Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Thalia v novém kabátě i s novým srdcem

Nový vzhled a motory získá inovovaný Renault Thalia, který na českém trhu soutěží především se Škodou Fabií sedan. Thalií se zatím vyrobilo více než 125 tisíc, přičemž od představení v roce 1999 se design vozu ani technické parametry nijak zásadně neměnily. Nyní však Renault vnuknul sedanu, který kupují zejména mladé rodiny, nové motory a design na první pohled blízký modelu clio.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Jim

Dílenské provedení
Měl jsem možnost porovnat dílenské zpracování Fabie a nové Thalie a musím konstatovat, že oproti Fábii má Thálie na první pohled mnohem horší zpracování (myslím interiér auta). Byl jsem tímto zjištěním hodně zklamán, protože jsem na Thálii četl velmi slibné recenze. Opravdu z toho čiší ty třetí trhy.
Hlavně jsem byl překvapen kufrem, který je sice velký, ale je od vlastního protoru oddělen plechovou přepážkou, takže pokud bych chtěl převážet něco delšího, tak neuspěji. Myslím si, že toto je jeden z velkých handicapů tohoto vozu.
Co se týka jízdních vlastností, nemohu srovnávat, ale vzhled auta není tak hrozný, jak někteří uvádějí.
Jinak každý má samorřejmě své představy o tom, co od auta očekává, takže pokud to tak někomu vyhovuj, proč ne.
Já bych ale rozhodně dal přednost Fabii, např. ve verzi sedan.
 
0/0
26.3.2002 14:07

miky

Spravný krok konkurence
Stara Thalie na skodovku opravdu nemela, nicnene byla za velmi rozumnou cenu.Cena zustala rozumna, jsem tedy zvedav ponechal li si vuz i sve stare nedodelky v podobe lacinych plastu,.. Pockejme si na srovnani obou vozu, nicnene, jsem rad , ze ma Skodavka Konkurenci a snad se zamysli i nad cenovou politikou.UVIDIME
0/0
24.3.2002 9:05

Martyx

Kecy, kecy, kecy...
Myslim, ze tady (az na vyjimky) melete o nicem (tim myslim, Vas osobni nazor na design), ktery ostatni nezajima...myslim, ze tento: srovnání (Pepa , 20.3.2002 13:11) prispevek je jeden z mala, co neco rika a ma smysl...
0/0
20.3.2002 15:41

Pepa

srovnání
Když sem si tak pročítal vaše názory a různá srovnání s Fábií tak mě to prostě nedalo a začal sem pátrat na netu po nějakých testech těchto dvou vozů. Dopátral sem se na adresu www.autobild.de. A tady jsou údaje. Oba motory jsou s obsahem 1,4 l, oba mají dvou ventylový rozvod. Clio má výkon 55 KW a 114 Nm, Fábie 50 KW a 120 Nm. Clio zvládne stovku za 12,8 s. a Fábie za 15,3 s. Maximální rychlost je u Clia 170 a u Fabie 160 km/h. Pružnost motoru z 80 - 120 km/h na 5. Clio za 17,3 s. a Fábie za 29 s.!!!. Spotřeby Clio 6,4l a Fábie 7,7l. I když se mě nelíbí ani jeden z nich nebavý mě už neustálé vychvalování Fábie. A neustálé podrážení jiních značek ze strany mot. časopisů, které srovnávají Fábii 1,4 s litrovými motory konkurence. Tak ať proboha s nimi srovnávají litrovou Fábii, nebo ať má konkurence v testech taky čtrnáctisovky se stejným výkonem a né že mají všichni 55 KW a Fábie 74 aby jim stačila a neutrhla si ostudu. Fábii i Clio sem řídil a oba vozi měli nekvalitní a nezačištěné plasty v interiéru, tak jak to vytáhly z formy a Fábie navíc měla plastovej volant a oba vozi na kostkách strašně drnčeli. A o ceně Fábie ani nemluvě 450 000 za sedan kterej zvládá stovku za dvacet to nikdy.
 
0/0
20.3.2002 13:11

Šíma

Re: srovnání
Tvrdíš že se mají strovnávat vozy se stejnými motory a sám uvádíš příklad Clia 55 kW a Fabie 50 kW. Co motor 1,4 16v 55 kW ten není srtovnatelný?
0/0
20.3.2002 23:36

Pepa

Re: Re: srovnání
Já sem srovnál motory co nejvýce si podobné, oba mají osmiventylový rozvod. Je to jen plus výrobce, že má jeho vůz při nižší spotřebje vyšší výkony. Ale dobrá, motor 1,4 16V 55 KW je srovnatelný. Platí se za něj stejně vysoké povinné ručení. A tady sou údaje pro srovnání: max. rychlost 167, 0-100 za 13,8. Pružnost z 80-120 sem nesehnal, ale sehnal sem údaj Fabie o výkonu 100 koní, 20,4 sekundy je stejně horší a nemyslím že ten slapší je na tom líp. Seat Ibiza s tímto motorem má 23,8 s, takže Fabie na tom bude podobně, vždyť Punto o obsahu 1242 ccm to zvládá za 19,1s. Rychlost a zrychlení jsou údaje od výrobce a ze zkšenosti vím, že každý evropský výrobce kecá, jako kecá tachometr Fábii, 11% odchylka je v celku dost, když vám tachometr ukazuje 170 jedete 150. Většina konkurence má tak kolem 5%. Tak já nevím kde je ten technický náskok Fábie.
0/0
21.3.2002 13:29

jps

Re: Re: srovnání

renault dava 1,4 16v 75kv...

0/0
9.1.2007 18:10

Rosťa

Žigulik
Myslím, že každého zarazí, že takto skvěle vychválený automobil není (a nebude) nabízen na vyspělé automobilové trhy, ale je určen pro "rozvíjející se trhy" (jak praví Renault). Na vyspělém trhu si Renault tímto svým žigulikem nechce kazit renomé. Vzhledem k tomu, že se u nás žiguliky (pardon, Lady) stále prodávají, jsme trh vhodný. O vzhledu - De gustibus non disputandum (O chutích se nediskutuje) říkají staří latiníci, můj šálek kávy to ale není. To už mnohem raději korejce než takovýto "rozvojový" autozázrak.
0/0
20.3.2002 13:08

jasi

Re: Žigulik
Pokud jsi si přečetl ten článek pozorně, je v něm i odpověď. Do ekonomicky "vyspělejších" zemí se Renault prosazuje s Meganem. A není to myslím otázka renomé, ale opravdu spíš ekonomiky a možností obyvatel dané lokality.
 
 
0/0
20.3.2002 13:42

Mirek Homola

Had plecnaty
Fabie zamysli se.Seš moc drahá .Thalia je rozumný kompromis mezi cenou a užitnou hodnotou.
0/0
20.3.2002 8:56

Jirka

Veselej svarenec, proti Fabii nema sanci...
0/0
20.3.2002 8:54

krakra

OK
Podle me to neni zas tak spatny, ale upozornuji ze jsem este necetl technicke parametry. Pokud ma prumerny cech na neco lepsiho a drazsiho tak at si to nekupuje. Podle me je to auto pro nas trh a taky poradna konkurence por Fabii. U Fabie se mi vubec neliby podivny vyber motoru.
0/0
20.3.2002 7:42

paja

Stejnej humus jako Fabia
0/0
20.3.2002 6:48

paja

Stejnej humusm jako Fabia
0/0
20.3.2002 6:45

Afričan

Hruza
Omlouvam se predem priznivcum Thalie ale opravdu nevim jak se tenhle papirak muze nekomu libit.Je to seredne auto,bez mista na zadnich sedackach,Bez jakehokoli smrncu.Je to neco podobneho jako Fiat Multipla.Nemam nic proti renaultu,je to dobra znacka a takovy megan je fajn auto ale sam mam Seat LEon Emocion a opravdu nemam co vytknout.....
0/0
20.3.2002 6:12

jasi

Re: Hruza
Zkus porovnávat auta stejné cenové relace - do 300 tis Kč a ne Thalii s auty za 450 tis.
0/0
20.3.2002 13:38

jaryna

kekoti
vy tomu vubec nerozumite. fabia je hrozna uz od pohledu. predni blatnik konci nekde na strese... no hruza....smejici se auto....hahahaha
0/0
19.3.2002 22:59

Pepé

Fuj!
Omlouvám se předem, ale toto auto se nemůže v žádném případě rovnat se Škodou Fabii. Už od prvního pohledu mě Thalia odrazuje a vyvolává zvedání žaludku asi stejně jako Fiat Multipa :o) Vivat Fabii ve všech provedeních ....
0/0
19.3.2002 19:38

Václav Hendrych

Re: Fuj!
Mám pocit, že si asi děláte legraci, protože Fabie hatchback je opravdu pěkně šeredná!!!!! Naproti tomu Thalia udělala v designu pokrok!
0/0
19.3.2002 21:08

Tomas

Aha - tak tomu se rika marketingovy tah ;-)
Myslim ze Thalie je od pohledu pekny paskvil a srovnavat toto auto s Fabii je nesmysl. Sorry za tak rychly uvod, ale sam mam Renaulta Megana Break a i pres nektere mouchy, mohu rici ze jsem s autem nadmiru spokojeny a design tomu autu ladi. Na Clio-Thalii jsem z dalky mrknul, ale brrr to je auto bez charakteru - proste slepenina!!! A prosim uz nesrovnavejte vice Thalii se Skodou Fabii!!!!
0/0
19.3.2002 18:19

Gorby

Thalia -fuj!
No merim chabych 183cm a v Renaultu Thalia se vzadu moje krcni pater upi dabelske ody, protoze tam neni skoro zadne misto. Ve Skoda Fabia Sedan se mi sedi perfektne. Co se bezpecnosti tyce, testy Euro NCAP hovori jasne: 1. misto -Toyota Yaris 2. misto Skoda Fabia, tak nevim jestli je Thalie bezpecnejsi. Myslim, ze renaultu jsou air bagy prd platny kdyz jsou jejich auta z papirplechu.                 
 
 
0/0
19.3.2002 16:58

jéňa

Re: Thalia -fuj!
Celkem souhlasím,akorát dle Autobildu je bezpečnější Fabia ,než Yaris !!!!
0/0
19.3.2002 17:54

tom

kva kva kvalita sprasovani
talia ma jeden hacek, a to, ze ji vyrabjej turci, a podle toho je otflaknuta. pri testovaci jizde sem mnel strach, ze mi zustane v ruce radicka, volant, dvere atd. krom toho na zadnich sedackach neni ani zbla mista.
0/0
19.3.2002 15:39

tom

talia ma jeden hacek, a to, ze ji vyrabjej turci, a podle toho je otflaknuta. pri testovaci jizde sem mnel strach, ze mi zustane v ruce radicka, volant, dvere atd. krom toho na zadnich sedackach neni ani zbla mista.
0/0
19.3.2002 15:33

Ondra

Thalia versus konkurence!
Když pomineme, pominete osobitý "nádor", který tam má svuj účel, tak je to krásné Clio pro rodiny. Další obrovský plus je výbava v základu vůči ceně, hlavně vůči Fábii, o které si stále myslím, že ona je právě taková designérská slátanina bez linie, ale to je samozřejmě věc názoru a vkusu. Navíc je právě oproti Cliu (ale třeba i 206, Hyundai Accent, ale třeba i nové C3, což se ještě uvidí) ohodně dražší při totožné výbavě. Uvažoval jsem o koupi Clia, ale teď mi u Renaultu zamotali hlavu. Zdravim.
0/0
19.3.2002 14:55

Ještěřice

Thlia
Thalia je neuvěřitelně pohodlné a živé vozítko s nádorem místo kufru.  A věřte-nevěřte, právě díky tomu hrbu se mi zalíbilo. Dá se naložit, po dlouhé jízdě nebolí záda, je tiché a ještě nikdá mě nenechalo ve štychu :-))) Hezký den.
0/0
19.3.2002 14:04

Phen

Re: Thlia
Jako kdybych to napsal ja, mam tak moznost snim jezdit a vse je to pravda. A ten "hrb" je jedinecny, nazdar.
0/0
19.3.2002 14:34

Polemic

Re: Re: Thlia
No, tak na to je pouze videt, ze autum absolutne nerozumite, nebot jste nejmene narocni zakaznici, kteri zjevne nemaji moznost srovnani s jinymi znackami/modely. Takze at vam tenhle krizenec dobre slouzi, ale modlete se, aby vas nekdo nesvezl nejakym trosku kvalitnejsim autem...
0/0
19.3.2002 16:21

Re: Re: Re: Thlia
Jestli to kvalitnější auto měla být Fabie, tak to byl vtip, že jo???
0/0
19.3.2002 18:50

oooo

clio s batohem :)))
0/0
19.3.2002 12:22

Šíma

Thalia
Jo je to furt hnusný. Porovnejte to s Fabií , která je sice dražší a má relativně horší benzínové motory (respektive motor 1,4 MPI 50 KW), ale má podstatně lepší desing. No ale to má asi každý jiný auto.
0/0
19.3.2002 11:30

Jan Cumik

Re: Thalia
KDyz to porovnas s Fabii, tak je Thalie levnejsi, bezpecnejsi, lepe vybavena a to je to, co by te melo zajimat. Az to do tebe nekdo napali a Ty budes polomrtvej, tak se mozna nechas premluvit a zacnes dbat na to, aby si jel spise v bezpecnem aute nez v designove peknem ale na hovno bezpecnem. Fabie je smejd s nesmyslnejma motorama, ktery ze 1,4 davaj 55 kW (to delala Astra pred sedmi lety). Hlavne ze ma Skoda novou motorarnu. Stejne je jim to prd platny. A mit v nabidce ctyri motory stejny objemu s ruznejma vykonama tomu rikam marketingovy tah (jakoi za komancu). Mame Clio a lepsi auto do mesta neznam. P.S.:Nejhorsi design ma stopro Fiat Dioblo
0/0
19.3.2002 14:54

Michal

Re: Re: Thalia
Hmmm, tak nevim, kde jsi vycetl, ze Thalia je bezpecnejsi nez Fabia. Misto hltani reklamnich kecu se zkus podivat treba na EuroNCAP.
0/0
19.3.2002 17:49

jéňa

Re: Re: Thalia
Tak to jste u mě pane vůl,protože Fabia vyšla mnohem bezpečněji v nárazovejch testech !!!
0/0
19.3.2002 18:01

Šíma

Re: Re: Thalia
Jasně nejlepší auto je to co máš v doma v garáži. Fabie má bezkonkurenční dílenské zpracování a použití materiálů v interiéru je jaksi tak trochu někde jinde v porovnání s Cliem. Co se týče tý nový motorárny tak tam se dělají nové motory 1,2l které pocházejí ze škodováckého vývoje. Do Fabie by se měli montovat ještě letos. Co se týče bezpečnosti tak Clio a Fabie jsou zhruba srovnatelné ( čelní náraz Fabie 75% a Clio 69% ,boční náraz Fabie 78% Clio 83% ,celkově stejný výsledek 76%). Těmito výsledky patří bezesporu Škoda i Renault ke špičce ve své třídě ,proto rozhodně nelze mluvit o Fabii jako o nebezpečném voze. U motorů je daleko důležitější průběh točivého momentu a jeho hodnota ve středních otáčkách (2000 - 3500 ot/min).
0/0
19.3.2002 20:37

Jan Cumik

Re: Re: Re: Thalia
Jo a kdes to cetl ty chytroline. Tocibej moment je dulezitej, ale jak mi vysvetlite, ze ve Skode delaj stale ty samy 1,4 s nekolika vykonama, ktery jsou velmi dobry (hahahaha). Hlavne se podivej, kolik zaplatis na povinnem ruceni a mimo toho na 1,2, jestli bude mit vykon jeste pod 55kW, tak to do kopce budes muset tlacit. Mimo toho, pro stouravy, v garazi mam 110 konovou sestnactku s kterou jsme nadmiruspokojen a CLIO je druhy auto do mesta.
0/0
20.3.2002 10:49

Šíma

Re: Re: Re: Re: Thalia
To by mě zajímalo kdo ti řekl že motory 1,4 MPi (44 a 50 kW ) jsou velmi dobré. Jejich jediná výhoda je, že je u nich velmi levná výroba. Motory 1,2 s výkonama 40 kW (šesti ventilová verze) a 47 kW ( 12v) ,které se už montujou do VW Polo a Seat Ibiza, se skutečně budou dodávat do Fabie. Fabie s těmito motory dosahuje skutečně lepších dynamických výsledků než letité motory 1,4 s rozvodem OHV. Samozřejmě existují motory typu čtyřválec 1,0 s výkonem něco málo přes 50 kW ,ale jeho výkonové parametry se nacházejí v oblasti 6000 - 7000 ot/min , kam se za běžného provozu nedostanete. V oblasti 2000 - 3500 ot/min mají výkon okolo 40 kW. Jestliže tvoje šestnácka má výkon 81 kW někde při 5500 ot/min tak při 3500 má něco okolo 60 kW. Výsledky crash-tetů Euro NCAP lze najít na : http://www.auto.cz .
0/0
21.3.2002 0:22

Marek

Thalia
Renault Thalia je nejvýšší adept na nejhorší design všech dob - je to hybrid bez jakékoli kompaktnosti - na tom nic nezmění ani přilepený předek z clia.
Marek
0/0
19.3.2002 11:18

miroslav.kucera

Re: Thalia
No Thalia je hybrid prave kvuli tomu napasovanemu kufru z Clia
0/0
20.3.2002 8:02







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.