Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nová SPZ? 4 hodiny a 36 minut na inspektorátu!

Ztráta poznávací značky se na první pohled nejeví jako žádná tragédie. Jednoho dne prostě zjistíte, že už tam vpředu na autě není. A protože chcete mít auto v pořádku a máte strach, že vás budou policisté stavět na každém rohu, rychle si chcete opatřit novou. Musíte na dopravní inspektorát, respektive na dopravně-správní oddělení okresního úřadu. Pro zjednodušení však zůstaňme u zažitého názvu dopravní inspektorát.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Martin

4 hodiny, tak to se to zlepsilo
Kdyz se slo driv na inspektorat, tak se muselo prijit v noci, jit do fronty a cislo bylo na odpoledne. Takze 4 hodiny jsou uz lepsi.
0/0
1.3.2002 0:25

Pat

nebyla by lepsi rada?
S Vasi kritikou nelze nez souhlasit. V reakci na Vase varovani cislo jedna se ale musim zeptat. Proc tedy server primo k tomu urceny (jako je treba tento) misto pouhe kritiky neuvede i ony potrebne informace. Pisete ze na internetu nejsou. Je to pravda a je to dost spatne. Ale proc tedy v souvislosti s tim tyto informace nedate treba na stranku auto.idnes.cz? Proc jste k varovani, ze informace co vzit sebou na internetu neziskame, nepridal radu co ze bychom si tedy sebou vzit meli? Kritiku na spatny stav slysim ze vsech stran, ale minimalne stejne jako varovani by nam vsem pomohly rady... P.
0/0
25.2.2002 17:55

honza

Nove SPZ
V prosinci jsem si poridil novy automobil. A mel jsem kliku, protoze jsem dostal jeste starou SPZ. Ta nova je tragicka. Nevim, ktereho pablba to napadlo. Copak to, to by me jeste ani moc netrapilo, blbych napadu je spousta. Spise me zarazi, ktery idiot to mohl schvalit. Ten dotycny (at uz clovek nebo ourad) jen dokazuje svoji totalni demenci a aroganci.  Doufam, ze si vsechny tyto prispevky precte nekdo s MD CR a chyti se za nos. Ale stim zas tak moc nepocitam. Mely bychom sepsat petici na revizi rozhodnuti o zmene SPZ s navrhem na navrat ke starem a OSVEDCENEMU systemu.
0/0
21.2.2002 18:29

Dan

Re: Nove SPZ
Souvisí to s reorganizací státní správy, tj. zrušení okresů, zavedení krajů, jejichž hranice ani nerespektují tradiční zemské uspořádání ČR. Všimněte si, kdo tyto věci vehementně v parlamentu prosazoval a kdo zaujímal nejprve odmítavý, pak rezervovaný postoj. Doufám, že ČSSD půjde po volbách do pr, pardon, do opozice.
0/0
24.2.2002 0:15

lumik

Úřad nade vše
Všeobecně platí, že jít něco vyřizovat na úřad je pohroma pro občana. Neplatí to tedy jen pro návštěvu DI. Pokud na úřadě visí reklama na pojištění (a pouze pro jednu pojišťovnu) samo o sobě to hovoří o úrovni úřadu samotného. Vydávání pořadových lístků je debilita první kategorie. To, že úřad umožní, aby se na nacpané čekárně přiživil někdo, kdo to za vás vyřídí rychleji - ale za poplatek, je sprosťárna. Takže stále to u nás vypadá jako za Rakouska. Možná by úředníci mohli sami přijít s nějakou iniciativou, třeba formu nějakého rezervačního systému. Zavolám, domluvím si den, hodinu, co potřebuju za papíry a v určenou dobu se dostavím, pokud jsou ještě nějaké nejasnosti, přijdu znova. (u zubaře to tajky funguje, a to si myslím, že kontrola chrupu a oprava našich kazů trvá podstatně déle).
0/0
21.2.2002 13:29

NEG4

Příklad nové SPZ
LIB EREC, 001 USTI, 007 BRNO atd. - to jsem zvědav, kdo tyhle "náhodně" určené SPZtky dostane . Určitě to bude nějakej vepřoň z vlády, nebo ze státních zastupitelstvech.....
0/0
20.2.2002 16:28

kejml

Re: Příklad nové SPZ
Hadejte, kdo ma znacku 1U0 0001? Za chybnou odpoved mate padaka! Pro spravnou odpoved muzete kontaktovat hejtmana Usteckeho kraje Ing. Jiriho Sulce na mailu sulc.j@kr-ustecky.cz nebo na telefonu 047-5657111. Mozna vyherce sveze ve sve A6
0/0
21.2.2002 15:28

Michal

Re: Re: Příklad nové SPZ
Jen to trochu popravim - neni to A6, ale Superb. Ale jinak souhlasim. V Usti sveho casu nekdo neustale maloval sprejem napis ODS=KSČ. Asi měl pravdu.
0/0
4.3.2002 12:18

schweige

Vidím, že všude...............
...........je to stejné. Chtěl jsem přihlásit auto a podařilo se mi to na třetí pokus. poprvé jsem přišel někdy po 6 hod. ranní a než se dostalo na mé číslo musel jsem do práce. Podruhé jsem přišel odpoledne ve 14:30 a lístky už se nevydávaly, poněvadž do 17:00 hod. by úředníci nestihli všechny klienty odbavit. Na třetí pokus jsem si vzal dovolenou..............
0/0
20.2.2002 14:50

M

Úřad není labyrint
Tento článek odpovídá skutečnosti ve všech regionech. A u všech "státních orgánů" Jenom Vám závidím Prahu. V Mladé Boleslavi to trvá mnohem déle.
0/0
20.2.2002 13:00

Radim

Re: Úřad není labyrint
Jo v Praze je to ted kapanek rychlejsi v lete jsem na cislo na ridicak cekal 9hodin a 20 minut. Zacal jsem v 7:00 a v 8:10 byla cisla vycerpana (davala se od 8:00). Protoze to sluzba spatne odhadla v 16:15 pak vedouci povolil 15 dalsich cisel.
0/0
21.2.2002 14:36

pepa

Zlatá Praha
Vaše zkušenost je sice trpká, ale bohužel, jsou i místa, kde odbavení trvá ještě o nějakou tu chvíli déle. V Hradci Králové si ráno vyzvednete pořadové číslo. To vydává úřednice, která zároveň kontroluje správnost údajů. Dvacet pořadových čísel jí trvalo od půl osmé do čtvrt na deset. Využil jsem možnosti volby čísla na danou hodinu a vybral si čas po jedné hodině odpolední. Úřednice mi přidělila příslušné číslo a já se odebral zpět do práce. Deset minut po jedné jsem byl zpět. K mému zděšení byla zpracovávána čísla kolem čtyřicítky a já měl šedesát dvojku. Ve čtvrt na čtyři jsem odcházel s novými SPZ, pln informací z podobného záznamu na videu jako autor tohoto článku. Za dobu, kterou jsem zde strávil, jsem některé už znal nazpamět.
0/0
20.2.2002 12:48

Ajvn

neco malo k nove SPZ
Omlouvam se, ze zneuzivam tento clanek k mym otazkam o novych SPZ. Predem se omlouvam za mozne nepresne formulace. Jak muze zakon pozadovat pevne pripevneni SPZ k vozidlu pomoci sroubu nebo nytu, kdyz vozy tyto otvory v karoseriich velmi casto nemaji a provrtanim ztraci majitel zaruku na proreziveni?! Dostatecne vymluvne v teto veci je sdeleni prodejce vozu jedne francouzske znacky, ktery odpovedel, pokud se takovy incident s policii stane, pokutu zaplatte a nam sem prineste doklad a pokutu Vam zpetne proplatime. Tomu rikam fair pristup na strane jedne a projev mirne receno demence na strane autoru takove zakonne upravy. Ze logicky, transparentni, zdaleka nevycerpany a uspesne zavedeny alfanumericky system starych SPZ vystridaly SPZetky, jejichz "kod" je naprosto dalek tomu, co je logicke, je zname. A propos .. cetl jsem, ze kraj urcuje prvni nalezene pismeno.. a je jedno, jestli je prvni, druhe nebo na konci SPZ. Jak tedy poznam, jestli ve zmeti znaku je konkretni znak cislice 0 nebo pismeno O? Nejen, ze tyto nove SPZetky jsou velmi tezko pro pozorovatele k zapamatovni, ale ony pak casto mohou vest k vice vykladum, co na nich vlastne je! Jak muze za takovou zmetkovou praci nekdo pobirat plat, nebyt za takove kyksi zodpovedny, to je v tomhle state klasicke a jen to nadherne demonstruje, nakolik arogantni a zaroven idioti jsou na mistech, ktera takove zmetky produkuji. A treti poznamka .. proc se zavadi nove SPZetky v dobe kratce pred prijetim do EU, kde budeme mit zcela urcite nove, s jinym formatem, kompatibilnim se staty EU? Jinak receno .. odpoved muze byt pouze jedina. Vyhodi se spoustu penez za zmetek nejvyssiho kalibru, ktery bude slouzit jen po kratke obdobi a pak bude nutne dnesni nove SPZetky nahrazovat novymi budoucimi, jak pevne doufam uz logickymi.
P.S. viz. web ministerstev. Snad pred dvema? mesici jsem se snazil na webu MDCR a MVCR najit vzhled, format novych SPZ a nejake vysvetlivky. Zkuste hadat, s jakym vysledkem?
0/0
20.2.2002 12:30

Martin

Re: neco malo k nove SPZ
Prakticky nelze, nez souhlasit se vsim. Tak to vypada, ze MD se na nas vsech za posledni rok pekne podepsalo. Co taky cekat od ministra, ktery vypada jako dement. Ale k t em znackam a jejich vymene kvuli EU, u zadneho statu EU jsem si nevsiml, ze by jim menili SPZ. Holanadani (pardon Nizozemci) dale maji sve zlute, nemcim maji stale pismo-pismo-cislo, francouzi stale zmet podonou te nasi nove atd. Takze jestli chce nekdi tvrdit, ze kvuli EU se budou muset menit znacky, tak by spise stalo za prozkoumani, kdo ty znacky vyrabi a do ci kapsy tecou penize pustene na jejich vyrobu. On asi ten ministr zas takovy dement nebude, zrejme se doazal pekne zabezpecit na dobu po volbach. Coz by mimo jine mohl byt take navod na clanek pro MFD.
0/0
20.2.2002 14:02

Petr V.

Re: Re: neco malo k nove SPZ
Taky souhlasim, to co vypadlo z MD jsou SPZmetky. Co se tyce pripevnovani na vozidla srouby nechapu, jak muze takove narizeni nekdo vydat. Vzdyt ani na te plechove znacce nejsou predchystany otvory pro uchyceni. Myslim si, ze plastovyA graficka uroven vydanych SPZ je udesna. Asymetrie (pry nachystany prostor na modry pruh EU, ale kdy bude? Vzdyt do te doby tam mohla byt nase vlajka a CZ. Urcite bych za takto pripravenou SPZ zaplatil radeji nez za tu hruzu, kterou jsem dostal. Rad bych nekdy videl konkretniho odpovedneho grafika, ktery tyto SPZ navrhoval. To ze by znacky obsahovaly znaky kraju, byly graficky vkusne upraveny, tak o tom si asi muzu jen nechat zdat. Ted jsou ty nase stejne skarede jako francouzske. A je to skoda. 
0/0
20.2.2002 14:24

Dan

Re: neco malo k nove SPZ
Najděte si příslušnou vyhlášku. Písmeno O se v alfanumerických znacích podle vyhlášky neužívá, je to tedy 0 (nula). Vyhláška je totální zmetek, je vidět, jaké odborníky si socanský ministr platí. Ten systém postrádá jakoukoli logiku. Prvním kritériem by samozřejmě měla být snadná zapamatovatelnost, což u našich reg. značek nehrozí. Obecně je známé, že snaději jsou zapamatovatelná písmena (můžeme si tvořit mnemotechnické pomůcky), než řada čísel. Značky se po vstupu do EU měnit nebudou, mění je pouze Belgie, kde kdysi evidenční systém vytvářeli podobní "odborníci", jací dnes sedí na MD.
0/0
20.2.2002 15:02

Ajvn

Re: Re: neco malo k nove SPZ
Kdysi jsem objevil clanek, kde byly kody jednotlivych kraju. Dneska jsem zkusil neco podobneho najit opet. Zkusil jsem MDSCR, MVCR, MMRCR .. kde ma tedy obcan najit kody kraju pouzite na registracnich znackach .. probuh, kteremu paku se uz nelibilo zazite SPZ?? .. ? Takze se omlouvam, ale domnivam se, jestli pismeno O nepatrilo Olomouckemu, Ostravskemu, nebo kteremu vlastne :-)
Jen mi je skutecne lito, ze bychom vstupem do EU nemeli, jak vidim reakce informovanejsich pisatelu, nakonec ty nove SPZ menit .. protoze by byla aspon sance, ze bychom meli zase normalni a ne ten debilni paskvil.  :((
0/0
21.2.2002 14:45

Dan

Re: Re: Re: neco malo k nove SPZ
 Podívejte se na http://e-law.cz/zakony/31_2001.htm Znak O se opravdu nepoužívá. Jinak je vyhláška skutečně perlou nějakého nepříliš inteligentního ouřady. Stačí se podívat za hranice, ke slovenským bratrům. Tam úředníci zřejmě přemýšleli a zavedli logický a přehledný evidenční systém, značky jsou velmi dobře zapamatovatelné a z estetického hlediska jim také nelze nic vytknout.
0/0
24.2.2002 0:10







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.