Kč". SNR...cena cca 10,8tis Eur, záloha 2tisEur , 54měsíců měsíčně ... cca 145 Eur...cca 4% platu. celková cena 3x "průměrný SNR plat 3600Eur". Z tohoto důvodu jezdí na našich ještě dost starších aut (více či méně udržovaných v provozua to hlavně opravami svépomocí nebo v malých servisech). Proto je tu stále tolik nenáročných Š100-130, ďábelských trabiků, žigulíků, warťasů, nebo aut dovežených ze zemí EU (jejichž technický stav je diskutovatelný). Takže spíše dochází k nákupu ojetin nebo havarovaných ojetin (a opravených u nás). To zžejmě k omlazení vozového parku nepovede.